• Dulan

    Mám dotaz ohledně přestavby z 3×7 na 3×10, je li to vůbec možné. Samozdřejmě počítám s výměnou řazení, přesmykače s přehazovačkou a zadní kolo s kazetou. Chci se zeptat jestli tam je ještě něco jiného na co bych neměl zapomenout nebo kvůli čemu by to ani nešlo vyměnit.

    0 0
    • thesecond96  

      Řetěz :D

      0 0
    • t29  

      řetěz a kliky

      0 0
    • kubad  

      Pocitej i kliky

      0 0
    • Bruk600  

      .. a proč to budeš dělat? Tobě někdy nestačily převody a potřeboval jsi lehčí a už tam nebyl? Přechod na vyšší než 8mi kolečko je jen marketingovou modernizací a ještě draze vykoupenou sníženou životností dílů.

      0 0
      • t29  

        A proč ne? Při jakémkoli upgradu by musel vyměnit skoro všechno:

        7 → 8: řazení, kazeta, zadní náboj nebo celé kolo, hazka. K tomu se hodí vyměnit řetěz a kliky, pokud jsou sjeté.

        7 → 9: řazení, kazeta, zadní náboj nebo celé kolo, hazka, řetěz. K tomu se hodí vyměnit kliky, pokud jsou sjeté, a možná bude potřeba pořešit smyk, aby správně vedl užší řetěz.

        7 → 10: řazení, kazeta, zadní náboj nebo celé kolo, hazka, řetěz, určitě i kliky a smyk.

        Navíc 10sp. Shimano řadí díky 1:1 systému o hodně líp než starší systémy a na 8sp. už sežene jenom díly z nižších sad.

        0 0
        • Bruk600  

          .. a SRAM x4 řadí díky sytému 1:1 na 8mi kolečku méně přesně? Máš pravdu, že se u vyšších řad přechází na 9–10pastorků, ale zatím jsem nepřišel na to co to přináší. Je použit užší řetěz a pastorky i talíře jsou ze slabšího plechu a tak logicky musí docházet k většímu opotřebení. Další možnost je, že výrobce dá lepší materiál a to promítnout do ceny. Ovšem výrobce promítne do ceny jen počet pastorků při zachování materálu a zvýší se obrat na náhradních dílech.

          0 0
          • t29  

            Zachování materiálu? Tzn. máš ověřeno, že Shimano dělá třeba XT pastorky ze stejné jakosti jako Aceru?

            0 0
            • Vilém  

              Zakladni material bude ± stejnej. Kdysi jsem meril tvrdost ruznych kazet a prevodniku od ruznych vyrobcu a treba u Shimana byly nejtvrdsi 7sp kazety za 300,–. V cem se to lisilo byla povrchovka, odlehceni a nabehy.

              0 0
    • jachymk  

      já myslim že to problém bude kvůli délce vořechu, že se ti tam nevejde kazeta, co myslíte ostatní??

      0 0
      • Vilém  

        Ano, mas pravdu a vyse uz to nekdo zminoval. Jeste dodam, ze ta jeho stavajici 7sp naba muze byt 130mm, takze pokud to ma na horaka, tak by jeste musel trochu roztahnout zadni stavbu.

        0 0
        • Dulan  

          no toho jsem se taky bál ale nějak jsem to nezjistil o kolik by to bylo šiřší.

          0 0
          • t29  

            Běžný rozměr mezi patkami rámu je 135 mm.

            0 0
          • Vilém  

            tech 130mm neni pravidlem. mel jsem v rukach 7sp naby, ktery mely 130mm i naby 135mm. Takze si to radsi napred omer. U CrMo ramu to neni problem roztahnout, u duralu, uz je to krapet horsi.

            Jen se tak zeptam, co je to vlastne za kolo, na kterym je ted 3×7? Bud to bude nejaka sunka, nebo by to mohlo byt nejay pekny retro. V obou pripadech mi neda se zeptat, zda to ma smysl?

            0 0
            • Dulan  

              je to Sup ale přesný typ jsem nikde nenašel, mám ho už asi 6 let a nechce se mi ho dávat pryč, chci ho dát trochu do kupy abych na něm mohl jezdit než si koupím nové a potom ho dám sestře. Jde mi právě o to že na 3×7 už tolik komponentů na trhu není a později už třeba vůbec nebudou. Jinak tam jsou 130mm náboje.

              0 0
              • t29  

                Počítám že o úchytu na kotoučovou brzdu ten rám nic neví, tzn. není potřeba tam cpát MTB náboj na kotouč a bude možné zaplést zadní kolo na silničním náboji (standard 130 mm) – třeba na Novateku nebo Tiagře

                Ovšem háček do budoucna – pokud rám rupne, nový rám bude mít pravděpodobně rozteč 135 mm.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.