• Honzin

    Mam starou Libertu na jezdeni po meste, do prace a tak a nechce se mi do ni strkat vic penez nez je naprosto nezbytny. Nevite nekdo, jestli kdyz dam novy brzdovy spaliky (jakej typ?) tak to zacne brzdit nebo to chce i novy rafky (ted tam jsou origos ocelovy) a nejlip i novy paky a celisti? Brzdi to dost mizerne a kdyz je mokro (jako dneska) tak musim jezdit krokem a pribrzdovat i podrazkou :-(

    0 0
    • sharkcom  

      Musíš mrzdit ,,na pekaře"

      0 0
    • antt  

      Liberty snad jeste maji brzdove torpedo, ne? Leda ze by to byla damska eska, ta je liberte hodne podobna, akorat ma vzadu trojkolco a tudiz i cvrka. Jednu doma mame a vyresil sem to tak, ze jsem tam dal umelohmotne brzdove paky ze stareho horala, ktere jsem trochu prihnul nad plotynkou (tak jak se to kdysi delalo s hlinikovyma u motocrossu). Packa se ted macka pod vetsim uhlem, brzdna sila je vetsi a dokonce to vypada i zakerneji. Kazdopadne by to chtelo i nove spalky. Uf to sem se rozepsal

      0 0
      • Honzin  

        a brzdi to i na tech strasnejch puvodnich rafkach?

        Jinak je to panska Liberta (aspon to ma napsany na ramu), torpedo urcite nema a to trojkolco vzadu ma.

        0 0
        • antt  

          no zadna slava, ale brzdi to mnohem lip nez s origo plechovyma pakama. Spalky jsem nechal puvodni (kdybych na tom jezdil nejak pravidelne, tak je urcite vymenim). Nove rafky bych nekupoval

          0 0
      • JJ  

        Ja teda na skladacce zkousel ruzny spalky i paky, ale na ocelovym rafku nebrzdi nic.Nakonec sem tam dal radsi zadni kolo z nakyho detskyho s torpedem

        0 0
        • fousac  

          na „klasickym“ predrevolucnim bmx sem taky vepredu ocelovej rafek a jednotaznou celistovku a brzdilo to teda dost na fest, to bylo poletu pres riditka… a matka na skladacce taky nema s predni brzdou problem, jo kotv jako na biku to neni, ale pouzitelna bezpecna brzda urcite jo…

          zkusit na libertu sehnat nejaky dvoutazaky, treba se to zlepsi…

          0 0
          • McBlacky  

            sakra BMX..to byla doba, žádný starosti, tašku ze školy do kouta a hurá na kolo do parku. Večer domu dobitej, špinavej – někdy se divím co to všechno vydrželo

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ty spis asi myslis RMX20, ne? Protoze BMX jsou velky penize, velka prestiz, velky kluci, maly kola… :)

              0 0
              • fousac  

                ono bylo oboji… casteji RMX20, ale i BMX20 i kdyz to uplne bylo to samy.. to sem mel ja, svetle zeleny.. :) a muj bracha mel RMX16… cerveny…

                0 0
                • spartan  

                  to byli kola.a aty molitany v ty kozence taky si je sundaval a zase na sazoval,tak jako ja.

                  0 0
            • kcvalin  

              RMX jsem kdysi dostal jako satisfakci, ze jsem 3nedele probrecel na pionyrskym tabore. Dotedka nevim, zda to za to stalo… Ty 3 nedele jsem tam fakt spatne zvladal, ale pak tech par let, co mi vydrzelo RMX, bylo nezapomenutelnych.

              0 0
    • RUMcajs  

      A co vozit s sebou ocelovou tyč co bys zabodával do předního kola? Nebo si pořiď lano s kotvou – do kopce chytneš auto a z kopce strom, popř. ji zachytíš za lampu :-)))))

      0 0
    • Márty  

      Já jsem loni po Praze jezdil na pánské Libertě, kterou jsem přestavěl na krose. Ráfky ocelové, jeden původní, jeden nový, brzdy původní, nové špalky. Řazení STEF-29/7, ale s brzovými pákami na čtyři prsty. Dají se nastavit jak na V, tak i na cantilevery. Je tam taková západka, která se přehazuje. Nastaveno na cantilever brzdy. Brzdilo to z pohodě na suchu, za mokra to bylo trochu horší, ale když prší, tak stejně jedu pomaleji, tak to tolik nevadilo.

      0 0
    • mikes  

      Myslim ze v ráfcích to nebude problém, jde o to nemít tvrdý špalíky clanky.cykloka­talog.cz/index­.php?clanek=40404. Dávat na libertu nový brzdy (komplet čelisti, páky lanka atd.) se nevyplatí. V servisu by ti urcite dali neco staršího (funkčního) po někom kdo si třeba nechal dělat jiný brzdy. Zeptej se. Jinak sebou voz klacek a v nejhoršim případě do výpletu s nim ;-), jedenkrát to pomůže…

      0 0
      • mars  

        Ja si naopak myslim, ze to bude v tych rafikoch – teda ak ich ma fakt origos, t.j. s veeela jamkami po obvode. Ja som ich mal na panskej Liberte (casom ostal z povodnej zostavy len ram ;-) tiez a ked sa mi do nich dostala voda, brzdit to rozhodne nechcelo (hoci na suchu az taky problem nebol). Situaciu som vyriesil tym, ze som presiel na AL rafky (Bayer?) a odvtedy to brzdi bez problemov.

        0 0
        • Honzin  

          ten popis rafku je naprosto presnej – s veeela jamkami po obvode. Me se ale nechce prechazet na jiny rafky, to uz si muzu rovnou koupit v bazaru nejakyho staryho horaka za 2000,– a vyjde to nastejno. Zkusim sehnat nejaky lepsi brzdovy paky (nejlepe zadarmo), dat novy spaliky a uvidim. Mozna by pomohly Koolstopy s takovou tou sterkou na cisteni rafku, ale to uz zase vyjde levnejc ten novej rafek :)

          0 0
          • jama  

            Podle mně je zakopanej pes v ráfcích. Určitě jsou chromované – to je tak hladký povrch (byť jsou tam vytlačené důlky), že špalek nemá za co zachytit. Spíš se guma začne zapékat.

            0 0
    • jihra  

      Z praxe – největšího zlepšení dosáhneš výměnou původních brzdových pák za brzdové páky z horáka (na brzdy cantilever). Ty mají větší zdvih (jak už tu někdo napsal) a víc brzdové čelisti zmáčknou. Ovšem nikdy to nebude brzdit super, protože brzdové čelisti jsou měkké a a? tlačíš jak tlačíš, větší sílu na ráfek nevyvineš. To bys musel vyměnit i brzdové čelisti a ráfek (pochromovat ráfek, to je super nápad!!). Jo a ještě je dobré vyměnit bovdeny k brzdám, ty původní většinou dost pruží. S těma brzdovýma špalkama nemůžeš moc experimentovat, protože vyběr v této kategorii není moc velký.

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      ..můžeš třeba vozit takovou tu kotvu co používala na balónech v dobách vzduchoplaveckých průkopníku :-)

      0 0
      • zichis  

        vy si děláte z chudáka nebožtíka zetlelýho srandu, ale přijde ten den, kdy Shinamo prohlásí svoje revoluční elmag brzdy za největší luxus moderního bikera a zas budou ocelový ráfky na špici pelotonu!

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.