Víc a víc soli i na "obecních" cestách ?!

112 nepřečtených
  • martic

    Každým rokem se mi zdá, že se čím dál tím víc chemicky „ošetřují“ i silnice úplně podřadných tříd a často i obecní cesty. Už se špatně hledá trasa, aby člověk nemusel jet v těch "s****ách. Často taky přimíchávají sůl do posypového písku :-.

    Kdo po tom tak touží a copak to výjde levněji než pouhé prohrnování sněhu ?! (Samozřejmě nemluvím o horských oblastech a městech.)

    Co vy na to?

    Anketa: Solí se více a více i "obecní cesty" ?

    10x
    21%
    0 0
    • Vilém  

      No vidis a me to prijde presne naopak:) Uz ani s tim sterkem se neobtezuji.

      0 0
      • martic  

        Asi záleží na oblasti. Ale tady v okolí Turnova to tak je :-(.

        Jo a na štěrk teda kašlou. Ten by mi nevadil.

        0 0
        • Vilém  

          Nj, tady taky byva brecka, ale ta neni az tak ze soli, jako spis z toho, ze to proste taje a pres den se to rozjezdi.

          0 0
        • drtyc  

          tak u nas dole na jihu se sice obtezovali se sterkem rano, aby lidi vyjeli na namesti nahoru, ale behem hodiny co zase pritlacilo snezeni bylo opet bilo a klouzacka. jinak ve vedlejsi silnici se sice obtezovali s prohrnutim, ale uz nekdy driv hadam, ze bud v noci nebo minulej tyden nebo driv a tam to byla nadherna klouzacka chtelo se tomu az skoro nahoru na krizovatku, kde to bylo rovny jenze ke koncu to je strmejsi tam si auto na dvojku skytlo a v tu ranu se odlepilo a uz to klouzalo pozpatku dolu… jinak typ posypu tu davaji podle toho asi jak bude dalsi den/tyden. pokud je sance na otepleni, tak se soli pokud ne, tak sterk.

          0 0
      • jIrI___  

        Přesně takový vývoj sleduju i u nás.

        0 0
    • tom_777  

      jezdim do práce na průmyslovou zónu takovou cestičkou co vede přes pole a světe div se : nasolená víc než silnice ve městě…

      0 0
      • martic  

        Jo tak s tím se taky setkal. Hlavní silnice pod sněhem a úplně někde v prdelkovicích jen trochu břečky, jinak mokro.

        0 0
    • maajkee  

      ve skandinávských zemích se třeba solí uplně minimálně a to tam maj sněhu mnohem víc a mnohem dýl. Ono tady když se to nasolí, tak to roztaje a pak v noci krásně zmrzne a klouže se to jak pinda, nemluvě o tom jak to škodí podvozku auta.

      A jezděj fakt víc. Dělám na směny a vedle maj stanoviště tech. služby hradec králové a tolik a s takovou intenzitou jich fakt nikdy nejezdilo, jezděj a sypou i v noci.

      0 0
      • martic  

        Jo jo. Vždyť možná víc jak polovina závad na autě je způsobena korozí z toho. Dneska jsou sice auta už líp chráněný, ale stejně je to věčný boj.

        0 0
      • fousek  

        No oni musej solit, protoze jinak by to prece byla kalamita a autem musi jezdit preci kazdej, kdo dostal ridicak. Nejlepsi jsou reportaze jak ridici svadej vinu na obecni urady, ze nejsou schopny jim zajistit v zime suchy silnice.

        Takze ja bych silnicare spis litoval.

        Ve skandinavii se snad nesoli vubec, ale zas maj povoleny pneumatiky s hrebikama. A asi tam netridej takovy exoti jako v Cechach.

        0 0
        • maajkee  

          jj, přesně tak, já na silničáře nenadávám, protože fakt vidím, že jezděj nonstop celej den, celou noc.

          a je to jasný, je zima padá sníh, tak bude prostě sníh i na silnicích, buď autem nepojedu vůbec, nebo jedu jak s hnojem a nebudu přece kvůli tomu nadávat.

          Oni taky z toho dělaj strašně moc média, ve zprávách furt slova jako kalamita, krizovej stav, umrznutý lidi, bouračky, prostě normální zima no…

          0 0
        • drtyc  

          no ono se tam nesoli asi proto, ze ta slana voda v te kose co tam maji stejne zamrzne po mirnym naredeni vodou z toho snehu co rozusti a prave proto tam misto toho radsi povoli ty hrebiky a poradny traktory.

          0 0
      • autor_trek  

        Možná se mi to zdá, ale technologie ošetřování silnic se mi zdá praštěná. Jen z dávných zkušeností, jezdil jsem často s žigulikem přes Vysočinu – na posolené silnici v Havl. Brodě se protáčela kola i na trojku, o směru jízdy škoda mluvit. Pokračování z Jihlavy přes opičí hory (Brtnice) po krásně bílé, pouze protažené, v kopcích a zatáčkách posypané škvárou auto na silnici krásně drželo.

        Nejvíce mě iritovalo potkávání solniček se zvednutou radlicí, které do 10 cm sněhu při –10 stupních vesele sypaly sůl.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Navic podle mne prosolena rozjezdena brecka maze rozdily mezi letnim azimnim obutim. Oboje se zkratka obali, zalezi a pak uz jenom klouze po mekkem podkladu. Kdezto na ujezdenem tvrdem povrchu posypanou sutrem se maji ty gumy o co oprit a na radu prijde i mekci smes a hrubsi vzorek.

          Kolem baraku mame ta 10cm prosoleneho rozchozeneho snehu. Solnicku uz sme dneska projet videl, ale aby to stahli na stranu-coz by slo krasne, to je zatim nenapadlo:(. takhle nezbude nez umyvat bile mapy z bot a kalhot.

          Zasadni problem je u ridicu, kteri vidi v zimnich gumach spasu, ktera jim dovoli valit kilo po zavate dalnici. Perlickou je pak nadavni na silnicare, ze cesta je v hroznem stavu, klouze a auto je neovladatelne(mys­lim, ze zrovna vcera byl jeden takovy ve zpravach).

          0 0
        • JakeF  

          Při našich podmínkách vydrží mráz jen pár dní v řadě a sněhová pokrývka se působením vyššího tlaku při průjezdu aut vlivem vyššího tlaku mění na led, kterej pak vydrží poměrně dlouho. Na druhou stranu sůl umožní sněhu tát i při teplotách pod nulou a břečka se rozjezdí a odhrne. Uježděnej sníh je lepší prostě jen do doby, kdy to je ještě sníh.

          0 0
    • mastihuba  

      u nás se včera jeden rozčiloval nad tím že obec vyčlenila 250kk na solení chodníků a nikde posolený neni a že si to zřejmě strčilo zastupitelstvo do kapsy. :)

      0 0
      • martic  

        Tak alespoň nemáš zničený a flekatý boty, né? :-D

        0 0
        • mastihuba  

          no mě je to docela fuk, u nás na ulici chodník neni a silnic se sype pískem :)

          0 0
    • gargamel  

      Jj, když se solí je to špatně, když se nesolí tak taky. Lidi budou furt s něčím nespokojení:-(

      0 0
      • gargamel  

        Ještě dodám, že mi to připomělo… „to kyselo je moc kyselý a ten bramborák moc bramborovej“

        0 0
        • martic  

          No jo no, ale stejnak bych nechal tu sůl jen na silnice vyšších tříd a do toho kysela a na bramboráky :-D.

          0 0
          • tom_777  

            souhlas když jedu nahoru do Krušnejch hor tak to na nenasololených silnicích výpadá líp než na rozsolenejch okreskách dole.

            Nemůžu ale říct jak často tam musí jezdit pluh aby to tak vypadalo…

            0 0
            • drtyc  

              mozna staci jednou za hodinu avie preklopena na stranu, tak to tam pak pekne shrne.

              0 0
    • Krys  

      Možno sa mýlim, ale pokiaľ viem tak chodníky sa soliť nesmú. Cesty sa môžu soliť len výnimočne.

      Posyp má byť tvorený inertným materialom, kde jednotlivé zrná nie sú väčšie ako 4mm. Teda piesok a jemný štrk.

      0 0
      • maajkee  

        Jasný, chodníky se jen vyhrnujou a sypou většinou pískem, silnice se maj solit jen vyjímečně, jenže se právě solej o sto šest :/

        0 0
      • Smazaný účet  

        je to chemie

        cituji:

        Technická správa komunikací (TSK) během kalamity po Praze od pátku rozházela 8,5 tisíce tun posypu, z toho asi 90 % čili 7,65 tisíce tun představovaly chemikálie. Jedná se buď o stoprocentní chlorid sodný, nebo o roztok 70% chloridu sodného a 30% chloridu vápenatého.

        Zdroj:

        http://www.novinky.cz/…ny-soli.html

        0 0
        • tom_777  

          7,65 tisíce tun je 7.650.000 kilo chemie za jeden víkend jen v Praze :(

          0 0
          • Smazaný účet  

            jo, to číslo je nepředstavitelný.

            0 0
          • jIrI___  

            A teď si spočítej plochu všech pražských komunikací a hned to číslo bude vypadat normálně ;-)

            0 0
            • maajkee  

              ne, to číslo bude vypadat furt stejně a to nepředstavitelně :)

              0 0
            • drtyc  

              tem to nevysvetlis.

              0 0
              • maajkee  

                ale my to chápeme, neboj. Ale o to rozpočítat množství soli na počet metrů čtverečných komuniokací tady nejde. Šlo prostě jen o to množství soli a to je, bylo a bude prostě obrovský.

                A zbytečně.

                0 0
                • drtyc  

                  „A zbytečně.“

                  no dyt to rikam.

                  0 0
                  • maajkee  

                    no vždyť já taky :)

                    0 0
                    • drtyc  

                      no ja myslel, ze je zbytecny tobe vysvetlovat, ze existuji lidi, co jezdi po silnici i mimo 9:00–17:00, kdyz to bez ty soli bude zmrzly.

                      0 0
                      • maajkee  

                        to je právě omyl. Já jsem třeba ten co jezdí většinou mimo tyhle hodiny, a je to namrzlý právě proto, že se to posolí, sníh povolí a v noci zmrzne.

                        0 0
                        • drtyc  

                          no ja jezdim vpodstate pokazde jindy a namrzly je to predevsim proto,ze to proste nekdy zacne tat at uz je tam sul nebo ne. a jde o to, ze bez ty soli to bude zmrzly dvakrat tak casteji v oblastech, kde se pohybuju. tani je proste normalni. stejne jako kolisani teplot kolem nuly a mrznuti, ale jak rikam je marny to lidem jako ty tady vysvetlovat. kazdej sme odjinud a pocasi tam vypada ruzne navic lokalni mikroklima ti zahybe s libovoulnou „prumernou“ oblasti a s tema predpovedma to taky neni zadna slava, aby se dalo solit az v momente, kdy to bude fakt „uzitecny“.

                          0 0
                        • drtyc  

                          krom toho nepsal si, ze ti ukradli auto? to uz mas novy ze zas jezdis nebo teoretizujes?

                          0 0
            • tom_777  

              typickej technokrat… podle mě se maj chemicky ošetřovat jen hlavní tahy, jinak se se sníh uklízí tak, že se odhrne tam kde nevadí – tzn. pluhováním + inertní posyp

              je to cca 3 kila na jednoho Pražáka na víkend – pořád to je dost. Třeba v práci spotřebujeme cca metrák soli za rok pro ošetření nájezdu kamionů k expedici a to je plocha pro 6 kamionů…

              podle mě je ten posyp pro někoho dobrej kšeft a tlačí na to aby se za statní prachy solilo co nejvíc

              0 0
        • karliner  

          Když se chloridem sodným cpeš, tak ti nevadí a když se má vysypat na silnici, tak je to špatné?

          0 0
      • martic  

        No nevím jak kde, ale třeba v Turnově nebo v Liberci se chodníky solí o 106. A to hlavně od doby, kdy přestal platit zákon, že si musej i chodník udržovat vlastníci domu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pockej, ono se to za ten rok nejak zmenilo. V roce 2009 vysla „novela“ ktera rusila povinnost majitele/li baraku uklizet prilehly chodik, anobrz chodik je ve vlastnictvi mesta, kterezto zodpovida za jeho stav.

          0 0
          • martic  

            No právě. Technický služby solí o 106. Je to pohodlnější, než to nějak uklízet. :-)

            0 0
            • drtyc  

              no technicky sice tam „u nas“ prohrnuly jenze pak to natalo rozpustila se zavej okolo chodniku a na chodniku zmrzla, takze sklinka. solili pak domaci o sto sest a rozbijeli led. ale s tim prohrnutim to taky neberou uplne vazne a berou to pokazdy jak se jim zrovna chce jednu nebo druho stranu sinice.

              0 0
    • jecnak  

      Bohuzel asi jo. Obecne spis placu nad tim, ze ted soli a sypou jak divi, uplne zbytecne. Stacilo by prohrnout, pak se s autem se zimnima gumama a trochou citu da projet vsude. Pak zas budou skuhrat, ze nejsou penize na udrzbu silnic, pardon tankodromu. Akorat mi bude lito na jare nahodit na auto zpet elektrony a nizkoprofilovy gu­my.

      0 0
      • maajkee  

        přesně tak.

        0 0
      • martic  

        Naprostý souhlas.

        0 0
      • jIrI___  

        „Stacilo by prohrnout, pak se s autem se zimnima gumama a trochou citu da projet vsude.“ No, jde vidět tvoje místo bydliště :). Věř tomu, že bys na „horských“ prohrnutých cestách bez štěrkového posypu s autem s náhonem na jednu nápravu (zimní pneu je samozřejmost), v určitých situacích, moc daleko nedojel. Stačí, když z nějakého důvodu člověk v kopci zastaví nebo se udělá vlivem počasí kvalitní ledovka a končíš. Bydlím v takové prdelce mezi kopci, takže s tímhle mám bohaté zkušenosti :)

        0 0
        • martic  

          Samozřejmě zimáky nejsou žádná spása, ale s řetězama se snad dá zvládnout i menší iklouzanej sníh. Jasný, že i ty jsou někdy prd platný.

          0 0
        • maajkee  

          to nesmíš zastavovat za žádných okolností :)

          ale tady se nebavíme o štěrkovým posypu, to ať na horách klidně sypou. Tady jde o sůl, ta je na hovno.

          No a v placatým městě jako praha, hradec, pardubice, budějovice by se nemusleo ani solit, ani sypat a zkušenej řidič by neměl problém. a nezkušenej ať jede radši autobusem.

          0 0
          • martic  

            Jo, vždyť je alespoň sranda :-D . Vím, že někdy už je problém, kam ten sníh dávat a sám už jsem nejednou lopatoval, abych měl kam zaparkovat, ale proč to dřív šlo a teď je bez „ty věci nad zlato“ většina lidí namydlená? :-)

            0 0
          • jIrI___  

            Když je v cestě zapříčený autobus nebo náklaďák, tak musí člověk zastavit chtě nechtě :-D. Jinak ale souhlasím, možná jsem jecnakův příspěvek špatně pochopil a nedošlo mi, že je řeč jen o městě. Ale nechtěl bych vidět ty statistiky dopravních nehod, pokud by se ve městech přestalo v zimě solit. Možná by si pak lidi nakoupili i zimní výbavu a nepovažovali 20 cm napadaného sněhu za obrovskou kalamitu :-))

            0 0
            • jecnak  

              Ono v Praze je krasne videt, ze kdyz opravdu snezi, vyjedou jen ti co to umi a maj zimni vybavu. Kdyz to posoli a posypou, tak vyjede i ten zbytek a to je pak zabava. Po sirokych protazenych cestach jezdi 30 tam, kde se bez problemu da jet 60. Pak se pridaj blbecci na letnich ve vytunenych karach co jim uz nezbylo na zimni gumy a je to jeste veselejsi. Za poslednich par let ale vyrazne ubylo strelcu na letnich, nejspis proto, ze pojistovny v takovych pripadech odmitaji vyplacet skody.

              0 0
              • bosmilan  

                jelikož dělám v pneuservise,tak kolikrát žasnu nad tím na čem lidi jsou schopni jezdit a ještě z toho mají srandu tak jim dám slušně najevo co si o nich myslím.

                Být po mém tak dám Pneuservisům pravomoc dávat trestné body těmto jedincům :-))

                0 0
                • maajkee  

                  no jo no, na druhou stranu můj fotr řídí 40 let, nikdy prej na autě neměl zimní gumy a za těch 40 let neměl ani jednu bouračku.

                  Tím to neobhajuju, já jsem všema deseti aby byly zimní pneu jako povinná zimní výbava, ale chci tím říct, že v první řadě je to o řidiči.

                  0 0
                  • bosmilan  

                    já nemám problém s letníma gumama,at si na nich lidi jezdí když to umí i když jsem pro povinné zimní pneu

                    někdy dokonce lidem říkám at tam raději nechají ty letní než aby tam dali ty sjeté zimní,že jízda bude stejná (i když se jim v první řadě snažím prodat nové :-))

                    0 0
          • vojtechposmourny  

            Hele, jen bokem, byls někdy v Praze? Na psat o ní, že je placatá, to chce dost odvahy, zvlášť v porovnání s Hradcem nebo Pardubicemi…

            0 0
            • maajkee  

              Jsem v praze docela často, samozřejmě myslím Prahu jakožto město, né 20km vzdálený periferie, který pod Prahu bohužel taky patřej.

              Oproti třeba Liberci je pro mě Praha prostě placatá, nezpochybňuju, že HK, PCE a ČB nejsou placatější.

              Abys tohle mohl řešit, museli bychom si nejdřív stanovit koeficient placatosti a to asi půjde dost těžko :)

              0 0
              • vojtechposmourny  

                No já Ti nevím, když se v centru postavím u Vltavy, tak kromě směru podél řeky to je všude do kopce.

                0 0
              • Medunka  

                Třeba Prosek, Barrandov či Pankrác není 20 km od centra a je to tam pěkný kopec :-)

                0 0
                • maajkee  

                  Jasný, uplný krkonoše, orlický a jizerský dohoromady :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Zapomněls na Beskydy! :-D

                    0 0
                    • maajkee  

                      já věděl, že když to nevyjmenuju všechno, že se někdo ozve :) a ozval :D

                      0 0
                  • jecnak  

                    Na to, aby byl kopec prudky, nepotrebujes hory. V Praze jsou ale prudke jen mistni komunikace a nikoli hlavni tahy. Presto se tam ale nejak dostat potrebujes, takze ano, Praha je kopcovita. Dovolim si tvrdit ze cca stejne jako Liberec.

                    0 0
                    • maajkee  

                      to sis dovolil teda dost :D

                      hele, necháme toho, vidím, že jsme bodnul do vosího hnízda. Necháme to tedy tak, že někomu se zdá Praha kopcovitá, někomu placatá.

                      To že tam jsou sem tam strmý stoupní beru, tam ať se teda sype a solí.

                      0 0
                      • drtyc  

                        ja sem pro, at se soli nejen v stoupanich, ale i pred krizovatkou… ono to neni jak na dedine, kde muzes mit brzdnou drahu 250 metru nez doplachtis ke krizovatce a vlevo misto a vpravo skarpa.

                        0 0
                        • fousek  

                          Tak zas v meste nemusis jet nutme maximalni povolenou rychlosti

                          0 0
                    • drtyc  

                      tak ony jsou kopce snad uplne ve vsech mestech i tech co jsou na placaty morave. je to snad dany tim, ze se stavelo ve stredoveku na kopci a ted je misto hradeb centrum. a od ty reky u ktery se stavelo je to vsude do kopce… kdo hleda nebo ma stesti, tak do toho kopce jede skoro po rovince. kdo ne, tak mas klidne i na ty placce vic jak 8 stupnu stoupani v nekolika ulicich vedle sebe v jednom smeru.

                      a ono je uplne jedno, kdyz mas zabrzdeny auto otevres dvere a nasednes a auto ti zacne klouzat dolu z 8 stupnovyho kopce nebo z 6ti stupnovyho nebo z 15ti stupnovyho a zastavi se az kdyz to nekde opres nebo vystopupis a zacnes talcit do protismeru.

                      0 0
                  • Medunka  

                    je k tomu jedno prirovnani – rakusan muze tvrdit, ze v CR nejsou kopce, pac tu nemame alpy – hadej se s nim o opaku.

                    V Praze proste kopce jsou, nejsou to zadne mega kopce, ale jsou tu.

                    0 0
                    • Krys  

                      Veď práve, kde máte tie hory, čo tu o nich stále píšete? ;)

                      0 0
              • karliner  

                Člověče, vloni jsem jel Pražský schody (mám pocit, že Malá Strana zase taková periférie není) a jako úplná placka mi to zase nepřišlo :-)

                0 0
        • jecnak  

          Nejezdim jen po Praze. Kazdopadne ale do hor jsou v mnoha pripadech nutne retezy, ktere samozrejme mam. Zatim jsem se ale dostal i bez retezu odkudkoli krome prikopu.

          Co se tyce rozjizdeni, staci mit cit, pripadne nechat u aut s nahonem vepredu vystoupit posadku vzadu a v nejhorsim ji nechat sednout na kapotu a kousek popojet.

          0 0
          • martic  

            …Zlatá Šádé 120 :-D. Ale ta zase občas jezdí rovně i když nechci :-).

            0 0
            • martic  

              Ale jinak v porovnání s Fabií je 100dváca lepší zimák :-D.

              0 0
              • maajkee  

                to na sto procent, když jsem měl škodovku, vyjel jsem skoro všechno, když jsem tam měl dobrý zimáky. a nejenom v zimě, ale i v blátě. Kdyby na ně nebyl 10 tisíc eko poplatek tak si jednu 105ku nebo 120ku pořídím a budu v ní jezdit v zimě :) obsah malej, ručení nízký a ještě bych si to dal vždycky jen na zimní období :)

                0 0
                • Frostty  

                  pokud se ti podaří sehnat papíry v tzv. polopřevodu tj. převod započal před 1.1.2009 máš vyhráno a 10ku si můžeš nechat třeba na bike :o)) Já to tak teď pořešil u trabócha ;-)

                  0 0
      • drtyc  

        ja uz nizkoprofilaky dojezdil a ted tam putovaly maximalni balony co sly a do nizkoprofilaku uz me nikdo nikdy nepresvedci.

        0 0
    • camlost  

      na Vysocine to vypada tak, ze (brzy) rano vyjedou silnicari „osetrit“ silnice, cimz se v jejich podani rozumi zejmena za husteho snezeni nasolit, co se da.

      (btw. je mi to celkem jedno, takze to vyse uvedene neni stiznost, pouze konstatovani.)

      vysledkem je 15 cm kase, ktera docela klouze. kdybych si mel vybrat, byl bych pro pluhovani, inertni posyp jen na mistech, kde to ma smysl (treba kopce).

      jeste loni tady byl cca 10 km dlouhy usek bez chemickeho posypu. idealni. jen mam otlucene auto od kameni. njn.

      (denne najedu cca 80 km)

      0 0
    • DaveX  

      U nás to je zatím pořád stejné. Hlavní tahy posolené, boční cesty posypané štěrkem. Takže to jde.

      0 0
    • Volf  

      Já ještě pamatuji dobu, kdy jsme bydleli na vesnici a do školy jezdili po silnici na lyžích. Žádné sypání, žádné solení. Neexistovaly žádné zimní gumy, žádné zimní výbavy a prostě se jezdilo. Dneska jedeš v husté chumelenici u Jihlavě po dálnici a v levém pruhu jede dement v Audině možná 150 a protože má čtyřkolku, tak se mu nemůže nic stát. To je ten problém. V prvním kopci narazíš na dva vzpříčené kamiony, protože ten první si myslel, že to vyjede a nevyjel a ten druhý je přece lepší řidič a tak to přece musí vyjet. No a nevyjel také. My se prostě na silnici neumíme chovat. Většina lidí si do dneška myslí, že na zimní gumě může jezdit jako v létě a pak je překvapená, když je tahají ze škarpy. To v tom lepším případě.

      0 0
    • Kedarr  

      No vidiš kdyby sis vzal běžky a vletěl v zimě do stopy…pak zažiješ kouzlo zimy…a nemusíš se trápit v zimě na posolených silnicích na kole :( ale taky mi to trvalo než jsem na to přišel..:))

      0 0
      • maajkee  

        a kdes prosimtě vzal, že v těch sračkách jezdí na kole? to se nikde nepsalo.

        0 0
        • Kedarr  

          no vidiš , že jezdí na kole..:)

          0 0
          • maajkee  

            Jo jo, já nemluvím jen o biku

            ? :)

            0 0
            • martic  

              :-D Jo, na sněhu se člověk zdokonaluje v ovládání a taky si zvyšuje fyzičku ;-). Sice někdy kolo víc trpí, ale vynahrazuju si tím zazimovačku motorky ;-), abych nezapoměl jak se kroutí řidítkama ;-D.

              Ale fakt to bylo myšleno všeobecně, pro všechny druhy pohybu.

              0 0
              • fousek  

                Naopak v zime musis jezdit na motorce, protoze nerejes primo do zeme, ale jen do snehu

                0 0
                • martic  

                  Ale když mam silniční gumy tak se nehnu z místa :-D. A navíc ruce zebou :-(.

                  0 0
                  • fousek  

                    Tak prehod na spunty s hrebama a kup si kryty na ruce:-)

                    0 0
                    • martic  

                      No třeba na to jednou dojde ;-).

                      Ty jsi z Ohrazenic u Turnova nebo jiných?

                      0 0
                • drtyc  

                  tak ono na navatych snehovych jazycich na ledovym podkladu se krasne da driftovat v zaberu i na kole a jak se zlepsuje fyzicka, kdyz slapes jak o zivot a das to i s 360 otockou aniz by si to polozil teda za predpokladu, ze mas vpredu hrebiky a vzadu klasiku.

                  0 0
      • martic  

        Jo jo, já nemluvím jen o biku. Tím teda nechci říct, že bych na něm teď ale nejezdil :-DD. Myslel jsem to hlavně všeobecně (pro řidiče, chodce, bikery i lyžaře ;-).

        No a já nevím, běžky se mi sice docela líbí, ale mně nikdy moc nechytly. Třeba tuhle jsem potkal běžkaře a on říkal: „Sis měl vzít spíš lyže, né?“ No já jsem řekl: „Když mně to prostě na kole víc baví“ Samozřejmě v určitých mezích, které jsou stanoveny terénem a výškou sněhové pokrývky. (Jo a stopu lyžařům zásadně neničím).

        0 0
        • martic  

          Jo a na sáňkaře jsem zapomněl :-D.

          0 0
        • Volf  

          Mě nikdy nebavily běžky do doby, kdy jsem měl úzké práskačky a SNS vázání. Byl jasem závislý na stopě a to jsem si připadal jako lojza. Pak jsem je vyhodil, koupil poctivé širší fischerky a botasky pro 75 mm vázání a vyrazil do volné přírody a to je řeknu ti úplná nádhera.

          0 0
    • Chiron  

      Tak u nás v obci byli silničáři se sypačem letos dohromady asi 4×… Jinak to tu obstarává traktor… Oproti loňsku kdy tu jezdili snad denně je to hrůza. Jenže i když tu jezdí, tak radlicí to akorát poškrábou z vrchu, nasypou štěrk a koleje zůstanou. Na to by si museli pořídit frézy a na to jaksi nejsou finance. A to ještě letos byli tak zaskočeni sněhem, že nestíhali a přijeli až asi za dva dny kdy už tu bylo 40cm sněhu a protahoval to tu obecní traktor.

      0 0
    • Trainman  

      Heh, doufám, že bys nebyl mezi prvními, kdo by si na neprosolenou silnici stěžovali při jízdě svým plechovým miláčkem :-) Třeba u nás bylo navezeno stejně soli jako minulý rok (kdy poslední tuna z hlavních zásob byla dosypána ca začátkem března)

      0 0
      • martic  

        No tak to bych právě nebyl mezi prvními, ba ani posledními. Nestěžoval bych si :-).

        0 0
    • elbi  

      U nás v obci jsme o solení ani neuvažovali, prohrnování zvládá nově pořízený obecní traktor a místní komunikace jsou lépe upraveny než silnice III.tř. ve správě SÚS. Na posyp máme nachystaný štěrk, ale zatím ho nebylo třeba.

      0 0
      • martic  

        No to u nás v obci myslím, že přesně v tomhle „rozmetadle“ za traktorem vozej sůl místo štěrku…sičáci }:( .

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.