Vidlice pro 70kg jezdce XC a půlmaratonů,žehlička

18 nepřečtených
  • biker1988

    zdravím,chtěl znát váš názor na vidlice Manitou R7 Comp a nebo Rock Shox Tora 302,popř Manitou Sliver 100mm všechny,pro mojí váhu 70kg.která bude lepší?

     
    0 0
    • mr.antik  

      spíš něco osvědčeného…

       

      http://pan1.fotovista.com/…00019911.jpg

      0 0
    • jonti  

      R7, ostatne su tazke. A na 70kg je dost dobra.

      0 0
      • jecnak  

        R7 je strasne necitliva vidlice, tak nevim jesli na tu vahu to bude ok. Navic Ta levna R7 taky neni nejlehci.

        0 0
        • jonti  

          Co som sa viezol kusok na blackyho bicykli mi prisla v pohode. A pod 1500g ma asi aj ta najnizsia.

          Tora je podla mna funkcna ale fakt tazka.

          Sliver je nizsi model nez r7. teda necakam ze bude lepsia.

          0 0
          • jecnak  

            Vzhledem k tomu jak foukas Rebu, tak ti v pohode prijit musela.

            0 0
    • Pedro RB  

      Nevím teda co na tom chceš jezdit (XC-MX závody, pohodové projížďky, drsné AM?) Ale hodně podobná vybraným dobrým vlastnostem těhlech 3 vidlic je Suntour Axon z Tuning-testu. Lehká, tuhá, citlivá, ještě přijatelně levná.

      0 0
      • MlokCZ  

        To samozřejmě dobrá volba je, pak ale je třeba také vzít do úvahy upravenou Rebu (funčně stejné s upraveným Axon, ale bude o trošku těžší a cca o 1tis. dražší) a upravenou R7 super. (v upravené verzi funčně téměř stejná jako ty předchozí dvě, váhově na tom bude nejlépe.

        Tohle všechno by určitě byly dobré volby, ale myslím, že podle toho, z čeho vybírá, tak tolik peněz za vidlici dát nechce a bude někde kolem 5–6tis. A tady je to těžké.

        Pokud nevadí o trošku vyšší váha a dá přednost fučnosti (když chce žehličku), tak upravený Epicon. Funkčně žádná ani ty dražší vidlice zmíněné na začátku na tom nebudou lépe (maximálně stejně), ale váhově na tom už bude trošku hůře (i když pořád mnohem lépe než Tora). A pokud by trval na extra dobré váze, tak je to těžké. R7 comp nebude tak skvělá jako ty ostaní ani upravená (to může být jen verze super s lock outem).

        Takže první co si musí ujasnit je, jak moc požaduje nízkou váhu vidlice.

        0 0
        • Pedro RB  

          No rozvedl a upřesnil jsi to komlexně. Já ho chtěl jen pošťouchnout ať se na ty stránky podívá. To nikomu neuškodí (spíš naopak)

          A co tobě bude vepředu pružit na té nové „silničce“? :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            U-turnová Reba, která samozřejmě půjde na úpravu.

            0 0
            • Zerocool  

              U-turnovou Rebu jsem vozil, byla parádní, až na tu váhu – změnu zdvihu jsem snad ani nevyužil, vyměnil jsem ji za ne U-turnovou…

              0 0
              • MlokCZ  

                Váha je mi fuk (ale samozřejmě máš pravdu, že u-turnová je těžší). U-turnová má pro mě tři důvody:

                První je ten, že vyloženě chci u-turn (i když za jízdy samozřejmě nějaké větší štelování nebude, na to je to nepoužitelné, tak ještě nevím kolik budu potřebovat zdvihu, jestli budu moct nechat celých 115mm nebo ne; u neuturnové bych to sice mohl řešit nechat dát na 115mm a přefukovat negativku, ale to není tak operativní v reálu). A pak sem tam vyjímečně snižovat budu a to na stoupání typu, že vím, že pojedu tři hodiny do kopce.

                A druhý důvod je průběh vidlice. U-turnová nepotřebuje upravit průběh a nemusí tedy nutně jít na úpravu okamžitě. Ne-uturnová by musela jít okamžitě a to jak kvůli snížení progresivity, tak změně zdvihu a to se mi teď nehodí termínově ji okamžitě Milanovi poslat. Ale samozřejmě na úpravu půjde stejně i ta u-turnová, protože se nehodlám připravit o ten rozdíl citlivosti, který je pořád značný (i když Reba v originále už celkem jde).

                A poslední důvod i když už ne tak důležitý je stupnice samotného u-turnu, díky které hned vidím, že mám stejný tlak v pozitivce a negativce a vím jak na tom jsem. U neuturnové je nutné to hustit na několikrát, protože není kontrola jestli tlaky jsou stejné a k tomu kdybych snižoval zdvih přefukováním negativky (po přehození na 115mm), tak zase nemám hned vizuální kontrolu na jakém zdvihu to mám.

                0 0
                • Zerocool  

                  souhlas, ale to s tím, že ne U-turnová by musela jít OKAMŽITĚ na úpravu na můj vku „trochu“ přeháníš…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je čistě z mojeho pohledu a neříkám, že se na ní nedá jezdit.

                    Musíš brát v potaz na čem jezdím a na co jsem zvyklý. Na svojich kolech mám dva upravené Talasy (a to s více úpravami, mimo jiné s přesným naladěním progresivity jaké jsem chtěl), které chodí parádně a přesně jak chci. Pak tu má manželka na kole upravenou u-turnovou Rebu, kterou jsem si chvíli taky jezdil (a dlouhodobě jsem ji jezdil ještě před úpravou) a pak tu máme upravený Skareb, který jsem také chvilku jezdil. A pak jsem vyzkoušel spoustu dalších upravených vidlic včetně Epiconu (ten by chodem také zcela splnil moje požadavky, je to zcela srovnatelné s upravenou Rebou).

                    A vím přesně jak chodí neupravená Reba, pro mě prostě chodem obrovský skok k horšímu, s tím, že osobně přílišnou progresivitu vyloženě nesnáším (tu citlivost bych nějaký čas vydržel) a když by k tomu byla na menším zdvihu, to by reálně bylo oproti u-turnové verzi na vyšším zdvihu (nebo upravené ne-turnové verzi) pro mě jako kdyby měl tak poloviční zdvih, tak 60mm. To z mojeho pohledu není fungující vidlice.

                    Ale chápu, že když někdo jezdil třeba dříve nějaké mizerné vidlice a pak přešel na neuturnovou Rebu, že z ní bude nadšený. A také chápu, že progresivitu někdo může chtít větší než já a tedy až tak mu na neuturnové Rebě vadit nemusí (i když těch nářků zklamaných lidí tu na to bylo hodně).

                    0 0
    • Bruntal  

      Hodim to sem at nezakladam nove vlakno. Vazim cca 96 kg a mam vidli Matiou R7 Absolute Elite. Mam ji nafouknutou na cca 100psi. Je to dost na mou vahu? Nerad bych si vidli znicil az vjedu do terenu…

      0 0
      • TheIF  

        Co otevrit manual a hledat slovo SAG :-) bude asi kolem 25mm takze pokudn sednes na kolo a vidle se zanori o 25mm  tak to mas foukli spravne.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.