• Xbiker11

    Ahoj, rád bych sikoupil nové kolo, tak jsem se chtěl zeptat na Vaše zkušenosti s Lefty-nou, tímhle kolem:

    http://www.bikero.cz/…6-scalpel-29

    a příápadně tím obchodem.

    Švihu zdar

    Tom

    0 0
    • scalar  

      Na švih si kup silničku.

      0 0
    • Kouba_2005  

      Čekal bych, že někdo, kdo si chce koupit kolo za 80.000,– a víc, položí trošku inteligentní dotaz na nějaký konkrétní věci týkající se toho kola. Proč sis vybral zrovna tohle kolo?

      0 0
      • Xbiker11  

        ani nevím – slyšel jsem že lefty je kostrukčně pevnější alíbí se mi ta značka a originalita… a mám na to ty prachy.. vražedná kombinace magora s prachama co neví co chce… nebo ví? ;-)

        0 0
    • DjOriech  

      ten odkaz me nejde tak nevim cos vybral, ale ja mam scalpela 4 2015 a na litani po lese a super, leftynu ani moc nezamykam, jen obcas na silnici nebo pred vetsim kopeckem… jde pekne z tuha. Jestli si to chces vyzkouset tak u popuvek u brna v bb cyklosportu je ted o vikednu tetovaci den a maj cannondaly, akorat je trosku mokro ale uz tu neprsi…

      0 0
      • Xbiker11  

        asi jsem to blbě zkopíroval… ten odkaz je tady: http://www.bikero.cz/…on-3-p31402/

        kolo je CANNONDALE – 16 SCALPEL 29" CARBON 3

        Jezdím tak 2–3 tis. km ročně. zajímá mě hlavně Leftyna, četl jsem, že je v krutu výrazně lepší než standardní vidlice, ale asi jsem na základce ve fyzice nedával moc pozor… nějak mi to nedává moc smysl. Tak mě zajímaly zkušenosti někoho, kdo o tom ví víc…

        Testovací den je super, ale jsem z Hradce, tak to mám do brna doat daleko. v bikeru bude taky někdy na začátku května, ale já už bych chtěl nový kolo a nevím jestli do května vydržím…

        0 0
        • rkawa  

          krk je 1.5 palce, tedy sjezdova velikost..

          0 0
          • Rubi  

            do krutu to bude spis temi jehlovymi lozisky na 4 drahach ne?

            0 0
            • rkawa  

              jo, to tam ma taky zasadni vliv, ale z vlastni zkusenosti musim rict, ze ta vidle se v krutu ani nehne, jen musi bejt dobre zapleteny a tuhy predni kolo.

              0 0
          • Mr.Duck  

            Téměř všechny sjezdové vidlice mají 1 1/8 krk, jen tak pro info :)

            0 0
        • maajkee  

          Na kole na 110 tisíc přesmykač Deore, no neber to! :)

          0 0
          • JakeF  

            Na kole na 110 tisíc přesmykač, no neber to! :)

            Opravil jsem ti to :)

            0 0
        • petr99  

          není 13 kg nějak hodně ?

          0 0
        • snas89  

          Cece ja nevim ale v tyhle cene bych uz sel radeji do treka.

          0 0
          • pepek  

            Treka ale nemají u nich v Bikeru v nabídce.

            0 0
            • snas89  

              A to vadí?

              Xbikere: ty máš u nich nějaké výhodnější podmínky a je potřeba nakoupit přímo tam?

              0 0
              • pepek  

                on přece žádný kolo koupit nechce

                0 0
              • Xbiker11  

                nemam, ale Canon se v HK a okolí nikde neprodává a ta Leftyna jetak sexy ;-)

                0 0
                • maajkee  

                  Co třeba bikesport Chrudim? :) Tam ty kluci dělaj Lefty/Fatty léta.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Nesledoval jsem odkud je, ale pokud nemá servis s Lefty za humny, vyhnul bych se tomu. A to si většinu věcí na kole dělám sám…

                    0 0
                    • maajkee  

                      Je z HK, takže to má za humny.

                      Já jezdil jak fatty, tak Lefty a z racionálních důvodů jsem dospěl k tomu, že už mi to na kola nikdy nesmí. Leda bych byl závoďák a někdo mi to platil :)

                      0 0
    • rkawa  

      odkaz nefunguje, ale jestli se jedna o model 2015, 16 tak do toho jdi.. Lefty 2.0 je naprosto cajk. Akorat pocitej, ze je treba preplest kola, dat kratsi niple a ty zadni naby formule co tam davaj jsou na pikacu.. No a samozrejme pocitat s pravidelnym servisem..

      0 0
      • Xbiker11  

        diky! jde mi prave o 16-tku :)

        proc preplest kola?

        0 0
        • rkawa  

          davaj na ty ztr rapidy dlouhy niple a draty jsou do poloviny toho niple, daval jsem to k Hnojovi na prepleteni zadni naby a rikal ze je to spatne.. Ja tomu vyplejtani moc nerozumim, ale Hnoj neni zadnej vymejslec a vi co rika.. Oni ty tovarni zaplety vetsinou stojej zaprd..

          0 0
          • rkawa  

            a u takhle drahyho kola tech 64 dratu a niplu uz neni zadnej extra vydaj..

            0 0
    • roud  

      Hlavně pokud budeš kupovat cannona tak ho kup někde kde ti budou schopný udělat i servis vidle což o bikeru dost pochybuju vzhledem k tomu že ještě nedávno neměli nikoho na servis kol :(

      0 0
      • rkawa  

        Dobrá poznámka. To každopádně, mechanik musí být proškolený na Leftynu, musí disponovat docela drahým nářadím, atd.. Jinak to musejí posílat externistům. A to není dobré hlavně z časových důvodů. Například výměna oleje je po 100–150 hod. – to je u mne cca 2000 km a to řeším každý druhý/třetí měsíc..

        0 0
        • RomanH  

          To fakt po 2000 posilas vidlu na servis ? Pokud je to u Leftyny opravdu nutne (neberu v potaz jizdu v extremnim bahne, tam je to samo nutne hned) a nejde to udelat v domacich podminkach, tak si ji moc nedokazi predstavit u nekoho, kdo najede 10t km / rok.

          0 0
          • Esi  

            prostě si koupíš ještě jednu, jedna v servise jedna na kole :-)

            0 0
            • rkawa  

              Ta vidle se nikam neposílá. Zavoláš do servisu, že jim to přivezeš druhej den ráno a po obědě si kolo vyzvedneš. Není to žádná věda.

              Jinak to vypadá takhle:

              https://vimeo.com/110514622

              0 0
              • Esi  

                Mazec, kolik ta sranda stojí? ne že bych uvažoval o lefty, design se mi líbí ale je to trošku drahej špás na moje použití, přijde mi že takovej servis každých 1500km je celkem brutalita

                0 0
                • rkawa  

                  cena vymeny oleje stoji kolem 500,–

                  0 0
                  • Esi  

                    tak to je pohoda to jsem čekal daleko víc, podleho videa to ne nic složitého, ale ty přípravky co k tomu jsou potřeba buď nekoupíš a nebo budou stát úplněj nesmysl

                    0 0
                • jonti  

                  Rockshox ma predepsany interval 50 h, to je mozna 1000 km. U vsech vidlic je to stejne.

                  0 0
                  • RomanH  

                    Jasne, vyrobce se jisti. Ale v okoli nevim o nikom, kdo by klasiku rozdelaval casteji nez 1× rocne (mimo bahniteho extremu), proto jsem se ptal, jestli je to u te leftyny opravdu nutne. A klasiku si navic rozdelas doma sam.

                    0 0
                    • roud  

                      kup si vidli za 40tisíc a pak se vyser na servis jinak osobně myslím že pokud člověk najíždí do 5000km ročně tak lefty přežije komplet servis 1× ročně

                      0 0
                    • jonti  

                      Ja vlastne taky ne, ale vetsina lidi je ma vydrene po dvou nebo trech sezonach.

                      0 0
                  • Mad_Cat1  

                    rockshox má výměnu oleje po 100 hodinách…

                    0 0
                    • maajkee  

                      On je ale zásadní problém v tom, že není 100 hodin jako 100 hodin. Za 100 hodin závodního XC ježdění bude vidle po smrti, za 100 hodin hobby courání se po širokejch asflatkách bude vidle pořád skoro jako nová.

                      Takže spíš než se řídit nějakejma limita, tak se řídit rozumem.

                      0 0
                      • Mad_Cat1  

                        No nezávodím s tím, ale dopřávám si v průměru tak 70% terén ku 30% asfaltu a myslím si, že to nešetřím. Těch sto hodin mi cca vychází na 2tis. km. Na minulým kole jsem dělal servis po 4 tis. km a olej v tlumiči byl jako novej, molitany pod stírákama lehce zašpiněný, ale nic hroznýho. Já teda po každý projížďce čistím vnitřní nohy vidle a stříkám silikoňákem a před další vyjížďkou ho otírám, možná to taky pomáhá..

                        0 0
                        • Esi  

                          Nestačilo by v průběhu sezony udělat takový rychloservis, vypustit vzduch, stáhnout vnější novy a jen vyprat molitany pod stírákama a zase to složit ? Mám epixona bez tuningu, tak že vazelínu. Do tlumící patrony se snad ani bordel dostat nemůže ne? Při takovém rychloservisu by ta vidlice mohla zůstat i na kole na stojanu, jen shodit přední kolo a odšroubovat brzdič

                          0 0
                          • Mad_Cat1  

                            Asi jo, proč ne, když uznáš za vhodný, že už má asi na to nárok a chceš mít dobrej pocit, tak tomu určitě neublížíš, akorát když to necháš v rámu, tak se ti s tim asi bude blbě pracovat..ale určitě to půjde.

                            0 0
          • rkawa  

            Je to po hodinách. Po 50 hodinách uděláš doma ruční reset. Po 100–150 hodinách se mění olej. 100 hodin když jezdíš v mokru, 150 hod když jezdíš v suchu. A ano, já mám nájezd cca 1000 km/měsíc a je to cca těch 50 hod. Servis tedy dle podmínek každé 2–3 měsíce.

            0 0
      • Xbiker11  

        Aha, mě říkali, že jsou všichni proškolení a oficiální servis. V Nářadí se moc nevyznám, ale visí jim tam certifikát cannondale, že jsou jako ofiko servis… tak nevím. V tom servisu byli dva mechanici a vypadali dost zkušeně. Jen jsem chtěl informace od někoho nezúčastněnýho :-)

        Tak doufám, že to na mě jen nehráli… ty je nějak víc znáš?

        0 0
        • rkawa  

          to se jich nestyd zeptat, jestli to v pripade kompletniho servisu nekam posilaji nebo to delaji sami, popripade se poptej rovnou u ASPIRE jestli jsou certifikovani, v aspire jsou ochotni..

          0 0
          • Xbiker11  

            diky… aspire je ma na strankach jao oficialni prodejce, tak to jsem rad, ze to neni nejakej sedej dovoz… roud me rtochu vylekal :)

            0 0
          • Cryzyy  

            O tom co znamená autorizovaný servis s certifikátem by mohla moje Leftka vyprávět, teď ji mam v Aspire, tak jsem zvědavej, jak to dopadne, když přijde do týdne, budu bez ni jenom 4 týdny.

            0 0
            • rkawa  

              a co mas za leftynu? a jakej je sni problem jestli se muzu zeptat?

              0 0
              • Cryzyy  

                PBR 90, momentálně se při jízdě do kopce postupně zanoruje, po nadlehceni kola se zase vynoří.

                0 0
                • rkawa  

                  jo tu ma kamos na flashovi 2014. tak at ti to dobre dopadne a uz zadny dalsi trable hlavne.

                  tady je nutno podotknout, ze starsi pbr 90 vazi neco kolem 1.4 kg jestli se nepletu a nova pbr 2.0 vazi kolem 1.8 kg cili prirustek vahy.

                  0 0
                • Zetema  

                  Tiež PBR90. Po prvom servise, cca 150 hod. som mal ten istý problém, na servis išla ako plne funkčná, bez chyby. Po návrate, hneď pri prvej jazde som si všimol, že nezamyká tak ako pred tým, ale len prituhne. Tak išla späť do obchodu na reklamáciu. Obchod kde som bike kupoval, posiela na servis niekam do Brna, budúci týždeň bude mesiac, ale už by mala prísť, tak som zvedavý.

                  0 0
                  • rkawa  

                    Taj to je ale evidentni bota servisu. To poslali do aspire aby po nich opravili napachanou skodu. To potvrzuje, za je treba dobre rozmyslet kde to kolo koupit a nasledne servisovat. Ponevadz pak se z toho muze stat nocni mura.

                    0 0
                    • Zetema  

                      V Brne bola aj prvý krát, obchod kde som kupoval, nerobí servis. Dával som ju tam v decembri, keď mám zimnú sezónu a nejazdím, tak mi nevadilo, že to dlhšie trvá. Teraz už trochu hej :-D

                      0 0
                      • Xbiker11  

                        v Brně sídlí Aspire, coidováží cannondale do Čr, ale jestli dělají servis to nevím,..

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        koupil jsem i servisuji v bikesport chrudim a domluva ok. vzhledem k tomu ze na kole nesedim denne tak jsem posledne vidli poslal postou a asi tyden ji nemel.. domluva i pristup chvalim.

                        0 0
      • Xbiker11  

        na fcb maj fotky ze skoleni cannondale, tak pocitam, ze by o tom mohli neco vedet…

        https://www.facebook.com/media/set/?…

        0 0
        • roud  

          mno osobně k němoku kdo je zatím jen proškolenej bych vidli nedal hledal bych místo kde maj se servisem dlouholetou praxi cokoli se ti na lefty posere stojí ranec nový :(

          0 0
        • roud  

          školení mechaniků z února 2016 ty budou mít fakt kotel praxe :(

          0 0
          • šlapatko  

            Na školení jsem byl dvakrát a momentálně bych se do leftyny nepustil. Měl jsem ji rozebranou, odvzdušňoval jsem patronu, měnili jsme ložiska+ dráhy atd atd. Momentálně jsem ze servisu dva roky pryč. Na běžné vidlice si troufnu, leftynu raději poslat do aspire.

            V běžném servise je problém zakopaný v počtu servisovaných vidlic. Za pár let se prodá do deseti kol s lefty. Na servis dojde 1–2 za rok. To se člověk moc nenaučí. Ostatní dojdou až s nulovým zdvihem, nebo total vyrezlými drahami.

            0 0
          • Xbiker11  

            no asi jo…

            0 0
        • maajkee  

          Co jsem se bavil s jedním z majitelů, tak servis Lefty má být prozatím dělán externě.

          0 0
          • šlapatko  

            Spousta servisáků se do leftyny pustí a posléze zašle do aspire. V republice nebude moc prodejců co servisují.

            0 0
    • Cryzyy  

      Pokud na tom chceš jezdit, tak nebrat, pokud preci jen jo, tak koupit 2×.

      0 0
    • JakeF  

      Lefty je závodní tlumítko, na XC kategorii výbornej poměr tuhost/váha a tím to končí. Chod je takovej hodně „závodní“, tupej a hodně zatlumenej, tipnul bych to na vnitřně hodně utaženou lowspeed kompresi, minimálně při jízdě to na mě tak působí. Navíc ta poslední verze se stírákama se hodně sere. Ale tak jsou lidi, co jim ten chod sedí nebo to aspoň tvrdí, aby nemuseli přiznat že maj Lefty jenom aby vypadali zajímavě :). A ještě je škoda, že zase začli dávat ty starý ošklivý představce, se zakulacenejma OPI to vypadalo o kus líp, ale taky se sraly…

      Nicméně přesto chápu, že si jí někdo koupí, vzhledově to je prostě exotika a to jsou body nahoru :). Co se týče funkce, tak jsou dneska podle mě na jakýkoliv použití lepší volby.

      0 0
      • Breakpain  

        K chodu – u 90mm jsem to vždy měl raději alá XC (ač to závodně nejezdím), takže chod u mne OK. Vidli jsem vždy foukal jako na jezdce, který má o 10kg víc než já.

        OPI – vypadá hezky, ale vrže … snad skoro každému. Tedy je to oser, ale jízdu to neovlivní. Do roku 2013 nebo kolik to bylo, začali dávat rozěprky do krku – kvůli zvýšení pevnosti. Novější verze to nepotřebují.

        Osobně jsem měl kolo s Lefty 3 roky, servisní intervaly jsem dodržoval a vše v pořádku, ťuk ťuk … Každopádně jsem to měl v sevise možná až zbytečně často – prostě pro sichr, tzn. jsem to tam dával s nájezdem vždy max do 1 000 km. Šlo jen o můj dobrý pocit, reálně to asi potřeba nebylo.

        Aktuálně jsem kolo vyměnil za XC full, protože CX je hodně „podobné“ XC HT … uvažoval jsem o Scalpelu, ale nějak mi nesedla cena TOP carbon verze + velikost – u takhle drahého kola to prostě musí sedět jako „hrnec na prdel“.

        Co se tuhosti týče – s kolem problém nebyl, na nic jsem si nestěžoval, ale zase si upřímně nejsem zcela jistý, zda to skutečně bylo měřitelně tužší … ale nedával jsem tomu nažrat, a když trošku jo, měl jsem co dělat sám se sebou ;-).

        0 0
      • Xbiker11  

        Díky.. a co bys doporučoval v týhle cenový kategorii?

        0 0
        • kubad  

          Pokud se ti Cannondale líbí a máš v okolí servis, klidně do toho běž

          0 0
        • JakeF  

          Osobně bych na závody preferoval něco s Brainem nebo Foxem Terralogic. Nicméně pokud se ti Lefty líbí a jsi ochotnej překousnout vyšší riziko problémů, tak Lefty taky proč ne.

          Pokud to chceš na pohodový ježdění, tak tam bych osobně vybíral v kategorii 120mm+ a Lefty se vyhnul. Konkrétní modely ti neřeknu, aktuální nabídky v těchhle kategoriích moc nesleduju.

          0 0
      • kubad  

        Lefty je poměrně citlivá vidlice, a používá tlumení Rock Shox, takže se tlumení chová jak Reba/Sid apod podle verze

        0 0
        • JakeF  

          Tu extra citlivost jsem nikdy nepozoroval a už jsem jich pěknejch pár kousků zkoušel… Zrovna včera jsem jel na 2016 a proti mýmu Piku, co má za sebou 2 sezóny závodění a vydřený kluzáky, to byl citlivostí citelnej krok k horšímu.

          Tlumením může klidně být Rock Shox, ale určitě jinak nastavený, než má Reba/SID. Jak jsem psal, chováním mi to hodně přišlo, jak když na svý utáhnu lowspeed kompresi. Což už je pak na každým soudruhovi, jestli mu to chování vyhovuje nebo ne. Za mě na závodění super, byť Terralogic/Brain jsou podle mě o krok dál, na pohodový ježdění bych zase spíš bral třeba Rebu a nacpal do ní pár tokenů. Lefty je tak někde mezi.

          0 0
    • roud  

      A co zkusit nějakýho zaběhnutýho prodejce např: http://www.bikeclinic.cz/ ? do prahy je to ho´dka cesty po dálnici :)

      0 0
      • Xbiker11  

        jo to jo, ale se mi ten jejich přístup líbí a nevypadají jako amatéři…

        0 0
    • maajkee  

      Je to přesně kolo pro lidi co na to maj, prachy neřešej, chtěj něco zajímavýho, takže klidně ho kup, budeš rád že máš kolo s velký C a exotickou vidlicí, všichni budou čumět a vtiopkovat že Ti upadla půlka vidlice. Prodejce bude taky spokojenej, protože prodejem toho kola zaplatí 2 měsíční mzdy jednomu mechošovi, mechoš bude rád že dostal vejpletau, takže všichni bduou spokojený :)

      Jinak byl jsem se upřímně poptat když Bikero začínalo na případnou spolupráci u nich, ale celý mě to přišlo takový přiliš megalomanský, načinčaný a popravdě tomu nedávám v našem malým zaprděným Mechově dlouhou šanci na přežití, ale třeba se mýlím.

      0 0
      • Seky  

        Věř mi, že provize z prodeje je tak malá, že by to nezaplatilo 2 měsíční plat mechoše, ani kdyby makal za minimální mzdu.

        0 0
        • maajkee  

          Zrovna u tohodle Cannona 2016 za plnou MOC skoro jo.

          0 0
          • Seky  

            Chtěl bych vidět mechoše co zvládá kvalitně servis kol této kategorie a bude makat za minimální mzdu. A nezapomínej k tomu připočítat ještě povinný odvody (soc, zdravotní …).

            Mimo jiné prodat za doporučenou MOC to jsou kolikrát poctivě vydřený prachy. Většinou každej jouda chce nemalou slevu a bohužel se v najde spousta prodejců co to prodaj za nesmysl, jen aby prodali. Mimo jiné zakladatel tohodle vlákna psal na začátku něco o rozpočtu 80 tis., což mimo jiné není ani velkoobchodní nákupka tohodle kola. Takže jestli mu to v Bikero slíbili za 80, tak to jsou velký magoři, protože to ještě budou dorovnávat cenu ze svýho.

            0 0
            • maajkee  

              Nikde nepsal, že to má za 80 :)

              Druhá věc je, že vím kolik tam mechošům nabízeli plat. A nebudeme se tady přeci dohadovat o nějakých pár tisících. Napsal jsem to s lehkou nadsázkou, to je zřejmé, ostatně celý ten příspěvek byl psán v úsměvném tónu a nemá smysl to řešit ;)

              0 0
              • Seky  

                Jo sorry tu cenu psal Kouba_2005. To jsem nějak přehlídnul. Jako nechci se hádat. Asi víš kolik tam nabízej, když ses tam ptal na práci, ale beru to ze svýho pohledu, když nezaplatěj kvalitní mechaniky, tak bude servis stát za hov… a o tom obchodě se to za chvíli roznese a budou to moct zavřít. To funguje všade stejně a vždy to má stejný průběh. Pokud chce takovejhle kšeft do budoucna prosperovat musej zaplatit za mechanika cca kolem 30 měsíčně, jinak se jim na to kvalitní lidi vyfláknou. Mít takovejhle krám a provozovat servis na úrovni vesnickýho krámku prostě nejde ustát.

                0 0
    • Smazaný účet  

      Po zaplacení reklam ČT k Paris-Roubaix už na BF nezbylo? ;)

      0 0
      • pepek  

        A že se jim tam ta reklama taky moc nepovedla. Asi to vymýšlel stejný odborník :-)

        0 0
    • mtucek 1  

      Mám Scalpela čtyři roky a nedám na něj dopustit. Najedu tak 3000 ročně.Lefty stačí po sezoně dát do servisu / Bikelive okolo 1000 kc/.

      Jinak to chce ještě promazat ložiska středu a spodní ložiska zadní stavby. Ostatní moc nepotřebuje. Servis si dělám sám, je to celkem jednoduché i na

      Lefty. Když tady čtu reakce a rady – mám pocit, že většina na tom kole nikdy neseděla. Jinak citlivost Lefty se dá lehce upravit redukcemi ve vzduchové

      komoře / práce na 10 min./.

      0 0
      • JakeF  

        Rozveď tu úpravu citlivosti změnou progresivity, prosím…

        0 0
      • Cryzyy  

        Ja teba budu ten kdo na kole moc nejezdi a za dva roky jsem posilal Lefty 4× do servisu a pri tom jsem ji tam chtěl poslat jenom 2×.

        0 0
      • mrous1  

        Chtěl bych se zeptat zda máš nebo má někdo zkušenosti s tímto přípravkem a jestli je někde návod jak se používá ? Jestli jsem špatně vložil příspěvek tak mě nekamenujte ,jsem tu čerstvý ,dík

        0 0
        • rkawa  

          ta velka lahvicka je cistic leftyny a ten sacek je olej do leftyny, projed si prispevky vyse a najdes video jak to pouzit..

          0 0
          • mrous1  

            Děkuji za odpověd .....z víše uvedených videí nejsem nijak moudrý..typek v servisu co mě nechával soupravu r.s.p, mě řekl stručný návod 1. vypustit vzduch lefty 2.odšroubovat vrchní matici na lefty 36 mm ořech 3. vytáhnout patronu z lefty 4. nalít clean do lefty a několik krát lefty pro pérovat 5. vylít clean z lefty tím že kolo otočím 6. doleji olej ze soupravy r.s.p. a zašroubuji matici 36 mm 7. do fouknu lefty na patřičný tlak.

            Byl bych rád kdyby se tu našel někdo kdo se soupravou r.s.p. má osobní zkušenosti a pomohl by mě zodpovědět pár nejasností ,které v této souvislosti mám . Děkuji M

            0 0
            • rkawa  

              https://vimeo.com/110514622

              toto je to video, servisak ti rekl vlastne to co je v tom videu.. ja se do tohoto nepoustim a davam to do servisu.. takze ti vic neporadim, snad jen bud opatrny at nenapachas vic skody nez uzitku.. taky se ty postupy mohou lisit dle modelu lefty..

              0 0
            • novas752  

              No to ti řekl to samý co je v tom videu :D akorát v tom videu vidíš co jak kde povolit a na co jak šáhnout. Ale zjisti si jakou máš verz Lefty – jiné verze než je ta ve videu mohou mít mírně odlišnou konstrukci vnitřku.

              0 0
              • mrous1  

                lefty mám Super Max PBR 130 29 ..........co bych chtěl vědět zda potřebuji vytáhnout celou patronu ven a nebo by stačilo ji jen po vysunout a provézt čištění + nalít nový olej ....... servisák nemluvil o tom že bych potřeboval nějaký přípravek na to abych leftynu vyčistil ( mám na mysli přípravek na videu v 00:36) :-(

                0 0
    • snownook  

      Tak konečně téma pro mne. Taky jsem si koupil nového Scalpela. Řeči typu 13 kg na XC raketu je moc, to se musím smát…mám ho v největším rámu, váží nějakých 13,2 kg, možná už trochu méně. Je to komplet hlína, karbon mne prostě z předchozí zkušenosti neoslovil, možná někdy příště, ale k věci. Polokarbonovej Epic, který musí mít každá druhá ovce, váží v Lku kolem 12,5 kg. Vyšší váha tam je, je to logické, ale stejně je to prostě v nohách. Scalpel však nabízí spoustu možností, jak váhu ze sebe sundat. Navíc nejvíc se projevuje na rychlosti a akceleraci váha zápletů a ne celého kola. Paradoxně se mi na hliníkové Meridě jezdilo daleko lépe a rychleji než na karbonovém HT od Kellysu, tam byl rozdíl váhy asi 1 kg.

      K funkci Lefty – Merida má na sobě Foxu Factory series, ne žádného přihlouplého Evolutiona, co se nabízí masivně na levnějších HTčkách a znovu lákají ovce na to, že je tam FOX. Přítelkyně má Factorku s úpravou Kashima, takže ještě vyšší liga. Leftyna žehlí o poznání lépe, než FOXácký vidlice a to už je celkem rozdíl mezi mou a přítelčinou Factorkou, kdy její chod je o něco lépší. Názor, že Lefty není citlivá, je prostě kravina. Scalpel v odemčeném stavu je v terénu až zábavně houpavej. Když se zamkne, tak sice nejde Monarch do 100% locku, ale při spurtu nebo výjezdu si sedne do pozice, kdy už pak nedochází k propadům, jen když na tom kole poskočíš. Navíc ten zhruba 90% lock ti dovolí jezdit lehčí terény a sjezdy se zamčeným tlumičem, aniž bys musel přemýšlet, zda ho zlikviduješ, nebo ne. Zamčená Lefty má zhruba na začátku 0,5 cm tužší chod, než narazí tvrdě na zámek patrony – to mi osobně trochu vadí, protože to pak vydává takové trochu zvonivé zvuky a nejsem na to klepnutí zvyklej.

      Pokud chceš Scalpela, jdi do něho. Já ho kupoval v Teplicích v Koloshopu, kde dělají taktéž servis Leftyn a prý kompletní repase vidlice tam výjde okolo 4 tis Kč, což oproti Foxu, kdy jsem dával jednou 2,8 tis (ano, museli mi dát nová pouzdra) zas taková tragédie není a běžnej servis je do 1 500 Kč – hold: kdo chce mít veverku, musí mít i na oříšky.

      Nejvíc stejně rozhoduje, jak se člověk k vidlici chová. Můj 4 roky starej FOX, který byl na servisu 2× – kolo má najeto 12 tis km, nemá vydřené vnější nohy, těsní, nic z něj neutíká a má pouze minimální vakl.

      0 0
      • Cryzyy  

        a co dělat s veverkou, která po oříškách začne blinkat ?

        0 0
        • snownook  

          Tak třeba smůla na blbý kus…dnes nemáš vše 100%, kor u dnešního smýšlení výrobců alá spotřební zboží.

          0 0
          • Cryzyy  

            Zajímavé, že první rok s ní nebyl problém, ale i když připustím, že to je problém výrobce, nebo se pustím do spekulace o problému servisu, tak to pořád bude problém Cannondale, ať už tím, že něco takového udělal, nebo tím, že má špatnou servisní síť.

            Takže by stačilo říct jenom „Cannondale nebrat“

            0 0
      • Dejv94  

        Nechcu tě rozhodit, ale to že ti Lefty v zamknutém stavu chodí tak pul centáku a pak zvoní není moc dobré znamení. Já to tedy ještě na žádné Lefty nezažil. (Lefty PBR 90 co mám už 3 roky a Lefty 2.0 z testovaček to ani jedna nedělala)

        0 0
        • snownook  

          Narazí do patrony – byl jsem s tímto problémem se radit, vyzkoušel si jinou a dělala nemlich to samé. :) …spíš cvakne, než zazvoní

          0 0
      • maajkee  

        „Scalpel v odemčeném stavu je v terénu až zábavně houpavej“

        Ano, to je u XC rakety více než žádoucí :) Ale tak kdo si jde koupit Cannona, tak už dopředu musí počítat, že se to prostě bude houpat.

        0 0
        • roud  

          Tak XC raketu vozis většinu času zamcenou ;) ma to precijen nahradit ht s tím ze když je potřeba tak to prostě odemknes jedinej epik si tobdela sam jak chce ;)

          0 0
        • snownook  

          Já kupoval kolo primárně kvůli zádům a odemčený stav mne baví. A jak píše roud – při xc to máš většinou vše zamčený .) a na maratonech většině HTčkům v terénu díky pohupování ujedeš :)

          0 0
          • maajkee  

            a na maratonech většině HTčkům v terénu díky pohupování ujedeš :)

            To není ale kolem :)

            0 0
            • snownook  

              No jako je i není…samozřejmě, že záleží na výkonosti jezdce, ale když naletíš např. do kořenů na HT, tak je někdy boj se vůbec na tom udržet. Full to zvládne levou zadní. :)

              0 0
        • JakeF  

          Já si myslím, že si ho zapomněl nafoukat… A podfouklou vidli pak považuje za citlivou, všechno do sebe zapadá.

          0 0
      • rkawa  

        Tak tohle vlákno je hlavně pro zakladatele „Xbiker11“, který jasně řekl:

        • že najede cca 2–3000 km/rok
        • peníze neřeší, páč vatu na to má
        • bike se mu líbí a je sexy

        Takže za mne:

        • jdi do toho, ale zajeď to koupit do Prahy (Bikeclinic, Bikegallery nebo v nejhorším případě k Štěrbovi – ten má dobrej servis, ale na přístup k zákazníkům si tu hodně lidi stěžujou)
        • jednou za rok (v zimě) to odvez na servis, který tě nebude oproti jinému kolu stát o žádný randál navíc
        • to, že se někomu leftyna vysrala je fakt nepříjemné a nikomu to nepřeji, ale když čtu ostatní vlákna co se děje s foxkama a RS, DT Swiss za průsery, jak to pak musejí řešit přes výhradní dovozce, kteří se chovají na pikaču, to je hrůza. Sám jsem sháněl na jeden svůj bike FIRM pružinu do RS Sector a po půl roce škemrání a shánění mi to přivezl až kamarád ze států. Tady prostě koupíš kolo, máš doživotní záruku na rám, na ostatní komponenty standardní dva roky a všechno řešíš s prodejcem – případně Aspire který jsou naprosto v cajku a mají přístup k zákazníkovi jako ve státech. Tedy náš zákazník – náš pán.
        • ****** se na nějaký samo-domo servisy min. první dva roky aby jsi nepřišel o záruku
        • za dva, tři roky to prodej (výhoda cannondalu je, že si drží cenu) a kup si zase novej bike
        • máš na to vatu, takže není nic třeba řešit a hlavně jezdit..
        0 0
        • Xbiker11  

          Díky moc za radu, už sem se v tom pomalu začínal ztrácet :))

          0 0
        • RUSH  

          Celkem souhlas až na to, že po těch 2–3 letech ty problémy právě obvykle nastávaj. A náhradní díly můžou taky stát tolik co nová REBA. Mluvím z vlastní zkušenosti.

          A ano, problém ČR je také ten, že mechaniků, kteří dělaj Lefty dlouho, pravidelně a často moc nebude. Logicky by nejzkušenější měli být právě v ASPIRE (pokud se to tam posílá z celé ČR). Ale tam se taky nedávno technik na Lefty vyměnil.

          0 0
          • romachain  

            Aj to by byla nemilá zpráva o mechanikovi z Aspire. Ještě na podzim jsem tam řešil Lefty ke spokojenosti…

            0 0
          • Cryzyy  

            Tam je snad pořád Ladislav Šimerle, nebo se něco změnilo ? To je podle informací co mám, guru pro naší část světa. Bohužel se tam nedá vidlice oficiálně poslat úplně na přímo.

            0 0
        • Breakpain  

          Drží cenu? Po 1–2 letech jsem určitě na cca 50%, otočil jsem na bazaru 2ks a rozhodně si nemyslím, že tohle byla super prodejní cena. A to ta kola ode mě vypadají, jak kdyby se na tom někdo jednou projel :) …

          Na tenhle aspekt bych nesázel ;)

          0 0
          • rkawa  

            No zalezi za kolik ho poridis ne? Za plnou MOC bych si to nekoupil. Jinak urcite rozhoduje velikost, v emku jdou spatne na dracku a v elku je pryc z domu hned..

            jinak pro mne je –35–40% za dva roky z nakupu prijatelnych..

            0 0
      • Xbiker11  

        Díky moc za radu, už sem se v tom pomalu začínal ztrácet :))

        0 0
        • zderes  

          Mám z Tebe takový pocit, že moc nejezdíš, nemáš moc s čím srovnávat, jsi ochotný utratit relativně dost peněz za něco, co se Ti líbí. Na tom není nic špatného. Nenech se rozhodit někým, kdo na tom nikdy nejel a jen slyšel od někoho podobného jako on jak je to špatné. To je naše nátura. Koupíš auto automat a soused co jezdil celý život s klackem Ti to pomluví, protože slyšel. Přitom Ti to jen závidí…

          Kup co se Ti líbí a z čeho budeš mít radost a možná Tě to byciklování i víc chytne.

          Najdi si obchod jak říkají borci výše. Určitě se domluvíš na lepších komponentech, původní Ti odečtou z ceny a doplatíš nepatrný rozdíl.

          Jsi z Hradce, Praha je blíž než Olomouc, ale pokud máš sem tam cestu na Moravu, tak bych Ti mohl poskytnout kontakt na někoho, s kým se domluvíš vč. servisu leftyny.

          0 0
        • kozich  

          Pokud netrvas na lefty 2.0, tak bych sel do rok starho vyssiho modelu napr. toto: http://www.bike-sport-shop.cz/…arbon-2.html.

          Sam jezdim 3 roky Scalpela a na podzim jsem si nechal vymenit sadu za nove XT vcetne brzd a systemu 1×10.

          0 0
          • pepek  

            To ale není od Bikero.cz A o tom to tu přece celou dobu je.

            0 0
          • rkawa  

            ja se na ty stroje nemuzu divat, to je strasny.. me se v noci bude zdat jak vezu auto do vykupu, protoze s nim stejne nejezdim a porizuju f-sicku tohodle brachu a pak na sebe budou oba stroje stekat a hadat se v predsini kdo semnou pojede na vyjizdku..

            0 0
            • JakeF  

              Rozumná volba, aspoň budeš mít na čem jezdit, když bude Lefty v servisu… Kámoš to přesně takhle vyřešil, jen kvůli nedostatku financí jenom Agangem.

              0 0
              • rkawa  

                sakra! ja to tak asi fakt budu muset udelat, to by ale ze mne byl bigamista a to je poburujici.. ikdyz koukam na profily nekterych zdejsich pacientu a ti maji slusne haremy :-)

                0 0
          • mrozu  

            Souhlas, pokud kupovat teď Scalpela, tak rozhodně vybírat z levnějších a lépe vybavených loňských modelů, rám je už pár let pořád stejný. A nebo právě z toho důvodu počkat na nový Scalpel 2017.

            0 0
    • Xbiker11  

      Tak chlapi zítra si do bikera pro něj jdu… dám vědět, jak to dopadlo a jak budu spokejenej…

      znáte ten pocit, kdy se nemůžete dočkat až se poprvý projedete na svým novým kole?

      0 0
      • Cryzyy  

        To je super, já se nemůžu dočkat, až se mi vrátí Lefty ze servisu, kam jsem jí posílat 8.3. (pokud nepočítám pár dnů, během kterých jsem zjistil, že se závada opakuje) a dneska máme 13.4. a pořád nevím, kdy přijde… schválně se zeptej jak dlouho budeš čekat Ty.

        0 0
        • Xbiker11  

          a to máš v bikeru?

          0 0
        • Cryzyy  

          ASPIRE má jako dovozce hodně kladných bodů za svůj přístup, vypadá to, že Lefty bude dneska, nebo zítra odeslaná (21.4.), nicméně s tím co si myslet o životnosti Lefty a servisu v Koloshopu, jsem docela na vážkách.

          Za dva roky jsem na ní najel 247h a 4708 km, přičemž za poslední kalendářní rok jenom 97h :(

          0 0
          • Cryzyy  

            Storka pokračuje, nebo možná končí, protože se zavada zase opakuje.

            0 0
            • snownook  

              Sakra…tohle je fakt ale smůla. Já mám po výměně celou patronu a dráhy…najeto cca 17 hodin a zdvih je zase o 1,5 cm níž a to je doporučený interval resetu po 50 hod.

              0 0
              • Cryzyy  

                A resetem se to zlepsi, nebo ne ?

                Mozna by slo ty nase vidlice nakombinovat, ja potebuju, aby se nezanorovala, Ty zase naopak jo :D

                0 0
                • snownook  

                  Zlepší, ale abych po 17 hod jízdy využíval místo 90 mm jen 75 mm? :D…

                  0 0
                  • Cryzyy  

                    75mm je už hodně závodních :o) já mám zase takovou automatiku snižování zdvihu do výjezdů :D jenom teda nehoře musím párkrát nadhodit přední kolo, aby se to zase srovnalo, ale předtím to fungovalo lépe, teď už se to zanořuje i při brždění přední brzdou, což je taková pochybná funkce, ale třeba mi jí někdo z marketingového oddělení C vysvětlí. Zítra Lefty zase posílám na výlet.

                    0 0
      • zderes  

        Jaké plánuješ pedály?

        0 0
        • Xbiker11  

          nechám si tam dát svoje starý spdčka… nebo máš nějakou radu?

          0 0
          • zderes  

            Nee jen jsem se bál aby jsi tam nedal platformy :-) Bez urážky. Dnes se Ti bude špatně usínat. Budeš mít něco jako cestovní horečku :-)

            0 0
      • rkawa  

        Tak jak? Uz ho mas doma? Uz te muzeme privitat v klubu?

        0 0
    • 159753  

      Ahoj,

      všichni tady diskutují o tom, jestli Lefty ano nebo ne a bla bla..docela mne překvapuje vysoká hmotnost kola, protože jako největší plus té vidlice jsem viděl v hmotnostní úspoře..když koupíš ale HT od jiné značky za tyto prachy, kolo bude mít o min dvě kila méně..to jen mé překvapení, člověk hold platí za image (což neodsuzuji, ptže pokud se ti to líbí, proč do toho nedát klidně 200..podle mě, člověk pokud si splní sen vybavením, které chce, investuje do toho sportu pak dvojnásob času, ptže je spokojený a více jej to motivuje)…

      NICMÉNĚ..více bych se třeba zaměřil na kolo samotné..měl jsem možnost se setkat ze situací, kdy jsem potřeboval přeplést kolo a sehnat nábu a ráfky byl někdy v srpnu hororový problém..jak u dovozce, tak jinde..

      Já osobně třeba velice často jezdím na kolo i na dovolenou a při představě, že mi dovolená řekne pápá jen kvůli toho, že nejdou sehnat náhradní díly, mi není úplně fajn. Znám případy, kdy byl známý snad na Ukrajině?..vysypala se mu nába a potřeboval to řešit stůj co stůj..pořešilo se to nakonec, že sice jel dvě stě kilometrů do servisu do nějakého města, který se mi podařilo na netu najít a bylo vše ok, koupil zapletené kolo a dovča pokračovala… další varianta byla UPS a expres doručení, ale tak, či tak by byl na biku zpátky v sedle nejpozději do tří dnů..mít Leftynu, tak tomu nevěřím ani za mák..

      tzn za mě bych si koupil něco jiného z praxe Murphyho zákonů, že se ti to posere ve chvíli, kdy to nejméně potřebuješ a je to tak specifické, že to nejde vyřešit za pět minut..

      0 0
      • Xbiker11  

        jojo, toho se taky trochu bojim, ale znáš to… láska na první pohled ;-)

        0 0
      • Nikovlas  

        Mimo tu hmotnost se také říká, že je ta vidle hodně tuhá…

        0 0
      • rkawa  

        kdyz jedu na dovolenou mercedesem a vysere se mi cerpadlo, tak jsem v prde.. takze na dovolenou budu jezdit fabii? .. to bych memohl vylezt z baraku.. jinak naboj na lefty stoji litr a jsou v mem uplne normalni prumyslovy loziska.. jinak xbiker vahu srazi rapidne dolu, pokud preplete zadni nabu, vymeni kazetu, atd.. tam je velky prostor, sam jsem tak cinil.. je pravda ze se tady furt resi lefty a vaha, ale nezapominejte na tu geometrii, ta je fakt super, teda pokud uzivateli sedne..

        0 0
      • snownook  

        Ahoj,

        tak asi známý neměl úplně v pořádku kolo, pokud se mu vysypala nába. Je jasné, že pokud jedu na dovolenou, tak kolu věnuju nějakej čas, abych se přesvědčil, že bude fungovat tak, jak má a nic mne nepřekvapí. Je pravda, že jsem byl na dovolený s kolem jen v blízkém zahraničí, vždy v podstatě na dohled ČR, ale nikdy jsem nemusel řešit žádný technický problém – pokud neberu píchlou duši, to je v podstatě běžné, jako sezónní rýma. Pokud bych jel do středověku – Ukrajina a dále na východ (nic proti národu nebo kultuře, ale jde o infrastrukturu) – tak bych si i nějaké náhradní díly vzal s sebou, popř. i druhou sadu zápletů, aby se eliminoval tebou zmíněný problém.

        A hlavně mne baví porovnávání Full vs HT… ano, Full je prostě v průměru o cca 1 kg těžší, než HT a nic s tím nejde nadělat. Pokud teda nejsi ochoten dát za Full Socialized 300 tis, které má pod 10, tak se s tím musíš vyrovnat. Něco váží tlumič, něco celá ta stavba s přepákováním, ale rozhodně se to kolo dá přizpůsobit tak, aby rozdíl byl menší. Lefty je sice trochu těžší vidlice, ale na druhou stranu je tuhá jak pes a není v ní ten hroznej vakl, který mají všechny FOXiny, RSka, atd…

        Pokud kupuješ Cannondale, a je jedno zda FSi, Scalpel, SuperSix Evo – tak se vždy rozhoduješ srdcem, touhou a ne rozumem. Měl jsem taky na výběr asi ze 4 Fullů, kde se do samého finále dostal všude přítomný a božský Epic (kterej je stejně masovej, jako Fabia mezi auty) a Scalpel. Pokud pominu to, že jsem chtěl být odlišnej a nepropadnout ovčismu, tak Scalpel mi neskutečně sedl geometrií a jeho pohodlností. A že nějaký komponenty byly Deore? Hmm, tak prostě je sundáš, prodáš a za minimální příplatek si koupíš lepší, no.

        Ještě k tomu, jak psal rkawa – Mercedes a čerpadlo. Nemusí to být ani Mercedes, stačí VW, nebo i ta Škodovka – pokud se ti to vysype někde, kdo není v blízké dojezdové vzdálenosti servis, tak jsi stejně namydlenej, jako tvůj kamarád na Ukrajině.

        0 0
        • JakeF  

          Jakej „hroznej vakl“ maj všechny Foxy a RS?

          Mimochodem, nová Lefty je „trochu těžší vidlice“? Takže proti starší verzi je míň citlivá, těžší a navíc se sere jak na běžícím páse… No hned to běžím koupit.

          0 0
          • kubad  

            Bych to nenazíval těžší vidlicí, a s tím sraním to zase tak horké není ve srovnání s RS a Foxem

            Carbon Lefty XLR 29" 90mm má 1411g

            0 0
            • JakeF  

              No hliníková jsem našel 1860g, to je absolutní tragédie bez remote locku… A karbon 2.0 podle r2-bike 1668g. A to je k nim ještě potřeba připočíst steerer, což je dalších 100g, takže celkem lehce pod 1800g… Vidle za 40 tisíc s váhou RS Recon… Nejsem žádnej odpůrce Lefty, celkem se mi líbí, ale tohle je *******…

              A co se týče ******, tak co znám pár lidí v okolí s těma novýma bez harmoniky, tak všichni problémy. Jeden to už radši prodal a druhej pořídil na ježdění v terénu radši druhý kolo :).

              0 0
              • kubad  

                CANNONDALE Suspension Fork 29" Lefty Carbon XLR 100mm

                Product weight:1.332g

                nevím cos našel, fotky na nettu si najdi sám

                0 0
                • JakeF  

                  Máš to v odkazu … To co píšeš ty je starší verze, i podle r2-bike to sedí, ale ty nový 2.0 Lefty jsou o kus těžší, o tom mluvím.

                  0 0
              • Cryzyy  

                Moje Lefty ma 1484g, sloupek 72g, predstavec 123g , takze vahove celkem ok, jenom se ted potacim od nas**i k apatii a kazdej den co mam Lefty v servisu vymyslim dalsi duvod proc si takovej kram uz nikdy nekoupit.

                0 0
          • snownook  

            Fakt nevím, na co si narazil, ale citlivá ta vidlice prostě je a nikdo mi to nevymluví. A sere se? Nevím o tom, že by se někde hromadně řešilo, že se kazej, svolávají, či cokoliv dalšího. FOX má vakl v sobě od samého začátku, RS ho dostane během prvních 50ti km. Reba, co jsem měl loni na novém kole byla tak postižená, že mi byla vyměněna za novou a o jejich lockoutu se ani nebavím. A co teprve vydírání FOXin díky jejich úžasným pouzdrům? Až se mi s Leftynou něco stane, určitě budu mluvit jinak, ale zatím, co mám na ni najeto nějakých 800 km, tak co se chodu týče, můžou ostatní vidle jen závidět.

            Zda je nutný častější servis k správnému chodu na Leftynu, to nedokážu posoudit, ale pokud jsi ochoten investovat do kola 100 tis +/- a máš na tom jak již je tu jednou zmíněné – exotickou vidlici, tak musíš počítat, že servis bude nákladnější a častější. A to samé je i s auty – čím dražší auto, tím nákladnější servis, čím exotičtější auto, tím častější servis. A radši půjdu s Leftynou 2× do roka na kontrolu/výmě­nu/cokoliv dalšího, než abych na to kašlal, šel tam po sezóně, a zjistil, že po sundání vnějších nohou je ta vidle vydřená a pak, abych nějak zaplácl prázdné místo po FOXu, kterého bych si nového nikdy za tu cenu nekoupil, tak tam vrazím Epicona.

            Ke Cannondalu Lefty patří, nikdo neříkal, že si ho musíš jít koupit, ale ono to chce postavit taky trochu na zkušenosti lidí, co to kolo mají delší dobu a neplácaj tu jen do větru (což neříkám, že je tvůj případ, ale takových je tu většina) – já se před koupí bavil o Lefty s klukem, co má Cannona xyz let, zjišťoval jsem si náklady na servis, atd… Zda jsem se rozhodl správně, posoudím třeba za rok, ale nejde stavět na názoru jednoho člověka, že se mu to prostě porouchalo a nebyli mu schopni to pořádně opravit. Až mi ukážeš nějakou statistiku, kde jsou veškerá prodaná kola s Lefty v ČR s tím, kolik jich muselo být kvůli fatální chybě servisováno – ne kvůli chybě jezdce, tak ti dám za pravdu.

            0 0
            • JakeF  

              Aha, tak ty už máš najeto 800km, to leccos vysvětluje :). Já na ní jel vyjížďku minulej víkend a celkem jsem jí dal nažrat a můžu ti s klidem říct, že proti mýmu Piku to je vidle o několik tříd horší. Citlivost výrazně horší, tlumení výrazně horší a váhově cca stejný, co teď koukám. A tuhostí je lepší proti XC vidlím, ale proti Piku už to znatelný není. A to je můj Pike po 2 sezónách závodění s jediným servisem.

              Zbytek už akorát meleš nesmysly, samozřejmě víš, že žádná statistika neexistuje na ani jednu značku vidlí, protože výrobce pochopitelně čísla reklamací tají… Já ti můžu říct, že z mýho okolí jezdí na Lefty 2 lidi a sraly se jim oběma. Jak jsem psal výš, jeden už ho prodal úplně, druhej si k tomu pořídil druhej bajk do terénu… A co jsme různě měli kola na testovačkách, tak těch problémů s Lefty nechodící celej zdvih bylo taky požehnaně (jezdím za prodejnu, co Cannondale prodává a znám se s lidma z druhý a na jejich testovačky jsem taky jezdil, takže Lefty už jsem zkoušel hromadu různých verzí na různých kolech). Že jsou občas problémy i s Fox a RS, no jsou… Ale řádově co znám lidi, tak jich jezdí třeba 100× víc, tak se to samozřejmě občas objeví horší kus, ale % to určitě nebude výrazně horší než u Lefty, spíš naopak.

              0 0
              • Dejv94  

                Srovnávat Lefty určenou pro XC s Pikem co je na enduro? To myslíš vážně?

                Pojdme třeba srovnat třeba Ferrari s Volvem XC90,… hmmm, to Ferrari pořád něják na šotolině drncá…

                0 0
                • JakeF  

                  Proč bych nesrovnával? Teď o víkendu jsem jel na 120mm Lefty, Pike se ve 120mm taky dělá… Váhově je Pike dokonce lehčí, tak nějak nevím, proč by to srovnávat nešlo… Utáhnout si na něm pomalou kompresi, abys dostal víc „XC“ projev není vůbec problém.

                  0 0
                • zderes  

                  Úplně jsi mi to vzal z ruky… Srovnávat nesrovnatelné…

                  Prostě kdo je vyloženě proti tomu vysazenej, vždy bude mluvit tak, že je to skoro nejhorší vidlice a pozor na ni, nebrat, nechá Tě ve štychu, možná Tě i zhodí z kola. A když se projede někde v terénu, po projížďce řekne, že by to nechtěl i když si jízdu užíval, pokud teda měl vidli správně nastavenou.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Bacha na to, já proti Lefty ale vůbec vysazenej nejsem… Naopak jsem o ní jednu dobu na XC celkem uvažoval, ale co teď předvádí, to je fakt k pláči a ztratili už všechny výhody, co proti konkurenci měli, především tedy poměr tuhost/váha. Zůstává už akorát že to exoticky vypadá a to sorry, funkční přínos to opravdu není… Ale zcela upřímně chápu, že pro dost lidí to je důvod, proč Lefty pořídit. Kdybych jó nevěděl co dělat s prachama a chtěl další kolo jenom na vyjížďky v nenáročným terénu, tak určitě bude Cannondale jeden z favoritů. Rozhodně ne protože by to byl funkční přínos, ale prostě se mi líbí.

                    Jinak jo, já si poslední vyjížďku na karbonovým Cannondalu užil, celkem jsem mu i dal nažrat, 4m dvojáky se asi na 120mm karbon fullu bez teleskopu běžně neskáčou :). Ale čistě objektivně ta vidle funkčně opravdu nic nepřináší.

                    0 0
                    • snownook  

                      Ještě mi tady řekni, co znamená nenáročný terén :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Na kterej bych byl ochotnej tolerovat Lefty? Šotoliny, lesní a polní cesty, asfalt, traily maximálně na úrovni hladkých pěšinek typu SpS. Na náročnější použití už bych vybíral jinde.

                        0 0
              • snownook  

                Tak jako, kolo jsem kupoval před nedávnem a samozřejmě těch kol mám více, nejezdím pouze na jednom…tak možná ti to připadá, že plácám nesmysly, já tomu říkám osobní zkušenost, která s Lefty není dlouhodobá, ale mezitím je velmi pozitivní.

                Možná s tím souvisí i váhový přírůstek vidlice a označení Lefty 2.0, protože to prostě možná asi nebylo ono…to je strašně spekulativní a subjektivní. Jinak bude dostávat vidlice pod 60ti kg komárem a jinak pod 100 kg chlapem, i když tomu přizpůsobuješ tlak.

                Ale tahle spekulace nemá smysl a ani konec. Pokud si každý bude stát za svým, tak se nikam neposuneme. Stačí prostě doufat, že to bude fungovat.

                0 0
                • JakeF  

                  Tak kdyby se ti stihla ****** během 800km, to už by bylo opravdu hodně špatný.

                  0 0
                  • Cryzyy  

                    to by nahodou bylo dost dobry, protoze by se to dalo reklamovat

                    0 0
                    • swenak  

                      Uvažoval jsem (a možná pořád uvažuju) o Cannondale s Lefty, tak jsem se koukal i na jejich podmínky a na www mají mimo jiné uvedeno: „Doživotní záruka se vztahuje na výrobní vady materiálu a jeho zpracování u rámu kola, vidlice Lefty a u klik Hollowgram.“ . Takže, bez ohledu na to, jak moc a často by se kazila a kdy, tak to můžu myslím reklamovat kdykoliv i Lefty. Nebo tomu tak není? Samozřejmě, teď je otázka, jestli bych uspěl, kdyby mi házeli klacky pod nohy a jak by něco takové vymáhal, ale alespoň opticky a maketingově mám pocit, že můžu :-)

                      0 0
                      • rkawa  

                        No hlavne je taky dulezite, ze dozivotni zaruka je uplatnitelna pouze na prvniho majitele.. Tzn. pokud to koupis z druhe ruky, tak zaruka zanika.. Urcite je treba pri reklamaci napriklad leftyny disponovat uctama za aut. servis. Pokud se v tom clovek hrabe sam, tak je jasny, ze ti reklamaci neuznaji.. Jinak Aspire si nemyslim, ze by svym zakaznikum hazelo klacky pod nohy.. To by si podrezavali sami vetev pod nohama..

                        0 0
                        • swenak  

                          Ano, to o prvním majiteli tam je a ač se mi to moc nelíbí, tak to jde aceptovat. Má to tak třeba i Trek. Je pak ale důležité, jak se toto uplatňuje a co jsem tady četl o reklamaci Full rámu u Treku je, slušně řečeno, prasárna, ale v podmínkách to tak je a komu se to nelíbí, tak prostě nekoupí kolo od takového výrobce a radši koupí jiné, levnější, kde v ceně není tato „vymoženost“ a počítá s tím, že pokud se mu něco stane po zákonné lhůtě, tak to musí řešit jinak.

                          Co se týče servisu, tak to chápu a akceptuju, s tím nemám problém a je to myslím i logické. Hrabat se v tom sám, nebo kdyby to dělal někdo neodborně, může zapřičinit vadu, která by se jinak nestala. Je otázka, jak to bude prokazováno, kdyby došlo na lámání chleba. Je to tak třeba i u některých nadstandardních záruk u aut, kdy, aby byla uznána nadstandardní záruka, je potřeba jezdit do jejich servisu v pravidelných intervalech.

                          0 0
                      • Zdyn  

                        Tak ale výrobní vady a zpracování se projeví obvykle velice brzo. Pak je to většinou o servisu (je dobré si přečíst servisní intervaly), takže bych nepočítal s tím, že ti kdykoli cokoli vezmou na záruku.

                        0 0
                      • Cryzyy  

                        Záruka se nevztahuje na opotřebení…

                        0 0
            • RUSH  

              Měl jsem CD Rush5 s Lefty v letech 2008–2013. Na tom kole jsem najel odhadem 25–30 tis. km. Včetně několika maratonů kpž (3–6 ročně).

              Kolo fungovalo celkem dobře, měnil jsem jen kola, za lehčí a tužší (ráfky ZTR Arch). Zadní stavba byl jednočep, prakticky bezúdržbová věc (jedno velké ložisko) a tlumič byl taky v pohodě. Jak je to s údržbou zadní staby u Scalpela nevím, ale tak jednoduché, jako u Rushe to určitě nebude.

              Ohledně Lefty – dokud fungovala, což bylo první cca. 3 roky, byl jsem s ní spokojený a opravdu byla celkem tuhá. Pak ale začal zlobit lockout a později začala ucházet. Zajímavé bylo, že v klidu držela, ucházela jen za jízdy. A nikdo, ani servis ASPIRE to nevyřešil, náhradní díly a servis mě stály jako dvě nové REBY. To sledování jestli ušla, nebo ne, jestli to po servise bude lepší… Tak jsem holt ztratil v Lefty důvěru. A to jsem tenkrát kupoval Cannondale z podobných důvodů jako teď Ty… Ale Tobě přeju, abys neměl takovou smůlu na Lefty jako já.

              A ještě malá poznámka na okraj – luxusní auta a jejich servis – např. u BMW neplatíš za servis prvních pět let nic.

              0 0
              • JakeF  

                Nemám to podložený statistikou na celým trhu, jak tu určitě zas někdo bude vyžadovat… Ale co jsem tak různě pochytil, tak s těma starýma verzema s harmonikou bylo problémů daleko míň a když, tak většinou jen klasika vylezlý ložiska.

                0 0
              • snownook  

                Děkuji, snad mne nic takového nepotká.

                K tvé poznámce. K tomu se taky váže několik pohledů. Sice BMW, Audi, Mercedes jsou u NÁS považovány za luxusní auta (i když z mého pohledu je tak neberu), ale tady to trochu naráží s tím porovnáním, co jsem zamýšlel já – Scalpelů v ČR moc nepotkáš, nevím teda jak v jiných krajích, ale na severu jich jezdí hodně poskromnu, možná, že bys jich napočítal 10? netuším, ruku do ohně za to rozhodně nedám. BMWček tu lítá dost, a nejen těch starejch vylágrovanejch, co mají náctiletí tuneři a dělá jim to mraky kouře, ale i nové limuzíny a SUV. Takže by to chtělo konkretizovat určitý model, který by už šel zařadit do nevšedního luxusu – např. Mercedes SLS AMG. Sice máš tuším i u Mercedesu 5 let servis zdarma, ale ono se chce taky informovat, jaký servis…pokud je to v podobě diagnostiky motoru, dolití oleje, nafouknutí gum, umytí a kontrola karosérie, tak věřím, že tomu tak bude. Ale chtěl bych vidět majitele, co odrovnal nějakou součástku nebo ji odepsal nedodržením nějakého intervalu, a jemu to vesele a bezbolestně vyměnili. Hlavně ty auta jsou tak postavená, aby během deklarované záruky byla bez možných problémů, pak záleží na uživateli, jak moc tomu autu zkrátí životnost. Ale to už je téma někam jinám ;).

                0 0
                • zderes  

                  Já jen doufám, že Scalpel nebude jako tyto auta. Dříve Mercedes byl držák, BMW také. Na co je mi servis zdarma, když mě auto nechá kvůli elektronice stát na cestě na dovolenou? Jasný, odvezou Tě, dají Ti náhradní auto, ale kvůli tomu si takové auto nekupuješ. Vrátíš se, auto opraveno a do týdne se závada opakuje. Opět vše zdarma, ale ten čas a vyřizování…

                  Tak jen doufejme, že toto nebude nová historie lefty.

                  0 0
                  • Cryzyy  

                    Tak kdyz by mi nekdo pujcil jinou Lefty, nez bude ta moje opravena, abych mohl zacit zavodit, tak by to bylo super…

                    0 0
                    • snownook  

                      Je mi te opravdu lito, chlape. Snad se co nejdriv problem vyresi, pak napis, jak ti to dopadlo.

                      0 0
                  • snownook  

                    Souhlasim, prehnana elektronika a levnejsi vyvoj vozidel se na zivotnosti a spolehlivosti podepisuje. A to neni jen problem MB, BMW, ale i koncernu. Hlavne soucasny trend downsizingu diky EU je uzasny. A co jsem cetl, tak se maji montovat do koncernu motory 1.0 TSi trojrhnek. Skoro na case se koukat po japonskych autech.

                    0 0
      • Smazaný účet  

        cannondale sidi nejake veci typu sedlovky, naboje na nizsich modelech. Ale da se to snadno vymenit. Ja mam treba svuj kokpit a klidne bych ho na nove kolo prehodil.

        Nicmene oproti karbonovym lefty DRL ktere byly cca pred 4mi lety a vazili 1100g sla v poslednim roce vaha dost nahoru a vysoko zdvihove ma ji pres 2kg :(

        0 0
    • Vyvy86  

      Cau nevite nekdo kolik oleje a jakyho se leje primo do patrony tluice u leftyny?? popripade nejkej navod diky :-)

      0 0
      • Cryzyy  

        tohle http://www.bike-forum.cz/…a-cannondale#… olej mi pripadal hustejsi nez W10 a prej obsahuje nejakou specielni mazaci slozku, ale mozna to jsou jenom PR poudacky, kdyz se podivas na fotky ze skoleni C tak tam byl Motorex (pokud si dobre pamatuji).

        0 0
        • Vyvy86  

          jj tohle je maziani tech jehlickovejch drah ja myslel vymenu oleje v patrone tlumce

          0 0
    • snownook  

      Tak už máš nové kolo? Šup, jsme všichni napnutý jak struny od kytary :P :D

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak jak? Uz mas cannona??

      0 0
      • Xbiker11  

        Ahoj Klucí, tak už ho mám… a je to senzace… už mám na něm nalítáno 180 kiláků a le nikde to nesmim říkat, protože už bych měl na garančku… V pondělí se tam chystám. je to fakt super jízda. asi 40% na asfaltu a víc než půlku sem najezdil po lese. A Pecka.. Něco málo sem si i skočil… ale bylo to tak maximálně metr a půl, spíš metr dvacet, a leftyna je úplně v pohodě… :)

        Jsem fakt nadšenej…

        0 0
        • Smazaný účet  

          A nejake foto bude??

          0 0
          • Xbiker11  

            něco zkusim nafotit a houpnu to sem :)) Ale asi az v utery… ted musim odjet a musim se obejit bez kola :(

            0 0
          • Xbiker11  

            tak tady je ta fotka :)

            ještě to zkusim poslat fotku z provozu "-)

            0 0
            • Vilém  

              Myslel jsem, ze to vyfotis rovnou na prodejne, ale ceni se, ze si s tim vylezl alespon ven.

              0 0
            • Wojtik123  

              Vybral sis supr koloco. Já osobně už mám druhého scalpela. Měl jsem carbon 2 2013 a ted mám carbon 2 2016. Kolem mě je asi 10–15 lidí co maj scalpela na lefty a každej si to maximálně chválí. Věř že od těd jak sedneš na něakou jinou full 29 tak nebudeš chápat co to je za nesmyslné kolo! Po sezoně si nechej udělat proplach lozisek a nechej nalit novej olej do ložisek. A drouhou sezonu velkej servis. (repas patrony, proplach, nové oleje). Po velkém servise ti bude fungovat jako nová:-D V manulu píšou abys dělal reset ložisek co 50h. Ja to dělám jak si vzpomenu. Ten reset je dost duležitej. Jak to nebudeš dělat a dáš te vidle někdo hodně zabrat tak ji můžeš zničit. Takže občas reset a po sezoně servis:-D Přeju ti hodně užitejch kilometrů:-D

              0 0
        • rkawa  

          tak gratulace a at slouzi..

          0 0
        • snownook  

          Gratuluju k pořízení :)) …prožíval jsem úplně to samé :)

          0 0
    • rkawa  

      Jinak by mne zajimalo, jak dopadla reklamace Cryzyymu? Uz jezdis?

      0 0
      • Cryzyy  

        Už jsem to psal výše, ASPIRE to poresilo, s jejich přístupem jsem maximálně spokojen.

        0 0
        • rkawa  

          a, tak to sem uz bud zapomel nebo neprecetl (moc vlaken, moc diskuzi), tak to je good.. Aspire jede dobre. Hlavne aby jim to vydrzelo!

          0 0
    • swenak  

      K Lefty mám ještě jednu prkotinu, co mi trošku vadí a dal jsem to při výběru kola na stranu záporů, ač to nemá nic s jízdou. Jelikož do kufru auta potřebuju kolo zmenšit, tak demontáž předního kola je míň příjemná proti klasice, protože je potřeba demontovat i brzdový třmen. Jsou to sice jenom další 2 šrouby, ale už to chce nástroj, pak nějak třmen upevnit, aby nelítal po kufru. Na toto je asi nejlepší RU, ač ten už taky dnes není běžný.

      0 0
      • rkawa  

        imbus 5 jak na trmen tak na lefty naboj, trmen pak bez kola zaaretujes zpet do pozice.. otazka chvilky, a kazdej vozi multitool. v tom bych problem nehledal.

        0 0
        • rkawa  

          jinak se nedemontuje trmen, ale adapter na kterym je trmen, u starsich leftyn je to trmen samotnej, myslim, ale to ti spis rekne nekdo kdo ma starsi model lefty..

          0 0
          • Dejv94  

            i na starší Lefty se demontuje adapter > není nutnost furt seřizovat třmen

            0 0
            • rkawa  

              tak to sem si myslel spatne! jinak me se to jednou po vyndani z auta povedlo neutahnout pac venku prselo, doma jsem nato zapomel a jezdil jsem dva dny s napul utazenym adapterem.. sem si po zjisteni chtel dat par facek, kdyz jsem si vybavil kolik a jak jsem kde jel. Ale nekouslo se to „NASTESTI“

              0 0
      • Wojtik123  

        :-D vezmeš si pětku imbus a sundaš předni kolo stejně rychle jak s rychloupinakem. Trvá to fakt chvilku. Akorát je třeba hlídat abys měl osu pořád lehce namazanou aby ty ložiska pěkně najeli zpátky…

        0 0
    • swenak  

      Já v tom nehledám problém, ale je to míň praktické, než klasika, o tom se asi nebudeme přít :-)

      0 0
      • rkawa  

        no RU je samozrejme praktictejsi, otom zadna :-)

        0 0
        • novas752  

          Pokud nejsou Véčka a moc široký pláště. :) Já musim vyfouknout nebo sundat jednu čelist.

          0 0
          • rkawa  

            No moje mati ma zase starou vidlici manitou a tam kdyz chces vyndat kolo, tak ho musis vyfouknout.. to je furt neco :-)

            0 0
        • Rubi  

          hlavne jak ti pak zacne skrkat kotouc, u me teda vitezi pevna osa…

          0 0
          • rkawa  

            no nez se mi sjely trochu desticky tak jsem stim bojoval i u leftyny, jenze kotouce maj 2mm, na druhem kole mam 20mm RS pevnou osu a tam ten problem neni, ale to je kolo do jinych podminek..

            0 0
          • JakeF  

            +1, pevná osa je na výměnu kola nejlepší systém… Pokud máš teda něco typu Maxle a ne nějaký šroubovací… Anebo vidli, co se protáčí spodní nohy a pak se nejde trefit :D.

            0 0
            • rkawa  

              jo Maxle se to jmenuje myslim, co mam na druhem kole. takhle to vypada, 20mm…

              0 0
    • rkawa  

      a bracha ma na sjezdovem kole tohle, a to uz je zase strasnej voser to rozmontovat, asi sest sroubu, ale zase je to pevny asi..?!

      0 0
    • Luciano76  

      Tak jak Leftyna 2.0? Spokojenost, všechno v pořádku, je spolehlivá?

      0 0
    • OstravakTu  

      Trosku ozivim vlakno.. zajimalo by me,nikde jsem se nedocetl,na kolik kg jezdce jsou tyhle vidle stavene..Celkove by me zajimalo,jakou nosnost maji fully.. Podle me,kdyz nekdo vazi treba tech 120,tak uz nema cenu si to kupovat,ne? Natoz jednonoheho canoooona :)

      0 0
      • Čipera  

        Řekl bych že žádné xc kolo není stavěné na 120kg ..... pak samozdřejmě záleží na foukání. Jinak bych řekl, že naopak cannondale díky tuhosti jak rámu tak vidlice bude na tak těžkého jezdce jedno z vhodnějších.

        0 0
      • kubad  

        Lefty je tužší než srovnatelné klasické vidlice v rámci kategorie myšleno 120kg bych se nebál – ověřeno

        120kg je taková hraniční hodnota, ale pokud nebudeš brát hodně odlehčené rámy tak by nemusel být problém

        0 0
        • OstravakTu  

          Clovece i tak bych mel asi strach s tim jezdit..ono to muze byt sebelip stavene,tuhe,kva­litni,z vesmir­neho materialu apod..ale i tak,porad to zatezujes,jen tu jednu stranu..musi to byt napor jak blazen,navic pokud s tim triskas v lese buhvi jak,skaces,padas… No,asi bych do toho nesel.

          0 0
          • kubad  

            to je tvoje věc a tvoje nesmyslné obavy,

            0 0
          • Vilém  

            Nikdo te nenuti.

            0 0
          • Čipera  

            Když to vydrží levná kola do 20 000 tak proč by to nevydržel cannon za třeba kilo. Naopak je dokázáno, že carbon vydrží víc než hliník a rozhodně bych věřil 2 korunkám, nábě která je z jednoho kusu a další výhody které lefty má o proti pouzdrům, uchycení v korunce atd…

            0 0
          • Přezdívka/nick  

            Jak si clovek zvykne tak ani nevi, ze tak ta jedna vidle je,) Taktez jsem toho nazoru, ze jak je to 2korunka a chodi to na loziskach + je osa vcelku se spodni nohou, tak to bude drzet lepe. I na habitovi jsem se s rim nijak nebal delat hovadiny na trailu..otazka je, jak bych tomu veril na vetsi skoky a dropy, do kterych se ale nehrnu kdyz si netroufam, takze tohle polemizovani pada. Ten zdvih 90(2013) a 120/130 na habitech si myslim, ze je jeste vpohode abys hlavu presvedcil ze tento zdvih by mel vydrzet ,) Taky se mi zda, ze s vetsim zdvihem se zvetsoval prumer vidle (f29 Vs Habit)

            0 0
    • OstravakTu  

      Treba cipera odpovi slusne,fajne,de­batuje,komentu­je. Ale ti dva nad tebou hned jak hovada. Tady opravdu normalni clovek nemuze napsat svuj nazor,ptz mistni osvoboditele a gerojove ho hned vyfakujou. ******

      0 0
      • Nikovlas  

        Tak když napíšeš názor ve stylu: „Stejně bych do letadla nikdy nevlezl – je to hrozně těžký a látá to strašně rychle a šíleně vysoko.“ – tak se pak nediv, že to komentujou s patřičným despektem.

        0 0
      • Johnnyxjr  

        koukni na tohle video a udělej si obrázek o leftyně

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • filous  

          Tak jelikož je to promo Cannonu, neviděl bych to zas tak objektivne. Krom toho, když je to tak super tuha vidlice, proc ji přestali dělat ve vyšším zdvihu než 120mm? Na XC kole asi jo – pro pozery nebo podporovane jezdce. Neuveritelne slozita vidlice v podstatě s žádnou výhodou, krom toho jak vypadá…pokud se libi.

          0 0
          • kubad  

            dělají i 160mm :D

            to promo souhlas trochu přehrávají, ale testy to potvrzují i když dnes v době tapered, 15mm os a 32mm vidlic už to není o tolik tužší, ale 4 ložiskové dráhy jsou prostě lepší než 2×2 futra

            0 0
            • filous  

              Joooooo a ze ji nevidím na letošním Triggerovi a Jekkylovi…to je divný, že tam je SRAM a Fox ne, kdyby tam mohli dát lefty. Krom toho snad nikdo na EWS ji loni nevozil. Dela to na me dojem, že se moc nepovedla. 4 valive dráhy pro válečky jsou hlavně super složitý…

              0 0
              • kubad  

                netuším proč jLefty Max tam nedavájí

                ale existuje

                0 0
                • JakeF  

                  Já jo… O Jekyllovi na příští rok uvažuju a Cannondale při představení řek, že Lefty ve vysokým zdvihu nepřinášela takový výhody jako v menším zdvihu a zároveň měli problémy se spolehlivostí, tak zůstali na příští rok u Foxu.

                  „Cannondale says that the weight and stiffness gains become less significant as the travel increases, so when the fork is bumped up to 160 –170mm there isn't much to gain between having one or two legs. Plus, the extra abuse that a long travel bike takes, and trying to squish all of that elongated spring and damper tech into one leg was leading to some reliability issues.“

                  0 0
            • satch  

              Ale je třeba ještě zapocist tu servisovatelnost a záludnosti s tim spojene, pokud to teda nefasuješ… teoreticky trochu vyšší tuhost není všechno. .

              0 0
              • kubad  

                jakou složitost?

                vzduchová + tlumící patrona je standardní RS a na ložiskových drahách rak max mažeš – ano je k tomu potřeba několik klíčů ale nic šíleného,

                0 0
                • satch  

                  No verim ze s tim problém nemáš, ale když vidim co tu měl za komplikace cryzyy nebo DaD, nebylo to teda jen vidli, ale s tou spolehlivostí a resenim problémů to bylo na štíru. .

                  0 0
                  • kubad  

                    tak stane se, ale sere se i Reba :D

                    0 0
                    • JakeF  

                      No ten minulej model se jim fakt nepoved… Dneska už je nová, kde slibujou, že to vyřešili, ale zase je proti konkurenci výrazně těžší.

                      0 0
                • Přezdívka/nick  

                  Slozitost nemusi byt jen konstrukcni, ale i logisticka. RS ti rozebere kdekdo, fox je podobny. Kolik % lidi si ale troufne rozebrat komplet leftynu? Zvazis-li, ze pokud nebydlis v blizkosti Aspire nebo jinych co se ti do vnitrnosti vrhnou, tak vidli posilas a nejakou dobu si pockas. Ta nevyhoda tu je potencionalne vetsi mdyz se lefty se*e. Zalezet ale bude na vicero faktorech, jak mas blby pristup, tak casto budes servisovat cokoliv. Na xc kole s lefty jedu druhym rokem a na velkou rozborku pujde na zimu. Doposud staci standart servis v pretesneni, procisteni, resetovani a hotovo.

                  0 0
            • Čipera  

              Bohužel i s pevnýma osama a taperem je furt tužší a to o dost. Na 100 mm zdvihu byla lefty o 10% tužší než nejlepší konkurenční vidlice a na 180 mm zdvihu byla tužší až o 15% než nejlepší konkurenční vidle.

              0 0
              • filous  

                Nevím, 180cm verzi jsem ani neviděl, tusim loni na forbikes, jsem se s borcema bavil o testování ty 140mm a když mi řekli, že žádný testovací bike s tou vidlicí nemaj, nakopal bych je do ****** a tim pádem na ni ani nejel. Hodnotit vidlici podle toho jak moc otocis riditkama, když máš vetknutou osu je dle me akorát laciný promo. Pořád si stojim za tim, že kdyby to byla tak super vidlice, byla by na všech dražších modelech pro trail i enduro. Asi by se doprovolne nepripravovali o prachy a nemontovali konkurenci. To samy, kdyby byla tak super tuha a tak super funkční, urcite by ji někdo na EWS vozil.

                0 0
                • Čipera  

                  Jak už tu někdo psal vejš u těch višších zdvyhů to asi nepředstavuje zas takové výhody a navíc tam byla špatná spolehlivost. Což byla i u menších zdvyhů, ale 2016 to překopali a už je to v pohodě. Je fakt že testy jsou 1 věc a pak v opravdové zátěži druhá. Myslím si, že až to v těch vyšších zdvyhách vymakaj mohla by to bejt pecka. Hlavní výhody to má spíš v tom xc ježdění.

                  0 0
                  • Cryzyy  

                    Funkčně jsem byl s Lefty spokojen, jenomže když se to ser**, tak je to na ho*** a může to být funkční jak chce, za tři roky jsem na tom najel relativně málo, respektive asi tak jako dřív na normální vidlici (ať už FOX, nebo RS ) za rok, když jsem víc závodil. Servisní intervaly jsem díky nízkému nájezdu hodin kupodivu dodržoval, aniž bych to věděl, takže v tomhle mám docela čisté svědomí a jako uživatel pro to, aby byla Lefty spokojená jsem udělat víc nemohl.

                    Když to skončilo tím, že mám vydřenou nohu (vevnitř) a je to na její výměnu (13 000,–), což se naštěstí „proběhlo“ v rámci reklamace a já platil zase jenom asi už třetí, přetěsnění (cca 2000,–) , které by být nemuselo, pokud by tuhle závadu servis detekoval hned na poprvé, tak jako můžou jít se super funkčností někam.

                    Kolo jsem nenechal ani manželce, abych nemusel řešit další problémy, i když po výměně spodní nohy byla vidlice zase jako nová a řekl bych že s tím co na kole najede, by jí mohla fungovat hodně dlouho, nicméně právě proto, že bude ráda, když se na kolo dostane, tak by byla o to větší pruda, když by Lefty zase chcípla a manželka jezdit nemohla.

                    0 0
                    • RUSH  

                      Měl jsem podobnou story s Lefty, dá se to tu na fóru dohledat. Souhlasím s Cryzyym a jen bych dodal, že tyhle větší opravy / výměny na Lefty jsou v ceně nové Reby. Takže teď mám na Spešlu Rebu a vím, že i kdyby byla celá Reba na výměnu, tak to furt vyjde levněji než opravy Lefty. A ta zmíněná výměna spodní nohy Lefty není fakt nijak ojedinělá záležitost, sám jsem jí absolvoval. S tou novou Lefty nemám ale žádnou zkušenost. Moje Lefty byla ještě ta s gumovou harmonikou.

                      0 0
                      • Čipera  

                        Jo vím o takových zkušenostech dobře a proto má taky tak špatný jméno.

                        0 0
          • Přezdívka/nick  

            Rekl bych ze ten vyssi zdvih se ukazal u enduro series jako nevhodny ve smyslu servisovatelnosti. Lefty se zdvihem 90–130 nebude dostavat takovou cocku jako dostava Lefty na enduro kole. Hlavni vyhodou na xc je tuhost, nizsi vaha spodni nohy(citlivost), vaha? za cenu propracovanejsiho designu/slozitosti. To ti potvrdi lidi, co se tim zivi. U endura se myslim na tohle tak moc nehraje, proto sli za RS a Foxem k vice konvencnimu reseni/user friendly. Chod lefty je vporovnani s jinyma vidlema jiny, ale srovnam li napr. chod Foxu s tou kashima upravou, tak jsem tam extra rozdil nepozoroval.

            0 0
    • xaver  

      docela dobrý nápad, používáte někdo?

      http://forums.mtbr.com/…eo-lefty.jpg

      0 0
      • romachain  

        Já tam vozím Headwrench, je to supr, škoda že už to nedělají, ale sehnat se dá.

        0 0
      • kralovek  

        to by se mi libilo … skoda ze mam ten debilni predstavec co v sobe nema tu potrebnou diru.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.