• Dejv0

    YT JEFFSY ještě nemá svoje téma, tak si dovolím jeho založení. Kdo plánuje nebo jen uvažuje o koupi a nebo jen jde kolem. Potřeboval bych poradit a takhle to snad bude viditelnější.

    K věci, řešilo se tu dilema mezi vyšší a nižší verzí Capry, chtěl bych znát pár názorů na podobné téma, ale v případě JEFFSY. V jiném vlákně jsem reagoval, že Capru bych kupoval v té vyšší, nicméně u Jeffsy se nějak nemohu rozhoupat, zda dražší verze není (pro mě) zbytečná.

    V případě koupě AL1 je to jasné, pro mě kolo bez investic, ale na osazení SRAM/RF Turbine nijak netrvám. V případě AL verze by šlo akorát o předělávku na 1×10 nebo kdybych se chtěl více plácnout přes kapsu tak 1×11, to SLX/AEFFECT osazení mi vyhovuje, časem třeba lepší brzdy (ZEE?). K vidlici a tlumiči, poznatky z minulého fullu, tlumič CTD jsem neustále vozil otevřený, max na nějaké XC vyjížďky jsem přepínal, ale na to mám teď HT. Vidle, nezamykám ani na HT, sem tam laboruji s nastavením. Navíc, tlumič můžu časem vyměnit a pokud bude Pike zlobit, poletí k tolerantnějšímu majiteli a otevírám stránky TT.

    Rozdíl v ceně znatelný, není to o tom, že bych na vyšší verzi neměl, pošetřím měsíc dva navíc, jde spíš o smysluplnost investice přes 15k, za což mám týden na Kanárech.

    Zde je verze AL a verze AL 1

    Budu rád za jakýkoli názor :) Jo a modrá se mi líbí víc :))) Díky

    • Dejv0  

      Nikdo nepomůže s rozhodováním? :) Nemám toho úplně moc nastudováno ohledně systémů zadního odpružení, ale mám dojem, že u tak značně progresivního rámu, by nastavení komprese na tlumiči nemuselo být zcela nezbytné, je to tak? Díky

      http://linkagedesign.blogspot.cz/…sy-2016.html?m=1

      • pulDag  

        Btw. video kinematiky:

        https://www.youtube.com/watch?…

        Progresivitu rámu chápu jako větší rezistenci k bottom-outu (dorazu).

        Každopádně rozdíl mezi Monarch R a RT3 je zejména při šlapání, kdy páčka nastavená na closed zamezí pohupování.

        • Dejv0  

          Díky, jasný, zpětně už bych takový dotaz asi nepoložil. Nicméně rozhodl jsem se pro základní verzi s Rkovým tlumičem, pohupování neřeším a kdyby mě to jó štvalo, tak ho vyměním. Tak snad ji nevyprodají, než ji budu objednávat. :))

        • bimjeam  

          Aký je reálne rozdiel v pohupovaní pri RT a RT3 okrem toho že RT má len polohy open/closed a RT3 aj propedal???

          • File12  

            Podle me zadny. Ale osobne jsem to na stejnym kole pri stejnych podminkach nezkousel.

    • danielh  

      Dej nejaky link aspon, nikdo ti to hledat asi nebude. a ropo takovou znacku kol snad ani neznam a slysim poprve.

    • nomecz  

      no osobně bych si těch 15 připlatil, když už tak už a pokud to kolo neplánuješ za rok zas měnit tak bych šel do lepší verze. A ušetříš skoro kilo váhy :-)

    • scret  

      modra se mi osobne libi vic, ale chtel bych tu drazsi vybavu:))))

      • Dejv0  

        Viděl jsem to stejně, modrá super, červená zase ta výbava, už jsem byl rozhodnutý a pak si říkám, zda to není zbytečný. Všechno máme doma na Shimanu, koupím něco nového a mohu to přesunout na nějaké z kol apod.

        To kolo samo chci mít dlouho, teda aspoň rám, ostatní stejně měníš neustale :)))

        • scret  

          zas ta levnejsi ma chudsi tlumak i vidli… RC Pike si myslim staci, ale u tlumaku bych chtel ten lepsi…

          Btw. oni to asi nedokazou ve fabrice prehazet co? tzn. modra barva s lepsi vybavou…

        • nomecz  

          napsi dotaz na vyrobce treba ti udelaj „custom“ za rozumnou cenu :-)

          • Dejv0  

            Můžu to určitě zkusit, za dotaz nic nedám, obavám se jen jasného verdiktu, uvidíme.

            Pak je tu možnost to na tom horším tlumiči zkusit a případně ho pak poslat a koupit lepsí. Pike určitě stačí, v podstatě mi stačí všechno krom tlumiče, akorát si pak budu určitě dělat zálusk na nové SLX :))

    • AleZ80  

      Ten Rkový tlumič by měl být trochu „přitlumený“ kvůli absenci „pedal“ módu a asi to s ním nebude ideálně žehlit.

      Co mi ale moc nevoní jsou výplety a v této cenové kategorii bych čekal něco trochu lepšího (asi daň za Reverb).

      • Dejv0  

        Uvidíme, vezmu asi ten základ a případně ten tlumič půjde z domu, ono toho bude víc co z toho kola sundám, ale chci tu modrou :))) A výplety jsou na obou verzích stejné, s nima to zvládnu :)

    • Jenda  

      nepochopil jsem jak se tam nebo co se tam mění mezi těma dvěma módy? Jinak vidle co tam dávaj jde zvednout na 160?

      • Dejv0  

        Je tam ve spodní části uchycení tlumiče taková „vložka“ a jejím otočením se mění geometrie.

        • AleZ80  

          Nevím, jestli bych něco takového na kole chtěl. U Strive s tím tuším byly problémy.

          • Dejv0  

            U strive je tohle řešeno uplně jinak, tam přepínáš za jízdy tuším. Tady musíš sundat spodek tlumiče a otočit podložku, nějak v tom nevidím problém.

            Tady je to trochu vidět.

          • nitraq  

            U Strive to ale taky bylo něco jinýho, tady je to jen obyčejná vložka, tam se nemá co pokazit. Něco jako má Trek Mino link.

            • tonik666  

              Přesně tak.

              Strive má menitelnou geormetrii za jízdy, něco jako teleskopická sedlovka zabudovaná do rámu.

              Jeffsy má „flip chips“, tedy otáčecí vložky, kdy při každé poloze je jinak nastavená geometrie. Používají to téměř všichni výrobci, nejkomplikovanější má asi Rocky Mountain. Z dalších Banshee, Evil, Trek,…prostě kde kdo.

              Obrázek ilustruje jak to funguje (Banshee).

          • scret  

            jak pisou ostatni, tady na tom se nema co pokazit:)) je to jen vlozka… Strive je neco uplne jinyho…

          • AleZ80  

            Jo, jo, tak tohle je OK. Jen to zase tedy není moc využitelné během vyjížďky, pokud si nechceš dávat pauzu pod každým kopcem / na kopci.

            • scret  

              a proc bys to menil behem vyjizdky? jednou nastavis, jak ti to vyhovuje a pak uz jen jezdis…

              • wilda81  

                „dual position“ na Piku během jízdy taky nepoužíváš?

                • scret  

                  ja osobne ano… a rekl bych celkem dost… nicmene u ramu si tim nejsem az tak moc jistej…

                  Presne jsem tusil, ze se strivama budou problemy… alespon minimalne ze zacatku, nez to vychytaj…

                  Vem si, jak dlouho trvalo rockshoxu nez byli schopny udelat relativne spolehlivy snizovani…

                  • Jenda  

                    zase řešení Canyonu má oproti snižování vidle dvě zásadní výhody – ve stoupacím módu lepší geometrie než dosáhneš snížením vidle, zejména vyšší poloha středu no a ta hlavní, i s nefunkčním shape shifterem je kolo zcela funkční v to důležitějším, tedy sjezdovým módu. Když se ti to vysype u vidle tak to pokurví vidli jako celek.

                    • scret  

                      to mas pravdu… Bohuzel bych ja osobne mel asi problem s jizdama rekneme po rovine nebo takovy proste to normalni jezdeni… Nekdo mi rikal, ze DH mod je fakt tak na dolekopcem a ten XC mod je spis zas dokopec… Mozna by to chtelo jeste neco mezi tim… Ale na Strivu jsem nejel, takze nemuzu soudit…

                      ja osobne bych si vybral Spectrala, uz kvuli za a) potencionalne mensimu pruseru a za b) kvuli nechuti furt neco menit/stelovat za jizdy atd.

                      To mas dneska vidli, sedlovku, ram atd. a vlastne uz se clovek nesoustredi na ten pocit z jizdy…

                      Jinak osobne snizuju vidli fakt jen do kopce, o kterym vim, ze bude delsi a prudsi…

                      • AleZ80  

                        A právě to můžeš kompenzovat přepínáním u tlumiče, pokud vidlici se snižováním nemáš.

        • Jenda  

          pak mi ale přijde lepší dostat položenější geometrii zvýšení zdvihu vidle ;-) jako chápu že už to není tak jednoduchýale myslím že 160 vpředu by tomu rámu slušelo (vidle by to měla zvládnut, že?)

          • Dejv0  

            Dle stránek RS jde 29" Pike na 120–160mm, ale vůbec nemám žádné zkušenosti s RS vidlicemi a jestli to jde interně u OEM verze netuším, třeba někdo poradí nebo pohledej :)

            • tonik666  

              U RS by to mělo být velmi jednoduché (mám ověřeno na RS Revelation Solo Air). Četl jsem to pro 2015, o změnách na 2016, zda byly, nevím, a myslím, že nebyly. NA MTBR je informací dost.

              Zdvih se mění změnou patrony (cs. 40E). Koupíš potřebný zdvih a namontuješ.

              Jediný trik je v tom, že Solo Air a Dual Position vidle mají různé vnitřní nohy, takže do Solo Air můžeš dát jen Solo Air patronu a stejně u Dual Position. Solo Air má ve vnitřní noze drážku na přepoušení vzduchu mezi pozitivkou a negativkou, což Dual Air nemá.

              Tady máš video

              • Jenda  

                Aha, takže to už nejde jako to šlo u RS dřív jen vyhozením nějakých spacerů? To zas vymejšlej chujoviny :-/

              • Jenda  

                No jo, už to vidim v rozpisu dílů, to jsou ptáci.

              • Concorde  

                Liší se to pouze to drážkou nebo je i něco dalšího jiné? Přemýšlím nad překopáním DPA na starý dobrý dual-air

                • tonik666  

                  Netuším, jak bys tohle chtěl u pika udělat.

                  • Concorde  

                    Soustruhem a hlavou

                    • tonik666  

                      To pak jo, ale to už ti neporadím :)) Každopádně to půjde líp z Dual positiona, protože ten by měl mít nohy hladké, zatímco ten Solo tam má tu drážku. Ale určitě si ještě najdi nějaké manuály a rozkresy, já to zjišťoval jen kvůli předelání DPA na Solo Air.

                      • Concorde  

                        Jasně, o drážce vím. Proto mluvím o DPA. Jen musím dořešit velikost negativky. Chtěl bych ji oproti továrnímu nastavení mírně zvětšit – pístek posunout nahoru (čímž se i zároveň zvětší progresivita). Ale zatím to mám jen na papíře.

                        • scret  

                          to mne zajima… az to budes mit, hod to pak sem… Porad zastavam nazor, ze SA je u RS krok zpet:(

                        • hs74  

                          A není jednodušší tam pro zvýšení progresivity dát bottomles token? Kdybys chtěl mám dva volné, které nevyužiju.Samoz­řejmě jsou to DPA tokeny.SA tokeny použít do DPA vidle nejdou.

                • AleZ80  

                  Mám za to, že Pike Dual Air se nedělala, takže to budeš moci překopat maximálně na Solo Air.

              • scret  

                bohuzel mam i prakticky vyzkouseno… Chtel jsem prehodit DPA za SA… a vzhledem k tomu, ze to tehdy byla novinka, tak to nikdo nevedel, ze to nejde… Takze jsem jezdil asi mesic bez negativky:)) Po prehozeni uz je vse ok:)

    • Sunshine 29  

      Skorotchan ma objednanou nejvyssi carbon verzi, aktualne je trochu rozmrzelej z neustale promeny dodani-konec kvetna az srpen, tak to snad dobre dopadne a vydrzi:) Za me priplatit, obecne se to u biku vetsinou vyplati :)

      • Dejv0  

        Už jsem tak na 80% nakloněn k tomu základu, chci ji trochu upravit k obrazu svému a z toho co mi zbude, přiživím HTčko. :) S průtahy během dodání celkem počítám, nějak mě to netrápí mám na čem jezdit a kdo si počká.. :))

    • Chlebovnik  

      AL 1

    • Radek Broz  

      Vzal bych tu nejvyšší kvůli karbon kolům.

      • Dejv0  

        V mém případě šel dotaz pouze na hliníkové modely, nejvyšší v karbonu už daleko převyšuje částku, kterou jsem ochoten dát za kolo (a šetřil bych jednou tak dlouho) :))

    • pulDag  

      Jak už někdo psal, celkem markantní rozdíl je ve váze: 14,3 vs 13,5 Kg

    • bugman  

      Jezdí ho už někdo? Docela mě zaujala ta nejnižší verze (na víc stejně nemám a z pohledu hmotnosti kol tlumiče bez možnosti nastavení nízké úrovně komprese – jsem na to zvyklý). Zajímaly by mě reference, lebo bike asi nevyzkouším..

      • Dejv0  

        Když počkáš 2–3 týdny, tak ti reference napíšu, to by mi měla základní verze dorazit :))

    • pepazz  

      Ahoj,

      Mam čerstve model CF1 comp vel M. ted jsem s tím byl tyden na horách a neco jsem i najezdil. Musím říct že kolo je velmi zdařilé. Přecházím z Kony process 111 která je super zabavný bike ale chybí tomu zdvihy a troch položenejsi hlavovka. Jeffsy oproti kone má zdvihu dostatek a hravost se neztratila. U me velká spokojenost, kona je o neco hravejší ale ve sjezdech nestíhá. Trochu me překvapili ty široké onza pneu poctivé 2.4ky chvili jsem si pripadal jak na fat biku :). Jinak Jeffsy nadherne jede do kopce, osazeni u cf comp skvelé, V piku jsou defaultne 2 tokeny a jeste jeden jsem pridal tak aby sedělo chováni zadku i predku. Zadek je celkem progresivni kolo jde velmi rádo do vzduchu. Ožívá na kořenech a kamenech. Jezdil jsme s ní ve spindlu v bike parku a byla to radost. 150mm teleskop je super vec!

      • pepazz  

        Mam v cerno bíle kombinaci a je to radost pohledět!

        • Dejv0  

          Tvoje slova mohu jenom potvrdit :)

          • bugman  

            Nechal si tlumič? Já ho jezdím druhým týdnem a velká spokojenost s kolem, naprosto super. Nejvíc mě baví, jak snadno jde do vzduchu a jak je lehký ho postavit na zadní do manualu :))

            • pepazz  

              premýšlel jsem nad upgradem na debon air komoru ač nekteří tvrdí že u progresivni kinematiky to nema vyznam

              • bugman  

                ja mam ten zakladni model s tlumicem bez moznosti nastaveni komprese a da docela praci dostat tlumic na doraz pri optimalnim sagu,tak si rikam,jestli by rt3 nebyl celkove citlivejsi. I tak si nestezuju,jen tusim,ze by to mohlo byt o neco rozdavacnejsi z pohledu zdvihu.ale zase neresim zadne zamykani a nehoupe to,tak to spis necham :)

                • Dejv0  

                  Tlumič jsem nechal a výměna výhledově určitě nebude. Spokojený jsem ve všech ohledech, až na to, že nemůžu sehnat košík s lahví, který by tam padnul. :D

                  • pulDag  

                    Ve spouště zahraničních recenzí píšou, že držák na láhev je speciální a dá se koupit přímo s kolem i bidónem od YT.

                    • Dejv0  

                      Tak jasně, ale dávat za košík s 0,5l bidonem 50e se mi prostě nechtělo a netušil jsem, že je tam tak málo místa a nepůjde tam žádný jiný boční košík s malým bidonem. Holt kdo šetří… Každopádně mám již vyřešeno a obejdu se bez něj.

                      • misung  

                        toto by tam nevošlo? http://tinyurl.com/zuow3jl

                        • Dejv0  

                          Košík by se určitě vešel, ale pak jsem měl problémy s bidonem, neříkám, že by tímto byl stejný problém.

                      • TheJD  

                        Podle popisu tam krome kosiku maji byt 2 bidony, drzak na pumpu a jeste neco na chyceni bowdenu

                        • Dejv0  

                          Toho jsem si nevšiml a nevidím to teda ani teď, když na to koukám. No stejně je to pasé, jde to objednat jen s kolem, nějak tam nevidím možnost hodit to do košíku bez kola.

                          No kdyby někdo objednával Jeffsy, tak mi dejte vědět, třeba ho vezmu. :))

                          • TheJD  

                            „delivered as a set of two waterbottles, airpump mount and cable routing components“

                            Jinak kdybys to chtel a poslal jim email, tak ti to urcite poslou. Prece by meli vedet, ze jsi od jich Jeffsy koupil, ne? :D

                            • Dejv0  

                              Jo už to vidim, slepec sorry. :)) Jsou tam celkem ochotný a věřim, že kdybych ten mail napsal, tak mi to pošlou, ale to bych musel hodně chtít a obejdu se bez něho. :)

    • misung  

      Ahojte, prepáčte, že sa vám tu miešam, ale vedeli by ste mi povedať, že aké sú rozmery krabice v ktorej prišiel Jeffsy? Potrebujem vedieť či sa mi zmestí do auta. Ďakujem :)

      • Dejv0  

        Vezl jsem to v 306 hatchback, sklopený sedačky a položený na předních sedačkách bez opěrek, na pohodu :)))

    • bugman  

      nepremeroval jsem,na youtube jsou videa jak to lidi vybaluji z krabice,tak treba pdhadnes. vesla se mi do vytahu. odhadem rozmery 140×90×40 ale to je fakt od oka po pameti

    • misung  

      mail z YT – The dimensions of our YT Bikebox are 133 × 80 × 31 cm, the weight is about 8kg including filler in addition to the weight of the bike.

    • Stancek  

      Tak jsem se konečně dočkal a poprvé se opravdu svezl. První vyjížďka nedopadla dobře, viz reklamace tlumiče Blb jsem se neměl bát ho vzít někam do kopečků, zas takový bahno nebylo, tak jsem pojezdil jen po okolí cestičky, co brousívám v zimě a nějak moc jsem zaprasenej nebyl. První dojmy ale parádní, jede to pěkně, jenom sedlo asi vyměním, prdel s ním moc nerozuměla a uvažuju o zkrácení hadic… co na to místní módní policie? Sice jsem to trochu posvazoval, ať ty hadice o sebe neklepou, ale na takový „klubko hadů“ nejsem zvyklej.

      • tonik666  

        Pěkný kolo, líbí se mi jak je lehký. Škoda že už jedno kolo mám a času na ježdění minimum…

        • Stancek  

          Krasavec to je, to je bez debaty :-) S váhou už to taková sláva není, tak jak je na fotce bez bidonu má přesně 15 kg, přešel jsem na tohle z karbonovýho HT 26" a to vážilo o třetinu míň.

          • Dejv0  

            Vítej v klubu :) O víkendu jsem přehazoval na 1×11, zkusím převážit, jak daleko jsem se od těch 15kg dostal :))

            • Stancek  

              Na 1×11 nemam nohy :-D , uvažoval jsem, že spíš ještě nahodím převodník 22z místo stávajícího 24z. U nás jsou kopce malý, ale výživný a navíc jsem čím dál větší zdechlina.

              • Dejv0  

                Tak pokud správně zvolíš kazetu a převodník, nohy to zvládnou. :)) Zase každý má radši něco jinýho, mě přesmyk rozčiluje a chci to i na HT. :D

                • Stancek  

                  Tak zatím měnit nebudu, byl jsem u kamaráda v kvelbu, že něco koupím a prý nemám vymýšlet kraviny a víc trénovat :-D

            • MPzKM  

              Mohl by si případně nafotit jak vypadá navářka po přesmykači? U AL comp1 to podle fotek na stránkách YT vypadá že tam snad ani žádná navářka není, ale tomu se moc nechce věřit, spíš jesti ji nevyretušovali…

              A na jakou sadu si přecházel?

              • Dejv0  

                navářka tam je (e-type) na dva šrouby, buď udělali retuš nebo na obrázku není vidět za smykem, vyfotím to doma. Mezi navářkou a smykem je ještě takový mezikus, nevím jestli ho ke kolu dávají nebo se dá dokoupit.

                Přecházel jsem na M8000.

                • Dejv0  

                  Tak kecám, není tam navářka, je tam sundavací příprava pro E-Type smyk. Tudíž bych se zeptal v YT, jestli ti to dají nebo tam nech jednoplacku. :))

                  • MPzKM  

                    Mám právě opačný problém, chtěl bych na jednoplacku přejít :)

                    Dával si komplet čistou sadu nebo něco mezi? vidím že převodník není xt

                    • Dejv0  

                      Nějak jsem si z toho vyvodil, že ho budeš chtít přidat, no nevadí. :)

                      Převodník je Absoluteblack v boost verzi s uchycením pro RF cinch, jinak je vše XT.

                      • MPzKM  

                        Přemýšlím nad kombinací XT8000 s klikami RF Turbine z vyšších modelů, z čistě vzhledových důvodů :)

                        Jinak tady ta sundávací příprava je super, aspoň nebude v budoucnu nic trčet.

            • Stancek  

              A váha furt nikde… :-)

      • mpIII  

        Ahoj, mohl bys mi vyfotit detail představce? Díky moc.

    • misung  

      Jeffsy AL stojí 1500 eur – 40 600 czk…no nekúp to :D

    • misung  

      Tí čo máte objednaného jeffyho AL v XLku tak pokojne im napíšte. Vystavia vám novú faktúru

    • pepazz  

      Zde review mého CF1 comp od Štěpána.

      http://www.bikeandride.cz/…kolo-z-lidu/

    • miraleo  

      Nevíte, zda není problém s uchycením Jeffsy AL s přesmykačem do držáků kola na střechu? Mám Thule Proride 598 (591) a bojím se že by mi mohl vadit ten zvedající se kabel k přesmykači. Zrovna v místě, kde se bude pravděpodobně rám nosičem chytat. Díky

      • Dejv0  

        Nevadí to, převážel jsem na obou nosičích bez problému. Nosič upneš v pohodě pod kabelem. :)

        • bugman  

          u mě vadila kabeláž k teleskopu (spíš kratší než delší), řešil sem vždy tak, že sem povolil úchytku, kabely z pod ní vyndal a pak se vešel nosič pod to :)

    • bugman  

      Neřešili jste někdo napínák? Řětěz mi spadne sice jen občas při neuplně čistém dopadu na skoku, ale i tak by bylo fajn, kdyby se to nestalo nikdy :D

      • tonik666  

        Dal bych tam vodítko. Jako napínák už máš kladky, a další napínák zbytečně drhne.

        Ideálně vodítko od oneup:)

        • bugman  

          Mám vepředu dvojplacku :)

          • Dejv0  

            Tak sundat :)) NW převodník a nic ti nespadne. Napínák bych na 2× nedával.

            • madcat  

              Dvouplacka, přesmyk jako vodítko a dole kladka pro dvouplacky od Shamana. Žádnej problém, všechno funguje.

              • bugman  

                můžeš poslat link co konkrétně případně zkusit? ISCG na kole není a střed je pressfit

                • madcat  

                  Pressfit bohužel neznám, takže nevím, jestli pod něj jde dát nějaká kladka. Já mám klasickej šroubovací hollowtech střed, pod kterým mám tu kladku namontovanou. Takže ti bohužel moc neporadím…

                  • tonik666  

                    podle me nejde, protoze tam nejsou pidlozjy a pressfit jako takovej neni stavenej aby cokoliv drzel

            • bugman  

              a vyměnit nohy :D

              já bych klidně právě nějaký zkusil, ale nevím jaký, lebo jeffsy nemá navárku na ISCG

              • Dejv0  

                Přesně tak, na Jeffsy napínák pro ISGC nedáš a na pressfit střed také ne (nebo nevím, že by se něco takového dělalo). Mimochodem netvrdil jsem, že napínák na dvouplacce nefunguje, jen že bych ho nedával. :))

                • tonik666  

                  Pak už jen napínák z petky :) Ale lepší je to bez. Od doby co jsou hazky se silnější pružinou je to zbytečné.

                  Spíš jestli ti to nepadá kvůli špatně seřízenému smyku – mě padal řetěz když jsem řadil ve zdvihu, protože profilování přesmyku ho prostě shodilo, tím jak to bylo ve zdvihu a přesmyk byl přidělaný na předník trojúhelníku – tj. nebyl vůči řetězu se stálé poloze.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.