• Baba-Ji

    Nedávno přidaná fotka http://www.bike-forum.cz/…l-42987.html mně přiměla založit tohle téma, které jsem v historii nenašel.

    V podobných pasážích mám často problém ve volbě rychlé nebo „bezpečné“ stopy a jedu na můj vkus zbytečně pomalu.

    Existují nějaké obecné rady/tipy/triky jak (zpravidla za jízdy „na oči“) volit co nejoptimálněj­ší stopu?

    0 0
    • ZuzicK  

      Jezdit, jezdit, jezdit. Dobrý je jezdit za někým kdo to má v rukách a očích a následně si to projet sám, postupně pak získáš ten pohled v očích taky.

      0 0
      • Baba-Ji  

        mluvím hlavně o jízdě na oči, pokud už úsek trochu znám, tak samo tohle neřeším. Ono nejde o to, že bych nevěděl, jak jakou terénní situaci jízdně vyřešit, jen to prostě během prvního průjezdu jako by nestíhám celé „zrekognoskovat“(ten terén) a tím pádem ani nemůžu najít tu nejlepší stopu, že.

        tak mně právě zajímalo, jestli to lze řešit nějakým systematickým postupem.

        0 0
        • mr.antik  

          nejde

          0 0
        • ZuzicK  

          Píšu z vlastní zkušenosti ;-) Já se naučila volit stopu ježděním za mr.antíkem. Je to sice dlouhodobý proces, ale na mne funguje. Byly sjezdy, kde jsem neviděla sjízdnou stopu, stačilo si tam stoupnout, probrat stopu, projet a zjistit, že to nakonec není tak strašný. Pak si věříš čím dál více a vidíš stopy i na trailech, který jedeš „na oči“, protože zkušenosti. Systematicky.. prostě jezdit a jezdit i výzvy (nejen z kopce) :-)

          0 0
          • Baba-Ji  

            a tak zastavit nahore, zceknout pohledem dolu(pokud lze) a pak jet, to mne nedela problem. Ale resit tohle vse za jizdy, ktera ma trochu flow a rychlost, tak to neprobiha dle mych predstav.

            No asi mne nezbyva nez zacit vic jezdit v mne neznamych terenech a proste „naslepo“ to tam posilat :D

            0 0
            • mr.antik  

              no to rozhodně není dobrý zbytečně riskovat, i když někdo z toho m á dobrej pocit. Lepší je naučit se dojet na hranu, třeba zpomalit, milivteřinku popřemýšlet a pustit to tam.

              0 0
              • Baba-Ji  

                no a ty milivterinky bych prave chtel promenit v co nejplynulejsi jizdu, protoze na muj vkus jsou ty moje milivterinky zbytecne moc dlouhe

                0 0
                • black.horse  

                  radši obětovat pár vteřin než se zranit, toliko můj názor na věc:-) lepší být pár vteřin srab než být celej život mrtvej:-D

                  0 0
                • ZuzicK  

                  Já jsem teda špatnej závodník :-) Raději i vteřinku, než se někde vyválet v šutrech. Ty přibrždění k tomu dle mne při jízdě na oči patří, ani nejlepší biker nepojede kudlu tam kam nevidí pokud to nezná.

                  0 0
                • JSt  

                  podle me jsi ovlivnenej mtb filmama, kde borci jedou pekne plynule, pac to nemaji jen nacteny, ale aji najety. ;-)

                  0 0
                  • deekay  

                    a jeste je to sestrihany ;)

                    0 0
                  • Baba-Ji  

                    ale prd videa, zas tak naivni nejsem, to vidim na spolujedoucich lidech, ze jedu hovno stopu

                    0 0
                    • mr.antik  

                      to by chtělo asi konkrétní příklad, protože když někam nevidíš, tak prostě nemůžeš v tu chvíli vědět, jestli tam najíždíš dobrou stopou nebo ne.

                      Pokud ta stopa je, tak je to tím, že prostě už maj najžděno víc trailů a ono je to většinou tak nějak podobné

                      0 0
      • cyklista30  

        Dobré je jet za někým i když to v rukách nemá – jak začne padat volím jinou stopu :)

        0 0
      • Elwing  

        Nojo, ale to tě ten za kým jedeš nesmí navést do nějaké bejkárny, kterou dá a ty ne :)

        Já raději první, pak akorát tomu přede mnou nadávám, jakou blbou stopou to jezdí a nikdo to už nechce poslouchat.

        0 0
        • ZuzicK  

          Tak mr.antik moje dispozice zná :-) Na skoky se ho taky ptám, jestli to dám a co mám očekávat, bo moje párátka by mne nemusela unést a naraženýho všelicos už jsem měla dost :-) Je to takový můj guru :-D

          0 0
          • Elwing  

            skoky snad bez prohlídnutí nikdo nedává 8-)

            0 0
            • lutte1  

              :D jednou jsem jel na XC pevňáku za kámošem co jel na endurku a jelikož sem nechtěl stavit tak sem na oči skákal asi 4 menší gapy kolem 3–4m :D

              0 0
            • gazman  

              Proc ne, kdyz je videt aspon moment pred odpalem dopad tak neni problem posilat skoky na oci.

              0 0
    • Baba-Ji  

      resp. jedu zbytečně „pomalu“, ale častěji vyjedu někam dop*dele a pak zas musím pracně najíždět do jakéž takéž „stopy“.

      0 0
    • black.horse  

      Kdysi jsem četl jedno nádherný přirovnání (jestli se nepletu, autorem byl Rob Trnka): jede z kopce čistě a plynule, jako když teče voda

      A většinou to platí, když nemám vybranou nějakou jasnou stopu (známý terén, atd), tak narychlo se snažím hledat cestu nejmenšího odporu a maximální plynulosti. Prostě jako když teče voda. Jedinej rozpor kterej mě napadá jsou traverzy, kde je naslepo lepší začínat horní stopou, rpotože na klesnutí je času vždycky dost a jak sjedeš dolejc, tak zpátky nahoru to jde vždycky blbě…

      0 0
      • mr.antik  

        jenže to neplatí vždycky a pak se někde zasekneš. Prostě se to dá vyrešit buď tak, že to máš v oku (praxe) a vidíš dostatečně před sebe, pokud to jde. Nebo máš schopnosti si poradit i s krizovkou nebo jí včas předejít.

        To je důvod, proč to opravdovým borcům jde i na oči – protože už jeli x-krát horší :-)

        0 0
      • Baba-Ji  

        a v tom je prave ten problem, to hledani mne trva na muj vkus prilis dlouho a nebo se dostanu do nejakeho „slepeho ramene“

        0 0
        • goofy  

          Uceny z nebe nespad, cili jezdit jezdit jezdit. Pri chuzi do kopce se cumet po stopach, kde by to tak asi slo. No proste zadne moudro na to neni :-)

          0 0
          • Baba-Ji  

            pri chuzi do kopce, pokud je kopec dlouhy, si to stejne nezapamatuju, az na vyjimecne mista

            0 0
            • goofy  

              Tak jedna se hlavne o ty vyjimecne mista. Celou trat si nema smysl pamatovat…

              btw: posledni dobou, kdyz jsem sel nejaky usek si rikam, ze jsem asi magor tudma jezdit dolu, kdyz jsem pak sedel na kole, tak mi to pripadalo jako paradni usek :-)))

              0 0
              • Baba-Ji  

                jj, jak se jde kolikrat nekudy kde clovek jezdiva pesky, tak nekdy krouti hlavou(hlavne pak nekteri nejezdici znami/pritelkyne :D) …ale proste je to tak, ze hodne veci je jednodussi sjet, nez sejit

                0 0
        • mr.antik  

          záleží co je to slepé rameno, jestli je to opravdu fyzikálně nesjízdné, tak bych se tim nestresoval, holt se stane, shora není všechno vidět. Pokud je to nějak sjídné, ale tak vytlačit a znovu :-)

          0 0
          • Baba-Ji  

            ne nesjizdne, ale neadekvatne brzdici pasaz, treba ..kdy o metr dal by se to dalo krasne relativne plynule projet

            0 0
          • mr.antik  

            stane se, pokud to opravdu není vidět (za zatáčkou, za nějakým horizontem) a neznáš směr průběh trailu krajinou, tak prostě nemáš šanci a je blbost to někam naslepo pouštět, můžou tam být cokoliv. Prostě realita není bajkový video :-)

            Rychlost bych řešil až při dalším průjezdu.

            0 0
            • Baba-Ji  

              Tak jasny. Jen kolikrat kdyz jedem v parte, tak proste vidim, ze jim nedela problem z nejakeho duvodu jet plynulejsi stopu(jet za nema nemuzu, paac bych je pak nemoh predjet a nevidel, co za prekazky jsou pred nama, ze :)). Zas nejaky diametralni rozdil mezi nama neni, vsichni jezdime stejne veci s podobnou mirou pudu sebezachovy.

              Mozna jen zkusim vypnout tu navigacku v hlave a jet vic na autopilota(nedavno jsem se pristih, ze jednu pasaz na Fr trati jsem jezdil tak nejak automaticky skvele, ale jak jsme ji pak s kamosema zacli rozebirat a zacal jsem pri prujezdu premyslet, tak od te doby to projizdim jak debil).

              0 0
    • McBlacky  

      podle mě když to nemáš najetý tak bys musel být fakt bezmozek to tam valit na oči plnej s tím, že za další točkou, horizontem bude třeba metr díra do metrovejch šutrů kde prostě končíš at děláš co děláš :)

      0 0
    • Elwing  

      Hehe, dobrý téma. Normálně jedu, koukám a říkám si – tady to narvu, támhle trochu zatáhnu, bacha na pedál… no a nějak to prostě jde :)

      Na oči problém nemám, spíš když jedu stejnou trať po několikáté a chci volit třeba těžší stopu, tak mi dá práci si zapamatovat kudy. Vždycky mě to vede cestou nejměnšího odporu.

      0 0
      • Baba-Ji  

        jo, to s tim zapamatovanim to mam stejne :D

        …a jinak behem jizdy mne bezi stejne veci + jeste se prave snazim najit nejakou tu rychlejsi cestu(a pak jsem v tom nekdy ztracen a musim si neadekvatne pribrzdit, abych se v tom – „stopach“ zorientoval

        0 0
        • goofy  

          Tak necekej, ze na oci budes pokazde hledat tu nejrychlejsi stopu a pojedes stejnou kudlu, jak v najetem useku. To je podle me unreal si to myslet, a na oci obcas proste musis krapet vic pribrzdit…

          0 0
          • Elwing  

            To je jasný, někde kam není vidět za hranu to taky nepošlu. Ale to se často nestává.

            0 0
          • karliner  

            Počkej, uvědomuješ si, že jsi na BF? Přibrzdit???

            0 0
          • Baba-Ji  

            to samozrejme necekam, ale snazim se zrychlit a zbezpecnit jizdu na oci

            0 0
            • goofy  

              Tak nesedet u kompu a hybaj na kolo! :-)

              Ale ne, i v usecich, kde neni bordel, a da se to docela dost pustit, tak stejne na oci nikdy nepojedu tak rychle jak v parku. Uz jenom proto, ze ja osobne se vetsinou pohybuju po turistickych chodnicich, a nikdy clovek nemuze tusit, co ho za zatackou bude cekat (strom, pes, rozcileny ajtak :-)… )

              0 0
              • Baba-Ji  

                kdybych mel dostatecne tucne konto, nebo nejaky funkcni penezovod a nemusel sedet v hokne, rad bych uz nekde na kole solil triko potem ;)

                0 0
                • Elwing  

                  Bych se klidně i na tu rachotu vys****, kdyby nebyly venku tuny bahna :(

                  0 0
                  • mr.antik  

                    všechno je o prachách. U nás bahno neni.

                    0 0
                  • Baba-Ji  

                    tady taky furt chcalo a ted to bude v lese bahenni peklo, takze to cloveka mimo silnic az tak netahne

                    0 0
              • Smazaný účet  

                takhle jsem to „na oci“ pustil pri ceste z travneho jak se jede po sjezdovce…a na konci mne prekvapil asi 50–70 dropik(vyssi mez), ktery se schoval v trave…kdybych o nem vedel, tak pohoda, ale jak vykouknul, tak jsem trochu panikaril:)

                0 0
                • Baba-Ji  

                  ze potkam dropy mne az tak nevyvadi z miry(da se rict, ze je mam rad :)), spis se bojim, ze v rychlosti prehlidnu prekazku, o kterou seknu predni kolo, vidle uz to nepobere a pekne se prolitnu pres rodla

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    no jasny..jiny level:)…on uz to byl dojezd, takze jsem si vklidu sednul, nasadil zevl posez, rozlizel a se zrazu toto…stihl jsem se trochu srovnat, potahnout a pohoda, ale i tak no:)

                    0 0
    • Mobidyk1  

      můj názor je že techniku dostaneš jen tím že budeš v terénu jezdit a jezdit. Byl jsem vždy technicky hodně slabej ale dost mě nakoply vyjížďky s Ústeckejma klukama. Jezdíval jsem jim za zadnem a zkoušel držet tempo. Občas mě vypekli a nechali jet prvního :) Pokud jsem slezl tak se do mě hned pustily :D Pak jsem už raději neslejzal a občas spadnul než poslouchat výsměšky :) Za dva roky jsem se dostal na jejich úroveň.

      0 0
      • Baba-Ji  

        To kazdopadne.

        Mne az tak ale nedela problem technika jako takova, ale pouze technika cteni terenu, resp. cteni stop v terenu by se u mne mohla zlepsit, myslim. Tady nevim, jak se zlepsit, v ostatnich odvetvich zhruba vim, co mam delat, i kdyz to treba neumim.

        0 0
        • Mobidyk1  

          tak je to zase o uzkušenosti. Koukat dál před sebe a zároveň hlídat přední kolo kam ho směruju. Občas se taky stane že člověk pošle kolo do horší stopy, pak to neřešit a prostě to nějak odpilotovat a už hledat kudy se budu motat dál. Iděální stopa často neexistuje, prostě kolo posílám pocitově tak kde si myslim že je pro mě lépe. Často pozoruju, že podobně zkušení volí různou stopu a vždy sjedou. Já mám třeba raději přímočařejší jízdu s minimem točení. Raději někde seskočím napřímo schod než složitě odjíždět. Někdo zase dokáže bravurně namotat bika skoro kdekoli. Můj názor je jet svoje podle toho na co se cítim a nekomplikovat si hlavu tim kudy že je ta správná cestička. Mám pocit že zkušenější člověk už dokáže jet čistší hlavou a soustžedí se spíš na kolo pod sebou jak ho idealně krotit, zároveň kouká kudy za několik sekund. Ale učit se to asi nedá.

          0 0
    • smash_mouth  

      Covece premejslis o podobnejch vecech … :-D

      Jedna pravda je bejt vyjezdenej … ale neni cela.

      Velmi podstatna vec je kam pri jizde koukas .. kousek pred predni kolo nebo dal dopredu? To zasadne ovlivnuje flow!

      Je o tom moc peknej clanek na Mountain Bike Action 2/2013.

      Kdyz jedes za nekym tak ti sice ukazuje jak rychle se to da ale zaroven sledujes vic jeho a odstup nez kam presne najedes, ani to neni treba, ohlida to za tebe periferni videni, ktery fungujue automaticky.

      Ma to svete div se i svoje bezpečnostní vyhody .. že? Mene casto se ti stane ze do neceho vlitnes i kdyz to tam neznas.

      0 0
      • KRAJIC  

        To je velká pravda a můj celkem zásadní problém – dívám se málo před sebe. Nejmarkantněji se to u mne projevuje, na lavicích a skocích obecně, kde to paradoxně znám – při jízdě na oči ani tak ne – ale právě toto je hodně o vyježděnosti a formě – pokud si věříš, tak ten obranný mechanismus kontrolovat každý oblázek jestli tě nekatapultuje snáze vypneš.

        0 0
    • Jakobo  

      Co dolu, to se nejak sjede, ale nahoru! Tady v Norsku, kde bydlim je takovych cesticek spousta a taky bych si rad zlepsil techniku. Kdyz jsem nedavno podobny singl za barakem jezdil skoro denne, ze to casem vyjedu bez zastaveni, zlepseni jsem nedosahl.

      Ja myslim, ze tady se uz narazi na limit kola vubec, hlavne HT, pokud nekdo nema tak skvelou techniku jak Chris Akkrig, ale ten by to asi vyjel i na vratech od chliva.

      0 0
      • jonti  

        Me velmi pomohla 29 s dlouhou zadni stavbou, a taky hodne pomuze mit co nejvetsi vykon.

        0 0
    • Neunzikger  

      Máš kolo rychlejší než oči a hlavu. Oči pořešíš tak, že se budeš dívat více dopředu. Pak je třeba to podpořit kapacitnější krátkodobou pamětí. Dále si uvědom hranici obtížnosti terénu, kterou zmákne materiál a tělo samo – a tu se snaž posouvat, aby ses nezahlcoval malichernostmi. Zabývej se jen tím, co je potřeba aktivně ujezdit.

      Dobré je vnést nový impuls do vlastního ježdění, aby známé trasy vyžadovaly nová řešení. Mně se osvědčilo přezutí na pláště s minimálním vzorkem, rezultoval z toho rychlý progres v technice. To je asi nejdostupnější změna, je možné, že třeba přechod na pevnou vidli by taky vnesl impuls ke změně.

      0 0
      • Elwing  

        Přechod na pevnou vidli by byl pro mě rozhodně impuls ke změně – přestat jezdit :))

        0 0
        • ZuzicK  

          :-D Hele kup si taky silničku, mě to na té rovině u nás začalo i bavit :-)

          0 0
          • Elwing  

            V Praze není kde, to je problém. Před pár lety jsem si ji půjčovala na víkend a to mi stačilo. Tři kola jsou pro mě akorát.

            0 0
            • Elwing  

              To bylo na Zuzick…

              0 0
            • ZuzicK  

              To jo, lokalita je důležitá :-/ Pokud tam nemáte napojení na hezké vesnické silničky, je to k prdu.

              0 0
            • fousac  

              stromovka?

              0 0
              • Elwing  

                Ta je dobrá leda tak na pivo :) Teď jsme poněkud oblíčení barikádama.

                0 0
                • fousac  

                  Ale víš, jak bys při 40km/h na silničče ve stromovce pocvičila volbu stopy, techniku jízdy a taranování pohyblivých cílů?

                  0 0
                  • Elwing  

                    Poslední dobou jsou tam fakt davy lidí. To dřív nebylo, to tam jezdily akorát maminky s kočárkama, puberťáci zevlovali na lavičkách a v křoví úchyláci v dlouhých kabátech.

                    0 0
                    • cabbage  

                      Nj, ale tos tam jezdila jako studentka, ne pracující po práci..

                      0 0
                      • Elwing  

                        Nevím jak ty, ale já pracovala i při studiu ;) A když ne, tak jsem chodila hodně pozdě z hospody…

                        0 0
            • MichaelSimek  

              ale tak taky se da z naseho smeru(smer kokorin a tam a tak), jenom je to porad stejny trasy pokud clovek nechce jet 200, a na to nemam mentalne na silnici, na biku se da dycky najit nejaky bonus

              0 0
      • Baba-Ji  

        Konecne rada, ktere trochu rozumim, jak se zlepsit.

        To bude asi i kus meho problemu, zahlcuju se malichernostmi a pak je kolo rychlejsi, nez hlava. Obecne se dost kocham, skoro jako pan doktor, vsimam si spousty veci, na ktere lidi nekoukaji(napr. nekam jdem a furt nekomu neco ukazuju, nejake detaily) a ono se to pak tak nejak podvedome preleva i do te jizdy.

        0 0
        • jonys  

          A není to tak lepší?? Takovou vlastnost by sis měl spíš pěstovat, ne ju „léčit“.

          0 0
        • jonys  

          A není to tak lepší?? Takovou vlastnost by sis měl spíš pěstovat, ne ju „léčit“.

          0 0
        • jonys  

          A není to tak lepší?? Takovou vlastnost by sis měl spíš pěstovat, ne ju „léčit“.

          0 0
      • karliner  

        Mě by zajímalo, jak pracuješ s tou krátkodobou pamětí, aby byla kapacitnější. Nehulit jointy – to chápu, ale to asi nestačí, navác to kapacitu nezvýší, ale jen nesníží..

        0 0
        • Neunzikger  

          Před technickým sjížděním si nahoře nedávám pivo. S pivkem musím výrazně zvolnit a užít si lokaci jen se zevlingem, při svižnějším tempu nestíhám rozmyslet a jsem ve všem pozdě – to je o ústa a pocity z toho nejsou libé. A s tím zvyšováním kapacity – nevím a neřeším to, já už jsem ve věku, kdy je člověk rád, že se to nezhoršuje moc rychle. Já jsem marnej v jízdě za někým, když mi brání ve výhledu. Bo nezávodím, radši počkám.

          0 0
          • Baba-Ji  

            ja naopak po pivu zrychluju(ale jen z kopce:)), paac neresim tolik (casto nepodstatnych) detailu, zase kdyz si dam speka, tak ve 4 z 5 pripadu jedu jak posrany a v jednom pripade z peti jedu rychleji a technicky lip

            0 0
            • jIrI___  

              Zkoušel sis místo toho špeka lupnout nějakou pro jezdění „přívětivější“ dro­gu?

              0 0
              • Baba-Ji  

                tak treba kamarad ma gandzu jako biking-friendly drogu, pred kazdou vyjizdkou si da pro odvahu a lepsi skill :D …ale na mne to teda pusobi spis opacne, jak pisu vys

                …myslis treba tripy nebo houby? to by byl sice ulet, ale jizda by to asi byla strasna :D

                0 0
                • jIrI___  

                  Konkrétní laskominu ti neporadím, v těchto věcech s neorientuju. Ale věřím, že existuje něco na „zbystření“ smyslu, zrychlení reakcí, atd. :)

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    takze koks by mohl fachcit :)

                    …jinak v nejakem dokumentu, mozna o drogach uzivanych zviraty, byl tygr, ktery pred lovem olizoval nejakou kytku prave pro zbystreni smyslu

                    0 0
                    • fousac  

                      se ty zvirata nezdaj… v jinym dokumentu marne patrali po duvodu na prvni pohled zbytecny a nelogicky migrace stada pakonu (nebo tak neceho) pres pul afriky a pak zjistili, ze tam z jara spasaj taky nejaky halucinogenni chrosti..

                      0 0
                    • JSt  

                      nebo zabu bys mohl oliznout ;-)

                      0 0
                    • nitraq  

                      Ve škole nás učili, že srnky se chodí sjíždět na tisu:) Jak ho znají, tak ví, kolik toho můžou sežrat, aby se neotrávily. Ale třeba koně jsou hloupý a místo sjetí pojdou na otravu.

                      0 0
                • mr.antik  

                  kluci s placatýma kšilatama loupou redbully

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    to ja na vyjizdkach lupu sojove suky a SHOCK ve forme hroznoveho cukru …zatim vzdycky stacilo :)

                    0 0
        • JSt  

          musis valit inci matros nez gandzu. ;-)

          0 0
    • xshreck  

      hlavně nebzdit :D

      0 0
      • Ralan  

        Na tom fakt něco bude!

        Během posledního týdne jsem se dvakrát vysekal. Jeden případ byl když jsem v zatáčce na štěrku přibrzdil. Už jsem hubou dřel kamínky :)

        Druhý když mi to na mokrém kořenu podél po cestě podjelo a já se poroučel zrovna do stromu.

        Pro příště brzdit dřív a nebo vůbec? :D

        0 0
        • xshreck  

          teda extra těžké sjezdy jsme zatím letos nejel, ale něco na kluzkém blátě ano. Za mě – nepoužívat v těchle situacích přední brzdu nebo jen velmi opatrně. Snažit se to přejet s co největší rychlostí, nerovnosti brát celým tělem. Co jde přeskákat, vybírat si nejrovnější místa.

          čím pomaleji člověk jede, tím hůř se přes překážku přejíždí a má menší balanc. Kor když vidím video kde borec brzdí, jede jak pos… najendou kamínek a letí přes řídítka.

          Tak to vidím já, ono je něco jinýho kecat a něco jinýho jet. Párkrát jsem byl dost posranej. Poslední krizovka byla minulý rok na jendom trošku kamenitějším sjezdíčku. Moc jsem přebrzdil předek (letěl jsem přímo na šutr) a už mě to shazovalo. Pak jsem to rozjel a jelo se mi líp.

          Jako první bych ve sjezdech doporučil vypnout mozek, nechat působit adrenalin a užívat si to :D

          0 0
          • Tomínos  

            Tak tohle mi v maštalích na mokrých kořenech fakt nepomáhalo :-)

            0 0
          • Ralan  

            Já si třeba nedovedu vybavit co to prostě je „těžký“ sjezd. Ne že bych jezdil něco extra, ale nevím kde je ta hranice. Samozřejmě pro každého je jiná, ale nevím co si představit pod pojmem těžký sjezd…

            Ten štěrk to byla jen zatáčka z kopce tady na vesici, takže žádný sjezd ;)

            Co se toho druhého týče, bylo to na závodě a jel jsem za jedním týpkem, takže rychleji se nedalo. A jak byl ten kořen šikmo po směru, tak to podjelo a byl jsem dole. Přeskočil jsem to pak 2×, už jsem si dal pozor. Ale já nejsem vůbec zvyklý v takových podmínkách jezdit. Jezdím když je hezky a takhle v bahnu jsem jel poprvé a na mále jsem měl párkrát i v bahně kde si to jede kam chce.

            A ve sjezdech jako takových jsem zatím nespadl. Většinou ten mozek vypnu, ale jezdím na pohodu a z kopce si to spíš užívám, protože jezdím věčně sám, tak mě nahoru mě nikdo nikam nežene a z kopce si jedu to svoje.

            0 0
            • mr.antik  

              většiná pádů se děje tam, kde to člověk podcení nebo už je unavenej. Mně se nejlíp jezdí, když když vjedu někam rozjetej a rozpumpovanej. Na to je dobrá teleskopka, žádný zastavování před sjezdem, když to není jinak nutný

              0 0
            • blisterexist  

              pro mě byli nejtěžší sjezdy v alpách po tur. značkách

              to jsem nikde jinde nezažil, a kdybych předem věděl kam jedu tak bych to nejsel, jenže takhle si to pustil z kopce a zastavit nešlo, kameny a kořeny jako kráva, sklon jako prase

              0 0
              • Ralan  

                Tak to já zas takhle někde nejezdil. Nevím co tak považovat za nejtěžší a o nějakém sjezdu v okolí nevím. To by mi jiní mohli poradit kde je nějaký těžký.

                Co tak nejtěžšího mi přišlo byl kopec za barákem, kde je taky velký sklon, v prostřed je od vody vymleté koryto a povrch je takový hrubší písek. Jedu za sedlem, brzdí se blbě na tom povrchu a ještě k tomu to strašně táhne do toho rygolu.

                To samé když zkouším jezdit kopce na motokrosové trati. To je to samé. Sice to má sklon, ale má to pár metrů a je to spíš o tom jestli mám strach nebo ne ;) Párkrát se mi stalo že jsem moc zatáhnul za přední a už sem letěl dopředu…Ale za sjezdy to nepovažuju, to spíš je takový kopec na vyblbnutí.

                0 0
          • JSt  

            podle me jeden nesmysl, resp. nebezpecna rada vedle druhe. :-D

            0 0
            • xshreck  

              tim by se dalo poukazat na to, ze ne vse je pro kazdyho :D

              na otazku nahore. pro nekoho je tezkej sjezd kopecek s malym rygolem. ja jako tezke sjezdy beru velke klesani za mokra s velkymi volnymy sutry, nebo neco prudkeho na kluzkem blate. a pokud je neco obohacene o klouzave koreny, mnamka!

              0 0
            • xshreck  

              ale je pravda ze co jsem se bal jezdit, tak proste nepremyslet nad tim kudy jet ale proste to pustit. pokud budu nazemi = spatna volba. pokud to ustojim jen tak tak, taky to bude asi spatna volba :D

              ono jde brat ze nebezpecny sjezd je i siroka cesta s volnym sterkem za barakem v zatacce. tam pribrzdeni = skoro jistej a necekanej pad.

              nejvic ztrat bylo z vyplaseni :D me uz to uceni leze na mozek, zasrany statnice :D

              0 0
              • Ralan  

                V tom případě když jezdím jen za sucha tak jsem těžký sjezd nejel, ale je to pro každého jinak. Prostě nevím co už je a co ne, ale stejně to je jen slovíčkaření, buď sjedu, nebo ne. Spíš kdyby někdo řekl v okolí co jezdím…jo, tohle už je těžký, tohle ještě ne. Ale je to fuk.

                To samé to je s technickým sjezdem…co já vím, jestli vůbec v okolí bych něco našel. Nebo třeba někomu to přijde a někomu ne. Nevím, chtělo by to konkrétní příklad, kde mám třeba i já možnost zajet.

                Ale taky nikdy při sjezdu nepřemýšlím nad tím kudy jedu apod. Prostě to nějak pustím, někde jedu a nějak to dopadne.

                0 0
                • xshreck  

                  Nezbývá než souhlasit :)

                  0 0
                • tonik666  

                  Si třeba přečti o enduru v Kraslicích. Nejvíc mě v reportu ze závodu pobavila hláška

                  „Dál už bylo SSD klasický – jestli jste o tomhle trailu někdo neslyšel, tak vězte, že je to prudší než cokoliv, co jste kdy jeli. Vidim, jak se ironicky pousmíváte s určitou hrdostí na to, že jste sjeli Jarovskou skálu nebo nějakou podobmou hovadinu. Samá voda – jestli jste nejeli SSD nebo se nesnažili bojovat s rozbahněnou DH tratí světovýho poháru v Champéry, pravděpodobně si to neumíte ani zdaleka představit.“

                  Jarovská skála je docela těžká :) Třeba video tady

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak Jarovskou nedělá těžkou až tak technická náročnost, jako spíš respekt z toho srázu vlevo…

                    0 0
                  • goofy  

                    Jak to muze byt tezke, kdyz to jde sjet se sedlem v nebesich?

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      taky si říkám :), kdyby si zhodil sedlovku, když už stál nebo to jel podruhé , tak by tlamu nehodil :-D

                      0 0
                  • Elwing  

                    A co Zvolouš? :)

                    0 0
                  • mr.antik  

                    jestli se to dá sjet na HT XC se sedlovkou nahoře, tak už to přirovnání začínám chápat :-) Ale tu pověstnou skálu jinak neznám

                    0 0
                    • JakeF  

                      Na XC HT se dá sjet hodně i se sedlovkou nahoře :). Ale jak jsem psal, Jarovská není taková hrana, ale při chybě tam hrozí pár metrů poletu…

                      0 0
                  • Radek Broz  

                    Rád vidím, že to lidi čtou;)

                    0 0
                  • gazman  

                    To věřím že je ten SSD tedy větší peklíčko než tendle Jarovský obrubník:-D

                    0 0
    • lutte1  

      Já pokud jedu něco na oči, technický sjezd. Tak se co nejvíc uvolním v rukou a nohou a prostě co mě překvapí tak potlumim.

      Když jedeš rychleji je dobrý být pořád připraven na to že tě něco zaskočí a musíš třeba zastavit nebo vjet mimo ideální stopu. Rozhodně neni dobrý jezdit na oči s představou že to sjedeš celý uplně plynule a bez chyby, většinou tě to někde vytrestá.

      Jinak co se týče výběru stopy tak já asi porovnávám jen velikost překážek. Snažim se vyhejbát dírám kde utopím celý přední kolo a hrozí přelet přes řidítka. Pak se snažim jet tudy kde jsou překážky nejnižší. Dropuju jen tam kde neni velkej bordel apod. Dobrý je koukat na odkloněný kořeny a šutry který by ti mohly urazit pedál případně bys o ně mohl prorazit. Jak bylo řečeno, nauč se dívat co nejvíc před sebe.

      0 0
      • mr.antik  

        hlavně mám pocit, že čím víc se člověk snaží drtit rychlost a promítá si v hlavě video ze svěťáku, tak právě dělá chyby, které ho ve finále zpomalí víc.

        0 0
    • pitos  

      Jezdi tak rychle abys dokázal terén načíst.Pokud to nestíháš tak jezdíš pravděpodobně nad své schopnosti a je třeba kapku ubrat,naučit se v menší rychlosti číst terén a rychlost pak příjde sama.

      0 0
    • chose-cb  

      jak už bylo tisikrat řečeno. Musíš koukat dobředu na cestu a hledat si mistecka kudy to dat spousta lidi kouka tam kam nechce jet ale mozek te tam sam navede ponevac na to myslis at tam nevjedes:)i ja to tak mel zacal jsem ty myslenky ignorovat a ejhle jde to:)samosebou je to o jezdeni ale toto je zaklad uspechu:) taky je dobre si zkouset jak se kolo chova a co si snim muzes dovolit kolo se dokaze prevalit pres strasny extrem jen se clovek musi odprostit od myslenek jak spatne zkonci a jezdit a jezdit a zkouset a zkouset:)

      0 0
    • goofy  

      100! :-P

      0 0
    • lutte1  

      .

      0 0
    • lutte1  

      Ještě sem chtěl dodat, že si z toho že jezdíš pomaleji nedělej hlavu. Mně osobně přijde, že když něco jedu napoprvé a přesto pomaleji tak z toho mám radost větší když to sjedu plynule a bez pádu, než jet do půlky kudlu a tam se vyndat. Druhou jízdu už to pak přece můžu víc pustit. :)

      0 0
      • mr.antik  

        přesně tak, neomrzí to tak brzo jako čistě našejpované a uhlazené FR tratě

        0 0
      • mastihuba  

        panové já bych neřek že zakladatel vlákna jezdí pomalu. Mu to možná jen tak připadne… :)

        0 0
        • JSt  

          sak si nemsli, ze jezdi pomalu. chce akorat jezdit fluentneji. ;-)

          0 0
          • Fran-tic  

            někde jsem četl, že ideální je koukat stále co nejvíce před sebe a hlavně ne pod kolo. Mozek už si to sám vyfiltruje a ty to automaticky pošleš tam, kde to je řekněme nejideálnější. Asi nejezdím takové pekla jako ty, když jedeš „pomalu“, ale tohle se mi osvědčilo. Dívat se na terén dopředu a neřešit co je dva metry předemnou.

            špatně zařazeno…

            0 0
            • nitraq  

              A pak ještě jedna věc k tomu koukání dopředu, leč to asi většina zná. Když vidim velkej kámen/pařez/dí­ru/cokoliv, čemu se chci vyhnout, tak nekoukat na ten objekt, ale tam, kam chci jet. Sledovat pohledem ten objekt totiž znamená, že přesně na něj najedu:)

              0 0
              • Baba-Ji  

                jj, to praktikuju, divam se tam, kam chci jet a ne tam nebo na to, cemu se chci vyhnout. Tohle znam uz z rizeni auta.

                0 0
            • Baba-Ji  

              ja asi nejcasteji jezdim tak, ze prvne v rychlosti jen zceknu celou situaci prede mnou a pak uz koukam spis pred kolo, pak po nejake dobe zase ceknu vetsi vzdalenost pred sebou a pak zase vetsinu doby koukam spis pred kolo nebo do takove te „stredni vzdalenosti“, ono to hodne zalezi na narocnosti a hlavne clenitosti terenu. Cim hladsi teren, tim vic, resp. delsi dobu koukam daleko pred sebe, protoze nemusim resit, pres co jedu, s rostouci clenitosti se ta pozornost presouva vic pred kolo.

              …tak nevim, jestli to neni tak trochu i chyba

              0 0
        • Baba-Ji  

          no zrovna treba na Krizovce si vzdycky pripadam pomaly az beda,to tam tak spis klickuju mezi sutrama dolu, nez ze bych to pustil, ci jel (narozdil od nekterych, co jsem tam videl – byt to asi meli najeto, ja tam byl vsehovsudy 4× za zivot – a ne a ne si zapamatovat, kudy vede dobra cesta). Vzdycky tam kousek sjedu, pak pribrzdim, musim se porozhlidnout a zase jedu a tak furt dokola. …a to je prave to, co mne nebavi, jizda pak nema zadny flow!

          Nedavno jsem tam potkal nejakeho XC-ckare a ten to jel jen rovne dolu a ne zrovna pomalu(na kole to s nim mlelo fest :D), aspon se mne teda zdalo, kdyz jsem vedle nej jel tu svoji klickovanou.

          0 0
          • goofy  

            Moc to tu resis… Chce se proste vyjezdit. Samo z hury to neprijde. Jak psal treba pitos a ostatni vys… ;-)

            Nebo to je proste tim jednocepem, a nezachrani to uz nic :-D

            0 0
            • Baba-Ji  

              tak nejakym ctenim musim B-F vyplnit, kdyz se okolo moc zajimavych temat nevali a v praci to jde od desiti k peti.. ;)

              …a navic se treba jako bonus naucim nejaky figl, jak lip cist teren, konecne ;)

              0 0
    • JakubCh  

      No taky na to koukám. Technicky evidentně na biku neumím a navíc nemám důvod nepřiznat, že mám celkem strach z pádu. Dlouho jsme si z toho dělal srandu a blbnul a tak i padal na bruslích, kole…ale pak se podařilo, měsíc nohy v sádře, měsíc rehabky a od té doby mám nějak blok.

      Ta fotka na těch šutrech, z toho se mi udělalo nevolno, na to bych neměl. Ale dozvídám se tady, že úseky kterých se bojím jezdí i ženské na crossu :D

      Když je třeba prudký svah dolů na šutrech, tak mám obavu to sjet, přijde mi, že kolose mi převáží a udělám „kotrmelec“.

      Navíc v takovém svahu nemůžu zabrzdit, i když kolo „zadupnu“ brzdama, jede setrvačností smykem s mojí váhou :D…a seskočit z něj se mi nějak nedaří.

      Co s tím? Prostě zatnout zuby a do těch úseků vletět? Protože to jsou místa, o kterých si vždycky říkám, že ty jdou projet buď nějakou rychlostí – nebo vůbec. Pomalu to nejde. A ta představa, že v té rychlosti mi to ujede se mi moc nelíbí…ale jinak to asi nejde. Po pravdě halvní nepřítel jsou šutry, šutrovaná cesta, kolo v tom uskakuje, ustřeluje…jak na to?

      0 0
      • mr.antik  

        Tak XC HT je prostě, kolo, na který se spoléhat nejde. Pomůže nižší tlak v gumách a trošku funkční vidlice. A pak jedině cesta nejmenšího odporu, protože terén si s tím kolem dělá co chce a ty to musíš předvídat a být tam tělem dřív než je pozdě.

        Na učení najdi míst s bezpečným dojezdem, kde se brzdit nemusí.

        0 0
        • JakubCh  

          Ten tlak v pláštích vidím jako problém. Foukám odhadem, už s tím konečně musím něco udělat…když musím do hor najet nějakých 20km po asfaltu, mám to fouklé logicky více, na šutrech pak nastává asi problém.

          Vidlice, Epicon 2008, teď jde na olej. Ta by měla být ok.

          Pláště – Karma vzadu, MountainKing 2.0 vpředu…

          Mám tady v lesoparku pár hezkých sjezdíků, budu to trénovat tady asi..

          Na nějaký těžké terén asi nebudu nikdy, prakticky jsem si ujasnil, co mě baví jezdit nejvíc, ale takových terénů tu mám zoufale málo… (polňačky, lesní cesty na hlíně, sem tam nějaký „hop“, kořen atd., štěrk nebo šotolina…)

          0 0
          • Lada,s  

            Kvůli 20 km přejezdu po asfaltu snad ani nemá cenu dofukovat né?

            0 0
            • JakubCh  

              *plus to, že okruh který motám kolem bydliště po večerech (25 km) je hodně na zpevněných cestách…

              Ale jo, musím konečně zjistit, na kolik to vůbec foukám…

              0 0
              • Azmir  

                Nemusíš zjistit na kolik, taky foukám pocitově, to stačí mít v ruce, jenom si to prostě zažít.

                0 0
                • JakubCh  

                  Ok, díky za radu :)

                  Jinak…tohle není asi úplně marné:

                  http://www.youtube.com/watch…

                  0 0
                  • nitraq  

                    To ještě Birell cykloškola za něco stála:)

                    0 0
                    • JakubCh  

                      Nesleduji, neznám, na pár dílů jsem kouknul a z tohoto pár rad nezní špatně. Práce s těžištěm, zapracuji. Co se sedla dolů týče – to je na prdlačku, protože pak se mi blbě jede při běžné jízdě, sjezdař nejsem :) Takže si musím zvyknout, pořád to posouvat je asi taky blbost..

                      0 0
                      • pavlik6022  

                        na to je jednoduché řešení – pořiď si teleskop, ideálně s remote …

                        0 0
                      • nitraq  

                        Já to dřív sledoval, ale většinou to stálo docela za prd. Tahle část série ale byla dost povedená a stálo za to ji sledovat.

                        0 0
                      • goofy  

                        No ono to ani nejde jezdit se sedlem porad dole, ale kdyz budes blbnout v lesparku a neco se ucit, tak se do toho dostanes mnohem driv

                        0 0
                        • JakubCh  

                          Jasně…tam je pár míst, které se snad dají využít :)

                          Mimochodem ,ty bydlíš někde na kopci, ne?

                          0 0
                          • goofy  

                            Urcite se nad Permonem daji najit solidni technicke useky (ikdyz kraticke) a pokud chces jezdit po horach, tak se treba uciti…

                            A jinak jo. Plusminus tam nekde pobyvam

                            0 0
          • goofy  

            Nauc se jit v prudkem kopci prdeli za sedlo. Na uceni si klidne i trochu spust sedlo. Mas pak vic prostoru pro pohyb s tezistem, a lehceji se jde za sedlo.

            A courani se kolem je fajn, ale spravne bikovani zacina na horach ;-)

            0 0
            • JakubCh  

              :) když mě baví ani ne tak technické ježdění, ale spíše daleko více výlety odněkud-někam…něco jako řádění ve sjezdech a tak bych si i odpustil. Jenže mám rád Beskydy, pěšky tam hodně chodím a rád bych si to dal i na kole, jenže leckde si neumím představit, že bych to projel (Stožek-Velký Sošov, hned za Stožkem je takový padák dolů, že i pěšky je co jít…natož s kolem…)

              0 0
              • goofy  

                No a proto na to courani po Beskydech je dobre se aspon nejakou techniku naucit… ja treba mam mnohdy vetsi problem neco sejit, nez sjet :-)

                0 0
                • JakubCh  

                  Právě, limituje mě umění na kole, takže se s tím něco bude dělat.

                  Především trošku přemůžu strach, první hodlám dát Prašivou po červené. Prostě v tom místě, kde slízám z kola, to pustím…a nějak to dopadne :D

                  0 0
      • obda  

        Myslím, že ti rozumím. Měl jsem (mám) podobný problém – nikde nejet rychleji, než abych dokázal kdykoli bezpečně a bez pádu zastavit na poměrně krátké vzdálenosti. A to ve sjezdech prostě nefunguje. Ale říkej si, že rychleji je to jednodušší a bezpečnější, když víš, že si při případném pádu víc namlátíš :-/

        0 0
        • JakubCh  

          Jj, přesně tak. Kolo v rychlosti propluje terénem v pohodě a vím, že na 90% to projedu. Ale straší mě, že když to nějak blbě odskočí, letíš…a do kamenů. A po pravdě další strašák jsou SPD. Mám je dost povolené, ale pořád mám trochu strach – pustí mě fakt při pádu? Loni jsou sebou školácky prásknul a pustily…ale stejně.

          0 0
          • JakubCh  

            Prostě co mám rád, jsou takové polňačky, pak chodníčky lesem, klidně sem tam klacek, kořen…

            Ale toho je u nás (kolem mého bydliště)žalostně málo.

            A Beskydy jsou většinou takové, že z toho ježdění tam mám spíše strach než radost.

            0 0
            • pavlik6022  

              tak to můžeš jezdit i na krosovém kole a nemusíš řešit techniku jízdy při sjezdech, ne?

              0 0
              • JakubCh  

                Jenže pak přijde trošku horší úsek, stačí šutry, větší díry a přijde mi, že mtb daleko lépe „sedí“. Nemluvím třeba o muldách a tak. I zpřevodování mi připadá lepší…

                29 by asi nebyla časem špatná, ale mám klasiku a měnit nebudu, i z finančních důvodů. kros jsme měl a tohle mi připadá lepší. I u nás kolem řeky se mi třeba lépe jede na mtb…

                0 0
              • JakubCh  

                Trefil jsem se blbě s vysvětlením…

                Navíc i ty hory bych výhledově chtěl jezdit.

                A taky mi nepřijde, že by kros jel výrazně lépe, než 26ka s obutím jaké na ní mám. A naopak ta mi přijde jako univerzálnější, chtěl jsem takové SUV kolo – pojede slušně na „dálnici“, ale projede i lesní, polní cestou, případně blátem, prostě co se mi nacpe do cesty :D

                0 0
        • JSt  

          je otazka, kdo je vetsi trouba. jestli ten, kdo neco snese nebo jinej, co se dolame…

          0 0
    • šlapatko  

      Ideální je založit vlákno na BF.To nejvíce pomůže v technice jízdy.

      0 0
      • l.smetana  

        Co je na tom špatného,když to venku na kolo moc není? Teorie techniky jízdy se hodí vždycky a bude vědět co má zkoušet,nebo máš s tím nějaký problém? Třeba si to tady zablokuj,ale pořád lepší než dotaz „jaké kolo do..“

        0 0
      • Baba-Ji  

        jo, myslim ze obzvlast v tomto pocasi je to idealni dotaz :)

        0 0
    • ReBeka  

      ..dvě tři pivka budeš mít pocit, že ti to jede samo :-))

      0 0
      • Baba-Ji  

        ale ne do kopce …neni nic horsiho nez startovat z hospody do kopce …kor v podvecer :D

        0 0
        • obda  

          Můj rekord je od Vesla přes Trnůvku a Jinačovice po červené na Babu, to chtělo morál ;)

          0 0
          • Baba-Ji  

            v tu chvili bych uvazoval o vzpoure proti nacelnikovi, nebo aspon planovaci trasy

            …taky jsme jednou takhle na nocni vyjizdce meli pocit(někde okolo Adamova :) ), ze uz musime kazdou chvilku pokorit vrchol K2

            0 0
            • obda  

              V tomto pripade jsem to navrhl ja :) A Exik se ke mne dobrovolne pridal :D Ostatni jeli domu co nejednoduseji, Romana odvezla zena autem. Byla to hodnotna vyjizdka, zvladli jsme trasu od lavky u Obi k Veslu, kvuli mnohahodinovemu lijaku. O to dyl jsme u Vesla sedeli ;) Tak jsem mel skvely napad, ze alespon neco ten den ujet musim :D

              0 0
      • obda  

        Mně jedno dvě pivka pomůžou dost – to už jezdím z kopce skoro jako normální člověk ;) Namátkou vzpomínám na výživný sjezd v totálních rozblácených sračkách, kde bych jindy měl problémy a tendence jet hoodně pomalu či dokonce slézt. Tenkrát jsem to bez jakýchkoli problémů svižně sjel. Psychika je sviňa.

        0 0
    • Baba-Ji  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • logoman  

      Uz je nejake reseni?

      Ja osobne vim, ze na oci neznamou trasu rychle neprojedu, mozek moc premysli a nepusti me, podivam se a pokud nevim co tam bude tak okamzite zacnou v me mysli na povrch vystupovat nastrahy, diry, sutry, zapichnu se nebo me to vystreli, neumim vypnout mozek. Rad znam profil trati :-)

      0 0
    • Mr.Duck  

      Na jizde na oci podle mne neni moc co vymejslet, za normalnich podminek proste skenujes teren a hledas plynulou=rychlou stopu. Kdyz je pred tebou zlom, ale za nim treba o 2 metry vidis ze je neco akceptovatelnyho, bejva nejlepsi to odlepit a skocit do toho akceptovatelnyho, kdyz na to mas rychlost.

      Obecne to je cely o tom, hledat kde se odlepit a kam to poslat aby ses vyhnul bordelu na trailu tak, jak ti to rychlost a umeni dovoli.

      Ale kdyz mas pred sebou zlom za kterej nevidis, a nikdo za koho by ses povesil, tak je kokotina to posilat do neznama a zapichnout se do naky diry.

      A se skokama je to stejny, kdyz vidis dopad, tak neni duvod to nevyslat, ale kdyz ho nevidis, lepsi si ho prohlidnout at neletis mimo/za/pred dopad..

      A kdyz cokoliv z toho nedovoli hlava, znasmena to, ze musis vic jezdit, pilovat techniku, lip se szit s kolem, nebo treba vymenit plaste :)

      0 0
      • mr.antik  

        tak já třeba začal tou výměnou plášťů :-) Jsem zvědav jestli to pomůže

        0 0
        • Mr.Duck  

          Zalezi z ceho na co, ja vloni v bike parku porad jezdil na slusnych plastich (Swamp Thing 42a, Minion 42a/60a a Muddy Marry), a byl sem celkem spokojenej, pak sem zimu stravil na North Shore a okoli(podstatne strmejsi/narocnejsi traily nez v parku) na Swamp Thing 42a predek Minion 60a zadek, coz rozhodne nebyla idealni kombinace (rad bych 42a i v zadu, je to sama skala, a pochopitelne vecne mokra), tak sem si rikal, ze v parku letos budu v pohode s cimkoliv.

          Chvili sem jezdil se stejnou kombinaci a se zkusenostma ze shoru vsechno vice mene na pohodu, pak sem musel miniona vzadu sundat, nasadil Geax Dhea co se mi tu valel doma a jistota byla pryc, takze o volbe plynuly stopy v technickejch pasazich se neda mluvit.

          Pro me je to rozdil obrovskej, kdyz se potrebujes nekde odrazit abys preskocil koreny co se ti nehodi nebo diru, a vis nebo nevis jestli k vyhlidnutymu mistu kde se chces odrazit dojedes, nebo ti to nekde ustreli a ty na ty koreny vjedes rozhozenej a rozbijes si drzku..

          0 0
          • Baba-Ji  

            Tenhle Geax je zlo, ZLO! Jinak kdyz jsem prehodil Ibex ze predu dozadu a nahradil ho MM, tak to byl taky docela rozdil. MM diky tem vyssim a vetsim spuntum byla jako na malych pruzinkach, lip tlumila, ale zase ten pocit az chirurgicky presneho rizeni a primejsiho „feedbacku“ byl pryc. Zase s MM si clovek vic veri ve vetsim bordelu(asi tim, ze lip tlumi), byt Ibex taky drzi skvele.

            0 0
            • Baba-Ji  

              ten Ibex je ale spis takova guma na zavody, odjezdit na tom zavod/den/vikend a odlozit, paac(vzadu) vzorek degraduje celkem rychle

              0 0
              • gazman  

                Tááák, konečně někdo kdo s kým jsem za jedno a to taky v tom cos psal o přesnosti a odezvě, už jsem to tu někde kdysi psal že je to závodní gumice:-)

                0 0
              • gazman  

                Tááák, konečně někdo kdo s kým jsem za jedno a to taky v tom cos psal o přesnosti a odezvě, už jsem to tu někde kdysi psal že je to závodní gumice:-)

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak podle mě to neni ani tolik o tom závodní/nezavod­ni..buď vozim dobrou gumu a počítám,že mi vydrží tejden,a nebo holt obětuju trochu tý jistoty vedení stopy a ušetřim,nemusím závodit abych využil kvalitní plášť viď :) Jenom na to teď mít ty prachy no…

                  0 0
                  • gazman  

                    No mě u ibexu vadilo, že prostě fungovaly dobře jen „chvíli“. Má nízké figury, takže v momentě kdy se utrhají hrany, což je extrémně brzy, protože mají fugry navíc nahoře ještě nesmyslné vybrání, tak je guma hotová, protože je špunt zkošený až k běhounu. Vozil jsem sebou pak už dvě sady, jednu na domrdání pokud bylo sucho a druhou na zbytek, jenže když bylo víc mokro, tak už nestíhala ani ta lepší sada a chtělo by to nové. Tohle se prostě nedalo. Když vemu Minion nebo High rollerII tak ty gumy fungují relativně dobře i s otrhanou hranou, protože jsou špunty vyšší. S tím cos napsal souhlasím.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.