• Cmana_2008

    AHOJ,

    docela často čtu, že si dáváte na přední kolo NN a na zadek RR.

    V čem je hlavní výhoda?? Já mám ve předu i zadu NN a jsem spokojený, ale třeba bych vyzkoušel i tuhle možnost, jen nevím, jestli to má cenu. Jezdím hlavně terén- střední a tak do 50km.

    Díky za info v čem je tahle kombinace lepší.

    0 0
    • MlokCZ  

      Lepší není ani jedno. Když dáš dozadu RR, tak je to rychlejší (zadní plášť udělá mnohem větší rozdíl v rychlosti než přední díky většímu zatížení zadního kola). A na zadním kole tolik nevadí, že to o něco hůře drží.

      Co bude pro tebe lepší si musíš ujasnit sám dle toho jaké vlastnosti preferuješ.

      0 0
      • Cmana_2008  

        Díky,

        no a je ten rozdíl v rychlosti fakt tak citelný??? Rychlejší jízda je už slušný argument pro. Nicméně jezdím na Trance x3 a to není na závody. Někdy bych ale uvítal trochu svižnější jízdu za sucha:-)

        0 0
        • MlokCZ  

          To je už na každém, jestli mu ten rozdíl stojí za to.

          Pro přestavu. Přibližně platí, že pro 75kg jezdce a udržování rychlosti 20km/h na povrchu typu asfalt bude NN na zadním kole potřebovat o 3–5W více výkonu než RaR (dle ročníku a dle toho, jestli to je bez duší nebo ne, bez duší je větší rozdíl než s dušemi, protože RaR bez duší sníží valivý odpor více než NN bez duší).

          V terénu to pak bude jinak dle typu povrchu a rychlosti jízdy.

          A k tomu srovnání. Přes 100W výkonu tu i na dlouhé vyjížďce dá asi každý.

          Takže i pro hodně málo výkonného jezdce to bude do 5% ušetřeného výkonu.

          Pro někoho to je hodně, pro někoho je to nepodstatné.

          Já třeba vnímám rozdíl NN x RaR (bez duší, takže ten případ, kdy je ten rozdíl větší) na zadním kole hlavně v situacích, kdy jedu s podobně výkonnými kamarády. Pak jsou znát i drobné rozdíly v tom jak jede kolo, když se má držet nějaké konkrétní tempo.

          Na celkovém průměru když jedu sám to moc znát není.

          Loňskou sezónu jsem odjezdil na jednom kole na NN/NN 2,4 UST (což je ještě mírně pomalejší než NN/NN 2,25 UST) a pocity mám rozporuplné.

          Drželo to parádně. Když jsem jel sám, tak ta mírně menší rychlost jízdy nevadila.

          Ve výjezdech jsem vyjel více (to proto, že v prudkém technickém výjezdu mi lepší záběr NN dovolil jet pomaleji, takže jsem šetřil síly na nejtěžší pasáže, takže i přes mírně vyšší valivý odpor jsem vyjel více).

          Líbilo se mi vyvážené chování předního i zadního pláště.

          Odjel jsem si svojí nejtěžší vyjížďku s NN/NN UST 2,4 (hodnoceno komplexně dle kilometrů, převýšení, povrchu, náročnosti terénu). Takže nemoho říct, že ty pomalejší pláště by byly limitem dojezdu těžších tras.

          Ale přesto mi ta svižnost mimo pořádný terén docela chyběla, zvlášť právě, když se jezdí v partě (kde mám pár lidí, co mají podobnou výkonnost).

          A pak na asfaltových přejezdech (a ty se vždy nějaké najdou) dělá NN větší bordel (hlavně drobné vibrace na pěkném asfaltu).

          Takže na letošek se zase vracím k NN/RaR 2,25 UST. A na druhém fullu mám teď dokonce RaR/RaR 2,25 UST.

          0 0
          • Georrge  

            3W sem, 5W tam, a ve výsledku šlapeš s poloviční námahou :) Já třeba myslím, že do středního terénu by mu stačila i kombinace RR/RR (ať už rocket ron, nebo racing ralph) ale to si holt musí zkusit každý sám co mu vyhovuje, někdo radši absolutní přilnavost, já třeba zase vyšší rychlost a v těžkých pasážích zpomalit, nebo kolo poponést :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Je to vždy o prioritách a o stylu jízdy a co se jezdí. Já bych bral pláště přepínací na tlačítko jako platforma na tlumiči. Na lehčí terén bych kliknul RaR/RaR UST 2,25, na střední NN/RaR UST 2,25 a na těžší pasáže na NN/NN 2,4 UST a ještě případně na asfalt třeba na Marathony Racer :-)

              0 0
              • Georrge  

                jó to by se mi taky líbilo :D a ještě aby se u těch maratonů zvětšil ráfek z 26" na 28" :D

                0 0
          • Cmana_2008  

            Jo díky,

            už je mě to jasný.

            Jako RR jsem myslel Racing Ralph. Když už, tak se rovnou ueptám na rozdíly mezi Racing Ralph a Rocket Ron.

            Díky

            0 0
          • nox159  

            muzu se zeptat, tech 3–5W pocítáš pouze z valiveho odporu…?

            asi tam nebude zapostene zvykani tech špuntu při akceleraci… že?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano, pouze valivý odpor. Věci jako žvejkání špuntů při akceleraci nebo třeba propružování pláště při ostrém záběru nejsou počítané.

              Pro hobíka na turistiku to ale na průměr nemá takřka žádný vliv (ty věci jako žvejkání špuntů při akceleraci).

              Když už by se šlo do detailu, tak by se muselo připočíst i těch pár gramů u NN navíc. Ty v kopcích také nepatrný rozdíl udělají (i když mizivý).

              Mně třeba horší akcelerace NN/NN 2,4 UST nevadila (a tady bude i znatelněji při akceleraci znát vyšší hmotnost těch NN – ve 2,4 UST už jsou fakt těžké).

              Nejvíce mi na NN/NN 2,4 UST vadily dlouhé výjezdy po tvrdém povrchu když jedu v partě. Sám bych si zpomalil (třeba z 9km/h na 8,7km/h nebo kolik by to udělal rozdíl). Jenže v partě se tak třeba nestane a i ten malý rozdíl je najednou v táhlém kopci znát hodně.

              0 0
              • nox159  

                pravě problem je v te parte… protoze lidi blbnou předhanějí se když se jede asfalt nebo rovina po polnačce (což je nuda ) tak tam se to schvalne trha… ( mluvim o parte v mojim věku – a jeste k tomu chrtiho zameřeni, všichni jeste k tomu na HT ) a tam už je celkem dost znat to že je NN pomalejsi kdyz nekdo nastoupi tak to stoji o dost vic usili zrychlit na jeho rychlost… ( plaste mame ± stejne těžke ale ten vzorek a šířka už znat jde… moje 2,25 proti 1,95 –2,0 co vozi oni )

                v techto chvilich bych rekl ze to nebude 3–5W ale mnohonásobně vice…

                0 0
                • gallardo  

                  vemte do party holky a mas to vyreseny ;-)

                  0 0
                  • nox159  

                    upřímně, to je pak o hovnu to ježděni – respektive už to není o tom ježdění na kole…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Když je někdo v partě najednou o třídu pomalejší, tak to není řešení, ale komplikace. Pak to stejně dopadne tak, že ti o třídu pomalejší prostě odpadnou v kopci zcela a čeká se na ně na kopci nebo v hospodě a nic to neřeší.

                    0 0
                • Georrge  

                  jak říkám, 5w sem, 3w tam, k tomu ty špunty a podobný prkotinky ale ve výsledku to je znát dost.

                  A jak to tak bývá tak na rovině na ně nemáš, pak přijde sjezd na bordelu a to zas nestíhají oni na tebe a dole řvou že jseš šnek a machruješ z kopce kdy to jede každému :D

                  0 0
                  • nox159  

                    staci vybrat trasu tak aby se jela cca 3–5km rovina plna surtu kořenu… kde se na HT neda jet plynule v sedě a pak jsou hodni :)

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to mi si v partě opravdu nenastupujeme, tohle nikoho nebere. Ale i když se jede rovnoměrné tempo ve výjezdu, tak i drobný rozdíl v rychlosti je znát.

                  Není to tak, že by se nedalo uviset při podobné výkonnosti. Ale třeba místo základní vytrvalosti najednou jedu o 10 tepů výše a na dlouhém celodenním výletu je to sakra znát, když je to takhle v každém kopci.

                  0 0
                  • nox159  

                    neřikam že to tak vždycky… ale proste z nudy se dělaji blbosti, zavodi se se silničářema… :D

                    ( u nas to asi narozdil od vas nejsou celodenni vylety ale proste par hodin… zadne hospody zadne zastavky proste se jede…)

                    jinak presne jak pišeš proste ne že bych nestihal… ale jak jedu s jednim kamošem musim dokonce zamykat vidlu a zapinat propedal což u mě moc zvykem neni…

                    ve specifiských pripadech jsou rozdily v kole ( jako celku ) obrovske…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Se nediv, když ty jezdíš na AM Anthemu :-D.

                      0 0
                      • nox159  

                        ale tohle mi fakt vyhovuje… – proste porad to jede a diky par upravam se to da i z kopce celkem dost prat… :)

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.