Vyplatí se odporužená sedlovka ??

73 nepřečtených
  • Mark1

    Zvažuji koupi sedlovky (odpružené), protože už nevím co se zadkem, cesta víc jak 50 km na MTB je utrpení a vytrácí se pohoda cestování. Kalhoty, sedlo gelové i tvrdé, vše vyzkoušeno, proto jako poslední možnost beru sedlovku, otázka je jestli to řeší i váhy 100 kg. Díky předem za reakce.

    0 0
    • wroum  

      Odpruzena sedlovka Suntour NCX-D3 Komponenty 26.04.2005 13:49:09 Přidat Blokovat odpruzena sedlovka Nakupovaní 16.07.2004 11:08:35 Přidat Blokovat odpruzena sedlovka – zkusenosti Komponenty 22.03.2004 13:31:16 Přidat Blokovat odpruzena sedlovka Komponenty 18.02.2004 18:30:57 Přidat Blokovat sedlovka odpruzena Kola 20.01.2004 11:25:35 Přidat Blokovat Odpruzena sedlovka Nakupovaní 04.12.2003 23:02:28 Přidat Blokovat

      staci dat do vyhledavani „odpruzena“ and „sedlovka“ a mas spousty cteni. ja uz radsi odpovidat nebudu nebo bude dalsi flame :-)

      0 0
    • miťo  

      Mozna by byla slusnost vyplnit neco o sobe, lidi si pak mysli, jestli to zas neni nejaka jedna z mnoha tvari a zbytecnych otazek nejakyho prudice. Jmenovat nebudu. Vsuchni vime, o koho by se mohlo jednat. To vis, datum registrace…

      0 0
      • Mark1  

        A kde, věk, jméno … co víc ?? Netuším o koho se má jednat, jsem zde vcelku nový aa skutečně mě zajímá nakouslé téma.

        0 0
        • miťo  

          Sorry, nechtel jsem te urazit. Ale par jedincu tady meni nicky a zavadeji blby otazky. S tim karbonem taky radeji bacha, moc se mi nezda vyjadreni poslicka o radek niz. Suntour dela pantograf.sedlovku na dvoji tonaz jezdce a vyssi z tech hodnot je asi nad 100kg, koukni do katalogu. Ja osobne SR sedlovku vozil na bahnaku a na Beskyd Tour ji zase nasadim. Hlavne pozor na vysunuti z ramu, doporucena ryska vysunuti je podle meho dost dole.

          0 0
          • Mark1  

            Jasně, nevidím v tom urážku … díky za reakci a ten karbon zkusím, nicméně mě to nejde mo do hlavy.

            0 0
    • kurýr na bajku  

      Nevim, co tady proběhlo nebo neproběhlo, ale každopádně NE !!! Dyš máš sto kilo, tak většina sedlovek makat nebude a dyby jo, tak na delších výletech to comfort fakt nepřidá. Navíc při ostřejší jízdě ztrácíš kontakt s pedálama. Dybych tě náhodou neodardil, tak rozhodně nekupuj SR SUNTOUR ! Je to nejhorší značka na našem trhu a přímo ohrožuje životy bajkerů. Kup karbonovou sedlovku anebo odpruženou CANE CREEK.

      0 0
      • Mark1  

        SUNTOUR není podle mého vhodná značka, chtěl jsem něco lepšího, možná tu CANE CREEK, ale bojím se že při 100 kg to bude asi vždy *******, dá se očekávat něco od té karbonové sedlovky ?? Vždy jsem ji bral jako odlehčení kolu, ne jako alternativu, která přináší pružnost … pletl jsem se ???

        0 0
        • climber  

          Pletl, karbonová sedlovka přináší zlepšení v komfortu jízdy. Samozřejmě je otázkou, jestli až tak razantní zlepšení jaké zřejmě očekáváš.

          0 0
      • aortacek  

        A čím že pak ta sutourka ohrožuje život. To by mě docela zajímalo??

        0 0
        • kurýr na bajku  

          Věci od SUNTOURU nedržej pohromadě a když u nás byli majitelé jedný cyklofabriky, tak nám sami řekli, že při sto kilácích denně, v jakýmkoliv počasí nás komponenty SUNTOUR přímo ohrožujou na životě. Moje osobní zkušenosti sou taky pestrý. Např. sem do tý doby nevěděl, že vnější nohy SUNTOURU v zimě shnijou jako by byly z cukru. K tématu: samořejmě, že karbon pohlcuje vibrace. Jestli si nejsi jistej, tak si jí zkus vod někoho pučit a uvidíš, co to udělá…

          0 0
          • Brouk_Pytlik  

            Myslim že to s tim ohroženim na životě nebude zas až tak žhavý.

            0 0
          • miťo  

            Sakra, to abych uzavrel atraktivnejsi zivotni pojistku…

            Moje zkusenosti s touto znackou: Zadni naba SR GPX, ok 6–7 poloh.packy na ram SR GPX, ok prehazka SR Edge, ok Vidle SR MG 91, ok, dodnes jezdi na manzelky kole Vidle SR XC Pro E, ok, nabehano asi 20kkm, dodnes pouz.na bahnaku Vidle SR Axon, ok az na slabsi tlumeni, na ni zavodim.

            To spis kdyz jsem videl korozi vnitr.nohou na RS Judy SL, vytekly patrony na Manitou Axel a Black, Scareby chodici na 2cm…

            Takze moje zkusenost je vice nez dobra :)

            0 0
          • McBlacky  

            asi jak která. dal jsem na SR ve sračkách/sněhu od listopadu do března víc jak 3000km a nic.

            0 0
          • skibob  

            Ahoj, jen mi není jasné, jak může karbon pohlcovat vibrace. Je tvrdý a křehký. Mohu se ale plést, nesežral jsem Šalamounovy gatě. Ale snad mi to objasníš. Dík!

            0 0
            • wroum  

              on je hlavne dost pruzny a jeho vlastnosti se daji „regulovat“ smerem vlaken pri vrstveni. kdyby byl tvrdy a krehky, tak se z nej nedelaj treba pruty na ryby. nicmene nepozoroval sem, ze by carbonova sedlovka byla lepsi nez duralova. je to jenom moda a zlepseni je minimalni az zadne a to se tyka jak hmotnosti, tak funkce.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Karbon je určitě křehčí než dural… :o) Nicméně skladbou vláken z něj jde vyrobit pružná trubka s různou tvrdostí… Vyrábějí se z toho stěžně na serfy a z vlastní zkušenosti můžu říct, že jsou opravdu křehké :o) (Tedy choulostivé na nárazy) Rozdíl mezi duralovým stěžněm a karbonovým je obrovskej, takže u sedlovek rozdíl taky bude…ale vzhledem k velikosti asi zanedbatelný… BTW: V jednom z posledních VElO časáků byl labtest karbonovejch sedlovek, co se pružnosti a funkčnosti týče…

                0 0
            • Mark1  

              Já to pochopil tak, že jde hlavně o tu skladbu vláken, čímž jde v podstatě podobná trubka naladit, rozhodně ale nekryje totéž jako odpružená sedlovka, myslím si … maximálně drobné nerovnosti na silnici, mám obavu že ale nepřipadá do úvahy u více vytažených sedlovek, tam je podle mě dural nenahraditelný.

              Asi zkusím nějakou lepší sedlovku s odpružením a uvidím co to bude dělat, stejně ale je asi nejví pravdy v tom, že si zadek musí zvyknout.

              0 0
            • lubos  

              Vem si treba drevenej kolik a sedlovku z duralu a bpriloz treba na motor auta. Rozdil v ruce myslim poznas. O tom to je.

              0 0
      • Volf  

        ?????????????­???????????/ Ty jsi snad od konkurence.

        0 0
      • miťo  

        Mas nejake prakticke zkusenosti ohrozeni zivota? Se podel s ostatnima ne… Treba ze za jizdy sledujes, jestli chodi vidle a naperes to do stromu?

        0 0
      • Pekáček  

        Shooter, SID, LBspeh, Malinkatej.dablik… a teď Kurýr na bajku. Stavitel kol, otec a syn v jedné osobě. Jeden zmizí (napořád) a objeví se druhý. http://www.ssakhk.cz/…an_jakub.JPG

        0 0
        • rock  

          Není to tak úplně pravda, Kurýr na bajku je zaregistrovaný tuším 19.6, zatímco poslední příspěvek LBspeha jsem našel

          LBspeh (25.06.2005 00:26:14)

          0 0
        • terák  

          Ty jsi hotový detektiv. Z čeho tak soudíš?

          0 0
        • kurýr na bajku  

          Horst Schimanski z tebe teda nebude. Nejsem přece idiot, abych vyzdvihoval RST voproti Suntouru, dyš v další diskuzi hanim Authora, kterej dováží RST ! Co se neser Suntouru týče, tak vyráběj vnější nohy ze slitiny, co se nesnese se solí a v zimě se rozteče. To mi přijde fakt vo život.

          0 0
          • Pekáček  

            Hele Kurýre z nevímeodkud, jsi-li z Hradce, můžem se domluvit a já ti ukážu vnější nohy XC-Pro-E 02 co přežily dvě zimy, najely cca 15000km a ještě se neroztekly. Pokud se nechceš ukazovat, jukni se tady: http://www.bike-forum.cz/…25152140.jpg http://www.bike-forum.cz/…06182019.jpg A a? se ti v zimě nerozteče kolo. To mi přijde fakt vo život. Čau.

            0 0
            • kurýr na bajku  

              Ukázal bych ti svojí rozežranou vidli, ale takovýdle kousky fakt nestřádám (CR 970, kámošovi se roztekla XC 60). Asi se u nás v Praze solí většíma sračkama.Projevuje se to tak, že se ti udělá bílej prach na vidlici, kterej když pak setřeš, tak je pod ním díra a ta se každým mokrým dnem zvětšuje. Pak by mě taky zajímalo, kolik toho najezdíš v zimě. Narozdíl od tebe kurýři maj v zimě největší sezónu. Jestli nevěříš v mojí existenci, pošli mi email, můžeme se dohodnout.

              0 0
              • Pekáček  

                Uč se, majl mám pod nickem. Ale kvůli tobě do Práglu nepojedu. A toho vidláka v jiným příspěvku si propříště odpus?, pražáčku. CR, XC60 a NEX nepovažuju za vidle, to co je na fotkách výš jo. Ale to si o MTB asi nevěděl nic, když se přestaly dělat. S bílým práškem problémy nemám a kdyby tě to zajímalo, MG91 mě vozila 3 roky do práce a je v poho. A u nás se mezi Hradcem a Pardubicema solí taky. Nemám v úmyslu ti opisovat kilometry z tréningovýho deníku, už jen proto že ho mám papírovej a ne na disku.

                0 0
    • rock  

      No, spíš bych svoji pozornost obrátil k dalšímu hledání sedla, co Ti bude vyhovovat – a případně to doplnil karbonovou sedlovkou …

      0 0
      • Mark1  

        Viz výše, v čem karbon ulehčí ?? Je pružný ?? Jinak sedlo je také hodně drahý koníček, když pominu vyložený ******* Selle Royal Gel, vyloženě měkké sedlo, které nic neřešilo, potom přes Selle Italia Turbomatic až po současný Trimatic, který mě alespoň nezavazí, ale zase je jako kus betonu, tedy přehnaně řečeno.

        0 0
        • BB  

          karbon ti neulehči v ničem, pokud něco, tak absorbuje jemné vibrace, nic vic, jsou to vyhozené penize. Z hlediska pohodli me kdysi na HT hodne udelaly bezdusovky Hutchinson Python. Vysoke a nafoukane na 40 PSI ti daji tak 2 cm zdvihu. Takove pohodli ti karbonova sedlovka dat nemuze.

          0 0
          • Brouk_Pytlik  

            … a pak stačí malej náraz třeba o kořen a deš ty gumy lepit. Zvláš? pokud má jezdec 100 kg. Karbonová sedlovka dokáže vibrace pohltit docela dobře, ale tak na silnici a ne hrboly v lese. Jestli to spíš nebude chtít jezdit a jezdit. Zadek si zvykne. Taky technika jízdy má vliv, občas zvednout zadek ze sedla při jízdě po hrbolech může mít svuj význam.

            0 0
            • BB  

              tak to jsi asi bezdusove Pythony asi nejezdil, protoze „…staci malej naraz“ je naprosta kravina. Na bezdusovkach mam pouze dva typy defektu 1. trn/hrebik 2. pruraz hodne ostrym sutrem. A do tech 100 mi zas moc nechybi a bezdusaky vozim 4 roky.

              0 0
              • Brouk_Pytlik  

                jasně no, vim co sou bezdušovky zač. Spíš sem tim chtěl naznačit že řešit bolavej zadek podhuštěnejma gumama je divný řešení. Možná tu občasnou ránu bezdušovka zkousne, přesto si myslim že jí to zrovna moc neprospívá.

                0 0
                • climber  

                  to teda souhlasím. Podhuštěný gumy je opravdu nesmysl. Já to řeším tak, že prdel si musí zvyknout. Až si vypěstuješ ten správnej mozol tak to bude bez problémů.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Ono je podhusteny a podhusteny. Ja treba jezdim na tretinovym tlaku nez lidi tady a necvakam to. Jsem si to ze zvedavosti zmeril a vzadu jsem o vikendu mel 1 atm. a vpredu 0,75.

                    0 0
                    • lubos  

                      No jo, ale pulka lidy tady by ta kolesa ani neroztocila :o)))

                      0 0
        • rock  

          Možná to byl placebo efekt, možná realita, ale měl jsem intenzivní pocit, že sedlo kousek uhlo pod zadkem, když jsem na hrbolu nestihl nadlehčit … subjektivní pocit, nemám to jak měřit, ovšem u Al sedlovky se jaksi nedostavil … jinak, podle laboratorních měření (nevím, jak moc použitelných v reálu), co se občas vyskytnou ve Velu, JE karbon pružnější než hliník. Třeba na testu řidítek, co jsem si ho nedávno četl, byl průhyb cca dvojnásobný proti hliníku …

          0 0
          • rock  

            … s pohlcováním vibrací si u karbonu nejsem jistý, to je (pokud je mi známo) spíš typická vlastnost titanu. O pružnosti vím určitě, ale zase hraje velkou roli, jakou použije která firma tkaninu, jak povede vlákna atd atd …

            0 0
        • miťo  

          Mohu potvrdit, ze karbon na sedlovce castecne pomuze, ale spis od rychle po sobe jdoucich vibraci, napr.dlazebni kostky. Ale pohyb sedla vzad vlivem pruznosti materialu pozoruji taky. Vice vsak vnimam pohodli sedla Fizik Nisene, ten asi nejmekci model. Je to bomba sedlo, pohlcuje narazy a prez relativni mekkost se na nem da jet maraton. Montuju ho i na silnicni casovky, nebot se da dele vydrzet sedet na spicce sedla bez neprijemnych positu a vrteni, ktery bere sekundy casu. Ale shrnuto: Ram Duratec Stream, sedlovka Ritchey Comp a sedlo Turbo Matic 3 byla mucirna. Po prechodu na Pells karbon.sedlovku a Nisena se na tom da jezdit(se sedlovkou od SR to je zase o kus dal).

          0 0
          • miťo  

            http://www.bike-forum.cz/…20094435.jpg Ta riditka jsou trik, ale sedlovka je prava :)

            0 0
            • mosquito  

              tomu rikam posez … kam davas koule kdyz se prehybas dopredu ??? :))

              0 0
          • Paja  

            Napis prosim jeste neco o tom prechodu z turbomatic/rit­chey comp na Nisene/pells, myslis, ze pohodli pridalo spis sedlo nebo sedlovka? Mam totiz stejnou kombinaci – turbomatic/ritchey comp a nemuzu si stezovat – loni jsem za 5dnu najel na silnici 600km a zadek neprotestoval, stejne jako pri terennich akci jako Drtic(turbomatic je sice pomerne tvrdy, ale asi mi docela sedi tvarem), ritchey comp povazuju taky za pohodlnou (vzhledem k tomu, ze je to hlinik), protoze je to hokejka.

            0 0
            • Paja  

              Samozrejme me zajimaji i postrehy z prechodu na Suntour sedlovku, ikdyz o ni zatim vazneji neuvazuju, docela rad bych se na tom zkusil svezt a treba bych zmenil nazor:o)

              0 0
              • miťo  

                Pohodli nejvic pridal Fizik, ta Pells sedlovka ale fakt pruzi! Kdyz jsem na kolo nasedl s obr cestovnim baglem, tak jsem ziral, co to pode mnou dela! Az jsem mel strach. TM3 neni spatny sedlo, predchudce TM2 jsem vozil hodne dlouho. Ale na bike mi z duvodu tlumeni narazu pripada Fizik lepsi. Sedlovka SR doma jaksi zbyla, manzelce ukradli vloni v Lomnici n. P. kolo zamceny na trech zamkach, a alespon sedlovka zustala kvuli rychloupinaku v aute. Vloni jsem zavodil na softailu Max1 a HT zimak mi prisel strasne tvrdej, tak jsem zkusil teleskop.sedlovku a nic moc. Pak tu SR a to je jiny kafe. Je citliva a nema takovou vuli jako teleskop. Protoze jeji delka na moje pozadavky nestacila, vozil jsem ji s vyssim sedlem Rolls, ale porad jsem mel spatne svedomi z toho, ze je zasunuta jen 1,5cm pod dolni svar sedlove a horni ramove trubky. Tak jsem od trvaleho pouzivani radeji upustil. Kazdopadne jsem s ni nemel problem stridat softailovy kolo a HTckem. Jak uz jsem psal, na Beskyd Tour ji namontuju. Nechci, aby moje prdel zazila stredovek :) Klavne to chce nedrzet obe sedlovky (Pells a SR) dlouho v ruce, ten vahovej rozdil je brutalni. Jeste poznamka ke kombinaci TM a Ritchey hokejka: Ta starsi ma vysoky zamek a sedlo ve snaze pruzit do nej narazi. Tlumici vlastnosti TM3 vyuzijes na sedlovce s nizkym zamkem, treba novy Ritchey sedlovky uz ho maj.

                0 0
                • rock  

                  Když ono je to strašně individuální. S tou sedlovkou naprosto souhlasím, ale na Nisena (titan, gel) jsem si zvykal snad 3 roky a když už to začalo konečně být OK, tak se mi rozpadl. Místo ní jsem koupil tenhle Pell's http://pcshop.pells.cz/…/default.asp?… a na ten jsem si nezvykal vůbec, byl pohodlný už od začátku (mám na něm cca 200–300km) – jsem z něho težce nadšený (a navíc bylo o výrazně levnější než Fizik). Sedlo je potřeba zkoušet a nevzdávat, někde to pravý určitě je, ale žádný nesedne všem …

                  0 0
                  • miťo  

                    Me stal Fizik 490kc ve vyprodeji, tak jsem vzal hned dva na oba biky :) Po letitem pouzivani Rollse a Matika 2+3 jsem nemel problem si zvyknout.

                    0 0
                    • Paja  

                      Jak jsem psal s TM3 nemam problem ani pri hodne dlouhych akcich a vzhledem k tomu, ze jsem koupil tez 2 po 500Kc:o) tak u nej zatim zustanu, jen me zaujal ten prechod z TM na fizik a ze ti fizik sedi lip, jednoho nisena ma znamej, tak si na chvili pujcim kolo a ozkousim (mozna by nebylo spatny ani o neco meksi plateau…) O karbonu na sedlovku neuvazuju – prijde mi to jako malo muziky za hodne penez, oproti duralu je to asi min odolny na obouchani, krehci a nerad bych skoncil jako Rehula…au Mezi zamkem sedlovky a spodkem sedla mam cca 1,5cm a je pravda ze obcas se to potka, takze pokud zustanu u sedlovky od ritchey, tak mam aspon vyhlidku na zlepseni:o) Odpr. sedlovka od suntouru me zacina docela, zajimat, delka 350 by u me nemela byt snad problem, ritchey je taky 350 a pod tim dolni spojem horni a sedlove trubky zaleza cca 3cm. Vaha pro me neni tak rozhodujici, pokud by to znamenalo vyrazny prinos pohodli, jediny minus by byla nutnost pouzit nejakou redukci, bo ja mam 30,2mm a ta SR je klasicky 27,2mm. Mozna ji zkusim koupit a kdyztak dam pritulce na krose, ji bude zvysene pohodli rozhodne vyhovovat:o) Diky za informace

                      0 0
                      • rock  

                        Jestli chceš, mohu Ti toho Fizika půjčit na kolo na libovolně dlouhý odzkoušení. Pravděpodobně už ho nebudu potřebovat. Má lehce popraskaný potah, jinak je OK.

                        0 0
                        • Paja  

                          Jo diky odzkousim rad, zitra jedem do Francie a vracim se 10.7., taxe pak nekdy domluvime, zn. nespecha:)

                          0 0
                      • miťo  

                        Ten muj Fizik je mekci nez vsechny, ktere jsem videl jinde. A to celkem o dost. Je cerny a ma zlate boky. Mrkni na http://www.bike-forum.cz/…23003632.jpg

                        0 0
                        • Paja  

                          Podle www by melo plateau mit stejnej tvar jak nisene, ale melo by byt meksi

                          0 0
    • black.horse  

      Hele, sedlo je nejlepší pořádně tvrdý a zadek se prostě musí otlačit a zvyknout si… když dlouho nejezdím, taky s tím mám problémy, ale prostě to rozjezdím a je to…

      0 0
      • Tomus  

        A co shodit nejaky kila, pokud je z ceho. :-)

        0 0
      • Mark1  

        Mám teď Trimatic (Selle Italia), a to přesně odpovídá, tvrdé jako kus betonu, jenže to rozjíždění „aby prdel nebolela“ je skutečně bolestivé a zase nějaký maniak nejsem, prostě mám kolo pro radost a odreagování, víkedny, když je čas v týdnu prostě pár desítek km v okolí, plánuju navíc vzít kolo do Slovinska, ale s představou že druhý den je pro mě jízda utrpení chci to řešit.

        0 0
        • Volf  

          No vidíš a já mám zase Trimatic Tri Gel a nevím co je to bolet prdel. No a Fizik Nissene kterej byl jak mučící nástroj má kámoš a nemůže si ho vynachválit.

          0 0
          • Mark1  

            Podlě mě Trimatic všeobecně má tu výhodu, že je tvarově optimální, minimálně pro mou prdel, gelovou verzi jsem nechtěl, myslím si že více pomůže ta odporužená sedlovka, zkusím někde někoho ukecat na zapůjčení. Problém je podle mě v tom, že mám kombinaci tvrdého sedla, 50 PSI 1.9 Ritchey SpeedMax a jakékoliv nerovnosti dávají pěkné kopance, podhustit to nějak víc nemůžu, vzhledem k váze, takže proto si myslím že nějaké odpružení bych snesl, četl jsem i na iVelo nějaké názory a asi je to věc zvyku, to nakonec píšou i místní uživatelé odpružených sedlovek, no uvidím. Karbon tlumí podle mého spíše drobné vibrace, ale otázkou je jestli i v „normální“ cenové hladině. A jestli dám za sedlovku nějakých 3k, tak to raději za odpruženou, než karbon.

            0 0
            • Siddha  

              ja myslim, ze Tva uvaha je spravna, asi s takovou Cane Creek chybu neudelas, pokud na ni mas, ale pouvazuj o objemnejsi plastich, tohle pro jezdce pohodare nema cenu, je to zavodni reseni na tvrdej povrch, takze zkus nejaky ne moc hruby, lehci velkoobjemovy plaste, treba ty pitomy RR 2.25 a myslim, ze i to hooodne pomuze…

              0 0
              • Pekáček  

                Přimlouvám se za pláště, já už bych „nudle“ nevozil. RR 2,25 drát nebo Maxxis Ranchero 2" drát vyjdou nastejno, objemem i cenou.

                0 0
              • miťo  

                taky hlasuju za vetsi gumy. RR 2,25 vozim taky.

                0 0
              • Mark1  

                Měl jsem tam něco ve 2,1 od Michelinu, jenže jsem schválně zvolil SpeedMax 1.9, protože se s tím dá jet i po normálním povrchu a moc to nehučí (neklade odpor), což umocňuje i to huštění 50 PSI. Pravda je že na něčem vlhčím, třeba mokré listí je SpeedMax podle mě dost o držku, asi je fakt cílený trochu jinam.

                Ale je mě jasné, že si tím zakládám na problém, protože kolo je samozřejmě tvrdší.

                0 0
                • RomanH  

                  Pokud je pro tebe normalni povrch silnice, tak proc jezdis na biku ?

                  0 0
                  • Mark1  

                    Špatně jsem to napsal, myslel jsem to ve smyslu k tomu kladení odporu, samozřejmě že největší vliv je cítit na silnici, proto jsem ji zmínil, 80% času trávím na polních/lesních cestách, kde je to úplně jedno, ale jak napsal kdosi výš, jsem spíš pohodář, než maniak, proto chci a? mám jakousi pohodu i na cestě, bohužel na úkor zadku, což mě nenapadlo. zkusím schválně přezut zpátky na ty silnější 2.1 a uvidím co to bude dělat, ale díky váze 100 kg je třeba hustit spíš k horní hranici, takže nevím jestli je silnější pláš? řešením. Jinak mám pocit že to někde procvaknu a když jedu tak to vypadá jako s defektem.

                    0 0
    • Thapsus  

      Já mám s odpruženou sedlovkou od Suntouru jen dobré zkušenosti.Ale mám „jen“ 85 kg,předpětí pružiny mám asi 1 až 1,5 otačky před maximem.Na tvojí váhu bys asi potřeboval vyměnit pružiny.Jinak doporučuju,měl jsem nějaké urologické potíže a na šutrech jsem fakt trpěl.Teď si to užívám.Kdo má problémy se zádama,říká to samé.Závody ale nejezdím…

      0 0
      • Volf  

        Prvně ji měla na kole žena a po jejich ódách na radost jsem se na jejím biku svezl a docela jsem byl překvapenej. Takže nakonec jsem ji koupil taky, mám na ní najetý nějaký kilometry a jsem spokojenej. Jediný co jsem musel udělat tak bylo to, že jsem ji musel promazat, protože byla suchá jako pepř. Jinak jako bejvalej silničář jsem si musel zvykat chvíli i na odpruženou vidlici, protože jsem měl ze začátku dojem, že mám něco s předním kolem, tak jsem si prvních pár kilometrů musel zvyknout, že cítím pohyb i pod zadkem. Teď už to neregistruju a fakt si to nemůžu vynachválit. Názory, že to mění posed nemají opodstatnění, protože se jedná o zlomky sekund a stejně tak mžikově mění odpružená vidlice geometrii kola a o tom jsem tady zatím nečetl jedinou negativní věc. Jde jen o velice rychlej návyk.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ja mam skoro 110 kg a sedlovka Suntour s paralelogramem je v pohodě. Mám standardní pružinu a ani to nemám úplně utažený. Pro představu co to umí, tak ty panely co jsou např. v Jizerkách pod zadkem vůbec neucítíš. Jdi do ní.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.