Giant 2016: zcela nové TCR, zapletená kola a sedla

Giant, světový lídr v oblasti cyklistického vývoje a technologií, představuje zcela novou generaci své dnes již legendární závodní silniční řady TCR! V nabídce budou tři série, všechny nabídnou karbonové rámy: TCR Advanced SL, TCR Advanced Pro a TCR Advanced. Současně s představením řady TCR 2016 byla světu představena také zcela nová silniční zapletená kola Giant WheelSystems vyrobená s použitím pokročilých technologií a široká kolekce vysoce kvalitních a pohodlných sedel.

K nové řadě TCR bylo při jejím vývoji přistupováno tak, aby výsledkem byla špičková závodní a výkonnostní kola s vyváženými jízdními vlastnostmi („Total Race Bike“). Nová řada TCR je tak určena jak pro špičkové závodníky, tak i výkonnostním jezdcům, kteří sice nezávodí, ale přesto vyžadují rychlé, lehké a pohodlné kolo se závodně laděnou geometrií.

Pro své jízdní vlastnosti je řada TCR po celou dlouhou dobu své existence volbou závodních jezdců. Na vývoji a testování kol nové generace TCR se podíleli členové profi stáje Team Giant-Alpecin. Při výrobě karbonových rámů TCR se využívají zcela nové technologie a výrobní postupy.

řada Advanced

Erik Klemm, hlavní designér silničních kol Giant, k tomu říká: „Naším cílem bylo dosáhnout toho nejlepšího poměru tuhost-hmotnost mezi všemi našimi konkurenty a současně zachovat to, čím je řada TCR vyhlášená – perfektní ovladatelnost – a ještě zlepšit celkové jízdní vlastnosti. Díky našim bohatým zkušenostem s vývojem i výrobou se nám to podařilo.“

Modelová řada TCR 2016 / Total Race Bike

TCR Advanced SL / Vlajková loď celé řady TCR. Rámy jsou ručně vyrobené z našeho nejkvalitnějšího karbonového vlákna Advanced SL Composite a přinášejí ten nejlepší poměr tuhosti a hmotnosti ve své třídě. Nové rámy TCR Advanced SL byly důkladně přepracovány tak, aby se oproti předchozí generaci snížila jejich hmotnost, ale přitom se neobětoval ani kousek jejich vysoké tuhosti – úspora hmotnosti oproti předchozí generaci je tedy 12 %. Horní trubka, sedlová trubka, integrovaná sedlovka a sedlové vzpěry mají minimalistické profily, středová oblast PowerCore byla také upravena pro ještě vyšší tuhost a lepší přenos síly. Novinkou je zde integrovaná sedlovka Variant Integrated Seatpost, která jízdní vlastnosti posouvá ještě výš a podtrhuje závodní charakter modelů TCR Advanced SL. Zachována byla samozřejmě osvědčená geometrie Giant Compact Road, která v roce 1997, kdy byla představena, znamenala revoluci v oblasti designu silničních rámů, zejména těch závodních a výkonnostních. Další úspory hmotnosti se podařilo dosáhnout u nové karbonová vidlice Advanced SL, oproti té předchozí šlo dolů 30 gramů. Současně se zvýšila její tuhost a došlo také k úpravě umístění hlavového složení OverDrive 2 (spodní ložisko), a to pro lepší přenos síly na spodní rámovou trubku MegaDrive.

řada Advanced Pro

TCR Advanced Pro / Kola řady TCR Advanced Pro jsou postavena na ručně vyráběných rámech Advanced Composite a jsou osazena celokarbonovými vidlicemi se sloupkem OverDrive 2. Při výrobě těchto rámů se používají některé z technologií rámů nejvyšší třídy Advanced SL, jako například MegaDrive, PowerCore nebo vnitřní vedení bowdenů. Nová je sedlovka Variant (neintegrovaná) pro více závodně vyladěný posed.

řada Advanced SL

řada Advanced SL

TCR Advanced / Základem kol řady TCR Advanced jsou identické rámy, jako mají kola TCR Advanced Pro, rozdíl je pouze ve vidlici, které není celokarbonová – má hybridní sloupek OverDrive.

Zapletená kola Giant WheelSystems 2016

Novou kolekci zapletených kol Giant WheelSystems jsme vytvořili s ohledem na maximální efektivitu, skvělou ovladatelnost a vysokou odolnost. Stejně jako u modelů TCR byl důraz kladen především na co nejlepší poměr tuhosti a hmotnosti. Naše zapletená kola jsou pro silniční modely TCR velmi důležitá z hlediska celkových jízdních vlastností, kola a rámy se navzájem doplňují a společně představují dokonale fungující celek. Při testování modelu TCR Advanced SL a zapletených kol SLR 0 WheelSystem z hlediska poměru tuhost-hmotnost bylo dosaženo nejlepších výsledků mezi klíčovými konkurenty.

Hlavní technologie použitá u nových kol Giant WheelSystems nese název Dynamic Balanced Lacing (DBL) a představuje inovativní způsob napnutí drátů pro dosažení ještě vyšší tuhosti a pevnosti kola jako celku, když je kolo v záběru. DBL kola kladou větší napětí na špice výpletu, které jsou v tahu, než na ty, které tlačí. Pokud je kolo v klidu, protější špice mají různé napětí. Jakmile se jezdec opře do pedálů, napětí špicí se vyrovná a vytvoří se tím tužší a efektivnější výplet (kolo).

Další technologie Optimized Anchor Point zvyšuje stranovou tuhost kol. A samozřejmě bylo využito našich nejpokročilejších technologií a výrobních postupů v oblasti zpracování karbonu, což je zárukou celkové vysoké kvality a spolehlivosti kol Giant WheelSystems.

Giant sedla 2016

Nová kolekce výkonnostních a závodních sedel byla vytvořena s využitím nových poznatků a s cílem dosáhnout maximální míry pohodlí. Nová výrobní filosofie Giant Dynamic Cycling Fit spočívá ve vytvoření produktů, které fungují nejlépe, když jsou v pohybu. Nová sedla zahrnující top modely Contact SLR a Contact SL budou nabízena ve třech různých tvarech, aby si každý jezdec vybral to své podle tvaru své pánve a její pozici při jízdě: Pelvic Contact Condition – 1. Forward (posed více vpředu), 2. Neutral (neutrální posed), 3. Upright (vzpřímenější posed). Dále je tu také technologie Particle Flow Technology, která spočívá v použití malých volně se pohybujících částic ve dvou oddělených „kapsách“ uvnitř sedla, tím dochází ke snížení tlaku na sedací partie o více než 20 procent. Sedla Contact SLR a Contact SL mají navíc kanálky pro další snížení nežádoucího tlaku, Microfiber Comfort Wrap pro vyšší pohodlí a panely odolné proti prodření.

Pro další podrobnosti sledujte http://www.giant-bicycles.cz a https://www.facebook.com/GiantBicyclesCZ


15.7.15

Tagy článků

Giant