• lubomir

    Potřeboval bych poradit , nechal jsem přes zimu u 525 Schimano vyměnit kotouče z 160 na 180 . Dnes jsem poprvé vyjel a jsem těžce rozčarován , předek super , ale zadní katastrofa . Když chci přibrzdit tak se rozvibruje celé kolo a ten zvuk je šílený. Na první pohled vypadá vše OK tak si nevím rady ( mám pevný rám a jsou tam nové desky BBB , kotouče Aligator) . Přivítal bych každou radu , úplně mi to vzalo radost z nového komponentu .

    0 0
    • Máza  

      Kamos si tedka dal na ram LF Dragstar Hayesu 9 s 8" kotoucem a taky mu desne vibruje. Projevuje se to tak ze kdyz lehce pribrzduje, tak to dela hrozny zvuk a rozleha se to v celem ramu a jakmile brzdovou paku rychle pusti, tak to vyda takovy kovovy „frknuti“. Kdyz brzdi na plny kotel tak je to v pohode. Desky tam ma dany v pohode, tim to neni. Drive tam mel taky BR-M525 s 6" kotoucem a bylo to v pohode. Zatim se nam tento problem nepodarilo vyresit.

      0 0
    • danno  

      No tak mne po dnesnim svihu zacala zadni stavba taky trosku vibrovat pri brzdeni, jeste sem se na to nekouk, pac nebyl cas. Zacina to vzdycky v rychlosti pres 30–35kmh, brzda Hayes HFX9, kotouc 160, ram HT. Mozna je povoleny kotouc nebo trmen, cer vi , zitra to zkusim poladit.

      0 0
      • lubomir  

        No já se pokoušel ladit , dokonce jsem dneska navštívil Baumax a koupil Torx 25 , protože jsem si taky myslel , že je povolený kotouč , nebyl .Všechno dotaženo kotouč vůbec neškrtá , no jede se parádně jenom do té doby než potřebuji přibrzdit . Zkusím to dát tady u nás do servisu , jestli si stím poradí . Poslední možnost do které se mi moc nechce je vyhodit 180 a dát zpátky 160 .

        0 0
        • Bigfull  

          Protože mám též kotoučovky hydrauliky s tímto jevem jsem se nesetkal, ale něco na tom bude!!! Myslím že jsi použil nějaký adaptér, který bude asi jardo problému. Težko říct určitě se to musí vidět. Určitě bych navštívil kvalitní servis.

          0 0
          • lubomir  

            Taky mam obavu ,že to bude v adaptéru . Je to nějaká značka AZ nebo A2Z .

            0 0
            • Máza  

              Nemyslim si ze by to bylo adapterem, jelikoz kamos tam ma original Hayes, kterej ostatnim lidem chodi OK. Nekde sem snad drive cetl, ze to bylo ramem?!

              0 0
              • lubomir  

                Rám mám hliníkový 1× zeslabovaný , pokud by to bylo rámem tak bych to řešil letos zpátky 160 a příští rok nový rám .

                0 0
              • danno  

                Myslis ze se to muze zacit projevovat po cca. 400km najetych za posledni mesic a pul bez problemu, myslim ram? Ja moc ne. HT GT Avalanche 6061

                0 0
            • danno  

              Mam taky original Hayes, takze taky celkem vylucuju ze by to slo od neho, jak sem uz psal zitra budu chytrejsi.

              0 0
              • Gumicuk  

                Covece a nemuze to nahodou bejt tim, ze tech 180mm kotouc nemuze zkousnout zadni stavba? Proste na to neni stavena a chybi ji dostatecna pevnost…

                0 0
    • Belial  

      Moc zkušeností s tím nemám :-), ale jestli problém nebude ve vyosení kotouče ze středové osy středu (náboje)? Mám dojem, že jsem někde slyšel, že se náboj zafrézovává podle potřeby. Při rychlostech a tlaku, který je na kotouč vyvíjený, by se vibrací projevila i velmi malá vyosenost :-). Zkus se v tom servisu aspoň zeptat.

      0 0
    • kovar  

      TAk tam dej zpět 160 kotouč, na zadek stačí. Na vině bude nejspíš delší rameno od brzdy k rámu (delší adaptér) a tím pádem díky nízké tuhosti zadku vznik rezonancí. A jak říká kolega nade mnou , vyosenost taky může udělat svoje.

      0 0
    • Meesha  

      Me to taky delalo. Pak mi tusim ofrezovali dosedaci plochu pod brzdou a je to v pohode. Treba Trek k ramum dodava adaptery na zdani stavbu se kteryma to udajne nedela.

      0 0
    • Pijer  

      Tak jak jste dopadli, podařilo se Vám to vyřešit? Teď mám stejný problém s HFX9. Zadní píská(nebo spíš tak rezonuje) při přibržďování. Kotouče, adaptéry i desky origoš. Všechno utažený a desky jsem prohodil přední x zadní a pořád to samý. Jestli teda máte nějaký nový tip, tak poraďte.

      0 0
    • St1c  

      nexcem rypat ale to su tie vase vyhody kotucov:D vsade len citam same problemy s vibrovanim, s kovovym zvukom pri brzdeni atd atd…:D

      0 0
      • wroum  

        vsechno ma svy mouchy, ale z vlastni zkusenosti musim rict ze kotouce sou zlaty proti veckum.

        0 0
        • dodydody  

          Musim jen souhlasit sem mel bike v servisu a pujcil sem si kolo me pritulkyne ma V brzdy Shimano LX parelogram a ve sjezdu sem si neuvedomil ze nemam sve brzdy HFX9 203/160 neubrzdil sem a obejmul sem strom a to do te doby sem jen nadaval jak mi ty kotouce nebrzej a ze to tak velky rozdil oproti V neni… jak rycle clovek zapomina : )

          0 0
      • enjoy  

        taky nechci rypat,ale co ja uz videl odstrasujicich prikladu pouziti vecek..:-)

        0 0
    • fousmen  

      tak to mam taky naprosto stejnej problem.. pevnak, brzdy 525, desky bbb a ani jsem nemusel menit na 180..(-: stacilo kdyz jsem koupil misto kotouce hayes novej 160 mm alligator..

      0 0
      • frof  

        Nyni stejny problem.HT Deore 525 zadni.Jak tramvaj.Vsechno zkontrolovano­.Vymenim kotouc.

        0 0
    • grafik  

      mam stejny problem u zadni brzdy :/ kotouc 160, desky bbb. nikdy to nedelalo az posledni mesic je to des …

      0 0
    • Lister  

      tak taky stejný problém – kolikátý už u těch kotoučů ufff :o(

      Vibruje to při jakýkoliv rychlosti, při všech silách brždění – lehčí dobrždování i silný stisk. Vím že mi neporadíte co to zrovna v mojem případě může dělat spíš mi jde o to, co to všechno může dělat :o) .

      Tak mě napadlo – Nemám ofrézovaný dosedací plochy a jelikož jsou u nás tak kvalitní servisy, že to tu zase asi nikdo nedělá, tak jediná možnost je pilník a pevná ruka – no nechce se mi do toho to asi pochopíte :o) Takže dotaz fakt je to tak důležitý. Povolený prase – není, jo to dotáhlý na krev Povolený kotouč- zkusím zkontrolovat Můžou to dělat povolený konusy ?? – pocitově mi kolo přijde pevný, ale můžu to zkusit dotáhnout. Třem by snad měl být usazený správně – použita metoda stisku brzdové páky a pak dotažení – vše si hezky sedlo, nic nepíská, kotouč je rovný, neškrtá a mezi deskami ani nikam neuhýbá – takže vyosený taky není. Povolený nebo měkký výplet – teď už jen tipuju, ale přední teda nevybruje.

      Napadá vás ještě něco jiného.

      Historie pročtena, ale moc moudrý nejsem :(

      0 0
      • Habib  

        No tak ja jsem na tom uplne stejne, 525, desky bbb…vibruje zadni…ale pricital jsem to zavzdusneni zdadni brzdy…docela slusne pruzi pri stisku paky…je to mozny?

        0 0
        • Lister  

          aha tak musím teda doplnit, že tu svoji zadní přihnu bez potíží až k řidítkům – teda to co si představuju pod pojmem gumový chod, takže asi bude zavzdušnená taky – ale jestli to může dělat tyhle potíže to fakt nevím. Zatím odvzušnovací sadu vyrábím, takže to nemůžu hned vyzkoušet :o(

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to je zavzdušněná jak prase.

            Teď už jen spekuluju, ale velké zavzdušnění by podle mě mít vliv na vibrace mít taky mohlo.

            0 0
            • Lister  

              ono to brzdí, ne že ne, klidně to zablokuje zadní kolo, ale při zmáčknutí páky v klidu to prostě dotáhnu až k rodlům. Jinak při zmáčknutí páky se ozve ještě takový lehce bublavý zvuk – to by asi nemělo co :o)))) Jinak tenhle zvuk dělá i přední, ale tam je chod velmi ostrý a tvrdý.

              0 0
      • MlokCZ  

        Momentálně bojuju taky s vibracema u Juicy 7.

        Přední trochu vibrovala, po dotažení všeho na krev po chvíli přestala, teď je ok (vše seřízeno téměř k dokonolosti, žádný škrtání se nekoná, kotouče rovné). Ale chvíli ji to trvalo, předchozí vibrování bylo i viditelné na kotouči (a to tak, jako by brzda vždy 1cm kotouče brzdila a 2 ne, prostě takový skokový brždění), ale jen zrakem, na pohmat nic, takže to muselo být jen pár mikrometrů. Když přestala vibrovat, tak to už na kotouči vidět nebylo.

        Zadní ze začátku, teď po cca 700km začala taky vibrovat (další den po sjezdu ze Sv. Jure v Chorvatsku za hustého deště). Zkusil jsem vše dotáhnout a ještě trošku šlo – jak prase k adaptéru, tak adaptér k rámu (a ještě od včera neprojel, tak nevim, jestli to pomůže).

        V mém případě se mi na to díval technik (který je podle mě fakt schopný) a nejspíš je problém u Juicin v materiálu adaptéru, není dostatečně tuhý. Mám slíbeno na zimu, když bude problém přetrvávat vyfrézování kovového adaptéru.

        Jinak to může dělat jakýkoliv slabý článek v tuhosti a když se těch faktorů sejde více, tak žádný z nich nemusí být viditelný, nasčítají se.

        0 0
        • Lister  

          tak s tím adaptérem si teda nepotěšil, doufám, že nemáš pravdu :o) mám totiž Juicy 5

          0 0
          • MlokCZ  

            Podle toho co jsem na webu o Juicinách našel je to nejpravděpodob­nější. I když ten adaptér je tak na hranici (zase není úplný bláto), takže někomu to s jinou kombinací rámu, nábojů, výpletu a dalších faktorů dělat nemusí (je i spousta nevibrujících uživatelů Juicyn).

            Polygonální kotouč k tomu také přispívá, ale prý mnohem menší mírou než ten adaptér. Proto u lidí, kteří jsou na hranici tuhosti celé soustavy může u Juicyn pomoct výměna kotouče.

            0 0
          • MlokCZ  

            Já doufám, že snad budu se zadní taky v pohodě. Přeci jen to je tak na hranici, protože to 700km bylo ok.

            0 0
            • Lister  

              no ještě pár problémů a budu mít opravdu hodně co napsat do threadu „od kotoučů zpátky k véčkům“ :o))))

              0 0
          • goofy  

            Co treba netuhy zadni adapter v kombinaci z netuhou zadni stavbou? I kdyz u 160mm kotoucu slaby adapter? Urcite bych este sjel frezkou (pilnikem) ten ram…

            0 0
            • Lister  

              asi postupně vyzkouším všechno, jen toho pilníku se fakt bojím, zkusím jestli někde nemají tu frezku, ještě mi jeden servis do zásoby zbyl, ostatní to bohužel nedělají :o(

              0 0
              • goofy  

                ja pouzivam pilnik vzdycky… Jedna se hlavne o sundani laku z ramu a kdyz prilozis rovny pilnik, tak je videt, kdyby navarky byly nejak moc mimo. Ja mam ted stejne podlozky mezi adapterem a ramem, protoze navarka byla moc daleko…

                0 0
                • Lister  

                  to je mi právě divný, proč vadí malé množstvá barvy a nevadí podložky, to musí být problém určitě někde jinde :o?

                  0 0
                  • goofy  

                    Ta barva se odstranuje hlavne kvuli odvodu tepla. Na vibrovani by asi zasadni vliv nemela mit. Ikdyz podlozky jsou rovne a barva zaoblena ;o)

                    0 0
                    • Garyk  

                      U mě barva na dosedacích plochách adaptéru zadní brzdy Deore 525 měla zásadní vliv na vibrace. Strhl jsem lehce lak pilníkem a byl pokoj. A že ty vibrovalo tak, že se při brždění ani nedalo zůstat v sedle :-)

                      0 0
              • MlokCZ  

                Pilníku se neboj, včera jsem opiloval všechny dosedací plochy adaptéru a trochu to pomohlo, ale rozhodně ne zcela.

                Tak jsem hledal ještě další příčiny a našel jsem tohle forums.mtbr.com/show­thread.php?p=15723­26&highlight=ju­icy

                Tam je popsán obecný problém u juicyn a jejich kotoučů a tím se i vysvětluje, proč některým lidem pomohla výměna kotouče. Problém není ve tvaru kotouče, ale v tom, že má moc úzkou brzdnou plochu a destičky u někoho (záleží i přesně na vidlici a rámu) zasahují pár desetin milimetru mimo brzdnou plochu a pak škrtají o ramena kotouče. Řešením je přidat tenounkou podložku mezi adaptér a prase a tím posunout destičky vůči kotouči dále od středu.

                A pak je tam dalších několik tipů, takže budu testovat.

                0 0
                • Lister  

                  díky moc, připravím si pár podložek a vyzkouším :o)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já jsem taky zvědav, postup jsem našel před chvílí a nemůžu se podívat, zda u mě něco podložky vyřeší nebo ne.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to nevypadá moc dobře. Ty destičky nejsou vůči kotouči tak nízko. Ještě jsem podrobně pročet diskuze na mtbr a zdá se, že ten problém se týkal pouze modelu 05 a u 06 tohle není. Přesto jsou problémy i s letošním modelem.

                      Hodně lidí vzdalo hledání problémů a rovnou vyměnili jak kotouč, tak destičky a to pomohlo všem (co se o tom na foru zmiňovali).

                      Když jsem dal 1,5mm podložku, tak už je to moc, nechávat ji tam nebudu.

                      Pořádně jsem prohlédnul destičky na zadním kotouči a jedna je sjetá o dost více a ještě ne zrovna rovnoměrně.

                      Asi chtělo opilovat ty plochy hned na začátku.

                      Teď zkusim zas chvíli jezdit a když to nebude aspoň trochu rozumný (co jsem zkoušel včera chvíli před barákem, tak po opilování ploch to bylo lepší a třeba se to ještě po čase zlepší), tak zkusim jiný kotouč + jiný destičky.

                      0 0
                      • bubo  

                        Dosedací plochy jsem nechal ofrézovat hned při montáži (aby to nevibrovalo) a stejně to vibruje, já zkusím ty podložky. Koukal jsem včera na kotouče a vzadu jsou níž cca 1,5–2 mm od kraje, vepředu asi o 1 mm (vzadu to taky vibruje a skřípe víc, než vepředu). Vzhledem k projevu při brždění bych to skutečně tipoval na ta ramena kotouče – přerušovaný zvuk i účinnost). Možná to bude chtít vypodložit o trochu víc, aby se třmen posunul do správné pozice, spodní okraj obržděné plochy, který zasahuje ramena kotouče je širší, než neobržděný vnější pás (vrcholy polygonu). Taky bude chvilku trvat, než se srovnají neojeté kraje kotouče a destiček. Mám Juicy 5, modelový rok nevím, kupoval jsem teď na jaře, ale taky můžou být klidně loňské (no nekupte to, když je to tak levný, co? :-) )

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          U tebe to pravděpodobně pomůže a máš určitě loňský model. A přesně to souhlasí k popisum na mtbr, vzadu dávali 2 podložky, vepředu 1 (klasický podložky v tom průměru mají těsně přes 1mm tloušťku). A to srovnání trvat uřčitě chvíli bude, jak už jsem psal, tak dle příspěvků na mtbr kdo dal podložky až po delší době, musel měnit i destičky (už si to nesedlo).

                          U mě už bez podložek obržděné plochy do ramen kotouče nezasahují vůbec (mám dokonce ještě tak 0,5mm neobržděný vnitřní obvod kotouče), takže mě bohužel nijak nepomůžou.

                          0 0
                          • bubo  

                            Včera jsem nasadil podložky (nerez prům. 6,4mm, tloušťka něco málo přes 1 mm) – 2 dozadu, 1 dopředu (na každý šroub :-)). Ráno jsem jel do práce (to mám z kopečka) a mohu konstatovat rapidní zlepšení – teď mám konečně pocit, že je kotoučovka lepší než V brake :-). Ještě sice trochu skřípou a zadní brzdí lehce přerušovaně (asi tak 10% původního stavu), ale myslím si, že to mohou dělat neojeté vnější kraje kotouče (vrcholky polygonu) – asi si to musí znova sednout. Pro případ, že by se to nezlepšilo (nebo třeba taky zhoršilo), řešil jste již někdo reklamaci? Docela by mě zajímal průběh a výsledek …

                            PS: ještě k seřízení – nasadil jsem podložky, lehce dotáhl šrouby (tak, aby byl třmen zůstal pohyblivý), zmáčknul páku, dotáhnul šrouby – a škrtá… Tak znovu – škrtá… a tak dál několikrát. CO dělám špatně??

                            Nakonec jsem to seřídil pomocí optiky – když jsem v průhledu viděl obě mezery mezi destičkami stejné a destičky neškrtali, dotáhnul jsem postupně jeden a pak druhý šroub a celkem to jde (přední musím ještě přeci jen trochu doladit – ještě pořád škrtá…)

                            PPS: – pro discbrakeskeptiky: přesto, že by mi V stačily přesto, že ta moje vidle na kotouče moc stavěná není přesto, že to byl ranec peněz (proti třeba novým V) přesto, že vibrovaly a skřípěly přesto, že je ještě neumím pořádně seřídit (ale on už mi tady snad někdo poradí, jak na to :-)) přesto, že jsem si nechal kotoučem zastřihnout nehet (i s prstíčkem) o kus dál, než si normálně stříhám (8-O

                            tak přes to všechno ty brzdy za to stojí (teda teď už jo – v jednu chvíli jsem si říkal, že jsem asi měl vzít Shimana, jestli teda vůbec) a MÁM Z NICH RADOST :-)))

                            PPPS: vřelé díky MlokoviCZ (nebo MlokCZovi ?) – podnětný a kvalitní příspěvek s těmi podložkami :-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Díky ze poděkování :-)

                              Já reklamaci budu řešit časem, ale nebude asi tak jednoduchý, není úplně jasné z mtbr, jestli to standardně měnili i kotoučů letošních. Takže jsem zatím objednal Avid kotouče kulatý nový abych to vyřešil rychle a pak budu řešit případnou reklamaci (a kdyžtak budu mít náhradní kotouče). I když možná to na víkend s přední ještě s podložkou zkusim, nový kotouče na víkend ještě nebudou.

                              U mě bohužel vzadu podložko nic nevyřeší, tam mě to do ramen kotouče nezasuhuje. Ve předu začla brzda taky zas trochu vibrovat (vibrovala ještě úplně na začátku, to jsem vše dotáh a znovu seřídil a 500km ok) a tam mi to do ramen zasahuje, takže by tam jedna podložka pomoct mohla. Už to ale zkoušet nebudu, rovnou hodim jiný kotouče.

                              K úplném zlepšení po přidání podložky dojít nemusí v případě, když si jezdil s původním stavem déle. Pak je nutný pro úplné dořešení problému vyměnit i destičky. A neojeté vrcholky polygonu to samozřejmě dělat mohou taky.

                              Na mtbr tam pár lidí doporučuje (je to od autora nápadu s podložkami, má tam více rad, co všechno udělat pro odstranění vibrací) pro seřízení tento postup:

                              • lehounce dotáhnout
                              • pak otáčet pomalu kolem ve směru jízdy a postupně zvyšovat tlak na páce (podle něj si tak přesně sednou ty kulaté podložky do správné pozice)
                              • nakonec za stálého mírného tlaku na páce dotáhnout

                              Já to zkoušel a někdy to tak šlo dobře a někdy ne. Pokud se to tak povede, tak je to asi lepší, protože i když opticky to třeba vypadá lehce křivě, tak pak při brždění ale tak ty destičky působí a může to být lepší nastavení než přesný optický střed mezi destičkami.

                              0 0
                            • MartinXC  

                              Škrtá proto, že při dotažení se ti podložky nenastaví na rovinu kolmou s kotoučem přesně (volné = je to OK, dotažení – sedne nakřivo). Můžou za to nejčastěji podložky s vyžvýkanýma dosedacíma plochama. Povol, pootoč podložky, zakvedlej s třmenem, stiskni brzdu, dotáhni. Když to na potřetí nesedne, podložky vyhoď a sežeň nové nepoužité.

                              0 0
                              • kafac  

                                Zlaty Shimano LX :-)

                                0 0
                              • Pebe  

                                já to dělám tak, že povolim třmen, zakvedlám s ním, aby se dostal z původní polohy, zmáčknu páku tak 5×, držim zmáčknutou, potom zase zakvedlám s třmenem a kotouček na obě strany a potom dotáhnu. Zatím se mi to vždycky povedlo maximálně napodruhé.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                To by právě u Juicyn nemělo nastat když jsou tam ty 2 kulaté podložky na sobě, takže můžou měnit úhel destiček vůči kotouči. A ten postup výše by to právě měl teoreticky eliminovat, aby si ty podložky sedly do správné polohy.

                                Ale je pravda, že když budou hodně vyžvýkané, tak nebudou ty 2 zakulacené plochy na sobě dobře sedět a neumožní libovolné natočení a můžou mít tendenci při utažení dosedat do špatné polohy.

                                0 0
                                • MartinXC  

                                  A to stejné (nesednutí podložek na sebe) se stane, když je přetáhneš i nové a deformují se.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To je fakt, to budeš mít pravdu. Ty podložky nebudou nejtužší.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ty podložky budou taky další prvek trošku přispívají ke vzniku vibrací, i když budou v pořádku a správně dotažené.

                                    To už je 3. faktor u Juicyn: Nedobře navržený kotouč + ne zrovna nejtužší adaptér + podložky.

                                    Možná ještě zkusim tam hodit rovný podložky, co to udělá (a aspoň zjistim, jestli mám destičky přesně rovnoběžné s kotoučem, jestli ale ne, tak bych musel dát ještě jednou frézovat nebo to bude s rovnými ještě horší).

                                    0 0
                                    • MartinXC  

                                      Není to rovné, zkoušel jsem – musely by se do roviny zafrézovat plochy na rámu (nebo vidli), adaptéru i třmenu. Ale kotouč nahradíš jiným, adaptéry se dělají jiné tužší. Jen s podložkama moc neuděláš… leda by byly nějaké vytvrzovací zkosmického plastu – vystředit a lehce dotáhnout, a pak je vytvrdit a dotáhnout na krev …

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Já mám plochy opilované do roviny, ale rozhodně nevim jestli ty dvě plochy na adaptéru jsou vůči sobě kolmé.

                                        Kotouče už mam objednaný, tím začínám. Adaptérů zase tolik alternativních není (ten už mi chtěl zkusmo vyměnit, tam kde jsem kolo koupil, ale neměl jiný, který by tam pasoval – ale mám na zimu, když budou vibrace přetrvávat slíbený vysoustružit nějaký lepší).

                                        Ale kdyby se přesně zfrézly ty plochy, tak rovný podložky by na tom určitě byly lépe.

                                        0 0
                                        • Pá-dlista1  

                                          Uz se tesim na ten soustruzeny adapter ;)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            No já tedy ani ne, protože doufám, že tenhle krok nebude třeba a problém vyřeším i bez něj.

                                            0 0
                                        • goofy  

                                          Diky bohu za system ala Hayes ;o) Jsem o tech Juicynach hodne uvazoval, ale abych rval este penize do kotoucu, to ne… To si zustanu u Hayesu :-)

                                          0 0
                • goofy  

                  Mne u Hayesu taky zasahuji desticky az do ramen, a nijak to nevibruje.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Asi hodně záleží na kombinaci destička, kotouč a i dalších vlivech (u Juicyn to taky nedělá každému, jen někomu), proto fakt, že někomu přesahující destičky nevibrují nic neznamená. Důležitý je, že to s tou podložkou vyzkoušelo u Juicyn už více lidí (dle diskuze na mtbr) a téměř všem to pomohlo, takže zkusit to chce v každém případě. Bohužel také dle té diskuze, kdo aplikoval podložky po dlouhém čase ježdění s vibracemi, tak destičky byly v háji a podložky zabraly až s novými destičkami.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      jesti to dobře chápu tak vám desky zasahují do těch paprsků co vedou ke středu? a o kolik?

                      0 0
                      • bubo  

                        Chápeš to dobře :-) asi tak stejně jako na fotce

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Mám nový zajímavý poznatek, zakládám na to nový thread, potřebuju k tomu anketu a vyjádření co nejvíce lidí pro potvrzení nebo vyvrácení problému. Je to celé možná opravdu v kotouči, viz nový thread.

                          0 0
                        • mastihuba  

                          no mě to nevybruje. to spíš přední brzda.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ono samo o sobě zasahování destiček do ramen kotouče asi vibrace nezpůsobí (tvůj případ), ale je to faktor, který k tomu přispívá a s kombinací s Juicy kotoučem je to zřejmě probém (viz můj nový thread s anketou k vibracím kotoučů).

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Jsem si ani nevšim, jakou to máš brzdu a ty máš taky Juicynu. Tak to máš asi fakt štěští a perfektně seřízeno (i když mě ta zadní taky prvních 500km nevibrovala vůbec, až teď).

                            0 0
                            • mastihuba  

                              mám na tom něco přes 1000–1500km a je facht že jsem čuměl jak nerovnoměrně jesou ty desky sjetý. seřizoval jsem to tak že jsem povolil třmen, zmáčkl brzdu a rovnoměrně utáhnul což byla záležitost jedné minuty.

                              0 0
                              • MartinXC  

                                Nerovnoměrně sjeté přední desky? = měkká vidle co se při brždění kroutí.

                                0 0
                                • mastihuba  

                                  zadní. na přední jsem se ještě nedíval :) zatim budu věřit že předek je ok :)

                                  0 0
                                  • MartinXC  

                                    Zadní jsem měl blbě seštelované z krámu (byly zešikma a při záběru silně škrtaly). Po přestavení jsou OK a desky odcházejí souměrně. Jen mě sere rychloupínák – když ho nedám stejně, jak byl při seřizování brzd, tak škrtá buď levá nebo pravá strana, podle toho, jestli je víc povolený anebo víc utažený. ASi u kotoučů opravdu není nad pevnou osu.

                                    0 0
                                    • micro  

                                      jojo, pevná osa !!to je paráda.. destičky neškrtaj, akorát sem nedávno nějakou záhadou ohnul kotouč vzadu , ale už je novej a pohoda..

                                      0 0
                                    • kafac  

                                      To je pravda, ja si pilnikem vyznacil na matce u konusu pozici

                                      0 0
        • Lister  

          PS: jinak to jak tam píšeš – 1cm brzdí a dva ne, tak to je přesně stejný pocit, který z toho mám já

          0 0
        • vili  

          napadlo me jestli to nemuze byt malo dotazenym upinakem zadniho kola…kotoucovky nemam tak jen teoretizuju

          0 0
          • Lister  

            jo to může být, ale zkoušel jsem je to dotáhnutý dost na fest :o)

            0 0
      • Pijer  

        Mě se to chovalo asi dost podobně (vibrace a kvílení) a pomohlo mi srovnání frézou. U Kvasničky v Michli mi to „přelízli“ frézou, přitáhli výplet a poštelovali a zatím ťuky ťuk to je v pohodě (no hodně zřídka si to kvíkne :-)). Jinak říkal, že u některejch rámů je problém s tuhostí a že někdy záleží i jak je ten rám starej a kolik má najeto. Problém bývá i u některých karbonových rámů v nanýtování adaptéru na karbon.

        0 0
        • MlokCZ  

          Rám na to vliv mít samozřejmě může, ale ne v mojem případě, protože to bylo 600km ok a rám je prakticky nový, takže stářím se vlastnosti taky ještě zhoršit nemohly. Nejpravděpodobněji to vidím na ten obecný problém Juicyn, který popisovali a řešili v tom odkazu na mtbr, tam bych chápal i zhoršení po nějaké době tím, že se lehce sjedou destičky v místě kontaktu s kotoučem a pak může docházet k většímu škrtání o rameno kotouče. Uvidim jestli pomůžou podložky, musim nejdřív nějaký splašit.

          Jinak mě to teď ani nekvíkne (ani předtím nějak výrazně nekvílelo a to málo se odstranilo opilováním), pouze vibruje a to s narůstající silou na páce víc a víc (což by odpovídalo problému destička/rameno kotouče).

          0 0
          • Lister  

            no u mě se toi vladtně taky objevilo až při zajetí desek a nevíc to není jak jsem si myslel, že to vibruje i při malé zmáčknutí – to je bez potíží, objeví se teprve při silnějším zmáčknutí a při narústajícím tlaku na páku to vibruje čím dál tím víc.

            0 0
            • kafac  

              A co mas za kotouce a vidlicu?

              0 0
              • MlokCZ  

                Má Juicy 5 (už to tu psal v tomhle threadu a má to v profilu), já 7 a oboum se nám momentálně jedná o zadní brzdu. I když přední má u mě taky náznak vibrací, ale nic, co bych musel nutně řešit (pokud pomůžou ale podložky u zadní, kouknu i na přední).

                0 0
            • grafik  

              hele nevim jestli to nekdo uz nepsal, jukni na konusy jestli nejsou doslova vydreny plosky lozisek. Ja jsem takhle dopadl – nevim sice jestli to byla pricina vibraci, ale vymenil sem celej naboj a je klid.

              0 0
      • Lister  

        tak jsem to nechal být a jezdil a včera jsem to asi na 100m prudkém sjezdu při brždění nadoraz zapekl – desky začali děsně smrdět a lehce se z toho kouřilo – jsem nějak nechápal, tohle neznám, to véčka nefdělaly :o) No v každém případě od té chvíle je problém poloviční, navíc jsem si všiml, že přední brzda při silnějším stisku dělá to samý i se stejným zvukovým projevem, takže to asi nebude nic v zadní stavbě, ale asi na to má vliv konstrukce těch kotoučů, ale jestli to takhle půjde dál, tak ještě pár pořádných sjezdů a bude po problému :o)

        0 0
        • Lister  

          Tak jsem dneska zase vařil :o) Kotouč byl krásně fialovej, ale co mě tedy hodně štvalo, tak to byl hudební projev těch přehřátých brzd – pískalo to naprosto neskutečne – fuj. Jak vychladly, tak to přestalo a dál už jsem je na podobnou teplotu asi nedostal. Jen přední, když je tedy úplně studená tak pískne, ale po chvíli to zmizí a je klid dokud zase totálně nevychladne. Už to ale neřeším, protože jinak se funkce těch brzd pořád zlepšuje a teď už se to hodně blíží tomu, co jsem od toho čekal, když jsem si je pořizoval. Pískání doufám zmizí až budu měnit destičky – nějaký tip na opradvu tiché desky???

          0 0
          • kafac  

            Ja mam ve predu Fastopy a v zadu Kolstopy a jsou oboje potichu

            0 0
          • MlokCZ  

            S přehříváním nemám problém ani teď ve vedrech. Jen pořád trochu vibrujou, ale pouze při rychlostech menších než 10. K vyzkoušení kulatých kotoučů jsem se stále nedostal, před týdnem jsem posílal zpět na výměnu ty co mě poslali špatně (dostal jsem omylem polygonový a to ještě debilnější než ty originální), takže vyzkouším teprve až mě pošlou ty správný.

            0 0
            • Pebe  

              tyhlety? www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… a vyzkoušels je? :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ne, protože kdybych je vyzkoušel, tak bych si je pak těžko mohl nechat vyměnit za ty co jsem původně objednal.

                0 0
              • MlokCZ  

                Jo a to jsou oni.

                0 0
            • Lister  

              No ono to přehřívání bylo daný tím, že to byla celkem dlouhá sjezdovak parametrů červeného svahu a celou dobu jsem to držel na brzdách a rychlost přitom asi tak 10–15 km, to se pak uvaří jak nic :o) No a navíc jsou obě brzdy asi trošku zavzdušněný, ale to jsem ještě neřešil, času málo tak radši jezdím :o)

              0 0
              • vlk  

                hele to myslíš asi tu sjezdovku z Chlumu jak jsme spolu v pátek minulý týden jeli.Já je tam taky pěkně rozpálil.Sice brzdili, ale jak se z nich kouřilo jak z táboráčku-jak jsem je hasil ionťákem, tak jsem to doma rozhodil a byla tam ohořelá barva na destičkách.Nechápu proč a2z natírá destičky ze strany pístku modrou barvou.Ale stejně to bylo efektní jak šel od destiček kouř :o)

                0 0
                • Lister  

                  Ne, tohle je sjezdovka ze Šeráku – delší a prudší a minulý týden jste jeli bohužel jen s rekreačním bajkerem, já jsem byl bohužel v práci, mi jsem se jen ve středu minuly na Švýcárně, celkem mě štve, že jsem si vás nevšiml, jediný co jsem zaznamenal bylo zelený RB. Tvoje kolo jsem nějak přehlídl – kdybys měl ještě RM tak by se to určitě nestalo :o)

                  0 0
                  • vlk  

                    A jo já si Vás splet.Rekreační biker zase říkal, že si všiml mého kola no sainta, ale nechtěl na nás pokřikovat VLKu apod.Jinak my vlastně ten první den ani netušili, že pojedeme na Švýcárnu(jinak bychom se ozvali).My jsme jen tak zkoušeli lesní cesty kam která vede a najednou jsme koukali, že jsme vyjeli na Červenohorském a tak jsme jeli dál.Ztoho šeráku jsem si to chtěl dát taky, ale odešlo mi hlavové složení(ložiska) a tak jsem si to raději odpustil.

                    0 0
    • kesu  

      hele pokud to drhne jen pri brzdeni tak se na to vykasli,me to dle uz udelaly vsechny brzdy co sem mel,casem si to sedne a ojedou se desticky.Pokud te to fakt stve tak je trochu vem smirglem coz presne udelaji i v servisu.Ja bych se na to ale vykaslal.A brousit ram ,pokud to nedrhne bez brzdeni je blbost.

      0 0
    • Pebe  

      mě to třeba vibrovalo díky rámu, původní rám neměl výztuhu mezi spodím a horním ramenem.

      0 0
    • MlokCZ  

      Jak jsem uved už v druhém threadu, tak jsem našel na mtbr, že u Avidů uznávají, že je problém s polygonálními kotouči od Juicy 5, 7 a že je vyměňují za kulaté kotouče (za ty stejné, které jsou standardně k BB7) a tím to řeší problém s vibracemi.

      0 0
    • mnagos  

      vrat na zadek 160 a je klid-proc jsi tam cpal 180????

      0 0
    • xstefi  

      Mel jsem stejnej problem kdysi na Meride, bylo to ramem, reklamoval jsem ho. Ten novej co poslali mel pouze navic vzadu pred patkou navic jakousi pricku, ktera to evidentne vyresila a uz jsem ten prisernej zvuk nikda neslysel.

      0 0
      • Habib  

        No, ja jsem menil sjety origos desky na 525 za BBB a vzdu to vibrovalo uplne strasne. Zkousel jsem odvzdusnit zadni brdu, bez efektu…tak jsem dozadu dal zpatky ty puvodni ( z predni brzdy ) a vibrace zmizely…takze to pricitam destickam.

        0 0
    • Milenius  

      Sice je to tu uz dost stary, ale treba to nekomu pomuze

      Dva roky mam brzdy 525 a uplne v pohode, ale asi pred mesicem mi zacala zadni brzda strasne vibrovat, bylo to presne jak tady popisujete, jelikoz jsem nemel moc casu se tim zabyvat, tak sjem jezdil dal a brzdil spis jenom predni, ale pak jsem si rek dost a zkusil sjems tim neco udelat.

      Jelikoz uz jsem mel vpredu sjety desky, tak jsem koupil novy, ty zezadu vibrujici dal dopredu a novy dal dozadu. Cely jsem to rozebral, vycistil benzinem, dal dohromady a pristi vyjizdka – to samy, ty same vibrace, brzdit se nedalo Tak jsem to za jizdy zkoumal, co asi tak vibruje a prisel na to, ze desticky po tech vibracich maji takovy ten jazycek (na druhe strane je otvor, kterym je protahnuta zavlacka) vzdy zvednuty a pritom bych spis cekal, ze bude ten jazycek pritisknuty k brzde, tak je to i na prednim kole a tam to nevibruje. Taky jsem uvazoval, co jinyho by tam mohlo vibrovat a vlastne nic nemuze, protoze vse je napevno az na ty desticky, ktery jsou tam vlastne volne a drzi jen tou zavlackou

      Jak jsem to zkoumal, tak jsem zjistil, ze i kdyz stojim a zmacku napul brzdu a popojizdim, tak to vrze, jako by se desticky lepily na kotouc a pak odtrhly, prilepily, odtrhly, atd.

      Doma jsem je teda vyndal a vycistil benzinem, vycistil i kotouc – a nic. Tak si rikam, cim by se to dalo lip vycistit – aceton jsem nemel a neverim, ze by pomohl, ale vzdy kdyz montuju, tak se pak meju solvinou, ktera vzdy ten olej a maz z rukou nadherne umyje. Genius, kdo tuhle myci pastu vymyslel.

      Tak jsem ji vzal, desticky promnul jen lehce v ruce, oplachnul vodou a zazrak – povrch desticek, ktery byl predtim (prestoze byly nove) cerny, se krasne vylestil, dostal stribrno-broznovou barvu, prdnul jsem je tam a od te doby je ticho po pesine – brzdy zase funguji jako na novem kole.

      Takze az bude nekdo uplne zoufalej, tak at zkusi tu SOLVINU, treba to nepomuze, ale mne to pomohlo

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.