Firefly (SPV)vs. Flick (TPC) vs. Z1 FR1 (ETA)

73 nepřečtených
  • icewind

    Rozhlizim se po novy vidli. Vite mi nekdo poradit? Mam vyhlidnuty tyhle ty vidle a mozna jeste 66vf. Dik. PLS piste jenom k veci…

    0 0
    • Quake 9.0  

      Řeknu Ti to asi takhle: Chceš-li něco na pořádný FR a občas delší přejíždění, tak určitě Firefly. Má stavitelný zdvih jednoduše a lehce páčkou a když vyladíš SPV, tak si zlepšíš i možnosti ve sjíždění kopců. To že má Firefly zvláš? olej na mazání a zvláš? na tlumení beru jako velké plus. Marzocchi Z1FR1 se mi zdá bejt už dost drahá. Zamykání vidlice Ti nejspíš bude k ničemu. To spíš užiješ právě to SPV. Proti 66 hraje zase hmotnost. Rozhodni se podle svého, ale já bych šel do Fiefly. Jestli ale hraješ na cenu, tak se nebraň Flicku. Jen nebudeš mít výhody SPV (nižší zanoření při jízdě z kopce, menší pohupování, lepší akcelerační schopnosti). Z daleka ale všechny převálcuje cenou při stejně kvalitním dílenském zpracování… Jak ale říkám, je to hlavně na Tobě!

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Tohle potrebuje oponenturu jako sul. a když vyladíš SPV, tak si zlepšíš i možnosti ve sjíždění kopců. … spis asi vyjizdeni kopcu, protoze pro sjizdeni kopcu by bylo lepsi, kdyby zadne SPV nikdy nebylo. Firefly zvláš? olej na mazání a zvláš? na tlumení beru jako velké plus … je to mozny,ale ja to beru jako dalsi investice (olej navic, kdyz se budes ridit navodem) a vic prace s plnenim. A v open bath menis olej kolikrat? Jednou rocne? Stejne koupis litrovku a co s tim olejem stane za par let? Jedina vyhoda by mohla byt v nizsi hmotnosti a rozdilne viskozite. Pak zalezi na osobnich preferencich…pevna osa…35mm nohy…zdvih.

        0 0
        • Quake 9.0  

          A to já se nedám :-). SPV Ti zabraňuje zanoření se do zdvihu – když potřebuješ při prudkém sjezdu přeskočit kládu, tak systémy !bez! SPV se Ti zapíchnou do zdvihu ani nemrkneš – kdežto SPV si lehce přihoupne a ve větší pohodě kládu překonáš. Takže záleží jakej kopec chceš sjíždět. U DH SPV pomůže při akceleraci, u „šlapavých“ pasáží i u technických pasáží … U FR v technických pasážích. K tomu oleji – když si dáš vidlici jednou, nebo dvakrát za rok do servisu, tak žádnej olej nepotřebuješ a ještě Ti ji daj (pokud nejsi servisák značky a pokud Tvůj servis za něco stojí) líp do pořádku, než Ty doma. Jak prostě píšeš: … co s tou litrovkou za pár let…

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Jenze za cenu jednoho servisu mas olej na deset let. Ja treba mam velky problemy a moc mi nejde skakat s pevnou vidlici. Ponoreni do zdvihu mi pomaha v prekonani prekazek. Ze SPV pomuze pri akceleraci je asi pravda, ale co predtim a co pak? U FR v technickych pasazich? No to uz vubec ne. FR jezdeni si nehraje na vteriny a potrebuje kvalitni funkcni odpruzeni s citlivym pocatkem.

            0 0
            • Quake 9.0  

              Když počítáš servis jako cenu oleje – tak prosím, ale ještě jsem nezažil, že bych musel dolejvat v roce olej. Alespoň u Manitou ne. A jednou za rok dát do vidlice nějakejch 300 – 600Kč se mi taky nezdá bejt moc – řekl bych, že se vidlice to uvítá a odvděčí se Ti svou funkcí.

              0 0
          • Otaku  

            moje 2c: proti zanorovani staci vyladit tlumeni komprese/tvrdsi pruziny, SPV bych ja osobne bral jen do tlumice.

            0 0
            • Quake 9.0  

              Řekl bych, že Tvůj příspěvek odporuje pojmu „citlivost vidlice“…

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Stejne jako samotne SPV :)

                0 0
              • Otaku  

                hahaha ha ha. ha

                0 0
                • Quake 9.0  

                  Nemáš argumenty??? To je divné že? K čemu 150mm zdvih, když Ti nebude díky tvrdým pružinám fungovat, k čemu měkké pružiny, když je tlumíš, takže ztrácejí na citlivosti a opět může utrpět využitelný zdvih. Řekl bych, že SPV je lepší řešení, než tvrdé pružiny a tlumení komprese…

                  0 0
                  • Otaku  

                    zatimco SPV citlivost zlepsuje vid???

                    0 0
                    • Quake 9.0  

                      Nezlepšuje, je lepším řešením… Můžeš si nastavit jeho progresivitu a mez odtržení. U tvrdé pružiny a tlumení komprese ne…

                      0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Myslim, ze ani jedno neni dobre reseni. Nechapu proc omezovat neco co funguje. Vozim ted 130mm i na XC a nevim kde bych asi tak potreboval to nejak krotit (jezdim na horskym, takze silnici se vyhybam jak cert krize).

                    0 0
                    • cabbage  

                      ty jezdis xc:))) na tom v bikes?:)

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        No jo no. Mam dlouhou sedlovku, abych trochu natah nohy a uz si to jedu :) Jsem premyslel jestli treba cestou do prace nevzit neco vic XC, ale kdyz ja i cestou do prace mam lavky, doubly, transfery a postupaky… sem tam i zajimavej sjezdik a kdyz bych si to nemohl dat, tak by me to nebavilo. Treba dneska jsem sjizdel par schodu (asi 30–40) a se sedlem vysoko je to docela… zajimavy. Ted mam mezi nohama omeletu :)

                        0 0
                        • Otaku  

                          no s Velikost: S/M se nediv.. ;))

                          0 0
                        • cabbage  

                          to je taky napad,sjizdet schody v sede..... :)

                          0 0
                        • Quake 9.0  

                          Takže to zase takové XC není, jak je psáno že?

                          0 0
                          • hanz  

                            pročby nebylo jako…přesně todle dělám na vyjíždkách na xc biku…+ dropíky do cca 0,8m…každej má hold hranice xc někde jinde.

                            0 0
                            • Quake 9.0  

                              No právě :-). Hlavně že Ty sedláš ryze XC kolo…

                              0 0
                              • hanz  

                                pro mě je to xc kolo…no dejme že spíš enduro…je pravda že na ht+80mm by mě xc teda rozhodně nebavilo, ale schody, skočky a dropíčky(ještě menšínež 0,8) bych si rozhodně neodpustil protože je to koření vyjíždky…prostě když někam jedu na 70km švih tak jedu tak kde vím že si zasjezduju a zaskáču, mám štěstí že nebydlím někde na placce a že mám kopce kolem sebe na všechny strany. Bydlet třeba v HK tak asi dh vůbec nevlastním a xc měřítko bych měl taky uplně jiné.

                                0 0
                          • hanz  

                            Jo a ještě..spv nebrat, že se mín noří je jen a jen o zvyku a že se s ním líp vyjíždí do kopců je lež jak ta věž. Měl jsem a never more. prostě souhlas s pádlistou, zdvih neomezovat neprzdit, jen at si zdvihuje(čti houpe), protože takovádle vidlice bude těžko na závodní učely takže bude pro radost a necitlivost na drobné podněty rozhodně radost není.

                            0 0
                          • Pá-dlista1  

                            To je XC. Proste krizem krazem bez omezeni. Kdybych si dvojak prohoupal v sede a kolem transferu prejel bez povsimnuti, tak jsem na turistickem zajezdu s kolegy z domova duchodcu a ne na XC vyjizdce. Dlouhy usek po siroky rovny ceste mi radost nedela. Tesim se na jednomuzne stezky a prirodni prekazky.

                            0 0
                            • Quake 9.0  

                              A co je Enduro?

                              0 0
                              • hanz  

                                xc v mem pojetí = enduro ale pomaličku začínám zjištovat že xc je max do 20km( nejlepe 3× 6km kolečko) po polnačce, tu a tam lesní pěšina a jediná překážka na trati je velkej kopec.

                                0 0
                                • Quake 9.0  

                                  Viděl si OH Sydney, nebo OH Atheny? To je XC tra?.

                                  0 0
                                  • hanz  

                                    právěže neviděl, na bednu koukám jen zřídka a na sport v ní nikdy, mám strach že bych si časem umastil tílko, otevřel pivo a nedej bože začal čučet na fotbal. Ale podle toho co píšeš byla náročná, tak pak v čem vidíš problem že pádlista nejezdí XC?

                                    0 0
                                    • Quake 9.0  

                                      Nemám rád tu „módní vlnu“ vysokých zdvihů na krajinářské XC. Jsem ze staré školy a proto podle mě na XC kolo jiná než rovná řidítka nepatří a víc jak 100mm zdvihu taky není na XC to pravé ořechové… Je to ale můj názor a ostatním jejich názor neberu.

                                      0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Ja sem tomu teda taky moc nevenoval pozornost, ale slysel jsem, ze tam dvojak byl, ne? No tak? ;)

                                    0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Uz zase skatulky? :) U me je XC vsechno co ma sedlo vys jak po kolena :) Tak to potom podle nekterych jezdim do prace nejtvrdsi freeride, protoze kolikrat i zvednu prdel ze sedla a neni to v prudkem stoupani :-D

                                0 0
                            • Quake 9.0  

                              Pro mě je XC ježdění do kopce jakékoliv délky i z kopce jakékoliv délky (oboje pokud možno hodně kořenů a kamení, úzké klikaté pěšinky), točivé pěšinky skákání přez kořeny, bejt zalehnutej na rovných řidítkách 580mm max. upnutých v 130mm představci a po cca 50–70 km se vrátit domů. A v tom bude ten náš odlišný pohled na svět.

                              0 0
      • lubos  

        Mel jsem moznost chvilinku si vyskouset Meridu LRS s manitou SPV tlumicem a SPV vidlici. Tlumic – supr, myslim, ze bych do nej sel (misto toho podradnyho german-a). Vidlice byla fajn, chodila myslim lip nez moje maratonka (tu je nekdy dosti svizelne nastavit, a taky olej hra dost roli), ale houpala jako prase. Nechapu proc. Ale tot je muj aktulani nazor :)

        0 0
        • McBlacky  

          houpala protože bylo málo nafouklý spv, což je i důvod proč se ti zdálo že žehlí líp než maratonka :)

          0 0
          • lubos  

            Vida, a to jsem si myslel, ze i malo nafoukly SPV brani .

            0 0
    • Quake 9.0  

      Takže když Ti shrnu předchozí debatu: Kup si „Manitou Sherman Flick Plus“ s pevnou osou a za zbytek peněz třeba pořádnou brzdu… :-)

      0 0
    • Otaku  

      jo vem toho FLICKa

      0 0
    • blue  

      uz sem si rikal, ze je konec bourlivym debatam o vidlicich… a ejhle, rovnou dve najednou :-))))

      0 0
    • Pebe  

      A co o skoro půl kila lehčí Nixon Elite?

      0 0
      • icewind  

        to ne, nechci vzduchovku…

        0 0
        • blue  

          nixon elite je pruzinovka… a me osobne ta vidlice nadchla (mel jsem na tri dny 115–145 rtwd)

          0 0
          • icewind  

            jj mas pravdu, jsem to zkouknul. se mi vidi pevnejsi ten sherman, ma ocelovej krk.

            0 0
          • wroum  

            nixon je guut na XC-enduro, nikoliv na FR, na FR je prilis mekka a malo odolna, zdvih neni vsechno (nixon je takovej lepsi black). SPV na vidli je k vzteku.

            0 0
            • blue  

              na co ma byt ta vidle nevim, to tady jeste nepadlo, pokud jsem to neprehlidnul

              elite nema spv

              0 0
              • icewind  

                vidle ma byt na EN/ FR a lehsi DH.

                0 0
              • wroum  

                author to daval treba na ARH, coz mel (ale neni a nebude i kdyby se prodaval) byt freeride jako treba A-zone. Ja mel pucenyho nixona s SPV (na ARH) a jako dobra vidle, bez SPV musi byt opravdu dobra na endurko.

                0 0
                • icewind  

                  no ja mam torrenta od norca a pristi rok planuji FS ram, takze proto vyssi zdvih, dvoubrejli ale nechci.

                  0 0
                  • wroum  

                    ja mam dvoubrejlo (boxxer) a pristi rok jdu taky do jednobrejla. a bude to 66, coz mi prijde mezi jednobrejlema nejlepsi moznost, VF bohate staci. zalezi co chces za zdvih, pri 130mm to je skoro jedno, ale pri 150 a vic je 66 asi jedina rozumna moznost.

                    0 0
                    • icewind  

                      no nemyslim si ze vf staci, nema nastaveni utlmu a to je preci mnohem potrebnejsi nez nastaveni pruzeni pri sjizdeni

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        By me zajimalo jak casto tim hejbes. Ja se teda nedostavam do situaci, ze bych si rek „tak ted by mi pomohl vetsi utlum“ … no teda dostavam, ale to si rikam az kdyz uz je povsem a stejne bych s tim ani s regulaci nic nenadelal :)

                        0 0
                        • icewind  

                          ja si to furt steluji – nekdy jedu endurko, nekdy sjezdik, takze furt potrebujes mit jinak nastaveje odskok

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Jako fakt? A proc?

                            0 0
                            • icewind  

                              no kdyz mas rootsy nebo rocky track a das tam slaby rebound, tak ti vidla nestiha vracet utlm, kdyz ji das na rychly, pak to je nadhera, zehli…opacne kdyz mas hladky track tak nastavis slaby rebound a nemas razy do rukou…

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Tak to se priznam, ze s tema razama nevim. To sem nikdy nezkousel a taky od ceho by byly, kdyz je to hladky a jestli to hladky neni, tak pak mam vidlici tak aby stihala :)

                                0 0
                                • icewind  

                                  no tam je pak dobra i ta komprese, kde si nastavis tuhost tlumeni, to je to SPV, jen nevim jestli to stoji za ty prachy proto jsem vypsal ten topic. jednoznace nastaveni prozeni je sracka, to nestaci…

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Nastaveni komprese neni to same jako SPV. Co je nastaveni pruzeni by me zajimalo, ale nejspis myslis predpeti pruziny.

                                    0 0
                                    • icewind  

                                      kdyz se opres do riditek a stlacis vidlu silou smerem dolu, je pruzeni, tam nastavujes tuhost pruzeni…pak mas tlumeni, to jsou razy do vidli pri naraze o prekazku a zpetny raz, nastaveni komprese je predpokladam nastaveni tuhosti razu, jak se ti ma vidle norit pri narazu, pak mas odskok – jak ryhle se ti ma vracet zpatky…

                                      0 0
                                      • hanz  

                                        Tak ti nevím jestli si to schválně napsal tak nepochopitelně nebo jetli to vůbec chápeš ale jednoznačne komprese není spv a ani tak nefunguje.

                                        0 0
                                        • Pá-dlista1  

                                          Tak ted uz chapu proc tolik toci tema hejblatkama :-D

                                          0 0
                                        • icewind  

                                          ee nevim jak funguje SPV, proto jsem to sem hodil do fora, jen jsem predpokladal, ze by to mohlo byt na nastaveni komprese utlumu…

                                          0 0
                      • wroum  

                        R-zpetny utlum lze nastavit uvnitr nebo i viskozitou oleje a C – kompresi sem vzdycky stejne vozil uplne na nejnizsi hodnotu. takze pokud nejsi uchyl na krouceni knoflikem, VF bohate staci. stejne to nastavis jenom jednou…

                        0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Nejak me nanapadlo proc jit do 66 misto 888. Vidli na X-upy uz mam a krome ceny pak nevidim klady 66. Ale jako pred rokem jsem ji chtel :)

                      0 0
                      • wroum  

                        asi takhle: s boxxerem sem max spokojenej, ale nemoznost delat x-upy mi trochu vadi, dalsi vec je, ze zmena je zivot a ja budu chtit novou vidlu (taky jde o to prodat tu stavajici, dokud to je mozny), dalsi vec je, ze ja chci vidli se zdvihem 150mm, coz 888 neni a jedina jednobrejle ve kterou mam duveru pri tomhle zdvihu je 66, navic na banshee by vypadala tak sexy…

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Ja nepochybuju, ze mas svoje duvody. Ja jsem je proste nenasel a slibuju si od 888 vyssi tuhost a kdyby byla i zivotnost budu spokojeny. Nejsem sice gramhonic, ale i tahle otazka me napadla. Nakonec se mi pocitove zda 888 lehka a nevazil jsem ji, ale papirove je tezsi jen o 95g oproti 66ce kterou bych bral. Tak jsem si rikal, ze tady je gramareni uz vazne chorobny.

                          0 0
                          • wroum  

                            66 a 888 sou opravdu skoro stejne tezky, 888 bude tuzsi a ma vetsi zdvih, coz ja nevyuziju (ani nechci). 888 je super vidlicka a jestli bude 66 stejne dobra, akorat s jednou korunkou, neni co resit (i kdyz bude mene tuha, gumova urcite nebude :)

                            0 0
        • blue  

          a muzes ji mit i s pevnou osou (verze elite TA)

          0 0
    • racker  

      Podívej se do sekce Bazar, prodávám Firefly.

      0 0
      • icewind  

        jo tak jsem to zkouknul…ale prodavas tu starsi 130mm, ja chci 150mm..dik

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.