• Grivel

    Ahoj, mam v plánu se účastnit 1000 miles v roce 2014 a už teď řešim vybavčo. Hlavně zavazadla. Nosič a kapsy mě úplně nelákají. :-). Poradíte do čeho zabalit. Díky

    • alexandr  

      Mně se nejvíc osvědčily samonosné brašny ve stylu Everbike (hlavně ta podsedlová). A na záda cyklobatoh, ale ne moc velký ani těžký.

      Jiní preferují žádné brašny a větší batoh.

      Nosič je opravdu overkill a jen pro silné povahy :).

    • Klepy  

      Čau. Jak jsem tu psal na jiném místě, tak já pořídil toto:

      www.everbike.cz

      Spousta lidí s tímhle vybavením minulý rok jela. Mrkni na web a uvidíš sám, jestli je to to pravé, co hledáš. Ať se daří!

      • Janouch  

        a daji se ty brasny namontovat na teleskopickou sedlovku ?? dik

        • McBlacky  

          everbike ne, ale jiný ano, i když jen menší rozměry. Nepromokavá třeba zde http://www.ortlieb.com/_prod.php…

          ale vozit sebou teleskop na Míle je na nic. Váha nahoru, riziko poruchy a stejně ve sjezdu jsi naloženej a unavenej, takže hravě ti stačí klasika

    • McBlacky  

      záleží co chceš sebou vozi za krámy :)

      Kdybych se chtěl ideálně připravit na míle tak bych si koupil nepromokavý batoh, například ortlieb a nechal si udělat do rámu custom maximálně velkou brašnu – tedy samozřejmě bych jel na HT 29 kam se pořádná vejde ideálně rám s menším slopingem. K tomu už pak jen podsedlovka na nářadí a případně alumatka na řidítka ta zabírá hodně v batohu.

      Nic lepšího nevymyslíš. Nosiče se lámou a překáží, cokoli jiného těžšího než v rámu rozhazuje těžiště atd.

      beru to ze svojí 2× Loudací zkušenosti a zkušenosti kamaráda co jel míle 2× a 1× Loudačku.

      • Grivel  

        Díky za názory. Skouknul jsem everbike a vypadají docela promakaně a uvažuju o zakoupení. Nemáte někdo osobní zkušenost? S batohem mam problém kvůli zádům, snesu na delší cesty maximálně Camela.

        Krámů moc neplánuju, ale spacák bych viděl do tý přední (prý je na to i určena), zbytek dozadu. Přijde mi to jako ideální rozložení váhy…Podle fotek na webu mílí s tim dost bajkerů jelo, tak snad nešáhnu vedle, ještě podumam. Díky

        • singl-trip  

          1000mil jsem sice neabsolvoval, ale hodně jsem o tom uvažoval/uvažuju. Viděl jsem nekolik borců co sebou vezli a teda bylo to peklo. Myslím, že základ je sebou tahat jen to, co opravdu potřebuješ, jako je spacák karimatka nepr. bunda nějaké náhradní oblečení, ponožky… SAám jsem si vymyslel systém uchycení nepromokavého pytle na sedlovku a lyžiny pomocí poruhů Funguje to dobře. jediný opruz je to tam dostat, protože pytel je kluzký díky svému povrchu, ale to je jen otázkou cviku. V pytli jsem měl na 3 denním výletě spacák, karimatku, péřovku, mikinu a nějaké drobnosti. Zbytek v batohu a na řídítkách igelitovou plachtu.

          Výroba mě zabrala asi 2,5 hod(šil jsem poprvé :-)) a cena cca 50kč. Nějaké popruhy a přesky jsem měl ze starých batohů. Kupoval jsem jen sucháč na sedlovku.

          Tak třeba taky možnost ;-)

          • JSt  

            asi zalezi jak jsi zvykly na kole jezdit. pro me by to bylo obtizne akceptovatelny, pac se neda jit za sedlo. na silnicku klidne. ;-)

            • Nimrod  

              za sedlo se trošku jít dá, ale jsi pochopitelně limitován. ale na většinu terénů to podle mě stačí

            • singl-trip  

              Pro JSt- za sedlo se sice jít uplně nedá, ale drtivou většinu terénu se sjíždět dá v poho. Počítej taky s tím, že vzhledem k tomu, co všechno je na kole se dá hůř „ovládat“, takže zapomeň na nějaké extra sjezdy. Navíc po x hod. v sedle jsi rád, že jsi rád :-D

              • JSt  

                pocitam se vsim, ale to tve reseni je pro me tezko akceptovatelne. :-)

                • singl-trip  

                  No tak jasně. Ne pro každého je tohle řešení optimální.

                  Nicméně, když jsem nad tím před šitím přemýšlel, tak jsou prakticky 4 možnosti:

                  1. brát sebou minimum jako letošní vítěz(sakra risk)
                  2. mít nosič a zbytek v batohu(nosič pravděpodobně nevydrží)
                  3. Mít velký batoh a zbytek nějak na rám, sedlovku(záda ti rozhodně

                  děkovat nebudou, nehledě na sjezdy)

                  1. max. počet věcí narvat do pytle pod sedlo a zbytek v batůžku(raptor

                  14)- pro mě asi nejmíň nevýhod.

                  Určitě se ale najdou borci s lepším řešením, tak se můžu třeba inspirovat.

                  Taky jsem původně uvažoval o těch brašnách EverBike, ale za ty peníze…, navíc objem byl značně omezený. Něco má i Honza kopka, ale to se na můj full moc nehodilo.

                  • JSt  

                    http://lh6.googleusercontent.com/…atra047.jpg

                    takhle to resim ja + 30l batoh na zada. kolo se ovlada vpodstate beze zmeny. ty do ramu trouhlas nedas…

                    • Paja  

                      To pod sedlem je co, spacák?

                      • JSt  

                        jo. umistenej tak, ze nicemu nevadi a do batuzku se misto nej vleze bochnik chleba. ;-)

                        • Paja  

                          …a neštrejcháš o něj stehnama?

                          • JSt  

                            umistenej tak, ze nicemu nevadi

                            proc to pisu? :-D

                            • Paja  

                              To, že ti to nevadí nemusí ještě nutně znamenat, že o to neštrejcháš ;-) Podle zkušeností s podsedlovkama bych do toho asi „kopal“ při každým šlápnutí.

                  • oddie  

                    Proč sakra risk? Předepsané minimum je karimatka, spacák a nepromokavá bunda, o kolik moc toho potřebuješ navíc? Do lijáku a mokra si stejně lehat nebudu, to ti ani stan nepomůže, prostě je třeba najít místo, kde spát lze. Takže nad rámec max. žďárák, když už. Funkční oblečení taky nic moc extra neváží. Karimatka pod řídítka, spacák pod sedlo, velká brašna do rámu co psal Blacky, na záda malý batoh s camelem, víc není potřeba.

                    • singl-trip  

                      No tak to na mě jenom působilo, když jsem viděl rozdíl ve výbavě mezi 1. a 2.(Degl)

                      Degl jel všechny ročníky a vzhledem k tomu, jaké byly první dva se mu ani nedivím. Prostě rezervní oblečení navíc.

                      Já sebou na výlety taky beru jen, co píšeš, tzn. spacak, karimatku, nepr. bundu, místo žďáráku igelit a rezervní ponožky mikinu. Navíc jsem občas bral lehkou péřovku.

                      Tyxa neměl opravdu krom povinné výbavy nic navíc. Nevím, ale pokud by přišel chcanec a vítr. tak než najdeš nějaký rozumný nocleh(místo na přečkání), tak promrzneš a jsi v kytkách. Jen můj názor. Za kompem se to lehce kecá, ale přečti si třeba nějaké povídání právě od Degla.

                      • oddie  

                        Oblečení na dlouhý výjezd volím takové, v kterém nepromrznu, ani když dlouho prší. Resp. nepromrznu, dokud se hýbu. Mám v tom asi dost výhodu v celkem velké odolnosti, na nohy mi to nevadí prakticky vůbec, stačí dlouhé kalhoty a jsem v pohodě, vadí mi to jen na vršek a ten uspokojivě řeší ta nepromokavá bunda. Co psal jsem nečetl, mám nějaké vlastní zkušenosti, pravda ne přímo z kola, ale např. celodenní pádlování po Yukonu v dešti blízkém nule stupňů je výživné slušně.

            • lumyr  

              tohle je ale asi jediné použitelné řešení. Kámoš to jel 2× a co říkal, tak kdo měl nosič na fullu uchycenej za sedlovku, tak s ním nedojel… On vozí batoh + věci v rámu.

              • McBlacky  

                tak tak, Tpx loni urval nosiš dimenzovaný pro 15kg po 100km, naloženo na něm měl 1,5kg max.

                Byl od SA, takže žádný noname shit :)

                ty nosiče nejsou pro jízdu v terénu, prostě se uklepou

        • sharkeeCZ  

          http://www.ivelo.cz/…013-skoncil/

          a nestaci vybava jako mel letosni vitez ;)

          joke

          • singl-trip  

            Tak určitě stačilo,ale myslím, že pokud by počasí bylo jenom trochu jiné, tak nevim nevim!! Ale těžko soudit. Vítěz je jasný a je to fakt borec! Vezmeme-li ale v úvahu, že bude pršet, foukat atd., jako to bylo při prvním ročníku, tak takhle na lehko je to skoro sebevražda.

            Letos jim nepršelo jediný den a ten risk slavil vítězství.

            • Grivel  

              To asi souhlas. Mam v tomhle zkušenosti z hor..Počasí dokáže udělat ze závodu peklo. Když jsem četl a viděl fotky z prvního a druhého ročníku…jooj..to byl mazec:-)

            • McBlacky  

              pokud jedeš na win, tak to risknout musíš, naložený by to vyhrál snad jen Kozy :)

              respektive podle předpovědi se vybavíš, Míle jsou blbý, že jsou 8–10 dní což předpověd, pokud je nestálá nemusí ideálně zvládat. Ale když vidíš, že první 3 dny bude lejt, prostě se naložíš a pak si to pošleš třeba z hranic poštou

              • teepeex  

                míle jsou 8–20denni mily Blacky:)

                • McBlacky  

                  jasný já to myslel jako, že na win jsou 8–10 dní a tam má smysl to řešit až na gramy. Pokud jedeš dojet, je nejdůležitější udržitelný tepelný standart a spolehlivost řešení

                  • oddie  

                    Pokud jede jen dojet, to se snad dokonce smí spát někde po penzionech, ne? Co jsem tam tak letmo četl… Na rozdíl od těch expedic, kde člověk těch 1000 mil nepotká ani nohu a musí s sebou vézt úplně všechno. Původně, když jsem o tom slyšel poprvé, jsem myslel, že je to přesně ono, a ono prd.

                    • JSt  

                      akorat spani v penzionu te pri do znacne miry hendikepuje. ;-)

                    • McBlacky  

                      jasný jsou lidi co spí v penzionu každou noc. My loni na loudačce 2 noci v penzionu a jednu v zázemí taky v posteli. Letos na Loudání taky jedna noc penzion :)

                      ono ve finále totiž se to vyplatí jednou za 3–4 noci dát indoor a první noc pokud jedeš nonstop tak po ní následující spánek je taky lepší delší a indoor. Systém je takový, že spíš 2–3 hodiny a jednou za čas si dáš větší regeneraci 5–6 hodin. Funguje to, ta ztráta se na hodně dlouhým neprojeví tolik jako případné krizové vyčerpání v půlce libovolného dne.

                      Samozřejmě existuje výjimka z tohoto pravidla a to je odpočinek vzhledem k počasí. Pokud má v průběhu dne brutálně pršet, zakempíš a pak jedeš nocovku. Ale to už dokáže jen málo lidí -výborně třeba Venca- musíš umět usnout na povel

                      ve finále to vybavení a jeho řešení je fakt drobnost v celém nonstop závodě typu loudačka a míle

                      • oddie  

                        Usnout na povel, no, já se na povel neumím ani vzbudit :)

                      • Bumerangista  

                        Já si například koupil meloun, kus ho sežral a pak si zdříml u rybníka na sluníčku. Byla to romantika. Musíš prostě reagovat na situaci.

                        • McBlacky  

                          ty se nepočítáš, ty jsi měl neoprenový ponožky takže jsi pak mohl jet 2× rychleji a v pohodě kompenzovat tuhle romantiku :)

    • micu  

      Se to blizi a mne se povedlo tak trochu zrusit sebe i kolo. To asi neni moc zajimavy, ale mam ted dilema. K dispozici budu mit bud 26 HT s pevnou vidli anebo s asi nic moc vidlici Suntour XCR. S pevnou mam najeto 0, s XCR tak 50 km. Ja sam zadny technicky zazrak nejsem napr. sudetskou Hvezdu jsem jeste nedal(ale vzdy to aspon zkusim..). Otazka je jake kolo vzit a priblizne na kolika procentech trasy se daji cekat problemy pokud bych mel pevnou (vyskytuje -li se tu ucastnik z minulych let) ?

      • Rychlej turista  

        Bych si tipnul, že na takovou štreku musí být pevná vidle výhoda.

      • McBlacky  

        dost lidí to jede na pevný, sice teda dneska už většina na 29" ale dá se to jistě i na 26", co do terénu to je min z 85% cyklostezka po široký cestě podklad asfalt/šotka. Ten suntour je stejně sračka maximální a v reálu ti moc nepomůže, jen to bude těžký navíc. Případně když bude prvních pár dní pršet, bude z ní stejně pevná ;)

        záleží jak jsi zvyklej a tvrdej :) moje poklona všem co to daj na celopevným kole, osobně bych neuvažoval o jiným kole než fullu.

    • jihra  

      Trošku to tady zkusím oživit. Pokukuju po 1000 mílích a teď uvažuju nad zavazadly. Každopádně na zádech nechci vézt nic těžkého, ideálně vůbec nic. Každá váha navíc na zádech zatěžuje zadek, ramena atd. Takže co nejvíce věcí umístit na kolo. Tudíž to chce hardtaila max. s přední odpruženou pružinovou vidlicí, jelikož zadní odpružená stavba zabírá v rámovém trojúhelníku spoustu místa. Do rámu hardtaila co největší brašnu. Brašna na řídítka se také hodí. Teď ale co dozadu. Velká brašna pod sedlo, kterou vozí většina účastníků mílí, je sice fajn, ale pro mne je nepoužitelná. Proč? Jelikož bedra v mém věku už nejsou co bývala, tak potřebuji alespoň minimální zadní odpružení a tak na kolo nasadím odpruženou paralerogramovou sedlovku Suntour SP12-NCX (viz. obrázek) – a na tu holt podsedlovou brašnu nepřidělám. Takže zbývá nějaký nosič. Bohužel klasické nosiče jsou naprd, nic moc nevydrží. No a tak mne napadlo použít jako „nosič“ držák ze zadní dětské sedačky na kolo – ty dvě ocelové kulatiny s upevněním na rám kola (viz. červená šipka na obrázku). Kola opravuji už nějakých dvacet let a nikdy jsem nezaznamenal, že by se ty kulatiny zlomily – holt pro dítě jen to nejlepší. Sedačky mají nosnost 15–20 kg, takže v pohodě. Prostě na kolo se upevní jen ten držák (ty kulatiny – viz. třetí obrázek) a na něj se pak připevní nějaká brašna – třeba ta velká podsedlová.

      Nezkoušel už to někdo z vás? Co na to říkáte? Sem s názory. Díky.

      Jirka

      • Libores  

        Ono to jde:

        • jihra  

          No řekl bych, že to trošku omezuje pohyb sedlovky a ten sucháč kolem paralerogramu se může časem prodřít. Druhá věc – nejde „jít s prdelí za sedlo“.

          • Libores  

            Je to odzkoušené a zrovna v Revelate Designs dobře vědí co dělají:)

            • shauriq  

              prave proto v revelate tam maji ten plastovej dil dovnitr paralelogramu.. a sedlovka pak nepruzi vubec…

              • Libores  

                jakej plastovej díl?

                • shauriq  

                  presne ten co je videt hezky na druhei fotce v tvem odkazu… s logem cane creek..

                  • romachain  

                    Asi si prvně zjisti o čem píšeš kámo a nedělej tak tady ze sebe zbytečně hloupýho (Snažím se to napsat tak, aby se nikdo neurážel, myslím to v dobrým!). Je to sedlovka Cane Creek a ten bazmek co popisuješ je elastomer, kterej tam správně patří a dělá tam to co má, tedy pruží…

                    • jihra  

                      Ta sedlovka Suntour funguje trochu jinak a řekl bych že lépe.

                      • Libores  

                        máš obě vyzkoušený, jo?

                        • jihra  

                          Jo. Seděl jsem na obou – na té Cane Creek jen krátce. Suntour používám. Přijde mi, že má větší zdvih a je jakoby „měkčí“ nebo jak to říct. A navíc u Suntouru se dá seřídit „tvrdost“ pružení. U Cane Creek nevím, asi ne.

                          • Libores  

                            Cane creek má dva zdvihy a dají se koupit různé tvrdosti elastomeru, takže si ji tím naladíš. Dva roky jsem jezdit to věrzi s vyšším zdvihem LT a prišla mi vynikající. Suntour nevím, recenze mě odradily.

                          • lendl  

                            Suntour som mal, ale nijako ma nenadchol. Jedina vyhoda cena a moznost nastavit tvrdost. Nevyhodou je takmer kilova hmotnost, maly zdvih a ziadny naznak tlmenia (pruzina netlmi). To kes som si kupil CaneCreek LT (s tym vyssim zdvihom) to bola ina kava. Viedlo to k tomu, ze som predal vyborneho fulla a jazdim toto.

                            Podsedlova brasna na to ide, Firma Revelate (odkaz vyssie) nie su zaidny suplikanti, ale legenda v tejto branchi, tym sa da verit. Ale nemusi byt len Revelate, staci prebrowsovat na mraky roznych vyrobcov a najdes vhodny model.

      • RomanH  

        Zalezi, kolik kg tam chces mit. Pamatuji si, jak pri rychlejsim rozbitejsim sjezdu sedacka strejchala o zadni kolo (rozkmitalo se to). Vozik byl v tomto mnohem lepsi. Nevim, jestli se ba Milich musi i prenaset (tahnout kollo dlouho treba pres polomy) – pokud ano, je lepsi batoh, nebo alespon kompromis – rozumna vaha na zadech i kole.

        • Libores  

          Na vozík zapomeň:)

          • mr.garisson  

            Souhlas. Můj týmový kolega, se kterým jezdíme 24h to jel několikrát a každý rok měl menší a menší brašnu. Vozík bych na tom závodě nedal ani svému úhlavnímu nepříteli.

            • Libores  

              S vozíkem jednou odstartovali maníci na tandemu, ale do cíle dojeli už bez něj:)

          • RomanH  

            Pockej, ja neradil vozik na Mile, jen jsem ho porovnaval se sedackou – mel jsem oboje, s voikem a detmi mam prolitane Jezeniky, Hostynky, Vysocinu. Kam se vesel na sirku, nebyl problem, vyjma tahnuti v hlubsim snehu – tam to neslo. Na Mile bych si ho ale samo nebral, byt byl v terenu lepsi nez sedacka.

        • jihra  

          Na mílích se určitě kolo nosí. Batoh dejme tomu ano, ale asi bych tam dal jen lehkou karimatku a pár drobností.

      • oddie  

        Nevím, proč zrovna pružinovou vidlici, ale základ je nevozit zbytečnosti. Takže na tu opičárnu dozadu bych se vykašlal.

        • RomanH  

          Presne

        • jihra  

          Odpruženou vidlici v každém případě – s pevnou vidlicí dostanou ruce fest zahulit. A proč pružinovou? Když se posere vzduchová (a že občas vzduch uteče), tak si to neopravíš. Prasklou pružinu ve vidlici jsem ještě neviděl.

          • oddie  

            Sorry, ale to mi přijde dost jako blbost. Tahat (a vůbec kupovat) o půl kila těžší pružinovku kvůli teorii, jak „občas“ uteče vzduch… I to ostatní je úplně zcestné, hardtail kvůli místu v rámu, a pak to zmršit odpruženou sedlovkou, a dorazit zbastlem z dětské sedačky kvůli tomu, že nejde použít podsedlovka. Skoro jsem si i myslel, že si děláš zvláštním způsobem srandu.

            Pokud by mě někdy napadlo tohle jet, prostě seberu to aktuální celopéro co mám, akorát tam dám novej řetěz a nový gumy, a nový mlíko do nich, a nic víc nebudu řešit. Brašna na řídítka, podsedlovka a nic víc není třeba. Bude to vážit pravděpodobně míň než zbastl s těžkou pružinovkou a těžkou sedlovkou, nemluvě o tom nesmyslu s držákem. A fungovat to bude o 100% líp, ono nejen páteř to odpružení ušetří, i nohy si líp odpočinou, o tom, že vzduchový tlumič funguje líp než odpružená sedlovka ani nemluvě.

            • mr.garisson  

              Radek Musil to taky jezdí na celopéru a nevypadá, že by měl problém s umístěním nosiče.

              • oddie  

                Ať si kdo chce co chce, já bych nosič na něco tak krátkého a ještě vedoucího civilizací netahal. Expedice s báglama jsou absolutně něco jiného, to se jezdí úplně jinak…

              • Manzak  

                A tys snad videl na jeho kole nosic?

                • mr.garisson  

                  Promiň, teď to po sobě čtu a chtěl jsem napsat brašna.

                  Myslím, že jeho setup se dvěma brašnama na řídítkách a spacákem na sedlové trubce je fajn, já bych to ale udělal jinak – bez batohu na zádech.

                  I když má celopéro, tak nosič na sedlovou trubku, který unese 15 kg by se tam cajk vešel a nemusel by tahat batoh.

                  Nicméně je to šampion, vyhovuje mu to, tak nemá cenu to řešit.

                  • Canyon325  

                    tieto menšie brašne na rajdách, resp. pred rajdami vedľa predstavca sú top, zvlášť v jeho prípade, keď sa chcel za jazdy najesť a minimalizovať prestoje… na Bohemia Divide som si vzal na skúšku jednu z Decathlonu a banoval som, že som nekúpil ešte jednu… zbytočne sa človek zdržuje, keď musí všetko dolovať z batohu alebo rámovej brašny

            • mr.antik  

              Btw už někdo někdy utekla vzduchovka? To se spiš dvakrát podělá tlumení

              • jihra  

                No v servise jsem už pár vzduchovek bez vzduchu viděl.

                • tsunami  

                  Tak si pro jistotu přibal gufero nebo co se tam podělá a prostě to oservisuješ cestou ;-)

                • oddie  

                  Já už viděl pár prasklých rámů, a to dokonce o hodně víc než uteklých vzduchovek, neměl by sis vzít i náhradní rám? A kola – záplety, ty by bylo lepší vzít aspoň dvoje.

            • jihra  

              Jasně, že vzduchový tlumič – pokud tedy myslíš zadní odpružení – funguje líp než odpružená sedlovka. Ale u hardtailu je odpružená sedlovka lepší, než pevná sedlovka.

              No a také platí, že čím „složitější“ kolo máš, tím je větší je pravděpodobnost, že se něco posere.

              • tsunami  

                1000mil je uprostřed velmi hustě obydleného území, kde se možná i dorozumíš svypm jazykem. Nejedeš někam na Sibiř.

                • Libores  

                  ano, ano. Doporučuju vyzkoušet shánění servisu vzduchové vidlice třeba ve Šluknovském výběžku, nebo na východě Slovenska:) On je to závod, takže prostě chceš jet a ne se hrabat v kole.

                  • Forester  

                    Tak zavod je to pro prvnich 10? (S urcitou mirou nadsazky) Pro zbytek je vitezstvi dojet.

                    • jihra  

                      Přesně, chci jet a dojet a ne shánět desítky kilometrů servis.

                    • Libores  

                      Myslím, že většina jezdců to chce dokončit v nějakém čase a podle toho se snaží jet. V tom smyslu to závod pro ně je.

                      • Forester  

                        Prvni den dva plati, co rikas, pak je to o tom dojet :-). Mysleno na tu vetsinu, nikoliv na ty, co zavodi a maji to rozplanovane den po dni :-).

      • detoxy  

        Když jsem vozil děti, tak jsem měl druhé tyčky a na ně vázal brašnu. Nicméně je to těžké, hrká to, vrže to. Teď jsem přešel na podsedlovku everbike a jsem mnohonásobně spokojenější. Hlavní plus je, že podsedlovka je pružně uchycena, takže věci v ní nedostávají takové rány. Já bych radši pořádně promyslel, jak to udělat aby podsedlovka šla použít.

        • jihra  

          Jelikož chci mít paralerogramovou odpruženou sedlovku (viz. výše), tak podsedlovku tam rozumně nepřidělám – viz výše.

      • Forester  

        jestli toho nechceš vozit moc, tak ti musí v pohodě stačit přední brašna, rámovka a malý batůžek. Podívej se na videa či fotky z akce. Ty lepší vozí jen malý batůžek a pár věcí přilepených na rámu. Pokud budeš mít přední, zadní a rámovou brašnu, tak je to při jakýmkoliv tlačení, přenášení či další manipulaci smrt a dojedeš na to. Vím, o čem mluvím, dohnalo mě to, tedy včetně nějakých zdravotních komplikací na 500. km :-(. Na fotce je, jak to nemá vypadat (a to ještě není vidět skoro plný 25 lit. Osprey Escapist na zádech) :-).

        Co nemáš, nepotřebuješ :-).

        Tak ať vyjde přihlášení!

        • koko0925  

          Kdesi jsem četl dlouhý seznam věcí, co účastníci musí mít povinně s sebou. Takže to se nekontroluje? Jinak nevím, kam by to mnozí dali, když skoro nic nevezou.

          • Libores  

            buzola / kompas – musí být mechanický,

            píšťalka,

            nůž,

            zrcátko (pro vysílání signálů odrazem slunečních paprsků, tzv. házením prasátek),

            provaz (např. pro vytažení kola na strmý sráz, pro zajištění se při brodění atd.),

            hadřík nasáklý benzínem v uzavřeném obalu (pro případ nutného a rychlého rozdělání ohně), případně jiný agresivní podpalovač odolný proti vlhkosti (vodotěsně uzavřený),

            sirky,

            zapalovač,

            dezinfekční prostředek pro poranění,

            pepřový sprej proti zvířatům,

            čelovka,

            spacák,

            izotermická (termoizolační) fólie,

            cyklistická přilba (povinná pro cyklisty a koloběžkáře).

            Kromě spacáku to moc místa nezabere.

          • Forester  

            letos byla jedna kontrola hned na startu … i u Kopky :-), a pak hrozí kontrolou i na trati … ale nevím, zda to proběhlo

            • jihra  

              No my důchodci si potrpíme na pohodlí. :-) Takže kdoví kolik bych toho táhnul sebou. :-) :-) :-)

              • lumyr  

                Důchodci to jezdi s cca stejnou bagáži co tu je uvedeno (viz např, Martínek, Ozogán)

        • jihra  

          No máš pravdu, pokud bude dost velká brašna v rámu a něco na řídítkách a na zádech, tak zadní brašna možná nebude potřeba.

          • Libores  

            mám to přesně naopak. Na řídítkách nemám nejraději nic, s rámovou brašnou se kolo spatně nosí (což se na mílích dějě poměrně často), takže tu raději také vynechat, za to podsedlová mě nijak neomezuje.

            • Forester  

              příští rok to budu mít stejně. řídítka budou volná, bo když nevidíš přední kolo, v technických pasážích to není ono :-)

              • jihra  

                No něco na tom bude. Jezdím na sjezďáku a máš recht – pod přední kolo je dobré vidět.

    • jihra  

      Lidičky, dík za diskuzi. :-)

    • JirkaMTB  

      Máte někdo zkušenost s brasnou pro fulla do rámu? Např. http://www.bikepacking.com/…n-frame-bag/

      • Manzak  

        Ja mam od Alpkitu, je povesena pod horni trubkou, ale nevim co chces jako slyset?

        • JirkaMTB  

          No neviděl jsem tyhle specifický brašny, které kopírují tvar vodorovnýho tlumice u fulla nikde prodavat. Tak mě zajímá, jestli to náhodou někdo už neřešil, případně si nenechal dělat apod. Docela rád bych si totiž takovou koupil na dlouhý vyjezdy.

    • JirkaMTB  

      Mate nekdo tip na mensi brasnu na horni trubku pro kola se sirokou predni casti, tzn, ze suchy zip musi by co nejdal a nizkym predstavcem?

      • Forester  

        Mel jsem pujcenou, byla z Decathlonu.

      • atty  

        Koukni na ROSWHEEL (ono teda tu čínu děla milion výrobců), ale i v té menší velikosti má sucháče až dost dlouhý – musel jsem si je sešít/zkrátit

      • Renda69  

        Třeba Revelate?

      • stan.zak  

        Bral jsem teď od Acepac brašnu Fuel bag M

        upínací sucháče (bez přezky) jdou umístit dle potřeby.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.