• Gumicuk

    Ja vim ze jsem s tim tady uz jednou otravoval, ale po zkraceni retezu jsem myslel ze uz je to v pohode, ale jak zjistuju, tak neni :-( Jde mi o tohle… pri zaberu se mi obcas stane ze mi retez preskoci jakoby o jeden zub, je to hodne neprijemne at uz z pohledu ze tam proste neni neco v poradku a nebo pocit ze se tim neco nici… Retez bych mel mit spravne dlouhej tzn. kdyz dam nejvetsi prevodnik a nejmensi kolecko na kazete, tak kladky prehazovacky jsou kolmo nad sebou. hodne uvazuju ze jeste zkratim retez o clanek, ale nejdriv se radsi ptam jestli nahodou nemuze bejt problem v necem jinem.

    P.S.> Nemam zadne zatuhle clanky na retezu, je vycistenej a namazanej a trochu zajetej :-)

    • aku  

      A neprotoci se ti spis orech? Obcas mi to taky tak dela, ale jako vinika spis vidim orech

      • Gumicuk  

        Jo tak to bohuzel netusim :-( dneska jsem se byl lehoulince projet a na 40km trase mi to udelalo 2–3krat a nejak jsem se nikdy nesostredil na presne misto ze ktereho se ten zvuk vyloudil :-(

        Jinak muzu neco zkazit tim kdyz jeste zkratim ten retez o nejmensi moznej kousek? Alespon bych mohl trosku zabranit drnceni retezu na nerovnostech…

      • Indian  

        Délka řetězu se nastavuje následovně. Velká pila-velké kolečko,napnout řetěz+2články. Závodně se to dá i zkrátit,potom ale nemůžeš jezdit velkou pilu a vetší kolečka,jinak se to kousne a průser.(sic nesmyslnej převod,ale musíš na to myslet). Jinak bych to typoval na ojetou kazetu. Neměnils v poslední době řetěz?

        • Mofo  

          hledal sem nastavení řetězu v historii a toto je jediné, co sem našel. Mohl bys mi to vysvětlit nějak podrobněji? Dík

    • Quake 9.0  

      Podle mě musíš koupit novou kazetu. Máš ji vymačkanou. Ještě je šance že si to časem možná sedne – až zase vytaháš trochu řetěz.

      • Gumicuk  

        No tak tou kazetou by to snad nemelo bejt, alespon u me :-) mam na ni najeto neco pod 1000 km a snad by mela vydrzet rozhodne dele nez tisic km normalniho jezdeni, bez prasaskejch prevodu a stejne starym retezem… Jsem z toho jelen…

        • Quake 9.0  

          Já najel na kazetě 300km a byla na vyhození – podotýkám, že sice jezdím XC, ale řekl bych, že se to může stát každýmu. Na dlouhej řetěz to určitě nevypadá…

          • Gumicuk  

            Do psí řitě takze to ta moje myslenka ze by kazeta mela nekolikrat prezit zivotnost retezu byla asi dost naivni, co? :-)) To snad neni mozny, kazeta na dve poradne projizdky nebo na tri normalni to je docela sila… co to vyrabej za sunty??? Mam ji od sramu. Jestli mate pravdu tak mi to pekne ser… :-(

            Kazdopadne dik za rady :-)

            • Quake 9.0  

              Takovej už je život. Mám měrku na řetěz a řetěz měním na druhém zoubku ze 4 (asi po 500km). Skoušel jsem i 3–4 zoubky, ale to jsem měnil s řetězama i kazetu. Takhle mi vydrží 4 řetězy. A to pravidelně peru řetěz.

          • RomanH  

            Jen 300 km na kazete ? To jsi tam ale snad urval zuby, ne ? Predsi by se nemohla tak rychle ojet, i kdyby to byl treba Altus… Mne normalne kazeta vydrzi 5–6 retezu, pricemz na retez davam v prumeru 2200km (na nekterej min, na nekterej vice)

    • gummo  

      taky se mi to stavalo a dost me to sra*o. koupil sem novej pastorek a retez a je po potizi. mozna se to da resit i s vynalozenim mensiho mnozstvi penez ale dost me to vytacelo tak sem to udelal takle a fakt je to ok.

      • Quake 9.0  

        Jenomže to OK něco hodně stojí – tak 3 směny práce normálního dělníka na lince. Tudíž se to asi tazateli nebude líbit.

      • Gumicuk  

        No musim se z toho nejak srovnat… Na sarym ocelovym kole z obchodaku jsem mel kazetu i retez prez deset let a zadnej problem :-))) Da se pohledem zjistit zdali je ta kazeta v haji?

        • Quake 9.0  

          Koupíš novej řetěz a zkusíš jestli nepřeskakuje. A nebo dát kolo „na špalek“ a opatrně točit klikama – většinou mi nalejzal řetěz na pastorky na špičky, a nebo se podívej, jestli jsou zuby u špiček „roztemovaný“, nebo když to skáče opravdu tak 3× – 5× za projížďku (tak 50km ±20) tak si to třeba ještě sedne a vyměníš ji až z dalším řetězem. PS: Mě to měnění kazety, jenže i spřevodníkama, čeká v nejbližší době taky. Tak vím, o co jde.

    • Kikinka  

      mam ten samy problem a pekne mi to leze na nervy:( A taky nevim co s tim, mozna jestli treba nemam znicenou kazetu… nevim no:((

      • mafkes  

        mrkni se jestli nemas uz sjety prevodniky, me to dela jenom kdyz zaradim na 2 (ten co nejvic pouzivam) takze je asi zkusim vymenit

        • Kikinka  

          mi to dela skoro na vsech:( na 4 prevod nemuzu jezdit vubec. a ostatni mi preskakujou hlavne kdyz treba zastavim a pak se chci rozjet, nebo kdyz treba chci zabrat do kopce:( zitra to hodim do servisu tak snad uz to pak bude v pohode:)

          • Bigfull  

            to máš recht, ale počítej s dlouhou čekací lhůtou

            • Kikinka  

              tedka jsem kolo hodila do servisu a zitra to budu mit:)

              • martt  

                vymenit kazetu trva asi 5 minut aj s vypisanim uctenky

                • midlander  

                  Jak kdy. Když sem přeplejtal ségře kolo a chtěl sundat kazetu (starý 6kolo na závitu) tak sem to rval snad metrovou pákou. Trvalo to asi půl dne. Už sem byl tak zmagořenej, že sem šel shánět nějakej návod s obrázkem, esli to nedělám blbě.

    • Belial  

      Tu kazetu bych vyměnil v každém případě. Pokud budeš čekat až si to sedne (vytahá se řetěz), budeš 100% měnit i kliky. Tak je možná ještě zachráníš. Můžu tě ujistit, že vytahání řetězu a vymačkání převodů dost závisí na stylu jízdy a ne ani tak na najetých km. Proto někdo mění jednou za život a někdo co 1000km.

      • j-c  

        Jsem loni v lete menil retez v bajkservisu po 6500 km a kdyz ho kontroloval merkou, tak rikal, ze je jeste v norme.. mozna nahoda, ze tak dlouho vydrzel.. uvidime co vydrzi ten novej :)

      • Seadat  

        ale kliky menit urcite nemusis to bud klidnej to dyztak uz jenom prevodniky! Ale ty vydrzi povetsinou nejvic, teda nejmin to vadi ze sou vymackaany! Ale to preskakovani bude na tutovku kazetou tak jestli se ti to stava jenom treba u jednoho nebo dvou pastorku tak to je ta kazeta! A jestli i na ostatnich tak to bude v orechu v naboji a to uz je vymena naboje a preplejtani a to radsi ne!

    • venca1  

      někdy stačí přitáhnout přehazovačku-tak aby více natahovala řetěz

    • BlickM  

      Při poslední výměně řetězu mi to taky občas přeskočilo, ale po čase to bylo v pohodě. Už počítám s výměnou kazety, a nebo dojezdim starý řetězy.

    • Lucase  

      Čau bikeři,využiju tohoto vlákna pro můj dotaz. Potřeboval bych poradit. Mám problém,že když jedu hlavně po hrbolaté cestě tak mi přeskakuje řetěz na další převod. Přitom mám dvojpřevodník s napínákem a přehazovačka je už podruhé seřízená. Nevíte čím by to mohlo být? Stářím přehazovačky,kazety a řetězu těžko,ptž všechny tyto komponenty jsou nové. Dík za rady.

      • pepek  

        Máš krátkej bowden pod středem, při propružení se napne.

        • Lucase  

          Ok,díky.Zkusim se na to mrknout,kdyžtak ho budu muset vyměnit.

        • Lucase  

          Opravdu to bylo bowdenem. Po výměně a seřízení přehazky chodí už vše tak jak má. Díky chlape! ;-)

    • filip.morris  

      Omlouvám se že vytahuju takhle starou diskuzi. Mám stejný problém co skoro všichni tady. Po výměně řetězu to kvůli sjetý kazetě přeskakuje. Vrátil jsem tam původní vytahaný řetěz a je to v pohodě. Chtěl bych se zeptat co se mi v nejhorším případě může stát když budu dál jezdit na vytahaným řetězu a sjetý kazetě? Poničený převodník mi nevadí, taky už je starší a navíc mám ještě jeden.

      • Vilém  

        Nic, jen to nebude radit tak presne. pak vyhodis vsechno.

        • filip.morris  

          Díky to je ideální. Potřebuju na tom ještě odjezdit rekreačním tempem týden na Šumavě a pak to zas vrátím k věčnýmu spánku do hlubin garáže.

        • novas32  

          mam stejny problem.

          minuly tyden vymena retezu, dnes jsem se na tom prvne projel a retez preskakuje jako blazen. na velke pile to celkem jde, ale prostredni a mala to je hruza. smyk i hazka radi presne, takze tim to urcite nebude. retez je dovolim si rict snytovany dobre, nedelal jsem to poprve.

          takze vymackana kazeta je jedina moznost? mohla by byt i jina pricina? (orech ne, ten jsem menil cca pred 6-ti tydny)

          stary retez jsem bohuzel vyhodil, ten uz zpatky nedam. a vzhledem k tomu, ze je na poradu dne upgrade klik a prevodniku, bych to stejne starym retezem kur..t nechtel.

          • novas32  

            jeste jeden dotaz –

            predpokladam, ze na nejake nezavodni hobby jezdeni bez vysledkovych ambici:) uplne postaci kazeta deore, je to tak?

            jde mi o cenu a funkcnost, ne o paradu a gramy

            • lukas aka mitro  

              Musis si ujasnic to je pro tebe nejlepsi, je nekolik pristupu jak napohon…

              z devitkovych kazet je na tom s vydrzi nejlepe XT

              • jezdit domrtva, jeden retez, jedna kazeta
              • tocit vice retezu HG53+deore kazeta
              • tocit vice retezu(lacna HG53) na XT kazete
              • tocit vice (ale mene) C9 retazku na XT kazete

              Ja volim posledni moznost…

              • novas32  

                jedna se o kolo, ktere jezdim 9 let.

                kazeta je puvodni, tusim Sh-LX (CS-HG70)? retez menim podle potreby, je fakt, ze ted jsem spravny termin prosvihnul, merka do nej zajela jak nic…

                novy retez jsem dal HG73, kazetu uvazuju HG50–9, stoji 369,–, XT-ckova 3× tolik a myslim, ze v pripade meho jezdeni se v tomto pripade pomer cena/uzitna hodnota nevyplati…

                taky nevim, jestli bych v pripade „jezdit domrtva“ neumrtvil postupne taky zuby na prevodnicich, ktere jsem dal nove.

          • jesperx  

            Já se také přiživám – taské jsem měnil řetěz (HG53) a dnes poprvé použil a 19 km cesta do práce byla prostě příšerná. na prostřední pile a nejmenším pastorku řetěz sřílí jako blázen – myslel jsem, že to může být i trochu lajdáckým snýtováním (přiznám se, že v tom nejsem zrovna vzorem preciznosti), ale na dalších pastorcích to už tolik nestřílí tak nevím…

            Pozn. původní řetěz vydržel na kazetě cca 3500 km…

          • novas32  

            vyreseno. hodil jsem tam provizorne kazetu ze zimaka a je po problemu. dnes mi prijde nova deore, pro me uplne staci, dam ji tam a hotovo.

    • Pili  

      Zdar, nechci zakladat nove tema tak zkusim tady.

      Mam podobny problem, po vymene retezu, kazety a prehazovacky mi na prostrednim velkym kole pri zaberu preskakuje a je to o drzku dost.. dela do pri kazdym zaberu, ale jen na tom prostrednim kole. Mam resit retez(kterej je novej) nebo spis predni kolecka, ktery jsou nemeneny a muzou byt „vojety“? Dik za info ;)

      • pee.tr  

        Těžko říct, co chceš chceš slyšet (číst). Když ti to přeskakuje na převodníku, tak buď budeš jezdit se střílejícím řetězem a do kopců to tlačit, nebo koupíš nový kliky i s převodníkama a budeš mít kolo v cajku. Samozřejmě můžeš vyměnit jen ten prostření převodník, je-li znatelně víc ojetej a vyjde-li tě to finančně líp.

        • blaf  

          novy kliky kvuli prevodnikum?

          zkusmo jsem kouknul na kupkolo a kliky Ultegra 3500 Kc vs nove prevodniky Ultegra za 1300Kc, to se moc nevyplati, mozna u levnejsich typu to bude jinak…

          • pepek  

            když potřebuje prostřední pilu, tak to asi Ultegra nebude

            • blaf  

              no i ultegra se dela trojpila, ale to proste bylo to co me napadlo jako prvni

          • pee.tr  

            U levnějších to právě bude sakra jinak a navíc může mít za čas problém s dalším převodníkem. Pominu-li možnost, že by měl kliky s převodníky které by ani třeba nešly měnit jednotlivě.

            • blaf  

              tech 1300 je cena za dva prevodniky, u trojpily se vejde pro tu Ultegru do 2k coz je polovina ceny novych klik

              ale nejspis se bude jednat o neco levnejsiho a tam to nejspis bude tak jak pises

              • pee.tr  

                Beru to právě i s ohledem na to, že investoval do kazety, přehazky, řetězu a ještě koupí novej střední převodník… Takže předpokládám, ani malej a velkej nebudou v bůhvíjak dobrý kondici. Takže si bude o jejich zuby rychleji drtit novej řetěz a o něj následně další komponenty. Já vím, vyjde ho to o něco dráž teď, ale zase mu to dýl vydrží celý v pořádku.

                • pepek  

                  Řetěz se o zuby nedrtí.

                • Pili  

                  Asi to vyresim presne tak a koupim to cely novy at je od toho klid… neni to kolo za 100k, ale aspon jednou za cas potrebuje trosku udrzby :) Diky za tipy ;)

      • Tacmud  

        Nedávno (cca 1 měsíc) jsem řešil stejnej problém. Měl jsem novej řetěz a novou kazetu a nešlo na tom kloudně jezdit. Nakonec po poradě v servisu jsem tam dal nový kliky a je klid. Mám 10 let starýho treka (superior) a byly tam ty převodníky nejtovaný, takže holt šly i kliky. Stálo mě to 1200,– a nový jsou už rozebíratelný.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.