• jpl

    Porizuju mech. kotoucovky AVID BB 7. Mam zaroven moznost slusne poridit naboj Sh XT CenterLock i s kotoucem. Mate nekdo zkusenost s kombinaci teto brzdy na neoriginalnim, konkretne CL, kotouci? Shimano kotouc ma mensi brzdnou plochu oproti orig. Avid. Projevi se to na brzdnem ucinku? Nebo bude jen lepsi chlazeni? Zajimam se o to pote, co v predchozim Velu psali, ze BB7 ma vetsi desticky nez BB5 a je prot treba orig. kotouc. Diky za radu. JpL

    0 0
    • Quake 9.0  

      Potřebuješ – nejlépe originál kotouč. Jinak můžeš zeslabit ramínka kotouče a někde půjdeš do kytek až Ti to upadne. Nehledě na to, že by se mohl snížit brzdný výkon špatným rozložením tlaku destiček. Část kotouče by se mohla moc hřát. Já měl opačný problém. Kotouč byl větší než destičky a i tak se to moc hřálo a prd to brzdilo. Vše vyřešil originální kotouč.

      0 0
      • Gumicuk  

        Nerikam ze to nemuze bejt pravda, ale nejak se mi to nezda…

        0 0
        • Quake 9.0  

          Samozřejmě záleží na tom, jak moc přesahují. Jestli 1 – 1,5mm , tak bych řek že OK. Pokud však více, pak by mohl být problém. Stejmě to ale bude v každém případě nejlíp brzdit s originálním kotoučem – jestli tam je přesah víc jak 0,5mm.

          0 0
      • goofy  

        Nezda se mi, ze by to zahrivani bylo vetshi plochou kotouce nez desticek, ale spish blbym tvarovanim (derovanim) toho kotouce… Jinak oroginal Hayes desky mi presahuji original kotouc o vic nez 1mm…

        0 0
        • Quake 9.0  

          Jde o to, že menší destičky nesedly ideálně na kotouč. 2/3 destičky jely po dírách a zbytek po skoro, nebo úplně plném materiálu. Tudíž v místě kde byl kotouč odlehčen vznikal mezi destičkou a kotoucem větší tlak tudíž i větší teplo při brždění. Projevovalo se to rozdílnou barevnou paletou na kotouči. Přitom s originálním třmenem (rozuměj brzdovými destičkami) neměl kotouč sebemenší problémy. Jde o to, že při brždění bude mít destička menší styčnou plochu s kotoučem – bude vznikat větší tlak a tím pádem i větší teplo na kotouči. Tím se může stát, že se budou pálit nejen destičky ale i kotouč a může to hůř brzdit a i rychlejc „odcházet“. To co tady píšu je teorie s praktickým testem na podobném příkladu. Proto říkám, že to jsou věci co můžou nastat a na 95% nastanou. V mém případě šla účinnost brzdy o dobrých ±15% nahoru. Věřit tomu nemusíte. Já bych to ale už víckrát neudělal.

          0 0
          • Indian  

            Pozor nemá Avid kotouč průměr 165mm? a XT 160mm? Poté by to nešlo vůbec. Starej Avid měl 165mm!

            0 0
          • goofy  

            Tak prishte koupit kotouc s tenshi plochou… Co kdyz mam treba Hayes a chci kotouc 185mm? Original nekoupim, tak musim jezdit na 160 nebo koupit 203? To by pak asi na XC vypadalo divne… P.S.: jaly si mel kotouc a brzdu?

            0 0
            • Quake 9.0  

              jakou jsem měl brzdu a kotouč není důležité. Důležité je koupit kotouč co nejvíce vyhovující parapetry kotouči originálnímu. To znamená, že jestli brzda využívá na kotouči 12mm plochy, tak koupit kotouč (pokud možno) s brzdnou plochou 11 – 13mm. Nejlépe originál. A né s plochou 8,10, nebo naopak 14,17mm

              0 0
            • Pá-dlista1  

              V tomhle pripade je to zrovna uplne jednoduchy. Je dost vyrobcu, kteri napodobuji kotouce Hayes vcetne designu a vyrabeji je v tomhle rozmeru.

              0 0
              • goofy  

                Jo to vim, a proto si taky vyberu ± stejny kotouc, at to naevypada blbe… :o)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.