• 1967

    Hezký den, prosím o radu .jaké kolo z těchto 2 kol je lepší volba ,CONWAY Cairon S 2.0 500 Gre­y/Desert – XL/21" nebo CRUSSIS e-Largo 9.8-S, nebo po případě nabídněte jiné, je to určené pro muže 57 let na běžné vyjížďky do 100km, žádný těžký terén jen cyklostezky polní cesty nebo les, děkuji a hezký den.....https://www­.mojekolo.cz/con­way-cairon-s-2–0–500-grey-desert-xl-21/ https://www.mojekolo.cz/…largo-9-8-s/

    0 0
    • 1967  

      Ještě upřesním ,Moje parametry:

      57let, 188 cm

      50% cyklostezky + silnice, 50% polní cesty, nebudu jezdit extrém

      rekreační jízda na udržení kondice

      Moje představy:

      horské, integrovaná baterie v rámu

      rám 20"-21

      kola 29"

      motor středový

      středně kvalitní až kvalitnější motor

      baterie alespoň 500Wh když bude větší tím lépe

      teoretický dojezd alespoň100– 120 km

      cena do 60 000 Kč

      Uvítám jakékoliv poznatky, připomínky, kritiku, prostě cokoliv co mi pomůže vnést světlo do současné doby------------------------------------------------------ještě se zeptám motor od Bosch CX 4. generace s vysokým výkonem 250 W a 85 Nm že prý je hodně hlučný tak kdo sním má zkušenost jestli by napsal jak na tom opravdu je, děkuji

      0 0
    • Tomcat  

      Ano tahle kola nejsou ani do lehkého terénu, ale na značené udržované cyklostezky cyklotrasy což terén nebyvá. Protože základ je kolo v hodnotě tak 15 až 20 tisíc a těch několik desítek tisíc máte jen příplatek za elektriku. Žádný vyloženě lepší komponenty pro větší zátěž hmotnostní elkro-vybavením to nemá. A pokud náhodou by jste na tom jezdil pravidelně odvděčí se vám to vyššíma nároky na údržbu.

      Kolik Vám je let je tomu kolo uplrně ukradený, kolik vážíte obrazně brzdy a vidlici zajímat bude.

      S dojezdem na baterku počítejte u takových kol leda polovičním.

      Protože prachy si netikneme, bylo by dobré slevit nároky.

      1 2
    • Mike  

      Tady moc elektrola moc lidi radi nemaj. Kdyz uz ale ja znamym doporucuji, tak Kellys Tygon R50(je jich mrte barev). Jako jediny ebike ma ram svarovan v evrope, krasne zabudovanou velkou ale lehkou 725wh nemeckou baterii BMZ, zadna cina, pevny osky na obou kolech pro lepsi tuhost, silnej nejnovejsi motor od Panasonicu kterej nekteri tituluji prave jako tichsi bosch cx. Na mtbikercz youtubu meli prave recenzi na jejich celoodpruzenej model kde je stejnej motor

      https://youtu.be/PhO76MQtyTo?…

      https://kellysbike.com/…725wh-p74538

      1 1
      • Tomcat  

        …Jako jediny ebike ma ram svarovan v evrope, krasne zabudovanou velkou ale lehkou 725wh nemeckou baterii BMZ, zadna cina,.. ježiš ten se poved.

        2 1
        • scalar  

          Máme štěstí, že se tu zrovna zaregistroval :-)

          0 1
          • Tomcat  

            :-D

            0 0
          • Lišák  

            No, nepřipadá mně, že „zrovna“. Za pár dní tady bude 20 let.

            3 0
            • Tomcat  

              Jde o obsah…

              0 1
              • Lišák  

                Ano, obsah je „poněkud“ kontroverzní, nicméně scalar o obsahu nic nepíše.

                0 1
                • scalar  

                  Blbě jsem se kouknoul na mobilu, záměna 2003 a 2023

                  0 1
                • Tomcat  

                  To máte štěstí že du zrovna kolem… By napovědělo vic?

                  0 0
                  • Mike  

                    Jsem tady 20 let :-) ramy Tygony R jsou svarovany v Portugalsku. Zrovna tka jako Reise&Muller, nejdrahsi ebiky v evrope. BMZ je nemecka firma ktera dela i defense. Jeste neco co se vam zda v mem komentari nekorektni?

                    1 1
      • Tomcat  

        Uděláme soutěž kdo hodí odkaz na horší a dražší kolo?

        2 2
    • Nitroglycerin  

      Zdravím, mám e-colopéro Conway od Mojekolo. Vybíral jsem si tehdy klasicky poměr cena-komponenty a s kolem jsem velmi spokojen. To už ale neplatí o servisu v Záběhlicích, kam jsem kolo dával na větší opravu po cca 6 tisících km. Jejich neschonost u výrobce najít a objednat správné díly mě dost negativně překvapila. Servisáci udělali otrocky jen objednanou opravu a už si například sami nevšimli, že malý přední talíř (Bosch) byl jetý a při výměně řetězu bylo potřeba dát nový. Což o to, vyměnil jsem si pak sám, nářadí na to mám. Ale od nich se mi po několika týdnech vrátil kolo v nic moc stavu a bylo potřeba na něm ještě něco dodělat. To mi jako dobře provedený velký servis nepřišlo. Možná jsem měl jen smůlu na konkrétní lidi ale až budu kupovat jednou další kolo, tak si hodně rozmyslím, jestli u stejné firmy a nebo … spíš někde jinde.

      0 0
    • michomin  

      Tohle kolo je v tvém finančním limitu + cca 1300 doručení:

      https://www.bike-discount.de/…id-8.0-625-1

      Bike-discount je seriózní obchod bez rizika. Myslím, že za ty prachy lepší nekoupíš, protože Němci poskytují fakt dobrý slevy. Také jsem tady e-kolo koupil, protože s tou slevou jsem ho tam nechat nemohl.

      Hlučnost motoru Bosch je taková, že ho slyšíš, ale nic dramatického. Např. při jízdě po drobném štěrku je hluk z plášťů větší.

      0 0
    • hawrda  

      Clovece, v tvém věku můžeš jezdit bez motoru.

      Věř mi, vim o čem mluvím:).

      2 5
      • 1967  

        No tak zatím jezdím není problém ,ale jezdíme na Šumavu a banda , už jsme jenom 2 co mají normální kola a věř mi že v těch kopcích je to mazec a pak ostatní brzdíš ,takže jsme se rozhodli že bude na vánoce nebo po dárek.

        2 1
        • Tomcat  

          Ta k s tímhle elektrem brzdit nebudete , on moc totiž nebrzdí…

          0 2
        • Jáchym 1  

          Takhle to většinou je.Buďto manželka nedo skupina :-)

          1 1
        • hawrda  

          Tak na Šumavu jezdím také. Konkrétně na Stozecko.

          Nějak nevidim důvod to tam objíždět na ecku.

          Zas takove kopce na Šumavě nejsou.

          Je to jen o vašem pohodlí bych řekl.

          1 5
          • Nitroglycerin  

            A není to jeho věc?:-)

            Tazatel se tu neptá JESTLI se smí koupit éčko ale chtěl se poradit nad konkrétními typy kol. Taky jsem před pár lety objížděl Šumavu, Jizerky nebo kousek i Alpy na normálním kole ale se změnou zdravotního stavu jsem vzal za vděk i éčkem.

            8 1
            • hawrda  

              No jo, v dnešní době jsou všichni chabrus.

              2 5
              • mais  

                jsou dvě rozdílné činnosti – jet na kole sám, svým tempem, to si pak snadno vyhovíš a můžeš jet na kole bez pomoci

                A jet s partou lidí, co všichni až na tebe mají elektrokola – tam je teoretická možnost, že se ti všichni přizpůsobí, ale reálně tě uštvou.

                Chtěl bych tě vidět, jak si dáš Šumavu ty na normálním kole a deset tvých kámošů na elektru, jak jim budeš stíhat a po pár takových jízdách (pokud se netrhneš a nezačneš si jezdit sám svým tempem), budeš ještě tvrdit, že nevidíš důvod a že je to jen o pohodlí… holt ne pro každého je to sport, ale řada lidí to má jako jeden z prostředků kontaktu se svoji sociální bublinou, a aby ty vazby fungovaly, tak se holt taky musí něčím přizpůsobit a jak to tak bývá většinou se jednotlivec přizpůsobuje většině…

                7 2
                • J1RKA  

                  jj vpodstate jeto tak, ale pak jetu jeste varianta, ze jsi jedinej, kdo ma elektrokolo a pak te ostatni dostanou na dojezd, a nato bohate staci Jizerky

                  0 1
                  • mais  

                    To už z mé zkušenosti bývají často lidi s nějakým handicapem, takže se jim holt přizpůsobíš… u nás třeba prarodiče atd.. pokud jste všichni na tom ± stejně a jsi jediný, kdo má elektro, tak pokud je možnost, tak ho necháš doma a vezmeš neelektro, nebo pojedeš, aby si dojel…dneska má kdejaké elektro dojezd přes 100 km pokud to používáš rozumně a to většina výletů není, hlavně ne skupinových, když nejde o lovce km.

                    0 1
                    • J1RKA  

                      no nevim, cj na tomhle spatne, ale cilem bylo o 20km vic, jedinej handicap je, ze vazi 100kg a na Chatce Górzystów jsme uz museli na parkoviste, pres Smrk byto uz nedal

                      0 1
                • hawrda  

                  Naštěstí mám kámoše a kámošky se kterými jezdím více než třicet let, světe div se, ani jeden či jedna nemá éčko.

                  A to je nám všem mezi 50 a tuším 65let.

                  Vlastně jeden ano. Bydlí na Lipně a má mezi svými 15 bicykly (všechno TREK), jednoho fulla s tím malým motorem a baterkou.

                  2 1
                  • Janes  

                    Machrujete před babama, jasný jak facka:⁠-⁠)

                    2 0
                    • hawrda  

                      Přesně, jenze ty baby nám začínají do kopcu ujizdet, neb jsou výrazně lehčí.

                      Asi pujdu do ecka:).

                      2 1
                • 1967  

                  Přesně jak píšete o to jde.

                  1 0
          • Cyklofanatic  

            .

            0 0
          • Cyklofanatic  

            Tak tos toho asi na Šumavě ještě moc nenajezdil. Samozřejmě centrální Šumava kolem Kvildy a Modravý je placka. Ale na těch okrajích se dají najít hodně kvalitní kopečky, a ještě když jsou terénem a furt nahoru dolu, tak je to vyzivný.

            0 1
            • mais  

              Dal jsem si pro zajímavost kolik má oblíbený okruh centrální Šumavou a podle map.cz my to vyšlo nějakých 800m na 40 km

              Když jedu z podkopců domů, tak je to drobných cca 600 m v jednom tahu na 23–25 km.

              0 1
              • Cyklofanatic  

                Jak říkám, nejtěžší jsou ty okraje Šumavy a to zejména v oblasti Královskýho Hvozdu. Před 14 dny jsme tam dali okruh z Javorný namátkou přes Běšiny, Hartmanice, Zhůří a Hadí vrch, dalo to asi 1700 m na 60 km, není to extrém, ale už slušnej švih, navíc jsme jeli téměř jen terénem.

                2 1
            • hawrda  

              Jezdím na Šumavu od mala. Horská Kvilda, Zhůří, Horní Vltavice a teď hlavně Stožecko.

              Zprvu to byly v zimě běžky, postupně se přidalo horské kolo v době, kdy se začalo prosazovat.

              Takže jsem toho po Šumavě najezdil dost.

              Jo, ještě Velhartice.

              0 1
        • Bonebiker1  

          Proto radši jezdím sám než ten elektrokrám.

          1 2
          • Janes  

            Vždyť jde v pohodě provozovat obě verze vedle sebe.

            4 0
          • yorg  

            A to je snad povinnost mít ekolo? On tě do toho snad někdo nutí?

            Jezdi sám a budeš nadále spokojený, ale netrol zbytečně lidi, kteří ekolo uživí.

            Pozn. Já ekolo nemám a zatím ho ani neplánuji a to jsem ještě o kousek větší kmet jak ty. :-)

            1 0
            • Bonebiker1  

              Omlouvám se, že trolím. Jen jsem si dovolil konstatovat, že než mít mindrák z toho, že mi někdo ujíždí na ečku, raději jezdím sám za svý, dokud na to mám.

              3 1
              • Janes  

                Tys byl asi v kolektivu velmi oblíben, že?

                1 1
                • krabica  

                  Já ho chápu, než jezdit s pitomcema, kteří se nechcou přizpůsobit, to radši jezdit sám…

                  0 1
                  • Janes  

                    Nechcou JEMU přizpůsobit? No teda, co si to dovolujou :-)

                    2 0
                    • zbartos  

                      Nechtějí se přizpůsobit faktu, že mopedy jsou ekologická zátěž, zhouba fyzičky těch, kteří na nich jezdí a zhouba doposud klidných míst v odlehlé přírodě…

                      1 5
                      • roman 3D  

                        Asi si pořídí třetí éčko abych naštval ty lesní ekology a příspěvky rok dám 3× Rychlebky na éčku:-)

                        0 1
                        • liborg1982  

                          ?

                          0 0
                        • Lišák  

                          Rychlebky? Umělé traily? TY? Takový bojovník za přírodní cesty, který tvrdil, že na takový umělý paskvil nikdy nevjede? Nevěřím!

                          0 0
                      • mais  

                        No pokud pojedou na výlet na elektrokole z domova místo autem tak to proti autu ako zátěž není, zhouba fyzičky to taky není, to je kec, naopak mají šanci se držet v pásmu zátěže optimální pro spalování tuku, mohou docela dobře rehabilitovat kolena atd, zhoubou klidných míst v přírodě nejsou elektrokola, nebo kola, ale lidi, kteří lezou všude..

                        3 4
                        • J1RKA  

                          Souhlas s těma lidmi, ale asis nebyl na Snezce , když nejezdila lanovka, a pak když ji otevreli

                          1 1
                          • mais  

                            Ne nebyl na žádné václavaky nelezu když nemusím ani v Praze, ani na Sněžce ani u nás na Sumave

                            0 1
                            • zbartos  

                              Oni Ti tam z toho mopedisti udělají Václavák sami, ještě se budeš divit, kam všude se dá dojet na mopedu…

                              0 4
                        • hawrda  

                          Ty lidi se na ta kdysi klidná mista dostanou diky těm motorovým kolum.

                          Jinak by třeba ta mista byla klidná dal.

                          Ale to už se to probíralo v mnoha jiných vláknech leta zpět:).

                          3 1
                          • Jáchym 1  

                            Dovolím si nesouhlasit,nebo alespoň bych to nepaušalizoval.

                            Já na svých couračkách terénem kolem Brna nepociťuju nějak dramatický až obtěžující nárůst cyklistů na elektrokolech.

                            2 0
                            • J1RKA  

                              Dovolím si nesouhlasit, letos poprvé Luzicky a poměr tragickej, nejmíň ecek Jizerky pak Krusny,

                              0 1
                              • Jáchym 1  

                                Já to nerozporuju.

                                Je to lokalita od lokality.

                                Cíleně se do přeplněných míst nevydávám.

                                1 0
                          • mais  

                            Ty lidi se tam dostanou protože tam lezou, elektro kolo fakt není hlavní duvod ano nejezdí po horách bez motoru a ano objem turistiky vzrostl ale třeba v okolí špičáku to není o elektrokolech, ale o bikeparku a stejně jako lyžařům nestačí sjezdovky tak tam neukáznění bikeri vytváří bordel i mimo bike park, to že stezka špičák čertovo jezero přez zákaz kol je bike Strada to nemá nic spolecneho s e koly ale je to důkaz lidské idiocie

                            0 3
                            • J1RKA  

                              Pak se hlásím k ty Idiocie, pac proflaknuty cesty se nedají, tak jezdím všude jinde a tam zase občas prekazim chodcum

                              0 1
                            • Vrci  

                              Jenže bez toho elektromotoru, by buď seděli doma na prd e li, nebo místo 60 km za den ujeli 20, takže těch lidí by tam bylo méně, mnohem méně

                              1 2
                • AussigBiker  

                  Proto jezdí radši sám :)

                  0 1
                  • hawrda  

                    Na konci srpna v neděli jsem si tak seděl před chalupou pod Stožcem, většina lidí už odjela po víkendu domů, včetně různých cyklistů, kteří se u nás zastavují, protože je v chalupě otevřené okýnko s občerstvení.

                    A odjely i různé party padesátiletých starců na různých přípomocných prototypech, kteří se navlečeni v extra barevných vypasovaných dresech promenádují podél Vltavy.

                    V ten pozdní odpolední čas se u chalupy zjevila starší paní jak z jiného století. Staré obyčejné kolo a staré obyčejné šaty, vzadu na nosiči košík plný všelijakých bylinek.

                    Požádala o vodu a zmrzlinu. Voda byla z pramene, který vytéká pod Stožcem a nanuka jsem jí připsal na svůj účet.

                    Vyprávěla o svém cykloputování Šumavou a sběru těch bylinek.

                    Denně vyrážela za příznivého počasí někde od Černé v Pošumaví s nájezdem 80 – 100km.

                    Byla fakt úžasná, když odjížděla, koukal jsem za ní až zmizela v oblouku cesty, a vzpomněl si na všechny ty éčkaře, co nejsou sto ujet bez motoru ani pár kilometrů:).

                    4 2
                    • mais  

                      to je bezva, ta paní bude taky sekat trávu kosou a srpem, jsou všichni ostatni pro tebe untermensch, protože to nedělají/neumí a sekají to sekačkou?

                      Jako paní fajn, ale přijde mi, že už tady jen onanuješ svoje ego, jak to jde tvým způsobem a ostatní jsou trapky..

                      2 8
                      • hawrda  

                        Všechno je možný, tak jak to píšeš.

                        0 2
                      • cubista  

                        Typický žižkovský Pepík:-)))

                        2 1
                      • AussigBiker  

                        Jo, tohle je bomba.

                        Kazdopadne az si koupim ecko, tak jsem na ty kecy zvedavej, taky na budu za tustyho pitomce. Kazdopadne ale svoji lekarskou zpravu „komisi urcujici kdo muze jezdit na elektrokole“ ukazovat nebudu :) A Kdyz to pujde rad budu oboje kola kombinovat.

                        Ted jsem si vzpomnel, tak 2–3 roky jsem kratce ve vytahu mluvil s kurýrem na (normalnim) kole. 75 let, borec!

                        2 0
                    • stenli  

                      Ahoj, zdravím do oblíbeného Stožce, kde jsme s manželkou strávili v r. 2019 úžasnou dovču s bajkem (já nyní 53 let) a manželkou s ebajkem.

                      Máš jistě mé uznání, že stále makáš v kopcích za své a stejně tak vaše parta a paní z tvého příběhu.

                      Jste stále aktivní lidé, klobouk dolů.

                      V naší partě jsem na bajku bez éček zůstal poslední. A co nejdéle tak i zůstanu.

                      Ale jednou skončím na ebajku také.

                      Nemyslím si ale, že je potřeba hanět všechny ebajkery.

                      Nic o nich nevíš, pohrdáš jimi.

                      Zkus si někdy třeba u Plešného jezera s některými promluvit.

                      Poznáš doktory, podnikatele, právníky, …, mnoho z nich jsou skvělí lidé, kteří dělají mnoho dobrého pro jiné a patří jim za to také obdiv.

                      Že jsou workoholici, nemají čas na pravidelný trénink a proto ani fyzičku jako ty a tví kámoši ?

                      Že si chtějí odpočinout od svých stresů v krásné přírodě bez toho, aby se na měsíc odrovnali ?

                      Ale dělají mnoho dobrého zase jinak.

                      V naší partě jsou třeba většinou podnikatelé. Dávají lidem práci, přispívají na neziskovky, pomáhají lidem v nouzi, dělají charitu, věnují se vězňům.

                      Není dobré soudit jiné dle sebe.

                      Stylem, když to dělám já tímto způsobem, ten jediný je správný a tak by se měli chovat všichni ostatní.

                      Promluv si s nimi nejprve a pak dlouho přemýšlej, než někoho zase šmahem odsoudíš.

                      10 5
                      • hawrda  

                        Hezky jsi to napsal.

                        Na Plesnem jezeře jsem byl na počátku září, lidi tak akorat.

                        Povídal jsem si jen s jedním panem na ecku, kterému bylo 75 let, prý ještě před dvěma lety jezdil na normálním kole.

                        Fajn chlapík.

                        Jinak jsem celkem komunikativní jedinec, a nejen u našeho pivního okna, ale i jinde na trase pokecam s radou tech eckaru.

                        Pohoda.

                        To ovšem neznamená, ze na danou vec nemam svůj nazor.

                        Opravdu plno jedinců ecko provozuje jen z pohodlnosti

                        Když pominu Boubín či Tristolicnik, tak Stozecko muže na normálním kole objet kdejaký zdraví jedinec.

                        Oni se stejne většinou pohybují po rovině mezi Peci a Novým Udolim:). Pripadne na Dobrou.

                        Samotnou kapitolou jsou pak decka na eckach.

                        Také jich tam nemálo potkám.

                        Smutný pohled.

                        1 3
                      • psbiker  

                        Nerozumím proč má někdo pořád potřebu se obhajovat, že jezdí na éčku. Jiná disciplína, když tě baví, kde je problém? Je třeba si to uvědomit a neporovnávat se.

                        3 1
                        • cubista  

                          Spíše nechápu, proč když chce někdo poradit jakého bateriáka, tak mu někdo začne obsáhle vysvětlovat, proč bateriáka nemá chtít. Jinak ať si každý koupí, co chce a na co má peníze.

                          5 0
                          • Tomcat  

                            Ono nejde ani jestli jo, nebo ne, ale pro koho a na co.

                            0 2
                          • kejda  

                            No jo, ale tohle rigidní cyklouši prostě nejsou schopni dát, takže hned musí přispívat příběhem se starou babičkou, co jezdí 50 let denně 100 km na starém kole.

                            Takže se vlastně nic nedozvíš, protože ti to hned zahnojí stovkami příspěvků proč ne elektrokolo. A tazatel se tím pádem dozví kulový…:)

                            3 3
                    • shcorepi  

                      Na to okýnko máme s dětmi veselou vzpomínku, jak jsme tam unaveni po jízdě dali jídelní lístek komplet odshora až dolů – pizzu, klobásu, štrůdl, pivo, kafe, kofolu, nanuky a byli plně spokojeni. Krásné místo.

                      1 0
    • michomin  

      Dal jsi sem dotaz na výběr e-kola, proběhla nějaká diskuse, tak by mě zajímalo jak jsi pokročil s výběrem.

      1 0
      • 1967  

        Dobrý den ,zatím vyčkávám jelikož ceny padají dolu a začínají hezké slevy tak vyčkávám ale tak mám vybraná dvě kola a to https://www.akumo.cz/…-9-7-s_z153/ https://www.elektrokola.cz/…est-2023-831 hezký den.

        1 0
        • Markony  

          To první ne na 100%, to druhé no co říct slabé brzdy vidle taky nic moc.

          0 1
          • Janes  

            Aha, a jaký je problém u toho prvního? Jágr?

            0 1
            • Markony  

              Největší problém vidím v motoru, pak přehazovačka a brzdy taky nic moc, A náboje pokud mají správný popis tak je to šílenost : Crussis disc, ložisko věneček, 32D

              0 1
              • GFhifi  

                Mám motor Bafang 500 tri roky,ježděný v létě i v zimě.Najeto 13 200km a zatím bez sebemenších problémů.

                Takže to zase taková hrůza není.

                1 0
              • michomin  

                To první kolo za ty peníze celkem jde. To druhé už ne a nespraví to ani pohon od Shimana, což zakladatele patrně ovlivnilo.

                Nicméně by si zakladatel měl ujasnit, jestli chce kolo krosové, nebo horské.

                0 0
              • kejda  

                Já být pánem, tak si koupím ode mne toho Bullse :)))

                1 2
        • michomin  

          No, kdo chce kam…

          0 2
        • PetKa1  

          Vidím, že je ve výběru Kellys – tohle kolo jsem měl 2 roky – najeto cca 2000km – mělo sice slabší baterii ( 504wh) , ale v podstatě rám zůstal shodný – koukám, že je tam silnější baterie ???? a komponenty cca taky stejné .

          Za mne velká spokojenost – hlavně s motorem Panasonic GX ultimate – tichý a parádní zátah – bez jakéhokoliv problému – Panasonic tyto motory dělá už řadu let.......

          2 0
    • HadVoe  

      kupoval jsem v covidu 4 apache s bafangem do širší rodiny a zpětně to nehodnotím jak dobrou volbu – na 2 kolech odešly řídící jednotky, který si prý apache k motoru dobastluje sám.. první v záruce a druhá za +6000. takže bych doporučil spíš něco s tradičníma motorama bosch, shimano.. a koukat po lepší vidli, bo s celkovou váhou dostává dost zabrat. a nezapomenout na slušný brzdy.

      0 0
      • VojtaXY  

        On je problem, ze vyrobci. berou v 1. rade vykonny motor, potom velikost baterky, pak prevody a teprve potom resi vidlici a za tim az brzdy.

        0 0
        • J1RKA  

          Tak Trek uplne ne, ale zase to není úplně lidovka

          0 0
          • michomin  

            Záleží na modelu, na levnějších ožulí všechno. „Levnější“ model: https://www.trekbikes.com/…n-8/p/41707/?…

            0 0
            • mais  

              Zase to není třeba tak přehánět – požadavky místních uživatelů jsou často velmi nadprůměrné.

              Kombinace vidle Recon, pohon Deore a čtyřpístky Shimano jsou pro většinu uživatelů takového elektrokola v pohodě

              0 0
            • J1RKA  

              jsem mel namysli spis TYDLE :D

              0 0
              • PetKa1  

                Jooo toto je parádní – už jsem se na něm projel – je děláno hlavně na lehkost – slabší motor – pěkně si mákneš , ale ty sjezdy......????!!

                0 0
                • 1967  

                  Takže rozhodnuto a objednáno ,pro mé potřeby bude snad dostačující https://www.akumo.cz/…-8-m_z28850/#3162

                  0 0
                  • Dvojan1  

                    12s a středový motor 95Nm není šťastná volba. Připrav se na výměnu řetězu po 1000km. Na horský elektrokolo je ideál 10s.

                    2 0
                    • roman 3D  

                      Bohužel muším souhlasit , u druhého éčka jsem z 12 hned předělávat na 10s

                      1 0
                      • kejda  

                        Půlku z těch komponent bude hodně rychle měnit. Všechno pomalu Sram SX, na elektrokolo se to vůbec nehodí, je to bláto…

                        2 0
                  • michomin  

                    Jestli pak jsi objednal doplňkovou službu formátování lithiové baterie?

                    1 0
                    • mais  

                      Vojín Kefalin co si představujeme pod takovým hentym formátováním li baterie?

                      0 1
                      • michomin  

                        Určitě na to přijdeš.

                        0 1
                        • mais  

                          Aha takže canc neznalku

                          0 1
                          • michomin  

                            Aha, takže jsi na to nepřišel, experte. Přitom stačilo v mé reakci kliknout na znak zpět, experte, a podívat se do odkazu, který uvedl zakladatel, abys viděl, na co reaguji.

                            Prodejce totiž nabízí jako doplňkovou službu formátování baterie, tedy lithiové baterie. Víc za tím není, experte Terazky.

                            1 1
                            • mais  

                              Fajn a co to je to formátování..o­čekávám definici

                              0 1
                              • Vilém  

                                To se spis zeptej toho co to nabizi, ne?

                                0 1
                              • Jáchym 1  

                                Pokud si koupíte elektrokolo ,nemusíte se o první nabíjecí cyklus, nebo chcete-li takzvané „formátování baterie“ starat. Tuto činnost u všech elektrokol provedeme za Vás.

                                I přes to, že někde naleznete informace o tom, že baterie není třeba formátovat, je tento postup obecně výrobci baterií doporučen. Při prvním nabíjecím cyklu je třeba baterii plně nabít a následně nechat 1 – 2 hodiny odpočinout. Poté necháme baterii znovu ještě chvíli nabíjet. Tento postup před prvním použitím baterie by měl prodloužit životnost baterie.

                                Firmu,která to nabízí jsem vymazal.

                                0 2
                                • mais  

                                  Tvl to je naprostý vaginismus

                                  0 1
                                  • michomin  

                                    Kdybys neměl zatemněno a přehršel touhy to někomu nandat, tak by ti hned došlo, že jde o to, že prodejce chce peníze za nic, tedy za formátování lithiového akumulátoru.

                                    Jako pokání se jdi stydět do kouta.

                                    0 1
                                    • mais  

                                      Kdyby jsi neskočil na lep po nadsázce citátu s černých baronů, nebyla by potřeba pokračovat, ale když si si o to tak pěkně řekl…

                                      To že prodejci chtějí tahat prachy z ovečerk blbostma a neštítí se i rady přímo požárně nebezpečné – a to nechávat plně nabité baterie pro elektrokola pře zimu je znalým známo a moulům to nedojde ;)

                                      0 2
                                • yorg  

                                  Jen pro informaci. Ten popis nevede k prodloužení životnosti baterie.

                                  Nejdřív k pojmu formátování. Formátuje se disk nebo pro ty starší disketa. Akumulátory (a z jednotlivých akumulátorů se složí baterie) se neformátují, ale formují. Nastavují se tím meze odkud až kam má akumulátor fungovat. V praxi to je několik cyklů pomalého nabíjení 0,1C a vybíjení 0,1C. Nabíjení se ukončuje po uplynutí nejméně 16 hodin. Opakuje se, dokud nepřestane narůstat vybitá kapacita. Obvykle stačí 3 až 4 cykly. A používá se to jen u NiCd a NiMh akumulátorů.

                                  U litiových akumulátorů to nemá smysl, Použitá chemie akumulátorů určuje mez napětí odkud kam se článek nabíjí/vybíjí. Akumulátorů škodí kromě mechanického poškození překročení mezního napětí při nabíjení, podvybití nebo přetížení. Popsaný postup nemá žádný vliv na životnost baterie a doporučené opakované nabití po předchozím ukončeném nabíjení baterii spíše neprospěje než že by mělo prodloužit životnost protože se baterie obvykle při takovém „dobití“ zahřívá. Stejně tak baterii neprospěje stav, kdy už je baterie vybitá, vypnu ji, nechám odpočinout a po zapnutí vytáhnu zbytek energie, který tam ještě je. To už obvykle neuhlídá ani BMS (Battery Management System) a baterie jde do kytek. BMS hlídá baterii aby byla v limitech daných technologií.

                                  0 1
                                  • Jáchym 1  

                                    Já děkuju za snahu,ale asi jsi nepochopil,proč jsem překopíroval ten text.

                                    0 1
                                    • yorg  

                                      Asi ne, protože jeho obsah je spíše škodlivý. A pokud to mělo být jak ukázka nesmyslu, tak jsem se to nedovtípil. Příště prosím označit. :-)

                                      0 1
                                      • Jáchym 1  

                                        Ano,byla to ukázka nesmyslu.

                                        Tuto placenou,nesmyslnou službu nabízí více firem.

                                        Jsem doufal,že je to obecně známé.

                                        Omlouvám se :-)

                                        0 1
                                    • Vilém  

                                      Takovych bylo evidentne vic:)

                                      0 1
                                • Jáchym 1  

                                  Pro palce dolů viz.odpověď pro yorg.

                                  0 1
                  • Dvojan1  

                    Určitě pohlednější a lepší než Crussis. Asi bych to přehodnotil. https://www.akumo.cz/…seda_z31924/

                    2 2
    • blackboy007  

      https://obchod.topkolo.cz/…elektrokola/?… kukni na rwnto web spousta značek

      0 0
      • 1967  

        No tak to ste mě nepotěšily ,ještě jsem to nestihl objednat sic jsem musel na noční ,tak ještě pokouknu co jste mi poslali ,děkuji za radu.

        0 0
        • 1967  

          A co říkáte na tohle , je to novinka Leader Fox dělají to jak Bafank 510 tak Panasonik motor https://www.kolaglaser.cz/…5l-2023.html

          1 1
          • michomin  

            Ty budeš jeden z těch, kteří nejsou schopni se rozhodnout co vlastně chtějí a předhazují další a další kola a stejně si nevyberou.

            Už jsi zde uvedl krosové kolo, HT i celopéro. Nejdřív si udělej jasno jaký typ chceš a pak se ptej na konkrétní model.

            Mimochodem, lidé jako ty si často nevyberou a občas založí nové vlákno se stejným dotazem.

            0 1
            • 1967  

              Ale vím co chci, ale nechám si poradit, co je lepší, nekupuješ kolo na 1 rok.

              1 0
              • michomin  

                Je mi to jasné.Tak to shrnu: dal jsi sem odkazy na krosové kolo, HT 29, HT 27,5, full 29, zbývá tedy ještě full 27,5. Neklamný znak, že víš naprosto přesně co chceš.

                0 1
              • Vilém  

                Moc nechapu co resis, kdyz vcera bylo rozhodnuto a objednano.

                0 1
              • sodek  

                Jako že ti někdo má říct říct jestli je lepší HT nebo celopéro?

                0 1
          • 1967  

            A nebo toto od stejné značky https://www.penta.cz/…d208381.html?…

            1 0
          • Dvojan1  

            Viděl jsi ty kola Crussis a LF osobně? Jsou to hnusný mastodonti. Ty značky jsou vlastně stejný. A pozor na Bafang, pod 20% baterie je omezena přípomoc.

            0 1
            • mais  

              Jako prakticky u ničeho – jakmile je baterka pod dvacet procent je to výrazně měkčí zdroj , takže víc lítá napětí pod zátěží

              0 1
              • Dvojan1  

                To asi neplatí u Shimana. Já mám neměnou přípomoc až do 2%baterie, pak se přepne na eco.

                0 1
                • mais  

                  je to u všeho, je to elektro- chemická vlastnost baterky – stoupne vnitřní odpor – respektive je to spíš vidět ve spektru impedance a začne jí se zátěží víc cvičit napětí pod zátěží – jako ochrana je proti tomu – respektive omezení jevu je umožnit přes BMS pracovat s vyšším zatížením a posun odpojovacího napětí , ale platíš za to životností a i tak to poznáš

                  0 1
            • michomin  

              Spíš mi připadá že MTF a Crusis jsou hodně podobný.

              1 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.