cannondale a look ruší světovou záruku !

70 nepřečtených
  • pipinX

    Napsáno v na stránkách Cykloservisu : Look a Cannondale se brání Cannondale zrušil s okamžitou platností celosvětovou záruku na své rámy. Znamená to, že na kola a rámy zakoupená mimo Evropu nelze v Evropě uplatnit záruky.

    Už ne příliš čerstvou novinkou je, že výrobce Look nemá zájem, aby se jeho produkty prodávaly přes internetové prodejny. Prodeje pečlivě sleduje a neváhá ani sáhnout ke kontrolním nákupům, pokud se Look v internetové prodejně objeví. Může následovat až ztráta prodejní licence příslušnému dealerovi. Výrobky jsou totiž signovány a lze je identifikovat. Přesto se samozřejmě na internetu Look nabízí, ovšem mimo oficiální zastoupení. Po Looku to budou zřejmě i další výrobci s podobným přístupem, kteří si jsou vědomi exkluzivity své značky a kteří mají zájem především na tom, aby jejich zboží bylo kvalitně vystavováno a nabízeno v kamenných prodejnách.

    0 0
    • luboa  

      zkratka se chteji jen branit,ja na tom nevidim nic spatnyho.

      0 0
    • hanz  

      njn…s tím kanonem je to škoda a s tím lookem?…no at si to užije když si myslí že je tak exluzivní, podle mě je to dobrá cesta jak zmenšit obraty, ale oni to maj určitě zmáklé .....

      0 0
    • BH  

      dve veci smichane dohromady.Jena vec je, ze si nekdo koupi kolo v USA (podstane levneji) a pak uplatnuje reklamci v Evrope,je tedy logicke, ze se vyrobce brani. podobne je to i u automobilu, byt tam je ejste problem s ND (jine zavity a pod.) Ovsem dalsi veci je zda je spravne,aby vyrobce , dovozce omezovat volnou soutez na trhu nejakymi restrikcemi typu,zakaz prodeje pres internet.Jaky specialni servis muze nabidnout kamenny obchod oproti internetovemu, pokud oba prodaji kolo smontovane a serizene?Je to hodne duskutovany problem,zda ma dovozce – vyrobce pravo urcovat konecne ceny na trhu. Podle vsech pravidel volneho trhu, je to omezovani souteze a omezovani zakaznika vybrat si na trhu pro neho nejvyhodnejsiho dodavatele.Zatim u nas internetovy obchod s koly funguje vicemene „nacerno“ ale je otazkou jaky bude dalsi vyvoj u nas i ve svete.

      0 0
      • RomanH  

        Vyrobci snad muze byt jedno, kde se uplatnuje reklamace. Chapu, ze ma vetsi naklady na dopravu, ale snad tech reklamaci na Cannona neni tolik, aby ho to polozilo. Pokud to nekomu muze vadit, tak jen jeho evropskym prodejcum, kteri na nej tlaci. Ale mne je to celkem jedno, staci se podivat na VOC Vokolka, abych si z principu Cannona nekoupil (alespon u nas).

        0 0
        • wroum  

          na kanony je reklamaci docela dost. zeptej se franty Mrazka jak moc nepraskaj…praskaj uplne stejne jako cokoliv jinyho.

          0 0
          • RomanH  

            Ale jo, jasne ze praskne vsechno. Jen si myslim, ze ten pocet lidi, co to reklamuje, neni az tak velkej vzhledem k poctu prodanych kol. Ale tohle jeste nejak chapu. Nemuzu ale pochopit, proc MAVIC chce servisovat zapletena kola zakoupena jen v dane zemi. V dobe, kdy se Evropa spojuje, zacinaji delat obchodnici obstrukce.

            0 0
            • wroum  

              s tema kanonama to je do znacne miry tim, jaky typ lidi si ty kola vetsinou kupuje. s tim Mavicem to nechapu proc by to tak melo byt? komu tim prospejou? jinak si ale myslim ze cesi jsou dostatecne vynalezavy narod a ze si s tim nejak sikovne poradej a mavic na ne bude kratkej.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Konkretne s timhle jsem si poradil tak, ze si je nekoupim :) Na to ma snad jeste kazdy pravo. Jen by to asi chtelo napsat duvody pro neporizeni do Mavicu, aby se mohli poucit a neudelat nejake jine zajimave opatreni.

                0 0
              • sraldo lattrinny  

                A jaký typ lidí si je kupuje?

                0 0
              • rejow  

                já si dokonce myslím že takovýhle jednání může odporovat podmínkám EU o hospodářské soutěži případě o volném trhu. Něco podobného se děje s auty a tam po nich EK tvrdě šlape. Možná že by pomohl vhodně sepsaný dopis do Bruselu :))

                0 0
                • Volf  

                  Nevím jestli vůbec víš o čem mluvíš. Hele já v novejch autech dělám už 9 let. Pokud máš na mysli blokovou vyjímku, tak tě můžu ujistit, že jsme ještě nikdy neměli tak přísný podmínky ze strany dodavatele jako teď, respektiveod 1. 11. 2004 kdy došlo k ukončení blokové vyjímky. A pokud si myslíš, že výrobce ti némá co nařizovat, tak si postav autosalon a uvidíš co všechno si výrobce nárokuje pokud chceš mít autorizaci na servis a prodej.

                  0 0
                  • rejow  

                    já sem jenom napsal, že právě na tokovéhle různé omezení ze strany výrobců, se EU dívá skrz prsty a snaží se prosadit aby i v tomto segmentu byl volný trh. Určité kroky už byl podniknuty např. to aby prodejce nebyl vázán jenom na jednu značku, další se připravují, třeba povolit prodej neoriginálních náhradních dílů i v autorizovaných servisech a to včetně jejich montáže.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Ono z autorizovanyma servisama a hlavne originalnima dilama je to vubec… proste ty vyrobky jsou vetsinou naprosto totozny, jen original zabaleny maj vysokohorskou prirazku. Jesli si nekdo mysli, ze se nekomu vyplati delat extra formu, aby mohl vyrabet kopie… ty vyrobky padaj z jedny masiny. Jen cesta k zakaznikovi a hlavne cena je jina.

                      0 0
                  • BH  

                    to sice ano(co se tyce naroku dovozce), ovsem chces tvrdit, ze musis prodavat autaky za doporucene ceny dovozce?ze nemuzes prodat auto za nizsi nez je doporucena cena? Pokud odpovis ano, rad bych vedel jakou znacku prodavas.Pred­pokladam, ze dosazena prumerna marze z prodeje aut se pohybuje okolo 2–4%, byt u doporucenych cen stanovuje dovozce az 15%. nebo je to jinak?Tim vubec nechci rict , ze je dobre prodavat veci s minimalni marzi,ale je nutne urcovat striktne konecne ceny prodejce z nichz kazdy muze mit jine naklady a tudiz i jeho konecna cena by se mela lisit pri zachovani stejne rentability.Pri­klad: v centru mesta ma obchod vyssi rezie,ale zase vetsi navstevnost, ktera je dana polohou. Na okraji mesta ma prodejce nizsi rezie (nizsi najem a pod.) ale zase tam obtizne dostava klienty.Je tedy logicke, ze se bude snazit ziskat klienty nizsi cenou, pritom i pri nizzsi cene zachova stejnou rentabuilitu prodeje jako ten v centru(podobne je to srovnani Praha a venkov anebo kamenny obchod a internet) Oba vsak musi drzet stejnou cenu na vyrobek. Je to tak OK?Neni to omezovani souteze?jako prodejce vozidel(9 let) by jsi na to mohl mit nejaky kvalifikovany na­zor.

                    0 0
                    • Volf  

                      Vyznáš se. Já ale nemluvil o cenách. Já jen zmínil, že jsou přísnější podmínky pro provozování této činnosti a byla to reakce na diskusi typu jestli má nebo nemá výrobce právo nedovolit prodávat svoji značku na internetu. Jinak k tvorbě ceny z hlediska rentability podniku podle jeho polohy jen dodám, že je to spíše akademická úvaha právě v oblasti prodeje aut, protože pro auto se většinou jezdí autem a právě místo na okraji města může být z tohoto důvodu výrazně výhodnější než v centru. No ale aby to nebylo zase tak jednoduché, tak naopak z hlediska servisu je tato poloha zase spíše nevýhodná. No a příjmy ze servisu jsou dneska výrazně vyšší než z prodeje. Cena je dnes spíše dána celkovou situací na trhu, stářím konkrétního modelu, jeho oblibou u zákazníka a hlavně převisy mezi nabídkou a poptávkou nebo eventuelně i časovými možnostmi kupujícího. No ale toto je téma na hodinové diskuse.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Jenze bez bryli se bryle spatne hledaji. Nastesti Mach ty bryle mel, a tak ty bryle nasel… :)

                        0 0
          • TinkTink  

            Praskaj jako Merida?

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Zas neprehanej :)

              0 0
            • climber  

              Když už jsme u praskání Meridy, kámoši ze Žiliny si koupili najednou 4 kusy Merida XC Mission. Tři z nich už praskly u středového složení.

              0 0
            • wroum  

              merida bych rekl je prukopnikem v tehlech vlastnostech ramu. merida je na spici. cannondale je spis prumer.

              0 0
              • TinkTink  

                Ten kanon musi byt ale nudny, co?…zlata Merida…porad neco novyho…clovek si mysli, ze to tam urcite prasknout nemuze a vzdycky to predci ocekavani :o))

                0 0
                  • TinkTink  

                    Posli mi prosimte ty fotky na mail…ja vim ze ti to prdlo, ale jeste jsem to nevidel…mam trosku problemy s pripojenim, takze mi nektery servery proste nejedou (vcera B-F :-/ )…plis :)

                    0 0
                  • enjoy  

                    no to si delas srandu.clovece ty budes dosmrti jezdit na meride,porad na jiny a zadarmo:-)

                    0 0
                  • TinkTink  

                    No…todle zreklamujes – vyrobni vada todlecto…(hnus jeden…meridackej…uz ani ty stroje neumi varit :-D)…

                    A pak mas dve moznosti:

                    1. prodas to a koupis si novou – jinou znacku
                    2. budes na tom jezdit a pak to prodas a koupis si jinou znacku
                    0 0
                    • fousac  

                      si myslim ze to bude zase jejich oblibena „systemova“ chyba a ze to tam praskne zase.. :/ no uvidime, co bude dal..

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Jako jedinou tvoji moznost v situaci ve ktery jsi, vidim jezdeni na meride – az praskne potom, tak se podivas kolik mas penez a popremyslis co udelas…si myslim ze ti chvili zas vydrzi…pokud nahodou bude drzet, tak prodas jetej ram…to se taky da :-D

                        0 0
      • Pilot  

        vyrobce pochopitelne nemuze urcovat ceny odberatelum, muze stanovovat maximalni doporucene ceny. stanovit pevne ceny je kartel jak prase.

        0 0
        • blue  

          ted nevim, jestli vyznam slova kartel chapu dobre ja nebo ty ;-) ja si vzdycky myslel, ze to je dohoda mezi nekolika vyrobci, ne ze si jeden vyrobce urci pevny ceny

          0 0
          • Pilot  

            dohoda o stanoveni cen muze byt mezi vyrobci, vyrobce ale taky muze ve smlouve s odberatelem stanovit ceny.

            0 0
        • mastihuba  

          To potom nevim proč výrobci odebírají licence za nedodržování minimálních doporučených cen BBB, 4ever, asi by se jich našlo víc.

          0 0
        • kovar  

          BBB je výrobce? To jsou mi novinky. Před pár sekundama jsem ještě myslel, že je to jen překupník.

          0 0
          • mastihuba  

            pardon, týká se to ovšem i překupníků s vlastním logem. Jestli se nepletu. :)

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Kdyz to beres do dusledku, tak vyrobcu kol je taky dost malo. Ti co se tomu nejvic blizi (prakticky jen garazovky:) vyrobeji jen jednu soucastku a na te si treba jeste nechavaji pulku toho delat jinde (lak, samolepky, design). Tagze bych to tak nehrotil.

            0 0
            • wroum  

              takze BBB je vlastne tiskarna, ktera nema co potiskovat. takze si pod ty svoje tisky koupi soucastky z taiwanu a pak to prodava. aha :-)

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Jako kazdej druhej „vyrobce“. Ten zbytek az na vyjimky si komponenty (trubky) z taiwanskyho katalogu jinak posklada.

                0 0
                • Kany  

                  přátelé, dostl sem zprávu, že zde diskutujete o tom, co jsem napsal na naše stránky o Cannondale a Looku. Jednak je tady chyba v úvodním příspěvku, kde se píše, že Look také zrušil celosvětovou záruku. To v našem článku není. Že Cannondale zrušil celosvětovou záruku není pro naši zem asi nic dramatického. Kolik asi lidí si ve Státech koupí kanóna a přiveze do Česka? Zajímavější rozhodně je, že Look nechce prodávat přes internet. (mimochodem stejné praktikuje i Cannondale)­.Chápu, že některé to rozčílí a začnou tady diskutovat i o doporučených cenách, jakýchsi kartelech apod. Ale ono s tím prodejem na internetu to je docela logický a nikdo neví, na jakou stranu se to za čas zvrhne. Jestli ve prospěch internetu, nebo ve prospěch kamenných prodejen. Firmy, které nechtějí být na internetu dobře vědí, že internetová prodejna těžko zařídí kvalitní servis a zázemí pro výrobky. Jiné to je samozřejmě s těmi iprodejnami, které vlastní i kamennou prodejnu. Ale jak daleko pánové v Looku o těchto věcech uvažují, nejsem samozřejmě informován. A představte si extrémní situaci, že jednou se bude vše prodávat přes internet. Kde bude zboží fyzicky vidět? Kde si na něj budet moci máknout? Co budou dělat ti, kteří se dnes jdou kolo vyzkoušet do kamenné prodejny, posadí se na něj, omrknou vybavení a barvu, potom prodavačovi poděkují a jdou si domů sednout ke klávesnici, přes níž ušetří třeba pár tisícovek. Chápu, že většina z lidí, co chodí na nejrůznější chaty asi i na internetu nakupuje a je jasné, že pro ně je rozhodující především cena. Ale ono to chce domyslet i někam dál. Je jasný, že internet už asi nikdo nikdy nevypne. Já osobně se nezastávám nikoho, a? už kamenných prodejců nebo virtuálních. Ale z nejrůznějších diskuzí vím, že to všechno není tak jednoduché jak to vypadá. A jen tak mimochodem, i prodej na internetu může mít svá úskalí a nebezpečí. Něco o tom bude v Cykloservisu č.4.(pardon za tutot malou reklamku, ale snad mi to webmaster promine, když už tak trochu spolu spolupracujeme). Díky za pozornost.

                  0 0
                  • RomanH  

                    K tomu snad jen to, ze kdyz chci koupit kliky, pedaly, vidlici, kazetu a podobne, nemusim si to nejprve osahat. Staci par fotek a nezavislej recenzi na netu. Nevim, jaka je situace v Praze, ale zde v Brne, pokud chci konktretni komponent (a ne zrovna Pells, BBB nebo Ritchey), musi to objednat i kamenak. Tak proc mam ztracet cas chozenim do obchodu, kdyz to pohodlne nakoupim od stolu (penize nechme stranou) ?

                    0 0
                    • Kany  

                      Souhlasím s tebou. Navíc máž možnost do 14 dnů vrátit zboží bez udání důvodu. Ale každý není takový, aby si nejdřív věc nevzal do ruky. A koupit si třeba za třicet papírů kolo a nesednout si předem na něj je jistě nesmysl. To asi uznáš.

                      0 0
                      • RomanH  

                        Jasne, to urcite. Ale nemyslim si, ze je moc takovych lidi, co si koupi cele kolo pres net. Podobne by se dalo argumentovat i s oblecenim. To uz si ale kazdy musi srovnat se svym svedomim.

                        0 0
                      • Seveřan  

                        I když si na něj sedneš, tak to moc nevypoví, dokud ho nemáš možnost pořádně projet v dobře známem postředí, tak je to víceméně o pr.u. Na to jestli ti sedí stejnak příjdeš časem :O) Rozhodně ne po 10 minutách v prodejně. A mnohy je problém že nemají ani tvou velikost.

                        0 0
                      • blue  

                        na druhou stranu jsou i jiny zpusoby, jak si vyzkouset kolo a dokonce lip, nez si na nej kolikrat ani nemoct sednout v kamenaku, i kdyz uznavam, ze uplne jednoduchy to pro kazdyho taky neni

                        rekl bych, ze vyrobci muze bejt ukradeny, jak eshop vyresi servis a tuplem mu muze bejt jedno, jaky ma eshop zazemi… servis je spis otazka toho, jak se kamenaky postavi k servisovani kol koupenych na netu… ale neumim si zase predstavit, jak by to tenservis resil, jedine ze by ke kolum byl povinnej nejakej technicak se zaznamem, kde bylo koupeny… pak by servis mohl treba znevyhodnit kola, ktery sam neprodal, jenze tim si zase proti sobe popudi zakazniky, co maj kolo z kamenaku, ale jinyho…

                        a zazemi eshopu je v jeho vlatnim zajmu, kdyz mu nebude fungovat, tak samotnej eshop asi moc uspesnej nebude

                        0 0
                      • TinkTink  

                        Hmm…ja objednal ted bajka a nikdy jsem ho nevidel na zivo, fotky na netu prakticky nejsou…a tak :o)…o nejakym zkouseni nemuze byt ani rec :o))))

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Kazdej to nedela jako my :) Ale ve svete kde na podzim objednavas, abys mohl na jare jezdit to ani jinak nejde.

                          0 0
                    • Pá-dlista1  

                      To je pravda. Kdyz chces konkretni vyrobek musi to objednat i kamenak. Neco jineho je to s velikosti kola, kterou si chces vyzkouset. U netovych obchodu bych vybiral tam, kde mi o tom vyrobku nabidnou nejvic informaci. Treba v shopu kde neni fotka nebo je spatny popisek nenakupuju pokud mam jinou moznost. A i pak si muzu doma vyrobek prohlednout a kdyz ho nebudu chtit do 14 dnu poslat zpatky (to jde i potom, ale bez naroku na penize:) Naopak, kdyz potrebuju neco hned, nejaky servis nejakou blbost nebo znacku, ktera se na netu neprodava, zajdu do kamenaku. To, ze si vyrobci diktujou kde se bude jejich zbozi prodavat neni tak spatny. Zajisti tim urcitou kulturu prodeje… nebo treba zarucni servis kvuli kteremu pak zakaznik nepojede pres pul republiky do kancelare i-shopu. Tim si taky zajisti, ze s jejich vyrobkem bude zakaznik spokojenejsi a treba si koupi dalsi.

                      0 0
                  • BH  

                    naprosto souhlas,co se tyce internetovych obchodu a jejich problemu, je vsak zajimave, ze napriklad ve statech(USA) tento probem neni tak dramaticky. Hodne kamennych obchodu ma eshop a prodava bez nejakych omezeni jak kola tak i dily ruznych znacek, nakonec i LOOK jsem tam nasem v nabidce. Osobne si myslim,ze internet zacne valcovat tezce kamenne obchody co prodeju kolo i dilu tyce,je to do jiste mity i generacni otazka a otazka moznosti pristupu na internet.Behem x let to bude bezny standart tak jako je telefon a lide z casovych i jinych duvodu budou stale vic vyuzivat nakup pres net.Je to take o nakladech na provozovani kamenenho obchodu(prostory, zbozi, prac. sily) a virtualniho obchodu(muze fungovat s nulovymi zasobami v jedne kancelari a pritom x nasobne vetsi nabidku) a z toho se odviji cena vyrobku pro zakaznika.Prodej bude probihat opres net(to fyzicke osahani neni tak podstatne a velikost se da presne urcit i podle paramatru zakaznika- mozna presneji nez zkusenym okem prodavace) a servis pres specializovana servisni strediskas s omezenym prodejnim sortimentem zejmena nahradnich dilu. Ovsem je hlavni otazkou nyni je, zda ma dovozce-vyrobce pravo urcovat obchodnikovi konecnou cenu zbozi ktere dodava na trh, zda to neni omezovani svobodne souteze.Co na to rika nase legislativa? A to je presne ten problem internetovych obchodu, ktery musi a muze prodavat levneji

                    0 0
                    • Kany  

                      Je to asi generační problém. Ale všechno má své ale.. třeba že ty servisy, které třeba jednou budou někde zřízeny, bude muset někdo platit. Dneska každá slušnější prodejna nabízí jednu až dvě garanční prohlídky zdarma. A ty se třeba platí právě z těch vyšších marží. To Blue: Skoro 100% lidí jsou skutečně odkázáni na to, že si při nákupu kola na něj alespoň na chvíli sednou a vyzkouší si ho. To mám z vlastní, asi šestileté praxe v obchodě. A všechno se skutečně přes internet seriózně koupit nedá. Kupoval sem třeba do redakce už asi šest fo?áků. Od zrcadlovek až po trochu lepší kompakty. Nikdy bych se třeba neodvážil koupit drahý fo?ák bez toho, abych si ho nevyzkoušel, rychlost závěrky a dalších věcí včetně zkušebních fotek abych zjistil šum. A co říká legislativa na svobodnou tvorbu cen? Faktem je, že doporučené ceny jsou všude. Nikon D70 stojí u všech solidních prodejců kolem 35.000 a někdop to pouze dotuje třeba kartou, auta Škodovky také stojí stejně, telefony stojí skoro stejně. Ale výjimky samozřejmě jsou.

                      0 0
                      • blue  

                        s tema fotakama si delas legraci, vid? opravdu ho potrebujes vzit do ruky, abys zjistil rychlost zaverky? ;-) zkusebnich fotek jsou plny servery o fotacich, ale u toho jsem ochotnej uznat, ze to ti vyhovovat nemusi

                        zrovna fotak bych rekl, ze je priklad veci, ktera se na netu da koupit naprosto seriozne, ve spojeni odbornych webu s ruznymy uzivatelskymi fory ziskas informace dostatecny

                        0 0
                        • Kany  

                          Skutečně si potřebuju vzít fo?ák do ruky, abych zjistil nejen rychlost závěrky ale i jiný věcí. Je sice hezký si o tom na webu číst, to jsem udělal taky, ale není nad to si to osahat a přesvědčit se. Web je pro mě jen první vodítko co bych asi chtě koupit.Kdysi sem kupoval Canon G5. Krásnej kousek a vypadá to jako fo?ák (mám rád, když fo?ák vypadá jako fo?ák). Ale už mi nikdo jaksi nikde nesdělil, že pokud nastavím větší ISO jak 100, tak to je zašuměný jako prase. Ale ještě tochu k věci. V tvém předcházejícím příspěvku píšeš, že výrobci musí být šumafuk, jak eobchod zajistí servis. Tak to s tebou silně nesouhlasím. Pokud k tomu tak bude výrobce přistupovat, tak skončí dřív než začal.

                          0 0
                          • Seveřan  

                            No, já mám takovej divnej pocit že canony jsou známý tím že nad 100 zašuměj – jsou u nich i vyjímky, ale ty jsou o jiný ceně :-( Na netu mnoho přispěvovatelů na to upozorňovalo. Byly u toho i vzorky. Takže šum u canona nepřekvapuje, opak by byl překvapením :o)

                            0 0
                          • blue  

                            tak to byl asi jen nedostatek zdroju informaci, protoze vzorky sumu pro kazdou citlivost jsou soucasti kazdy recenze, aspon teda na serverech, kam se divam ja

                            k tomu servisu… podle me je na eshopu (potazmo i na kamenaku), jak si to zaridi, protoze to je jen a jen v jeho vlastnim zajmu… negativni zkusenosti se siri rychle a kdyz tam bude nakupovat malo lidi, nebo jen nejaky nerizikovy drobnosti, tak ten eshop taky asi nevydrzi… a pokud nekdo zatrati znacku jako takovou kvuli tomu, ze mu prodejce nebyl schopnej zajisit servis, tak to je blby, ale dost mimo…

                            a na druhou stranu clovek, kterej si nekde koupi kolo, aniz by si nejdriv zjistil a promyslel rizika s tim spojeny, nebo aniz by byl schopnej a ochotnej se postarat o to sam, asi tezko muze obvinovat nekoho jinyho, ze nakoupil spatne

                            0 0
                      • Seveřan  

                        No, co se týče fo?áku i kol, je dobré se mrknou na internet, přečíst si recenze a specifikace, což mnohdy hodně nápoví, v recenzích a diskuzích se mnohdy dozvíš o vadách a nevýhodách, které spozorovali uživatelé a které ti při koupi zůstanou utajené a zjistíš je, až po delším používání. Kupoval jsem už několikrát fotoaparát a hodnotit lze opravdu až po delším časovém úseku. Řekni, kde ti zapujčí fotoaparát, aby jsi ho vyzkoušel, to mně docela zajímá. Co vím, tak maximálně v obchodě a to tu vypovídací hodnotu až tak velkou nemá. Jak sem uvedl, myslím že se všechno projeví až v dobře známém prostředí.Pak jednou z dalších možností je navštívit eventuelně veletrh. Jinak upřednostňuji také raději kamené obchody, protože nejen nakupuji, ale rád se pokochám novými vymoženostmi, i když je nemám zrovna v úmyslu hned nakupovat, rozhodně ale net nezatracuji, protože je to okno k informacím. No a ještě k těm obchodům. Mnohdy mají stejně jen určité zboží, takž uvedený model ti dovezou, ale nevyzkoušíš si ho. Tak jaký je potom rozdíl v tomto mezi internetem a kameným domem. Servis. Jedna prohlídka zdarma po měsíci a pak cáluješ? Možná reklamace? A je pravdou, že spousta internetových prodejen má i kamené obchody.

                        0 0
                        • Kany  

                          seceřan: třeba v Praze v Megapixelu. Bez problému sem šel mezi dveře a fotil. Svou kartu sem si potom vzal domů. Neříkám, že zjistíš všechno, ale určité vodítko to pro mne je. A že někde nemají zboží a musí ho objednat i kamenná prodejna? Kolik myslíš, že kamenná prodejna musí objednat extra zboží podle přání zákazníka? Já to odhaduji, že když některá hodně tak asi za 5% obratu ročně. Jinak se prodává především to, co je vystavené. Od toho tam je prodavač, aby přesvědčil zákazníka, že vystavené zboží je to nejlepší, co si může zákazník odnést.

                          0 0
                          • Seveřan  

                            No, a to je právě to co nechci, žádné vnucování :-) A když představu mám, tak častokrát narazím. K tomu je potom dobrej net.

                            0 0
                            • Seveřan  

                              Jinak, co jsi zvolil nakonec za fo?áček.

                              0 0
                              • Kany  

                                To seveřan: máme toho v redakci víc, 2× D70, tu zmíněnou G5, čtyřletý vynikající a malý Olympus C40 ideální do kapsy na kolo), G4… Starší časem prodáme a doplníme novějším.Ale mám dojem, že u těch D70 asi dlouho zůstaneme.Je to asi vrchol toho, co potřebujeme na naši práci a potřebnou kvalitu.

                                0 0
        • ojoj  

          nevidim nejmensi duvod proc bych nemohl jako treba vyrobce nebo jako vyhradni zastoupeni vybírat si odberatele, tim padem mam moznost nedodat dale zbozi tomu kdo nedodrzuje minimalni doporuceny ceny , prodava muj vyrobek ja si muzu urcit kdo to bude prodavat a za jakych podminek

          0 0
          • blue  

            ja zas nevidim duvod, proc by nekdo mel nekomu rikat, za kolik ma co prodavat

            0 0
            • ojoj  

              ja jo treba si ten urcitej vyrobek cenim na urcity penize ( ponechme stranou otazku jestli ty penize sou primereny nebo ne ) a nechci aby kdyz se ty ceny kurvily (nevim jaky vhodnejsi slovo ) protoze kdyz jeden slevni zacne druhej treti atd atd dotycnej obchodnik na tom nevidela a priste treba nekoupi protoze za A na to nebude mit, marze se mu smrskne na minimum a za B nebude to chtit protoze okolo ty ceny nedodrzujou , nevim pokud neco vymyslim nebo zastupuju mam pravo aspon si nadiktovat cenu za kterou to budou lidi kupovat

              0 0
          • Meesha  

            Treba Cannondale to prej udelal tak, ze ten, kdo chce prodavat Cannony musi mit urcitej odber ve vsech radach… (F, Scalpel, Propet adt.)

            0 0
    • climber  

      Myslím si, že většina z těch co Cannondala má si ho koupila v Evropě, takže s uplatněním záruky v Evropě nebude takový problém. Jestli si jel někdo koupit Cannondala do Vietnamu, tak je docela srandista.

      0 0
      • jonti  

        ked som videl scalpela s deore vo vypredaji za $1300, a cena u vokolka vyse 100kKc, tak myslim ze ich az tak malo nebude, dost vela vysokoskolakov stale chodi na WaT

        0 0
        • marhi  

          Já taky koupil kolo přes net. Nejdříve jsem si zjistil co šlo. Nechal se od mladý přeměřit do tý tabulky na výšku rámu a objednal. A věřte nebo ne trefil jsem to přesně. Je ale pravda že servis moc nevyužiju. Pokud nebudu chtít měnit vidli, nebo hlavové složení tak si vše udělám sám.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.