Výběr silničky - Fondriest, Giant, Specialized

321 nepřečtených
  • JakeF

    Ahoj všichni, trochu se mi zkomplikovala situace, tak tu mám menší dilema, jak nakonec tu silnici řešit…

    Jak už jsme tu řešili, nakonec bude asi nejlepší vzít 53–39 (navíc bych rád 175mm) a k tomu 12–25 kazetu. To mi ovšem výrazně zdražuje sériovky a začal jsem uvažovat, jestli to neřešit buď komplet stavbou nebo někde, kde s tou výměnou komponentů nebude problém.

    V zásadě mám možnosti: Giant TCR Composite, kde počítám bude hodně fajnovej rám, poměrně slušný osazení, ale odrazuje mě od toho hlavně design, protože nebudou dovážet barevnou kombinaci, kterou jsem chtěl, jen tuctovou černo-červenou.

    Druhá možnost Spešl Tarmac. Osazení prakticky o třídu níž, design stejnej problém jako u Giantu, v tý uvažovaný variantě se mi zrovna nelíbí, buď nudná černá nebo zelená :D. Navíc problém s výměnou klik, protože tam jsou BB30.

    Možnost třetí, Fondriest R20 a osazení dle libosti, takže tipuju ± na úrovni Giantu, ale lepší kola a lepší design. Jenže je to základní karbon, nikde žádný testy, tak moc nevím,co od toho čekat, kolik to bude rozdíl a jestli není lepší vzít radši opravdu špičkovej rám a o něco horší osazení.

    Jinak byly i další možnosti, ale ty jsem postupně vyřadil (Trek-kvalita, Cannondale – cena, navíc se mi ani moc nelíbí, BMC – nic moc výsledky testů, cenu jsem nezjišťoval, ale počítám by taky byla spíš vyšší, Canyon – cena bohužel, výsledky testů jsou parádní)

    Anketa: Tak?

    7x
    14%
    7x
    14%
    4x
    8%
    0 0
    • McBlacky  

      osobně bych toho základního fondriesta nevybral. To bych radši stavěl na noname číně. Dá se vybrat geo, která je shodná jako rám, který víš, že ti sedne a horší to nebude.

      0 0
      • mr.antik  

        fondriest jede jak z praku :-)

        0 0
        • JakeF  

          A zkoušel jsi i nějaký jiný? :D

          0 0
          • mr.antik  

            jen co bylo doma, takže ocel šírera a základní Cayo :-)

            0 0
            • raceman  

              predpokladam, ze si to zkousel aspon na stejnych kolech, aby to bylo objektivni :D

              0 0
              • mr.antik  

                to bohužel až na jaře :-)

                0 0
              • JakeF  

                No vidíš, jakej je ten Focus? Ale u toho stejně netuším, kdo to sem vozí, jinak až na design to taky nevypadá nějak špatně…

                0 0
              • JakeF  

                A já už asi vím, proč jsem s Focusem vůbec neuvažoval, vycházel v testech dost průměrnej a dost těžkej…

                0 0
                • mr.antik  

                  no tak je to samozřejmě otázka peněz, ofiko ceny samotných rámů jsou dost vysoký

                  0 0
                • šimlos  

                  Nevím,mám tenhle model a váha 8,4 kg včetně pedálů ve velikosti XL mi nijak závratná nepřipadá..

                  http://www.focus-bikes.com/…0-g30-g.html

                  0 0
                  • JakeF  

                    Vidíš, tohle by zrovna celkem šlo. Proti tomu, co byl v testu vypadá, že je ten rám a vidle celkově subtilnější, takže dost možná i lehčí, navíc i osazení má lepší proti testovanýmu, takže by výsledek byl asi celkem slušnej. Akorát moc netuším, co jsou zač ty kola, dovozce jsem možná už našel, i když teda nevypadá to úplně důvěryhodně :D.

                    0 0
                    • šimlos  

                      Mě to přijde,že je dělá Fulcrum speciálně pro Focus,na žádném jiném kole jsem je nenašel..

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Asi nějaké lehce upgradované sedmičky, možná ploché dráty? Nebo downgradované pětky :-)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Jo, to by mě taky zajímalo, plochý dráty bych celkem bral, když je vozím i na zimáku, tak na silnici by je bylo blbý nemít :D.

                          0 0
                      • karliner  

                        Spešl má od Fulcrum šestky jako OEM na svoje lowendy, tak toto bude nejspíš OEM pro Focus..

                        0 0
                • šimlos  

                  Focus dává navíc 5 let záruku na rám,což je taky dobrý.

                  0 0
                • j.novis  

                  Já koupil letos http://www.focus-bikes.com/…cayo-20.html. A přijde mi za 35000, za kterých jsem ho koupil dobrý. Jen ty kola jsou těžší. Ale tam se počítá s výměnou. Takže s Focusem spokojenost.

                  0 0
      • JakeF  

        Na noname čínu kašlu, cenově to levnějš nevyjde a je to bez záruky…

        0 0
        • Jonáš1  

          Zajeď si ke Slaníkovy do Plzně a kup si Rotora a máš to.

          0 0
          • JakeF  

            O tom už jsem toho hodně slyšel, ale zatím jsem neměl tu čest :D.

            0 0
            • Papinak  

              Mě by zajímalo co jsi slyšel. Neber to zle, jen mě to zajímá. Já osobně mám jen dobrou zkušenost. Jak s kolem, tak Slaníkem.

              0 0
              • JakeF  

                V zásadě nic špatnýho, jen mi to tak přišlo, že je akorát překupník čínskýho karbonu, co si klidně můžu objednat na eBay sám…

                0 0
                • Papinak  

                  Jo to jo. Ale drží ti na to záruku, můžeš si říct jakou barvu a vzhled a stojí to stejně. Navíc ti k tomu sežene osazení jaké chceš za super cenu. A co nemá, můžeš koupit jinde, nemusíš brát komplet kolo.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Pro mě by to až tak zajímavě cenově nevycházelo, jestli vůbec.

                    0 0
                    • Jonáš1  

                      No zse svý vlastní zkušenosti to vychází poměrně hodně cenově slušně takový ceny jinde neseženeš to jako nemá chybu, sic mu všechno věčně trvá, ale zase v tom tkví ta cena.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak když myslíš… Já ± vím, co nabízí a zajímavý to pro mě není.

                        0 0
                        • Jonáš1  

                          Mimochodem Příbramští jezdci na Rotorech budou jezdit, já teď nevím jak se ta jejich stáj jmenuje ale budou mít černý rámy a ostře zeleně napsáno ROTOR.

                          Tak zas tak špatný asi nebou ne?

                          Já jsem si taky objednal už ten rám vypadá opravdu famózně, já ti sem když tak hodím fotku až půjdu se psem tak se tam zastavím když tak zítra já dnes se tam nedostanu jdu na noční.

                          0 0
                • Jonáš1  

                  Ono je to stejně jedno jakou silnici si koupíš bez tak je to všechno na jedno brdo. Buď na to švíknou nálepku Specializzed, Fondriest, Lenin, Rotor, Trek atd. a věřil bych tomu že to stejně vyrábí levná pracovní síla.

                  0 0
                  • Vilém  

                    S levnou pracovni silou souhlas, ale to je tak vsechno.

                    0 0
                  • JakeF  

                    Když myslíš… Já mám zkušenosti s bajkama a tam to tak rozhodně není… Navíc se prostě smiř s tím, že seženu za slušný peníze značkový kolo a polepená nejlevnější čína mě moc nezajímá.

                    0 0
                    • Jonáš1  

                      No já mám takovou zkušenost že to nepoznám má bajka Rotor a jako nepoznal jsem nějaký rozdíly mezi Kleinem a Spyderem a podobně je to všechno stejný, stejně je to všechno spotřební zboží všechno vydrží chvíli v dnešní době.

                      Je to úplně jedno co si koupíš jsou to všechno sráče a bez tak je to v nohách proto já se tomu směju, že to ještě někdo řeší, nebo že má vůbec ještě někdo energii takový kraviny řešit.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Když tak vidím, co jezdíš, tak mě radši nepoučuj ani o tom, jak to je v nohách, přijde mi, že do toho vidíš podobně, jak do těch kol… Nemám moc zkušeností se silničkama, ale vidím u MTB, že rozdíly mezi rámama jsou opravdu velký a hodně na tom závisí, osazení už není problém vyměnit.

                        0 0
                        • Jonáš1  

                          No to máš pravdu já tomu bordelu ani nechci rozumět, protože je to šílený v tom by se prase vyznalo.

                          0 0
                        • ELx  

                          No počkej, v jiným vlákně jsi tvrdil, že profík bude vyhrávat i na vratech od stodoly, když mu za to zaplatí a teď najednou na tom hodně závisí??? :-)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tak ono je něco jinýho pocitovej rozdíl v tom, jak jde kolo za pedálem a reálnej rozdíl, kterej bude v řádu vteřin, maximálně desítek vteřin na hodině, pokud bereme jen vliv rámu. Mě daleko víc baví jezdit na kole, kterýmu se za tím pedálem chce, tak proč bych si schválně kupoval horší rám za stejný peníze, jak mi on cpe?

                            0 0
                            • ELx  

                              Já neříkám, že ne. Ale jak můžeš vědět, který rám je horší a který lepší? Že by vliv marketingu?

                              0 0
                              • JakeF  

                                Tak nějak nečekám, že nejlevnější čína, na kterou někdo nalepil nálepku Rotor, bude lepší, než rám od velký značky, která je jednou z vedoucích značek světovýho vývoje a ten rám vyšel podle testu tuhosti jako jeden z nejlepších.

                                0 0
                                • ELx  

                                  Ale do té doby než otestují to tvoje slavné eSko versus noname china, je to pouze tvůj subjektivní názor podpořený marketingovou masírkou.

                                  Nejsem zastáncem ani jedné strany, každá má své pro a proti, ale při nějakém skutečně objektivním testu jízdních vlastností, bychom možná byli třeba překvapeni. A nebo třeba ne :-)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Když vedle ve vlákně tvrdíš, že není objektivní ani porovnání tuhosti dvou rámů na stejným osazení, tak bys počítám tvrdil svoje i kdybys to měl vedle sebe otestovaný :D. A jen tak mimochodem, nemluvil jsem o Spešlu, ale o Giantu ;-).

                                    0 0
                                    • ToBla  

                                      Výroba kvalitního carb. rámu je dost náročná věc. Rozdíly mezi carb. rámy jsou výrazně větší než rozdíly mezi rámy z duralu. Šel bych do Giantu.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        Taky bych šel do Giantu, jezdí na něm brácha a to kolo se mi dost líbí.

                                        0 0
                                      • JakeF  

                                        Taky asi půjdu :). Jen mě teď trápí, jestli jít do Advanced nebo Composite , u kterýho bych musel měnit kliky a kazetu a má horší kola, ale pořád by vycházel o něco levnějš a má Ultegra páčky :D. Ale Advanced je hezčí :D.

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          Mně se teda víc líbí composite :)

                                          0 0
                                        • Lada,s  

                                          za mě Composite

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            To jste kluci hodný, že chcete, abych zbytečně neutrácel :D. No tak asi jo, vezmu ten Composite…

                                            0 0
                                            • Lada,s  

                                              stejnak to máš jen na trénování ne? :D A za rok to chcš prodat :D proti bajku to bude raketa v každém případě

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Noo, když ten Advanced bych si možná i nechal :D. Ne kašlu na to a vezmu Composite, bajk chci, aby mi tentokrát ty 2 roky vydržel, tak ať nemám takový nervy a můžu prodat aspoň silničku :D.

                                                0 0
                                                • Lada,s  

                                                  btw bajk budeš mít jaký?

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Tenhle v bílo-červený a k tomu plánuju tyhle kolečka, pokud na ně zbydou peníze…

                                                    0 0
                                                  • Kubiczech  

                                                    Ani jsem si nevšiml, že to mají u Spešlu teď takhle decentní. Ty HTčka mají jednoduše docela hezký.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Mně se strašně líbí tahle barevná kombinace, jenže ta není v nabídce ani jako samostatnej rám… Což je nakonec jen dobře, to by bylo hodně drahý…

                                                    0 0
                                                  • Kubiczech  

                                                    To chápu, v téhle disco barevné úpravě jsem jezdil SJ 29 Evo a taky se mi to fest líbilo.

                                                    0 0
                                                  • Emiliano  

                                                    A původní kola z toho SJ budeš dávat do světa? Možná bych měl zájem.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Nebudu, potřebuju záložní kola na XC závody a na běžnou turistiku taky většinou nebudu chtít brát těžko opravitelný galdy…

                                                    0 0
                                                  • Mark-H14  

                                                    Mohl bych Ti nabídnout mé Rovaly ze Stumpa. Pokud by ti stačili, písni mejlík.

                                                    0 0
                                                  • Jonáš1  

                                                    No tak zrovna Speccialllizedddd nebo jak se to vůbec jmenuje bych si nekoupil to je tak profláklá značka že na ní budou jezdit už i 5 letý děti jednou na nečem jezdí Kulhavý tak na tom musí jezdit všichní, škoda že nejsme všichní ovce.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    :D Chápu, že obyčejná čína s nálepkou Rotor je určitě exkluzivnější, ale já si na tu exkluzivitu až tak nepotrpím a chci hlavně kolo, co bude dobře jezdit.

                                                    0 0
                                                  • Jonáš1  

                                                    No tak kola jezdí všechny dobře i ten můj starej arab z roku 1948 taky dobře jezdí sice je to už historyckej stroj, ale taky jezdí.

                                                    0 0
                                        • mr.antik  

                                          za mě Advaned, i kdyby měl být na Viagře :-)

                                          Ale jde teda taky o cenu…

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Prooooč? Sakra já si nevyberu :D.

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              Základ je neptat se na BF a rozhdnout se sám :) Existuje spousta recenzí, tady na BF jsou stejně jen teoretici a žvanilové (převážně) :)

                                              0 0
                                              • mr.antik  

                                                no a vtěch recenezích dostavá Advanced vždycky parádní skóre :-)

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  JJ, to je dost možný, mně se ale designově víc líbí ten Composite model :)

                                                  0 0
                                                • JakeF  

                                                  Tak ono v testu levnějších rámů byl Composite taky jeden z úplně nejlepších rámů, trochu to táhlo dolů osazení (byl tam v tý nejnižší verzi).

                                                  0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    to je jasný, jinak přijde mi to škoda prodávat takový kolo, vždyť najížděním kilometrů se po sezóně tolik nezničí… gumy, kazeta, řetěz a jede se dál.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    To se uvidí na podzim, podle toho, jakou budu mít náladu, volný finance a nabídky na nový kola ;-). Pokud bych měl na prodeji tratit nějak hodně, tak do toho taky nepůjdu…

                                                    0 0
                                                  • mr.antik  

                                                    no je to o penězích, zas jít nějak na hranu kvůli lepšímu tréningovému kolu je blbost, kdybys třeba rozlámal něco na závoďáku ať máš rezervu.

                                                    0 0
                                • Jonáš1  

                                  Jen se přiznej taky meleš píčoviny akorát řešítě kraviny radši to kolo odzkoušej v praxi a mlejt o tom co je lepší či horší jsou jako keci do větru, no tak si ještě mladej tak tě to bavý řešit ve 22 letech by mně to taky bavilo teď už ne.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Opravdu nevidím jedinej důvod, proč si kupovat čínu s nálepkama, když můžu mít za stejnou nebo dokonce lepší cenu značkovej rám, kterej je podle testů ve svý kategorii jeden z nejlepších… Naopak, radši si koupím lepší rám s horším osazením, než ušetřit pár tisíc na rámu, abych moh mít Dura-Ace přehazovačku a o 15g lehčí představec.

                                    0 0
                                    • Jonáš1  

                                      No jako moment za lepší cenu mít jiný jako nebudeš to ti jako garantuju. Rotory se netestujou takže nevím nemůžu posuzovat ani ty co se testujou, ale cenu jako určitě mít nebudeš.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        To si můžeš garantovat jak chceš, ale je to dost mimo, vzhledem k tomu, že já znám lidi, co od něj nakupujou a vím ± za kolik a taky vím, za kolik mám tyhle kola, což ale ty vůbec netušíš… Tak kdo má asi přesnější informace, aby to moh soudit? :)

                                        0 0
                                        • Jonáš1  

                                          No tak kolik a za jakou cenu to prodává ostatním to nevím protože mně to ani nezajímá, ale jako když si jdu něco k němu koupit já tak jako za tový peníze za co on mně to prodává tak to bych nikde nekoupil.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Stejně tak já nakupuju tyhle značky za peníze, za který bys je ty nekoupil a proto je pro mě Rotor nezajímavej, jak ti říkám od úplnýho začátku…

                                            0 0
                                            • Jonáš1  

                                              No tak to potom jo no to je něco jinýho já bych zase třeba neměl tu možnost koupit ty tvoje značky jaký kupuješ ty za ty tvoje ceny, tak já si radši koupím Rotora a jsem spokojenej.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                O tom se taky vůbec nehádám. Kdybych měl slevu na Rotor a na tyhle ne, tak mě vyjde na ani ne polovinu a to bych ho bral taky.

                                                0 0
                                                • Jonáš1  

                                                  No tak to je jasný to chápu to jsme si asi nerozuměli respektive já tobě.

                                                  0 0
                                  • mr.antik  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                    0 0
    • Pedro RB  

      od Fondriesta by spíš odpovídal R10. Ale proti R20 je cenově jinde..

      0 0
    • ememem1  

      Canyon – cena bohužel – jako ze canyon vychadza v pomere cena/vykon horsie jak trebars ten tarmac ci jak si to myslel?

      0 0
      • maajkee  

        Tak karbon silničky od Canyonu nejsou zrovna moc levný.

        0 0
      • McBlacky  

        nesmíš brát MOC ceny.

        0 0
        • ememem1  

          jasne, ale tuto moznost nema kazdy, ja teda urcite nie.

          0 0
          • mr.antik  

            ale tady se řeší silnička pro JakeFa

            0 0
          • McBlacky  

            zpravidla členové teamu mají možnost mít materiál sponzora teamového materiálu za velmi dobré ceny.

            Pokud jsi členem teamu, navázaného na prodejce, máš přístup k více značkám, ale zase nemusíš mít tak velkou slevu na kolo jako v případě prvním.

            každopádně to ale chce aktivně závodit a dosahovat slušné výsledky, za turistiku se pochopitelně nedává nic.

            0 0
          • maajkee  

            Možnost má každý, já jsem ani nějak zvlášť nesmlouval a u kola za 40 tis. jsem dostal slevu 5 tis.

            Stačí otevřít pusu. Samozřejmě někdo má ještě mnohem vyšší slevy.

            0 0
    • jecnak  

      Moc nerozumim v cem je problem si na jakemkoli kole prehodit kliky a nebo na CT roztec dat plnotucne prevodniky. Kazeta je zalezitost trinacti stovek. Pak uz te nic moc neomezuje.

      0 0
      • McBlacky  

        problém je v tom, že to stojí další prachy a když to bereš jen jako kolo na trenink je to zbytečná investice.

        0 0
        • jecnak  

          Pise ze mu plnotucny prevodniky vyrazne zdrazuji cenu seriovky, tak to nejspis bude levnejsi reseni. No a kdyz to kolo beres na trenink, tak stejne kazetu zahodi po zime a pokud bude jezdit bez blatniku tak velkou placku nejspis taky.

          0 0
          • JakeF  

            Počkej, zase nevybírám zimáka ;-). Když bude venku bordel, tak jezdím na trenažéru…

            0 0
        • martinpav  

          Tak ale potom nechapem na co na trening riesi nejake speciality :). To by som kludne zobral nieco od ribble/planet x.

          Inak by mu ku CT sla dat 11–23 kazeta a pripadne prehodit maly prevodnik na 36-ku. Bude to velmi podobne klasike + 12–25.

          0 0
      • martinpav  

        Pripadne dat k CT 11–23 kazetu a zmenit len maly prevodnik na 36-ku. Prevodovo to bude mat velmi podobne ako klasika + 12–25.

        0 0
      • JakeF  

        No vždyť zásadní problém to není, proto o těch sériovkách taky uvažuju (i když u toho Spešla s BB30 by to už trochu problém byl), ale znamená to pak při stejný ceně omezení trochu jinde. Co se týče Giantu hlavně kol, oo se týče Spešlu, tak velká část pohonu o třídu níž a i trochu horší kola. Takže mi jde o to, jestli i přesto jít do co nejlepšího rámu nebo radši volit podle osazení, pokud by mezi těma rámama byl rozdíl minimální (jinak řečeno, jestli je ten základní Fondriest nějak znatelně horší). Hlavně se trochu bojím těch zápletů od Giantu, ještě v tý nejnižší verzi. Přecijen kola jsou po rámu základ…

        A třeba jak je ten velkej test tak to vyhrál hliníkovej Stevens na super osazení… Což teda je mimo moje úvahy, pro mě je karbon podmínka, ale hlavně kvalita kol bude asi celkem dost poznat.

        0 0
        • McBlacky  

          kola budeš muset stejně koupit lepší, kdybys měl jiný plány než trenink. Na trenink stačí cokoli.

          0 0
          • JakeF  

            Tak se základníma Mavicama bych si počítám už celkem vystačil, jsou celkem lehký, tuhost na mojí váhu počítám nebude problém a když bych chtěl závodit (což moc neplánuju), tak na to akorát hodím plášťovky od Tufa :).

            0 0
        • jecnak  

          Oni kola u Fondriesta taky nejsou zadna hitparada (jen plechova krytka konusu). Jestli ma Giant naby na prumyslech, tak bych to videl spis jako plus body.

          0 0
          • JakeF  

            Já bych to plánoval na ty nový Mavicy Aksium S. Ty základní kola od Giantu snad právě ani na průmyslech nejsou… Ale nejsem si jistej, nikde o nich moc informací není…

            0 0
    • šimlos  

      Sorry,uklik jsem se,myslel jsem,že je to odkaz…

      0 0
    • martinpav  

      Neviem aký je cenový limit, ale možno by sa dalo vybrať niečo u Radon-u. Napr: http://www.radon-bikes.de/…d_21586_.htm

      0 0
    • prvniodkonce  

      Já bych sáhnul jednoznačně po tom Fondriestu. Závaží to není, měkký to nebude, tak nevidím, co řešit a proč kupovat něco dražšího, co pojede stejně (ne-li hůř kvůli kolům). A k tomu lepší osazení, hlavně lehká a zároveň tuhá kola.

      Na druhou stranu, pokud bys to měl jen na trénink, tak se nevyplatí tolik investovat do drahých kol a poslouží něco jako aksium/khamsin, což zase přežije fajne Rathodromy a nevýhody se poznají jen v kopcích, a to je při tréninku šumák.

      0 0
      • JakeF  

        No vždyť právě, Aksium bych viděl nejradši… Těch vlastních kol u Giantu se celkem bojím v tý nejnižší verzi a Spešl tam má nějaký DTčka, asi taky žádná hitparáda. Zatím čekám na konkrétní možnosti toho Fondriestu, ale cenově to počítám bude ± nastejno.

        0 0
        • mr.antik  

          ten muj fondriest stál třicet v akci ale přesto myslim že ten rám není zprácovním uplně ta nejlevnější čína, ale fakt nedokážu posoudit. Ale zas tam můžeš rovnou nechat dál aspoň FR5 kola.

          0 0
      • McBlacky  

        pokud výrobce nabízí značkově pod svým jménem levný karbon, je to vždycky ta nejlevnější čína. Když se nad tím zamyslíš, jinak by na tom nevydělal. A fondriest fakt nemůže tvrdit, že to je top kvalita a levný to je díky úspoře z rozsahu.

        Podobně nabízel Giant mcm carbon nebo jak se jmenuje to jejich levný HT. A giant to mohl alespon trochu hrát na úsporu z rozsahu. Příkladů bys našel víc.

        V neposlední řadě když se na toho fondriesta podíváš, tak vidíš rozdíl mezi současnou middle a top produkcí docela markantně. Mě to připomíná axmany, apache, LF a podobný z let 4–6 let nazad.

        0 0
        • JakeF  

          No na druhou stranu jsi sám psal, že proč nestavět na noname číně a ono to počítám cenově vyjde zhruba nastejno ;-). Taky od toho nečekám, že by to byl top, otázka je, jestli to jízdně poznám… A ono co si budem povídat TCR Composite a základní Tarmac maj taky s těma nejvyššíma společnej akorát název :). Holt kdyby Giant dovážel tu bílo-modrou kombinaci nebo Spešl nemyslel, že s tím budu kšeftovat, tak už jsem moh jezdit :D. A že bych do toho Elite šel všema deseti, i když je „jen“ na 105ce a parádně by mi ladil k MTBčku… Nebo přeházet Sport na bílo-červenou rámovku z Elite. Navíc co teď koukám, tak tam jsou 52–36 převodníky, což bych ani nemusel měnit, stačilo by přehodit kazetu za 12–25, jsem myslel, že tam jsou kompakty, když to je v názvu. No, jenže kdybych oželel design u Tarmaca Sport, tak to už rovnou můžu vzít toho Gianta :D. Nějak jsem se zacyklil :D.

          0 0
          • McBlacky  

            myslím, že dobře vybraná noname čína z aktuální nabídky bude lepší než ten Fondriest. Proto jsem to psal.

            Může to být jenom můj dojem a třeba je Fondriest super, beru to podle toho jak funguje trh a kde je prostor pro jakou marži.

            0 0
        • mr.antik  

          fakt myslíš že ten fondriest je nějaká měkota? To radši abyc nezkoušel nic z middle class…

          0 0
          • JakeF  

            Člověk si zvykne na leccos a dokud nevyzkouší lepší, tak je spokojenej :). Tomu se u silnice snažím ubránit, i když taky jsem byl původně rozhodnutej pro komplet 105ku, tak už si taky říkám, že alespoň ty kliky a dualy by to Ultegra chtělo :D. Jenže kdo to pak má živit, to je Zipp sem, Tufo tam…

            0 0
            • maajkee  

              Oproti 105ce nevidím u Ultegry zas takovej funkční posun, oproti Tiagře jo, ale 105ka už funguje parádně.

              0 0
              • JakeF  

                Nojo, když já jsem zvyklej z bajků, že na přehazovačce a smyku prakticky nezáleží, ale páčky to chce co nejvyšší. A kliky na mě Ultegry tak nějak působí líp… Kdybych to měl otestovaný a věděl, že rozdíl je minimální, tak jdu bez váhání do Tarmaca, jenže to by zrovna u toho „mýho“ modelu nesměli mít tak ošklivý designy, grrrr, jsem naštvanej na celej svět a na Giant nejvíc, protože ten bílo modrej by tak krásně ladil :D.

                0 0
          • McBlacky  

            tuhost rámu je jen jedna z vlastností

            0 0
            • mr.antik  

              a jaký jsou další? Myslíš že to třeba moc dlouho neudrží svoje vlastnosti?

              0 0
            • jecnak  

              To bych si takhle netroufnul tvrdit.

              0 0
              • McBlacky  

                moc nevidím prostor pro rozpor toho co jsem napsal.

                0 0
                • jecnak  

                  Ted mi doslo, ze to jde pochopit dvema zpusoby, takze pardon. Kazdopadne bych si netroufnul tvrdit, ze vyssi trida ramu bude automaticky tuzsi.

                  0 0
        • prvniodkonce  

          Já mám nejlevnější Kuotu, a že by to kvalitou odpovídalo nejlevnější číně, se mi nezdá (neměl jsem naštěstí ale s nejlevnější čínou tu čest). Jedinou nevýhodu, kterou ten rám má, je hmotnost (takže jsem v XL s celým kolem něco přes 7 kilo). Myslím, že ten Fondriest by mohl být něco podobného. Karbon to je, tuhý to bude, dokonce to má konickou hlavu (což apache a axmany před 6 lety fakt neměly), takže nevidím důvod, proč v případě tréninkového kola připlácet za dražší rám, když funkce bude stejná, jen bude o 200 g lehčí.

          Samozřejmě to nemusí konkrétně o tom Fondriestu platit, to je druhá věc, ale já osobně bych do toho šel.

          0 0
          • JakeF  

            No, já na tom ve výsledku budu s Giantem osazením podobně… Pokud bych se tak rozhod a ty kola se prodaly nějak slušně, tak mě to vyjde i s koupí Maviců Aksium S na hodně podobný peníze.

            0 0
    • JakeF  

      Tak Fondriesta jste mi rozmluvili, navíc mám potvrzenou cenu zhruba podle odhadu a asi mi to fakt za ty lepší kola to nestojí…

      V tuhle chvíli je to teda otázka tenhle Tarmac a tenhle TCR Composite.

      Je tada fakt ten rozdíl Ultegra vs. 105ka zanedbatelnej? Navíc tam mám trochu otázku, jak s velikostí u Tarmacu, jsem na hranici mezi 56 a 58, radši bych 56, ale na 58 už jsou 175mm kliky a ty BB30 se mi moc měnit nechce… Jaký jsou u Giantu dýlka jsem nikde nenašel, ale pravděpodobně bych je obratem měnil za Ultegry, cenově by pak Giant vycházel o trochu dražší.

      Bohužel designově se mi nelíbí ani jedno, chtěl jsem toho Gianta v bílo-modrý, ale ten se nebude dovážet :(. Tvarově se mi víc líbí Tarmac, ale v 58čce už to budou celkem štafle, Giant se slopingem bude v 55,5cm v pohodě. A výbava by taky mluvila pro Giant, jenže stejně mě to k tomu Tarmacu nějak táhne víc…

      0 0
      • mr.antik  

        Náhodou ten giant vypadá dobře, tvarově super, sice červená, ale nevypadá to tak lacině jako klasická červeno-bílo-černá všekopírující kombinace.

        Ultegra páky jsou fajn, to jako jo, ale rychlejc to nepojede. Kliky mi přijdou 105kový taky slušný, tam nevidim důvod to měnit, ani by tam designově nepásly :-)

        0 0
        • mr.antik  

          Místo pák a klik bych spíš pořešil ty kola, až to přijde.

          0 0
          • kovarko  

            Ten Giant TCR Composite má vidlici s hliníkovým sloupkem, což bych řekl, že je docela mínus, v této cenové relaci bych šel třeba do http://www.stevensbikes.cz/1113-xenon.

            0 0
            • JakeF  

              Na Stevens už jsem koukal, tenhle určitě ne kvůli Easton kolům, ale nemám tušení, za kolik by se daly sehnat a pak bych stejně musel měnit kliky a kazetu, takže když vezmu třeba Izoard, tak by museli nabídnout sakra slušnou cenu, aby se to vyplatilo proti téměř stejně osazenýmu Fondriestu, o tom rámu si nedělám žádný extra iluze, že by byl nějakej výkřik techniky…

              0 0
              • McBlacky  

                nižší EA kola jsou spíš předražený a carbony mají trochu problém se zadníma nábama.

                nečekal bych od toho velkou hitovku.

                0 0
        • JakeF  

          Mně se ten Giant právě líbí v tý druhý bílo-modrý kombinaci a 105ky kliky to nejsou, je to nějakej OEM a asi úrovní pod 105kou… Kdybych alespoň věděl, že tam v L-ku jsou 175mm kliky, tak bych možná vzal ten model nad tím na komplet Ultegře a dal k tomu 11–23 kazetu. Anebo možná vzal Advanced na 105ce, jenže pokud bych u nich měl ještě měnit kliky, tak už jsem v tom dráž, než si představuju.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Pomuze ti tohle by Giant

            a „tohle“:http://www.cyclingtips.com.au/…ed-0-review/ ?

            0 0
            • JakeF  

              250g za sedlovku? To je trochu vtip u rámů týhle cenový kategorie, ne? :) Ale musím říct, že ten TCR Advanced na 105ce mi vrtá hlavou… Je tam už klasika a 11–25 kazeta, takže na to bych nemusel šahat, lehčí kola, Fizik sedlo a celokarbon vidle… Ale přecijen to i tak vyjde o pár tisíc dráž a na jaře budu potřebovat doladit MTB a tam bude každá koruna dobrá…

              0 0
              • raceman  

                proc ti tolik zalezi na te kazete :D dyt to je to nejmensi, co jde vymenit a nestoji to moc penez :)

                0 0
                • JakeF  

                  Nojo, jenže to je litr za kazetu, 4 litry za kliky, mínus něco za prodej na bazaru, ale pak už stejně ten rozdíl proti vyššímu modelu není tak velkej, když za to jsou lepší kola a celokarbon vidle… Ale kašlu na to, jdu do Composite, akorát ty kliky budou ještě sakra boj, ty 105ky jsou těžký a ošklivý a ty Ultegry jsou už jenom o litr dražší :D.

                  0 0
                  • maajkee  

                    To jsou nějaký OEM 105ky ne? Ale mně se celkem líběj a jsou to kompakty, možná bych měl pak zájem :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Cenově se právě pohybujou spíš kolem Tiagry, na prodej budou určitě, pokud to kolo budu mít, zítra to zkusím domluvit, ale jak je to 2013 model, tak to může být do 2 dní nebo taky do 2 měsíců, zjistím a uvidím.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Jasný, jen mi pak kdyžtak dej vědět. Já bych rád dal černý kliky a oproti Tiagra klikám co tam mám si nepohorším.

                        0 0
                  • raceman  

                    kdyz ty dily dobre prodas, tak ten rozdil je maly :) pak uz se musis rozhodnout, co chces :)

                    0 0
            • JakeF  

              A v tuhosti všechny Treky na chvostě :). Jak je vidět, můj pocit, že jsou karbec Treky do záběru měkký, asi není zrovna mimo :D.

              0 0
          • onur  

            …neviem ci ti pomozem s mojim info, ale ja mam Giant Defy 3 (viem, je to iny level) velkost L a mam 172.5mm kluky.

            0 0
            • JakeF  

              Díky, to mi pomohlo hodně. V tom případě už vůbec není o čem, kupovat Advanced a ještě měnit kliky je blbost, vezmu ten Composite a hodím si na něj 105ky v klasice a 175mm.

              0 0
              • onur  

                …ok, tak to som rad

                este pridavam fotky (dokazy).

                Akurat rozmyslam, ci aj na vyssich modeloch davaju rovnake dlzky kluk?

                0 0
                • JakeF  

                  Tipuju, že jo… Ono to tak bývá, že výrobci dávaj 172,5mm na 56ky a 175mm na 58čky, ale Giant jak má velkej sloping, tak při 55,5cm odpovídá dýlkou spíš 58čce, tak jsem nevěděl, ale taky jsem tipoval spíš 172,5mm.

                  0 0
      • McBlacky  

        těžká volba no. Kdybys nebyl na hraně velikostí, tak bych ti doporučil Tarmaca. Má taper hlavu a normál sedlovku, což při výměně případné je celkem kompatibilní. Giant má overdrive a aero, takže trochu menší výběr a asi i vyšší cenovka.

        navíc kliky na tarmaca 36/52 je ideál proti kompaktu. Na osazení bych nekoukal. Když si budeš chtít udělat radost je prostor to hodit na Red :)

        0 0
        • JakeF  

          Co takhle jim vysvětlit, že s tim nebudu kšeftovat a je to fakt jenom pro mě? Já bych si vzal Venge v základu a všichni budem spokojený :D.

          S tou velikostí je to blbý, já bych chtěl 56ku, ale ty kliky to pak zabíjí… S převodníkama souhlas, i když bych pak chtěl měnit kvůli řazení na menší rozdíl, tak malá placka by byla otázka pár korun…

          Sram mi na silnici nesmí, to je jediná věc, která vyřazuje jakkoliv výhodnou silnici z výběru :D.

          0 0
          • McBlacky  

            víš, že kdybych mohl, tak bych to zařídil.

            kup giant, na veškerý modifikace se vybodni. Příští rok ho prodáš za 55–60% a vezmeš sociála. Asi nejrozumnější řešení pokud nebudeš chtít bazar na ten rok.

            0 0
            • mr.antik  

              hlavně ten giant má pěknej hranatej design, to teď frčí, spešly jsou takový přiteplený :-)

              0 0
              • JakeF  

                Abychom tě s Blackym neumlátili unisex kabelkama, kacíři :D.

                0 0
            • JakeF  

              Je fakt, že tohle by taky byla cesta… Když nad tím přemýšlím tak, že ho za necelej rok pošlu do světa, tak to je hned takový snazší vybírání :D. Asi by to tak šlo udělat, že to vezmu jako testovací silničku a nějakou opravdovou si vyberu příští rok (no fajn, už to řeším jak holky a to je jeden ******* vedle druhýho :D).

              0 0
              • McBlacky  

                :) :) :)

                0 0
              • karliner  

                Takže příští rok dávat bacha na nejetýho Gianta, pouze 200 km v suchu, důvod = nevhodná velikost ;-)

                0 0
                • JakeF  

                  Přijde ti, že bych ve svejch inzerátech něco takhle psal? Já naopak, když vidím na bazaru všechny ty 4 roky starý kola jetý 500km, tak si tam přijdu jako blbec, že se v popisu snažím nelhat…

                  0 0
                  • karliner  

                    Doprčic, já většího smajlíka neumim, sorry.

                    0 0
                    • JakeF  

                      V pohodě, já jsem zvyklej, že jenom rejpeš a myslíš to dobře :D.

                      0 0
        • Spící kníže :-)  

          No já zkoušel něco od Giantu a taky jsem koupil. Je trošku pravdou když chce člověk od Giantu něco lepšího tak je to šíleně drahý. Ovšem příští kup asi od Specialized – Tarmac nebo Venge to mi hodně sedí (Venge jsem zkoušel a je to špička)jede to tak nějak líp. Za rok kolo do světa asi nepustím ale ty dvě sezony to vidím max.

          0 0
      • prvniodkonce  

        Stejně ty kola budeš kupovat :)

        0 0
        • JakeF  

          Tak hlavní je nevyzkoušet nic lepšího :D. Jinak bych holt vzal Aksia nebo něco vyčíhnul na bazaru… Stejně budou priorita záplety na bajka, tam mám velký plány skoro v ceně celý silničky :D.

          0 0
    • ¨MZ  

      Apache komplet Ultegra, slušná kola Ksyrium Elite, kliky 175mm 53/39 a kazeta 12/23 by ti taky sedla s tvojí výkoností, maratony v Alpách na tom jezdit nebudeš. Tohle je jendo z kol, o kterém trochu uvažuju. I pěkně vypadá, otázka je kvalita rámu, osazení je v téhle ceně bez výhrad.

      0 0
      • JakeF  

        Apache za tyhle peníze? Pro mě určitě ne, jinak to asi špatný není, cena odpovídající výprodeji… Jinak by se myslím daly vymyslet i míň pochybný rámy na komplet Ultegře a i s výměnou za Ksyria Elite bys nebyl o moc výš. Ono za necelejch 30 se dá koupit Polygon na ještě o trochu lepším osazení, když prodáš za pár korun rámovku, tak ti zbývá nějakejch 18 a za to už se občas nějaká pěkná rámovka objeví :).

        0 0
    • JakeF  

      100

      Ve svým vlákně si to jednou zkusit taky musím :D.

      0 0
    • nox159  

      no a co takove RB nic lepsiho u nas nekoupiš přece…

      0 0
      • Kubiczech  

        Naroubuj to RB i do vlákna o filmech, prosím. Případně zadní stavbu z IQ. (:

        0 0
        • nox159  

          vlakna o filmech, hudbe, autech prackach vysavacich… nectu bohuzel… :)

          0 0
          • Kubiczech  

            Nekecej, jdeš do sebe. (:

            0 0
            • nox159  

              ja nikdy tema uplne mimo nesledoval, teda neco jo ale auta pocitace filmy hudbu… jiste ne :)

              ja rad polygon, RB, Spesl No.1… :)

              0 0
    • JakeF  

      Tak silnice už je vybraná, mám ještě jeden dotaz…

      Jaký jsou dobrý silniční pedály? Uvažuju vzít Ultegry A600 na SPD a používat k tomu MTB tretry (a na bajka si koupit nějaký Sidi třeba), jenže zaprvý nevím, jestli to s MTB botama bude fungovat a zadruhý nevím, o kolik jsou klasický silniční lepší.

      Takže uvažuju ještě variantu vzít nějaký nižší Shimano silniční tretry a k tomu nějaký pedály, ale tam moc nevím co? Celkem dost lidí vozí Looky (Keo 2 Max), celkem se mi líbí Shimana (Ultegry), nějaký základní Speedplay už by se mi asi platit nechtělo.

      Nejdradši bych zůstal u SPD, ale pokud jsou silniční lepší, tak do nich půjdu, stejně se nákupu dalších treter nevyhnu. Tak která varianta by byla nej?

      0 0
      • nooski  

        Silniční Shimano pedály a silniční tretry.

        0 0
      • Payia  

        na 100% silnicni pedaly i tretry

        0 0
      • braj  

        speedplay zero stainless ;-)

        0 0
      • mr.antik  

        na kupkole maj za 1400 pěkný Shimano boty a za 600 nějaký základní pedály. Když pominu to, že do toho blbě leze, tak funguje celkem dobře. Ale že by to mělo být proti nějakým závodním MTB tretrám nějak rychlejší, to nevim. Proti AM tretrám je to ale nebe a dudy.

        0 0
    • blaf  

      cau,

      planuju nakup silnicky tak se pomalu divam. Problem je, ze potrebuju ram vetsim uhlem sedlove trubky, 74 mozna i 74.5 stupnu, delka horni trubky kolem 57. Nasel jsem Focusy, ktere maji 73.5, ale s vetsim uhlem nic. Cena by mela byt kolem 40tis., 50 max.

      Nevite o necem? Diky za tipy.

      0 0
      • blaf  

        nikdo nic? to takova kola nejsou? :(

        jeste bych mel dodat, ze hledam karbon

        0 0
    • king-bike  

      Specialized No.1

      0 0
      • tomekusti  

        Nesouhlasím ;-)

        0 0
        • king-bike  

          Dělas chybu,rozum kaže Specialized ;-)

          0 0
          • tomekusti  

            Marketing káže Socialized. Rozum káže jiné věci. A u kola je podstatný co káže srdce v kombinaci s peněženkou.

            0 0
            • JakeF  

              Na jednu stranu tomu říkáš posměšně Socialized, ale hned druhým dechem dodáváš, že na to prostě jenom nemáš… Tady mi něco nesedí.

              Jinak moc nevím, kde se tohle přesvědčení bere. Spešl je proti ostatním top světovým značkám spíš z těch levnějších.

              0 0
              • tomekusti  

                Tak prvně ten posměšný název nevychází z ceny, ale z toho, že marketingem dosáhli toho, že to fakt vozí dneska skoro každej. O top značkách můžeme diskutovat. Určitě patří k těm lepším, o tom nediskutuji.

                Pak nikde neříkám, že na to nemám. Jen ho prostě nechci. Nemluvil sem za sebe, ale obecně. Nebudeme si nalhávat, že minimálně u střední kategorie a níže se tu za značku platí mnohem víc, jak za technologie a užitnou hodnotu. Někomu to za to stojí, jinému ne.

                Takže shrnuto, není to mizerná značka, nepovažuji ji za top a je předražená. Měl bych na ní, ale nechci jí.

                0 0
                • JakeF  

                  U lowendu si za značku připlácíš, o tom žádná… O zbytku nemá smysl diskutovat. Kolo dělá rám a pokud to srovnáš se „značkama“, co si akorát daj nálepky na čínskej rám za 5 litrů, tak je samozřejmě dražší, ale o tom to není…

                  0 0
              • alinceb  

                Spešl je proti ostatním top světovým značkám spíš z těch levnějších. …tak to nevím, na jaké ceny koukáš a co řadíš mezi ty „top značky“…

                0 0
                • Milvus888  

                  Tak třeba takový cannondale, bianchi, bmc…

                  0 0
                  • alinceb  

                    Cannondale budiž, ale Bianchi a BMC jsou v počtu modelů a prodejních objemů spíš skoro takové garážovky…

                    0 0
                  • tomekusti  

                    No a když jsme u toho, tak Kdybych musel volit z těchto TOP značek, tak by to asi bylo v pořadí: BMC, Cannondale, Spec., Bianchi.

                    0 0
                    • Milvus888  

                      no a ? co tím chtěl básník říct ?

                      0 0
                      • tomekusti  

                        Nic, jen to, jaké by bylo pořadí, kdybych si musel vybrat. Prostě spešl není pro mě první volba a nestydím se za to. Je to jistě každýho věc, ale tvrdit tu jako jistý fanatik této značky, že je to No. 1 je podle mě hloupost. A vedeme tu debatu o h.vně

                        0 0
                • JakeF  

                  Zkus to srovnat třeba s Trekem :D

                  0 0
                  • alinceb  

                    Jen moje poslední srovnání:

                    Kamarádovi ukradli kolo a přemýšlí o koupi 29er fulla. Porovnával sem Meridu Ninety-Nine, Canyon Nerve AL a Specialized Camber a z těch tří vychází Spešl tak, že za stejnou cenu má o třídu horší výbavu. Canyon je zhruba nastejno s 99 po slevě…

                    S Trekem ani Scottem neporovnávám.

                    0 0
                    • JakeF  

                      A bereš u tý Meridy výprodejový ceny, nebo MOC?

                      0 0
                      • alinceb  

                        Canyon je zhruba nastejno s 99 po slevě…

                        0 0
                        • Milvus888  

                          Až na to že 99 je oproti spešlu neskutečná *****

                          0 0
                          • alinceb  

                            A to se pozná jak?

                            0 0
                            • Milvus888  

                              Musíš se na tom svézt :)

                              0 0
                              • alinceb  

                                Takže když mi líp sedne geometrie 99 oproti Spešlu a bude se mi víc líbit jízdní projev, tak můžu v klidu napsat:

                                Spešl je oproti 99 neskutečná *****… ?

                                0 0
                                • Milvus888  

                                  Jel jsem hliníkovou meridu 99 srovnatelné vybavení s mým epikem a ta merida je mnohem těžší těžkopádnější a hůř ovladatelná..

                                  Navíc camber má víc zdvihu než 99.

                                  0 0
                              • JakeF  

                                Nejsi v tom věku, kdy se děti vymezujou proti rodičům? :D

                                0 0
                              • mr.antik  

                                a tak svěťák se tom jezdit dá, ne?

                                0 0
                                • Milvus888  

                                  s top osazením jo :)

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Jak souvisí osazení kola se značkou?

                                    0 0
                                    • Milvus888  

                                      jak ? zatímco camber nejnižší model bude slušné kolo tak merida ve stejném osazení bude neskutečná *****, až při výrazně lepších kolech a karbonovém rámu se může merida 99 rovnat camberu se stejným osazením.

                                      0 0
                                    • JakeF  

                                      Nebyly oni hliníkový Meridy hodně těžký? U 96 to tak bylo, pokud se dobře pamatuju…

                                      0 0
                                      • Milvus888  

                                        +1

                                        0 0
                                      • alinceb  

                                        Papírových 12,4kg na hliníkovej 29er full mi nepřijde zas taková tragedie… ale kolik váži ve skutečnosti, to nevím…:)

                                        0 0
                                      • blaf  

                                        hlinikovy epicy taky nebyvaly nejlehci ne?

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Aktuálně by tam měl být rozdíl u Epicu cca 400g AL vs carbon. Teda proti tý nižší verzi s hliníkovou zadní stavbou. Právěže teď výhledově uvažuju o Enduru a hliníku se trochu bojím, aby vydržel.

                                          0 0
                                        • McBlacky  

                                          ± jako ty hliníkový 96 – vážně.

                                          prostě kovadliny jako prase

                                          0 0
                        • JakeF  

                          Sorry, jsem to přehlíd… Tak ale to pak není úplně objektivní srovnání, žejo. Když vezmeš MOC, tak vychází ± nastejno a Canyon samozřejmě níž díky jiný strategii prodeje.

                          0 0
              • Biker jak Pes  

                Ty bys měl u Socialized dělat agenta. Ještě jsem nepotkal tak zarputilého obránce této značky. :D

                Už se konečně smiř s tím, že jezdíš na masovce a pořád nám to tady naházej do ksichtu. ;)

                0 0
                • JakeF  

                  Já nemám problém, že jezdím na masovce, protože je dobrá :D.

                  Jinak jsi ale trochu mimo, protože tohle je moje vlákno z jara, když jsem vybíral silničku a jezdím Giant :D. I když teď uvažuju, že ho vyměním za Cannondale Synapse… Takže s tou zarputilostí ti nevím, hele :D. Ono se stačí podívat do profilu: Author, Trek, Trek, Trek, Amulet, Scott, Specialized, Giant :D.

                  0 0
                  • bochov  

                    Mně to tady fascinuje jak každy vybíra značku všechna kola vv určite cenove hladině jsou stejně vybavena zaleží na tom je zkusít jak ti sedne v obchodě a aby to bylo aspoň na sadě 105 potom u silničky hlavně zaleží na kolech třeba J.Ježek používa duralový ram ,který mu na míru děla Duratec.

                    0 0
                    • JakeF  

                      všechna kola vv určite cenove hladině jsou stejně vybavena

                      A ty rámy jsou taky stejný, jo? :)

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Cult CR3 asi hlína nebude…

                      0 0
                    • bochov  

                      Jeětě jednu věc jsem chtěl dodat pokud bych měl dost financí tak si dám také udělat rám na míru a zbytek si dokombinují podle sebe zatím jezdím na Author a-55 a jsem nadmíru spokojenej jedína věc co bych ještě vyměníl jsou aksia za cosmiky

                      0 0
                      • mr.antik  

                        proč si dělat rám na míru když jich je tolik a v různých geometriích? Pokud nemáš nějakou a typ postavu, jednu nohu apod…

                        0 0
                        • bochov  

                          Pokud někdo nechce tuctovou produkci made in Taiwan mne je osobně jedno kdo ty ramy vyrabi,akorat nemusím Specialized k te firmě mam odpor od doby podvodu s botama a jejích snobských prodejen i když výrobky mají kvalitni.V těch velikostech maš pravdu a o tom že Ježek jel na duralovem ramu jsem přečetl v Pelotonu.

                          0 0
                    • blaf  

                      HLAVNE, ZE V OBCHODE TOHO POZNAS, TO JE POMALU LEPSI VYBRAT TAKHLE OD STOLU KDYZ VIS CO POTREBUJES

                      0 0
                  • Biker jak Pes  

                    Mimo nejsem, vlákno jsem přečetl celé a vím, o co se jedná. ;)

                    Jenom mě udivuje, jak tady pořád, ale pořád obhajuješ S. Kdekoliv se někdo jenom lehce špatně zmíní o této značce, hned tam přiběhne velký Jake a už je flame na světě. :D

                    Hlavně, to prosím neber zle. :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Kdyby to napsal o Giantu nebo Cannondale, tak zareaguju stejně… Velký značky holt ty rámy vyvíjí a musí se jim to zaplatit. Když si někdo vezme rám z číny a nalepí na něj svojí „značku“, tak je samozřejmě cenou jinde. A v tomhle kontextu není Spešl nějak extra drahej. U lowend modelů samozřejmě, tam si platíš akorát za nálepku a i jsem to tu psal, když ho někdo chtěl…

                      0 0
                      • alinceb  

                        Ještě je tu pořád ten Canyon, kterej tvoje teorie o drahém vývoji rozfouká jak domeček z karet…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Nerozfouká… Prostě jiná politika prodeje. Nízká marže, žádný obchody, málo testovaček, málo sponzoringu. Nechci tu zacházet do konkrétních čísel, ale u Canyonu se naopak ten vývoj podle mě bude v ceně podepisovat větším procentem díky menšímu objemu prodejů.

                          0 0
                          • alinceb  

                            Na Canyonu se to podepisuje tak, že nemají skoro žádné slevy a nechrlí kola po kontejnerech, aby pak ležely celou sezónu někde na skladě, než si je někdo koupí v posezónním výprodeji za cenu, která konečně odpovídá ceně tržní…

                            Málo testovaček a málo sponzoringu nemá s vývojem, na který se tu odvoláváš, nic společnýho. To je jen a jen marketing kvůli zvýšení prodeje a tržeb.

                            0 0
                            • JakeF  

                              A to si myslíš, že u Spešlu se začnou kola prodávat až ve výprodejích? :D V normálních velikostech se většinou do žádnejch výprodejů nedostanou…

                              Jinak marketing to samozřejmě je. Ale tak to oni moc dobře vědí, co dělaj a že jim to prodeje zvýší. Já jen vysvětluju, proč je vyšší konečná cena proti Canyonu.

                              0 0
                          • mr.antik  

                            Přesně tak… u těch velkých značek mě ty kecy o vývoji už docela nuděj. Je jasný, že nemůžou říkat – letos jsme zainvestovali o 50procent víc do marketingu a proto jsme dražší než konkurence. Ale v reálu bych řek že to tak je :-)

                            0 0
                            • bochov  

                              Přesně tak co u těch rámu chceš vyvíjet jedíne co se da je slitina anebo carbon odlehčovat se donekonečna neda.

                              0 0
                            • JakeF  

                              Tak ono zase ne že by ten vývoj nebyl… Třeba teď rozvoj karbec ráfků, kde udělali tu konstrukci s rovnýma patkama a funguje to i na Enduru a zároveň je zase dostali do levnější cenový kategorie. Pevný osy ani nezmiňuju, to byla povinnost :D.

                              Jen prostě při tom objemu prodejů se to v ceně rozpustí daleko líp, než u Canyonu, kterej prodá kol mnohonásobně míň.

                              0 0
                              • alinceb  

                                Jen prostě při tom objemu prodejů se to v ceně rozpustí daleko líp, než u Canyonu, kterej prodá kol mnohonásobně míň. …a přitom je levnější :)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Jak říkám, nechci zabíhat do konkrétních čísel. Canyon má nižší marži, míň testovaček, přímou distribuci, minimální podporu závodních týmů a samozřejmě díky tomu může držet nižší cenu. Čí strategie je lepší a tedy prodá víc kol, to už si asi každej soudruh uvědomí sám :). Canyon je ve stádiu budování image značky, i cenama už šli nahoru, testovačky a týmy už taky přibývaj a klidně se může stát, že za pár let pojedou stejně jak Spešl.

                                  0 0
                        • blaf  

                          no treba silnicky u nich zase tak ultravyhodny nejsou…

                          0 0
                          • mr.antik  

                            no tak zkus to třeba porovnat s Giantem na odpovídajícím rámu a výbavě :-)

                            0 0
                  • Spící kníže :-)  

                    Jezdím taky Giant, ono ze začátku byla obava neměl jsem s tím žádnou zkušenost. A to kolo jaksi předčilo očekávání. Zkoušel jsem i dražší modely od Giant ale už mi tam nepřišel takový rozdíl. Zato co jsem se málem vyvrátil chtěl jsem koupit ještě jeden rám oné velikosti od Giant a zjistil že to mají kluci jako samotnou rámovou sadu pěkně namaštěný. Pomalu se za to dá koupit jiný celý kolo nechápu kam na ty ceny chodí.

                    Takže s tím ať se jdou bodnout. Co jsem zde málo viděl někteří kolegové jezdí hodně značku KTM má tu s ní někdo zkušenost?

                    0 0
                    • Delkim  

                      já Giant jezdím taky a plánuji koupit TCR Composite 2014, materiál T-700 Advanced Composite (na 105 stojí stejně jako T-600 na Ultegře)

                      něco si o tom přečti, zrovna GIANT je v rámech někde jinde než většina „nalepovačú etiket“ :)

                      http://www.giant-bicycles.com/…chnology/55/

                      0 0
                    • tomekusti  

                      Jezdím KTM, kolegové jezdí KTM a BMC. Karbonový KTMka nejsou o nic horší než ty BMC. Možná kapku míň tuhý, ale zato pohodlnější. Geoška je taky jiná, takže je to opět o tom si to otestovat, jestli sedne. Já sem spokojenej, ale mám skoro nejnižší karbon od KTM a jen rám. Zbytek sem dodal z jiných zdrojů.

                      0 0
    • HarryTP  

      http://www.cyklobazar.cz/…co-pro-2013/

      Uveze to bezpečně 100kg?

      0 0
      • raceman  

        jestli ty kola jsou r1850, tak pocitej, ze po prvnim svezeni je posles dal do sveta… moc tuhosti nepobraly ani na mych 72kg

        0 0
    • capo  

      Váhám mezi TCR Advanced a Tarmac SL4 – obojí na Ultegře 6800.

      Technická výhoda TCR je v kompaktech a lepších řidítkách (ušetřil bych za pozdější tuning, taky má vyšší model kol od Fulcrumu). Cena ±40t za obojí (bazar). Je nějakej důvod zvažovat Tarmac? Nevím jak jsou na tom ty rámy při porovnání hmotnosti…

      0 0
      • capo  

        Jsem zapomněl doplnit že jde o modely 2015.

        TCR ale má jiný sedlo a řidítka a fulcrum quattro kola

        Tarmac ale kromě klik komplet Ultegra a kola fulcrum racing 5

        0 0
        • Delkim  

          za mne Giant, hezčí rám, aero sedlovka, příprava na senzor RideSense

          nicméně pokud ti to přijde plus mínus stejné, tak hlavě CO SE TI VÍC LÍBÍ!!!

          ty na tom pak budeš jezdit :)

          btw a k té tmavé barvě se lépe ladí oblečení než k červené

          0 0
          • capo  

            ten spešl je buď celý matně černý (to už je na mě moc), nebo černo bílá, takže obojí v poho z pohledu barviček v poho :)

            Od tebe jsem zřejmě nemohl čekat jiné doporučení když TCR jezdíš :). Ride Sense se mi líbí a hodí. Lehce mi mentálně trochu vadí že je to až třetiřadový rám, že nad tím je ještě Pro a SL, ale zas finance nic jiného jednoznačně nedovolují a tak se s tím dokážu smířit :). A je fakt už u toho spešlu to bude podobné. Že nad tím budou ještě nějaký SL5, 6 a SWorksy…

            0 0
            • Chlebovnik  

              Rám je stejný jako Pro.

              Rozdíl je ve vidlici (karbon/alu krk) a hl. složení. Advanced používá redukční hlávko z OverDrive 2 na OverDrive (1.25"&1.5" na 1.125"&1.25").

              0 0
              • capo  

                O vidli jsem věděl, o rámu ne, díky za info!

                0 0
            • tromboonen  

              SL 3,4 a 5 nejsou urovne, ale rocniky, respektive modely v case, aktualne myslim SL5… urovne jsou tusim elite, comp a Sworks, ale over si to, uz si nepamatuju presne jaka je posloupnost..

              TCR je uz trochu do aera, Tarmac je klasika/vrchar a co jsem cet, tak je i docela pohodlny co se tlumeni vibraci tyce.. ve finale je to fakt asi o tom co se Ti vic libi a u bazarovek i o stavu/sta­ri/najeto

              0 0
      • JakeF  

        Hele, vytažený moje starý vlákno :).

        Já nakonec koupil TCRko a po sezóně se ho zbavil. Ten semi-aero rám je na český silnice prostě moc a na trochu rozbitějších okreskách to nejenom nebyla zábava, ale ani to moc nejelo. Teď jezdím Defy a jsem spokojenější a skoro bych řekl, že i rychlejší… Spešl má filozofii takovou, že S-Worksy jsou ultratuhý a nižší verze trochu víc do pohodlí, takže Tarmac v 9r karbonu by mohl být v tomhle směru proti TCR lepší, ale to už spíš jenom tipuju podle MTB rámů, Tarmac jsem nikdy nejel, zkoušel jsem akorát Roubaix (a to mi přišlo oproti Defy zase posunutý o třídu víc do pohodlí).

        Ale ve výsledku pokud vyloženě chceš spíš tvrdší a závodně zaměřený kolo, tak podle mě neuděláš chybu ani jedním a je to spíš o tom, která značka se ti víc líbí.

        0 0
        • capo  

          Někde jsem četl že Defy je vlastně jen kratší, ale tvrdý úplně stejně. Takže z tohodle pohledu beru zvažuju TCR – vím jakou geo potřebuju…

          0 0
          • Delkim  

            tak pohodlí hlavně opravdu zásadně vyřešíš tím, jak to obuješ a nahustíš…

            0 0
          • JakeF  

            Jo, to je klidně možný, že většinu rozdílu dělá sedlovka… Ale každopádně sedlovku nevyměníš ani u jednoho a ta u Defy pruží zaručeně víc, než ten aero nesmysl u TCR…

            0 0
            • Chlebovnik  

              Jemný trolling. Tak se mi to líbí. =)

              0 0
              • JakeF  

                Co to zas meleš? Obě ty kola jsem vlastnil, respektive Defy mi tu stojí 3 metry za zády, takže bych řek že celkem vím, o čem mluvím…

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Aero nesmysl u TCR? Ale noták.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Máš nějaký zkušenosti, kterýma to hodláš rozporovat?

                    0 0
                    • Chlebovnik  

                      Aero matters a proniká čím dál tím víc i do lehkých kol. U závoďáka jako je TCR nemá smysl rozporovat detail jakým je aero sedlovka. Má tam svůj smysl.

                      Se zbytkem souhlasím, proto jsem si také myslel, že jemně trollíš. Ale zřejmě ses nechal jenom unést.

                      0 0
                      • JakeF  

                        TCR ale není aero závoďák… To je Propel, tam proti sedlovce nic nemám. Nebo když už na TCR aero sedlovku jo, tak v kombinaci s líp tlumícím rámem. Takhle pokud člověk jezdí v ČR, a tu aero sedlovku musí vykompenzovat širšíma gumama s nižším tlakem, tak výsledenej efekt je v nejlepším nulovej…

                        Můj osobní tip je takovej, že ta integrovaná aero sedlovka na SL rámu bude daleko pohodlnější a na nižších modelech už to je jen aby hobbíci měli pocit, že to maj stejný jako profíci.

                        0 0
                        • capo  

                          Tady mi trochu chybí logika toho že dělají jeden z nejtužších rámů, protože chtějí aby se přenesl výkon na silnici – určitě to není tak že ten s integrovanou sedlovkou bude pohodlnější = míň tuhej než SL.

                          0 0
                          • JakeF  

                            A tím, že máš pohodlnější sedlovku se ti nějak zhoršuje tuhost rámu ve směru přenosu výkonu na silnici? Já teda prdelí moc toho výkonu nepřenesu :). A ještěže to nezjistili třeba ti debilové u Treku s novou Madonou, kde tam rovnou dali čep… Nebo podobní debilové u Cannondalu, co na SuperSix dali tenkou kulatou sedlovku. A u Scottu se to taky nějak řešilo, že jejich nová generace aero rámu je daleko pohodlnější, protože zjistili, že sice supertuhý rámy vypadaj parádně v papírovejch testech, ale když to pak na silnici poskakuje, tak toho výkonu moc nepřeneseš, respektive musíš to dohánět širšíma gumama a nižším tlakem, což ti ty výhody zase smaže…

                            0 0
                          • blaf  

                            sedlovka bude pohodlnejsi, ne cely ram

                            0 0
      • blaf  

        tezke rozhodovani, sam nevim co bych vzal, sedlovku u Gianta beru jako nevyhodu, to same alu krk, zase vybava je o neco lepsi (zalezi na tom?), asi bych vzal spesla s tim, ze vymenim casem kola

        0 0
        • capo  

          Nojo, jenže já mám stejně v plánu jezdit 25mm bezduše na nižší tlak… Takže mi to tak zásadní nepřijde… Ale jako je to malé –

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.