Základní nářadí na servis silnice

20 nepřečtených
  • Spící kníže :-)

    Dokázal by někdo ze stavěčů a ladičů shrnout základní nářadí na servis silnice? Počítám vyměna řetězu, kazeta, centrování, hlavové složení, seřízení řazení, brzd. Případně odkaz na cenově zajímavé nářadí co není drek ale funkci splní. Montážní stojan mám.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      … si zase děláš srandu?

      Na silnici takto stačí: bič, ořech na kazetu s klíčem + klíč na kliky a misky + sada imbusů + případně sada torxů (pokud na kole jsou) + křížový šroubovák na nastavení dorazů + případně třináctka plocháč na centrování některých brzd + kombinované kleště/malé sikovky na rozborku rychlospojky řetězu + případně nýtovačka na řetěz. Drobné nuance podle osazení a rámové sady.

      Na běžný servis a seřízení hlavně ta sada imbusů.

      0 0
      • Spící kníže :-)  

        Já krom multiklíče co je spíš někde na cestu a pumpičky nemám nic. :-) Zatím chodí kolo na servis ale přemýšlím se do toho pustit sám když vidím ty účty. :-)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Silnička si jednou sedne a drží tisíce kilometrů cestou necestou, stačí trochu dbát na řetěz (zapomněl jsem ve výčtu na měrku) a v případě potřeby doladit napětí lanek řazení a brzd na stavěcích šroubech.

          Protože různých kol opečovávám doma víc pro členy rodiny, nedoplatil bych se. Stačí jeden hodně deštivý dojezd nebo pár brodů a peníze za vercajk jsou zpátky.

          Jako rozmařilost nejvyšší jsem si koupil štípačky na lanka, heč, už je nemusím řezat flexou :-). A polštářek pasty na karbonové sedlovky…

          0 0
          • Spící kníže :-)  

            Čoveče nevím kolik na silnici najezdíš ale já ji měl po 10000 km v total šrot stavu. Je fakt že jsem se na to uplně vytento. A řešil všechno až to bylo na kaši. Řetěz kazeta dokud to jelo vyprd jsem se na to. Po 10000 km kola totál rozcentrovaný špalky minimum, hlavko vůle jak prase, lupání ve středu klik, jak jsem šlápl silově, protočilo se to naprázdno řetěz preškočil, na tom už se nedalo skoro jet. Tak mi mechanik dal čočku a od tý doby co 3000–3500 km to hodim do servisu a je kupodivu klid. Nic nerachtá řadí, jak má jede to jak nový. :-) Ale člověk si pak řekne když to někdo seřídí, doladí, tak to zvládnu taky. To mne jaksi přimělo k tomu si o tom něco načíst a koupit asi ten základ nářadí.

            Uvažuju o té modré knize o servisu kol. To by mohl být zajímavý materiál.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Bohate bude stacit ivelo.cz ;-).

              Mas tam i navody, jak merit retez, jak ho vymenit :).

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Kolo za to nemohlo. Cos na tom měl za sadu a záplety? Zbytečně sis poničil převodníky a ráfky, to je tak vše. Ne, že bych to s údržbou přeháněl, ale když něco lupe, sebezáchovně hledám, dokud nenajdu.

              0 0
              • Spící kníže :-)  

                Sada je 105 vše, brzdy, páky, převodník, kazeta, přesmyk, kola jsou giant PR-2, teď zvažuju koupi jiných kol. Buď

                Mavic Cosmic Elite S 2014 , nebo kola Fulcrum Racing Quattro.

                Ty Fulcrum jsou cenově zajímavý. Vážím teď těch 74 +/- takže by to váhově neměl být problém. Takovej technickej dotaz mám vůli v ložisku levého pedálu, lupe v tom, je to rukou volný. Je možný že by se to po cca 16500 km podělalo? Pedál je Shimano SPD-SL 105. Nemám to ještě 2 roky pokud se to podělalo je možný to vyreklamovat?

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Pedály 105 mají uvnitř kuličky a kónusy, možná je potřeba je udržovat, tedy čistit a seřídit.

                  Pokud se ohlédnu na své servisní zásahy od zač. roku do silničky, tak to bylo, krom běžného lehkého doseřízení bovdenů a mazání řetězu, právě 2 x čištění a mazání pedálů (Look Kéo 2max, prům. ložiska), poprvé preventivně, teď podruhé něco párkrát písklo. Rozborka sborka do 5 minut, jeden imbus a očko 19. Na tu hrůzu, po které jezdím, jsou pedály po nějakých 15 tkm docela fit.

                  Pedály to teoreticky mohly vzdát, ale nejdřív bych zkusil údržbu. Matně si pamatuji, že Look udává nějaký (relativně krátký) servisní interval, Crank Brothers také, Shimano to bude mít podobně.

                  Nad koly FR Quattro jsem také uvažoval, nakonec to ale vyhrála málo jetá bazarová Ksyria. Se 74 kg asi nebudeš mít na standardně dostupných zápletech problém obecně, máš na výběr, hlavně si nepohoršit.

                  0 0
                  • Spící kníže :-)  

                    Ok na ty pedály se podívám. Myslíš to tak že bych mohl koupit ještě horší kola než tam jsou teď? Téměř nikoho jsem nepotkal kdo vozí kola Giant, ať už PR-2,P-SLR1, P-SL0 váhově se zdají být docela lehké podle toho co uvádějí. Pedále mám dle označení PD-5700, ale to bude asi stejný. Kola mají ještě na ráfku značky opotřebení i když už pěkně sjeté, ale značka pořád je vidět. Takže snad ještě letošek dají. Ale asi už to pro ně bude konečná. Proč jsi nakonec nekoupil ty FR Quattro?

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Tady a tady je k 5700, je to opravdu skoro stejné.

                      Maintenance of the axle units

                      If you experience any trouble with the rotating parts of the

                      pedal, the pedal may require adjustment. Obtain advice from a professional dealer.

                      Záplety Giant bych hledal přednostně na kolech Giant, P-SL1 má deklarovaných 1775g za stejné peníze, jako FRQ se 1710g, na Fulcrumech je ale navíc cool efekt vyšších ráfků. Kdo by tedy záplety Giant kupoval na jiná kola … ale z druhé ruky by to nemusel být špatný spotřební materiál – je potřeba vidět a posoudit stav.

                      FRQ jsem nakonec nekoupil, protože na jetá Ksyria SL v opravdu vynikajícím stavu jsem měl lepší cenu, i po 2tkm myslím, že jsem koupil dobře. Nějaká levnější a robustnější kola (typu FRQ, Aksium nebo podobně) si stejně časem koupím do zálohy, popř. si nějaká upletu, když budu mít náladu, osobně záplety řadím ke spotřebnímu materiálu :-) .

                      0 0
      • karliner  

        Já ho tedy nemám a vše „odhaduji“, ale co momentový klíč?

        0 0
    • winter78  

      Jediná vec, ktorú som musel pri kupovať navyše, keď som bikový park rozšíril o cesťák, bola servisná pumpa ktorá dokáže nafúkať až na 8–9 bar. A rovnako tak mini pumpu ktorú nosím so sebou. Inak všetko klasika ako pri MTB a crosse.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Nytovacka, sada Inbusu (minimalne nejaka ta 3, 4, 5, 6 – zalezi, co tam mas za srouby), mozna Torx (pokud tam mas), 15 dlouhy klic (pedaly), nejake kleste (kombinacky anebo mensi kombinacky – natahnuti lanka, zplosteni koncovky), kleste na bowden a lanka (fakt se hodi).

      Kola – zalezi, co mas. Mavic ma svuj nastroj anebo 17 klic. Shimano ma konusy a jeste 2 rozmery (vepredu a vzadu jsou jine).

      Hadr a lestenku na lesteni :-D. Jinak snad uz nic.

      0 0
      • standoslav  

        Nedávno jsem prohrabával sklep, dílnu po tchánovi, asi 100kg nářadí všeho druhu (např. asi 50 pilníků) prostě za komunistů se kradlo o 106 :-))), radost mi ale udělaly asi půlkilové kleště, pro mne na bovdeny ! Fakt maso, už jsem to viděl, že je budu muset odbroušovat fričkou, ale ty kleště to řeší na 1.

        0 0
    • lookie.dookie  

      Budeš toho potřebovat dost :-)

      0 0
      • Spící kníže :-)  

        No tady kousek vedle opravují naši slavnou D1, tam je toho přes noc odstavenýho na opravu silnice dost. Otázka je zdali by mi to s tou mojí nějak pomohlo. :-) Ale co vím jistě, že kdyby ty kur.y opravili ten strašnej usek za Velkou Bíteší směr Deblín (usek před potokem a kus za ním) tak dám na modlení. Tam je to na silnici naprosto strašný.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.