cim zacit pri snizeni vahy kola?

65 nepřečtených
  • RapMan

    Ahoj, na ubrani vahy u sebe jsem uz zacal pracovat, ted bych chtel taky odlehcit i kolu, budu rad za kazdou radu, kde zacit – moje kolo – http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?…

    Mam tam zbytecne tezky plaste (Velociraptor drat, vaha kolem 670g), ktery jsou tak dobry do tohoto pocasi, na jare bych tam chtel dat nejake lehci (Schwalbe?) Cim pokracovat? Nejlepe necim co neni financne zase az tolik narocny. Jezdim temer jenom v prirode, stezky a lesni cesty, po silnici pouze v nouzi. Tesim se na nejakou konstruktivni rady!

    0 0
    • Lister  

      Mě se to kolo líbí a asi bych ho nechal tak. Když se podívám jak máš nastavený posed tak bych to tipoval na hravou jízdu v terénu a ne žádné závodění.

      Ale pokud bys chtěl mermomoci s váhou dolů: 1 pláště, úzké, lehké 2 lehké duše 3 kola: vyhodit diskové středy(obruby myslím přihodí až 200gr na pár), zeslabované dráty, nevím kolik váží ty ráfky, ale určitě seženeš lehčí. Alu niple. 4. Vidle- asi nebude nejlehčí, vyměnit třeba za Duke XC?? 5. Jiný představec a řidítka (třeba karbon od Pells), ale to už budeš s posedem a charekterem kola ůplně někde jinde.

      Až na první dva body to už jsou poměrně drahé zásahy a musíš si hodně rozmyslet jestli to má cenu. Ale o té vidli bych rozhodně uvažoval.

      0 0
      • pos3k  

        ad 1. pro zachovani sirky olaste prejit z dratu na Kevlar

        0 0
      • vlk  

        to by mě zajímalo kterého duka -xc u-turn má taky 2kg a xc vzduchovka okolo 1800g.Což taky není žádný zázrak.Povnostně jsou na tom stejně, akorát funkcí by si polepšil, ale s váhou to nemá moc společného.

        Já bych spíše doporučoval schwalbe uiltralight duše-ty nejen že jsou lehké ale oproti konkurenčním ultralightům i dost vydrží.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Bych rek ze pevnostne nemuze Duke konkurovat Suntourum rady XC-PRO ani nahodou (jestli tam ma tuhle vidli).

          0 0
          • vlk  

            noa ale v tom případě by nemohla konkurovat ani mx comp :o)).Tak nevím já měl suntour mg, darjan dokonce mg s 30mm nohama a duke je tedy pevnější.Ty xc-pro jsem ještě neměl.Je těžké snižovat váhu a přitom aby bylo kolo pohodlné a něco vydrželo.

            Já bych spíš snižoval na rotujících částech, ale špice hliníkové nikdy-to je pro sebevrahy.

            0 0
            • Vilém  

              Al spice dava snad jen Mavic na Crossmax a to pri patricnem prumeru.Al niple jsou bez problemu,jen je casem problem je docentrovat,protoze rady srustaji se spici.Ale i tomu se da predejit.

              0 0
              • náčelník  

                Navíc u Al niplů lze velmi snadno strhnout vnější čtyřhran.

                0 0
              • náčelník  

                Navíc u Al niplů lze velmi snadno strhnout vnější čtyřhran.

                0 0
                • Vilém  

                  Musel jsem na ne koupit kvalitni centrklic,predtim, stakovym cervenym,se to stavalo.Ted mam celokovovej se ctyrlistkem a pohoda.

                  0 0
            • Pá-dlista1  

              To teda nemohla. XC Marzocchi jsou proti XC-PRO taky mekke. XC-PRO ma 32mm nohy. Jestli ji s necim porovnavat, tak s All Mountain , ale spis s lonskyma Z1.

              0 0
              • vlk  

                když tě tak poslouchám to by nebylo špatné do nějaké xc-pro narvat vnitřnosti s nějaké jiné vidle, rockshox xxx těsnící kroužby a byla by to supr vidla.

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Jo, ty vidle maji potencial. To uz odhlalil milan1. Ale ma to i nekolik hacku. Rekl bych, ze na poradny olejovy tesneni tam neni misto, tagze mazat jedine zas vazelinou nebo to risknout s podobnym jako tam je. Dostatecny tlumeni neni zas tak slozite. Jako idealni vidli pro kutily bych videl XC-PRO-SL 2003. Hlinikovy nohy i krk.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    sl 03 je dobrá i tim že váží okolo 1,75kg na suntourku fakt výkon. s tím mazáním…když se na vazelínu vykašleš a naleješ mezi vnitřní a vnější decku oleje, tak to SR vidle kromě elastomerek v pohodě ustojej. Má to dvě drobné vady 1. malinko to tahá ven olej, takže se tvoří takovej bordel nad stírákem (mastnej prach) – to je ale jenom estetická vada. 2. musíš tak dvakrát třikrát do roka ten olej vyměnit a vyčistit to, tak po cca 2–3tkm.

                    0 0
        • Lister  

          Samo, že bez U-turn a jinak 200gr je podle mě už slušná úspora. Zkus to stáhnout někde jinde.

          0 0
    • Lister  

      PS: jinak hledej. Hodně se to tu řešilo. Sám jsem někde pasl i o těch drátech. Byly tam i odkazy na DT.

      Mimo jiné třeba tohle: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

      0 0
    • Pekáček  

      Lister má pravdu, hodně se dá ušetřit na obvodě kol, tam je to nejvíc znát. Ale abys nezaplakal s lehkýma dušema a pláštěma, třeba budeš mít víc defektů a tak. Na vidli by se dalo ubrat, tahle má dobrý 2 kila, ale zas to bude větší investice.

      0 0
    • RomanH  

      Dat tam plaste okolo 500g, duse 120g, lehci sedlo (treba SLR), jine SPD, sedlovka PELL'S XR1 Light, riditka PELL'S (nevim oznaceni, ale maji 140g – do lehcich bych nesel), muzes dat i predstavec XR8. Co se tyce naboju, tak Deore nejsou nic moc ani vahove, ani po strance kvality – jestli jsi rozhodnutej, ze budes jezdit jen V, tak si kup nejake jine bez prirub na kotouce, jinak treba DT ONYX DISC nebo XT DISK…

      0 0
    • MARIN  

      urcite zacni plastema pak duse,rafky zmenu by zaslouzil taky predstavec,ri­ditka,sedlovka a sedlo no a pak ta nejdrazsi polozka vidle

      0 0
      • Gatier  

        Velmi vela sa da usetrit na rame :-) Ja by som to nechal tak. Max. este jeden par kolies a vidla.

        0 0
    • Vilém  

      kazdopadne zacni kolama.Lehke rafky,ztencovane draty + Alu niple,ultralight duse (do 100g),lehky plaste (treba Conti verze Supersonic).Pak az odlehcuj ostatni. Pro hmotnosti vseho koukni na http://weightweenies.starbike.com/

      0 0
    • grafik  

      Ja bych to taky neodlehcoval, radeji si za usetrene penize porid neco dulezitejsiho … jako treba sporttester hac-ku ctverku

      0 0
    • Daf  

      Plaste jsou jasny. Poridil bych rovna riditka s predstavcem, jine sedlo + sedlovka a koukam ze ti tam chybi SPDcka :) Casem tam das jeste lepsi vidlici a mas z toho XC zavodaka…

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Me se zda to kolo dobre postaveny tak jak je. Kdybys chtel nejak odlehcovat, tak budes asi spis chrtit (ono ti nic jinyho s horsima, lehcima komponentama nezbyde) a to je vyhodnejsi koupit cely novy kolo, protoze vahove rezervy jsou kam se podivas. Kdyz das lehci plaste nebudes si s nima moct dovolit co ted. Stejne tak das li tam Duka. Jestli bude vubec nejaka vahova uspora (ty Suntoury (aspon AL) nejsou tak tezky vzhledem ke konstrukci), tak na ni budes muset byt podstatne opatrnejsi coz te zase zpomali nebo aspon posle na „silnici“. Rovny riditka? Kde to zijeme? To uz muzes rovnou zacit slapat na rotopedu, protoze v lese si moc neuzijes. Lehci sedlo? Bude tak pohodlne? Vydrzi prudke dosednuti po sklouznuti nohy z pedalu? Ultralehke duse. Chces porad dofukovat? Atd. atd.

      0 0
      • vlk  

        ultralehké duše bych nezavrhoval.Některé jsou sice problémové-např Hutchinson ale např schwalůbe ultralight jsou fakt skvělý.Jezdím je už nějakou dobu a nemohu si je vynachválit-dofukovat je tedy nebudeš muset.Duka nemá smysl měnit.pevnostně ani váhově si nepomůžeš -jsou na tom skoro stejně, akorát co do funkce asi jo.3etři na duších a na kevlarových pleu.jinde bych to viděl, ekonomicky nevýhodné a navíc jak říká pádlista měl by jsi z toho chrtí bike co toho moc nevydrží.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          To s tema dusema rad slysim.

          0 0
        • RapMan  

          Cau, diky za rady, ty tvoje se zdaji byt takove nejlepsi, co by vystihovaly moje potreby :)

          0 0
        • RapMan  

          Btw. koukam na fotku tvyho kola a vidim ze taky pouzivas pulsmetr z Lidlu… :)))

          0 0
      • MartinXC  

        jak se na to koukám, ty jsi dneska vstával „zadkem napřed“. Ještě jsi mu měl napsat, a? sedlo spustí úplně dolů a může odříznout kus sedlovky…

        0 0
        • Radek Broz  

          Dobrej napad – ja to tak mam :o)

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Vidlici s ocelovyma 32mm nohama, vlastovky a platformy si nekupuje nekdo na chrteni. Snad jedine omylem (ke kteremu tu zrejme doslo:) .

          0 0
        • TinkTink  

          No…hele..pokud mas tezkou sedlovku, tak prvni lek na ni je, ji seriznout sikmo…

          0 0
    • sraldo lattrinny  

      A když si ve finále spočteš kolik tě stál ušetřený gram, tak pokud se nezhroutíš, možná bude lepší koupit hned nové, lehčí, kolo.

      0 0
    • SavaH  

      Tomu sice nerozumim, ale až na řídítka, se mi na tom kole líbí všechno;o)

      0 0
    • Smazaný účet  

      12–13 kg, hmmm, teda tvoje starosti bych chtěl mít. :o))

      0 0
    • jecnak  

      Nejdriv si ujasni co z toho kola chces udelat a podle toho bych pokracoval dal. Kazdopadne bych vymenil plaste + duse a kola – bude to nejlevnejsi a nejcitelnejsi (snizeni rotacni hmotnosti). OStatni veci bych menil asi az dozijou, protoze to stejne neni moc znat.

      0 0
    • McBlacky  

      jak tady radí jiní kup pláště okolo 500gr a lehčí duše, dostaneš se tak na 12,5kg a na tom se dá už dobře i závodit. ráfky bych nechal tuším váží 440gr není to nejmín, ale už je to slušná váha. já bych nsadil Racing ralf 2,1 kevlar a duše ul schwalbe a nechal to tak. kdybys chtěl vidli, tak přemýšlej nad Blackem super air, papírově má 1,585kg ale něco stojí :-)

      0 0
    • MartinXC  

      670g pláště ještě nejsou tak strašné, obdobnou váhu pláš?ů mám na biku taky. Jestli chceš laborovat, tak hledej pláště, co se líp valí. Slušnější pláště i v kevlaru jsou kolem 550g a to zas tak dramatický rozdíl není (pokud nechceš konkurovat chrtům s Fastfredama celoročně). Než odlehčovat – radši si poskládej druhého bika na chrtění – bude to stát stejně a výledek bude lepší.

      0 0
    • bear  

      a kolik váží samotný rider?

      0 0
      • RapMan  

        Tak postupne :)) Ja vazim 70kg, kolo po zvazeni vazi 13.5kg . Uplne chrtit nechci, ale kdyz jsem to kolo kupoval, tak jsem si myslel ze bych mohl treba i nejakej ten mensi skok zkusit, no ale ted me proste zacalo bavit na sobe trenovat, tak bych tomu chtel to kolo malinko prizpusobit, mam v planu ty jine plaste, predstavec, jine vlastovky a sedlo, vidlici mi Milan upravi a pak se mi doufam bude jezdit jeste lip :)

        0 0
        • Pekáček  

          Prozačátek spíš zůstaň u výměny obutí a úpravy vidle. Pak uvidíš jak tě to chytne a uvidíš co dál. Úspora na řidítkách a představci nebude odpovídat nákladům. A pokud se ti na sedlu sedí dobře, nechej si ho.

          0 0
        • Vojtíšek  

          A jaký máš ještě kromě toho Krále jiný plány na sezónu 2005?

          0 0
          • RapMan  

            jezdit hodne, bezpecne, lahodne.. :))) A vyhrat pribramsky okresni prebor v tenise :))

            0 0
            • Vojtíšek  

              Asi opráším svojí fischerku :-)) Což jsem ostatně už během Vánoc udělal…

              0 0
    • kandik psi zub  

      postupoval bych takto: lehci plaste a duse ( doporucuju napr. Continental Explorer supersonic – zaber super odvalovani stredni bez defektu za 450g a 1000 Kc – jsou drazsi, nebo nejakej maxxis potom vidle – Duke XC 2004, tj. BEZ U TURN a HLINIKOVYM sloupkem – stavala pod 9 tisic a vaha 1650g to mame cca trictvrte kila. Potom bych sel po kolech ( kotoucovky asi nevyhodis co ? ) takze naby artur, rafky Mavic lehky, draty 2–1.8 a alu niple a potom uz se prachy jen sypou:-) sedlovka karbon – 1500Kc 220g riditka karbon – 1000Kc 120g sedlo – 2500,– SLR 135g pedaly – slehace 2900,– 270g tak to mame dalsiho pul kila a dal bych nesel to uz by bylo fakt drahy

      0 0
    • CZiko  

      já bych to měnil v tomhle pořadí: 1.ráfky+středy+pláš­tě 2.představec+ří­dítka+sedlovka 3.přehazovačka+přes­mykač+brzdy

      0 0
    • RapMan  

      Tak diky vsem za odpovedi, vidlici menit nebudu, ale plaste a mozna i duse jo, navic chci zmenit malinko posed abych nebyl tak skrcenej, tak budu chtit delsi predstavec, jiny sedlo, tohle neni moc pohodlny, a pak i jiny riditka, ale chci zustat u vlastovek, rovny nechci, libej se mi Amoeba SCUD.

      0 0
      • pitelboy  

        mozna uz to tu nekdo zminil, ale NECH SI OPISKOVAT LAK, ODBROUSIT NAVARKY NA KOTOUCE, URICNI A VYPILUJ SEDLOVKU, MISTO RYCHLOUPINAKU NA SEDLO SI TAM DEJ NA IMBUS, dej si tam naky lehky naslapy, vyhod jezka a vrchni pecku, skrat retez na minimum, …

        0 0
        • Pekáček  

          Ty jo to je zas palba…

          0 0
        • McBlacky  

          tě ještě doplním, prořež gripy, řidítka na 480, odvrtej páky, dej kliky 170, dvoupilu, kde to jde vraž titanový šrouby, kazetu samo že 8ku, brzdový špalky zkrat na půlku a obrus na 50% životnosti, ráfky taky obrus, gumy ojed až na tkaninu, a za pokus by stály i alu niple :-)

          0 0
          • rb  

            Znal jsem chlapa,ktery na soustruhu zeslaboval tlouštku rohů(bylo tam moc materialu) :-)

            0 0
          • Krutor  

            McBlacky: kurňa, už sem se dlouho takhle nenasmál :-)))))))))))))))

            0 0
    • Motorista  

      ZHUBNI!!!

      0 0
    • rasto  

      navrhuji drahe reseni: vymen kliky + stredovou osu. nech namontovat derave shimano ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.