naviiON, Ciclosport NAVIC & spol.

20 nepřečtených
  • Ascalabrus

    Co si myslíte o cyklocomputerech s point-to-point navigací?

    www.naviion.cz/cz/ www.ciclosport.de > Navigation (Ciclo Navic)

    0 0
    • kovar  

      mapovou GPS.

      0 0
    • rock  

      naviion – v dosažitelném okolí mého bydliště 2 trasy o souhrnné délce 88.5 km. Za 6 litrů docela luxus … jako navigátor podle mne slepá ulička vývoje (alespoň u nás). Takže pro mne mapa + případně na netu vyhledaná trasa nebo tip domorodců …

      0 0
      • RomanH  

        Souhlas. A pro jizdu na bezkach (skiaplech) po horach v mlze pak GPS

        0 0
      • kankrlicek  

        naviion jako comp je parádní, přehledný jedním pohledem, ale je hodně velký. Při pádu (stačí jen rychlé vystoupení z kola :)) ho skoro určitě urveš z řidítek. Teď ho vozím přidělaný prádelní gumou :) Jako navigátor by nebyl špatný – ale velmi záleží na autorovi. Zkušenost z Gardy: Hledali jsme startovní bod popsaný jako Bar Central Park a ani s pomocí informačního střediska jsme ho nenašli. Další mínus u autorů je používání akcentů – naviion je nepodporuje, takže potom zobrazuje různé znaky a nezobrazí text celý, jen cca 10 %. Naviion jsem si pořídil právě kvůli možnosti jezdit v neznámém prostředí, ale na té vzpomínané Gardě jsem ho takto nepoužil ani jednou, ač jsem se snažil – jezdili jsme po Rivě asi 3 hodiny, než jsme to vzdali :)

        0 0
        • Ascalabrus  

          naviiON mě zaujal do té doby, než jsem zjistil, na jakém principu funguje. Nápad podle mě ne života schopný. Chtít po někom, aby buď

          a.) před křižovatkou zastavil, zadal tvar rozbočení… případně popisoval, kde co je

          nebo

          b.) ukládal si při jízdě hlasové poznámky a doma vše editoval

          mi přijde obtěžující. Pokud někde jedu poprvé, může to být s koukáním do mapy, ale podruhé, potřetí… už mapu většinou nepotřebuju. Pokud by bylo k dispozici víc tras, pak snad, ale takto jsem odkázaný na někoho jiného, kdo přede mnou trasu zaznamenal.

          Podobné to pravděpodobně bude i s Ciclo NAVICem.

          Jaká je ovšem práce s jinými systémy navigace?

          V threadu www.bike-forum.cz/…3/forum.html#… s odkazem na www.skyfly.cz/…xe/index.htm se mluví o OziExploreru, Garminu eTrex, skenování map, plánování trasy před jízdou… to mi přijde smysluplnější. O české kartografii si myslím, že je na dobré úrovni, naskenovat mapu by mělo jít snadno, obrázky složit v Photoshopu nebo jiném sw taky umím – pak odpadá závislost na mapách jiných výrobců apod. S kterými GPS navigacemi tato metoda (naskenování mapy, naplánování trasy, upload do GPS) funguje?

          0 0
          • kovar  

            na kolo je podle mého názoru vhodný vodovzdorný a kompaktní GPS. Sice scanovani map a přesunutí to přístroje tam prý jaksi jde za pomocí mnoha programů, ale je to hodně komplikované , lepší je se na to vybodnout a pořídit komerční turistickou mapu celé české republiky ( i Slovenska). Znám jedinou: TOPO 50 od od Picodasu pro přístroje Garmin. TAky jsem kdysi chtěl , že bych třeba mapy od Shocartu měl na displeji kompaktního přístroje, ale byla to utopie, zatím. Pokud ale nutně trváš na scanování a rastrovém formátu map, tak asi jedině PDA + nějaký SW + GPS přijímač, no ale zas je to veliké, nevodovzdorné atd…

            0 0
            • kovar  

              ještě odkaz na TOPO 50 mapu (a jsou tam i další mapy do GArminu k nahlédnutí), samozřejmě jde přepnout na metrické jednotky, vypínat zobrazení různých objektů atd: www.gpscentrum.cz/mapviewer3.html Stačí mi, a mají přijít ale vylepšení – vrstevnice po 20m, vybarví značení KČT, nebudoou chybět kusy pohraničí a tak dál. Samozřejmě v neznámých oblastech vozím i klasickou papírovou mapu, kde je mnohem více podrobností.

              0 0
              • Ascalabrus  

                Mapa vypadá použitelně. Už někde jsem četl, že je škoda, že jsou turistické trasy šedé a je u nich slovní informace „Modra“, „Zluta“ apod. Což je detail.

                Máš tedy na mysli řadu Garmin GSPMAP?

                0 0
    • zbartos  

      Mám naviiON už 4 roky, ujel jsem s ním cca 6000 km, 60% off-road + používám ho vždy, když jedu na běžkách, na sjezdovkách nebo jdu pěšky (záznam převýšení versus rálný čas). Za tu dobu jsem ho urval z řidítek jednou při hloupém pádu dotykem kolena (jezdím s ním ale od počátku tak, že je k řidítkům připevněný drátem !). Nacpal jsem do něj cca 100–200 km tras, ale bohužel jsem už nikdy nenašel sílu je převést v PC do publikovatelného tvaru a zpřístupnit je na webu (kromě jednoho cvičného pokusu s naším MTB XC závodem Soběšická Mulda). Je jasné, že tvorba použitelného popisu tras pomocí naviiONu je VELMI pracná a je nutné vciťovat se do lidí, kteří popisovaný terén neznají a popisovat křižovatky a startovní bod velmi polopatisticky. Samozřejmě jde pořád jen o pomůcku k dobré mapě. Hlavním důvodem mé laxnosti při umisťování použitelných tras na web, je minimum vlastníků tohoto přístroje, které znám, tudíž pocit zbytečné práce.

      S GPS je tvorba tras (track pointů) asi snazší než s naviiONem (pokud je na klíčových křižovatkách signál) a hlavně má GPS spousta lidí a počet vlasníků bude doufám narůstat, takže mohu doufat, že mnou vytvořené trasy také někdy někdo použije… Bohužel příprava trasy předem podle mapy mi přijde tak složitá (nehledě na drahotu nutného SW či komerčních map a mapových GPS), že jsem to raději ještě ani nezkusil. Odrazuje mne hlavně fakt, že je stejně problém většinou v dostupnosti map, podle kterých bych si mohl trasu předem připravit (buď nejsou vůbec k mání, nebo jsou sice k mání, ale není jasné jaké jsou souřadnice míst, kudy bych chtěl plánovanou trasu vést…). Takže opět zůstává jen možnost spolehnout se na NĚKÝM JINÝM vytvořenou GPS trasu (nebo alespoň waypointy klíčových míst) a na jeho ochotu ji dát na webu k dispozici (ať už zdarma či za úplatu). Na rozdíl od naviiONu, kde je portál tras logicky přidružen k webu výrobce, leží trasy pro GPS „rozmetány“ po celém Internetu a je asi dost těžké je najít…

      0 0
      • bradek  

        Příprava trasy, složitá není, jednou si nastavíš souřadnice v GPS a v programu, zkalibruješ mapu a pak už jen vyklikáváš trasu myší. Samozřejmě musíš investovat do softwaru a skeneru. Nevím jaké mapy nejsou k mání, ale pokud máš vhodný software můžeš pracovat s jakoukoliv turistickou mapou, která má souřadnice a kterou si naskenuješ. Rovněž nemusíš mít mapovou GPS, ja používám GPS na kolo, mám mapovou, ale v podstatě mapu na GPS nepoužívám a naviguji pouze podle navigační šipky. Co se mi na tom líbí je právě to, že si mohu připravit vlastní trasy a nemusím je hledat na netu a na cestě nemusím v neznámém terénu zastavovat na každé křižovatce a studovat mapu.

        0 0
      • BB  

        příprava trasy složitá není, v ČR stačí dobrá mapa 1:50000 s trasami KČT, nic víc, nic míň. Trasu planuji tak, že ji tahám po turistických trasách a beru na zřetel vrstevnice. Jetelnost tak cca 98 procent. Naprostá jedinečnost ČR, nikde jinde nelze použít. Proto Navion, nebo GPs není vůbec třeba. Finační náročnost mizivá, jedna mapa cca 3–4 piva, při potřebě tak 10 map neřeším.

        0 0
        • Ascalabrus  

          Přesně tak to dělám teď a nijak vážně neplánuju, že bych to měnil. I s těmi 98% souhlasím, cestu hledám minimálně, turistické trasy jsou značené velice kvalitně.

          Téma GPS navigace je ovšem stále přebíranější, proto mě zajímají názory ostatních na:

          a.) klasické tištěné mapy b.) „navigaci“ point-to-point c.) GPS navigaci se skenováním map d.) GPS navigaci vč. integrované mapy

          0 0
      • Ascalabrus  

        Právě: navigace point-to-point stojí a padá na počtu dostupných tras. Člověk musí vědět, že to nedělá zbůhdarma, navíc na kole raději jezdím než abych seděl doma a vytvářel trasy „pro někoho“ :-).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.