• ydenek

    Zdravím,

    chtěl jsem se zeptat, jak se starat o nášlapy XTR? Mám nové nášlapy a nevím, zda do toho „otočného spoje“ kapat např. olej… Nevypláchnu tím tu vazelínu, co tam je? Dá se o ně nějak vůbec starat?

    Ono to asi platí pro všechny firemní ložiská, které se nedají rozebrat. Jak se třeba staráte o středovou osu? Kapete tam olej do ložisek mezi klikovku a rám, nebo to rozeberete, nebo se o to nestaráte vůbec…

    Díky

    Ydenek

    0 0
    • Vilém  

      Co je otocny spoj? Pokud mistu kudy vstupuje osa pedalu do jeho tela, tak neni duvod cokoli mazat.

      Totez stredova osa, pokud se normalne toci, nedrhne, tak neni duvod do toho lezt.

      Jinak klikovka a firemni loziska opravdu pobavily:)

      0 0
      • jIrI___  

        Ať přemýšlím jak přemýšlím, tak nevím, co si pod tou klikovkou představit (že by nějaká nová fičura u eRek pro zvýšení výkonu?) :D

        0 0
      • pepek  

        Pobavili, ale má vlastně pravdu – je to klikovka velmi pomaloběžného, nevýkonného, řadového, dvoutaktního dvouválce, s nedořešenou pravidelnou dodávkou paliva, který se navíc snadno přehřívá.

        0 0
    • Lister  

      všechny firemní ložiská, které se nedají rozebrat

      Pedály Shimano se dají bez potíží rozebrat až do poslední kuličky, ale v tomhle případě platí – nešťourej do něčeho, co funguje. Maximálně občas prostříkni olejem vnější mechanismus pedálu, jinak neřešit a jezdit.

      0 0
    • JakeF  

      Nijak, hlavní výhoda Shimano pedálů :). Sám budu svoje XTčka teď montovat na 6. kolo a nemusel jsem do nich jedinkrát šáhnout.

      0 0
    • scret  

      pokud se tocej, necvakaj nebo nedrhnou, nesahat do nich a nechat byt…:)

      Shimano pedaly jsem jeste nemusel rozebirat, vzdy nejak moralne zastaraly nez se zacalo projevovat nejake opotrebeni:)

      0 0
      • mr.antik  

        zrovna u těch nových xtr jsem našel nějaký špatný recenze, doufám, že se mě to nedotkne…

        0 0
        • ememem1  

          tak mna po par mesiacoch uzivania napada jedina zla vec. asi je to ozaj myslene ze na starte ich nacvaknes a v cieli vypnes. ich vonkajsia hrana je totizto ostra jak noz, pri beznom tlaceni neni problem sa na lytku poriadne porezat, mne sa to pri podlkznuti podarilo na 4 stychy :-). par tahov pilnikom to riesi ale konstrukcny zmysel takehoto riesenia mi unika obzvlast pri verzii trail kde to sice klietka trocha chrani a tak ci tak ta hrana trci von.

          0 0
          • biker007  

            souhlas, mel sem stajny problem, ale po chvili jezdeni,opirani a par padech se ta hrana otupi a je klid. nebo se ji da pomoct pilnikem:)

            0 0
          • Milvus888  

            m520 nebo M540 to vyřeší :)

            0 0
          • JakeF  

            Hm, tohle vlákno jsem měl otevřít dřív, taky už jsem si to ověřil v praxi…

            0 0
            • mr.antik  

              tak já jezdim kulový a takový problémy jsem fakt neměl. Nebo už to mám dostatečně odrbaný.

              0 0
              • JakeF  

                Tak ty zrovna všechno sjedeš, tak nemáš jak to zjistit :). Ale odrbou se dost rychle, ty moje už taky nejsou tak hrozný, ale jako nový byly ty hrany hodně ostrý.

                0 0
                • mr.antik  

                  právě kvůli tomu jsem bral xtrka. Kdybych věděl, jak budou po půl roce vypadat, tak bych je asi nebral :-)

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Do dneška sem nepochopil, proč tam ty výstupky udělali. Větší styčná plocha mi přijde jako zanedbatelnej rozdíl, v tomhle případě. Jedinej důvod mě napadá, že příští rok to zase odpilujou a budou se chválit, jak zlehčujou :D

                    0 0
    • Richi  

      Hezké, trochu mimo obecné cyklistické názvosloví. :-)

      Ale to je fuk.

      To, na co se ptáš, je chráněno prachovkou. Do pedálu se z 99% žádný bordel nikdy nedostane.

      U středu (u klik) to platí už jen tak z 50%. Tam se vyplatí občasná kontrola, ale kdy a proč je vzhledem k provozu velmi individuální záležitost.

      Obecně pokud neprojedeš po kolena ve vodě nebo často jezdit v dešti, tak nad tím taky nemusíš moc přemýšlet.

      0 0
    • maajkee  

      Kamarád má 9 let starý XTR pedály, obouchaný a ošlehaný závodama, ježdění ve sračkách ve všem možným. Jedinkrát je nerozebíral a točej se jak po másle a bez vůle. Není třeba tedy do toho šťourat i když dnešní XTR nebudou už to co bejvaly. On za ně tenkrát taky dával asi 6,7 tisíc.

      0 0
      • Ruprt2  

        Zajímavé, nedávno ses tu do krve hádal, že je nutné se o SPDčka starat, a mazat je a udržovat, a teď radíš přesný opak.

        0 0
        • maajkee  

          Můžeš mi prosím najít kde jsem psal, že je nutné se o XTR pedály starat? Třeba 520ky musím rozdělávat každou chvíli, to se nedá absolutně srovnávat.

          0 0
          • Ruprt2  

            :-D

            0 0
            • maajkee  

              Ty máš fakt asi nějaký problémy v osobním životě :)

              0 0
              • Ruprt2  

                až budu mít nějaký problém, tak to poznáš. To tu buď nebudu, nebo budu naopak všude exhibovat, psát kraviny a mluvit jako dlaždič, protože tak přece mluví správný chlap.

                0 0
          • JSt  

            si myslim, ze kdybys ty 520 nerozdelal poprve, tak na ne netreba sahnout desetitisice. :-P

            0 0
            • maajkee  

              Jako oni by fungovaly, to jo, ale mě sere když začnou cvakat a to se děje po pár týdnech :)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Co s nima delas? Ja je rozebiral az po tech asi 10 tis, kdyz mely vakl…

                A to se dovnitr bordel nedostal zadny a to je nesetrim a dostavaji zahul i v zime :-D

                0 0
                • maajkee  

                  Nic s nima nedělám, měl jsem už asi patery 520ky a všechny začnou po čase tak jako nenápadně cvakat, někdy míň, někdy víc, nepřišel jsem na to co to dělá, ale nesnáším jakýkoliv divný zvuky při jízdě. Když je rozeberu, namažu, zase složím, tak to pak na nějakou dobu zase přestane :)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Me to nedelaji ani jedny teda…

                    Asi to bude nejaka neznama promenna ;-). Anebo proste smula…

                    0 0
    • biker007  

      nedavno sem xtr 970 rozebiral do posledni kulicky. po roce a pul (cca 9000km) dostaly vuli. uvnitr byla smes vody, spiny a puvodni vazeliny. vsechno sem rozebral, vycistil a ted se toci jako nove. jen je potreba pocitat s tim, ze se na cloveka vysype mnoho malych kulicek (je tam konus). ale pokud se sunda jen telo pedalu, tak se konus rozebirat nemusi. na bezne vycisteni a namazani by to melo stacit.

      0 0
      • tomxxx  

        Oživim mrtvolu:

        Moje jsou na tom podobně, dostaly trochu vůli, ale problém to neni vůbec, páč se to dá dotáhnout v pohodě i bez rozebrání konusu.

        Jedině nevim čím to namazat. Vazelína tam neni, je tam olej, ale nevim jakej…stačí prostě motorovej? (nevyjetej samozřejmě :D)

        0 0
        • scota  

          No já mažu většinu věcí na kole bílou vazelínou Castrol na zahradní stroje a pedály se pak točí jako sekačka ;-) Původně tam byla jakási řídká vazelína.

          0 0
        • skvedo  

          Nacpi do pedálu vazelínu a zašroubuj do něj osu. Nová vazelína vytlačí zbytky té staré ven a otřeš je hadrem.

          0 0
        • biker007  

          moje heslo zni: kam dam vazelinu, tam se voda nedostane:) preferuju zluto-zelenou lepivou Motorex. Ta vode vzdoruje statecne. jedinou vyjimkou je orech, tam bych ji nedaval:))

          0 0
          • tomxxx  

            Jo to mě taky zajímá, co dáváš do ořechu a nábojů. Cpal sem tam nějakou historickou žlutou voděodolnou, nebo parktool modrou a nic moc.

            0 0
            • biker007  

              Kola mam jen mavic (crosstrail, crossmax sl,ksyrium sl) a davam tam na mazani orechu original olej mavic. v pripade nouze (tzn, ze nemam po ruce ten orginal) namicham wdcko s ridkou vazelinou mavic. nelepi se to a nejakou dobu to plni funkci. Jinak do naboju a lozisek nacpu mezi lozisko a kryci tesneni take zelenou motorex. to same na lozisko o hollowtechI­I klik.

              0 0
          • Kufruv  

            tak zrovna tuhle vazelínu jsem použil v 540 a při šroubování nazpátek tělo pedálu podélně prasklo. Přišlo mi, že byla moc hustá na to, aby se protlačila skrz kuličky…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse