• krokus

    Chtěl bych se zeptat, jaký má podle vás kadence vliv na prahy. Laktátový test ukázal, že při kadenci cca 80–85 mám AnP 167 a AP 185 (jsem tedy „vysokotepec“:-)). Postupně ale zjišťuju, že mi nejspíš víc vyhovuje vysoká kadence (95–100, alespoň po rovině). Když ale jedu takto kadenčně, tepy mám vyšší třeba o 5. Přitom nemám pocit, že by se mi jelo nějak hůř, spíš naopak. Znamená to, že při vyšší kadenci mám prahy výš? Je to možné?

    0 0
    • Lowrider  

      Dneska je možný všechno

      0 0
    • hribik A1  

      vplyv kadencie na prahy: kadencia velmi silne ovplyvnuje prahy aj ostatne aspekty cinnosti srdca zvlast v pripadoch kedy sa jedna o plne vyuzitu kadenciu rotacneho gulometu :D

      0 0
    • maxtor  

      Nejsem žádný odborník, neznám své prahy, ale nějakou dobu vyhodnocuji své výkony a mám pocit, že na tvou otázku se nedá jednoznačně odpovědět. Mé zkušenosti: začátek sezóny, fyzička v háji, optimální kadenci mám vysokou a TF taky. Když se dostanu do formy, pro stejný nebo i vyšší výkon mi stačí menší kadence a mnoheem nižší mám i TF, o výdrži (zvýšení AnP) ani nemluvím. Radím ti najít si nějaký kopec, nasadit tepák a nějakou dobu zkoušet.

      0 0
    • orca  

      asi takhle jsou pouze dvě možnosti pro zvýšení výkonu – rychlosti . Varianta 1 – šlapu rychleji na stávající převod – čili silově – více než velkej problém se svalama a zakyselením – tohle je vhodné jen pro velmi málo jednců Varianta 2 – podřadit a zrychlit frekvenci – tady je pouze úskalí jedno a to je srdce – neb po něm chcem přepumpovat mnohem více krve v mnoghem kratším čase . A RESUMÉ – svaly se kyselí a s nima pak už nelze šlapat – kdežto srdce je možné naučit rychleji pumpovat . viz styl jízdy Lanceho a Ulricha …

      0 0
      • Ruprecht  

        no zrovna Ulrich byl hodně silový jezdec jezdící spíš těžké převody…ale s tím Lancem máš pravdu…

        0 0
        • Vrci  

          jo byl silový jezdec, ale stejně točil 80 – 90 za min

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak, tak, v profi peletonu sice silový, ale spousta hobíků jezdí mnohem nižší kadenci než on.

            0 0
    • St1c  

      a vobec je zaujimave ze mas AnP nizsi ako AP:D…

      0 0
    • krokus  

      Zatím díky za reakce, ale přiznám se, očekával jsem určitější odpověď. Zajímá mě, jak už jsem psal výše, jestli se mi při vyšší kadenci posunou prahy (směrem nahoru), nebo bych se měl důsledně držet toho, co mi naměřili (při nižší kadenci). Doufal jsem, že to místní chrti budou vědět…

      0 0
      • MlokCZ  

        Nevim, jestli zůstanou naprosto přesně stejný, ale proč by se měly nějak výrazně posouvat výše? Kdyby se pousvaly, tak přeci každý bude jezdit vyšší kadence, protože by podal vyšší výkon a unavil by se stejně. A když se cíleně u některých jedinců zkouší přechod na vyšší kadence, tak to většinou nejprve vede ke snížení výkonu, než se více potrénuje kardiovaskulární systém (protože právě z počátku se dostaneš na vyšší tepy, což ten výkon sníží nejprve).

        0 0
        • krokus  

          Myslel jsem to tak, že jedeš vyšší kadenci při zhruba stejný rychlosti, máš tady zařazený lehčí převod. Výkon by tedy měl být stejný. Tepy ti vyskočí, subjektivně se ti ale třeba jede líp. Máš ale pravdu, že je to možná jen dojem – včera jsem jel vyšší kadencí na trochu vyšších tepech (s podobných rychlostním průměrem jako jindy) a dneska docela cítím nohy… Když člověk jede těžší převody menší frekvencí, asi ho víc bolí nohy při výkonu, ale méně po něm. I když kdybych při tom kadenčním způsobu jízdy zůstal pod AP (a jel tedy výrazně pomaleji), asi by mě nohy nebolely…

          0 0
          • maxtor  

            No, já nevím, jaké máš zkušenosti při pozorování své optimální frekvence šlapání, ale aspoň u mě se kadence v závislosti na formě moc nemění. Točím nejraději 80–90 s tím, že pokud mám lepší formu jezdím sice těžší převody ale při téměř stejné kadenci – tedy jedu rychleji.

            Když tě po výjezdu bolí nohy, tak to je jen dobře – aspoň víš, žes něco ujel. Můžeš jezdit 2 hodiny a ani se nezadýcháš nebo si dát správný intervalový téning a po 20 minutách polezeš po čtyřech.

            0 0
            • krokus  

              Když člověk najíždí objemy, tak to myslím není moc dobře. Slíbil jsem sám sobě, že do konce dubna budu jezdit základní objemy na rovné silnici. Na závody se zatím ještě nechystám, takže to nevadí – jinak je ale jasné, že s tímhle je potřeba začít o hodně dřív (já začal asi před pěti týdny). Pokud jsem to správně pochopil, tak by člověk měl začít jezdit intenzitu a silové intervaly teprve tehdy, až po tom právě po čtyřech nepoleze (myslím v tréninku). Optimální kadenci mám teď zřejmě jako ty, soudě aspoň podle tepů. Přemýšlím ale o tom, nakolik jsou tepy ukazatelem optimality šlapání – kdyby se člověku posouvaly prahy, asi by tak jednoznačně nebyly.

              0 0
              • maxtor  

                S tím lezením po čtyřech jsem to pochopitelně přehnal, ale dobře nastavený intervalový treéning (jezdím jej na rotopedu, protože jen tak se můžu plně věnovat správnému šlapání bez vlivu na cestu, provoz atd.) ti zvýší výkonnost při poměrně krátkém tréningovém čase kolikrát mnohem lépe než hodiny a hodiny na kole.

                Souvislost TF/Kad určitě je. Čím víc jsi trénovaný, tím menší TF při stejné kadenci. Jestli máš tepák s možností vyhodnocení v počítači, krásně to vidíš.

                Optimální kadenci bych ale neřešil pode TF, i když spolu jistě souvisí. Já jsem ji zjišťoval ještě v době, kdy jsem tepák neměl a v podstatě si o správnou kadenci tělo řekne samo. Pokud jezdíš nějakou dobu, zjistíš, co je pro tebe nejlepší.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.