• jval

    Zdravím fórum, vím, že to tady je po milionté, ale jsem asi ještě více specifický a moc tomu nerozumím.

    Jsem 162cm pořez se 74kg :-) a do dnes jezdím na 21 let starém křápu. Nyní jsem se rozhodl, že je potřeba něco dělat s váhou a chtěl bych aby mi v tom trochu pomohlo i kolo.

    Co jsem tak pročítal jiná témata, tak velikost rámu na mojí výšku asi jedině 16". Hlavní otázka tedy zůstává u kol. Osobně bych chtěl kolo na ježdění převážně o městě, případně mimo město spíš po silnici a polňačkách. Včera jsem byl v obchodě zkusit nějaké trekingy a MTB. Na trekingu si připadám divně a vysoý posed mi vůbec nesedí, takže i když více cest bude po silnici přikláním se spíš k MTB. Vzhledem k tomu, že tedy většina vyjížděk bude po silnici tak abych chtěl aby kolo jelo rychle, čili mám představu 29". Bahužel v obchodě neměli žádnou 16" s 19" koly skladem tak jsem nemohl vyzkoušet. Cenový strop je 15 000 Kč, ale to je opravdu strop a když bude slušné kolo za méně, tak budu raději.

    Předem děkuji za vaše tipy a v odpovědích prosím o shovívavost vůči neznalci. Dodnes jsem se o cyklistiku nijak zvlášť nezajímal a když namě začnete sypat značky a typy komponentů, tak z toho budu paf.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Asi nejlepsi, co muzes udelat je, ze kontaktujes nejakeho zdejsiho stavitele a nechas si postavit kolo na miru…jinak se ti muze stta, ze ti v obchode vnuti mrdku s 18" ramem a budou se tvarit jak moc dobre ti poradili.

      0 0
      • nitraq  

        Zas pokud je 15 tis. opravdu strop a ne „bf strop“, tak se stavitelé s nabídkama nepřetrhnou.

        0 0
      • bugman  

        souhlas. nezatracoval bych ani velikost 17, kdyby byla, ale lépe ti poradí stavitel… jinak na to co chceš jezdit bych taky šel cestou 29 mtb. Vzhledem k rozpočtu to bude dost o kompromisech, na druhou stranu to chceš na rekreační ježdění a na tvou váhu by měla stačit i pružinová vidlice, takže by ses měl v pohodě vejít na nižším osazení.

        0 0
        • Smazaný účet  

          sorry, ale resit za danych podminek 29" je picovina…

          0 0
          • nitraq  

            Souhlas, v tý ceně bude 29" oproti 26" nesrovnatelná her­ka.

            0 0
            • raw 4  

              +1 a ještě s tvojí výškou na 29 budeš vypadat „divně“ o kolu nemluvě..šel bych do 26 bude lehčí a za ten limit co na kolo máš dostaneš víc

              0 0
              • bugman  

                Jak bude na kole vypadat je jeho věc. kdyby chtěl jezdit terén, tak bych o 29 při jeho rozpočtu a výšce neřekl ani slovo, ale na ježdění po silnici a max. polňačkách bude 29 lepší kolo než 26 i za cenu horších komponentů. Fakt mi přijde klasické BF klišé typu vzduchovka pro každého a minimálně deore jako dost přeceňované. Na váhu 75 kg bude pružinová vidle stačit, acera/alivio bude taky fungovat a s trochou štěstí bude pár peněz na lepší kola a úzké pláště

                0 0
                • Smazaný účet  

                  dneska fajny den:)

                  jestli neco na kole pozna bezny uzivatel, tak ze a) hezky radi, b) neklepe, c) jede (=ma to plaste ktere jedou a nevazi to tunu)…

                  0 0
                  • bugman  

                    já s tebou souhlasím, ale za 15k si myslím, že toho dosáhneš i na 29, byť to bude horší jak 26. samozřejmě se bavíme o individuální stavbě za 15. pokud bude chtít tazatel ušetřit a dát třeba jen 10k, tak není co řešit.

                    popravdě řečeno jako nejlepší volba mi přijde trekové kolo, ale jestli tazateli nevyhovuje, tak jako náhradu považuju 29 mtb, toť celé :)

                    0 0
                  • bugman  

                    já s tebou souhlasím, ale za 15k si myslím, že toho dosáhneš i na 29, byť to bude horší jak 26. samozřejmě se bavíme o individuální stavbě za 15. pokud bude chtít tazatel ušetřit a dát třeba jen 10k, tak není co řešit.

                    popravdě řečeno jako nejlepší volba mi přijde trekové kolo, ale jestli tazateli nevyhovuje, tak jako náhradu považuju 29 mtb, toť celé :)

                    0 0
                • Kalic  

                  Proč je na silnici lepší 29?

                  0 0
                  • bugman  

                    tak si to zkus srovnat sám. mám 26 ht a 29 fulla a přesto bych si na silnici vždy vybral 29 fulla

                    0 0
                  • bugman  

                    tak si to zkus srovnat sám. mám 26 ht a 29 fulla a přesto bych si na silnici vždy vybral 29 fulla

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Treba tvoje 26" HT stoji za starou backoru…

                      0 0
                    • Kalic  

                      Já mám jasno, zajímá mě tvůj názor. Proč ne, může být, když preferuješ pohodlí a „lepší“ u tebe znamená „pohodlnější“ tak full 29 může být „lepší“ i na silnici, při stavu našich silnic, že :-)

                      0 0
                      • bugman  

                        to je pravda, stav našich silnic je občas slabší :) ale není to jen o pohodlí, přijde mi mnohem snazší udržet kadenci, případně zrychlit a udržet rychlejší tempo na 29. nezastírám, že je to fakt subjektivní pocit :)

                        0 0
                        • Kalic  

                          Subjektivní pocit na 2 konkrétních bajcích takový samozřejmě mít můžeš, a nemusí to být o velikosti kol.

                          Obecně: těžší kola drží líp rychlost a hůř zrychlují. Lehčí naopak. O jejich velikosti to není.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          No…a ted si jeste prdstav, ze mas dva bajky za 15Kkc a zkus to nejak nastelovat na tvou HT raketu a 29" fulla…a pak si vzpomel co jsi psal o BF klise a jak porovnavas neporovnatelne:)

                          0 0
                          • bugman  

                            jasně 29 za moc a za 15k je rozdíl a velký, přesto si nemyslím, že 29 je chybná volba. ale ono na tom tak moc nesejde, tazatel si musí vybrat, ne já. To že se na diskuzním foru názory různí je normální :)

                            0 0
                          • bugman  

                            jasně 29 za moc a za 15k je rozdíl a velký, přesto si nemyslím, že 29 je chybná volba. ale ono na tom tak moc nesejde, tazatel si musí vybrat, ne já. To že se na diskuzním foru názory různí je normální :)

                            0 0
                      • bugman  

                        to je pravda, stav našich silnic je občas slabší :) ale není to jen o pohodlí, přijde mi mnohem snazší udržet kadenci, případně zrychlit a udržet rychlejší tempo na 29. nezastírám, že je to fakt subjektivní pocit :)

                        0 0
              • bugman  

                Jak bude na kole vypadat je jeho věc. kdyby chtěl jezdit terén, tak bych o 29 při jeho rozpočtu a výšce neřekl ani slovo, ale na ježdění po silnici a max. polňačkách bude 29 lepší kolo než 26 i za cenu horších komponentů. Fakt mi přijde klasické BF klišé typu vzduchovka pro každého a minimálně deore jako dost přeceňované. Na váhu 75 kg bude pružinová vidle stačit, acera/alivio bude taky fungovat a s trochou štěstí bude pár peněz na lepší kola a úzké pláště

                0 0
                • raw 4  

                  jo jen jsem chtěl říct a je to jen můj subjektivní pocit, že při této výšce může být i geometrie rámu na 29 taky problém. a deore…je klasika, která dobře funguje a nestojí zase tolik..pružinovka ok, ale je docela lehký na ni, aby dobře fungovala

                  0 0
      • bugman  

        souhlas. nezatracoval bych ani velikost 17, kdyby byla, ale lépe ti poradí stavitel… jinak na to co chceš jezdit bych taky šel cestou 29 mtb. Vzhledem k rozpočtu to bude dost o kompromisech, na druhou stranu to chceš na rekreační ježdění a na tvou váhu by měla stačit i pružinová vidlice, takže by ses měl v pohodě vejít na nižším osazení.

        0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jak ve značení, tak ve skutečných geometriích jsou mezi výrobci rozdíly větší, než jsi ochotný si vůbec připustit.

      Aby to rychle jelo, tak bych preferoval jednoznačně treking s pevnou karbonovou vidlicí – a to i vzhledem k deklarovanému použití a ceně, popř. možná něco jako fitness kolo na širších pláštích.

      Z MTB se pak jednoznačně dívat po 26", budou levnější nebo lépe osazené, ale hlavně na nich snáz doladíš posed a v důsledku asi i lépe pojedou díky nižší hmotnosti kol a plášťů.

      Než budeš případně zkoušet kola v obchodě, přeměř se dříve na competitivecy­clist.com, zapamatuj si pro začátek dvě čísla z výsledků: výšku sedla od středu klik a vzdálenost od špičky sedla k řídítkům. Vezmi s sebou do prodejny metr a kola si měř. Když se budou dívat prodavači divně, ignoruj je, když chápavě, komunikuj s nimi.

      Sedlo by mělo být vytaženo cca 20 cm, řídítka jsou v představci, který se dá vyměnit za kratší a v dobrých obchodech ho mění v ceně při prodeji.

      Jakmile nebude sedlo dost vysunuté, je rám velký. Pokud budou řídítka daleko i při krátkém představci, je rám dlouhý.

      Co nejspíš nepoladíš hned, je výška řídítek, ale nepředpokládám, že by tam byl u Tebe zásadní problém. Navíc představec se dá otočit vzhůru nohama a jsou pod/nad ním podložky, řídítek je více tvarů s různým prohnutím/přih­nutím.

      Začni změřením se a kup si svinovací metr. Prostá výška postavy moc neznamená.

      0 0
    • jval  

      Uff, to se to tady rozjelo :-) Ok, dneska si udělám nějaké to měření (od pytlíka dolů :-D atd.) a pak se uvidí dál. Děkuji všem co přispěli a zatím jen předběžně se zeptám jestli je tu nějaký stavitel z okolí Písku, který by byl ochoten mi popřípadě nějakou sestavu navrhnout. Zatím tedy opravdu jen předběžně, protože tuším že ten výběr kola nebude tak jednoduchý :-D.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Koupě kola je jednoduchá věc, to jen někteří tady ji dělají složitou. Prostě koupím a jedu. :-)

        0 0
        • jval  

          Tak je pravda (a já to tak i beru), že cokoliv dnes koupím bude lepší než to na čem jezdím celých těch dvacet let. Tenkrát to stálo nějakých 7000 tisíc a je to King Fox nebo jak se to jemnuje. Je to hodně podobné tomuhle jen trochu jiná barva.

          0 0
    • oddie  

      Se 162cm bych měl trochu obavu i na té 16", jak máš dlouhé nohy? Aby sis nenarazil koule… A 29" na tuhle výšku a takhle malý rám je podle mě blbost, to bude strašný zbastl. Možná to bude o trochu míň drncat, ale těžko se ti bude ladit posed, bude to mít strašně vysoko řídítka a ani představec do negativu nemusí pomoct. Podle mě je to spíš na 15" rám a 26" kola, kde i za těch 15tis se dostaneš na vzduchovou vidlici a HT II střed…

      0 0
    • jval  

      Tak jo, byl jsem v jednom obchodě a popruboval jsem pár kol.

      Bohuzel tam nemeli ani jedine s rámem 16"

      Zkoušel jsem tedy 17" rám a 27.5" kola a to mi celkem sedlo. Pak jsem zkusil 17" rám a 29 kola a je fakt, že posez už se trochu začal přibližovat trekingu, čili víc vzpřímený.

      Chci se tedy ještě zeptat jak velký bude rozdíl rychlosti a lehkosti jízdy u kol 26", 27.5" a 29" pži stejné kadenci na stejný převod.

      Pokud by ten rozdíl nebyl nijak zvlášť velký, tak bych asi klidně 29" vynechal a raději bych dal přednost pro mě lepšímu posedu. Pokud by ovšem rozdíl měl být markatní, tak bych si na vzpřímenější posed asi zvykl.

      Docela se mi dobře sedělo na tomto v 17" palcovém provedení. Co říkáte na výbavu? Jestli mě paměť nešálí, tak jsem tu někde zahlédl názor, že Suntour nee. Ale asi musím počítat, že na nic lepšího v této cenové kategorii to asi nebude?

      0 0
      • jval  

        Jo a abych nezapomněl seděl jsem tam i na 19" rámu a pocitově to bylo taky v pohodě. Proč vlastně se doporučuje pro mojí výšku respektive délku nohou rám 26". Jen kvůli těm křapkám v kalhotech??

        0 0
      • oddie  

        Když na to tak koukám, žena má o 1cm víc než ty, její 26" kolo mě stálo tuším celkem 16tis a je min. o 2kg lehčí než to co je v tom odkazu. Čili já bych klidně vyslovil hypotézu, že rozdíl v rychlosti a lehkosti jízdy tohoto 26" kola oproti min. o 2kg těžšímu, 14,5kg vážícímu 27,5" bude znatelný docela dost…

        0 0
      • Vilém  

        Tak rozdil v rychlosti si muzes spocitat podle rozdilu obvodu kol.

        Rozdil v lehkosti zalezi od konkretniho kola. Cim vic cool prumer kol, tim to za stejny prachy bude stat vic za hovno.

        0 0
    • jval  

      Zdravím, měl bych ještě jeden dotaz. Měli by jste strach koupit kolo bazarově? Koukal jsem na bazos a narazil na http://www.bazos.cz/hodnoceni.php…

      Nezdá se vám to nějak přitažené za vlasy? Myslím že jsem tu někde četl že XT je dobrá výbava a proto se mi ty ceny nějak moc nezdají.

      0 0
      • nitraq  

        Myslíš ten Genesis? No jo, to je sice XT, ale značně historický, proto ta cena.

        0 0
        • jval  

          Spíš jsem myslel toho scotta. Genesis má na mě velký rám.

          Takže raději nějaké nové, než bazar??

          0 0
          • nitraq  

            Ten Scott není vůbec špatnej. Sice na bazarovku lehce vyšší cena, ale pokud je v takovým top stavu, jak na první pohled vypadá, tak v tom nevidím problém, žádnou slabinu to nemá.

            0 0
            • jval  

              Ok, děkuji za radu. Pokud bych se tedy na něj jel podívat, na co bych si měl dát pozor abych poznal jestli je tedy v dobrém stavu?? Například já asi nepoznám jestli pružení vidlice funguje tak jak má a podobně.

              0 0
      • pepek  

        přehazovačka Shimano XT,řazení Acera,vidlice SR Suntour XCM chceš platit víc? :-)

        0 0
    • jval  

      Uff, tak minulý rok jsem nakonec nekoupil nic, takže tento rok jsem stál před stejným problémem. Nakonec jsem vybral tohle GT Avalanche v bílém provedení na 16" rámu. Jsem zatím spokojen, nicméně bych se chtěl zeptat na jednu věc. Když přibrzdím málo, tak OK, ale když začnu brzdit větší intenzitou, tak se ozývají zvuky jak v autě ABS :-D. Nikdy jsem kotouče neměl, tak nevím, je to normální stav způsobený tím, že kotouče jsou děrované a nebo mám cupitat zpět do obchodu, že něco není v pořádku?

      Díky za každou radu.

      0 0
      • hovanec  

        Ještě si to sedne. Pokud to cukání nepřestane, tak servis.

        0 0
        • jval  

          A za jak dlouho by si to teoreticky mohlo sednout? Jen abych věděl kdy to začít kdyžtak řešit, protože je to fakt nepříjemnej pocit.

          0 0
          • hovanec  

            No max 500 km. Řešení je, pokud desky zasahují do paprsku, podložka pod třmen. Když uděláš čárku lihovkou od kraje kotouče na paprsek, tak uvidíš, kam ty desky zasahují.

            0 0
            • jval  

              Tak jsem udělal lihovkou značky a takhle to dopadlo. Můžete prosím jako znalci posoudit jestli to je OK a nebo jestli tedy podkládat třmeny a nebo na reklamaci? Mám dojem, že když bych podložil, tak bude ještě větší přesah na vnějším průměru a vzhledem k tomu, že tam jsou taky výkroje, tak si moc nepomůžu.

              Pro jistotu ještě dávám odkazy na fotky v původním rozlišení:

              http://s17.postimg.org/…r/predni.jpg

              http://s11.postimg.org/…mr/zdani.jpg

              0 0
      • Pán z Dubu  

        Může to být způsobeno tím, že brzdové destičky přesahují na kotouči z obvodového mezikruží i dovnitř na nosné paprsky a na nich to přihrcává.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.