• jirka volena

    mám na biku vidli RST Aerosa AET a na jinou zatím nemám. chci se zeptat, zda jste jí někdo nezkoušel nějakým způsobem vylepšovat ( zdvih, těsnění, pružení atd. ) dík moc.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Nez budes soudit na co mas (financne:) napis za kolik ji mas.

      0 0
    • jonti  

      nepocul som ze by ju niekto vylepsovat, jedine ak jej vymenou. Myslim ale ze to nie je az taka strasne zla vidlica, ak si lahka a nepozadujes velky vykon, tak staci.

      0 0
    • Lister  

      Mám Omegu Aet, ale to je to samý jen jsou tam jiný vnitřní nohy. Jediný můj servisní zásah byl výměna původní vazalíny za ridší a od té doby šlape mnohem líp. Zdvih jsem neměnil. Mám tam 89 mm. Jde přehodit na 64 ( myslím) ale to mi přijde brutálně málo. Foukám ji na 140 psíků ( 85 kg ) a pak nemá s houpáním žádný problém. Předpětí pružiny na minimum. Žádná žehlička to není, ale zase je to slušný držák. Provozuju ji 5 let bez výměny jediného dílu. Vůle žádná, tuhost nejen na svou kategorii dobrá. Váha vice než příznivá. Za ty prachy si nestěžuju, i když dnes by se za to dalo koupit mnohem víc. Pokud našetřím tak půjdu letos do Duka nabo do Blacka.

      0 0
      • McBlacky  

        akorát že kope jak kráva a vůbec nebere. jsem měl přesně tuhle

        0 0
        • Lister  

          Fór je v tom že to musiš to pořádně nahustit. Taky mi přišlo divný, že je ne vyšší tlaky lepší, ale je to tak. Tlak v komoře neurčuje jen jak moc bude utlumená, ale i jak moc bude tvrdá pružina ( ale to asi víš). Pokud nafoukáš patronu dost na fest tak po zasednutí prakticky neklesněš a může pracovat celý zdvih. Sice pak nebere malé nerovnosti, ale ty velký v pohodě spolkne a pak rozhodně nekope. Mě to ale nevadí, protože vozím přední pláště dost naměkko a ty toho poberou dost. Navíc předtím jsem měl pevnou tak mi přijde komfort naprosto neskutečný :-). Nechci se hádat. Každý ma jiné nároky (tím nechci říct, že ty moje splňuje na 100%, jak jsem psal bude následovat upgrade, protože jsem se z chrta přeorientoval spiš na taková lehké enduro)

          0 0
          • hanz  

            „Tlak v komoře neurčuje jen jak moc bude utlumená“

            todle prosím vysvětlit…pls pls

            0 0
            • Lister  

              To je provokace nebo tě to zajímá. Tipuju to první.

              0 0
              • hanz  

                ne fakt mě to moc zajímá, protože to je poprvý co slyším že by se tlakem na pístu dal štelovat odskok..jasně, když to nemá štelování tak čím větší tlak tím víc kope ale prostě mě zajímá jestli to opravdu nemá nějáký pokoutný štelovaní komprese, nebos měl prostě jen na mysli to větší tlak=víc kope…typoval bych to na todle.

                0 0
                • McBlacky  

                  to tvrdím taky, víc tlaku, víc kope. To je logický, když to má jen jednu air komoru -pozitivní.

                  0 0
          • McBlacky  

            ne ne for je v tom, že ta vidle nemá tlumení :) když ji narveš na moc, tak moc nechodí tzn ani moc nekope. Vzduch ze své podstaty pokud je foukán jednou dírou dovnitř (do patrony suplující pružinu), tak nemůže při vyšším tlaku lépe tlumit – protože netlumí ani při nižším :) Kdyby to někdo svedl vyrobit efektivně (a to i v systému více patron), tak proč by se dával i do light xc vidlí olej na tlumení?

            0 0
            • Lister  

              To ti nevysvětlím. Nejsem technik. Mě ale prostě nekope, takže ze subjektivního pohledu to tlumí. Můžu ti když tak ocitovat část testu z jednoho vela, ale to by ti bylo asi spíš k smíchu.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Nekope jedine proto, ze ani nechodi. To ze ji nabusis na nosag a mas pak 89mm potencialniho zdvihu, ktery nikdy nepouzijes (a kdyz tak ti to cestou z5 urve ruce) nic neresi.

                0 0
                • Lister  

                  Nekooe, chodí, sag mám tak 15–20mm, bere od středních nerovností typu odvodňovací kanýlky na asfaltu, malá šotry fakt nepochytá, ale zase je to držák takže se mi do kopce nehoupe, je lehká (není tam vevnitř nic co by mohlo být těžký) a na své roky nevypadá špatně. Chce to jen co měsíc promáznout a je to v pohodě. Po výměně jde na zimáka a bude jezdti dál. Hotl každý máme jiné nároky a já jsem náročný hodně málo.

                  0 0
            • Mamut  

              No, RST pred par rokmi pouzivalo vzduchove tlmenie vidliciach. Dokonca tusim externym vzduchom, takze ta vidlica nasavala vzduch a prach zo sveta do vidlice.

              0 0
              • McBlacky  

                jj o tý vim to byla na sjezd, nějak urgho nebo urtho nebo co já vim jak se to jmenovalo. ne to není tenhle případ…

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Ale to bylo 3G nikoliv RST, tagze to opravdu neni tenhle pripad ;)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    jj to je ono, jsem byl jínej to hledat, každopádně se to neujalo :) ani ne nedivím, čistit vidli po každým ježdění je trochu divný…

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ale nemuzu rict, ze by to na svou dobu nefungovalo. Kdyz tam nejsou pruziny, ale jenom elastomery, tak se to da naladit i tak, aby to nekopalo. Jasne ze oleji je to na mile vzdaleno, ale proti samotny pruzine to jsou celkem pouzitelny vidlice (teda v lete:) Jsem jezdil RST 281 jeste v dobe, kdy tam nedavali pruzinu a docela se to dalo (z hlediska toho kopani)

                      0 0
                  • Peslezedirou  

                    RST taky cedila vzduch přes nějaký pístek a tím tlumila. Byla to nějaká vidla na XC. Bylo to v době kdy frčely RST 381, 481 atd… měla snad označení mozo comp nebo pro, ale už si to moc nepamatuju...­.......tak 3G nebyla jedniná značka…

                    0 0
                    • Mamut  

                      To sa blizi aj mojim spomienkan. Cca 1997–8. Na RST Mozo jazdil XC tym author.

                      0 0
                  • BH  

                    aj bych se hadal,jsem si skoro jity ze to vzduchove tlumeni bylo i na RST(99,9999…%), nemam cas to ted hledat.

                    0 0
                  • fousek  

                    Mam ten dojem ze zrovna tenhle system mam v RST DH461, v manualu k vidli to dokoce pisou a kdyz vyndam pruziny, vytahnu a zasunu nohy tak to zni jako kdyz pumpuju pumpickou naprazdno takze tam asi neco takovyho bude, ale ze by nejak extremne tlumila to se rict neda

                    0 0
            • fousek  

              hele ja do toho moc nevidim, ale rek bych ze vzduch moc neperuje, narozdil od pruzin, proste bych rek ze se slaci a roztahne, zato pruzina se stlaci natahne, stlaci , natahne a tak to pokracuje az do minimalni vychylky, takze teoreticky by nemel bejt potreba tlumic nebo jo?

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Teds na to kap… z nosu :)

                0 0
                • fousek  

                  no v pneumatikach ma vetsina lidi taky vzduch a taky ty pneumatiky kopou? No je mi jasny ze tlumit jako s olejovim tlumicem to nebude, stejne jako to nebude pruzit jako s ocelovou pruzinou.

                  0 0
                  • fousac  

                    kopou jako blazen.. se svez na necem, co ty tlumice nema… traktor, kombajn a pod. mame v praci velkou 5t destu a to kdyz chytnes ve 40kph nejakej hrb, tak to sotva udrzis na silnici a ma to fakt velkou tendenci odskakat treba do skarpy nebo mezi nic netusici zaparkovany auta…

                    0 0
    • Cejlon  

      …oh,to ještě existuje?

      0 0
      • jirka volena  

        a už jste tu vidli někdo nějak upravoval???

        0 0
        • Peslezedirou  

          Uprage moc asi nepude, já bych si na ní dal určitě prachovky pokud je nemá a pořádně rozebral a dal jak někdo píše výše ridší vazelínu.....­..možná třeba laborovat s tvrdostí elastomerů?

          0 0
    • rock  

      Kdysi ji měli na testu ve Velu. Jestli si to dobře vybavuji, tak vyměnili olej za něco s menší viskozitou a pak si pochvalovali, že se pronikavě zlepšil chod …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.