• mar_tin1

    planujem jednodnovu vyjizdku systemom odviezt sa autom, pojazdit tak 80 km a skoncit pri aute. tzn. okruh. takze ak niekto mate prejazdene oblasti polana, kremnicke vrchy, vtacnik, stiavnicke vrchy alebo oravsku maguru, poradte nejake trasy. nechcel by som velmi jazdit po asfalte, radsej lesom. diky…

    0 0
    • climber  

      Oblasti o kterých píšeš bohužel projeté nemám, ale snad ti bude v nouzi něco platné i to co přikládám. Už jsem to tady kdysi zveřejňoval, ale aby jsi to nemusel vyhledávat.

      Jsou tady zahrnuty obecně traily kolem Žiliny zahrnující 3 pohoří – Súľovské vrchy, Malou Fatru a Javorníky. Pokud jde o Malou Fatru traily jsou v oblasti Martinských holí, což není národní park a tudíž by neměl být žádný problém s ochranáři. Na zde popsaných trailech jsem je (ochranáře) nepotkal za celé 4 roky co jsem na Slovensku jezdil. Popis, který níže uvádím je zkratkovitý a bude nutno si jednotlivé trasy „projet“ nejdříve na mapě kvůli orientaci. Ale myslím, že když si by jsi se podle mapy měl zorientovat. Všechny traily navrhuji jezdil ve směru, který jsem popsal, protože jsou popsány tak, aby to bylo směrem nahoru co nejvíce jezditelné (snaha minimalizovat tlačení a nošení biku). Píšu délky v km, ale někdy sem se možná seknul, protože nemám tachometr.

      1. Súľovské skaly – můj nejoblíbenější okruh, mapa číslo 157 – Súľovské vrchy

      Vychozí bod Žilina Banová, dále po zelené do Lietavy, dále po modré na Litavský hrad (vyjet až na hrad), dále po modré směrem na Podhorie. Jakmile bude modrá poprvé křižovat asfaltku, tak se na této asfaltce dejte doleva směrem na Babkov, projeďte Babkovem normálně po silnici směrem na Babkovskú tiesňavu, za Babkovskou tiesňavou je osamocený barák po pravé straně. Tady odbočte doprava – jestli jste dojeli až do Lietavskej svinnej, tak jste to přejeli a vra?te se (odbočka vede směrem na sedlo Patúch). Potom se napojíte na žlutou a dojedete na sedlo Patúch. Z něj po žluté do Súlova. V Súlově hospoda. Po občerstvení začíná největší stoupání tohoto trailu (dá se celý vyjet). Je to stoupání po modré do Šarkanej diery (resp. Roháčského sedla). Jakmile se dostanete do sedla, tak následuje tlačení cca 1 km. V sedle se dejte hned doprava po zelené směren na Roháč. Jakmile se Vám podaří napojit na červenou směrem na Hričovské podhradie máte vyhráno. Po červené potom jeďte zase až do Žiliny. Poznámka: trail se samozřejmě nemusí začína v žilině v Banovej, ale kdekoli jinde na trati, ale doporučuji ho jet ve výše popsaném směru. Přijde mi tak lepší. Délka cca 45 km.

      2. Malá fatra, mapa číslo 120 – Malá Fatra, Martinské hole

      Na Malé Fatře vás čekají podstatně větší převýšení než na Súlove. Taky se občas musí nosit, ale stojí to za to, protože to už je v podstatě opravdu biking v horách. Nahoře na hřebeni už je jenom kosodřevina a alpinské louky.

      2.1. Výjezd na Polom

      Je to jedna z nejklasičtějších tras v okolí Žiliny směrem na Malou Fatru. Rada je jednoduchá, ze Žiliny dojeďte do Stráňav (na mapě nad Stráňavami najdeš malý žlutě podtržený nápis Polom – tam jedete) a zeptejte se nějakýho místňáka kudy se jede na Polom (jestli uvidíte nějakýho bikera, tak ten vám cestu určitě ukáže). Až tam vyjedete (konec stoupání je v podstatě konec asfaltky, kde je i nějaký pomník a zároveň se v tomto místě protíná 5 cest), tak sjezd dolů je v podstatě v přímém směru po šotolinové cestě a přijedete ke hradu Strečno, podjeďte silnici (most) a jeďte rovně. Po cca 300 metrech uvidíte mostík přes Váh (malý mostík pro pěší), přejeďte ho, pokračujte na Varín a z Varína podél přehrady na Váhu zpět do Žiliny. Poznámka: opět je to lepší ve směru, který jsem popsal, protože nahotu pojedete lesní asfaltkou a dolů po šotolině. Délka opět cca 45–50 km.

      2.2. Polom spojený s Martinskými Holemi

      Výjezd na Polom jako v předchozím trailu. Na rozcestí 5 cest, kde trail 2.1. začíná klesat se dejte cestou (hliněná), která ze všech 5 cest nejvíce stoupá (musí se i tlačit). Po cca 400 metrech stoupání začne cesta jít po vrtevnici a pak i klesat směrem na Vrútky (jestli si to dobře pamatuji, tak klesání má přes 20 km). Až budete ve Vrútkách tak se zeptejte na silnici na Martinské Hole (vzhledem k tomu jaká je to kopec – stoupání 12 km, tak silnice je jediný rozumný způsob jak se dostat nahoru, ale žádný strach je tam malý provoz). Jakmile se dostanete na vrchol Martinských Holí (vysílač), tak se dejte po červené směrem na Hnilickou Kýčeru. Je to opravdu pěkná hřebenovka a záleží jen na vás kam až ji dojedete. Já jsem to dotáhl nejdále do sedla Maríková. Ale připravte se na to, že je někdy třeba krátké úseky nést, ale stojí to za to. Cestou po hřebeni si můžete vybrat z více turistických značek, které klesají směrem na Žilinu – např. modrá Stránskou dolinou (docela dobrý hard core sjezd). Je to jedno, protože směrem dolů se dá sjet v podstatě všechno. Sjedete zhruba někam k Rajeckým Teplicím a pak je nejlepší se vrátit po silnici do Žiliny cca 20 km. Poznámka: celý okruh může být různě dlouhý, ale neměl by překročit 80 km.

      2.3. Výjezd na Minčol

      Z Žiliny dojeďte do vesnice Turie, vesnice je na začátku doliny, kterou budete dále stoupat. Na začátku se stoupání kryje se žlutou značkou a vede po lesní asfaltce (dole je závora, je to bez aut). V jednom místě se asfaltka prudce láme doprava a žlutá značka cestu opouští. Jde to lehce poznat, protože kdyby jste chtěli pokračovat po žluté, tak musí jít kola okamžitě na ramena. Vy pokračujte po cestě. Když si tohle místo najdeš na mapě, tak uvidíš, že se tam po vrstevnici dlouho motá lesní cesta, vy po ní pojedete docela dlouho jedním směrem ona se pak otočí a začne se vracet. Když se podíváš pořádně na mapu, tak se potom žlutá znovu napojuje na tuhle cestu. Takže, až znovu uvidítě žlutou (pěšina ve vysokém borůvčí), tak jděte dále po ní. To jděte je na místě, protože odsud až na vrchol Minčolu je to nesjízdné. Na vrcholu Minčolu máte dvě možnosti buď pokračujte po červené na Martinské hole (z Martinských holí je to na vás jak se dostanete dolů, např. jak je uvedeno v trase 2.2. nebo můžete sjížděr rovnou po modré na Višňové (obráceně, tzn. Modrá nahoru blbé). Výjezd by měl být tak na 50 km.

      2.4. Dolina Rajecká Lesná

      Začněte dejme tomu v Rajci. Po silnici jeďte směrem na Rajeckou Lesnou. Když si na mapě najdeš dolinu za Rajeckou Lesnou, tak v dolině je lyžařské středisko (to jsem přehnal, je to jedna sjezdovka). Hned za sjezdovkou odbočuje žlutá značka. Po té se dejte. Po cca 1 km je na mapě vidět cesta jak odbočuje doleva, když se podíváš dál, tak vidíš, že ta cesta se potom vine dost dlouho po vrstevnici. Jeďte po této cestě až dojedete do sedla Pod Úplazom (myslím, že je tam nějaká turistická cedulka označující, že se jedná o sedlo pod Úplazom). Pokračujte potom po červené na sedlo pod Hnilickou Kýčerou a tam odtud Porubskou dolinou po zelené značce zpět do Rajca. Délku odhaduji tak na 30–40 km.

      3. Kysuce

      3.1. Kolem Velkého Ostrého, mapa 110 – Malá Fatra Vrátna

      Začínáte v Žilině v Budatíně a odtamtud jeďte po červené až se dostanete do úseku, kde jde souběžně se žlutou. V místě zvaném Obelec se žlutá odděluje od červené a vy pokračujte po žluté směrem na Kysucké Nové Město, žluté se potom změní na modrou, která vás dovede až do Kysuckého Nového Města. Odtamtud po silnici směrem na Radolu, až na místo, kde ze silnice odbočuje zelená směrem na Velké Ostré (je to stoupák, ale vede po malé silnici, takže je to dobrý). Na Velkým Ostrým vede zelená nahoru po sjezdovce (tady budete muset tlačit) a zelená vás nakonec dovede zpátky na červenou po které se vrátíte zpět do Žiliny do Budatína. Poznámka: tady nejsou kopce tak velké jako Malá Fatra, ale je to tam hezké a po velkých stoupáních ve Fatře dlouhých i přes 10 km může být biking v menších kopcích docela vítanou změnou. Osobně nazývám biking na Kysuci „Jungle biking“, protože cesty jsou někdy dost zarostlé a značky nepříliš udržované, ale jak říkám je to tam taky hezký.

      3.2. Velká Rača, mapa 101 Kysucké Beskydy Velká Rača

      Na tento trail je nejlepší popojet autem. Začátek je na silnici mezi Krásnem nad Kysucou a Čadcou, kde ze silnice odbočuje modrá značka směrem na Velků Raču. Modrá značka sice jakoby končí u sjezdovek, ale je tam dál cesta tak po té jeďte stále dále směrem na vrchol Velké Rače. Jakmile se dostanete na vrchol Velké Rače máte dvě možnosti:

      · buď doprava po červené značce směrem na Orol, kdy byste potom přejeli na zelenou a sjeli do Staré Bystrice. Ze Staré Bystrice potom po silnici zpět k místu, kde jste začínali. · Nebo doleva po červené značce a dojeďte třeba na Kykulu odkud po žluté dolů směr Oščadnica a pak po silnici směrem na místo, kde jste začínali.

      Poznámka: doporučuji jet ve směru, který jsem napsal, protože jestli si to správně pamatuji, tak kdybyste třeba chtěli jet po žluté z Oščadnice na Kykulu tak byste asi dost tlačili.

      0 0
      • skicool  

        klubúk dole asi to dobre poznaš a tie kysuce sa hóódne zlepšili čo sa týka značenia

        0 0
      • mar_tin1  

        jo, diky, tohle jsem nasel a mam odlozene, taky jsem nad nekterymi trasami uvazoval, ale prijde mi to, ze bych se pak musel vracet dost po silnici, a to neni uplne idealni. protoze nemame ridice (uz se do auta nevejde) tak potrebuju okruh. myslel jsem, ze by treba mistni borci jako kungpao nebo matts mohli neco znat. nebo taky lubos, palo tt, martt… takze pani ak mate nejake napady, tak sem s nimi… :-)

        0 0
        • climber  

          No v podstatě jsou to všechno okruhy, akorát všechny nezačínaj z jednoho místa. Nicméně všechny traily Malá Fatra a Súľov jsou víceméně ze Žiliny. Velká Rača už je ze Žiliny trochu z ruky.

          0 0
          • kungpao  

            to máš odkiaľ ? Slabých 25 km od ZA beriem ako 3/4 hodiny na rozohriatie svalov… :-))

            0 0
            • climber  

              Pro ty co končej do 50. místa na maratonech je to jenom rozehřátí svalů, pro nás ostatní problém. Kungpao ví o čem mluvím.

              0 0
            • Palo TT  

              Tak preco si potom nestartoval na Krejzi ;) ?

              0 0
              • kungpao  

                Matko neser! No pravda je taká že sme bivakovali v blízkosti Svitu a ráno bola trochu kosa tak sme sa na to vyprdli a išli sme pozrie? len štart a potom šup-šup spa? do spacákov. O deviatej sa konečne teplota dostala do normálu, išli sme sa rozjazdi? na hrádzu medzi Svitom a Popradom (videli sme tam niektoré veľmi pekné kúsky – a to teraz nehovorím len o bikoch rozjížďajúcich sa kolegov) a konečne sme sa nestresovali. Štart o jedenástej patril k najpohodovejším v mojom doterajšom závodnom živote…

                0 0
                • lubos  

                  Rano bolo teplo. Aka kosa ? To si mal startovat na rocniku 2002 :)

                  0 0
    • Matts.  

      Tak poďme nato: Poľana: Autom na Hrocho?, tam necha? auto. Hrocho? – Kyslinky – modrou zn. na hrebeň na červ.zn. odtiaľ kúsok doprava a si na chate pod Poľanou, dolu buď asfaltkou alebo značkou na Kalamárku – Očová – Hrocho?ský mlyn – Hrocho?. CCa 70 km, ale dos? hodne asfaltu, ináč krásna trasa. Kremničák: Autom na Kordíky: Kordíky – Kordícke sedlo – doprava po hrebeni smer Flochová, ale keď značka zabočí z cesty doprava, ideš Ďalej rovno mierne klesanie na križovatku ciest, doľava asfaltkou Horná Štubňa – po hlavnej ceste Turček a odtiaľ hore na Skalku – doľava po hrebeni na Gorgoiho tunel doprava na Tajovskú chatu a odtiaľ Kordíky. Cca 80 km, už menej asfaltu. Vtáčnik: Hrebeň od Veľkého Griču je dos? členitý, asi by si aj dos? tlačil, sú tam aj zvážnice, bol som tam viackrát, ale dáko ma to nenadchlo, to radšej hrebeň pohoria Žiar (Sklené Teplice – Vyšehradné a zís? do Budiša) Východisko Turčianske Teplice. Štiavnické vrchy: Štiavnica – Iľja – Sitno – trochu naspa? na žltú – Počúvadlo – naspa? Richňavské jazero – potom modrou zn. popod Tanád na Hornú Roveň a do Štiavnice. Veľmi pekné, málo asfaltu. Keby si si vybral niečo, napíš, podrobnejšie rozoberieme, tu sa to veľmi nedá.

      0 0
    • reset  

      Takze Orava: autom do Tvrdosina. Odtial na Or. priehradu cast pristav a okolo lesnej skolky hore na vysielac magura (toto je zatial neznackovana cast trasy) za magury po tusim pocervenej na Budin->Subovka->sedlo Prislop. Z Prislopu hore na kubinsku holu s dole okolo vlekov alebo po zltej na chatu na kubinskej holi a do Dolneho Kubina. Odtial zial po asfalte asi 30km spat do Tvrdosina. Je to hrebenovka takze nejaky okruh se neda vymysliet. Alebo druha moznost: autom do Oravs. bileho potoka. Odtial po znacke (farbu musim pozret v mape) na Mnich->Kopec potom cez velke a male borove do Matatinej a dalej az do Dolneho Kubina. Spat do bileho potoka znova 30km cesta. Trasy su znackovane takze zabludit nie je kde. Treba zobrat mapu a je to v pohode. Kedy planujes ist? Mozno sa tam niekde stretneme tiez sa tam chystam v najblizsom case.

      0 0
      • mar_tin1  

        to by mozno bolo lepsie ist do tvrdosina potom vlakom… len neviem, ako to teraz tam u vas je s vlakmi, bola tam nejaka znicena trat, nie? inak planujeme v sobotu, ale asi na oravu nepojdeme. ale nie je vsetkym dnom koniec… diky za tip

        0 0
        • Palo TT  

          Vlaky su tam OK. Auto nechaj v Parnici, potom po ceste cca. 10km na zahriatie do Zazrivej. Odtial po cervenej cely hreben Oravskej Magury az na priehradu. Tlacit treba len na Kubinsku Holu cca. 40 minut vkuse, ale nie je to ziadny extrem, len prudko stupajuci lesny chodnik. A este som chvilu tlacil na luke, co je v polovici hrebena pri sedle so statnou cestou. Naspat podla chuti vlakom z Tvrdosinu alebo na biku po ceste. Prejdene jun 2005.

          0 0
          • mar_tin1  

            jun bol ok, myslim, ze sa tam zrutila (alebo ju zasypalo) trat v juli, ale neviem to presne, mozno to bolo len niekde za kralovanmi, preto mam pochybnosti o tych vlakoch. bol som tam pred 2 tyzdnami autom, ale z ruzomberka do parnice a potom naspat, cize popri tej znicenej trati som nesiel, preto neviem, ao to tam vyzera. ci bola uplne vylucena vlakova doprava, alebo len na tom useku…

            0 0
            • reset  

              zleznicu zasypalo medzi parnicou a kralovanmi …ak ma pamat neklame. takze spojenie kubin-tvrdosin je OK.

              0 0
              • mar_tin1  

                na ktorej mape su tie trasy, co si napisal? pozeral som na mapku www.vku.sk/klad.php?co=2 tak mi to vychadza, ze to asi nebude na jednej. ale mozno sa mylim. nechce sa mi kupovat dve mapy.

                0 0
                • reset  

                  myslim ze to je 111 ale nemam ich zial teraz po ruke snad vecer ked pridem domov.

                  0 0
                  • ada  

                    Mám pred sebou cyklomapu č.2 1:100 000 Orava-Liptov-Horehronie od VKÚ a na nej celá tá hrebeňovka je.

                    0 0
                    • Palo TT  

                      Ten cyklisticky paskvil bez vrstevnic by som mapou ani nenazval :)

                      0 0
                      • ada  

                        to neviem posúdi?, ešte som podľa nej nejazdila… Ale je pradvda, že turistická mapa „Orava“ za 49sk od Simpress mi príde v rovnakom merítku podrobnejšia, s vrstevnicami, cesty i turistické značky sú vyznačené zreteľnejšie.

                        0 0
              • ada  

                Sa tu človek dozvie ai novinky z domova. Lepšie ako televízne noviny. :-)))

                Inak, Oravu nemám najazdenú, len okolie Tvrdošína, takže neporadím.

                0 0
    • Raydowe  

      ja doporucujem ten Streciansky hrad, Mincol resp Polom. To su moje oblubene trasy, sice kopce ako sa patri, ale to klesanie do vrutok je absolutna parada, brzdy dostanu zabrat ale stoji to za to.:)

      0 0
    • mar_tin1  

      takze dama a pani, dakujem vam za tipy. nakoniec to vyhrala ta orava podla pala tt, akurat sme presli len polovicu trasy (parnica > zazriva > kubinska hola > sedlo prislop > asfalt oravsky podzamok > dolny kubin > parnica, viac sme nestihli :-(. pocasie super, trasa super. od hlasnej skalky treba tlacit asi hodinu na mincol, potom sa da uz ist v sedle. bolo trochu blata, co nam znemoznilo naplno si vychutnat zjazd do sedla prislop. kedze sme sa nemali kde potom umyt a vyutierat blato z chrbta do sedadiel auta nie je asi to prave… miestami su cez trasu popadane stromy, niekedy som mal pocit, ze azda aj umyselne. co sa tyka znacenia, nad zazrivou je dost dlhy usek bez znaciek, su tam viacere odbocky, teoreticky sa da odbocit nespravne. druhy dost dlhy usek bez znaciek je pri zjazde na prislop, tak 2 km nic a potom 3 znacky vedla seba… co sa tyka mapy, tak vacsina hrebenovky je na mape c.111, zaciatok (zazriva – hlasna skalka) je na c.110, koniec od sedla pod magurkou po oravsku priehradu je na c.102. tie casti mapy zo 110 a 102 som si nafotil (s dovolenim predavaca) digitalom, 111 sme mali so sebou. inak neosvedcilo sa ist rano z blavy autom, na bikoch sme z parnice vyrazali az o 11.30, co je dost neskoro. preto sme stihli len polovicu. idealne je prespat na mieste a vyrazat tak o 8. tolko postrehy, ked spracujem fotky, nieco hodim do foto.

      0 0
      • reset  

        dik za info :) ja sa tam chystam buduci vikend ale z opacneho smeru or.priehrada>ma­gura>budin>pris­lop>kubinska hola tak mam aspon nejaku predstavu co ma tam caka (naposledy som tam bol pred rokom)

        0 0
        • mar_tin1  

          no neviem… toho blata bolo tak na hranici unosnosti, hlavne v lese, na lukach na hrebeni to bolo ok. vzhladom na to, ze dnes prsi (neviem, ako tam bolo vcera) a zajtra bude zrejme tiez, tak to asi bude este horsie…

          0 0
      • Palo TT  

        Ano na jednovku je to trosku daleko. Pre mna je rozumna hranica na jednodnovku tak do 2 hodin cesty jednym smerom. Z TT sa da celkom rozumne Prievidza, Povazie po Zilinu (max. Cadca,Makov), Stiavnica. Dalej sa oplati ist len na predlzeny vikend (3–4dni).

        Ked som tam bol ja, tak sme prenasali tusim len cez jeden strom. Vyrazali sme okolo 8:00 zo Zazrivej a stihli sme vlak okolo 16:00 v Trstenej. Inak fajn ubytko v tejto casti je http://www.penziondd.sk/index_pe.htm

        0 0
        • mar_tin1  

          kamarat ma v parnici chalupu, kde sme nechali auto, v pohode by sa dalo prespat, takze to je dost dobra vyhoda. ale tentokrat sme isli len na otocku, nabuduce uz budeme mudrejsi. stromov bolo na tej polovici tak 10. celu trasu odhadujem tak na 10 hodin (podla svojej vykonnosti). este som rozmyslal aj nad tym, ci by nebolo lepsie ist opacne, to stupanie zo zazrivej na mincol by bolo opacnym smerom zjazdne. aj ked miestami by to bolo o drzku asi, vzdy lepsie, ako niest bike na pleci…

          0 0
    • mar_tin1  

      takze par fotiek je vo foto > ostatni…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse