UST zapletená kola nebo UST ráfek s ručním výpletem

49 nepřečtených
  • Aira666

    Na příští sezónu si plánuji koupit nová kola, teď jezdím HT, ale příští roku budu mít fulla, vážím 85–90kg + nějaké to kilo v podobě batohu. Rozhoduji se mezi zapletenými koly SHIMANO WH-M785 nebo ráfky ZTR No Tubes s nábojema XT, nevím jaká je nosnost obou variant a chtěl bych znát Vaše názory a zkušenosti. Díky za rady

    0 0
    • Smazaný účet  

      ZTR nejsou UST ráfky. Jediný UST ráfek na ruční výplet je Mavic XM819 a ten je těžký jako prase (450g + 50g kalíšky). Mavic EX823 ani nebudu zmiňovat.

      Pokud chceš vyplétat ty ZTRka, tak bych se vyprdnul na XT náby a šel do něčeho opravdu ověřeného – Hope, Novatec apod. Záleží kolik do toho chceš vrazit.

      0 0
    • scret  

      naboje XT a ZTR rafky? proboha proc? kdyz uz, tak ZTR a k tomu rozumny naby, jak tu psali jini…

      XT zapletu bych se nebal…

      0 0
    • alinceb  

      Jak už psali jiní – buď vezmi kompletní Shimano záplety a nebo ZTR a jiné náby. Já naposled montoval kamarádovi tyhle záplety – váha vč. pásky a ventilků NoTubes: přední 742g, zadní 858g. Váha vč. obutí a mlíka NoTubes: přední + RoRo TLR 2.1 + 80ml mlíka = 1318g, zadní + RaRa TLR 2.1 + 80ml mlíka = 1435g ;)

      0 0
    • kyjosek  

      taky bych chtěl koupit záplety 785, jenže prý už někomu na nich praskla osa, oproti starším 775 mají větší osu , menší kuličky a i plocha pro ustavení do rámu je menší, tak nevím jestli radši nekoupit ty starší 775 s těmi jsem žádný problém neslyšel

      0 0
      • waters  

        Už je nějaký posun v ráfkách UST? Nevím jestli koupit DT SWISS 240s a nechat zaplést nebo koupit komplet set kol. limit mám 20tis., váha max váha 1600gr, velikost 27.5 ,

        našel jsem ráfky jen tl ready.

        Díky za info

        0 0
        • Tomáš  

          Nový jsou snad akorát Mavic EN 821. Doporučuji se na UST vykašlat a jít do TLR ráfků, sám to také plánuji a to jsem byl velký zastánce UST ráfků.

          0 0
          • waters  

            proč si zanevřel na UST? kombinace ust plastě a ráfku mi přijde jako nejlepší řešení co se týká funkčnosti… nevím jak funguje třeba ztr z ust a také se mi moc nechce do ráfků dávat žádná páska.

            0 0
            • john34  

              Myslíš něco takového:

              http://www.kastar.cz/…-2–9–84.html

              ?

              0 0
              • waters  

                to by mohlo být ale spíš bez těch plášťů.. :)

                tyhle 1470gr, cena je ale nad rámec.

                http://www.kastar.cz/…-2–9–84.html

                zajímá mě samostatný ráfek a výhody nevýhody tlr vs. UST

                0 0
                • john34  

                  Tak to by mně taky zajímalo, mám XM 819tky,k tomu pláště Ardent verze EXO a celej rok poho…jediný co se mi každej směje že jsou ty ráfky úzký…to je ale na dlouho

                  0 0
                  • waters  

                    ten má 20mm? to se mi nezdá uzký, záleží co vozíš za pláště..

                    klidně bych do něj šel ale i z 240s bych byl dost přes váhu a to podstatné není v 27.5 :)

                    0 0
            • Tomáš  

              Relativně úzké ráfky co dělá Mavic se mi moc nelíbí ( mám 23 mm vnitřek ), se širšími plášti se to vepředu má tendenci žvejkat i při tlaku 1,1–1,2 atm. Páska není asi moc problém, kolikrát za sezonu Ti praskne drát, nebo nipl? Jezdím XC-EN na 160 fullu. TLR pláště jsou taky gut, spokojený jsem s Conti PT a Maxxisem Exo TR.

              0 0
              • waters  

                Ok. co bys tedy doporučil… zaplést ztr crest? Nebo nějaký jiný tip..

                0 0
                • Tomáš  

                  Na jaký ježdění a na jakou hmotnost jezdce? Já jsem lehkej, cca 55kg a byl mi doporučen ráfek Ryde trace enduro a asi do něj půjdu.

                  0 0
                  • waters  

                    xc a maratony. vážim 80kg

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Vzal bych na jistotu Cresty, alu niple, Sapim CX Ray a Hope/Novatec/DT náby, pokud nejseš pytel brambor na sedle, tak Cresty vydrží.

                      Osobně bych s rozpočtem 20 tis zkusil činský karbon ráfky.

                      0 0
                      • waters  

                        čínu nezavrhuju, ale ty ráfky nevim, moc tomu na mtb nevěřim..a kompatibilita na bezduše by nemusela fungovat.

                        takže máš cresty dal si pásku a seš spokojenej? a co ust plášť+cresty?

                        náby 240s jiný asi ne..

                        0 0
                        • Dejv94  

                          Když pohledáš, čína ráfky už jsou taky TLR. Cresty mám cca 6 mesíců, nalepil jsem pásku a do ted jí tam mám.

                          UST pláště nevozím (moc těžký).

                          S ráfkama jsem dost spokojenej, s nahazováním plášťu jsem nikdy neměl problém (teda u nasazovaní novýho RaRa EVO jsem zlomil 2 montpáky, ale to bylo naposled co jsem vozil Schwalbe).

                          Mám Cresty zapletený v eko verzi (ZTR Crest, alu niple, Sapim Race a Circus Monkey – Taiwan náby), 1490g.

                          Ještě mě tak napadl použít ráfek WTB KOM.

                          0 0
                          • Tomáš  

                            Alternativa ke KOMu může být E13 TRS Race. KOM bych nebral, údajně má měkké patky.

                            0 0
                            • kubad  

                              hmmm

                              a lehke Ryde si das trochu na palici

                              0 0
                              • Tomáš  

                                Tak já nevím jak mají ty Ryde pevné patky, o KOMech je to známý, že se patky snadno ohýbají.

                                0 0
                                • Dejv94  

                                  Řekl bych, že je to prostě daň za lehké ráfky.

                                  0 0
                                • scret  

                                  a co cekas od sirokejch a lehkejch rafku?:) nekde tu vahu musej nahnat:)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    to jsou na tom KOM fakt tak blbě?

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      tak blbě ne, ale je potřeba se podívat na váhu ráfku a nečekat zázraky.

                                      na to kolik váží snese dost, ale není to odolný AM ráfek :)

                                      0 0
                              • Tomáš  

                                Samo nečekám, že vydrží to co deemaxy…

                                0 0
                      • Tomáš  

                        Alu niple nebrat, těch pár gramů nestojí za možné problémy s nimi… . Pokud čínské karbon ráfky, tak asi jedině Derby's z těch dražších ( na ty jsou na cizích fórech dobré ohlasy ), nebo Nextie z levných.

                        0 0
                    • Tomáš  

                      Na tohle jsem vozil spokojeně STčka, máš dost nízkej váhovej limit na to, že chceš 27,5 a UST. Zaplétat samostatné Mavic ráfky nemá moc smysl, do 1600g se s nimi nedostaneš. Osobně bych na to, co píšeš volil DT 240 náby, CX Ray, mosazné niple a trošku oříšek jsou ráfky, osobně bych volil mezi Ryde trace XC, nebo Trail, ty Trail se mi osobně zamlouvají více, protože uvnitř ráfku je výztuha jako u těch širších, tudíž bych od nich očekával lepší tuhost, ale zkušenost s nimi nemám.

                      0 0
                      • waters  

                        náby nejsou problém..dráty taky ne, třeba DT Swiss Aerolite, ale ten ráfek, nevim, který vybrat. do ted jsem měl cb3, je to kapitola sama pro sebe a ne moc dobrá:/ ale ráfky byly super, i když jen 19mm, nába *******..

                        0 0
            • ememem1  

              sice mas pravdu ale sam ako fanusik a majitel ust sice nerad ale suhlasim zo scottmanom. ide o to, ze ustup z ust smerom k tlr a ich variantam je pomaly ale zrejmy. cize ust rafiky ako take stracaju opodstatnenie a navyse nahadzovanie ne-ust plastov na ust rafiky je najvacsia pakaren.

              0 0
              • Paja  

                Vždycky jsem měl za to, že tlr ráfky mají ust kompatibilní patky a jinak se liší tím, že mají díry, který je pro bezdušový řešení nutný zalepit páskou. On je ještě nějaký jiný rozdíl, proč by na tlr rafky měly neust pláště jít nahodit snadněji?

                0 0
                • ememem1  

                  ust patka stavana tak, aby zapadla do zliabku rafika a islo to tym padaom v pohode nafukat lebo vzduch pri fukani neunika mimo. to u tlr neplati lebo je stavana tak, aby pasovala aj do beznych rafikov. preto nahadzovanie ne-ust patky na ust rafik je pakaren. pri ne-ust rafikoch tomu vydatne pomaha paska ktora pri ust jaksi absentuje.

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Nahazování TLR plášťů na UST ráfky je pakárna? Pokud to náhodou nejde pumpou, tak je třeba použít asi na 30s kompresor…kde je problém?

                    0 0
                    • ememem1  

                      pumpou to ide dost zle ale zatial napr. schwalbe sa mi nahodit podarilo aj ked nie bez problemov. napr. maxxiss ani omylom, nepomohol ani trik s dusou, ani trik s pet flasou musel som ist do servisu kde do toho fucal jak pises dobrych 30s asi 5 krat kym to chytilo. kupodivu po zaskoceni uz patky drzia aj ked je prazdny. to ma moc nebavi aby som behal jak jelito s autom do najblizsieho servisu kde su ochotni to urobit(napr. ked chcem kuknut jak to vnutri vyzera po zime s mliekom a pdo.). a kompresor bez vzdusnika je ti na prd. a zas kupovat kompresor zo vzdusnikom kvoli nafukaniu kolesa na bicykli mi prijde odst uchylne, nie som servis.

                      ciste ust riesenie je od tychto trapnych taneckov oslobodene.

                      0 0
                      • tonik666  

                        Mám jak ZTR (Flow, Arch ex), tak UST (Mavic Crossmax SX) a na ty UST Crossmaxy se nahazuje zdaleka nejlépe (Swchalbe, WTB, Maxxis).

                        0 0
                        • ememem1  

                          zera a presne opacna skusenost a nejsom sam, napr. tusimze aj mlok tu svojho casu pisal ze ma kvoli tomu doma komresor ci take nieco.

                          0 0
                  • Tomáš  

                    Hodně záleží na pláštích, některé TLR pláště jsou na UST ráfku porod, Conti TK PT jde špatně, ale třeba Maxxis minion Exo TR se chytil na prvních pár šťouchů dílenskou pumpou.

                    0 0
                  • Paja  

                    UST pláště v tuto chvíli neřeším, není mi jasné v čem je snazší nahozeni tlr pláště na tlr ráfek, resp. jak tomu pomáhá páska, pokud se teda bavíme např. o žluté NT pásce a ne o gumové.

                    Na UST rafky jsem nahodil několik i netlr plášťů dilenskou pumpou (pravda relativně snadno šly jen NR, se Schwalbe je to horší), co nešlo, tak u kompresoru se vzdusnikem zpravidla otázka 5 vteřin. Teď už nahazovani pumpou neresim, ke známýmu do autoservisu to mám 200 m, posledně to bylo hned i nasucho. Při dolivani tmelu jsem dilenskou pumpou tu jednu sundanou patku nahodil vždycky.

                    0 0
                    • ememem1  

                      bavime sa o zltej paske. a jak ze to nei jasne jak tomu pomaha?

                      a este raz, ja nehovorim ze to nahodit nejde, tiez som zatial okrem toho maxxissu nahodil vsetko ale rozne triky (dusa a pod.) ma nebavia, servis po ruke nemam a kompresor zo vzdusnikom tiez nie.

                      pri ust je to bez problemov, bohuzial ponuka ust plastov zacina by uplne out cim ust rafiky stracaju na vyzname.

                      0 0
                      • Paja  

                        To, že je UST ráfek/ UST plášť z hlediska nahazování nejlepší řešení nezpochybňuju.

                        Jasné mi není, proč by mělo být snazší nahodit tlr plášť na tlr ráfek (např. ZTR zalepený žlutou NT páskou) než ten samý plášť nahodit na UST ráfek. Třeba tonik666 to má naopak.

                        Mně to zalepování děr na tlr ráfcích připadá takový nedokonalý, prostě trochu bastl, UST ráfek je proti tomu takový „čistý“ řešení.

                        0 0
                        • ememem1  

                          imho preto, ze to nezapadne do zliabku jak ust ale ani tym ze tlr je subtilenejsia patka tak to podfukuje pri zaskakovani do rafiku. ked tam das pasku tak sa proste vytvori „virtualna“ dusa.

                          0 0
                          • Paja  

                            Pokud bude mít tlr ráfek nižší patky, tak chápu, že může plášť snáz zaskočit, ale jak by ta žlutá páska měla vytvořit „virtuální“ duši ne.

                            0 0
                          • kubad  

                            tohle je kus od kusu, výrobce od výrobce.

                            jinak žlutá páska řeší jen zatěsnění nic jiného

                            0 0
                  • wong  

                    Mám Shimano WH-MT65 (UST) a Bontrager Rhythm Comp (TLR) s originál páskou (je plastová a po vložení vypadá ráfek jako UST), ale zkoušel jsem napřed i se žlutou NT páskou.

                    Ve vše případech mně šlo nahodit plášť dílenskou pumpu z lidlu. Použil jsem jako pomůcku jenom jarovou vodu.

                    Pláště všechny teda jenom Continental – X-King 2.2 RS, X-King 2.2 Prot, X-King 2.4 Prot, Mountain King II 2.4 Prot.

                    Naposledy jsem nahazoval MK2 2.2 UST na ten UST ráfek a určitě to nešlo nějak výrazně snadněji než ty ostatní.

                    0 0
        • scret  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.