• kozomelec

    Zdravím, před pár měsíci jsem kupoval nové kolo (Trek X-caliber 2012) na kterém je vidlice Rock Shox Reba RL Dual Air, vidlice krásně funguje, měkká, nemám s ní v tomto směru problém, ale naposled když jsem se vrátil, tak je vidlice nonstop zasunutá po 15–20% zdvihu, pokud jí chci dostat na normální hodnotu jak bývala zezačátku, tak to chce sílu a stejně se za chvilku zase vrátí na oněch 15–20%, tlaky jsem nezkoušel, nemám doma pumpičku na vidlice, ale co nejdříve vyzkouším, spíše se chci zeptat, jestli je to normální nebo ne a co s tím kdyžtak dělat. Děkuji

    0 0
    • pepek  

      Bez pumpy se neobejdeš. Máš možná přetlak a (nebo) olej v negativce. Chce to vypustit tlak (s olejem) z negativky a znovu napumpovat. (Nezamasti si přitom brzdu)

      0 0
    • akula  

      Nejpravděpodobnější příčina je nedostatek oleje nad pistkem, ten pak na 100% netesni a za jízdy ti propouští vzduch z pozitivky do negativky.

      0 0
      • kozomelec  

        Ale je zajímavé, že je tak i v klidovém stavu. Asi to nejlépe zjistím až budu mít tu pumpičku a budu to moci vyzkoušet.

        0 0
        • pocestny  

          Na foukání Reby používám běžnou dílenskou pumpu, ta vidlice žádné extrémní tlaky nevyžaduje. Zkus běžnou pumpou nafoukat pozitivní komoru, nebo jen upusť vzduch z negativní. Asi se to dočasně zpraví a pokud by došlo opět k tomu samému → Vyvodil bych z toho, že Akula má pravdu.

          Třeba kdysi Manitou Scareb (od přítelkyně) potřebovala daleko vyšší tlak, než uměla moje pumpa v dílně.

          (Akula díky za upřesnění – třeba se mi to bude taky někdy hodit.)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Ondra P.2  

      U nový RS vidlice je nutná komplet kontrola oleje. U mojeho Lyrika se tohle taky dělo. Udělal jsem servis vyměnil olej a vše ok. Všude bylo o 1/3 míň oleje než mělo být.

      0 0
    • palo7  

      mám na vidlici RS Revelation stále zanořeno o cca 1cm. Když vidlici vytáhnu rukou, tak vyleze, ale sama se do plného zdvihu nevrátí. A to ani když je natlakována třeba na 10% sagu. V servisu tvrdí, že je to normální. Mně se to nezdá, na Rebě tento problém nemám a na vidlici TK (na kole manželky) taky ne.

      0 0
      • Honza03  

        Buď máš podtlak ve vnitřních nohách – vezmi stahovací pásku a opratrně jí vsuň stírátkem do vidlice, měl bys slyšet syčení vzduchu na obou stranách.

        Nebo se ti ucpal přepouštěcí kanálek u negativky vazelínou – když vypustíš vzduch, vidlice zajede sama úplně dolů. Tady buď servis, nebo bys to musel rozebral a vyčistit.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Myslim, ze u DebonAir pruziny je to celkem normalni. Nicemu to nevadi. Pri nastavovani sagu, pokud nad tim chces premyslet vic nez je potreba, muzes to prvotni zanoreni ignorovat a proste nastav podle ukazatele na vnitrnich nohach, resp. podle max. roztazene vidlice. Tak ci tak je to jen vychozi bod nastaveni a teprv po nastaveni sagu bys mel zacit hledat spravny tlak. O sagu mluvim proto, ze to co popisujes neni nic jine, ta vidlice ma sama o sobe nejaky sag, prijde mi ze par mm musi tahat dolu top-out bumper, a zbytek ve o velke negativce co to taha do zdvihu.

        0 0
        • Honza03  

          Já to na Piku mám úplně nahoře (Debon Air), když sem to koupil měl sem to ucpané, asi rok s tím jezdil než sem na to přišel…

          0 0
          • Mr.Duck  

            Mel jsem Pike 160, Lyrik 170 a ted Lyrik 180 (cela jina vidle), a u vsech to mam pod vahou kola cca ten 1cm dolu. Vidlice jsou vzdy casto servisovane, vetsinou si to delam sam, jednou u distributora a jednou u WC RS technika, tak myslim ze servisem to nebude.

            Vubec mi to ucpani o kterem tu ctu tak casto prijde zajimave, ja to jeste nikdy nevidel. Ta vazelina by preci mela byt dost ridka na to, aby ji to „profouklo“, zvlast kdyz pres ni dokola jezdi tesneni. Je pravda, ze v nekterych vidlicich je od novoty hrozne moc vazeliny, ale jak rikam, jeste jsem nemel v ruce SA/DA vidlici, co by si neumela vyrovnat tlak. Nesnazim se nejak vyvratit ze tobe se to na nove vidlici stalo, jen rikam ze jsem to jeste nevidel, nez to tu zas vyeskaluje :)

            0 0
            • Honza03  

              Nejčastěji to vzniká tím že když nandáváš spodní nohy a nemáš v komoře vzduch tak nohy nasadíš v kompresi zašroubuješ a pak to roztáhneš vzduchem a máš tam podtlak – někdo to dokonce doporučuje pro zlepšení citlivosti. I když si to před tím nafoukneš tak je celkem problém chytit hřídel od tlumení v roztaženým stavu, takže já to vždy po složení srovnám pře ty stírátky tou stahovačkou. (jsou i vidlice které mají vyrovnávací otvory k tomu určené)

              Každopádně vidlice s označením 160 mm by měla mít 160 mm zdvihu když má jen 150 mm tak je něco špatně.

              Neříkám že to není možné u jiné vidlice, ale u Piku sem s tím bojoval a vyřešil, protože mě chyběl 1cm zdvihu…

              0 0
              • Mr.Duck  

                Jenze on tech 160mm ma. To, ze ma nejaky sag opravdu nicemu nevadi, porad je to jen sag. Pokud normalne jezdis sag rekneme 20%, tak mas porad 128mm pozitivniho zdvihu a 32mm negativniho. Tudiz ten zdvih tam jinak nechybi, pokud nevozis 0% sag.

                Jinak s tim podtlakem ve spodnich nohou to urcite souviset muze, delavalo se to spis driv, kdyz negativky byly maly a slaby, dnes uz to nema smysl, a uprimne ani zadny zasadni vliv na chod vidlice.

                0 0
                • Honza03  

                  Ok, přehlédl jsem „pod vahou kola“ to je samozřejmě v pořádku, pokud zvedneš kolo do vzduchu a máš plný zdvih tak je to ok. Ale toto se s přifouknutím vidlice srovná a nemusíš to tahat rukou nahoru, aby se tak stalo.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    No realne kdyz to kolo zvednu, tak ta vidlice nevyjede uplne, a musim ji rukou roztahnout, tech poslednich 3–5mm. Nicmene kdyby v ni nebylo predni kolo (dost tezky, guma ma skoro kilo a pul), tak nevyjede. Jinymi slovy bych ten cca 1cm sag nazval „neutralni“ polohou ty vidlice.

                    V minulym shopu jsme tohle celkem resili, kdyz si kamos upgradoval na 170 debonair a stezoval si ze to nema 170. Nekolikrat to kluci rozebrali, hledali kde co je spatne, a ono nikde nic. Pak jsme porovnali vidlice jak na novych kolech tak na nasich vlastnich jezdenych a 100% udrzovanych, a u vsech to bylo podobne, o kousek to sedelo, tak jsme to prestali resit.

                    Jestli ses toho nejak zbavil, je to asi fajn, ale nemyslim ze to ma na neco realny vliv.

                    0 0
                    • palo7  

                      Je to jediný kolo v mém okolí který takto funguje. Když kolo zvednu, stále to nevyjede, musím pomoct rukou a pri přužení se navrací taky celá ven. Oni zase tvrdí, že jim to takto na prodejně zůstává na všech kolech.

                      0 0
                      • Stavel  

                        Také mi to dělal nový Revelation. Stačilo vyfouknout a znova nafouknout. Při foukání pravidelně propružovat. Vidlice sama pod svojí vahou zajíždí cca ten 1cm, ale po nadzvednutí sama vyjede. Max chybí 1–3mm.

                        0 0
                      • jecnak  

                        To je static sag. Pokud by vidlice zadny nemela, pak by se pri propruzeni ozyvaly kovove/jine zvuky od mechanickeho dorazu a do rukou by ti sly neprijemne razy.

                        0 0
                        • Honza03  

                          Na konci je u Piku gumový tlumící doraz, takže se nic takového neděje…

                          0 0
                          • jecnak  

                            I tak bys ale mel mít static sag i na nezatizene vidlici. Pokud nemas, dost to ovlivnuje komfort pruzeni.

                            0 0
                            • allrose  

                              Přesně tak,na rychle po sobě jdoucí nízké překážky,které ne vždy tlumič řádně pobere.pak to přes „nárazník“ kope zbytečně do rukou..

                              0 0
                      • Atilla  

                        Zkusil bych sundat spodní nohy. Může to dělat podtlak. Tím, že vidlice byla složená s vyfouknutou komorou a při nafukování se ve spodních nohách udělal podtlak.

                        0 0
                        • palo7  

                          Kolo je v záruce, tak do toho nechci hrabat. Spíš mne zajímalo jestli je to normální, mne to tak nepřijde a na dalších kolech v okolí to tak není. Ale jsou tam jiné typy vidlice od stejného výrobce. V servisu kde jsme koupil tvrdí že je to normální a že to tak mají na všech kolech (to nevím, nedíval jsme se tam). Kdyby bylo zanořeno při stání, tak bych to pochopil, ale tady vidlice nevykeze ani když kolo zvednu do vzduchu a musím to vytáhnout rukou.

                          0 0
                          • Atilla  

                            Pro to pášu, že je to podtlak. Je to na 3 minuty

                            0 0
                          • allrose  

                            Podtlak spodních noh-odhrn opatrně gufero od nohy něčím nedestrukčním,bzz páskou,"naostře­nou"špejlí,a podél nohy zajed dokud nenarazí..a je jasno..

                            Spíše budeš mít přetlak v negativní komoře,přicpaný kanálek přepouštění soloair.pak cvič s roztahováním a propružováním při zvýšeném tlaku,větším než potřebuješ..no snad je to srozumitelné..

                            0 0
                            • mirorek2  

                              nastínil to tady už Mr.Duck, čím by se to asi tak přicpalo ten kanálek? Maže se to dle výrobce řídkou vazelínou…

                              0 0
                              • allrose  

                                Jj všude je to zmíněno několikrát..

                                Ta vazelína není moc řídká a když jí kydnou na místo a nerozetřou…tak je zaděláno + kdo pumpuje vidli a propružuje..no začátečník ne..

                                Á přidaný olej,fox ho měl v manulu,to ředí jen s obtížemi a déle..

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  neznám vazelínu do vidlice která by neprošla při tlaku 50 psi…

                                  0 0
                                  • Honza03  

                                    Měl sem tam maximální tlak, zkoušel jsem s tím různé nesmysly nic nepomohlo, až když se to rozebralo (on třeba i trochu vzduch projde dovnitř, ale už ne ven). Technicky tam žádný rozdíl tlaků není jen když dofoukneš pozitivku tak ti to do negativky projde, ale jak jí vypustíš tak bys to musel držet roztažené rukou nebo tam, něco nacpat co to podrží.

                                    Ucpat to není nic složitého, kor na nové vidlici kde je halda vazelíny…

                                    Ale je to snadno detekovatelné…

                                    0 0
                                    • mirorek2  

                                      když to snad foukáš po rozborce i přes kupu vazelíny, tak je tam v pozitivce tlak a v negativce není, udělal jsem servis na nespočtu soloairů a nikdy se mi žádný kanálek neucpal, dle servisního manuálu pístek vždy mažu dost (liberal amount) teď i docela hustou RS Dynamic Seal Grease s kapkou oleje

                                      0 0
                                      • Honza03  

                                        Mě se to u mého servisu taky nikdy nestalo, ale u nových vidlic je to běžná věc.

                                        0 0
                                    • mirorek2  

                                      vždyť to říkají, musela by být negativka zalitá vazelínou a taky když napustíš pozitivku, musí origo vazelína prolézt…

                                      OK já to upřesním: nikdy se mi to nestalo po mém servisu :-) neznamená to, že to neexistuje evidentně

                                      0 0
                            • Fizzer  

                              Můžu se zeptat kde ten přepouštěcí kanálek najdu? Mám nejspíš stejný problém a chtěl bych ho preventivně vyčistit.

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.