Je DIMB/IBMA/CEMBA potrebna i v CR ?

128 nepřečtených
  • zbartos

    // kolombo (16.02.2006 17:32:17) 85.160.135.xxx 2×> Nové VELO 3/2006 A co stránky 86–89 ? Pročetli jste se od technických udělátek až sem? [Odpovědět] [Odpovědět na zakládající příspěvek] [Zpět na obsah]
    blue (16.02.2006 22:10:31) 160.218.133.xxx 3×> Nové VELO 3/2006

    u nas to bohuzela asi nejdriv musi dojit az do nejakyho kritickyho stavu, aby se zacalo neco delat… a mozna si ted jeste neuvedomujeme, ze jsme na tom zatim relativne dobre //

    Musím moc poděkovat Tomáši Taichovi, že si dal tu práci a přiblížil nám stav bikování v Německu a dodal i info o německé obdobě IMBA (btw nikdy jsem o organizaci DIMB neslyšel). Vzhledem k tomu, že do konce roku 2006 má být MZe vládě předložen návrh nového lesního zákona, myslím, že je poslední chvíle na to, vyjádřit se k tomuto návrhu mohutným hlasem nejméně cca 50000 bikerů, nebo se stavu Německa (viz Velo 3/06, str. 86–89) etc velmi rychle přiblížíme. P.S. Jak v diskusi „Nové VELO 3/2006“ napsal Mirek Kolombo, CHKO Český ráj už hledá dobrovolníky na znovuinstalaci cedulek „Cesta pouze pro pěší“, takže se máme opět na co těšit… Bye Zdeněk – www.cemba.cz

    0 0
    • pitelboy  

      PARCHANTI ! to je jako kdyby na silnice dali cedule ZAKAZ VJEDU VOZIDLUM

      0 0
    • RomanH  

      Je to smutny, co k tomu dodat. Nicmene v CHKO ma cedulka se zakazem pro kola stejnou vahu, jako kdyz si nekdo v hospode da na zed cedulku, ze za odlozene veci (ci lyze ve stojanu) neruci.

      0 0
      • kolombo  

        Jenže ve spoustě případů doprovází značku zákaz vjezdu všech vozidel, která je s oblibou použita k místění žluté tabulky s číslem cyklotrasy :-( Následuje důsledné prozkoumání lesnické dokumentace na lesní cesty a zakázání jízdy tam, kde není cesta vedená jako stálá komunikace pro vozidla. Přitom výklad lesního zákona hovoří jinak, viz www.cemba.cz Ale vzhledem k tomu, že způsob, jak sníst nejlépe pytlík gumových medvídků zaujal daleko více, tak to asi není důležité. Doporučuji si před pobytem v Sedmihorkách vyžádat ze Srávy CHKO Český ráj seznam zakázaných tras, je to zajímavé počtení.

        0 0
        • RomanH  

          Ale no tak, me to taky stve. Nicmene, pokud vim, tak prave v lese plati lesni zakon, ktery mi zarucuje, ze na kole mohu jezdit v lese i po pesinach a svaznicich. Mozna jsem natvrdlej, ale probiralo se to tady taky mockrat. Pokud se nezmeni lesni zakon, tak si ty cedulky mohou davat, kam chteji. Spise nez zakladat nejakou svoji organizaci mi prijde lepsi dohodnout se s KCT, predsi jen maji v teto zemi velkou tradici, zakladnu a vdecime jim za spoustu znacenych tras. A uprimne, pokud ten zakon budou chtit zmenit, tak jim v tom urcite nezabranime. Na kole po lese kvuli tomu ale jezdit neprestanu.

          0 0
          • Honzas  

            ale:

            1. kdo se s KCT dohodne?
            2. KCT bude nejspis lesni zakon pripominkovat. Stejnou moznost by mohla mit i napr. CEMBA.

            Jsem pro vznik podobna organizace zastresujici hobby cyklisty podobne KCT, myslim si, ze prospesna byt muze.

            Ale. Jak jsem pochopil ze stranek (vc. rychleho pohledu do ARESu), tak CEMBA jeste neni zalozena. O podobne aktivity se snazi (teda snad) nebo chce snazit uz i tu kdysi diskutovany klub cyklistu. Tak mam trochu strach, ze se tu najednou vyroji X organizaci, ty si budou konkurovat, kricet, ze oni jsou ten pravy zastupce vsech cyklistu, a bude to spis k smichu nez ku prospechu.

            0 0
            • náčelník  

              Všichni jsme pro, ale bohužel pro to nic neděláme. Kolombo to sám nezvládne. Na starém BF se taky angažoval Kanaďan, ale ten nějak zmizel nebo co …

              0 0
              • kolombo  

                „Děkuju, že jsi se mě zastal, Náčelníku“ :-) (slova klasika z Jizerskych hor, Liptákov)

                Je to jako se vším, od stádia nadšení po stádium vytížení pracovními úkoly, Kanaďana jsem už neviděl ani nepamatuju …

                0 0
            • kolombo  

              Dohodu s KČT trochu komplikuje jejich snaha vytěsnit cyklisty ze značených tras KČT :-( Postřehli jste, že KČT důsledně začalo používat termín pěší značení?

              Ne ČEMBA skutečně založená není, na to je totiž potřeba 3 lidi relativně blízko u sebe a jejich schopnost se dohodnout alespoň na základních stanovách …

              Představy byly od organizace podobné jako KČT, s důslednou strukturou a pevnými stanovami, po velmi volný svazek klubů, sdružení i jednotlivců, spíše koordinační a lobovací centrum. A nebo také využít struktur KČT, prostě vstoupit a začít otáčet k cyklistice …

              O záplavu organizací bych se nebál, ono to nebude tak horké …

              0 0
              • Honzas  

                než vstoupit a otáčet zevnitř mi přijde reálnější ta samostatná organizace. zažil jsem něco podobného v Sokole a podobné organizace jsou neotočitelné.

                já bych další organizaci nezakládal, spíš bych využíval onen klub pražských turistů s cílem rozšířit ho na celé území republiky. je založený, už má pár stovek členů, za sebou určitou mediállní prezentaci, fotku primátora na stránkách apod. tohle všechno by se muselo dělat znova. a po lidech ochotných a majících čas se angažovat, doufám, hrábnou všema deseti.

                0 0
                • kolombo  

                  No, to že je na webu fotka primátora, to mě moc neohromí, koneckonců, je před volbama … Problém je v tom, že cítím tenhle klub více jako město a cyklotrasy v něm, než jako ochránce trailů v horských lesích … Ale jako partner a záštita do začátku, proč ne. Ale kdo není z Prahy, těžko se mu bude aktivně spolupracovat s něčím, co je lokálně Pražské :-( Organizace by raději měla být volné sdružení podobných klubů …

                  0 0
                  • Honzas  

                    fotku primatora jsem myslel spis jako vtip, nicmene je videt, ze uz se pokusili o nejakou medialni cinnost a o kontakt politiku, na kterou by se dalo navazat.

                    jejich stanovy mi prijdou sirsi nez jen mesto a cyklotrasy, i kdyz se zatim profilujou na tomto. coz je dano Prahou.

                    ze je to jenom tady lokalni mne taky mrzi, vic by se mi libilo neco s pusobnosti v cele republice. je otazka, jestli vubec v dalsich krajich neco podobneho existuje. nevim.

                    na tech strankach mi chybi navrh stanov, ktere by se daly treba pripominkovat, a informace o tom, ze je potreba sehnat jeste dalsi dva lidi pro zalozeni obcanskeho sdruzeni. coz je nasledne docela jednoducha pravni procedura na Ministerstvu vnitra.

                    0 0
              • bubo  

                Pokud Čemba není založená, tak ji založme :-)

                Jsem z Liberce, napišme stanovy, sežeňme třetího do počtu, schválíme to, požádáme o registraci a bude to…

                0 0
                • alfons007  

                  Nejsem z Liberce (Řevnice, Praha), jsem pro založení CEMBA, chci se na tom aktivně podílet. Pokud v Kolombovi nevyhořelo všechno nadšení, má před námi náskok, pojďme se domluvit na nějaké organizační schůzce (Liberec, Praha, Brno, …).

                  0 0
                  • cabbage  

                    organizační schůzka: v sobotu od 17:00 v hospodě arest;)

                    0 0
                  • Luka  

                    Mam na to podobny nazor, rada bych se podilela na Čembovi, takze, jestli me budete chtit, i kdyz jen prazskou krysu, ale stejnak, rada bych do toho sla s vama

                    0 0
                  • Luka  

                    Tak co teda, prazaci? … nejde se jeste nekdo?

                    0 0
                • MARIN  

                  Do LB to mam z Litvinova taky kousek dal ale pro dotazeni do uspesneho konce a zalozeni jsem ochotny neco udelat

                  0 0
    • pos3k  

      clanek jsem precetl (podle me velmi povedeny), web stranky projel

      myslim ze u nas „neco“ stale duleziteho chybi, nerad bych nakonec jezdil (pokud zdravi da) prevazne na silnici

      kdyby se stalo bikovani ve vybranem „terenu“ ilegalni, nevim co bych delal, zakony porusovat nechci, volani prirody je vekmi silne…

      (akorat jsem ted dobastil medvidky :-) ,peace )

      0 0
    • tk  

      taky si myslím, že je to povedený článek. doufám, že lidi, co o těhle věcech ještě nepřemýšleli donutí k zamyšlení. lidi, co o nich už přemýšlí, by mohl donutit k akci.

      pokud bude instalace sporných cedulek probíhat dobrovolníky v předem známém termínu, navrhuji svolat brigádu mtb odporu, která se jim v tom gándíovským nenásilím pokusí zabránit. a přizvat si k akci média.

      organizace chránící zájmy bikerů /Čemba/ by skutečně měla být co nejdříve založena. při současném obecném anti-mtb povědomí je novelizace lesního zákona skutečnou hrozbou pro budoucnost legálního mtb v ČR.

      podle mojeho názoru by se měla založená organizace především co nejdříve zkonsolidovat natolik, aby mohla zaměstnat stálého tajemníka. kolombo správně připomíná, že nevzniklá Čemba prošla vlnami nadšení a nezájmu. V nadšeneckých dobách udělalo pár lidí okolo čemby dost práce (i když není na první pohled nikde vidět). Ale potom při upadajícím zájmu lidi přestali mít čas. Stálý pracovník je zárukou koordinace a kontinuity činností.

      čembě zdar tk

      0 0
    • kolombo  

      Tady je další příklad masáže, dokonce nejspíše za veřejné peníze …

      krajina.kr-stredocesky.cz/ar­ticle.asp?id=35

      0 0
      • Radek Broz  

        Posilam Stredoceskemu kraji e-mail. Neprijde mi moc vhodny, kdyz nekdo na strankach mistni samospravy tvrdi, ze mtb neni uplne ok a neprimo nabada ke kladeni pasti. Hodnekrat jsem se s pastmi od pesaku setkal a jen shodou nahod nedoslo zatim k nejhorsimu.

        0 0
        • rarášek1  

          Souhlas s tebou. U nás máme oficiálně povolený okruh XC hájekm a taky nám tam nadělali pěknou paseku. Ve sjezdu za zatáčkou kláda a jiné radosti. Na kole jezdím nějaký ten pátek a stále více mi to připomíná hon na čarodejnice. Když se jdu projet do lesů, tak nikdy nemám problém s pěšáky. Většinou si vyhnem, nebo radši počkám a předjedu je na místě kde to jde. Vždy ale jednám slušně. Horší je to ale s militantním jádrem klubu turistů. O tom, že oni nerespektují vůbec nic, svědčí cedule s lesa po naší babičce. Samozřejmě bez souhlasu majitelů. Asi se domluvím s ostatními a zakážeme tam vstup pěším turistům a jezdcům na koních. www.bike-forum.cz/…3/forum.html#…

          0 0
          • Radek Broz  

            Je fakt, ze s vetsinou tech, ktery potkas v lese, neni nejmensi problem. (Pokud jedes nahoru, tak zadny problem – dolu nam obcas nekdo hrozi, ze se zabijeme;-) ) Je pak ale mala skupinka lidi, kteri proste bike v lese neakceptuji a tajne vytvareji pasti nebo pisou podobne clanky.

            0 0
            • Andrzej  

              to se musim zeptat, kolik je u vas takovych tech lidi, kterym cyklisti vadi uz pri potkani v lese? (myslim spis na horach, nez nekde v parku) V beskydech mi to pride uplne v pohode, jenom jednou se mi stalo, kdyz sem nesl kolo na rameni v rezervaci po kolena ve snehu, ze se me nejaky pesak nasrane ptal, jestli jsem dole nevidel tu ceduli se skrtnutym kolem(evidentni kreten). jinak to je vetsinou jak rikas a pride mi dost zajimave, ze se vsude resi spousta nejakych problemu. (chapu to v nejakych tech mestkych lesicich, ale porad se mi zda divne, kolik konfliktu lidi popisujou, to nemaji kde jezdit?)

              0 0
              • Radek Broz  

                Prave, ze temer vubec a kdyz, tak je to, jak popisujes, vzdycky nejakej pejskar kousek od mesta. Lidi, kteri se pohybuji v kopcich jsou v klidu. Taky tu nejsou snad krome naucny stezky na rasselinisti na Bozim Daru snad nikde zakazy , takze nejsme nuceny zadny porusovat;-) Jediny konflikty, co ted mame, jsou s jednema lidma bydlicima pobliz fourcross. trate ve meste. Presto se tu treba nasli lidi, kteri nejakou dobu vytvareli v lesich pasti.

                0 0
          • rarášek1  

            Škoda, že je v Hájku ještě spousta sněhu a není vidět cestu. Nafotil bych pár fotek pastí a překážek na cyklisty. A taky jak to dopadlo. Za 14.dní okolo všech překážek, vznikli nové cestičky. Vzhledem k tomu, jaký mají poloměr zatočení, rozhodně nevznikli gumou bikerovou. Po odstranění vznikli během chvilky nové. Když je ale brigáda na uklid a údržbu Háječku, tak tam řádí jen partička neurvalých a život ohrožujících bikerů. A jen tak fotka z lesa. Takže se přiznejte kdo to byl! Kalečník 31.12.2005

            0 0
        • TinkTink  

          Huaaaaa…tak to je narez…taky jim jdu napsat…

          0 0
        • Radek Broz  

          //

          Vážený pane Broži,

          pozorně jsem si přečetl článek, který jste označil za nepatřičný. Sám jsem na něm ale žádné nepřístojnosti neshledal. Václav Cílek v něm upozorňuje na chování některých bezohledných cyklistů. Sám jsem jako aktivní pěší i cyklistický turista v přírodě „pirátské“ chování cyklistů zažil. Nemyslím také, že by autor článku vyzýval k vytváření záludných pastí proti cyklistům. Upozornil jen na způsob, jak zamezit cyklistům, aby využívali některé stezky určené výhradně chodcům. Zaznamenal jsem při nedávném výletě v Českém ráji zběsilého cyklistu, který se vydal na kole po schodech skalní soutěskou. Reálně ohrozil několik lidí, kteří neměli kam uskočit. Na začátku stezky byla přitom výrazná cedule, která cyklistům zapovídala vjezd.

          Rozhodně nemyslím, že by článek Václava Cílka jakkoli vybízel k neslušnému nebo nemístnému jednání. Není sporu o tom, že každá lidská aktivita by měla brát ohled na zájmy ochrany přírody. Je pro mne naopak velmi cenné, pokud zazní hlas, který se nebojí odporovat obecným trendům a módám a upozorní například na nebezpečné projevy bezhlavého využívání přírody k vlastnímu sportovnímu či extrémně sportovnímu vybití.

          S úctou

          Mgr. Martin Kupka Tiskový mluvčí Vedoucí oddělení informací a styku s veřejností Odbor kancelář hejtmana//

          Odpoved presne takova, jakou jsem cekal – „clanek je ok, nic spatneho na nem ani na autorovi neni, priroda neni na sport a pokud by biker mohl jakkoliv omezit nebohe pesaky, je to velmi spatne“

          0 0
          • enjoy  

            mel bys odepsat to co si dodal tady.. jinak pesaci udelaj vic bordelu nez bikeri,o tom nemuze byt sporu a pokud jde nekomu o prirodu tak at se nad tim laskave zamysli.pokud ale jde o bezpeci pesaku tak tam uz je to jiny..,sam nekdy ohrozim pesaka,ale urcite to nedelam rad ale to se proste nekdy stane.ps:samozrejme zdanlive ohrozim.nektery lidi utikaj ke kraji az malem padaj na prdel,jakobych uz z dalky snad smrdel nebo co:-)

            0 0
            • Radek Broz  

              Je fakt, ze u pesaku je to zpusobeny tim, ze je jich vic, ale casto v lese sbirame bordel, kterej rozhodne neni od bikeru. Navic si uvedomme, ze krome NP, kde je to do urcity miry podle zon omezeno, ma les predevsim produkcni funkci a v porovnani s tezbou je dopad na les zpusobeny cyklistikou naprosto zanedbatelny. Podle me tady jde predevsim o to, ze pesaci se nam musi obcas vyhybat (vyhybame se taky), coz se jim nelibi a jsou presvedceni, ze maji na uzivani lesa vetsi pravo. Ja snad pesaka nikdy poradne neohrozil (vetsinou pri tom ohrozim spis sebe) – obcas jsou trosku krizovky, kdyz maji nepredvidatelne se pohybujici psi nebo kdyz jde skupinka nemeckych turistu po silnici ve spodni casti DH trati na Klinovci, uhyba k najezdu na retarder a porad nejak nechape, ze tam chci;-) Vyhnout se da temer vsude v klidu a omezuje to obe strany minimalne stejne. Taky se mi stava, ze kdyz jedu kvuli chodcum hodne pomalu a fakt to mam pod kontrolou, stejne div neuskakujou ze skaly a zda se jim to naprosto sileny, ale to je jejich problem;-)

              0 0
              • enjoy  

                a nakonec vyrukujou s tim,ze uz je to jenom krok k povoleni enduro motorek v lese:-) reknou cokoliv aby meli posledni slovo. ale oni nakonec ani mluvit nepotrebuji,protoze my nemuzeme nic.a na tom ani pan Kolombo za svuj zivot moc nezmeni.

                0 0
          • jizby  

            Kdyby všichni ti tiší poutníci byli tak mírumilovní, pokorní v chrámu přírody atd, jako autor odpovědi, tak by ty zábrany byly asi jen na místech k tomu vhodných. Článek však oslovuje VŠECHNY turisty a podsouvá jim sugesci: My jsme ti ušlechtilí poutníci, v pokoře putující velebným chrámem přírody atd . ble ble ble.. a to nám dává PRÁVO rozhodovat, že kdo se tam jede bavit na kole, je tam z důvodu, kterej je na rozdíl od našeho NEUŠLECHTILEJ, špatnej, nemá tam co dělat a můžeme ve svým svatým zájmu budovat třeba pasti, aby ho to sejmulo, žádná ho škoda, sobce. Mezi lidem je dost blbů, kteří na to budou slyšet přesně takto. Přitom se dá se zavřeným okem říci, že ten článek je čistě formálně logicky v pořádku. A tak to taky chápe sám pan Kupka. Ale rozhodně nemluví za obecný lid český, i když si to asi v dobré vůli myslí.

            0 0
          • TinkTink  

            Hehe…mne odepsal temer to same :o)

            0 0
            • Radek Broz  

              Zitra napise to samy kolombovi, ale mozna zacne premejslet o tom, ze tech bikeru neni uplne malo a ze nekteri nenechavaj veci jen tak lezet.

              0 0
              • kolombo  

                No, já si myslím, že hlavní problém toho textu je v tom, že staví povolenou cyklistiku a stejnou úroveň, jako nepovolené motorky a sněžné skutry a pak nabádá k opatřením hlavně proti cyklistům. Je to podpora iracionálního odmítání cyklistiky, jako přístupu k přírodě a 50 km na kole v Českém ráji je lepší, než 30 km autem tamtéž …

                0 0
          • zbartos  

            Trochu jsem se nastval a napsal jsem panu mluvcimu (v kopii panu hejtmanovi) toto:

            //Vazeny pane magistre,

            velmi mne, jako dlouholeteho pesiho turistu a terenniho cykloturistu urazi, pokud oficialni mluvci kraje, chvali podpasove nazory pana V. Cilka, ktery nabada ctenare sveho textu krajina.kr-stredocesky.cz/ar­ticle.asp?id=35 , aby pokladali na blize nedefinovanych stezkach „urcenych jen pro chodce“ prekazky, ktere mohou nic netusici cyklisty zranit, nebo i zabit. Ale i kdyby slo o stezky v Narodnich parcich, nebo v Narodnich prirodnich rezervacich, kde je jizda na kole zakazana, neni spravne na obcany placenem webu propagovat protizakonne jednani. Jeste jste mel ve sve odpovedi napsat, ze hodlate v kraji instalovat pricne prekazky na silnicich proti bezohlednym ridicum, a bylo by to dokonale......

            Nechce se mi take verit, ze misto podpory terenni cykloturistiky, pro kterou ma CR ty nejlepsi podminky, Vy, ktery se na webu chlubite vetou „externí spolupráce s Českou centrálou cestovního ruchu (rozsáhlý projekt odstraňování 55 překážek rozvoje cestovního ruchu v České republice)“, podporujete minimalne rozestvavani ruznych skupin milovniku aktivni rekreace v prirode, maximalne i konani trestnych cinu obecneho ohrozeni........

            Doufam, ze si alespon uvedomujete, ze problematika tvorby eroznich ryh individualne jezdicimi cyklisty je nicotna proti tomu, jakou branu erozi vytvari na nezpevnenych cestach v soucasne dobe prevazujici traktorova technologie priblizovani drivi, jizda na koni, masove pesi turisticke pochody nebo nezakona jizda na terennich motorkach a ctyrkolkach. Velkou merou k erozi nezpevnenych cest prispiva i nedostatecna udrzba techto cest, nehlede jiz na jejich mozne nevhodne puvodni vybudovani (velky sklon s velkou rychlosti vody, dlouhe useky bez sklonu, kde se naopak voda dlouho drzi, absence pricnych i podelnych odvodnovacich prikopu atd.).

            Zadam Vas proto, aby Kraj z kapitoly krajina.kr-stredocesky.cz/ar­ticle.asp?id=35 odstranil vyse uvedene nevhodne pasaze, nebo tam (nebo nekam jinam na web teto knihy) alespon dopsal, ze text teto knihy nevyjadruje oficialni nazor Kraje.

            P.S. Chceme-li chranit prirodu, musime ji lidem co nejdokonaleji znepristupnit (zadne zpevnene cesty, znacne cesty, ubytovaci a stravovaci moznosti, mapy, informace atd.) Chceme-li prirodu poskytnou lidem k rekreaci, musime pocitat s tim, ze se priroda nici primo umerne k poctu navstevniku, a ze je tedy nutne nejak ten pocet navstevniku regulovat. Vylucovat vsak kvuli tomu bez objektivnich pricin jen jednu cast priznivcu aktivni rekreace v prirode (napr. cyklisty), to je nehoraznost.//

            0 0
            • Radek Broz  

              Pekny, uz se tesim na odpoved;-)

              0 0
            • tk  

              reakce na odpověd p. Broži ve věci textu p. Cílka:

              Vážený pane Kupko, stejně jako ostatní terénní cyklisté, také já tímto reaguji na text publikace „Vstoupit do krajiny“ zveřejněný na stránkách Středočeského Kraje. Jsem rád, že Váš kraj podpořil projekt, jenž informuje o krásách a tajemstvích středočeské krajiny. Jeho webová verzi, jenž je přístupná všem a zadarmo, považuji za cenný příspěvek k mým znalostem Středních Čech.

              Jsem však pobouřen, že zároveň nechal dát průchod slovům Václava Cílka, na webové stránce <krajina.kr-stredocesky.cz/ar­ticle.asp?id=35>, ve kterých vybízí klást na cesty překážky, jenž mohou ostatním uživatelům způsobit zranění nebo smrt. V. Cílek navíc používá termínu „stezky určené jen pro chodce”, který nemá oporu v zákoně. V České republice je jízda na kole legální po všech lesních cestách mimo NPR a NP. Ani zde se však cesty nedají označit jako stezky určené jen pro chodce.

              Ještě více jsem pobouřen Vaší neprofesionální odpovědí na dopis pana Brože. Cyklisty dotčené slovy pana Cílka, jenž chápou jako výzvu k omezování svých práv a usilování o jejich zdraví, nezajímají Vaše zkušenosti s bezohlednými jedinci. Vaše volnočasové zážitky, přestože zdánlivě souvisí výše zmíněným sporem jsou bezpředmětné. Nemají žádný vztah k tomu, jak by se měl Středočeský kraj ke sporné pasáži textu oficiálně vyjadřovat.

              Tímto Vás žádám abyste místo svých soukromých názorů zveřejnil závazné stanovisko kraje. Vaši odpověď budu považovat za veřejnou a spolu se zněním tohoto dopisu ji zprostředkuji ostatním cyklistům.

              s pozdravem Tomáš Kvasnička

              0 0
              • Radek Broz  

                BTW: Nemam ve jmene hacek, neni to jen nepouzivanim diakritiky (i kdyz jsem si samozrejme zvykl na obe podoby jmena, stve me jen, kdyz si nekdo mysli, ze to ma byt „Gross“;-) ) Jinak je to fajn, uvidime, co nam napise… (postnete to pak sem)

                0 0
              • jizby  

                Dobrý. problém je v užití termínu „stezky určené jen pro chodce”, který sice nemá oporu v zákoně, ale zdravým rozumem i jako cyklista jsem schopen uznat, že něco takového někde z nějakých dobrých důvodů může existovat. Celkem vzácně, protože těch opravdu dobrých důvodů rozhodně moc není. Definice toho, co je „stezka určená jen pro chodce” však visí v luftě a právo jejího určení si uzurpuje kdejaký nekompetentní primitiv k diskriminaci druhých. O protizákonnosti metod, jimiž se to někdy realizuje, není pochyb.

                0 0
          • Páník  

            „zbesily cyklista“ – to zavani vzteklinou:)

            0 0
        • kolombo  

          Jen taková připomínka pro odesilatele dopisů: DOPIS – můžete poslat poštou, faxem či e-mailem, avšak pouze dopis odeslaný doporučeně nebo odevzdaný přímo v podatelně zakládá povinnost úřadu odpovědět. Výhody: dostatek času na přesnou a výstižnou formulaci požadavku; úřad je povinen se požadavkem zabývat. Nevýhody: Úřad má na odpověď až 60 dnů; odpověď nemusí přesně reagovat na Váš požadavek a korespondence se tak může protáhnout na mnoho měsíců.

          Pramen: obcan.ecn.cz/in­dex.shtml?w=u&x­=132557

          0 0
          • kolombo  

            Tak jsem svůj dopis dneska vytisknul a odeslal doporučeně na Krajský úřad, anžto na mail se mi nikdo neozval …

            0 0
            • Radek Broz  

              Podle me maji povinnost odpovedet i na mail odeslany na elektronickou podatelnu (kterou od 1. 1. 06 ze zakona musi mit).

              0 0
              • enjoy  

                30 dnu je dlouha doba..

                0 0
              • kolombo  

                Obávám se, že pak musí být dopis elektronicky podepsán zaručeným elektronickým podpisem.

                0 0
            • tk  

              poslal jsem dnes tiskem na kraj toto: prilohy dopisu neprikladam, jsou vystaveny jinde v tomhle threadu:

              Brno 9. března 2006

              Vážený pane Hejtmane, dne 24. února 2006 jsem poslal níže přiložený email Vašemu tiskovému mluvčímu (Příloha 1). Nedostal jsem na něj odpověď, na kterou jak věřím mám zákonné právo. Stěžuji si v něm na neprofesionální způsob, kterým odpověděl panu Brozi (Příloha 2) na jeho stížnost ve věci textu pana Cílka na oficiálních stránkách Vašeho kraje na adrese: krajina.kr-stredocesky.cz/ar­ticle.asp?id=35

              Text pana Cílka podle pana Broze, dalších cyklistů i podle mě nabádá svévolnému vymáhání zákazu vjezdu cyklistů. Takové vymáhání je v každém případě nezákonné. Jak se ukázalo není navíc založeno na zákonném vymezení jízdy na kole podle Zákona č. 289/95 a Zákona č.114/1992. Místo toho spočívá na domněnce pana Cílka, že cyklisté „na úzkých pěšinkách […] nemají co dělat“, kterou vyjádřil v emailu, jenž mi poslal dne 27. 2.

              Průběh naší komunikace s panem Cílkem je vystaven zde: www.bike-forum.cz/…2/forum.html#… pod příspěvkem, ve kterém je uvedena adresa zminěného textu krajina.kr-stredocesky.cz/ar­ticle.asp?id=35

              Kromě výše zmíněných problémů takové vymáhaní může návštěvníky krajiny ohrožovat na zdraví a na životě. Může také nepřímo způsobovat další škody na přírodě.

              Tímto Vás žádám, abys Středočeský kraj odstranil výše zmíněný problematický text pana Cílka z oficiálních stránek kraje. Znovu také opakuji žádost, poprvé vyjádřenou ve svém emailu panu Kupkovi, aby kraj v této věci zveřejnil své závazné stanovisko. Jak jsem zmínil výše vyžaduji také odpověď pana Kupky na svůj email, který je přiložen k tomuto dopisu (Příloha 1). Žádám Vás také o vyjádření k emailové odpovědi pana Kupky panu Brozi (Příloha 2). Považuji ji za neprofesionální a neadekvátní odbytí situace, která potenciálně omezuje práva občanů ČR.

              s přátelským pozdravem Tomáš Kvasnička

              0 0
              • Jenda  

                no jsem zvedavej co ti Bendl odepise. Jako stinovej ministr dopravy by aspon mel mit na cyklistiku jako takovou nejakej ucelenej nazor, ke sportu kdysi taky mel relativne kladny vztah, ale ted co se spis tvari jak stinovej ministr zdravotnictvi nevim nevim. Uvidime jestli bude jen modry ptak nebo i moudry:-)

                0 0
      • RUR  

        Vzhledm k věku a curiculu vitae autora je to, co pan Cílek píše pochopitelné. Geolog, filosof, taoista:-))) Taoismus a horská kola mu objektivně nejdou moc dohromady. Tohoto dobráka bych nechal plavat.No řekněte, kdo z vás nepotkal několik brutálně jdoucích turistů, kteří ,jdouce vstříc svému egoistickému sebeuspokojení z dobře odšlapané procházky, drtí těžkou pohorkou nic netušící hmyz, ba i kytičku brutálně přišlápnou;-)) No a co teprve ti, kteří pro vlastní potěšení brutálně týrají nebohé koně tím, že je samoúčelně nutí pro vlastní uspokojení rozbíjet těžkými okovanými kopyty lesní cesty a drtit drobné živočichy;-)) Ještě, že po lesích jezdí ty neškodné traktory přibližující dřevo. Kde bychom všichni byli, kdyby do cest nevyoraly po každém dešti ty hádherné hluboké koleje, které se pak naplní nádherně mazlavým blátem;-))). Nicméně pokud se hodláte skutečně nějak organizovat podle toho, co je nastíněno na výše uvedených stránkách CEMBA můžete se mnou počítat (Brno, kontakt v profilu) .

        0 0
        • zbartos  

          Byl bych moc rad, kdyby se konecne podarilo dotahnout do konce tu drivejsi vizi stanov Mirka Kolomba o organizaci s ustredim a s mistnimi bunkami. Vzhledem k tomu, ze pred cca tremi lety moje mailova vyzva brnakum k ustanoveni takove organizace nemela zadnou odezvu, jsem rad, ze letos se jiz prvni brnak ozval. Pokud se najde nekdo treti a Mirek nam posle ty stanovy (prosim, nechce se mi je hledat), muzeme se domluvit na neoficialni seznamovaci schuzce nekde v hospode a pak prip. udelat oficialni kroky smerem k registraci brnenske pobocky obcanskeho sdruzeni CEMBA na Min. vnitra.....

          0 0
          • kolombo  

            Pochopil jsem to správně, že mám najít ty rozepsané stanovy a dodělat je? Kdo nemá ICQ, ať si ho pořídí, moje je v profilu, ale docela rád bych, aby mi zbyl nějaký čas na práci :-)

            0 0
          • rarášek1  

            Do Brna to mám 20 km a my dva se známe (Letonické brdky). Přidávám se k vám. Napište kdy a kde.

            0 0
            • zbartos  

              Takže už jsme z Brna a blízkého okolí minimálně 3–4, takže zřejmě zkusíme založit místní organizaci. BTW Myslím, že je zbytečné jezdit z Litvínova do Liberce, zkus najít minimálně 3 spřízněné duše v místě. Jakmile bude na stole právníkem zkontrolovaný navrh stanov, můžeme se bavit dále. Slibuji, že pokud budu mit info o existenci čerstvého návrhu dám na bike-forum.cz hlášku.

              0 0
              • kolombo  

                Pravidla pro založení občanského sdružení jsou tady: www.mvcr.cz/…druzenx.html

                Podle všeho již platí povinnost podvojného účetnictví!

                Odkaz na poslední verzi stanov k pripomínkování je tady: www.cemba.cz/stanovy.html

                0 0
                • Honzas  

                  ano, podvojne ucetnictvi je treba vest (vsechny PO vc. obcanskych sdruzeni od 1.1.2005), staci v zjednodusenem rozsahu.

                  jinak mi prijde lepsi jedno sdruzeni, treba s lokalnima pobockama, nez samostatna sdruzeni na kazdy kraj / okres / obec, podle toho, na jakou dalku se dohodnou tri lidi. pro kazde jednani treba se statni spravou bude jako dulezitej ukazatel pocet clenu. taky pocetnejsimu sdruzeni by se mohlo spis podarit zajistit si urcitou financni stabilitu a treba zamestnat vyse zmineneho tajemnika…

                  0 0
                  • kolombo  

                    Osobně se domnívám, že je celkem jedno, jestli má organizace členů 5 nebo 25, takže na počet členů, kteří by zaplnili Staroměstské náměstí asi nejakou chvilku nedosáhneme. Demonstrovat, že je dost lidí, které problém terénní cyklistiky zajíma, se dá třeba i podpůrnou peticí, hojnou účastí na akcích a pod. Mimochodem, hledá se němčinář na základní dohodu o spolupráci s www.dimb.de …

                    0 0
          • tk  

            v brne bydlim, v jbc u lbc pobyvam. timto se pripojuji k vyzvam o ustaveni jak brnenske tak liberecke bunky. tk

            0 0
        • tk  

          k V. Cílkovi: musím s tebou nesouhlasit. V Cílek je známý autor několika knih o české krajině, které jsou informované a čtivé (i když na můj vkus posunuté příliš ke geologii a duchovnu). Znám dost lidí, na které má vliv. Je to nezanedbatelný „veřejný“ člověk. Proto je třeba s jeho zcestnými názory nesouhlasit dostatečně adresně a nahlas.

          0 0
          • enjoy  

            vyhybas se slovu eliminovat..:-)

            0 0
            • kolombo  

              Eliminovat není ten správmý přístup, to je zhruba to samé, jako pokládat klády a kopat příkopy … Chce se to ozvat a být slyšet, pokud je důvod. Pokud bude jasné, že hodláme reagovat na tlak vůči nám, tak bude postoj části státní správy jiný. Mimochodem, větší slovo „zelených“ nepramení z jejich větší podopory, ale větší důslednosti při prosazování svého a většího množství nátlakových akcí …

              0 0
      • Luka  

        Taky jsem konecne zbustlila reakci:

        //Vazeny pane hejtmane,

        Obracim se na Vas v souvislosti s webovymi strankami krajina.kr-stredocesky.cz , ktere zastituje Vas urad. Urcite je to chvalyhodny pocin, pokusit se obratit zajem nakupujicich a spechajicich prazanu zpet k prirode. Ale v kapitole 35 se pan Cilek zminuje o „cestach pouze pro pesi“ a neprimo nabada ke kladeni pasti na cyklisty.

        Jakozto aktivni turista a jeste aktivnejsi turisticky horsky cyklista, vubec nechapu tento nesnasenlivy postoj vuci jednostopym turistum, kteri jsou v tomto radoby oficialnim textu staveni na stejnou rovinu jako motorkari a snezni skutriste, kteri nezakone brazdi a nici lesy. Poznamka o erozi zpusobene cyklisty je taktez dost zavadejici, protoze priznejme si, je to predevsim o udrzbe techto cest. Je to jakobyste obvinili auta z toho, ze po zime silnice vypadaji jako tankodrom a ne ze je asfalt neudrzovan, nekvalitni a proste podleha erozi/nadmernemu zatizeni prilis tezkymi kamiony/nekvalitne provedenymi „zaplatami“… Navic ani nemluvim o tom, ze cyklista narozdil od pesich neodhazuje tuny odpadku, ktere si do prirody prinesl, neplasi narozdil od turistu-pejskaru zver, a v porovnani s tak rozsirenym konickem jako je turistika na konich cesty v lesich a polich nenarusuje temer vubec. Nezminim se ani o traktory znicenych lesnich cestach, ktere se promeni ze dne na den z pekne lesni cesty v 10ti metrove tratoliste bahna.

        Je na case si uvedomit, ze cykliste jsou plnohodnotnou soucasti ceske populace, precijen jedna petina nasi populace se nejakym zpusobem cyklistice venuje, tedy neni mozne zvyhodnovat a ospravedlnovat pesi turisty nad temi ostatnimi. Navic jedny nabadat k revnivosti vuci tem druhym.

        Kdyz se podivate do zahranici, cyklistika je podporovana na maximalni mozne urovni, at uz ve mestech, tak v prirode, a v tomto state si clovek pripada na kole jako stvana zver, obzvlaste ve mestech. A jak to funguje u nas? No, snaha tu je, je videt ze po Praze se uz pomalu ledacos zmenilo k lepsimu, ale male obce, ktere dostanou na rozvoj cyklostezek x milionu korun, investuji velmi podezrele a zvlasne do kilometroveho asfaltoveho (nebo zamkovou dlazbou vyvedeneho) koberce, ktery nevede nikam a je plne vyuzivan turisty, bruslari, maminkami s nekolika kocarky hezky roztazenych v cele siri, misto aby vytvorili „jen“ sotolinovou prijemnou cestu, ktera cyklistovi plne vyhovuje, pesimu taktez setri klouby a urcite prinasi vetsi pozitek nez cesta za divy prirody po asfaltovem chodniku…

        Zadam Vas tedy o prehodnoceni pohledu na cyklisty a upraveni vyse zminovaneho textu, aby neohrozoval nas, kteri se do prirody vydavame za tichem a harmonii, sumejicimi stromy, kam utikame od hluku a shonu velkomesta. Argumenty jako ze tento text pana Cilka nenabada k nicemu zvlastnimu, jsou hodne nadsazene, jelikoz mnozi z nas – cyklistu – se uz setkali s nastrazenymi pastmi jakymi jsou polozene klady pres cestu primo za zatackou, vhodne umisteny kamen. ..Nutno podotknout, ze i kdyby bylo timto zpusobem policeno na „hltace kilometru“ narozdil od poklidnych cykloturistu, tak takovato nastraha zkuseneho „bikera“ nemá sanci zastavit, maximalne ho prekvapi, ale on se s ni vyporada aniz by rychlost snizil…naopak, ohrozite na zivote toho, kdo si do prirody opravdu jen pojezdit a kdo kolo neovlada tak, aby necekanou prekazku zvladl prekonat… takze paradoxne ti „hodni“ tisi poutnici, za ktere pan cilek povazuje turisty, lici pasti jen na ty „zle“ cyklisty, kteri prirodu pouzivaji jen jako prostredek pro jejich zabavu, lici pasti na sve kolegy kochajici se krasami kraje na kole.

        Preji Vam prijemny den

        Lucie Uresova luka@lukabike.com//

        0 0
      • tk  

        cilek@gli.cas.cz

        Pane Cílku píšu Vám ohledně textu ve webové verzi „Vstoupit do krajiny“, kapitoly „Krajina a adrenalinové sporty“. Dříve než přistoupím k věci svého dopisu, chci říct, že publikaci (zvláště ve webové verzi, která je snadno a zdarma přístupná) považuji za zdařilou a velmi přínosnou. Oceňuji to, že jste se spolu s jinými autory a Středočeským krajem zasloužil o tento projekt. Znám i některé jiné Vaše texty o krajině. Prohloubili moji znalost české krajiny a můj zájem o ni obohatili o jinou perspektivu.

        Jako aktivního horského cyklistu / terénního cykloturistu / mtb turistu mě popudil způsob, kterým jste se ve výše zmíněné kapitole vyjadřoval o cyklistice. Domnívám se, že jste zneužil svoji autority pro hlásání názoru, jenž je nedemokratický a upírá práva části legitimních a legálních návštěvníků přírody (uživatelů lesa). Pokusím se vysvětlit proč si to myslím:

        1: horské kolo zmiňujete jako „dokonalý stroj pro pohyb v přírodě“ které umožňuje, že lidé vnímají přírodu pouze jako kulisu pro svoje aktivity. Tím a priori snižujete legitimitu užívání horského kola k prožívání pobytu v přírodě. Mohu Vás ujistit řada cyklistů používá horské kolo právě jako nástroj k hlubokému zážitku v přírodě. Takovému pojetí horské cyklistiky říkají za oceánem „soul biking“. V tomto duchu vnímám horské kolo jako nástroj, který mě vnořuje do krajiny a přírody tak, abych s nimi byl za jedno a oni byli mnou. Mezi mým tělem, mým kolem a krajinou nejsou pevné hranice.

        2: podivujete se nad názorem který tvrdí „Český ráj máme proto, abychom v něm na horských kolech za den ujeli 50 kilometrů“. Horské kolo je zde opět asociováno s negativními konotacemi. Na horském kole však lidé jezdí různými způsoby a z různých důvodů. Chtějí-li se přitom zaměřit na sebe a pojmout krajinu jako počítadlo kilometrů, je to jejich věc a nemá z principu s technologií horského kola nic společného. I když tak činí, a je to pro ně nejdůležitější důvod jízdy, nevěřím tomu, že se tak děje exklusivně. Věřím, že po dobře cíleném dotazu by takový jezdec na kole přiznal, že se krajinou při jízdě kochá, že si ji užívá. I kdyby tomu nebylo, nemáte právo pro takové pohnutky cyklistu ostrakizovat, pakliže přitom neškodí ostatním uživatelům přírody a přírodě samé.

        3: Souhlasím s Vámi, že není správné aby chodci museli před cyklisty uskakovat. Každý zodpovědný cyklista takové jednání odsuzuje. V stanovách většiny zájmových organizací horských cyklistů je kodex jízdy na kole, který pěším přiznává přednost. Musím se ale ohradit proti Vašemu názoru, že pouze jízda po lesních silničkách je v pořádku. Česká legislativa garantuje cyklistům právo jezdit po lesních cestách ne pouze po silnicích. Zkušenosti ze zahraničí navíc ukazují, že provoz chodců a cyklistů na úzkých cestách je bezpečnější. Cyklisté totiž na nich nevyvíjejí tak velkou rychlost, aby chodce lekali. Chodci i cyklisté mají čas zpomalit.

        4: Kolaři podle Vás rozrývají lesní stezky a způsobují erozní rýhy. Čím je tento váš argument podložen. Výzkumy ze zahraničí ukazují, že kumulativní erozní vliv stejného množství chodců a cyklistů je srovnatelný. (Pokud budete mít zájem, rád Vás na ně odkáži) Je pravdou, že tyto výzkumy nebyli v Českých podmínkách replikovány, o to menší váhu však má Váš argument. Cyklisté jsou si vědomi faktu, že na lesní dopravní síť jejich aktivity mají vliv, domnívají se však, že místo zákazů je potřeba vypracovat únosný rámec údržby lesních cest. Zkušenosti ze zahraničí, především s národních parků USA, ale také z Kanady, Walesu či Skotska ukazují, že cesty je možné stavět tak, aby byly trvale udržitelné i pod silným náporem rekreačního využití. Fakt, že takové cesty nejsou u nás stavěny vypovídá o stavu našeho lesnictví a ochrany přírody. Neměl by však být v neprospěch horským cyklistům.

        5: Horskou cyklistiku, která je, jak sem výše uvedl, legálním užíváním, lesa dáváte do spojitosti s jízdou na motocyklech a sněžných skútrech, což jsou činnosti ilegální. Je to zavádějící a budí to dojem, že je na horské cyklistice něco špatného. Jak však tvrdí stavitel velšský stavitel trvale udržitelných lesních stezek Dafydd Davis, srovnávat mtb s enduro motorkou je to samé jako srovnávat ruční granát s atomovou bombou.

        6: Je to však poslední sekce vašeho textu, která mě opravdu pobouřila. Píšete:

        „Zákazy a domluvy nepomáhají, takže ochránci někdy na stezkách určených jen pro chodce kladou kameny a dřeva, které pěší turista snadno překročí, ale které odradí různé druhy jezdců. Dokud nebudeme disciplinovaní, pak znepřístupňování vybraných pěších tras zůstává jednou z mála fungujících strategií tichých poutníků.“

        To je však velmi problematické. Jízda na horských je zakázána pouze v NP a NPR. Na všech ostatních lesních cestách Středočeského kraje je legální. Píšete ochránci přírody, není však jasné zda to jsou členové ČSOP či jiných spolků nebo příslušníci orgánů ochrany přírody. Pouze ti poslední mají kompetenci něčemu zabraňovat. Píšete stezky určené jen pro chodce. To je termín, který nemá oporu v českým zákonech. Ani pro stezky v NP a NPR nelze smysluplně tento termín použít, protože například pohyb jezdců na koních v nich není podle mých vědomostí regulován. Píšete znepřístupňovat pěší trasy, pokud tím máte na mysli turistické trasy KČT, rád bych Vás upozornil, že kromě specifických podmínek (v NP a NPR) mají tyto trasy pouze doporučující charakter a nemění práva garantovaná lesním zákonem, tedy právo na jízdu na kole. Možná tímto termínem myslíte cesty, na které byl umístěn zákaz vjezdu cyklistům. Tento krok je však z právního hlediska problematický, jak ukazuje aféra v CHKO Český Ráj. Píšete, že kladení kamenů a dřeva na cesty je jednou z mála strategií tichých poutníků. Je mi jasné, že jsou podle Vás tiší poutníci lepší než takoví a takoví cyklisté. Co jim však dává právo (pokud nejsou příslušníci kompetentních orgánů) k takovým krokům. Mimo jiné je lze považovat za terénní úpravy, které lesní zákon dovoluje pouze se souhlasem lesního správce. To však není důležité. Důležité je, že se díky vhodně umístněným kamenům a kládám může (legální či ilegální) jezdec ZRANIT nebo ZABÍT. Jednat způsobem jenž může způsobit zranění nebo smrt člověka je špatné. I kdyby se mělo jednat o lidi, s jejichž názorem nebo činnostmi nesouhlasíte.

        Na Váš text, který považuji za problematický, jsem upozornil své mtb kolegy. Řada z nich (včetně mě) napsalo hejtmanu Středočeského kraje a jeho tiskovému mluvčímu, že považují umístění Vašeho textu na oficiálních stránkách kraje nepřípustné. Vyžadovali jsme kraj, aby k pasáži vydal oficiální stanovisko. Chcete-li, podívejte se některé z dopisů. Najdete na stránce www.bike-forum.cz/…2/forum.html#… pod příspěvkem, ve kterém je uvedena adresa Vašeho textu krajina.kr-stredocesky.cz/ar­ticle.asp?id=35

        Doufám, že po jejich přečtení změníte názor. Snad pochopíte, že mtb cyklisti mohou být zodpovědnými, k přírodě a ostatními ohleduplnými návštěvníky, kteří se cítí ohroženi kameny a klacky, které jim usilují o zdraví. Vadí jim, že jejich legální práva jsou jim neustále narušována. Jsou také unaveni a znechuceni anti-mtb klimatem, způsobené předsudky a nevědomostí a netolerancí, jíž jste dal průchod.

        omlouvám se za tak dlouhý dopis, považoval jsem však za nutné obrátit se proti Vašemu názoru tento dopis za otevřený, najdete jej vystaven na výše zmíněné adrese. rád přijmu Vaši odpověď. Pokud ji napíšete, naznačte prosím, zda ji mohu zprostředkovat ostatním mtb cyklistům.

        s pozdravem Tomáš Kvasnička

        0 0
        • zbartos  

          Paráda.

          0 0
        • LUKAS  

          Placete sice hezky, mozna i na spravnem hrobe, ale…uz vam nekdo, neco inteligentniho odpovedel? Ze ne? A divite se?…Dal na jih, maji takove krasne prislovi: „Psi stekaji, ale karavana tahne dal..“ btw: to vam ty cedulky tak vadi? Objedu ji a jedu dal, pokud se chovam slusne a dodrzuji pravidla pohybu v prirode, tak mi nikdo nic nemuze, zvlast kdyz, jak bylo nekde receno, nemaji oporu v zakone…(teda ty cedulky :-))

          0 0
          • goofy  

            Tady se jedna o neco uplne jineho… Precti si to cele a poradne.

            0 0
            • LUKAS  

              kdyz myslis :-)))

              0 0
              • goofy  

                Pokud ti to nedoslo, tak tu primarne nejde o cedulky, ale hlavne o to, ze ten clanek nabadal lidi, aby na cestickach kladly pasti. Nejdriv cti, pak pis.

                0 0
                • LUKAS  

                  neboj ctu :-) prvni cast odpovedi patrila tem emailum tomu postizenemu filozofovi, co (asi) nabada ke „kladeni pasti“, pred casti s cedulkami bylo BTW, pokud vis, co to je :-)

                  0 0
          • Páník  

            jak rikas – zatim o nic nejde.ale do budoucna se to muze zmenit,a pak bude potreba nejaka organizace,protoze jednotlivy bajkery nikdo z papalasu poslouchat nebude.v tom jsou tůůůristi napred

            0 0
            • LUKAS  

              papalasi nepouslouchaji organizace, ale penize (jestli vis, jak to myslim)…takze zakladejte organizace, tlachejte, sepisujte stanovy a podobne kraviny, pokud nemate nic lepsiho na praci :-) nevidite, jak to je (bylo) napr. v Krnapu? opravdu si myslite, ze jde o ochranu prirody?? jak naivni… :-(

              0 0
              • LUKAS  

                jen drobny priklad pro pozdeji narozene a pomaleji chapajici: kdyz jsme tam (do Krkonos) jeste jezdili na bajky, zacalo prave nesmyslne omezovani jezdeni na kole (i po asfaltovych cestach!)…kdyz jsme sedeli pobliz jedne cesty (siroke, hlinene) v hospudce na pive, tak kolem projelo nekolik tezkych offroadu majitelu chat a chalup… a nam (bikerum) budou soudruzu z Krnapu tvrdit, ze nicime stezky a erodujeme pudu… a konecny nazor, at si udela laskavy ctenar sam…

                0 0
                • TinkTink  

                  Sorry, ale nehodlam se chovat jako abdikovana mrtvola = to co nam tu ted predvadis…omlouvam se, ale tento nazor se mi skutecne nelibi – nehodlam jenom tak sedet…lepsi je prohrat v boji nez v kresle :)

                  0 0
                  • LUKAS  

                    nerekl jsem, ze se nema bojovat, ale predstava, ze nejaky problem vyresi nejaky urad (co jineho by to bylo?) je znacne naivni a znacne podobne smysleni nasi vlady :-) …jinak ti preji hodne stesti v tom „boji“ :-))

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Myslim ze se pletes…smysleni nasi vlady neni v zadnem pripade naivni – smysleni nasi vlady je ciste financne/hrabave…

                      Diky za prani stesti…budu radej neco delat nez nedelat nic :)

                      0 0
                • Vilém  

                  Tito lide se aspon snazi s tim neco udelat a ne ze to jen dopredu odsuzuji,ze to neni mozny s tim pohnout.To si pak fakt jen muzes zanadavat u piva.

                  0 0
                  • LUKAS  

                    joo, to je pravda, ale u piva tady diskutujete(me) my :-) na rozdil od vetsiny diskuteru jsem se ucastnil emailove konference ohledne zrizeni CEMBY, tak 2–3(?) roky zpatky a co se od te doby zmenilo? :-)))

                    0 0
                    • kolombo  

                      No, víš jaký je rozdíl mezi zkusit zvednout tužku a zvednout tužku? Porovnej si to … Konferenci CEMBA jsi skutečně odebíral, ale ta myšlenka se neprosadí sama, je potřeba pro to něco udělat. A co se změnilo? V Českém ráji intenzivně pracují na legalizaci zákazů a pokud se někdo z poslanců přihlásí k myšlence „pro cyklisty cesty od 2m šířky“ a dá ji nepozorovaně do zákona o rozměru záchodové mísy, tak jsme víš kde ..... A CEMBA má web, je pár lidí, kteří se snaží psát články a jednat s jinými lidmi. Kdyby na 100 prodaných kol připadal jeden, kdo se přidá, byla by to paráda. Zatím ale na jednoho, kdo se přidal připadá 10, kteří operují zbytečností …

                      0 0
        • tk  

          Václav Cílek na můj dopis odpověděl. Po něm následovala výměna několika emailů.

          27-Feb-2006 07:54

          Dobrý den,

          Dovoluji si reagovat na Vaše výtky. Pokud by záležitost s citlivými cyklisty, kteří rerspektují chodce a jezdí jen tam, kde mají, byla tak přímočará a slušná, jak píšete, pak bych si věru neměl na co stěžovat.

          Reálná situace je však jiná. Podobně jako pozoruji silnou agresivitu řidičů v automobilech, tak něco podobného pozoruji u cyklistů v přírodě. Dovedl bych to pochopit, kdyby se cykloturistika držela na cestách, ale lidi na koloech dnes potkáte i na úzkých pěšinkách, kde nemají co dělat. Mnozí z nich zdálky zvoní a dožadují se práva cesty a mnozí tak čini způsobem srovnatelným s arogancí automobilových řidičů. Jiní a těch je dost jsou slušní, ale pokud během odpolední vycházky narazíte na tři hulváty na kolech, otráví Vás to.

          Kdyby bylo „soul biking“ tak neproblémové, tak by určitě nedocházelo k neustálým a opakovaným stížnostem zaměstnanců CHKO a NP na tento způsob přepravy.

          Eroze způsobená koly je v rovinatých terénech a na běžných půdách pravděpodobně stejná jako u chodců. Velice odlišná a podstatně silnější je zejména v pískovcových oblastech, kdy se kolo prohrábne pod tenký ranker do podložního písku. Viděl jsem to mnohokrát.

          Na zbytek Vašeho dopisu nechci reagovat, abych se nedopustil podobného prohřešku jako Vy. Pokud totiž na věc vyslovím svůj názor podložený nejenom vlastní zkušeností, ale také zkušeností mnohých dalších chodců, Vy napíšee, že zneužívám své autority. Mít názor a zneužít autoritu jsou přeci dvě různé věci! A to přitom mluvíte o demokracii!

          Kladení klád přes cestu jsem viděl jenom na místech, kde odbočují zjevné pěšiny, které nejsou určené pro cyklisty. Mají tam tu funkci, že cyklistům říkají – jeď raději dál, kudy máš. Máte něco proti tomu ?

          Václav Cílek

          27-Feb-2006 09:13 Pane Cílku, velmi si vážím toho, že jste na můj dopis odpověděl. nerad kradu Váš čas, ale cítím potřebu opět reagovat. prosím nechápejte mojí reakci konfrontačně.

          domnívám se, že je vhodné aby ostatní cyklisté Vaši reakci na můj otevřený a vystavený dopis Vám viděli. pokud s tím budete nesouhlasit, dejte to prosím jednoznačně najevo.

          Zbytek tohoto dopisu reaguje na vaši odpověď z dnešního rána.

          Samozřejmě, že máte právo na svůj názor, a máte nezpochybnitelné právo jej také vyjadřovat. Váš názor, který podle názoru mého a jiných cyklistů, stranil svévolné interpretaci toho, kde cyklisté mohou a nemohou jezdit, však byl umístěn na oficiálních stránkách Středočeského kraje. Cyklisté kraj na svůj nesouhlas již upozornili. Považoval jsem za férové, abyste o tomto nesouhlasu věděl a abyste věděl, z jaké perspektivy pochází. chcete-li se dozvědět více, navštivte odkazy, na které jsem Vás upozornil.

          V dopise jsem Vás chtěl jsem informovat o současném právním vymezení legální terénní cyklistiky, které je širší než si chcete připustit. Chtěl jsem se také pokusit o téměř nemožné: změnit Váš názor na terénní cyklisty.

          Váš argument je podobný jako argument mnohých (většinou chodců). Je bohužel podložen špatnou zkušeností s arogantními jedinci. Vyvozuje však z této zkušenosti neadekvátní závěry. Také proto považuji za důležité na něj reagovat. Budu argumentovat stejně jako běžně argumentují cyklisté. Použiji také přirovnání se silničním provozem, které jste udělal i Vy:

          Shodnu se s Vámi, že stoupající agresivita v naší společnosti je jistě problém. Jako cyklista ji osobně od řidičů často pociťuji. V silnicích se často přímo cítím ohrožován na životě. To mi však nedává právo na to, abych vyžadoval zákaz jízdy řidičů po silnicích a překážkami určoval kam mohou jet. Vy ale kvůli svým špatným zkušenostem s arogantními jezdci vyžadujete omezování cyklistiky.

          Zvonění zdálky nebo jiná signalizace chodcům je podle mého názoru potřebná. Je dobře aby ostatní o cyklistovy věděli, co nejdříve. Zvonit a jinak signalizovat lze samozřejmě i agresivně a bezohledně, což neschvaluji.

          Uvedl sem to ve svém minulém dopise a musím zopakovat: Neexistují „úzké pěšiny, na kterých nemají cyklisté co dělat" a neexistují „pěšiny, které nejsou určeny pro cyklisty". I pěšiny jsou lesním zákonem klasifikovány jako lesní cesty a cyklisté mají právo po nich jet. Existují však omezení daná zákonem o ochraně přírody, podle něho lze v NPR a NP jezdit pouze po vyznačených trasách. Značení opět nemá souvislost se šířkou a charakterem cesty.

          Jsem důrazně proti kladení klád, kdekoli. Zábrany jsou podle mého názoru akceptovatelné pouze pokud jsou umístěny pracovníky orgánů ochrany přírody a jsou doprovázeny zjevnou informací o zákazu jízdy na kole – cedulí, která se drží zákonné normy. Nikdo jiný než odpovědní pracovníci státní ochrany přírody nemají právo jakýmkoli způsobem vymáhat dodržování zákazu jízdy, zvlášť ne pokud potenciálně ohrožuje návštěvníky. Zábrany by měli mít jinou podobu než přesunuté klády, aby bylo zjevné, že byli umístěny zodpovědným orgánem. Nikdo jiný nemá právo říkat „jeď kudy máš".

          Jsem však také za bezvýhradné dodržování zákazu cyklistiky, tam kde se drží zákonného vymezení.

          Arogantní lidé (cyklisté, jezdci na koních i chodci) skutečně dokáží pokazit jinak krásný den. Přeji Vám i všem ostatním, abychom se s nim v přírodě nesetkávali.

          s pozdravem tomáš kvasnička

          Date: 27-Feb-2006 09:24 Moji odpověď můžete využít, jak budete potřebovat. Chtěl jsem reagovat na to, co považuji za omezování svých práv. Do přírody chodím také proto, abych se nemusel kličkovat před automobily a byl v klidu, ale často to dopadne tak, že uskakuji před cyklisty, někdy mně to vážně nebaví, v. cílek

          Date: 27-Feb-2006 09:50 pane Cilku, nasi korespondenci tedy vystavim na odkazu zminemem v prvnim dopise. Pro Vase pohnutky mam uprimne pochopeni, pro zavery, ktere z nich vyvozujete, uz mene. Ja osobne se oblastem hojne navstevovanym chodci pri svych vyjizdkach snazim vyhybat. To je ovsem moje dobrovolne omezeni. Obecne se naopak snazim branit sva prava cyklisty dana soucanou pravni upravou, protoze na vetsine uzemi republiky je povazuji za nekonfliktni a trvale udrzitelne. preji hezky den tk

          Date: 27-Feb-2006 09:53 Už to nechci prodlužovat, ale jen si dovolím podotknout, že perpsektiva chodce a cyklisty jsou již z povahy zkušenosti dvě různé věci. Dá se to přirovnat k situaci, kdyby na stejných cestách jezdili cykklisté a lidé dejme tomu na „pionýru“, v. cílek

          Date: 27-Feb-2006 10:14 pane Cilku, mate pravdu, myslim, ze dialog mezi nami narazil na sve hranice. i presto jsem rad, ze k nemu doslo zaverem chci jenom napsat:

          v otevrene demokraticke spolecnosti je nutne, aby se skupiny s ruznou perspektivou respektovali prava druhych. Ve sporech by se meli snazit dosahovat kompromisu a nesklouzavat k pausalnimu odsuzovani a prosazovani restrikci.

          moje korespondence s Vami byla za terenni cyklista vedena v tomto duchu s pozdravem tomas kvasnicka

          0 0
          • Radek Broz  

            Opet jak jsem cekal: „na pesinkach nemate co delat, ja vas tam nechci“.

            0 0
            • TinkTink  

              Presne tak to vypada… :-/ taky si asi vezmu zakon do svych rukou :)

              0 0
              • RomanH  

                A to je bohuzel to, co si myslim i ja. V tom, ze by pomohla CEMBA, jsem hodne skepticky. Zatim jsem zadny konflikt (ani v CHKO) s zadnym pesakem ani s ochrancem nemel – je to o ohleduplnosti. Z e-mailu pana Cilka je videt, ze on chce mit to pravo rozhodovat, kdo na uzke pesiny patri a kdo ne. Nicmene, i kdyby se prosadil nevim jaky zakon, klidne mu v JEHO CHKO budu jezdit podle sveho svedomi. Jsem ochoten respektovat urcita obdomi s vyssi frekvenci turistu (taky treba v lete nejezdim v Brne okolo prehrady, protoze je to otrava pro vsechny), zrovna tak urcita omezeni v pripade rozmokleho terenu ci obdobi mladat. Nikdo me ale nedonuti respektovat nesmyslne pausalni narizeni typu „dneska me na kole nekdo malem srazil, tak to zakazme vsem“.

                0 0
                • Luka  

                  Mam podobny nazor jako ty. Jsem z tech slusnych, ktery maji hubu a tak trem maminkam se stremi kocarky a tremi psy na voditkach roztahnutych po cele sirce cyklostezky, reknou vzdy slusne „s dovolenim“ a „dekuju“ …a nikdy konflikty nebyly. Jen par nesmyslnych vystupu duchodcu, kteri nadavali, i kdyz jsem jela hodne pomalu okolo nich a jak nejdal to slo.

                  Jsem ochotna respektovat zakazy, ale v mezich logiky. a proto si myslim ze Cemba smysl ma, davat ostatnim najevo ze nejsme jen kus masa do kteryho si kazdej muze kopnout a my – cyklisti – se ani nezmuzeme na protest.

                  0 0
                  • Jenda  

                    duchodcum je nejlepsi hlasite podekovat – kolikrat spolknou nadavku tak dukladne ze se div neudusi:-)

                    0 0
                    • Luka  

                      to me nikdy nenapadlo :)) … ale asi zustanu u mysleni o „zasr**** duchodcich“

                      0 0
                    • RomanH  

                      Presne tak. A dopredu volat „s dovolenim“ nebo jet chvili pomalu za nimi a pak podekovat.

                      0 0
                • kolombo  

                  Vztah pěšák verzus cyklista na jedné komunikaci je určitě problém. Ve světě dopravní cyklistiky se upouští od kombinovaných pěšo/cyklo cest, mimo silnice to bude chtít taky trochu změnu. I velmi cyklo-otevřené Jizerky staví peší magistrálu. A upřimě řečeno, já bych se pěšky mezi těmi cyklisty proplétat nechtěl. Pravda ale je, že pěšák absolutně nerespektuje žádná pravidla :-( A to ani v silničním provozu, natož pak na lesní cestě …

                  0 0
                  • Pablo  

                    Nemůžu si pomoct, ale pěšáci dělají vše pro to, aby problémů bylo co nejvíce. Ještě jsem snad neviděl, aby šli lidi tak, aby nechali 1/2 i hodně široké cesty průjezdný. I 3 lidi dokážou vytvořit dokonale neobjetitelnou „rojnici“ na 2.5m široký cestě, nedej bože, aby ještě okolo pobíhaly 2 děti a pes navolno. Problém je v tom, že předpokládají, že až něco pojede, tak to uslyší.. Nejen že cyklistu neslyší, ale když je upozorníte zvonkem nebo zavoláním, všichni se leknou a začnou zmateně přebíhat ze strany na stranu. Bydlím v místě, kam se chodí hodně lidí procházet a to samé je už i na normální (hlavní) silnici. Několikrát se mi stalo, že jsem zastavil autem 2m za lidmi na procházce a vůbec o mě nevěděli.. A co teď, když zatroubím, leknou se a jsem agresivní hajzl v autě, když protůruju motor, jsem namachrovanej „závodník“ a když nic neudělám, budu stát na hlavní silnici 2min až si prohlídnou ten ojíněný stromeček a konečně jim dojde, že to auto uprostřed silnice asi neparkuje a chce projet. A to je hlavní problém skoro všude, pěšáci jdou jak stádo a obtěžuje je už jen fakt, že nejsou na světě sami.

                    0 0
              • pepek  

                Neboj, zanedlouho budou zelení fašisti i v parlamentu, to už si pak asi v lese moc nezajezdíme, asi pak přejdu k žiletkám-sebevrahům :-)

                0 0
                • Radek Broz  

                  Pevne doufam, ze se tam Bursik a spol. nedostanou. Sice by zablokovali vladu socdem, ale vlastne by zablokovali jakoukoliv vladu, takze i tohle maly plus jim skrtam.

                  0 0
                  • pepek  

                    U nás v Brně mají ještě jedno plus: jako jediní se ozvali proti největší Brněnské zlodějině- posun nádraží o 700 m za 50 miliard korun, ale to bohužel nezmění nic na tom, že to jsou lživí demagogisti a nepřátelé bikerů, surferů a jiných akčních lidiček. Jejich působení v záp. Evropě je děsivé, toho se snad nedožijeme, nebo jo? :-(

                    0 0
                    • cabbage  

                      strana zelenych je hodne rozporuplna strana- neco je ok, neco ko… celkove 50:50 coz je v dobe, kdy vetsina stan je 0:100 celkem dobry vysledek.;) k pusobeni v evrope: treba reach snad neni tak negativni?

                      0 0
                    • kolombo  

                      Ono to asi nebude tak zeleno-bílé, jak to vypadá :-) Od zelených se dá rozhodně očekávat větší podpora pro dopravní cyklistiku, což je podle mého pozitivní. V Liberci Děti Země tak dlouho šily do spalovny, až si pořídila dioxinový filtr, to mi taky nevadí. Asi bude více hádanic kolem limitů těžby uhlí, stavby Temelína2 a vytrasování některých úseků silnic. Určitě považuji zelené za menší zlo, než červené a růžové, takže to, že jim dají hlas Ti, co by jinak zůstali doma, je asi taky dobře.

                      0 0
                      • pepek  

                        Podpora pro dopravní turistiku možná jo, ale zavření lesa pro bikery určitě. K tomu další daň na benzín atd.Stačí se podívat do Německa.

                        0 0
                        • cabbage  

                          dan na benzin? to bych neresil, stejne nejvic platis kvuli teroristum:/ a o zavreni lesa pro bikery se snazi spis kct nez „nejaky zeleny“…

                          0 0
                          • pepek  

                            Jaks na to přišel ? Vždyt prodejní cena je sotva poloviční a druhá polovina jsou daně, možná víc. Za tu první polovinu se ta ropa najde, vykope se vrt, vytěží, převeze přes půl světa, vydestiluje, rozveze k pumpě. A pak přijde PAroubek a narazí si na to jednou tolik.

                            0 0
                        • kolombo  

                          Poslední informace o snahách omezit cyklisty mám ze spolupráce Lesů, vlastníka nestátních lesů a KČT :-( Zelení jako strana a zelení jako náboženský fanatismus je asi trochu rozdíl

                          0 0
          • Páník  

            klobouk dolu…myslim,ze kdyby si tvou argumentaci precetl i ten nejzarytejsi pesi turista (rozumne uvazujici),musel by ji uznat.bohuzel,pokud budou (a oni budou) existovat jedinci,kteri vidi cernobile (na obou stranach),bude tvorba kompromisu velmi obtizna

            0 0
            • Jenda  

              jo jo pro nekoho je holt kolo ten nejvetsi nepritel – nastesti pry uz i v KCT leckde prevazuji cykloturisti nad klasickejma pesakama takze snad to tak desny nebude. Bohuzel ridi ho porad duchodci:-(

              0 0
          • LUKAS  

            presne takovou odpoved jsem predpokladal…ale fascinuje me tvoje(vase) trpelivost…ja uz casto boj z lidskou blbosti a zabednenosti vzdavam :-((

            0 0
          • jizby  

            v Respektu 20(21).2. 2006 str4 je článek o problémech chování řidičů na silnicích, ale platí to obecněji:

            „Češi jsou experti nepřímé manipulace“ vysvětluje to psycholog Jeroným Klimeš. "Podléhají autoritám, ale když se ocitnou v situaci, kde mohou rozhodovat, jako například v autě, sami jednají autoritářsky. Nastavují si vlastní pravidla, která vnímají, jako rozumnější, a v podvědomí pak vedou s ostatními řidiči a jejich pravidly boj.

            V postoji pana Cílka cítím totéž. Má vlastní pravidla. V míře netolerance k cyklistům jsme na Evropské špičce. Je to v čechách už takový zvyk.. Jestli by se to mohlo nějak zlepšit, tak z logiky věci změnou české povahy (nereálné) nebo změnou toho zvyku. Kdyby se stalo normálním jezdit na kole, zlepší se i postoje ostatních. Muselo by jezdit víc lidí. Ale tomu averze společnosti brání, je to začarovaný kruh.

            0 0
            • enjoy  

              ovsem na druhou stranu..,ukaznenost cyklistu na zapade bude mozna lepsi nez tady u nas.. sam taky provedu obcas nejakou vopicarnu,takze vim co rikam:-).

              0 0
              • jizby  

                To jo, splíst se může občas každej. To by bylo na další nový thread. :-) Myslím si, že určitá míra oprsklosti je nutná k přežití. Je třeba najít její správnou míru, aby se nestala bezohledností k druhým. Takže se tomu „vytváření vlastních pravidel“ taky nevyhnem.

                0 0
    • Splinter  

      Tak jsem hodil link na www.cemba.cz na náš web. Čím víc lidí bude mít o tom ponětí tím líp.

      0 0
    • Luka  

      Ja vim, tohle je trochu mimo, ale i policie se snazi o osvetu co se cyklistiky tyka : www.mvcr.cz/…yklista.html

      Misty jsem se pobavila…

      0 0
    • jizby  

      Jsme prý hrdinové -píše Respekt v článku na aktuální téma ježdění po Praze a nedávné smrti Jana Bouchala:

      Hrdinové naší doby: jezdci na kolech Češi jsou národem cyklistů, mají ale strach jezdit po ulicích. Smrt aktivisty Jana Bouchala na tom může něco změnit. „Jezdit na kole po Praze je podle mě sebevražda.“ Jsme v jednom z pražských divadel a na hlediště plné mladých lidí působí slova celorepublikového šéfa dopravní policie Zdeňka Bambase jako ledová sprcha. Je totiž jen několik dní poté, co auto na jedné z křižovatek usmrtilo předního propagátora pouliční cyklistiky Jana Bouchala, a přítomní cyklisté si pozvali zástupce policie a magistrátu v naději, že od nich uslyší něco jiného. Třeba povzbuzení do budoucna, že se zasadí o to, aby podobných smrťáků ubývalo. Emoce v hledišti jsou silné, lidé nevěřícně vrtí hlavou a pár z nich píská směrem k panelu.
      ..... celý článek: www.respekt.cz/…k_detail.php?… diskuse: www.respekt.cz/…um/index.php?…

      Sice mnohokrát řečené věci, ale neškodí to připomínat. Prej národ cyklistů cha :) Leda tak když naši vyhrajou někde ve světě. Jinak jsme spíš národem Defensů

      0 0
      • kolombo  

        Skoro by to stálo za to zeptat se na Ministerstvu vnitra, komu doporučí příště zůstat doma … Že by téma dalšího nepovinného slohového cvičení ?

        0 0
    • Jenda  

      sup s tim nahoru – myslim ze tohle by zapadnout uplne nemelo – nevite nekdo jak se k cim dal vetsi snaze omezit pohyb na kole v prirode stavi vyrobci s dovozci kol? Je jim to jedno nebo taky budou lobovat za nechani soucaseho stavu?

      0 0
      • zbartos  

        V Praze vznikla již dříve „ČeMBě“ doufám přátelská organizace Pražští cyklisté (jejich web nemohu teď najít), v jejímž čele je m.j. šéf firmy Progress Cycle pan Přib (byl to zřejmě on, kdo vyzval, svého času, Lukáše Brzáka k napsání prvního článku o IMBA/ČeMBA do Vela…). Další cykloobchodník (z Otrokovic) se k myšlence ČeMBA www.cemba.cz přihlásil přes Mirka Kolomba a Shocart za nás jedná již TEĎ v kauze „nové cyklomapy 1:60000“ versus Státní ochrana přírody a vlastnící lesů – viz www.horydoly.cz/vypsat.php?… . Podle mne se cykloobchodníci přidají k ČeMBA (jakmile vznikne), ale nemají moc čas sledovat cvrkot na Internetu, takže je musíme nejdříve informovat a mít v ruce alespoň stanovy.....

        0 0
    • kovar  

      Sonda: Pokud je tu někdo se zájmem o aktivní učast při vzniku základního článku Čemby na Zlínsku, tak se prosím ozvěte se na můj mail.

      0 0
      • Corbett  

        Protže jsem dnes neměl čas,tak jsem to jen tak v rychlosti proletěl.Jak budu mít chvilku,kouknu na to a když tak se v pátek na fotbálku domluvíme, čus.

        0 0
        • Sian  

          Ještě k ,,Cílkovi".minule jsem hledal pod jeho jménem cosi na netu a najednou vidim jeho anti postoj k bikingu.Pana Cílka znám už z dětství kdy jsem snim byl několikrát v podzemí i v přírodě,jeho knižky čtu,tak mě to dost rozčarovalo.jednou říkal že jako mladej dostal favorita,ale že ho to nechytlo,protože se potřebuje pohybovat krajinou pomalu aby ji lépe vnímal.Na tom sice něco je,ale ten militantní postoj nechápu.je to asi jako lyžaři vs.snboarders­.donedávna byli v lese v převaze turisti a ted je to najednou jinak.Co je nové nechtěj lidi akceptovat.narušuje to jejich rovnováhu a převahu. …asi mu taky napíšu mail,že to vidí trochu zjednodušeně.

          0 0
    • burnout/syndrome1  

      Souhlasím s tím, že toto je typický příklad,kdy může sjet blesk z čistého nebe a nová vyhláška či nový zákon tu může být z ničeho nic.Zvláště v této zemi,kde v podstatě vládnou lobbisticko-mafiánské struktury a zákony se tvoří na objednávku.Ne,nechci sem tahat politiku,jen že si myslím,že monitorace situace a forma „organizované síly“ je zajisté žádoucí a správná věc.Žel netuším,jak by někdo jako já,kdo „má papíry na hlavu“,mohl být nějak prospěšný

      0 0
      • zbartos  

        Jen člověk s papíry na hlavu může být prospěšný, protože ten nevnímá, že je jeho počínání naprosto zbytečné a nic nezmění a neustále pro správnou věc něco dělá. Takže se neboj a klidně podpoř ČeMBu tím, že vstoupíš. Minimálně tak rozšíříš její řady (vyskoký počet členů se vždy hodí při argumentaci) a přineseš ve formě členského poplatku peníze.

        0 0
        • burnout/syndrome1  

          No,já nemám právní způsobilost,zkusím to navrhnout svému zákonnému zástupci,kurá­torovi,ale nejsem si moc jistý,že to dovolí a podepíše

          0 0
      • wartburg  

        Nová image? Ty už nejseš „blázen“?

        0 0
      • wartburg  

        Tak sorry ja prehlid tu posledni vetu.

        0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.