• nachti

    Nemužu se rozhodnout jestli koupit tato hotová kola a nebo v této ceně (12.500) si nechat kola raději zaplést. Preferuju váhu, pevnost, údržbu (nic vic asi preferovat nejde, krom designu + bod pro Mavic). Zajímají mě zkušenosti s Enduro Disc, případně z jakych dílů by jste si kola složili (raději po vlastní zkušenosti). Vážím 72kg a použití: sem tam maraton a blbnutí v lese, žádné skoky, pouze nedobrovolně. Díky.

    0 0
    • Daf  

      Co treba zapletena kola od FSA? Ale ty Mavic budou taky dobry. Ja mam Crossmax XL a jeste k tomu rafkove takze ti asi moc nepomuzu kdyz ti napisu ze jsou super. No ale od voka se lisej jen ocelovejma dratama a lacinejsim provedenim stelovani vule lozisek a taky upinaky. Myslim si ze za tu cenu lepsi kola neposkladas. Mavic ma dobre naby s vyborne vyresenym orechem a perfektne tuhej a pevnej rafek. Nevim jak jsou na tom Endura ale ja jsem XLka dehem dvou let nemusel docentrovavat a to je na maratonech rozhodne nesetrim.

      0 0
      • Vilém  

        Ale nedej boze aby se s nema neco stalo.To je pak na dlouhy lokte.Bavili jsme se o tom s majitelem jednoho zavedenyho brnenskyho kseftu a ten kdyz mi rekl jaky jsou problemy s mistnim dovozcem,a v jakejch lhutach resi opravy a reklamace,tak bych mozna uvazoval o jeste jednech klasickejch kolech jako zalohu.

        0 0
        • Daf  

          Ja nastesti zatim nic opravovat nemusel, takze s tim zkusenost nemam. Loziska se urcite sehnat daji, protoze nemusi byt original. Dal se muze podelat uz jen rafek, nebo drat. Radeji ani nemyslet na to co bych s tim kolem musel provadet aby to prdlo.

          0 0
          • Vilém  

            Ty problemy ktery jsem popsal se tykaly orechu.Vymena trvala temer 1/2roku.Byly to CrossMaxy.Znamej na CrossRide stejna zavada,asi 3 mesice bez zadniho kola:(Je to ale loterie,pokud clovek jezdi XC,pravdepodobne se mu nic takoveho nestane,ale kdo vi?

            0 0
            • Daf  

              Jen by me zajimalo co se muze na orechu FTS-L pokazit. Leda ze mel nejake stare jeste dusove Crossmaxy.

              0 0
            • Cllaude  

              ja mel crossridy a taky se mi po 2 sezonach podelal orech, novej (kdyby se vubec dal sehnat) by stal cca 3500 (dle meho servisu), a tak jsem je prodal a koupil mavicy 618 a naby AC v nemeckym vyprodeji a jsem spokojenej (kazdej se pta – tyjo co to mas za naby :)) Jo mimohodem ty naby AC CHUB – staly 99 eur a sterba ma nemlich ty samy za asi 12 500 Kc !!!!! cllaude

              0 0
            • Haryk  

              Viléme,jestli je to ten známej,co jezdí na GF,tak na ten ořech nečekal 3,ale 9 měsíců.Dokonce když to u dovozce urgoval,tak se dozvěděl,že tu objednávku patrně pozřel pes…ale je to už dávno,třeba se polepšili.

              0 0
        • LUCCA  

          Tak to ti nezavidim. Nastastie, na SLovensku je dovozca MAVIC fajn, osobne sa pozname a nemozem nic ine, len chvalit. Servis kolies na spickovej, profesionalnej urovni a reklamacie v co najkratsej moznej miere. Dokonca viem, ze ked vie, ze nestihne vybavit reklamaciu, zapozicia kolesa…

          0 0
      • miťo  

        Ja jsem na svy kola taky nemusel uz dva roky sahnout. Dve Veloserie a kupa jinych zavodu (v sezone skoro kazdy vikend). Jenze cenove jsou trochu nekde jinde, nez je nase tema. Remerx Country, draty vpredu DT 1,8mm, vzadu u kazety 2mm, vedle 2–1,8–2mm, naby Deore, 32 dratu. Aspon me pak tolik nesere, kdyz pripadne vymetu diru, nebo me nekdo smota po startu :))) Co vy na to fajnsmekri-kompletisti? :o)

        0 0
        • TinkTink  

          Nevim jestli jsem fajnsmekr, ale pomerne me udivuje, ze ti Remerx drzi uz 2 roky – jako ze jsi ho jeste neprobrzdil…vse­obecne jsou pomerne mekky … se mi zda :)

          0 0
    • Tomcat  

      Vážím 72kg a použití: sem tam maraton a blbnutí v lese, žádné skoky, pouze nedobrovolně..... … Vtom případě nepotřebujete Crossmax Enduro Disc, měly by Vám stačit Crossmax Disc.

      krom designu + bod pro Mavic .......tohle je zrovna hodně věc vkusu stím Vám asi jen tak někdo neporadí. Mně se zdaj všechny Mavic hnusný.

      0 0
      • nachti  

        Crossmax Disc? Nikde jsem je nenašel. Co je to za kola. Nemyslel jsi Crossland? S tim designem – je to subjektivní…ale mě se líbí.

        0 0
        • Tomcat  

          No koukám na současnou produkci a už tam není. Takže třeba SL disk . Jina sinak pokud říkáte že skoky jen nedobrovolně, tak by to byl na XC nevyužitý materiál.

          0 0
    • tutite  

      to nachti. 3 roky jsem nešetrně jezdil kola na nabách HUGI 240 + ráfky 317 disc + špice DT Super Comp 2,0–1,7–1,8 s Ti ukpínáky, hmotností 1650 g komplet a při hmotnosti 78 kg naprosto v pohodě. Pláště + duše po 600 g na kolo. Potíž nastala s teorií těžších kol na obvodě /ráfek + pláště/, to když jsem vyjel na bezduších s nárůstem hmotnosti na obvodu cca 200 g na kolo, kupodivu přibyla jistota vedení, rychlost, lepší záběr.. Takže?

      0 0
      • nachti  

        Právě proto chci kola, na která budu moct obout i bezdušové pneu. Chtěl jsem nejdřív zničit dva nové dušové RR, ale tvoje zkušenost je hodně zajímavá. Vrátil ses zpátky k duším a nebo jsi zůstal u UST? A jestě mě zajímá Tvoje zkušenost s těsněním zadní náby HUGI 240. Někde jsem tady četl, že není nic moc (i přes to, že je labyrintové, nebo tak nějak).

        0 0
        • tutite  

          Na klasikách je zajímavá hmotnost, na bezduších jízdní vlastnosti a snad ti proklamované snížení počtu defektů. T jsem zatím ještě neměl možnost vyzkoušet. Řekl bych, že si můžeš hodit mincí. S lehoučkými nábami, na 28 lehkých špicích s hliníkovými niplemi je možno se dostat i na 1550 g, s lehkými plášti dušemi a spec. ochranným páskem proti defektům je to paráda. Cca stejné prachy uvalíš za firemní výplety UST, ty budou min. o 250–300 g těžší, pláště + dalších 300 g. Ale – získáš sice těžší obvod, ale na druhou stranu mají pláště více materiálu, což je činí pevnějšími, neohýbají se přes ráfek, při akceleraci a brzdění nedochází k posunu běhounu vůči patce /to jsou ty šikmé pruhy na bocích poláště/, nebudeš tolik defektit /nepřehánět s nízkým tlakem/, ruplá špice a potíže se sháněním – dle mne je to blbost, špice mi nepraskla léta. VAtiantou je výplet na ráfcích DT SWISS 4.1 disc + No Tubes setem a pak jen volíš to, co ti vyhovuje. Volba těžká, chápu. Na C-dale mám UST ráfky MAVIS 819 /475 g/, po 24 drátech DT Super Comp /120 g/, norm. niple /25 g/, přední nába C-dale Lefty /125 g/, zadní C-dale Ti Wind /325 g/ to dělá 750 g přední a 950 g výplet. Zdar.

          0 0
          • nachti  

            Ráfky DT SWISS 4.1 disc vypadají dobře a jsou jednou z možností. Je vůbec možné nasadit na tyto ráfky UST pláš?? Na webu DT Swiss jsem to nějak nenašel. No tubes set – neznám. Je to nějaká spešl páska?

            0 0
            • Daf  

              Pokud vim, tak DT Swiss dela jen dusove rafky. Delaji se snad nejake vlozky myslim Maxxis, ktere pak umozni pouzit bezdusovej plast na klasickym rafku. Jsou to ale dalsi gramy navic. Hlavne sundani bezdusoveho plaste je pak docela porod, protoze v rafku neni ten zlabek. No tube set… nevim jestli se to da u nas sehnat. Je to zase paska, ale pouziva se s klasickym plastem, do ktereho se musi nalejt latex aby to drzelo tlak. V zahranici si to pochvalujou, ja bych to nechtel.

              0 0
              • Vilém  

                Ten no-tubes by mohl jit sehnat tady www.airoo.cz Dodavaji to jako soucast kol FRM,jen nevim jestli jde koupit samostatne.

                0 0
            • igor  

              na webe to maju, je to bezdusovy kit ktory pre nich vyraba Eclipse. Eclipse je urceny na pouzivanie s UST plastami a klasickymi rafkami s ich vlozkou. Ale pouzivaju to aj s klasickymi plastami. Notubes je urceny prave pre klasicke plaste + klasicky rafik, alebo UST rafik + klasicky plast. Len treba pouzivat iba doporucene plaste, ktore maju tvrdsie boky. Na ich stranke maju zoznam doporucenych plastov.

              0 0
              • tutite  

                Daf má a nemá pravdu, DT sice dělají jen dušovky, ale právě díky spec. setu no tubes lze použít i UST pláště. Nebuďte leniví a pro informace si zavolejte do Bottico. Tam vám řeknou více. zdar.

                0 0
                • TinkTink  

                  Jednoducha otazka – vyplati se vynalozit tolik energie a penez na UST? Mne se proste porad zda ten system nedotazeny…(fakt uz bylo vsude receno hodne…nema to jenom samy plusy, minusu je pozehnane…)…

                  Myslis ze to ma cenu? :) (myslim UST..konkretne pro tebe…)

                  0 0
            • RomanH  

              Ja bych byl opatrnej. Kdysi psali v nejakem starem Cykloservisu, jak podobny tmel nastrikali do duse (melo to zabranit uniku pri propichnuti) a pri defektu bylo vysledkem zasrany ram a rafek od zelene hmoty. S bezdusovkama (ne UST) se myslenka toho tmelu obnovila, ale bal bych se stejnyho vysledku. Ale nezkousel jsem, pisi jen, co jsem cetl.

              0 0
              • tutite  

                No tubes není tmel, proboha..

                0 0
                • RomanH  

                  Ale krome te tesnici pasky jeste nejakou hmotu predsi strikas pres ventilek do plaste, ne ?

                  0 0
                  • igor  

                    latexove mlieko, ale notubes uz je vyskusany system ktory funguje. To nie je ziaden pokus-omyl.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Nepochybuji o tom, ze to nejak funguje. Na mtbr.com jsou docela pozitivni reakce, tak to asi smejd nebude. Jen si nejsem jistej, jak snadno by se to pripadne cistilo, dale nevim, jak se to bude chovat treba v zime. Ja osobne bezdusovky nechci a pokud bych se pro ne nahodou rozhodl, volil bych radeji UST v podobe CrossMaxu + bezdusovych plastu.

                      0 0
                      • tutite  

                        Já sem koncem sezony vozil pod pláštěm takovou širokou kevlarovou pásku a celý měsíc jsem byl bez defektu. Výborná věc, je na tom napsáno GEAX.

                        0 0
                      • igor  

                        crossmax + ust plaste vozim teraz, o notubes + klasicky plast rozmyslam prave kvoli vahe. Je tam velky vahovy rozdiel a to este nehovorim o rafiku od notubes /350gr/ a odolnosti voci defektom…

                        0 0
                    • nachti  

                      Nebudu nikam nic stříkat. Pokud budu chtít jezdit bezdušáky, tak asi zvolím Crossmaxy. Ale jak uz napsal TinkTink, ještě mě nikdo o tomto systému natolik nepřesvědčil, abych jej za každou cenu musel mít. Je nějaky problém s Crossmaxy a klsickým pláštěm s duší?

                      0 0
    • miťo  

      Nekoupit. Jestli preferujes snadnou servisovatelnost, postav si kola sam. Vyber kvalitni naby, zeslabovany draty a lehky kotoucovy rafky. Cenove budes o neco niz, nez s komplety.

      0 0
    • ota  

      dá se na ty endura použít klasický pláš? s duší?jaký typ ventilku tam v tomto případě vleze?

      0 0
      • Luky  

        Dá se, ani tam nemusíš dávat tu vložku do ráfku, myslím že tam půjde jen galuskový ventilek,…

        0 0
      • Daf  

        Zrovna ted vozi na Crossmaxech nejake Rubeny Winner za 150Kc. Jde tam jen galuskovej ventilek. Plast se nasazuje pomerne dobre, ale horsi je to s jeho usazenim. Aby se zaklapnul do patek tak jak ma, je potreba ho natlakovat na docela velky tlak cca 5 Baru. Ale muze to byt taky jen tou Rubenou, protoze jsem jinej dusovej plast nezkousel.

        0 0
        • TinkTink  

          Hele…a nejsou ke vsemu kevlarovy? Jestli jo, tak to je normal vadnej kus…

          0 0
          • Daf  

            Ne ne. Za 150Kc kevlar nesezenes a na najizdeni kilaku to staci :) Kdysi jsem mel kevlarove trilobity a ty teda nasadit to byl porod.

            0 0
            • TinkTink  

              Fakt joooo?

              0 0
            • hanz  

              zrovna tudle rubenu za 150 seženeš bez problemu v kevlaru......a to debilní usazování je u tohodle pláště normal.

              0 0
        • ota  

          takže i pláště i v drátu tam drží?

          0 0
          • ota  

            chci zkusit i bezdušáky,ovšem možnost nasadit drátěnou klasiku by potěšila,jestli to jde

            0 0
            • Daf  

              Jo muzes tam dat jakejkoliv plast. Neni s tim zadnej problem.

              0 0
    • tutite  

      to nachti. Za prachy si kup raději nové FSA MTB výplety. Cenově podobné, o dost lehčí. Zdar.

      0 0
      • nachti  

        Díky za dalši tip. Jen mi to zase trochu zesložitilo rozhodování. Byl jsem už, rozhodnutý pro DT Swiss 4.1D + Onyx. Myslíte, že stojí za to přplatit cca 3.000,– za tyto FSA výplety? Má někdo zkušenosti?

        0 0
        • nemo  

          na trinnity.cz je mají FSA XC300 disc za 11.300, při platbě předem 5% sleva… taky o nich silně uvažuju

          0 0
    • nachti  

      Trochu mě odrazuje těch 24 drátů. Ve předu mám 185mm kotouč a nevim jestli budou dost tuhé. Díky, na Trinnity jsem si jich vůbec nevšimnul.

      0 0
      • hanz  

        taky jsem se furt koukal po nějakých krásných zapletených kolech, ale nakonec se oběvili hodně kvalitní klasický výplety v bazaru tak jsem vzal ty. Měl jsem strach co když bouchnu ráfek, nebo budu mít jinej problem(atyp dráty). Výhoda klasik je v tom že i třeba na dovolený v uplný řiti seženeš vždy nějakej ten ráfek a budeš to moct opravit, ale když zlikviduješ třema Cmaxe tak musíš koupit celý kolo abys mohl dovču dojezdit. Klasiky zas ale nejsou tak krásný no.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.