Zapletene kola, UST, potrebujem radu

135 nepřečtených
  • Archer

    Mam rucne zapleteny kola, naby DT 340 CL, rafky Mavic 717, draty DT Revolution. Vaha je kolem 1600gr. Zadny technicky problem, vse funguje jak ma. Ted' to vozim s NoTubes paskou a UST plastem 2.0.

    Ted' chci nezo zmenit:

    • rafek musi byt sisri nez 17mm, pro pouzivani tlusteho plaste (2.1–2.3)
    • rafek musi byt UST (pasku notubes pouzivat nechci)
    • draty o neco silnejsi a pevnejsi, napr. DT Comp
    • barevne vse musi zustat stejne – cerna, stribrna, pripadne bila

    Jaky mam moznosti

    1. Rozebrat existujici kola, a zaplest na rafky Mavic 819 disc. Cenove to bude zhruba 2×1700 (rafky) + 600–700 (draty) + prace. Zhruba 4500kc.

    • pevne UST kola
    • cena ~4500kc
    • vaha kolem 1900–2000gr, stary draty na vyhazov (tezko jich prodam), musim prodat dva rafky 717
    • skoda rozebirat tak dobre udelany vyplet

    2. Koupit zapleteny kola Shimano WH-M775.

    • vaha 1600gr
    • UST
    • stary kola zustavaji nedotceny, lze vyuzivat nebo prodat
    • cena 8000–9000kc
    • nahradni dily
    • Shimano orech (rychle odejde)
    • konusove naby (osobne to nemam rad)

    3. Kore Durox UST wheelset (url:www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…)

    • UST
    • osa 9mm/10mm
    • vaha kolem 1900–2000gr
    • cena 9000kc
    • zadne reference
    • nahradni dily

    4. Sehnat jine UST rafky, napr. Bontrager. Ale nic o nich nevim…

    5. Najit nekoho, kdo ma podobny wheelset, ale UST, a chce ho vymenit za neco lehcino/mensiho. Utopie :)

    Koupe novych zapletenych kol Mavic nebere se v uvahu – bud drahe, nebo tezke (nekdy dohromady :).

    Po dlouhem uvazovani jsem taky vyloucil rafky NoTubes. Chci mit pravy UST.

    A ted' babo rad' :)

    P.S. Omluvam se za spatnu cestinu.

    0 0
    • MlokCZ  

      Sice si to slyšet nechtěl, ale já bych stávající kola prodal a koupil Crossmaxi ST (dobrý poměr tuhost, odolnost, váha a mají 19mm, ne jako SLka nebo SLRka jen 17 a pak jsou sehnatelné ještě za jakžtakž přijatelnou cenu, tedy kolem 15tis.). Ale barevně to tak fakt nebude.

      A pokud bys opravdu ty Mavicy nechtěl, tak bych volil variantu 1, aby to přišlo co nejlevněji a ty kola semi zdají pak také slušná, až na tu váhu.

      0 0
      • kubad  

        souhlas

        0 0
      • Darius  

        nebo se pokusit stavajici kola slusne prodat (nebo najit jine vyuziti: 2. bike, pritelky bike atd) a nechat naplest znovu DT340+DTcomp+Mavic 819 (pripadne jiny UST rafek)… imho to vyjde levneji nez STcka

        0 0
        • Archer  

          Te kola uz mam na kole pritelky, s Notubes paskou a plastem Spec. The Captain. Sam vozim Crossmax Enduro.

          Jen ze chci te kola na svuj bike, hlavne kvuli naboji + kotouce XTR. Designove to vypada lepsi na mojem kole (cerna + leskla stribrna). Dalsi duvod – pritelka ma strasne rada zvuk „cvrcka“ na Crossmaxech (uz jich vozila), a chce to zpatky :)

          0 0
          • Darius  

            tak v tom pripade bych se snazil stavajici „nadbytecna“ kola prodat… a zaplest znovu 340+XM819

            0 0
            • Archer  

              Prodej je hodne ztratovy. Zvlast u DT 340. Nikdo me tady neda dobru cenu. Asi to jen prepletu, i kdyz se me to nechce…

              0 0
          • MlokCZ  

            Taky mám rád cvrčka u Mavicu, mnohem více než DT (Onyx).

            0 0
          • PePu  

            Mám dotaz trošku mimo: Spec. the Captain máš z 69? Ještě asi před 14 dny mi tam tvrdili, že samotné pláště 2008 budou až koncem dubna. Sháněl jsem Captain 2bliss pro.

            0 0
            • Archer  

              Ne, mam z bazaru v Bikelive. Byli sundany z noveho kola, majitel chtel jine plaste, tak Capitany nechal.

              0 0
        • MlokCZ  

          Levněji to vyjde, ale také to bude výrazně těžší.

          0 0
      • Archer  

        Crossmax ST je IMHO strasne predrazeny. Mimochodem, kdyz si jeste nepropadl uplne do UST, nechces vymenit? ;)

        0 0
        • MlokCZ  

          Vyměnit nechci. Mě se právě STčka moc líbí, už mám přes měsíc objednané druhé (a snad tenhle nebo příští týden už budou) :-)

          A na bezdušovou variantu se právě už konečně zase chystám, už mi tu 3/4 roku stojí celá NoTubes sada. Na Stereu jsem ale nedostal ke Crossmaxům ventilky (protože je to prodáváno s dušemi) a nechtěl jsem je kupovat zbytečně, tak čekám na ty druhé Crossmaxi a tam hned NoTubes zkusím. A když bude vše bez problémů (tedy tím myslím hlavně když ta kombinace ráfky/pláště půjde hustit bez kompresoru jen velkou poumpou), tak pak teprve objednám ventilky i na ty druhé. Ale jinak mě se UST ráfeky moc líbí i pro variantu s dušemi. Žádné pásky, nemůže dojít tedy k defektu duše od pásky (ono přeci jen u 120g duší stačí nepatrně poškozená páska…). Do UST patek zapadají i klasické pláště výborně.

          A předražené lehce jsou, ale ne moc. Kupovat jiná kola, tak mě to vyjde finančně nastejno. I když ty DT by z Německa (tedy minimálně s klasickými upínáky) se dali výrazně levněji (kolem 10tis.). Ale STčka jsou v Německu také o něco levnější, tak kolem 13tis. Kč se dají sehnat, možná i levněji.

          0 0
          • jecnak  

            Nahustit pumpou ti to pujde jen s UST plastema (+ NT), klasika + NT nejde a nebo mam levy ruce.

            0 0
            • MlokCZ  

              To takhle nemůš říct, tedy leda bys zkoušel tu kombinaci co budu vozit (tedy STčka + Albert/SS). Samozřejmě to jít nemusí, já jsem právě DT 4.2d ráfky + NN vzdal, to velkou pumpou nešlo s NoTubes nijak (mydlení, pomocí duše, držet nasazené).

              Ale občas některé kombinace jdou dobře, takže uvidím.

              0 0
            • jonti  

              Ja som nafukal velkou pumpou crossmaxi bez problemov s FastFred, trochu s problemami, bolo treba mat na vacsine obvodu patku v drazke, aj RR 2.25. Ale tie RR boli az asi na 4. pokus a stali ma odrete dlane od pumpy :)

              0 0
              • MlokCZ  

                To je povzbuzující. Schwalbe mívají všechny ± stejné patky, takže aspoň nějaká šance, že to nahustím je.

                Já si s 4.2d + NN hrál několik hodin a bez šance a zkoušel jsem snad všechny možné metody jak tomu pomoct. Utíkalo to ale tolik a ten plášť byl tak volný, že nebyla šance. I bych se skoro bál při té kombinaci to vozit po nahuštění kompresorem (že by to mohlo být náchylnější ke svlékonutí pláště při dopadu).

                0 0
                • jecnak  

                  Akorat s Jontim mluvime o Crossmaxech, tedy o UST rafkach, tam to s trochou snahy jde i tou pumpou. Na klasicky rafek je to skoro bez sance. Obecne cim sirsi plast, tim horsi je nandavani.

                  Pokud se ti s tim nechce pizlat, tak zajdi na benzinku, kde maj takovy ty maly prenosny „kompresorky“ – spis to jsou proste nadoby na stlaceny vzduch. S tema to nafouknes raz dva, protoze je to najednou schopno dat velke mnozstvi vzduchu, ne jako klasicky kompresor bez vzdusniku co byva na benzinkach.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To já tohle vím, že s tím přenosným to půjde snadno. Ale před barákem benzínka ho nemá, ale hlavně na tom nechci být závislý. Nemám rád řešení, kde jsem na něčem závislí. Budu na bikové dovolené a bude náhodou problém a zase nebudu mít kompresor (a pláště si třeba vždy vozím rezervní). Samozřejmě v takovém případě bych tam zase mohl dát duši a jezdit s duší, ale i tak se mi to prostě nelíbí.

                    Na kompresor by mě přesvědčil je pádný argument většího množství defektů s dušemi. Jenže když už jsem teď překročil 3tis. km na Albert/SS s dušemi bez defektu…

                    Ale pokud to nahustím velkou pumpou i s obtížemi (tedy že mi to bude déle trvat), tak to mi bude stačit.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      S tím přenosným kompresorem už mám více let starou příhodu, kdy jsem píchnul na biku, když jsme jeli delší asfaltovou trasu a já tam měl nějaké úzké slicky, už nevím co přesně, které měly malý objem.

                      A bohužel byl nějaký problém s pumpičkou, už si přesně nepamatuju a po 20 minutovém úsilí to nafoukat po opravě defektu sem tam něco dostal, ale bylo to hodně měkké. Ale věděl jsem, že po pár km bude benzínka, takže tam dojedu na tom měkkém kole.

                      Dojel jsem tam a měli tam právě ten přenosný kompresor a to jsem ho zkoušel prvně. nasadím na ventilek a jen lehce zmáčknu a jak ty pláště měly malý objem, tak i na to jedno zmáčknutí jsem okamžitě měl v plášti o něco větší než povolený tlak. Naštěstí jen o trošku a nic se nestalo. Jen jsem byl hrozně překvapený, jak rychle byl tolik nafouknutý.

                      0 0
                    • jecnak  

                      Proto vozim UST plast + NT na Crossmax XL. Nafouknout to jde bez problemu velkou pumpou. Malou by to mozna slo take.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        O téhle variantě jsem uvažoval, ale pořád je tam malý výběr plášťů a nejsou ty co bych chtěl.

                        NN už nově v UST verzi má přijatelnou hmotnost (předtím byly hrozně těžké), takže s váhou už by problém nebyl. Ale jednak to je pouze na přední, na zadní ho nechci a raději bych snake skin verzi a nejlépe alpencross a to u nich není k mání.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Myslim, ze UST bude mit taky zesilene boky, takze to bude podobne jako Snake Skin.

                          0 0
                        • PePu  

                          Kuchyňská nekalibrovaná váha ukázala u Nobby Nicu 2,25" UST hmotnost 669g. Boky jsou na Schwalbe celkem silné (ovšem úpravu snakeskin samozřejmě nemají).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            U UST verze budou boky silnější, aby těsnil (možná na tom bude podobně jako klasika se snake skinem). To že nemá snake skin bych u UST verze ani tak nevadilo. Ale hlavně ho moc nechci na zadní. Ale třeba si to časem rozmyslím.

                            Jinak z váhy jednoho kusu se u Schwalbe až tak moc nepozná, mám tady třeba jednoho SS alpencross, který má 648g a pak druhý kus, který má 736g. Větší rozptyl je u Schwalbe běžný. Ale váha jim v průměru celkem sedí ta udávaná a ta by byla celkem v pohodě. U SS a Albertu v alpencross verzi na tom není váha lépe (tedy ve výsledku je to teď horší, když to vozím se 120g duší, takže je to o těch cca 70–80g horší; 40–50g bych dával tmelu).

                            0 0
                    • Archer  

                      Pokud mas UST rafek, a UST plast (bud' UST, nebo Tubeless Ready, hlavne ze ma UST patky), tak nafukas to i malou pumpickou. Schvalne jsem to testoval doma, a podarilo se. Pumpicka Bikepositive TwoWay (http://aplikacie.slovenska.sk/…mpa22942.jpg).

                      Jen ze budes musit to nafoukat az do 40–50 psi, nez to sedne (poznas podle zvuku :), potom sfouknut na mensi tlak (25–35 psi).

                      0 0
                      • jecnak  

                        Teoreticky ano, ale plati to spis u mene objemnych plastu a kdyz jsou nasazovane prvne, pak uz to neni tak jisty.

                        0 0
                        • Archer  

                          Prakticky: NN 2.25, Specialized Resolution 2.1

                          0 0
                          • jecnak  

                            Ja uz jsem jety Fast Trask nenasadil. Jety Racing Ralph 2.25 s velkymi obtizemi.

                            0 0
                            • Burizon  

                              Zeptám se tu, jak jsou ty RR 2,25 široké v UST verzi?

                              0 0
                              • kubad  

                                hodně, jsou širší než klasické, ale přesně změřit můžu až o víkendu

                                0 0
                                • Burizon  

                                  Pěkné NN :-) Zrovna dneska jsem si jeden koupil v Rajchu (2,25 UST, váženo – 680g), tak se nemůžu rozhodnout, zda dozadu taky NN nebo RR… Ach jo :-)

                                  0 0
                              • jecnak  

                                Mam jen 2.25 dusove – realna sire je 2.1"

                                0 0
                      • MlokCZ  

                        Ráfky jsou UST (STčka), ale právě pláště nejsou UST ani tubeless ready, protože jak jsem teď psal výše v ani jedné variantě zatím nejsou pláště které chci.

                        To by bylo asi zcela ideální kdyby SS a Albert (případně NN) v alpencross verzích byly ještě k mání jako tubeless ready (raději než UST, ať jsou lehčí).

                        Ale zatím bohužel. A s kombinací Albert/SS jsem teď maximálně spokojený, takže pláště měnit nechci.

                        0 0
                        • Archer  

                          Podarilo se me dat NN 2.4 (klasicky) na rafek Crossmax, bez pasky, ale ne na prvy pokus :) Kdyz uz UST – tak normalni UST plast. Treba, Specialized 2bliss jsou jako tubeless ready, a vaha taky dobra.

                          Schwalbe taky neno spatne – 650gr za 2.25 plast (RR).

                          0 0
                        • MaPa  

                          XT UST ráfky + obyčejný pláště mi jdou velkou pumpou, poprvé ale jen s použitím triku s duší. Zkoušeno na RR 2,1, Speedkingách 2,1, Mountainkingách 2,4 a na Panaracerech XC Fire Pro 1,85, ale ty tam nedrží, při velkým tlaku se při určitých situacích (bohužel i za jízdy) zouvaj (!)

                          Takže máš celkem velkou šanci :-).

                          0 0
                      • Daf  

                        Jen par poznatku z praxe. Malou pumpickou nafouknes jen nove, nebo sko nove plaste. Jakmile se patka trochu vytahne tak uz to nejde. Tubeless Ready plaste konkretne novy Python, nejde nafouknout bez problemu ani velkou pumpou bohuzel. Nakonec se to teda povedlo, ale je to porod. Skoro hodina prace :(

                        Jinak teda pokud chces UST kola ty Shimana asi budou fajn. Jedine ceho je treba se obavat jsou nahradni dily a jejich ceny. Ja bych to snad i risknu. DTcka si muzes nechat jako rezervni. Kdyz bude nejhur ;)

                        0 0
                      • PePu  

                        Záleží jak se sejdou tolerance. Mám čerstvou zkušenost s Crosstrail (tj. UST ráfek) vs. Python Tubeless a Schwalbe Nobby Nic UST (ráfky i Pythony jeté cca 60km, NN 100% nový). NN šel velmi špatně dostat na ráfek a nafoukat jen velkou pumpou (malou vůbec – Blackburn Mammoth, mezi malými pumpami žádný prcek; obě patky ve středu ráfku nebo i jedna strana nasazená). NN jsem dokonce nebyl schopen nafoukat velkou pumpou v případě jedné strany usazené – obě patky musely být ve středu ráfku. Python jde sundat/nasadit na ráfek mnohem lépe a nafoukat i Mammothem, dokonce bez namydlení (zkoušel jsem při jedné straně usazené).

                        0 0
      • prvniodkonce  

        STčka ještě nedorazily do Čech a asi jen tak nedorazí.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já dostal v pondělí informaci, že by tenhle týden už dorazit mohli. Jinak vím, že předtím nebyli. Ale samozřejmě třeba ještě nedorazí, to se uvidí. Naštěstí na to nespěchám, tak to nijak nevadí.

          0 0
    • kubad  

      nikdo jiný než Mavic samostatně prodejné ráfky UST nedělá.

      Všichni výrobcy používají ke konverzi kit podobný NoTubes, nebo eclips

      0 0
    • Dados  

      No a co Mavic Crosstrail? Váha 1810g (varianta Disc) :( ale za cenu do osmi tisíc?

      0 0
    • Daf  

      Co poridit rafky DT Swiss a k nim Tubeless Kit taktez od DT ktery je pro UST Plaste. Nebo CrossMax z bazaru ;)

      0 0
      • Archer  

        Uz mam na 717 pasku NoTubes. Funguje to skvele, jen ze stale chci mit pravy UST :)

        0 0
    • jonti  

      Hlasujem pre Shimano kolesa, podla mna su v danej cene lepsie ako Mavic. Minimalne vahou. A to vozim Crossmaxy a som s nimi uplne spokojny.

      Rozoberat existujuce kolesa je blbost, neoplati sa to a je lepsie mat na koniec dva pary kolies. Vymenit to co mas za dvojkilove kolesa je tiez blblost.

      0 0
    • goboloco  

      Já mám CrossMaxy SL- 2006 a jsem velice spokojen. Tuhé a pěkně vypadají.Používám pláště Maxxis CrossMark a tak po týdnu je znát úbytek vzduchu.

      0 0
      • Archer  

        Zkus tam nalit tmel. Treba, Schwalbe Doc Blue zanechava peknu tenku vrstvu na plaste. Mel by dobre tesnit.

        0 0
    • filipes  

      Na vikend budou ty shitmana. Poreferuju, prechazim z Onyxu a DT 4.1 s NoTubes paskou. Provedeni z venku vypada velmi dobre.

      0 0
    • vysmátej bajker  

      Ten UST ráfek chceš proč? Kvůli UST plášťům?

      0 0
      • MlokCZ  

        UST ráfky chce proto, aby mohl vyhodit NoTubes pásku. Ale současně chce také širší ráfky. Ty 717 mají jen 17mm a to není na širší pláště ono.

        0 0
        • Gorgov  

          mavic pry funguje i bez pasky, staci jen zalepit diry na niple a nalit tmel:) ale ja to nezkousel jeste.

          0 0
          • kubad  

            ee

            sice sem to nahodil, ale hrozný porod opravdu hrozný

            další a dost velký problém je díra v ráfku na autoventil nejde to utěsnit, musela by se dělat nějaká záslepka nebo tak – vzdal sem to a vozím tam pásku NoTubes

            0 0
    • prodi  

      šel bych do shimana, vypadaj dobře, slušná váha, dobrá cena, snad i něco vydržej

      0 0
    • RedAce  

      Někde kdysi sem četl o nějaký alternativě k NoTubes, ale že je lepší. Byla tam takový hustý video jak jezdily na sjezďácích po hřebících.

      Díky moc

      0 0
      • MlokCZ  

        Asi NoFlats. Ale NoTubes má také videa s hřebíky. Ono je to asi ± stejný.

        Funguje dobře oboje. Největší problém stejně vidím v tom, že některé kombinace plášť/ráfek jdou problematicky nafoukat. A tohle na sadě vůbec nezáleží (zvlášť při použití UST ráfků), ale pouze na tom, jaké jsou zrovna tolerance velikosti konkrétního pláště a ráfku.

        0 0
        • MlokCZ  

          A to je právě důvod, proč dávno nejezdím NoTubes sadu. Nestojí mě to za to, abych byl závislý na kompresoru při foukání a 4.2d ráfek + NN velkou pumpou bez šance.

          Teď mě čeká brzy další test STčka + Albert/SS. Pokud to velkou pumpou nepůjde, tak na to kašlu a zůstavám u duší.

          0 0
          • jonti  

            Ono ked to najprv nasadis s dusou, tu vyberies, jednu strana na rafiku nechas v drazke, druhu nasadis tak, aby mimo drazky bolo tak 10cm obvodu, mydlovu vodu, tak to nasadis na prvy raz s pumpou, ak poriadne fukas. Jediny problem je vacsinou takto ten plast nasadit, do tej drazky to ide dost blbo :(((

            0 0
            • MlokCZ  

              To právě na některé kombinaci ani náhodou. Při některé kombinaci pomoc s duší je naprosto k ničemu, protože při vyndavání duše okamžitě celý plášť z patek stejně vyskočí, protože je prostě při té kombinaci moc volný a vůbec tam nedrží. Tohle jsem si při několikahodinovém boji a zkoušení všeho možnéhu už vyzkoušel u 4.2d + NN.

              Prostě bez šance, aby se to vůbec chytlo na začátku, prostě vzduch vždy ucházel moc rychle na moc místech a nijak tomu nešlo zabránit. Myslím, že možná ani kompresorem by se to nemuselo chytnou, ale to jsem nezkoušel.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ale je fakt, že už jsem neexperimentoval s tím co je doporučeno pro takové kombinace a to nacpat pod NoTubes pásku mnohem tlustší klasickou pásku na ráfek (nebo pásek více). To by se mi už stejně nelíbilo tam mít nějakou supervrstvu pásek.

                0 0
              • MlokCZ  

                U UST ráfků předpokládám, že tohle bude o mnoho lepší, protože tam to do patek zapadává velmi výrazně a to i ta moje kombinace když ji vozím s duší.

                0 0
                • Garyk  

                  Do UST ráfku Shimano XT WH-775 mi zapadl Python tak, že jsem plášť málem nesundal :-) Musel jsem gumu přišlápnout a tahat za ráfek vší silou, aby se to utrhlo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je přesně mnohem lepší situace (která by se mi líbila) pro nafoukání s NoTubes než co jsem měl tu supervolnou kombinaci.

                    0 0
    • Zerocool  

      co bys řekl na crosstrail disc – váha 1810gr

      0 0
      • Archer  

        Pod uroven Crossmax uz nechci. I kdyz Crosstrail je v podstate to same, co stary Crossmax Enduro.

        0 0
        • vysmátej bajker  

          co ZTR plus jejich pásku do ráfku a UTS ventilek?

          0 0
          • vysmátej bajker  

            a jestli ti jde o foukáni s nebo bez kopresoru tak podle toho co jsem se dočetl tak je to loterie a výměna kol je sázka nemalá.Taky bude záležet jakou pumpu použiješ,některé umí větší objem.

            0 0
            • Archer  

              Nemam problem nafoukat UST plast na UST rafku.

              ZTR jsem prave vyloucil kvuli tomu, ze v terenu to tezko nafouknem pupickou. UST – ano.

              0 0
              • kubad  

                bohužel máš pravdu

                nahodit plášť na ZTR ráfky je stejné peklo jak na klasické s UST vložkou.

                0 0
              • MlokCZ  

                V terénu během vyjížďky by mi to bylo jedno, tam případně dám duši (i když dvě duše by se mi určitě vozit nechtělo, ale že bych s tmelem uvnitř pláště měl současně defekt na předním i zadním, který tmel nepobere a ještě k tomu nejel s někým z praty, kdo by také měl ještě duši navíc, to je téměř vyloučené při tom počtu defektů co poslední dobou mám – tedy spíše nemám).

                Pokud to jde doma velkou pumpou, tak to bohatě stačí.

                Ale ZTR ráfek bych si nedal na kolo v žádném případě, to už je příliš gramařská záležitost a žádná trošku větší odolnost.

                0 0
                • kubad  

                  je víc variant těch ráfku mají i na drsnější použití takže to není jen gramařská záležitost

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    OK, v tom případě v pohodě, jen moje neznalost u ZTR ráfků.

                    0 0
                    • Archer  

                      Treba ZTR Flow, vazi 470gr, je pri tom 28mm siroky (!!) a dost pevny i na lehky freeride.

                      0 0
    • Archer  

      Nakonec vyhrali Shimano WH-M775 :)

      Oproti Mavicu nasazovani plastu trochu tezsi, chce to vetsi silu, ale jde i rukou. Plast sedi tesnej, a tim lepe se nafukuje, skoro zadny unik vzduchu.

      Vnitrek ventilku nelze vysroubovat, stejne jak u starych Mavicu (2005), tmel jsem musel lit rovnou do plaste.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ty Shimana maj oproti STčkům jednu zásadní výhodu. Už je máš doma. Já na STčka stále čekám, pořád nejsou v ČR.

        0 0
        • Archer  

          A taky cena :)

          Vnitrni sirka rafku u 775 stejna – 19mm. Vaha skoro stejna.

          0 0
          • MlokCZ  

            Cena je bezesporu výrazně větší u STček. Ty Shimana jsem nejezdil, ale myslim, že STčka budou výrazně tužší i odolnější. Prostě 24 drátů + klasické dráty a to ještě zeslabované, to nevěští nic extra dobrého, mě by se to nelíbilo. A pak ty konusy, který fungují také dobře, ale já je prostě nerad. Váha by byla fuk, moc malé rozdíly aby to mělo nějaký význam.

            Mě by se ty Shimana nelíbily ani přes tu nižší cenu. To bych raději zaplet něco v kombinaci DT 240 + supercompy + 819 disc ráfky.

            0 0
            • Archer  

              Taky jsem nemel rad Shimano naboje. Ale v 2008 oni hodne pokrocili:

              • konusy na 775 se nastavuji jen z jedne strany (konus na druhe strane je nehybny), staci na to jeden konusovy klic a 5mm imbus
              • kulicky jsou v separatoru (mrizka)
              • novy system utesneni
              • orech je z XTR, a ma 36 bodu zachytu (DT Star Rachet ma jen 20)
              • zeslabovany draty vubec neznamenaji, ze jsou slabe. DT Comp taky ma 2.0–1.8–2.0. Pred tim jsem jezdil na DT Revolution (2.0–1.5–2.0), a vubec me to nevadilo :)
              • kvalita spracovani rafku je fakt dobra

              Chci Shimanu dat jeste jednu sance :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ty náboje bych i překousnul, oni zase dobře seřízené konusy chodí super.

                Ty dráty jsem myslel konkrétně těch 2/1,8., co tam jsou. Revol. když je jich 32, tak to jde také v pohodě. Comp. 2/1,8 když je jich 32, tak už je to tuhý velmi dobře. Ale když bude těch 2/1,8 jen 24… Prostě si nedokážu představit, jak by ty kola mohla být nějak moc tuhá. Samozřejmě katastrofa to nebude a klidně to bude lepší než Crossridy, ale jak říkám, mě by se to nelíbilo.

                0 0
                • MlokCZ  

                  STčka mi pocitově (což je při malých rozdílech dost neobjektivní, ale o žádném měžení nevim) přijdou o chlup tužší než DT kola (Onyx + 4.2d + comp. 2/1,8 – 32 drátů), co mám zatím na druhém kole než přijdou druhá STčka.

                  A nevěřím, že ty Shimano nebudou na tom znatelně hůře s tuhostí než ty moje DT kola.

                  0 0
                • Archer  

                  Myslim, ze prave „straight-pull“ uchyceni dovoluje zmensit pocet dratu, a zustat u stejnej tuhosti. Presne nevim, nejsem na to odbornik. Musim te kola nejdriv vyzkouset :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U 24 drátů pro stejnou pevnost kola je nutná výrazně větší tenze drátů (jako mají právě Mavicy).  2/1,8 drátý na takový tah nejsou stavěné.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Nemyslim, ze by meli Mavicy nejaky vyrazneji napnute draty nez ma klasika, spis tu jde o system uchyveni dratu na obou stranach, tedy ze drat nedrzi jen na tah, ale i na ohyb a castecne na tlak. Pri zapletani se takove kolo i s temer neutazenymi draty tvari jako relativne tuzsi nez klasika.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak jsem pohledal konkrétní hodnoty.

                        Crossmax ST disk: pro obě kola 115–150 Kgf Crossride Disc: přední 90–125 kgf a zadní 115–145 kgf (strana u řetězu) Shimano WH-M775: přední 61–101 kgf (pravá), 91–137kgf (levá), zadní 91–137kgf (pravá), 61–101 kgf (levá)

                        Takže i když tam budou i rozdíly z důvodů co píšeš, tak ty tenze se poměrně dost liší.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Překvapily mi Crossridy. Pro nediskovou verzi mají výrazně menší doporučenou tensi, tam je to těch 70–90kgf.

                          Ale uznávám, že ta tense nebude primární vliv. Když srovnám Crossridy a STčka, tak ta tenze není zase až o tolik a výsledek propastný.

                          0 0
                        • Gorgov  

                          pockej az ti praskne rafek od niple prave kvuli te vysoke tenzi:) me se to stalo pred mesicem na ksyriich sl a reknu ti, preplejtat to je velice zabavny:)

                          0 0
                    • Archer  

                      To neni pravda.

                      Koukni sem (na konce): http://www.cyclingnews.com/tech/fix/?…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tam 775ky nejsou, výše jsem postnul doporučenou tenzi pro ně, která je vytažená přímo od Shimana. A pro ty Mavicy jsem také našel novější tabulku, kde jsou STčka zvlášť. Tady v té tabulce to není ještě navíc rozlišené na disk a nedisk verze, které mají jiné tenze doporučené.

                        0 0
                        • Archer  

                          Ten rozdil dan urcite materialem dratu. Nevim, jake vlastnosti ma Zicral… Vetsi napeti taky znamena vetsi narok na rafek. Nerikam tim, ze XT 775 bude na urovne Crossmax ST. Otazka spis – dokazu poznat a vyuzit ten rozdil? ;)

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Takže dej vědět, až je testneš, jak na tom jsou.

                        0 0
      • Archer  

        Foto.

        0 0
        • MlokCZ  

          To sem ani nedávej. To je provokace :-)

          Vidím zase Push tlumič, já pořád čekám. Kola máš namontované, já také pořád čekám (i když u kol je to teď fuk, když mám vidlici ze 125ky teď u Milana, takže je jedno že čekám na kola)…

          Vizuálně super k tomu kolu. A můžu jen zopakovat zásadní výhodu těch Shimano kol, jsou dostupné.

          0 0
      • Archer  

        Jak se toci (video na youtube):

        predni

        zadni

        0 0
        • vysmátej bajker  

          Lepší by bylo video jak jsi nasazoval a foukal pláště:).Nebo napiš zkušenosti s tím,jestli to stojí za to.

          0 0
          • Archer  

            To bych musel natacit nekdo jiny, protoze nebudu mit volne ruce ;) Ale nebylo to noc zvlastniho – jen nasadit a nafoukat, doslova.

            Ale mozno to zkusim, jen nebudu sundavat kola. Pouze vypustim vzduch, povolim patky, a zkusim to nafoukat rucni pumpickou ;) To bych jsem mozno vystacil i se stativem na fotak.

            0 0
            • Archer  

              Jak jsem slibil: http://www.youtube.com/watch?…

              0 0
              • MlokCZ  

                Ty mě na ty UST NN snad ještě nalákáš :-)

                0 0
                • Archer  

                  Jednu mam odlozenou, kdybys chtel zkusit :)

                  0 0
                  • vysmátej bajker  

                    Ja myslel že UST jsou je ráfky a pláště normal?

                    0 0
                    • Archer  

                      Ne, vsechno je UST. Obycejny plašt uz nechci.

                      0 0
                      • vysmátej bajker  

                        Foukáš to tam zlehka:).Mně by zajímalo jestli je takový rozdíl mezi UTS ráfkem s normal pláštěm a normal ráfek s páskou a normal pláštěm.Jestli to jde foukat stejně(UTS + normal) tak o nich začnu přemýšlet.

                        0 0
                        • Archer  

                          Pokud mas obycejny rafek nebo plast, tak foukani neni tak jednoduche. Rucni hustilkou uz to nepujde. Ale velkou pumpou jo.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Právě, že s klasickými plášti je to často ještě mnohem horší. 4.2d ráfky + originální sada NoTubes + Schwalbe 2,25 klasické pláště velkou pumpičkou zcela bez šance, po několika hodinách zkoušení jakýchkoliv možných postupů typu mydlení, napřed pomoct duší, … jsem to vzdal. Plášť si ani neškrtnul.

                            Teď jsem jen zkusil Alberta na STčkách bez jakýchkoliv podpůrných metod a to velkou pumpičkou také nešlo. Ale už to bylo mnohem lepší, po části obvodu sám do patek zaskočil, ale ten zbytek už ne, stále to ucházelo moc na to, aby to dalo dostatečnou sílu na zaskočení i toho zbytku. Tady si ale myslim, že kdybych se pořádně snažil a déle se s tím sral, že bych to tam doma s velkou pumpou dostal. Hlavně pokud bych ho do patek dostal, tak by tam držel (tohle byl hlavní problém u těch 4.2d, že tam byl prostě hodně volný a z patek zcela samovolně padal do středu ráfku, tedy jakákoliv metoda ho předem dostat do patek byla prd platná).

                            Ale už jsem zcela rozhodnutý, že NoTubes sadu tam nedám, když to vyžaduje takovéhle ****** se s tím. Stejně se mi nelíbí to větší riziko klasického pláště, kdy může dojít k ufouknutí třeba při blbém dopadu nebo v extrému k úplnému svléknutí z ráfku, když v těch patkách nedrží tak dobře jako UST plášť. Tohle mi prostě za to nestojí, když se s těmi plášti už teď skoro 3,5tis. km bez defektu s dušemi.

                            Jediná varianta, kterou tedy zvažuju jsou ne příliš těžké ale plnohodnotné UST pláště, tedy to ty letošní UST NN splňují. Váhově to bude pořád o malinko lepší než Albert/SS v alpencross verzích s dušemi. Jediná věc kvůli které váhám je NN na zadním kole, kde to pojede o trošku hůře než SS. Na druhou stranu jezdím čím dál častěji v bahně a na mokru, kde je NN výrazně lepší než SS a zrovna včera jsem měl se SS trošičku problém na dvou místech ve výjezdu (nakonec jsem bez šlápnutí vyjel, ale s NN by to bylo lepší).

                            Ale už jsem na 90% rozhodnutý, že aspoň na jednom kole ty UST NN zkusím.

                            A tedy bych měl prosím i dotaz. Kolik dáváš do těch UST tmelu a jakého? Je jasné, že tam stačí méně než při klasickém plášti. Já bych to viděl tak na 30ml, kolik dáváš ty? A používáš NoTubes nebo jiný? NoTubes tu mám doma.

                            0 0
                            • Burizon  

                              Hoši, poraďte, dozadu NN nebo RR. Nejezdím ani tak moc v blátě, ale potřebuju, aby ten plášť ve sjezdech držel, tedy když budu brzdit, tak abych i zpomaloval… Jak je to s RR ve sjezdech? Drží?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Nové RR jsem nejezdil, k těm nemůžu nic říct. Předchozí verze RR se jezdit dala celkem slušně, ale byl ten plášť vždy limitujícím faktorem k přednímu NN, v zatáčkách trošku horší. Záběr na suchu slušný, na mokru velká bída. A hlavně RR měl dost špatnou odolnost, to mi na něm vadilo nejvíc. Proto jsem přešel na SS. Tedy o variantě NN/RR oboje v UST verzi neuvažuju, když už, tak bude NN/NN.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A samozřejmě na brždění je NN vzadu také výrazně lepší než RR, ale zase na suchém tvrdém podkladu to i s RR je slušné (stále mluvím o té předchozí verzi).

                                  On i NN je o malinko méně odolný než Albert a SS v alpencross verzi, ale jednak doufám, že UST na tom bude o malinko lépe (přeci jen více materiálu), ale hlavně se to dožene tmelem.

                                  0 0
                              • Archer  

                                Novy RR je dobry.

                                0 0
                          • MlokCZ  

                            A ještě by mě prosím zajímalo, kde mají za rozumnou cenu ty UST NN ve 2,25. Pár jich vezmu na chainreaction­cycles. Ne že by je tam měli levné, pláště tam vychází docela draho, ale posílám zpět jednu objednávku a vezmu to místo toho, abych nemusel řešit vracení peněz.

                            0 0
                            • Archer  

                              Tady maji dobru cenu: http://www.bike24.com/1.php?…

                              0 0
                            • Burizon  

                              Štěstí, že 15 km od nás za hranicemi mají NN 2,25 za 33,90 E. Takže asi koupím ještě jeden a šup s ním dozadu…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jestli to je UST verze, tak super cena.

                                0 0
                                • Burizon  

                                  Jojo, zapomněl jsem dodat, že UST… Čekal jsem na něj něco kolem měsíce, ale v pohodě. Horší je, že to je on-line obchod, ale jen pro Německo a Polsko. Takže buď si to vyzvednout u nich v kanclu, nebo má člověk czesky smůlu.

                                  0 0
                        • MlokCZ  

                          Ani varianta UST + UST nemusí jít nutně malou pumpičkou jako to jde Archerovi krásně na tom videu. Ale vždy to bude pořád mnohem lepší než s klasickým pláštěm. Mě bude stačit když UST NN půjde na STčka v klidu velkou pumpou.

                          0 0
                          • Archer  

                            Shimano XT ma vyhodu, ze plaste na rafku sedi tesnej, nez na Mavicu. Foukani je hracka.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak STčka + NN 2,25 je také hračka, okamžitě napoprvé velkou pumpou bez jakékoliv větší snahy. A chytilo se to od prvního fouknutí, takže odhaduju, že malou pumpičkou bych to nafouknul taky. Ale zkoušet znovu se mi to malou pumpičkou nechce.

                              Takhle už se mi to líbí, ne jako ****** se s NoTubes.

                              Jinak váha těch dvou kusů NN, co jsem dnes koupil byla lehce větší než by být měla. Jeden 720g a druhý 740g, což je ale včetně NoTubes sr..y pořád do 800g, což ještě jde.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A taky se mi líbí, že to těsní hned i bez NoTubes, takže člověk nemusí řešit, jestli tmel rozlil dobře nebo ne jako u klasika + NoTubes. Jestli mě nenaštvou s nějakým problémem, tak u těch UST zůstanu.

                                0 0
                          • Archer  

                            Shimano XT ma vyhodu, ze plaste na rafku sedi tesnej, nez na Mavicu. Foukani je hracka.

                            0 0
                            • filipes  

                              Dneska jsem nafoukal obyc plast (stary Fastrak) na XT kola jen s malou rucni pumpickou! Slo to naprosto v klidku, ani bych nepoznal ze tam neni duse :-)

                              0 0
                          • Burizon  

                            Konečně jsem píchnul zadní, tak přišla šance na výměnu pláště za NN 2,25 UST a na Mavikách Crossroc UST nožní pumpou hnedka napoprvé, bez sebemenších problémů a za sucha…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak já také doplním. Už je tam mám taky. Na zadním asi nakonec zůstane RR UST, docela ten nový jde.

                              A jak NN, tak RR šel napoprvé velkou pumpou na sucho a myslím, že oboje by se povedlo i malou pumpičkou (tedy u nového pláště, časem když se lehce vytáhne patka těžko říct).

                              0 0
                              • Burizon  

                                Je to děs, ale už jsem stihnul píchnout i ten UST plášť… Sice ještě nevím, kde to uniká, ale v klidu to vydrží 50 km jízdy… Takže asi stačí koupit tmel a bude po problému, že?

                                Jinak je to rozdíl  (2,25) oproti 1,95… Až mám pocit, že to kolo příčně dost plave… A že jdu na ráfek častěji než by bylo běžné u obyč systému…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Jsem se leknul, že bys to hned zrušil a ty tam nemáš tmel, to pak jo. Šup tam s ním, pokud to takhle chvíli vydrží, tak to zacelí určitě bez problémů.

                                  0 0
                                  • Burizon  

                                    No moc dobře si pamatuju, kde jsem ten plášť zmohl… To byla šlupka jako z děla… V tu chvíli jsem myslel, že jedu po obou kolech jen po ráfkách…

                                    0 0
                                  • Burizon  

                                    Tak tmel doma, ale doporučujou 120 ml, což se mi zdá na jednu gumu dost… Kolik se tam tak leje v praxi?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      120ml je fakt horzně moc. I když se používají klasické pláště s NoTubes, tak se tolik tmelu nedává.

                                      Já dávám 60ml, jednu plnou odměrku NoTubes (i ta odměrka je NoTubes).

                                      A taky asi záleží co máš za tmel. To co píšu platí pro NoTubes.

                                      0 0
                                      • Burizon  

                                        Nějakej německej modrej blivajz, kterej nemá na sobě uvedenu ani značku :-D Za 125 kachlí… Odměrku to ale teda vůbec nemá…

                                        0 0
    • MirosPikos  

      Zdravím, když tak koukám, jaké jsou problém s NoTubes kitem (nebo nejsou?) tak přemýšlím o UST zapletených kolech do budoucna, až mi doslouží moje Remerex 7325.

      Co říkáte na tato kola? http://www.koloshop.cz/…letena-kola/

      díky za názor! A případně mě zkuste přemluvit na spolehlivé řešení NoTubes kitu. Myslel jsem, že bych zkombinoval Rubena Kit s NoTubes tmelem, ale ta Rubena páska s oboustrankou moc chvály nedostává.

      0 0
      • felix.org  

        Kore neznám, ale za tu cenu bych šel spíš do Fulcrum RM 3. 7 tisíc za 2kg kola je dost…

        0 0
        • MirosPikos  

          Díky, za tip. Taky jsem na ně koukal, jen jsem si nevšiml, že jsou připravené pro bezdušový systém. Paráda.

          0 0
          • felix.org  

            Vozil jsem na nich klasický pláště (RaR) s duší a teď klasický pláště (ty samý RaR) bez duší a s NoTubes tmelem a v obou případech žádnej problém.

            0 0
      • Kynio  

        proč rubena kit? kup si Notubes Kit ;)

        Navíc UST je zbytečný. Ti co mají problém s notubes prostě něco zanedbali při montáži..já osobně problém nemám a UST nechci.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.