Upgrady - pozvánka do galerie

Přidat foto

Sezóna pomalu končí a tak bylo na čase udělat pořádný servis a očistu kola… :-D. Kecám, zimní sezóna skončila a fatbike vyhlíží tu jarní,letní a podzimní. Jelikož nastalo několik upgradů, naježděno x tisíc km a několik upgradů, rozhodl jsem se, že napíšu pár řádek, jak se s tímto kolem také žije.

Aktuálně sedlám celkem 3 kola. XC HT a XC fulla, které jsou dá se říct primárními biky pro „hlavní sezónu“ (co to je hlavní sezóna?) A pak tohle monstrum, které jsem si pořídil začátkem roku 2022, jako zimní/pozdně podzimní bike do s.aček a sněhu.

Jak už to tak u mých kol bývá, nikdy mi nestačí základní specifikace a nastalo několik změn:

  1. upgrade přední brzdy – komplet SLX M7100
  2. u zadní brzdy jsem vyměnil páčku za Deore M6100 kvůli servowave a lepší dávkovatelnosti – hadice i třmen ponechány (MT200 a BH 59). Super ekonomická varianta, která je sakra poznat. Nyní jsem s komplet brzdami spokojen
  3. Schwalbe Jumbo Jim 4,8 TLR. Původní Vee tire v rozměru 4,7 jsou fajn, rychlé a celkem podrží, ale ve větším marastu se přeci jen víc urvaly (mají menší špunty), ale taky jsem chtěl dát „možná“ větší šířku. Nakonec je reálná šířka o cca 2 mm větší. Se Schwalbe mám 112mm. Fajn, že i tlaky mohu foukat zase nižší, nyní P – 0,25 bar a Z – 0,35 bar. O bezduších se nemá smysl bavit, tady kort hrají velkou roli.
  4. Teleskop. Jó tohle byl upgrade. Původní Katana byla za super prachy, ale ten vakl a servis :-(. Pořízení CB Higline 3 z DE za fajn peníz bylo skvělá volba. Funguje perfektně, vaklík minimální a 150 mm kolu vyloženě prospělo.
  5. páčka teleskopu – původní plastová šla pryč a z Ali jsem pořídil kovovou ZTTO za pár kaček a jako musím říct, že parádní. Moc příjemná, lehká, dobře ovladatelná, musím jen chválit.
  6. sedlo Vertu – tohle byl vabang. Pročetl jsem zdejší diskuze a za těch cca 350,– Kč z Ali jsem si říkl, proč ji nezkusit. Mám na ní najeto přes 500 km (to byl poslední nedávný upgrade) a to včetně výletů 100 km + a mé perdeli vyhovuje. Hezky větrá, tlumí a díky teleskopu mi při sjezdu nevadí, že nemá polstrování, neb o sedlo svým vercajkem nezavadím :-)

No a jak teda vlastně hodnotím žití s tím fatbikem a proč to vůbec jezdím i za sucha. Hale fatbike je prostě něco jiného a v mém případě lepšího. Vždy budou existovat jen dvě skupiny lidí a to ta převážná, která bude říkat, že je to blbost a nesmysl a ta druhá, že je to pecka. Nic mezitím, podle mne, není. Já říkám, že to je mega super univerzál! Ano, slyšíte dobře. Moje kolo, tak jak je, má aktuálně cca 15 kg (což je dost) a je na plnotučných gumách s teleskopem. S tímhle kolem dám klidně švih 100 km+ a xxxx m převýšení a pořád s tím nebudu brzdou provozu (příklad posledního většího výletu: terén všeho chuť včetně silnic byl lehce nad 100 km, převýšení kolem 1.300 m s průměrkou 22,8 km/h). A to jezdím dost nízké tlaky. Když jsem to nabombil na 0,5 baru, tak to jelo skoro jako klasické kolo. Jednoduše stačí upravit tlaky danému terénu a nemusíte řešit přehazování pneu. Pneu zvládnou, jak sníh, tak silnici, tak marast. Univerzálnost biku posune teleskopka, jako, co si s tím kolem dovolím sjet je až neskutečné. Mít tam odpruženou vidlu, je to pak opravdu lehké enduro, ale i takhle na pevném předku se neleknu kdejakého prudkého a technicky těžkého sjezdu.

Co k tomu dodat, jsem strašně rád, že se tyhle kola stále dělají, jsou to skvělé biky a u mne rozhodně zůstane dlouho. Pokud si teda nepořídím celokarbon (s vidlou), což je takový sen do budoucna :-)

Pozvánka do nové galerie: https://www.bike-forum.cz/…l/71366-burt

(vloženo 4.5.23)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Mr_Tom
Mr_Tom

17.5.23 16:45

k mému břichu by to momentálně pasovalo skvěle, ale jinak teda nevim no…

Reagovat
ZdeNECK1
ZdeNECK1

4.5.23 14:14

Moje zkušenosti, vyjelo a sjelo to nesmysl, v technice to bylo nemotorné, po rovině to špatně nejelo, pokud jezdil člověk sám. Alfou-omegou byly tlaky do terenu určitě pod pul atmošky., souhlas s Lachtisem

Rozhodně nedoporučuju, pokud jede skupina na XC nebo na gravelu, tak jim sekundovat na fatu, to pak jedni trénují vytrvalost a ten na fatu, trénuje HIIT :)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

4.5.23 13:55

Lachtis, jak říká klasik, vždy to je o nohách! ;-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

4.5.23 13:37

orm: a Tady jsem jel koukám loni na Blaník, tedy 87 km, převýšení bez mála 2.000m a tempo 17,3 km/h s tím, že to bylo primárně a zastávky na focení apod…

Reagovat
Lachtis
Lachtis

4.5.23 13:33

TK75: je to tím buřtem. S mými XC mě to taky hrozně baví a jsou to skvělé rakety, ale jsou to prostě obyč normální kola :-D. Tohle se blbě popisuje někomu, kdo to nezná…

FOSA: posledně jsem lil něco kolem 150 ml do jednoho kola, takže nic hrozného

orm: tak to víš, že jo, když to mám na tlacích 0,25 a 0,35, což jezdím defakto furt. řeknu to v řeči čísel. Průměrku mám u buřta asi o 3 km/h horší, než u svých xc raket na svých běžných (kratších, tj cca 50–60 km) trasách. Ale to se bavíme o nějakých trasách, kde je všehochuť včetně asfaltu. To je asi nejvíc vypovídající. Ale zase s počtem km a hlavně převýšením je ten rozdíl pak znatelnější. Třeba loni jsem s tím jel Sázavského Blizáka, což hodilo 84 km s převýšením 2.350 m a garmin mi ukázal průměrku jen 14,5 km/h, ale jel jsem to stylem zastávka na každé občerstvovačce a pokec tam, čili lážo-plážo. V pondělí jsem jel naopak tempo, najel přesně 100,02 km (ano tu stovku už jsem jen dokroužil kolem baráku, aby tam padla :-)), nastoupal 1.273 m a jel jsem to 4:23:10, tedy průměr 22,8 km/h. Takže jak vidíš s buřtem se dá a to jsem tím chtěl říct. Pokud člověk má trochu fyzičku a nemá vyloženě špatný fatbike s blbou geo a nesmysl drátové pláště s dušemi, tak to i celkem sviští :-)

Reagovat
vlasto
vlasto

4.5.23 12:38

TK75: ten usmev je tim burtem. Kdyz sednu na dvoupalcovku, nebo na silnicku, tak ten spokojenej usmev neni. Bavi me to na vsech, ale sednout na tlustocha je neco jineho. Je to jako s motorkama, nebo autama. Nekdo ma rad Lamborghini, jiny radsi sedne do traktoru:-)

Reagovat
orm
orm

4.5.23 12:15

@Lachtis: Nerikej ze tu hmotnost nepoznas, jak na kolech, tak celkove kola. Muj levnej gravel ma pod 9kg, tvuj fat ma bez mala 15kg. To je 6kg rozdil a to hlavne na kolech. Gravel neni kolo do terenu, ale spon ne ve smyslu mtb kol.

Reagovat
FOSA
FOSA

4.5.23 12:09

Kolik se do takové gumy lije mléka na bezduš? Půl litru? :-D

Reagovat
TK75
TK75

4.5.23 12:09

Teď ještě jestli je ten úsměv tím buřtem, nebo tím že nás to hrozně baví na všem co má dvě kola :⁠-⁠D

Reagovat
Lachtis
Lachtis

4.5.23 11:36

vlasto: tak jasně, trochu to je pomalejší, to je jasný, asi jako, že trochu pomalejší je i na asfaltu XC, než grevl… Ale v té univerzálnosti, je podle mne, tohle kolo TOP. Protože s tím můžeš jezdit opravdu všude a za všech podmínek. Jaro-léto-podzim-zima. Sjedeš i solidní enduro nesmysly (kort, když tam bude odpružená vidle). Kdežto, modla poseldních pár let, tj. grevl, by v pořádném terénu neuspěl, resp. jej ani nesjel. Proto říkám, že nejuniverzálnější bike, je a bude fatbike :-D

Reagovat
vlasto
vlasto

4.5.23 11:31

Lachtis: pomalejsi trochu je, stoupavost mam o 50m/hod nizsi nez s dvoupalcovkama, ale to nehraje zadnou roli. Naopak na rozbite sterkovce na Feuerkogel jsem jel i tam, kde uz ostatni tlacili, pac jim presmykovaly gumy. Je to proste tank:-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

4.5.23 11:12

vlasto: Přesně, naprostý souhlas. S tím úsměvem na tváři i s tím asfaltem :-D. Pak si užívám i pohledu ostatních, co si říkají, co je to za kolo, nebo co je to za h.vado na tom kole :-D. Asi nejlepší pak je, když se držím, bo dokonce ujedu nějakému (možná) zarytému odpůrci. Nedávno jsem si takhle s jedním týpkem na grevlu dával do těla a myslím, že ještě dnes nechápe, jakto, že to kolo tak jede a že mi neujel… :-D. Je to samozřejmě vždy o fyzičce, o tom žádná, ale rozhodně tohle kolo automaticky neznamená, že to bude pomalý opruz. Kor to mít na karbonu a lehkých komponentech, tak to musí být zase někde jinde…

Můj plán je letos s tím dát dlouhou Sudet, tak snad mi to vyjde, to bych pak poreportoval :-D

Reagovat
orm
orm

4.5.23 10:52

@TK75: Pred par lety jsem cetl na idnes.cz clanek o lidech co jely z noveho zelandu do evropy na kolech. Meli pevna kola na 3" gumach. Hrozne se mne to libi.

@Lachtis: Nikdy jsem na fatu nejel, nikdy mne to moc nelakalo, ale jak starnu, tak mne to zacalo lakat. Na (ne)stesti, to nemam kam dat :-). Mas to pekne.

Reagovat
vlasto
vlasto

4.5.23 10:51

Je to presne tak. Kdyz na nej sednu mam automaticky usmev na tvari. Vadi mi pouze delsi asfaltovy stezky, to chveni a hukot. Tomu se ale da vyhnout.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

4.5.23 10:40

Máš to moc pěkné, nechť to líce! ;-)

Reagovat
TK75
TK75

4.5.23 10:26

Tak já jsem na ty straně, ze mi to přijde jako pecka… vyložene tlustocha bych asi nechtěl (i když…:⁠-⁠), ale rád bych do stáje pluskovej hardtail protože mám podezření že ty 3" pneumatiky musejí být veliká zábava v terénu

Vypadá moc pěkně v téhle barvě

Reagovat

Další galerie z kategorie

gemini 3
Lister 13
vaclaw 7
Livina 35
Reyinstashot 32
gemini 7