Výměna zapletených kol kvůli váhovému limitu

43 nepřečtených
  • czpete

    Dobrý den,

    rád bych vás požádal o radu, zakoupil jsem si kolo, kde jsou aktuálně kola Javax RC 509 kola bezesporu krásná, ale pro mě mají nedostatek – váhový limit jet nějakých 90 kg. Já se pohybuji u 105–110, nechci riskovat nějaký karambol. Na druhou stranu také nevím, jak limity brát vážně.

    Mohli byste mi doporučit čím byste aktuální kola nahradili? Cenově bych se rád pohyboval do 12k

    Mockrát děkuji

    0 0
    • Kakrus69  

      Já mužů doporučit tyto jsou super

      https://www.bikepart.cz/…heels-boost/

      0 1
    • jmaselnik  

      Za ty prachy ovšem moc karbonové parády nenahoníš. Dají se koupit třeba tyhle fulcrumy s limitem 120kg: https://www.kupkolo.cz/…-db_z116497/

      0 0
    • gerrard  

      To asi za ty penize karbon neporidis. Bud si nechas neco uplest na vic dratech na karbonu z ciny nebo veznes hlinik treba s limitem 130kg:

      https://www.bike24.com/search-result?…

      0 0
    • czpete  

      Mohu poprosit názor na tyhle? https://www.kupkolo.cz/…ove_z119420/

      0 0
      • kubad  

        Ty sou super, jen stojí 40t.Kč

        0 0
        • gemini  

          Ty jsou super, ale spíš na gravel…Nevím co doposud jezdí za pláště, ale maximální tlak 5 atm nemusí na silničce stačit…

          0 0
          • VojtaXY  

            je to urcene na minimalne 30 mm, tam uz 5 atm vetsinou staci

            0 0
            • gemini  

              Proto píšu, nevím co jezdí za pláště a pokud má přes metrák, tak tipuju, že jezdí vyšší tlaky…

              0 0
          • kubad  

            jj to sou gravel kola , netuším co chce

            0 0
            • gemini  

              Podle těch, kterých se chce zbavit, bych řekl že klasické silniční…

              0 0
      • Singlespeed  

        40 000 je trošku přes limit ne? Jinak, stačí koupit jen zadní kolo. Přední je mnohem méně namáhané, takže tě s rezervou unese i to původní.

        0 0
      • Thomasek  

        Nějak nerozumím tvému cenovému limitu. Původní kola cca 23 tis. Cenový limit 12k – opravdu 12 tisíc?

        No a pak sem dáš pár za 40 …

        0 0
      • jmaselnik  

        Pravděpodobně jsi přehlédl, že cena je za přední kolo. Kupkolo to má trochu divně.

        0 0
        • kubad  

          ma to tak rozdělené i přímo DT Swiss,

          0 0
          • jmaselnik  

            to je samozřejmě v pohodě, ale mít v shopu v přehledu na fotce pár s cenou a dozvědět, po kliknutí na produkt, že je to cena za levnější kolo ze setu, může být matoucí. Nic víc neříkám.

            2 0
            • skaj  

              Souhlasim, maji to divne, ja uz se na to take kdysi “nachytal” a od te doby si to pamatuju. Podobne nekde mivaji i brzdy, ale jsem linej ted hledat:)

              0 0
              • gemini  

                U zápletů, u kterých lze ofiko samostatně koupit přední/ zadní kolo, to tak mají téměř všechny shopy…Stejně tak i u Zippů…

                0 0
      • Aduldinho  

        TVL a fotka u Kuksu, to ber okamžitě :-D

        0 0
    • yetti  

      Ono jde o to k čemu ty kola chceš. Já osobně bych ten hmotnostní limit neřešil a jezdil. Ono, když na kolech zaspurtuje 80kg závodník, tak těm kolům dá větší záhul, než když na nich bude na pohodu jezdit 110kgh hobík.

      0 0
      • DDDD  

        To si nemyslím. Ty kola budou trpět hlavně na nerovnostech a dírách. A tam celková váha bude hrát nejvíc.

        Obecně jim dá nejvíc záhul jízda na závodech, kde si moc nevybereš stopu a vymeteš kde co, nebo amatér co jede na pohodu a dírám se vyhnout neumí.

        0 0
        • Georrge  

          Dynamika je prevít a 80kg střelec tomu opravdu může dát víc zabrat, než 110kg pohodář. Ten pohodář to totiž ani v terénu nepošle na ty nerovnosti tak ostře, jako závodník. Hmotnost hraje prim při statickém zatížení, ale v dynamice je nejdůležitější energie a kinetická energie je více závislá na rychlosti, než na hmotnosti (1/2 mv2).

          0 0
          • DDDD  

            On hledá kola na silničku.

            0 0
            • Georrge  

              A co? Nerovnosti jsou v terénu i na silnici, sám jsi s nimi začal.

              0 1
          • Georrge  

            PS: jen tak ze srandy jsem si to v rychlosti spočítal a pokud 80kg jezdec jede 25km/h, tak má stejnou kinetickou energii, jako 110kg jezdec jedoucí 21,6 km/h. Po kontaktu s nerovností tedy bude zatížení kol velmi podobné (je to samozřejmě komplexnější problematika, ale pro představu asi stačí). Tak malý rozdíl v rychlosti vyrovná celkem velký rozdíl v hmotnostech jezdců.

            0 0
            • DDDD  

              Jasně, váha je zanedbatelná, proto jsou tu ty váhový limity :)

              0 0
              • Georrge  

                Není můj problém, že sis z toho nic neodnesl.

                0 2
                • DDDD  

                  Odnesl jsem si jen to, že to neumíš spočítat a píšeš blbosti

                  0 0
                  • Georrge  

                    Dokud nepředložíš lepší výpočet tak nemůžeš tvrdit, že píšu blbosti :) sorry jako. A jestli si myslíš, že styl jízdy a rychlost nemá na zatížení kol vliv, tak možná raději nepiš vůbec :D

                    0 1
                    • DDDD  

                      Styl jízdy vliv má a to jsem psal a sám si na to reagoval. Rychlost vliv má, to ti nikdo nerozporuje. Jenže má na to vliv i váha jezdce, kterou ty popíráš a bagatelizuješ.

                      Výrobci kol a jejich váhový limity jsou k ničemu, vždyť tvůj amatérský výpočet zanedbávající statické zatížení to jasně vyvrátil. Počítat to nebudu, tohle jsem dělal naposled na vejšce, ale budu raději věřit a dodržovat doporučení výrobců než nějakýho chytráka na BF

                      1 0
                      • Georrge  

                        Já nemůžu za to, že máš problém s chápáním psaného textu.

                        Ke statickému zatížení jsem se jasně vyjádřil, tedy jsem ho nezanedbal.

                        Jednoduchý dynamický příklad je pro představu, jaký vliv má rychlost a hmotnost při dynamickém zatížení. Jestli jsi to vzal jako dogma, že hmotnost je k ničemu a těžší jezdec může v klidu jezdit rychlostí 21,6 km/h a nic se mu nestane, tak asi nechápeš smysl příkladů pro představu.

                        Hmotnostní limit od výrobce je vázán na předepsaný styl používání (závodní, hobby, silnice, gravel, mtb, DH atd.), pokud tedy výrobek používáš adekvátně předepsanému stylu, je hmotnostní limit velmi důležitý. Pokud výrobek používáš jinak, jeho životnost a hmotnostní limit se bude lišit. Příklad – i velmi levné kola mají hmotnostní limit, přitom závodní jezdec s mnohem nižší hmotností je při závodním nasazení rychle oddělá. Oproti tomu kola určená pro závodní nasazení mohou s klidem vydržet mnohem těžší jezdce při nenáročném používání. A je taky celkem běžnou praxí, že velmi těžkým jezdcům se dávají komponenty, které jsou určené pro vyšší kategorii (s vyšším dynamickým zatížením) ale při méně náročném používání to těm těžkým jezdcům vydrží dlouho, přestože hmotnostní limit překračují.

                        Dokonce existují výrobky, u kterých je předepsaných více hmotnostních limitů podle stylu používání. Není to ale moc obvyklé, protože se těžko dokazuje, jak jsi výrobek zrovna ty používal, takže výrobce pro jeho ochranu většinou napíše jen jeden limit pro jeden styl a hotovo.

                        A aby bylo jasno, já nikoho nenabádám, aby bezhlavě překračoval hmotnostní limity.

                        0 0
            • jmaselnik  

              no v těchto rychlostech se asi o kola bojí málo kdo. Když ovšem půjdeme do sjezdu, tam už musí jet oproti 60kmph lehčího borce skoro o 10kmph pomaleji.

              A nezapomínej samozřejmě na to, že kinetická energie se počítá navíc ke statickému zatížení, které je už tak o 30% vyšší pro těžšího borce.

              0 0
              • Georrge  

                Rozdíl 60 vs 50 je reálný pro profík vs turista. Princip tedy zůstává.

                Psal jsem že je to zjednodušené a pro představu.

                0 0
                • jmaselnik  

                  jenomže zjednodušuješ moc. Zanedbat statické zatížení prostě nejde, protože se k tomu dynamickému prostě připočítává a s rostoucí rychlostí ten rozdíl roste a riziko potenciálního problému roste. Proto je kravina řešit na silnici rychlosti kolem 20kmph, kdy se většinou ani ruplém kole nic fatálního nestane, ale má cenu řešit rychlosti vyšší, kde je ten rozdíl větší a adekvátně tomu i riziko nějakého maléru.

                  P.S.: 50 vs 60 ve sjezdu fakt není profík vs turista, přes šedesát jezdím i já a to jsem super připo…ej sjezdař.

                  0 0
                  • Georrge  

                    Statické zatížení jsem nezanedbal, psal jsem o něm. Výpočet jsem dal pro dynamickou složku, ne pro výsledné zatížení včetně statické složky. To abychom si ukázali, jak se dynamická složka chová s ohledem na hmotnost a rychlost, ne každý si to pamatuje ze školy.

                    K těm rychlostem – zase musím zopakovat, že to byl příklad pro ukázání principu. A ten princip je, že tam, kde ty jedeš jako turista nějakou rychlostí, tak profík v závodním tempu tam prostě pojede rychleji a stačí (pro někoho překvapivě) malý rozdíl v rychlostech, aby se kinetické energie obou jezdců srovnaly. A je opravdu jedno, o jakém konkrétním čísle se bavíme, protože tam kde ty si troufneš max. 50, profík pojede klidně těch 60+. Tam, kde ty si troufneš 60, profík lidně pojede 70+ atd. atd.

                    0 0
                    • jmaselnik  

                      No já myslím, že se primárně bavíme o smysluplnosti váhového limitu a rizicích spojených s jeho překračování. Ve finále jde o to, kolik pojede ten těžkej, nikoli kolik profík.

                      0 0
    • RomSva  

      Osobně bych se na celý váhový limit vykašlal.

      Výrobce ho nějak stanovuje, asi dle ČSN EN ISO 4210.

      Tyhle normy budou mít velký SF(nečetl jsem ji). Takže toho člověk nedosáhne, jen když tomu dá fakt sadu(karambol nebo tak něco)

      Co dle mě hraje mnohem větší roli, bude třeba napnutí toho výpletu. Ráfek se určitě nezlomí.

      0 0
    • Kacko  

      Prosimtě hlavně neposlouchej místní chytráky co ten výrobcem stanovený limit bagatelizují.

      Výrobce ví co dělá. Jde o zdraví, přetížení může řešit i pojišťovna a děláš dobře že hledáš odpovídající kola.

      Třeba ty fulcrumy co poradil JMaselnik ti budou sloužit určitě dobře.

      3 0
    • czpete  

      Díky moc všem, bohužel jak jsem nový, nemohl jsem včera již zareagovat na odkaz, který jsem chybně poslal. Nevšiml jsem si, že se jedná o cenu za 2 kola.

      1. Kola se mi líbí, když mají ráfek 35+mm
      2. Váhově se pohybuji kolem 110 kg, nechci riskovat nějaký karambol, na druhou stranu tomu nerozumím, ale pokud je na kolech JAVAX RC509 limit 90kg a mám o 20kg více, tak se toho obávám.
      3. 7 let jezdím na https://www.bikeradar.com/…0-af-review/ a jsem opravdu spokojen, baví mě to. Kolo bych chtěl obměnit, ať jej mám zas na pár let.
      0 0
      • Kacko  

        Ten limit znamená, že to kolo na něj bylo úspěšné otestované. Nechtěl bych být ten co testuje jestli vydrží o 30% víc. Stačí aby se zachovalo nestabilně ve sjezdu při překlopení v zatáčkách a pošle tě to na zem nebo do protisměru..

        Zkus kouknout na Equatory. Dost lidí je s nima spokojených, jsou to špičková kola za super cenu. 50mm mají limit 115kg a stojí 23500,– https://equator-cycling.com/…ilnicni-kola

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.