• marhi

    Zdravím. Jsem kůň a nedám a nedám si pokoje. Poté co jsem podle návodu rozpletl a zapletl několik kol jsem v euforii také rozhodil zadní kolo. A tam se stal kámen úrazu. Dráty jsou na jedné straně kratší a na druhé delší. Jen jsem to rozpletl a při opačném postupu se dějí špatné věci. Ty dráty jsou najednou o moc delší a já za boha NEMOHU přijít na to proč? Jestli nemá někdo nějakou zkušenost jak na to? Je to hrůza. To jsou ty okamžiky kdy bych vraždil.

    0 0
    • Žanek  

      Pokud jsou všechny dráty delší, je možné, že na původním výpletu se dráty křížily přes 6 a ty to zaplétáš přes 4. To by mohlo dát tak 8mm… Taky nezapomeň na to, že dráty na straně kazety musí být víc napnuty(svírají s ráfkem jiný úhel než špice na druhé straně, používají se kratší), abys dostal ráfek na střed. Jestli to tak nemáš, tak se ti můžou zdát delší všechny dráty na druhé straně, tj tam, kde není kazeta o něco delší…

      0 0
      • marhi  

        Což o to. Já bych to klidně zapletl přes šest drátů. Jenže nevím jak. Přes čtyry si to spočítám, ale přes šest nevím ty poměry. TJ. jako že přes čtyry na začatku mezi prvníma dvěma dráty pět děr volna a třetí drát o čtyry místa. Ale vymyslet z hlavy o šest aby to vyšlo to chce nějakou dobrou radu.

        0 0
        • Eda-Velo  

          Píšeš rozpletl a napletl, to znamená že na původní ráfek? To by znamenalo že když jsou dlouhý dráty tak se stala chyba při postupu. Jinak k tomu křížení, sice to rychlejc udělám než vysvětlim ale zkusim to. Pokud chceš udělat to 4× křížení, vezmi první a sedmej drát na náboji zkřiž je a nasypej to ob díru do ráfku. Když začneš od ventilku, bude to i dobře vypadat. Na druhý straně náboje to uděláš zrcadlově, jenom koukni skrz dráty, díry v nábojí jsou nepatrně posunutý, tak zkřiž dráty po směru od ventilku…a je to :-))

          0 0
          • marhi  

            A kam ten třetí. Kolik děr od druhého. Zase o čtyry díry v ráfku?

            0 0
            • Eda-Velo  

              Těchšest vynechanejch děr je na jedný straně náboje, na ráfku ty zkřížený dáš ob jednu díru, když totéž uděláš z druhý strany tak použiješ tu volnou díru a druhech chytíš hned jako čtvrtej. Tak máš mustr a pak vlastně kopíruješ tu první čtveřici drátů pořád do kola. Vypadá to složitě ale když to uděláš poprvý tak to pak jde úpně samo. Kolo se tak dá zaplést za deset minut.

              0 0
            • Honza z H  

              Pokud pleteš napřed jednu stranu tak ten třetí o čtyři díry v ráfku. Ještě by stálo za úvahu plést jednu stranu (u kazety 4× kříženou) a levou jen 3× kříženou, a? mají teoretici co řešit :-))

              0 0
        • Žanek  

          Vycházím z toho, že přední kolo zaplétst umíš. A že víš, že díry v ráfku jsou vyosené – ty dráty z pravé příruby (náboje) jdou do děr vyosených doprava (na ráfku) a naopak. Takže do příruby u ořechu si nastrkej dráty (na přeskáčku – jeden zprava a druhej zleva…)Tu druhou přítubu nech zatím volnou. Vezmi jeden z těch drátů vycházející z VENKOVNÍ strany příruby, napočítej od něj 6 volných a sedmej (z VNITŘNÍ strany příruby) s ním překřiž tak, aby ten venkovní šel POD tím vnitřním. Máš první kříž. Vezmi ráfek, najdi první díru za otvorem pro ventilek vyosenou vpravo a dej do ní jeden z těch drátu, zajisti niplem. Do další díry vyosené vpravo dej druhej z těch drátů. Takže mezi nima bude jedna volná díra. Vezmi DRUHEJ drát z těch, který´s na začátku přeskočil (vychází taky z venkovní strany příruby), napočítej 6 a sedmej(z vnitřní strany) s ním překřiž a jak jsem výše napsal, vynechej jednu díru na ráfku a tak pokračuj, dokud nezapleteš celou stranu. Stejným způsobem napleteš i tu druhou. A dráty na straně u kazety by měly být tak o 2mm kratší. Snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně, doufám, že to pochopíš.

          0 0
      • marhi  

        Pánové díky. Díky za vaše podnětné rady. Nakonec jsem to zapletl stejně jako kolo přední. Mezi prvním a druhým jen pět volných děr. Koupil jsem nový ráfek i dráty. Nastrkal to tam a ejhle napoprvé. Vůbec to nechápu kde jsem předtím dělal chyby. Jelikož je ten ráfek dvoustěnný tak jsem se vykašlal i na dva rozměry drátů. Do duše se to stejně nedostane. Nemile mě překvapilo akorát to, co každý zná že zadní kolo je jinak vyoseno. Centrovat a posouvat to asi o centimetr směrem k pastorkům byla docela sranda. Tak práci zdar.

        0 0
        • Mamut  

          Dve dlsky nie su len na to, aby si si neprepichol dusu, ale aby sa ti nestalo, ze potrebujes este dotiahnut nipel a pritom uz nie je zavit.

          Vystredenie zadneho kolesa robim tak, ze nasadim koleso a pozriem ako je voci brzdam, potom ho vytiahnem, nasadim naopak a porovnam, ci je voci brzdam rovnako.

          0 0
          • marhi  

            Tak to mě ?uklo asi až po dvou hodinách. Sice to nejni olala ale od oka to lepší už nebude.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.