Vlozenim pruzin Marzocchi netlumi

39 nepřečtených
  • wertigo

    Dal jsem do vzduchove Marzocchi EXR pruziny, ubral jsem olej dle manualu(47mm od spodniho konce zavitu zatky – nevim jestli se nemeri od uplneho vrsku vidle), dostanu se na 75mm zdvihu (zdvih celkem 85mm). Co mi schazi je zpetny utlum, zda se mi, ze se vidle vraci stejne rychle jak jde dolu. Taky uz neslysim to charakteristicke cvachtani oleje, ktere pri vzduchu slyset bylo. Je mozne ze je chyba v pruzine ze je moc tvrda ? Nebo blbe merim vysku oleje a je ho fakt malo ? Jestli je ale malo oleje a ja pridam, tak si asi dost orezu zdvih.

    0 0
    • munro  

      No, neodpovím ti, ale připojil bych se k dotazu, odkud se měří výška oleje. Od konce závitů zátek? Od konce vnitřních noh?

      0 0
    • kovar  

      !od konce vnitrnich noh!, takze tady je asi chyba – malo oleje. Ale vnitrnosti EXR neznam, takze zde neporadim, takze krome toho, ze neni zcela zatopen plunzr netusim, v cem jinem by mela byt chyba.

      0 0
      • wertigo  

        to znamena od zacatku zavitu zatky. no tak to tam mam mene oleje presne o vysku zavitu, ze ? kdyz ale pridam olej tak orezu zdvih ⇒ mam tvrdou pruzinu.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Kort jestli tam mas vzduch, bych volil mekou pruzinu a dofouknout vzduchem.

          0 0
        • kovar  

          no nevim ani, kde je zacatek vesmiru, natoz zavitu. Jinak jo, mas tam o ten zavit pravdepodobne min oleje. Zdvih orezes, pokud tam das jeste vice oleje, no ale pokud jsi zvolil prilis tvrde pruziny tak se take ochudis o zdvih. Ale v zadnem pripade tam nesmi byt mene oleje nez je potrebne k zatopeni plunzru pri vysunute vidlici, jinak to muze spatne tlumit.

          0 0
          • wertigo  

            pruziny jsem nechal delat, kdyz jsem je tam vlozil a zapomel ubrat olej(vyska byla na tu vzduch. verzi) tak zdvih byl tak 50% tzn. cca 40mm. Ubral jsem olej, od oka – nemel jsem po ruce manual, a najednou sla vidle v celem rozsahu, jenze jsem ujel par km, a videl/slysel ze necvachta a trosku kope. no da se stim neco tedka delat? muzu tu vidli ponicit kdyz tam bide malo oleje, nebo jen nebudu tlumit ? protoze i bez tlumeni je ta pruzina dalekodaleko lepsi nez ten posra.y vzduch…

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Si kup pruzinu elastomer. S takovym pristupem… Kdyz je ti za tezko dolejt zpravnou hladinu.

              0 0
              • wertigo  

                olej samozrejme doliju, tak zdechly zas nejsem,jen ocekavam, ze zdvih pak bude tech zhruba 40–50mm jak uz jsem psal.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  to me to dneska sere jak to pada.

                  Zkus to a uvidis, ale rekl bych, ze pokud ti bez oleje chodi cely zdvih, tak doporucena hladina oleje by ho nemela nijak vyrazne omezit.

                  0 0
                  • wertigo  

                    takze jsem dolil olej dle manualu. zdvih je 65mm, spravna hladina oleje mi ubrala 20mm zdvihu.

                    jeste jsem zkousel kombinaci – jedna noha pruzina, druha noha vzduch. to bych se pak na zdvih 85mm dostal. otazka je, co by to udelalo te vidlici po takto odjezdene sezone a jestli by to ta jedna pruzina zvladla???

                    dalsi varianta je mekci pruziny jenze o kolik mekci, dalo by se rict: 85mm = 100%, chybi 20mm = cca 23 %, tzn. udelat mekci pruziny o 23%, nebo rovnou o 30 % a pritvrdit pripadne vzduchem ?

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ja bych ubral 30% a pritvrdil vzduchem. Tu jednu pruzinu muzes taky vyndat. Me se to zrovna moc nezamlouva, ale maloktera vidlice ma stejny vnitrnosti v obou nohach a nikdy nenastavis obe nohy stejne (uplne presne). Jestli se ti nechce utracet za dalsi pokus, tak bych to nechal chodit na jedny pruzine a doladil vzduchem. Sezonu to prezije urcite, kdyz ne, nebude to urcite vina tohohle.

                      0 0
                      • wertigo  

                        sem si rikal, v jedne noze dam vysku oleje na pruzinu a vlozim pruzinu, do druhe nohy dam oleje na vzduchovou verzi a nafouknu. to by ta pruzina ani nemusela moc trpet, teda snad. byl by to takovy hibrid, uz by chybel jen elastomer :-)

                        ty pruziny co mam tedka chodi docela o.k. ale pouze prvnich 40mm, pak je prave zastavi ten vzduch, ktery uz proste nestlacim.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Potom jedine podtlak, ale skrz ten ventilek to pujde tezko :) Trpeni pruziny se nemusis vubec bat. Spis trpeni vidlice pri krouceni. Tu pruzinu stejne nemuzes namahat vic nez na co je delana, protoze to bys pak vidlici dostaval na doraz a to nechces, takze dofouknes a tim ulevis pruzine.

                          0 0
                          • wertigo  

                            hehe, no jsem taky premyslel jestli by tam neslo fouknout neco jineho nez vzduch, stlacitelnejsiho. to by slo provest ale jedine bez pruzin, stalicit vidlu na doraz, zasroubovat zatky a nafoukat. no s vlozenyma prizinama to pujde asi tezko.

                            0 0
                        • kOmE  

                          Zkus vzit dva kamarady a vypoustet ventilkem vduch pri stlačování vidlice ,ale trochu to ovlivní charakteristiku te pruziny.

                          0 0
            • kovar  

              ono do marcoki videl se delaji mekke pruziny, protoze do pruzeni se zapojuje i vzduch nad hladinou oleje. Kdyby se nezapojoval, tak MArcoki budou priserne mekke a sag (ponor pri nasednuti) by byl ohromny. TAkze je logicke, ze cim min oleje , tim ta vidle bude i mekci, nebot tam bude i vice vzduchu.

              0 0
              • wertigo  

                hmm, tak to jsem si evidentne nechal udelat tvrdou pruzinu a vyskou oleje ten zdvih fakt orezu. ze tu tvrdost trefim hned napoprve jsem si nemyslel, ale tajne jsem doufal :-(

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Jeste pro zajimavost. Kolik te to stalo, jak dlouho to trvalo a jestli si ty pruziny sedly (sednou) a za jak dlouho?

                  0 0
                  • gordi  

                    Mozem odliat olej tym sposobom ze vidlu otocim hore nohami a zlahka zatlacim na ventil ??? A ak je vidla v zaruke , tak mozem nastavit utlm interne ? (musim odmontovat vrch)

                    0 0
                  • wertigo  

                    cena 360,– vcetne postovneho, 3 tydny, no sedly tam o.k. dal jsem jim pouze, delku, prumer vnitrni nohy prac. zdvih + moji vahu, oni to dopocitali, a zjevne dobre, pouze jsem nepocital s tim vzduchem, takze priste kdyz ji necham udelat o 30% mekci tak bude o.k. Kdybych vedel nejaky mezinarodni koeficient tvrdosti pro Marzocchi pera, kteremu by strojari rozumeli, tak bych mel vystarano, takhle to museli odhadnout.

                    0 0
                    • BiSon  

                      To me zajima :-) tech cca 400 byla cela cena prestavby nebo jenom tech pruzin? Je k tomu potreba jeste neco? Dik.

                      0 0
                      • wertigo  

                        no cena prestavby = cena pruzin. nic jineho na to totiz nepotrebujes.

                        0 0
                        • BiSon  

                          aha :-) Mohl by jsi sem placnout aspon pribliznej navod pro nas netechniky jak to udelat? Predpokladam ze nejde jenom o vlozeni pruzin dovnitr. A kde jsi ty pruziny obednal?

                          0 0
                          • wertigo  

                            presne o to jde, odsroubujes vrchni zatky, vlozis pera, zasroubujes(mluvim o M EXR Air, jinou jsem nemel cest vlastnit).

                            jo a uberes olej, toho je pro pruziny mene, viz. manual.

                            0 0
                            • BiSon  

                              Cekal jsem ze to bude slozitejsi, dik :-) Jo, ty mas EXR Air 03 nebo 04? a mohl by jsi mi napsat, kde sis ty pruziny nechal delat? Klido i soukrome, pokud tady nechces delat reklamu.

                              0 0
                    • RomanH  

                      Padlista asi myslel, za jak dlouho (a o kolik) si sedly ty pruziny po zajeti. Kazda nova pruzina si chvili seda a o kousek se zmensi. Ja si nechal delat u kamose mekci pruziny do maratonky (viz tema Strojari pomoc). Vcera mi je konecne donesl, zvolil drat 2.9 a ponechal zhruba stejnou delku (o par mm vetsi, prave kvuli tomu sedani), stejny venkovni prumer a koeficient tvrdosti vysel na 4.5 (kg/cm) , coz je pro mou manzelku a vahu 55kg asi optimum. Vcera jsem je tam dal, trochu na ni (vidlici) poskakal, ted to necham chvili manzelku zajet, rozeberu vidli a v nejblizsi dobe hodim na net vysledek i s presnym popisem pruzin.

                      0 0
                      • wertigo  

                        ja mam drat 3.15, vcera po cca 150km, jsem je meril a zkraceni je zatim 1mm. ten koeficient bohuzel neznam. kolik si pocital ze si sedne – o kolik si ji nechal udelat delsi ?

                        0 0
                        • RomanH  

                          On mi jich udelal vice – delsi jsou od 2mm az 8mm. Ja tam nasadil ty 2mm vetsi a uvidim po tydnu. Jinak spocitat to je jedna vec a praxe druha – byl jsem pritomen pokusu vyroby a chapu tu cenu 1000 kc pro jednorazovku – prave tam totiz musis odsledovat to sednuti. Taky nemusis mit na desetiny milimetru stejnou tyc, ktrerou ti spocital program a kolem ktere se ta pruzina naviji. Jak to vyladis, tak uz to pak jede :o))

                          0 0
                          • wertigo  

                            no se to kua ladi, kdyz ti jich nasekal vice a jen zkousis :-) a spocetl ti ji dobre -chodi v celem rozsahu ? tys mu dal tu puvodni on ji pomeril a udelal mekci , nebo ti tu novou propocital uplne z gruntu ? ta moje by mela byt 70kg/pero(22,5cm) tj. cca 3,1 kg/cm a kdyz k tomu pripoctu ten vzduch tak je ve vysledku tvrda-resp. vzduch nedovoli jit na max.zdvih, jak uz jsem psal.

                            0 0
                            • RomanH  

                              Kdyz jsem byl u nej asi pred mesicem v dilne, donesl jsem mu original pruziny. Vse jsme zmerily, zadali do programu a postupne upravovali jednotlive velikosti s tim, ze musi zustat delka, venkovni prumer a taky muzeme pridat tak maximalne 1–2 zavity, abych dosahl plneho zdvihu. Tak jsme tam chvili laborovali a zkouseli a vysledkem byly jinak navinute pruziny o stejne tvrdosti jako puvodni (tvrdost 6.5) :o)) Tak jsme to nechali chvili ulezet a ted se do toho kamos obul znovu a vysledek se, myslim, povedl. Ja to mam jeste komplikovanejsi v tom, ze v kazde noze je jina pruzina.

                              0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Tak v tom mam trochu gulas? Na cem jsi to skakal a co se bude zajizdet? Rozebirat bych to nechtel, ale na vysledek jsem zvedavej, kort jestli to bude na netu :)))

                        0 0
            • lobsang  

              když dáš správnou hladinu oleje a vidli zmáčkněš,tak do toho oleje ještě zajede kus tý pružiny co v normálním stavu kouká nad hladinu.Zkus si spočítat objem toho vyčnívajícího kousku. Musíš si někde půjčit dílenský tabulky,tam je vzorec kde zjistíš podle závitů a průměru pružiny,jaká je dýlka drátu z kterýho je ukroucená.Potom už jen použiješ vzoreček na výpočet objemu válce protože ten drát je válec. no a potom zkus přesně tolik oleje odebrat. A nebo je tu ještě jednodušší způsob,nějakej odměrnej válec z laborky a ponoř do nějaký kapaliny ten kousek pružiny. Potom by ten zdvih snad měl zůstat stejnej. Ale je to jen moje domněnka.

              0 0
    • Joe_Black  

      Říká vám někomu pojem Marzocchi EXR Super??? Měla by to být vlastně EXR Pro s jednou nohou vzduchovou a v druhý noze je pružina www.trinnity.cz

      0 0
    • Andrew  

      Chtěl bych taky předělat svoji EXR Air 2003 na pružiny a jak jsem tak četl tak s tím máš osobní zkušenost. Mohl by jsi mi dát nějaký rady čeho se vyvarovat a jak to vlastně udělat. Další dotaz je jestli by se s tím zároveň nedala sfouknout přestavba z 80 na 100 mm. Teda jestli to tahle vidle vůbec umožňuje.

      Jaký jsou tvoje zkušenosti po určitých ujetých kilometrech? Je to přínos? Co ořezání zdvihu, ještě jsi to nějak zkoušel ladit nebo to bereš jako fakt?

      Můžeš mi poslat adresu na firmu co vyrábí pružiny – klidně na osobní mail.Co jsi zadával, když jsi pružiny objednával.

      Díky moc, ta neochota pružit při malých impulsech mi na téhle vidli fakt vadí

      0 0
      • ota  

        přesně to samé co Andrewa zajímá i mně,a kde se pružiny dají sehnat.přemýšlím taky o zvýšení zdvihu.

        0 0
        • Andrew  

          Wertigo mě odpověděl na můj mail a protože vidím, že tě to taky zajímá, tak sem dávám jeho odpověď cituji: "Cao, takze nejdriv k tomu co nevim EXR z 80mm na 100mm jsem nepredelaval. Zkus na BF hledat prispevek od nickname – Kwiko, ten EXR predelal na 100mm a funguje mu to o.k.

          No a k vyrobe pruzin. Ja jsem dostal tip na pruzinarskou firmu(Invelplus – plzen) a ti me pozadali o co nejvice udaju. Mel jsem jen ty co jsem zmeril: delku pruziny(cca 235mm – to nevim presne, musel bys to pomerit), vnejsi prumer(22mm), zdvih 85mm, moje vaha(94kg). Pruzinu spocitali-vyrobili-poslali.

          Nechal jsem si jeste udelat u jine firmy dalsi pera, ty jsou mekci a prifoukavam vzduchem – taky to jde pouzit. Ted jezdim chvili s tim a chvili s tim. Kdyz mas ale pera mekke a dofoukavas(i kdyz minimalne) prijdes o to proc tam davas pera – citlivost na zacatku zdvihu, vidle se odtrhne az na trosku vetsi nerovnosti, ne sice jak cisty vzduch ale preci jen to poznas. proste idealni je mit tam ciste pera a nedofoukavat.

          Zalezi kolik vazis, ty mekci pruziny jsem si nechal udelat ve firme BENEST, velice ochotni, jestli se s nima domluvis tak ti je mozna poslou na vyzkouseni a kdyz ti nebudou sedet tak je posles zpet – platis pouze postu. Tvrdsi pruziny ale nemaji, takze jestli vazis vice tak bud dofouknout nebo zkusit vyrobu presne na tvou vahu – a to se nemusi povest.

          se mej.

          rb alias wertigo".

          a ještě druhá otázka: "Zdarec, Díky moc za informace. Ještě pro upřesnění. Když jezdíš tvrdší pružiny tak nedosahuješ plného zdvihu i když je vidle uplně vyfouklá? Nebo se ti to povedlo laborováním hladiny oleje vyladit?

          Ondra alias Andrew"

          a odpověď „Ten zdvih co udelam ze sedla – za jizdy rozhoupu vidlu, tak se dostanu tak na 65–70mm, tzn, ze tam je 15–20mm rezerva na poradnou ranu. Jinak na plny zdvih jsem se dostal, ale mel jsem oleje o 40mm mene nez je doporuceno, pak prestava fungovat tlumeni.“

          Kwiko píše něco o plastových podložkách, který je nutný „snad i destruktivně“ vyjmout. K tomu zatím nemám odvahu z důvodu záruky, ale jde jen o čas kdy k tomu přesvědčení dospěju. Ale ještě jsem tu vidli neměl rozdělanou, takže zatím víc nevím.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.