Toskánsko a Strade Bianche

Přidat foto

Cíl GF

Start GF

Balík na cca 40 km

Holky z úniku 50 km před cílem

Holky

Holky

Startovní balíček

Protože bylo pár dotazů k příspěvku z najíždění trasy Strade tak přidávám víc podrobností.

Loni na jaře po Mallorce jsem začal spekulovat kam jet za rok, protože přece jenom znova Mallorca by byla trochu nuda. Tak jsem se rozhodl spojit jarní pobyt v teplých krajích s účastí na Gran Fondo Strade Bianche a zároveň zkouknout samotný hlavní závod a předtím tam najet nějaké km.

Na Gran Fondo Strade Bianche se registruji hned po otevření registrací někdy v říjnu. Italský registrační systém je dost nepřehledný, ale daří se a platím cca 95 E poplatek za účast a 10 E za italskou denní licenci. Následně musím poslat vyplněný zdravotní formulář od obvoďáka a registraci mám potvrzenou. Cca měsíc před závodem hlásí pořadatel vyprodáno všech 6500 míst.

Hned po registraci začínám hledat ubytování přes Booking. Zaškrtávám parkování, WiFi, kuchyň, topení a pračka. Chci bydlení někde na statku, aby nebyl problém s parkováním a mytím kola venku, zároveň do 10 km od Sieny, abych nemusel na start autem. 2 relativně pěkné možnosti severovýchodně od Siena jsou do týdne pryč, moc jiného není tak jsme otrávený a nechávám na později. Začátkem ledna objednávám na 11 dní https://agrisangiusto.it/

Plán je jet týden předem v pátek, sobota a neděle pojezdit celý den po okolí, pondělí volno, úterý až čtvrtek po cca 100 km objet trasu, v pátek volno na registraci, v sobotu zkouknout závod a v neděli Gran Fondo. Je trochu odvážné dát první závod na 140 km / 2400 m převýšení na první neděli v březnu, ale s pomocí trenažeru se přes zimu dá udržet docela ve formě a objet by to neměl být problém, stejně nemám v plánu moc závodit. Předpokládané teploty tam jsou CZ + 8°C navíc a o pár stupňů míň než na Mallorce.

Přijíždím v pátek, teplota v Itálii cestou cca 17°C, cesta bez problémů, za 12 hod. s přestávkami jsem na místě. Předpověď na víkend špatná, sobota možnost přeháněk, neděle totální liják. V sobotu ráno předpověď ještě horší, nakonec dám 120 km po mokrých silnicích v horách na západ a zpátky přes Sienu, alespoň díky mokru jedu mírné tempo. Vracím se kupodivu skoro čistý. Na místních silnicích není bordel.

Neděle chčije a teplota max. 5°C, další chcanec na středu. Tak pondělí a úterý najíždím trasu, oblačno a teplota cca 10°C. Za celou dobu nikoho nepotkám, ale v úterý už jsou na segmentech i 2 profíci. Ve středu opravdu prší a na segmentech jen banda holčičího Fenixu.

Ve čtvrtek má být zlatý hřeb, a to najíždět trasu společně s profíkama. Profíci většinou vyjíždí 10–11 hod., já mám meeting do 13 a můžu až pak. Takže smůla, potkávám jen 2 auta Jumba a míjím hotel, kde stojí autobusy Arkea. Ve čtvrtek je na segmentech přes 50 lidí, spousta profíků. Skoro všichni najíždí jen posledních cca 80 km z Monteroni d'Arbia. Tohle je asi nejlepší způsob, jak se potkat s profíkama. Jsou v tréninku, nejedou žádnou kudlu, na stravě mají průměr kolem 30 km/h. Zmíněná Arkea bydlí https://goo.gl/…kaAtHDXN12D6 , Ineos někde u https://goo.gl/…mSSgjcs5EyD7 tj. dost daleko od Sieny a pravděpodobnost někoho potkat mimo trať je mizivá.

V pátek si jdu odpoledne vyzvednout startovní balíček. Překvapením uvnitř dres a vestička od Sportfulu, hádám v ceně obojí cca 120 E, tak mám startovný doma. Na segmentech je v pátek hodně přes 100 lidí. Profíci opět jen na závěrečných cca 80 km.

Sobota je první kompletně slunečný den. S tím je spojena i jasná noc a ráno teplota kolem 0°C, na odpoledne předpověď 15°C. Mám plám potkat na trase 2× holky a 3× profíky. Time table je k dispozici na webu závodu, tak udělat plán na celý den je snadné. V 9:15 vyrážím. Cca hodinu před pelotonem na silnici normální provoz, potom jen ve směru závodu a ani na kole mě policat nepustí do protisměru. Nevadí, jedu po směru na místo, kde je dobrý výhled. Cca 15 min před pelotonem ještě spousta cyklistů a různých aut na trati, zhruba 10 min před čelem auto zavírá trať. Projede balík, doprovodná auta, hned za ním auto pořadatelů a trať je volná, můžeme jet dál. Vzhledem ke klikatosti trasy není problém balík stihnout několikrát. Celkem vtipné je to blízko cíli v Sieně, to už je balík hodně roztrhaný na malé skupinky. Projede Tom, pak skupinka, pak větší skupinka a většina diváků to balí a odchází, i v protisměru. Do toho postupně jezdí další izolované skupinky závodníků a jejich doprovodná auta. Někde tam vidím Sagana. Celkem zmatek. Ani se nepamatuji, jestli jsem viděl auto zavírající závod. Mizím na ubytko pustit si záznam.

Neděle je můj závod. Ráno auta omrzlá, v 7 hod. vyrážím z ubytka, start v 8. Jdu do koridoru 2500–3500, budu někde v půlce balíku. V 8 start pro první vlnu, v 8:10 se dávám do pohybu. Výjezd z koridoru je trochu zaškrcený což je dobře, protože na širokou silnici se trousíme po jednotlivcích a nejsme žádný kompaktní balík. Čas se měří od projetí startovní čárou. Prvních pár km je z kopce a díky rozředění to sjíždíme velmi bezpečně. Pak se na silnici udělali cca 3 koridory, vpravo se jede pomalu, uprostřed rychleji a já frčím vlevo. Tempo je fajn, jen zřídka nás míjí výrazně rychlejší skupinky. Nikdo neprasí a jede se fakt bezpečně, asi nejbezpečnější silniční závod, co jsem kdy jel. Na šotolinových sektorech si dávám odstup a jedu si svou stopu. Vidím jen minium defektů. Na konci každého sektoru stojí modrá Shimano Toyota, co dělala neutrální auto profíkům a dělá servis. Je i dost motorkářů co nabízí servis nebo pomoc. To z českých závodů neznám. Na trati 3 občerstvovačky, všeho dostatek, opět lepší než na CZ akcích. Trochu zklamání přichází ke konci trasy, kde se spojuje krátká a dlouhá, to je zhruba 20 km do cíle. Je tam občerstvovačka, beru vodu a míjí nás auto, které končí plnou uzávěru trati. Jede cca hodinu za čelem závodu. Takže zbytek je s autama, ale hlavně slabšími kusy z krátké, jak na kole pro život. Na křižovatkách jsou pořád policajti, máme přednost, ale už to není ono, naštěstí ulice v Siena v závěrečném sjezdu jsou pořád uzavřené. To si užívám, ujíždím zbytku skupinky a výjezd na náměstí si dávám sám.

Pasta party po dojezdu fajn, jídla a pití dost, všechno dobře organizované.

Náročnost trasy – délka a převýšení srovnatelné s Krakonošovým maratonem v Trutnově. Strade je těžší o gravel sektory a hodně krátkých prudkých stoupání.

Závod jela většina na silničkách, pak cca 5% lidí na gravelu a i pár bajků. Sem tam jedou i borci bez čipů a čísel, nikomu to nevadí.

Já jel na Conti 5000 TR S 28 mm na bezduších. Za pobyt a závod jsem najel tak 150 km po sektorech bez jediného úniku tlaku a vizuálního poškození. Ani žádný jiný technický problém. Celou dobu jsem jezdil v oblečení, co mám v CZ pro teploty +8°C až +15°C. Na kraťasy to bohužel nebylo.

Lze doporučit tento druh výletu? Rozhodně, je to tam fakt pěkný a spojit to se závodním víkendem je příjemné rozptýlení.

(vloženo 7.3.23)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
blue
blue

16.3.23 21:37

Hagner: však on to dobře ví, on je jen takovej hlídač tematický čistoty diskuzí

Reagovat
Hagner
Hagner

11.3.23 18:02

milan.v: v příslušném vlákně se to řešilo už začátkem února ;-) Stačí si to najít :-)

Reagovat
milan.v
milan.v

11.3.23 09:35

Jinak díky za detailní informace a pěkné fotky, toto bych chtěl jednou dát…

Reagovat
milan.v
milan.v

11.3.23 09:34

Škoda, že zkušenosti s bezdušovými plášti se řeší, rozebírají tady a ne v příslušném vlákně…

Tady nikomu nepomůžou, zde je rozhodně hledat nebude…

Reagovat
team_daddy
team_daddy

11.3.23 09:28

Krásný počtení i fotky. Díky.

Reagovat
rasto
rasto

9.3.23 05:51

hezký report, good fotky. Děkuji!

Reagovat
Hagner
Hagner

9.3.23 05:24

PucalkovicAmina: mě zatím jako následovnici fungujou ;-) Mám taky 32 a používám je na endurance na každým jen trochu blbějším povrchu. Zatím 2.400 km z toho 600 v zimním bordelu s posypem. Dva defekty (oba teď v zimě), jeden předek a jeden zadek, ale nic zásadního co by nepobralo mlíko. Tak uvidím jak budou dál ;-)

Teď jsem je koupil v 25 a dám je na normální silnici a uvidím :-)

Tady máš test 32 z Tour

Reagovat
PucalkovicAmina
PucalkovicAmina

8.3.23 18:11

Jasně, ale Continental je označoval jako následovníka GP 5000, což byly dost odolné pláště se slušným nájezdem a dokonce tvrdil, že jsou odolnější. Respektive se chvástal, že zlepšil odolnost bočnic a najednou opět zvyšuje odolnost bočnic u All Seasons :-). Já je mám ve verzi 32 mm bezdušové a během snad 100 km byly na běhounu jako cedník…spousta mikroprůrazů, zatáhlo to mlíko a ani jsem o nich nevěděl, ale pak už moc nedržely tlak. Když jsem je sundal, dál novou pásku, myslel jsem, že je to kvůli ní a nahodil, tak to začlo stříkat snad všude :-(

Reagovat
Hagner
Hagner

8.3.23 15:52

PucalkovicAmina: hned jak se objevily po tenkrát podzimním „Peklu“, tak se tady diskutovalo, že to bude evidentně jiná guma než byly 5000 a s menší ochranou proti defektu ;-)

Reagovat
vt
vt

8.3.23 15:16

super. diky

Reagovat
PucalkovicAmina
PucalkovicAmina

8.3.23 13:46

Fakt super reportáž. Co se týče Contíku, sama firma přiznala problémy s odolností už jenom tím jak urychleně vydala novou All Season verzi a začala prohlašovat, že 5000 S je čistě závodní TT guma na závod.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

8.3.23 13:33

Parádní počin a report k tomu, GJ.

Reagovat
Kubasan
Kubasan

8.3.23 12:57

Skvělá reportáž. Díky

Dovolím si porovnání gravel vs silniční 28 mm. Hlavní rozdíl je na silničním úseku.

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
jenda78
jenda78

8.3.23 09:19

Pěkný čtení, díky. Toskánsko miluju a snad se tam někdy dostanu na kolo. Dárky od Sportful parádní!

Reagovat
th74
th74

8.3.23 09:06

Já měl na 5000 TR S loni 2 defekty, ale obojí jezdecká chyba. Poprvé jsem nepozorností trefil díru jak kráva v silnici a rozříznul bok přední gumy, domů jsem dojel s nízkým tlakem a asi 2 dofukováníma. Podruhé jsem opět nepozorností trefil velký kámen na výjezdu ze stavby a rozříznul bok zadní gumy. To bylo KO a zavolal jsem si pro odvoz.

Předtím jsem na předchozí generaci bezdušové 5000 odjezdil 3 roky bez jediného defektu, tak jsme měl trochu strach, že 5000 TR S vydrží míň a vzal si na Strade ještě set kol s Gravelking Slik, ale ten jsme nepoužil.

Na sektorech Strade prostě nejsou žádný pasti a přejet to jde v pohodě.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

8.3.23 08:58

Velmi parádní report, evidentně si si to užil, jen houšť takových zážitků. Kdybych před cca 3mi roky nepověsil účastnění na závodech na hřebík, tak bych to na základě tvého reportu velice rád zažil. Nasát atmosféru profizávodu a poté si to sám na vlastní kůži vyzkoušet, není asi nic lepšího! Dobrá bráce! Jen houšť, těším se na další report třeba z nějakého jiného podniku! ;-)

Letos by se v obdobném samozřejmě mnohem menším formátu mělo jet v rámci Roadcycling Cupu tady u nás v ČR. Samozřejmě Pidckoka tam nepotkáte, ale i třeba Matěj Zahálka je slušně nabušenej maník :-)

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

8.3.23 08:56

Však už se za 14 dní těším:-)).....jezdime do Scarlina.

Reagovat
brtníček
brtníček

8.3.23 08:49

Diky za report a info. Dobrá inspirace na jarní výlet.

Reagovat
Melvin
Melvin

8.3.23 08:21

Super, díky za report.

btw. není to tak dávno co jsem zde četl, že Contiky 5000 TR S nic nevydrží co se defektů týká, ale když to dalo Strade, tak to asi nebude tak horké.

Reagovat
ferlikster
ferlikster

8.3.23 07:15

Super report, pěkně jsem si početl.Good job!

Reagovat
th74
th74

8.3.23 07:09

Ano, je to Siena

Reagovat
jIrI___
jIrI___

8.3.23 07:06

Ta první fotka je Siena?

Reagovat
orm
orm

7.3.23 23:50

Pekny report. Diky.

Reagovat

Další galerie z kategorie

k3nyL 7
MichalOld 7
Pavel.81 16
MichaelSimek 5
Fabulator 21
alireb 14