SRAM - budoucnost lankových přehazovaček XX1 (pro 52z)

334 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Mám otázku, jestli tady není někdo, kdo „vidí“ do budoucna resp. nemá „insider“ informace ze SRAMu.

    Na předchozím bajku (Canon FSi) jsem měl osazení SRAM XX1 (pro 50z) a čtyři roky jsem „bez úrazu“ jezdil (ale právě pro případ havárie nebo opotřebení jsem si doma držel jednu náhradní přehazovačku – lankovou – XX1 pro 50z). Nakonec jsem si ale za ty čtyři roky nepotřeboval… ufff. Poskládal jsem si nový bajk (opět Canon, Scalpel HT), taky s XX1 (ale 52z) a fčíl mám dilema: Koupit do zásoby zase jednu náhradní (lankovou) přehazovačku XX1 (pro 52z) anebo ne?

    Proto se fčíl tady ptám: Jak vidíte budoucnost lankového řazení SRAM XX1, budou to i do budoucna vyrábět/prodávat nebo svět spěje jen k bezdrátovému ASX?

    0 0
    • novas752  

      No rozhodně to nezmizí ze dne na den. Ale předpokládám že se mechanická X01 a XX1 moc dlouho dělat nebude. Když je tu AXS a pak ty nové Transmission…

      0 0
    • orm  

      Ja insider nejsem, ale vzhledem k tomu jak tlaci sram elektriku do nizsich sad, jak na silnici, tak v mtb, tak bych u vyssich sad navrat k mechanice necekal. Necha dozit soucasne sady dokud o to bude zajem. Jinak muzes mit klidne jako rezervu prehazku od shimana. Je to spolu kompatibilni. Sice to pro tebe nebude asi duvod, ale shimano je i levnejsi, takze jako rezerva se hodi vic :-).

      0 0
      • jeniiiik  

        A dvanáctkové shimano s jejich rychlostí vývoje tady bude ještě pěknou řádku let… :-)

        2 0
    • Smazaný účet  

      OK, nebudu to teda odkládat a (radši) si tu přehazovačku do zásoby koupím (dokud jsou).

      0 0
      • krabica  

        Za mně je to vyhazování peněz…

        1 1
        • Vilém  

          …naopak, byt na jeho miste, tak radsi koupim DVA KUSY, AT JE JISTOTA.

          0 0
        • Singlespeed  

          Předpokládám, že panáček peníze moc neřeší, takže hlasuji podobně jako Vilda pro neprůstřelnou jistotu a nákup dvou nebo raději i tří kusů ;-).

          0 0
        • orm  

          Clovek by cekal, ze kdyz covid obdobi neni jeste tak daleko, ze lide budou mit pochopeni proto, ze si lide udelaji malou zasobu :-). Zrovna prehazka je polovicni spotrebak, ktery urves razdva, takze mit doma rezervu je ok.

          0 0
          • Kaire  

            Občas je lepčí mít v zásobě druhé identické kolo.

            2 0
          • jmaselnik  

            myslím, že je to super nápad. Mám doma celkem asi 10 kol, na každým jinou hazku a na jednom rohloffa. Počítám teda, že bych měl koupit na sklad 9 přehazek a jednoho rohloffa místo třeba jednoho náhradního kompletního biku :-)

            0 3
            • orm  

              Predpokladam, ze nejezdis vsech 10 kol stejne, ale neco vice neco mene. U nekterych kol ti bude vadit, ze bys s nima tyden dva nebo mesic nejezdil, protoze bys cekal na nahradni dil (retez, prehazka, hak) a u jinych by ti to nevadilo. Je pak na tobe pro jake kolo si udelat zasoby. Treba zadne takove kolo nemas a pak si nemusis delat zasoby zadne. Prijde mne divne, ze to clovek musi vysvetlovat, protoze to lidi nechapou a snazi se jit jako ze vtipnej dukaz toho, ze je to blbost.

              1 0
      • logoman  

        A nezapomeň i kazetu, řetěz kliky, ten novější transmission není kompatibilní …

        1 0
    • Fofrník  

      A já si zase myslím, že lanko jen tak nezmizí ani z prémiové řady XX1. Jasně, my tady v Evropě můžeme vnímat technologii AXS jako „skoro standardní“ a leckdo si může vlivem vlastní životní úrovně myslet, že dva tři roky a elektrika bude i na kolech za pár šupů. Cyklotrh však není jen Evropa, ale taky Afrika, Indie a Asie jako celek. Latinská Amerika a další a další trhy, kde nemusí být nouze o bohaté zákazníky, ale s přístupem k elektrické energii to tam je problematické. Elektrika a lanko budou žít paralelně ještě dlouho.

      0 0
    • kubad  

      nechápu, až se to posere tak bych řešil, jak testneš AXS stejně mechaniku už nebudeš chtít

      2 1
      • Fofrník  

        S druhou částí věty musím souhlasit, to je totiž přesně můj příběh. :-)

        0 0
        • Vilém  

          Jako jo, chodi to paradne, ale zrovna dnes jsem se pousmal, kdyz kolega odjizdel z prace, pred sebou cca 30km a baterka prazdna.

          0 0
          • Fofrník  

            Pokud měl baterku ÚPLNĚ prázdnou, chyba je jednoznačně mezi sedlem a řídítky. Pokud baterce zbývá 30% kapacity, při přeřazení blikne červeně. Pokud zbývá (myslím) 5%, dioda trvale svítí červeně.

            Pokud vím, že to s kapacitou baterie pokouším, vezmu druhou do kapsy.

            Mně stav baterie ukazuje Garmin. Na švihy s sebou vždy beru baterii záložní. Na jednu plnou baterii najedu (XC, hodně les, opravdu hodně řazení) cca 300–400km.

            6 0
            • kejda  

              Anebo to řeší náhradní baterie…

              0 0
              • J1RKA  

                Proc? Baterka vydrzi 600km, tak nabijis 2× do mesice, mobil nabijim kazdej dej, stejne notes… v zime svetlo atd, nechapu vcem muze byt problem?

                0 1
                • heerer  

                  …jses otrokem veci. Presne tyto veci me serou. Nemuzes si vzit kolo a jet aniz by jsi musel hlidat nabiti baterky. Diky ale ani zadarmo!

                  6 0
                  • J1RKA  

                    Nehlidas tlak v pneu? Nemeris retez?

                    0 1
                    • theedge  

                      Tak jsou veci ktery delat proste musis a pak jsou veci ktery delat nemusis … to je streba kontrolivani batetek, ladeni pres aplikace, parovani s garminem. Nekdo to prosze nechce a chce jednoduchy krasny mechanicky kolo.

                      8 0
                      • Singlespeed  

                        Vzhledem k postupující superintegraci všeho do rámu, řídítek, představce a vidlice už snad žádné jednoduché mechanické kolo neexistuje a instalace bezdrátového řazení alespoň supesofistikovaný složitý protahovací sytém všeho o několik řádů zjednoduší :-) .

                        1 1
                        • J1RKA  

                          Asi tak :D

                          0 0
                        • JakeF  

                          U pořádnýho rámu bowden na jedný straně zastrčíš do rámu a on na druhý vyleze…

                          Brzdy jsou horší, ale ty bezdrát tak jako tak nejsou.

                          3 0
                          • kubad  

                            u pořádného rámu bowden i hadici na jedné straně zastrčíš, a na druhé vyleze,

                            ale ještě sem takový neviděl

                            0 1
                            • JakeF  

                              Spešl Enduro přesně takhle. Míň práce než s vnějším vedením.

                              0 0
                            • theedge  

                              Moje Mega taky naprosto bez problemu. Navic delate jako by se bovden musel menit kazdej mesic …

                              0 0
                            • Charlie_R  

                              U SUPa to samé, otázka minuty.

                              0 0
                            • boo-beek  

                              Chceš vyfotit trubičky vevnitř rámu na Stumpjumperu? :)

                              0 0
                              • kubad  

                                Jo ty na brzdu

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Nevím jak to má Stump, ale Enduro má i ty na brzdu přesně takhle, fakt radost to stavět. Jenom holt člověk musí řešit rozpojování hadic a znovu to plnit.

                                  Ale brzdy mi přijdou irelevantní, ty zatím bezdrát nedělá nikdo.

                                  0 0
                                • kejda  

                                  Ibis má trubičky i na brzdu samozřejmě :)

                                  0 0
                                • boo-beek  

                                  2 + 1 trubička na oba bovdeny a brzdu. Je to stejně easy, jako dostat lanko do bovdenu ;)

                                  0 0
                        • Georrge  

                          To mi zní jako řešení na problém, který by vůbec neměl existovat :D viz Jakef.

                          0 0
            • jIrI___  

              Člověk musí být opravdu velký ignorant, aby přehlédl varování o docházející baterii na Garminu i telefonu. Osobně moc nedokážu pochopit, jak se do této nemilé situace s vybitou baterkou dá při takovém tom běžném jezdění vůbec dostat :)

              3 0
              • jeniiiik  

                U mě třeba tak, že jsem po půl roce co jsem neseděl na gravelu úplně zapomněl, že baterku musím dobíjet. A bylo po vyjížďce, přítelkyně jela beze mě… :-D

                0 0
                • goofy  

                  Přesně tak. prostě ta blbuvzdornost – přijdu ke kolu, dofoukám a jedu tam trochu mizí. Když člověk střídá víc kol, a po jízdě kolo zahodí do sklepa a dál neřeší, tak je to jenom otázka času, kdy se to stane :-D

                  2 0
                  • -b-n-x-  

                    No ale ani kolo bez elektřiny takhle nemusí fungovat.

                    Viz. Moje zkušenosti: přijdu po půl roce do sklepa pro kolo, to je plesnive, řetěz rezavy, lanko od teleskopky zarostle, a teď nejnovější sračka – pridreny pistek v páce přední brzdy (xt m785) a tudíž stále brzdící brzda – a tohle rozhodně není věc na 10 minut.

                    0 0
                    • krabica  

                      :-D

                      0 0
                    • heerer  

                      nehledej problemy tam kde nejsou…na mem starem XC ktere mam v drevene boude celou zimu, po zime sednu a jedu(budu li debil co si to alespon nenamaze)…s baterii po zime to bude vypadat vime vsichni.

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        Nehledám problémy. Mě to právě nebaví, že se občas ty problémy objeví.

                        0 0
                    • goofy  

                      :-D Asi by to chtělo jiný sklep… :-D

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        Jednou dvakrát za rok tam bohužel nateče voda a pak to je v prdeli :-(

                        0 0
                    • nomecz  

                      musis ten sklep sem tam vyvetrat :-) nebo jezdit casteji jak jednou za pul roku

                      0 0
                  • scret  

                    presne kvuli tomu jsem daval na Jeffa mechaniku… Kazdopadne ted toho trochu lituju:)))

                    0 0
                  • snas89  

                    Po dvou mesicich nejezdeni, kdyz prijdu ke kolu, tak nez nafoukam, namazu a pripravim, tak na 10 minut strcim baterku nabit.

                    Chapu ten odpor k pretechnizovani, ale na druhou stranu tohle je uz spis ve smyslu kdo chce bojovat, duvod si vzdycky najde.

                    2 1
                • krabica  

                  Proč? Za 10 minut musí být přece na jednu vyjížďku nabito…

                  Edit: spíš bych pochopil zapomenutí AXS baterky doma v nabíječce, když se člověk přesouvá autem někam dál… :-D Nicméně proto vozím v kole 2. baterku…

                  3 0
                  • heerer  

                    ok ale tu druhou musis mit nabitou, coz se u „zaloh“ casto zapomina, takze ti je pak taky k prdu. Na klasice neresis a jedes:-)

                    Rozumim vyvoji, nicmene to cele jde klasicky tak jako vsechno kolem do (.) ;-)

                    0 0
                    • krabica  

                      To zrovna řeším snadno, prostě ty baterky točím, nejezdím jen tu jednu, ale při vybití je přehodím a vybitou dám nabíjet, samo se může stát, že ji zapomenu dát nabít, ale vozím jednu nabíječku v autě, druhou mám doma, takže to je trochu podsichrované… :-D

                      Nicméně zatím jsem problém s vybitou baterkou neměl, jen mi v záruce 1× odešlo řazení, vlivem špatného zatěsnění a následné vlhkosti v něm.

                      0 0
                  • goofy  

                    Nebo se zapomíná baterka do foťáku, co… :-D Vždycky jsem si říkal, jak to může někdo dokázat, a teď už se mi to stalo dvakrát. Asi začíná přicházet ten Němec, co furt schovává ty věci… :-D

                    1 0
                  • jeniiiik  

                    Nabíječka v práci, další dvě baterky doma taky vybité. Prostě okno že se musí nabíjet. A to jsem den předem dolival bezduse.

                    0 0
              • Breakpain  

                Já Ti to řeknu naprosto přesně:

                • jsi sám, máš na všechno fůru času, jsi odpočatý a dokážeš být pečlivý ;-) … také jsem to tak měl

                Pak se mi narodilo dítě:

                • z pořádného člověk se stal flákač
                • nic nestíhám, na všechno prdím a i když si dám práci, že si něco chci pohlídat, 80% zapomenu, protože priority jsou teď úplně jinde …

                Takže třeba takhle to vidím já, že není problém nato zapomenout ;o)…

                5 0
                • Jan D.  

                  A co teprve když se narodí třetí:D

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Já už jsem jednou nohou v hrobě, to už je jedno ;-)

                    1 0
                    • TK75  

                      az budou deti v puberte tak se to jeste zhorsi

                      ..ja jsem presvedcenej ze nakonec zapomenu i kde bydlim

                      0 0
                  • -b-n-x-  

                    No ty woe! Das ist horrrorrr! :-)

                    Ale je pravda, že už i takový případ jsem zaregistroval :-)

                    0 0
                    • Jan D.  

                      Jo, stane se, no. Jsem objednanej na vazektomii, tak to už snad bude konečně spolehlivá antikoncepce:D

                      0 0
              • Charlie_R  

                Přesně tak. Stejně musím dobít hodinky, minimálně jednou za dvě vyjížďky a tím si zároveň vzpomenu na baterii hazky. A 300–400km je velmi slušná výdrž, asi 4× více než hodinky. Jestli si to někdo nedokáže ohlídat, tak nechápu, jak může používat mobil.

                0 2
                • Breakpain  

                  Hele, nekoho to proste sere.

                  Ja prestal modelarit z toho duvodu, ze uz me nebavilo hlídat ty kvanta baterek. To neni sranda, zacalo mi to lezt krkem ;).

                  0 0
                  • Charlie_R  

                    V pořádku. Však to nikdo nikomu nenutí. Koho to irituje, ať jezdí dál s lankem :-) Kdyby nabíjení byla nutnost po každé vyjížďce, tak by to nebylo příjemné, ale i když budu jezdit fest, tak jednou za týden mě to vůbec neobtěžuje.

                    1 0
                    • theedge  

                      No ale je to tady strašná masírka … skoro to vypadá že kdo nejezdí AXS tak snad na tom kole ani nemůže přehodit :-D

                      Přitom za mne to má víc nevýhod než výhod …

                      0 0
                      • Charlie_R  

                        Ale no tak, jak píšu výše, nikomu to nikdo přeci nenutí. Jen mi připadá úsměvný ten protiargument s nabíjením jednou za čas. To je jako bych argumentoval s tím, že lanko může prasknout :-) A myslím, že lanka jen tak nezmizí.

                        0 0
                      • krabica  

                        To je pořád to samé jako ráfkové vs. kotoučové brzdy, bezduše vs. duše… :-)

                        1 0
                        • Jan D.  

                          Spíš bych to přirovnal k mechanické vs. hydraulické kotoučovky:) Obojí bude existovat vedle sebe a bude mít své uplatnění. Dokud bude populární bikepacking a expediční kola, budou existovat i mechanické komponenty.

                          0 0
                        • TK75  

                          Tohle mi přijde rozdíl…protože šaltr jestli přehazuje pomocí lanka nebo elektriky nemůže přece mít takovej vliv na jízdu jako třeba bezduse…

                          Stejně mi přijde nepodstatné jestli mám 10s nebo 12s…beru jako lepší to co je rychle, přesné, odolné a nestojí ranec

                          Ale věřím že je axs prijemny :)) to jo

                          0 0
                        • theedge  

                          Tak z mého pohledu to to samé určitě není – ráfkové brzdy jsou na MTB prakticky nepoužitelné. Každé projetí kaluží znamenalo broušení špalíků s ráfky a vyvořila se černá hliníková kaše. Humus. Kotoučovky je naprosto jinej svět o kterým nemá smysl diskutovat.

                          Bezduše reší velmi otravný problém defektů a navíc ještě zvyšeuje grip – navíc prakticky bez váhové penalizace. Váha duše a mlíka je cca nastejno.

                          Ale co tak zásadního řeší AXS ? Odstaňuje bovden který ničemu nevadí a mění se max jednou za rok v zimě ? Řadí to o 0,1s rychleji ?

                          Za cenu 4 násobné ceny – když to na ednuru nebo klacklem urazím, tak je sakra rozdíl jestli kupuju novou hazku za 2,5k nebo za 10k. Jen hazka váží 0,5 kg pohyblivé váhy na dost blbým místě. Víc s tím mlátí řetěz. Starost o 2 baterky.

                          AXS je z mýho pohledu spíš IT geekovina než nějaký skutečný praktický přínos pro jezdce. Určitý typ technologické prezentace.

                          Dobře seřízený lankový systém řadí naprosto dostatečně. Možná má AXS trochu rychlejší řazení který ocení XC chrt … nevím. Možná to ocení výrobci rámů, ale stejně tam ještě spoustu let vedení pro bovden budou muset dělat.

                          Nová Transmission sada je určitě posun dál – lepší řazení v záběru, odstranění problémové patky. Ovšem tyto hlavní vylepšení jsou dána opět mechanicky a ne tím že to je elektrika z baterek.

                          5 0
                          • Singlespeed  

                            Tady jde spíše o to, že jsme ve 21. století nabitém supertechnologiema a potahování lanka přehazky sem už tak nějak nepatří. Za pár let už trošku lepší rámy nebudou mít možnost instalace bovdenu a lanka, proč taky.

                            1 3
                            • J1RKA  

                              taky mi tak prijde, stejne jako zmizel smyk

                              0 0
                              • Jáchym 1  

                                Smyk se vrací.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Do muzea tak maximálně…

                                  1 0
                                • -b-n-x-  

                                  Smyk – hezké jméno pro psa :-D

                                  0 0
                                • ememem1  

                                  kam ?

                                  0 0
                                  • Jáchym 1  

                                    Na jízdní kola v řadách Sh.Cues 2×9–10–11.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      U low-end kol dvojplacky nikdy nezmizely, ne?

                                      Kdyz si vezmu, ze 1×12 Deore funguje slusne a je na kolech za par korun, tak Cues bude akorat na uplnejch pleckach.

                                      0 0
                                      • orm  

                                        Cues nahradi deore. Cues je hlavne platforma na ktere bude fungovat vsechno se vsim a soucasti jsou i gravel sady a tam presmykace budou. Ja se na cues tesim, bohuzel neni poradne k sehnani :-(.

                                        0 0
                                        • ememem1  

                                          skor by som povedal ze to ma nahradit celu tu AAA trojseriu a zaroven vytvorit 1×hocico cenovo dostupnu platformu cite shimano bez komponentov tretich stran

                                          0 0
                                          • orm  

                                            Tak cenovo dostupnou. Patri do toho i xt komponenty a vyssi rada kazet take neni uplne levna. Mne se libi linkglide standard. Na papire to vypada jako neco co by mohlo mit dlouhou zivotnost.

                                            0 0
                            • theedge  

                              Vždyť celý kolo je jen mechanická záležitost. Je to stejný jaky by jsi řekl že tam nepatří řetěz a ložiska :-) Je tu technologický pokrok – proč vůbec šlapat za svoje když tu jsou e-motorky že ?

                              Proč to zbytečně technologicky přetechnizovat, když to nepřináší žádnou reálnou výhodu.

                              Rámy budou ještě hooodně dlouho dělaný na bovdeny:

                              1 – Shimano by se muselo probrat z komatu

                              2 – rozhodně v nejbližší době nebudou levnější sady v elektrice a tězko budou dělat rám jen pro elektriku a rám pro bovdeny.

                              0 0
                              • -b-n-x-  

                                No, abyses s těmi rámy na bovdeny ještě nedivil.

                                I když, on ten bovden půjde dát nějak vždycky :-)

                                0 0
                              • JakeF  

                                V tomhle má bohužel pravdu… Pro výrobce rámů to bude levnější na výrobu, takže bezdrát budou tlačit a holt nakonec nezbyde nic jinýho než dobíjet…

                                0 0
                                • theedge  

                                  Tak časem to tak možná dopadne, ale vyhledem k tomu že Shimano zatím aletrantivu AXS nemá vůbec a Sram jen v drahých sadách, tak to je zatím hudba daleké budoucnosti.

                                  Možná ale některý top rámy cílený jen na vyšší řady už tak začnou vynikat, ale vyloučili by z toho oblíbenou kombinaci Fox – Shimano.

                                  Myslím že to zatím není na stole. Dost bych se bál těch ultralevných sad s baterkama a levnýma servama.

                                  Chápu že lidstvo blbne a spousta lidí je fascinovaná měřením všeho – watů, cpát všechno online na Stravu a tam se se všema neustále poměřovat, mít hazku na baterky spárovanou s mobilem a na stav baterky koukat na garmin hodinkách s další baterkou :-)

                                  Já si zatím v klidu nechám svoje mechanický biokolo, mě se ta mechanika prostě libí. je levná, lehká a funguje spolehlivě.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Já s tebou souhlasím, ale výrobci kol maj trochu jiný priority… Ukaž mi na člověka, co dobrovolně chtěl press fit, vedení přední brzdy hlávkem, nebo rozdílnej ořech pro Sram/Shimano kazety…

                                    2 0
                                    • theedge  

                                      No kabely hlávkem to je mega výdrb od výrobců rámů – je to jen přenesní nákladů z výroby rámu na BFU kterej to zaplatí v dražším složitějším servise.

                                      0 0
                                  • ladys  

                                    Koukal jsem na rám z Decatlonu a neměl možnost protažení bovdenu. Rockrider Team

                                    0 0
                          • Charlie_R  

                            Ale co tak zásadního řeší AXS ? Odstaňuje bovden který ničemu nevadí a mění se max jednou za rok v zimě ? Řadí to o 0,1s rychleji ?

                            Většinou ničemu nevadí. U některých rámů je bovden leckdy provlečen všelijak s ostrými ohyby, to pak přináší problém při řazení dolů na menší pastorky, pokud lanko a bovden už nejsou ve 100% stavu. Ale to jsou drobnosti.

                            Já si koupil AXS prostě pro radost, nezávodím, nepotřebuji řadit o 0,1s rychleji, ale mám radost, jak to krásně běhá. Ceny díky nové sadě klesly na rozumnou mez, a když odečtu prodej staré mechaniky, tak mě to vyšlo na cca 10k(X01).

                            1 0
                            • iron.hide  

                              Ja som si staru mechaniku nechal, pre pripad nudze :)

                              A dokonca mam v zasobe este jeden nahradny SLX salter.

                              Ale asi mi je to vsetko nanic, ved v pripade poruchy AXS si okamzite aj tak kupujem novy. Na drat sa uz nevratim.

                              1 0
                      • -b-n-x-  

                        Tohle mě taky štve. Vždycky když vyjedu na svém starém kole, tak mě zástaví sram policejní jednotka a nutí mne, abych si na svého starého zimaka dal axs.

                        2 0
                      • iron.hide  

                        U mna jeden z dovodov kupy axs bolo to, ze pri dlhych vyjazdoch ma strasne bolel palec ktorym radim, casto az tak, ze som musel radit celou pastou. Pritom som mal obycajne radenie SLX 1×12, salter XT.

                        Axs to vyriesilo, staci jemny dotyk a uz neboli nic.

                        0 0
                        • TK75  

                          Ty woe…na 12s shimanu mi vadí jak je citlivé na jemný dotyk…asi ideál pro dívčí prstíky.Chtěl bych něco víc hrubozrnyho

                          Tak jestli je axs ještě jemnější než slx kde skoro nevím ze radim…tak pa pá protože to přesně nemám rád

                          )))

                          0 0
                          • iron.hide  

                            Ver tomu ze moje radenie malo velmi daleko od jemneho dotyku. Hlavne na najvetsie 2 pastorky. V kopcoch po celom dni to bol fakt pain.

                            Ja vzdy viem ze radim, aj keby som mal nulovu odozvu na ruke. Ved sa to predsa premieta do noh.

                            0 0
                          • -b-n-x-  

                            Možná to je tím. Axs nemají rádi pořádní chlopi se silnými prackami.

                            Kdežto naopak je vítají jemní hoši, většinou ajtaci z kanceláří.

                            :-)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Jestli někoho bolí prsty z řazení na 12sp Shimanu, tak bude práce s myší a klávesnicí regulérní utrpení.

                              1 0
                        • JakeF  

                          Tak to buď jezdíš za den hroznej nesmysl, nebo jsi princezna…

                          2 0
                          • iron.hide  

                            Jazdim snad 25 rokov no nikdy som nemal so ziadnym radenim problemy, az s tymto shimano 1×12.

                            Ale nevadi, Axs som aj tak chcel uz dva roky, tak teraz ho uz mam a funguje perfektne.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Musel jsi tam mít něco špatně… Já mám přesně tuhle kombinaci na Scalpelovi a teď jsem na tom jezdil celkem poctivý vyjížďky a nikdy jsem s tím problém neměl ani náznakem.

                              Schválně jsem tu zkusil pomačkat bajky, co mám v bytě, a nevidím v tom rozdíl. 12sp GX cca stejný, možná nepatrně lehčí chod a 11sp XX1 chce síly znatelně víc.

                              0 0
                            • -b-n-x-  

                              Hele, a co ty problémy s tou necitlivosti v rukách? Axs to řeší?

                              0 0
                              • novas752  

                                Víceméně ano, že by sis například omylem odřadil o 2 (jako se stává na Shimanu XT/XTR když to drncá) se na AXS nestane.

                                0 0
                        • Hadato  

                          Přesně tohle byla motivace borců na Mílích co vezli elektriku. Pro multimediální závody je tohle opravdu problém. Je to i důvod, proč by člověk mohl nedojet. Loni mi práva ruka kvůli tomu odešla o dost víc než levá.

                          Nakonec ale stejně museli vyměnit za mechaniku kvůli problémům s elektrikou. Já tohle řešil řazením od Sramu s polohovatelnou páčkou. Účel to splnilo.

                          0 0
                  • Jan D.  

                    Jo, taky jsem se zbavil hodinek i wahoo a teď jsem rád, že když se poštěstí a mohu na kolo, že mám vůbec nabitý telefon:D

                    0 0
                    • J1RKA  

                      no vidis, a ja bych se nejradeji zbavil mobilu :D

                      0 0
                      • Jan D.  

                        Tak je pravda že s hodinkama co umí volat mobil už tolik nepotřebuješ:) Ale zas si na nich nepřečtu pohodlně noviny.

                        0 0
                        • J1RKA  

                          prave pro volani, bych seho chtel zbavit :DDD hodinky jsou fajn na placeni

                          0 0
                          • Jan D.  

                            Aha, ok:D No já jsem rád, že tady v těch našich hlubokých lesích mám u sebe krabičku, kterou si v případě potřeby mohu zavolat pomoc:)

                            0 0
        • J1RKA  

          Bohuzel, jeto tak²

          0 0
      • JakeF  

        Sram 12sp mechaniku shválně dojebal, aby lidi AXS kupovali… 11sp mechanika chodí líp jak AXS :))

        1 1
      • jecnak  

        Kšandy a pásek jsou jistota :-D

        0 0
    • Georrge  

      Je to jeste porad celkem novinka, je potreba to prodavat. Casem ten hype ale opadne a zajemcu o lanko bude porad hodne, takze si nemyslim ze by to sram u vyssich rad uplne zrusil.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tu přehazovačku do zásobu (jednu!) jsem objednal. AXS = NEVER EVER, já tyhlety moderní pičičandy nesnáším (= Márfy: Co se může ******, se posere).

      0 0
      • -b-n-x-  

        A nemůže se to posrrat stejně i na lankové verzi?

        Třeba mě přijde, že nejčastější problém přehazovačky je, že skočí do zadního kola. No a to pak se asi tak jedno co je to za systém. Ne?

        0 0
      • Kaire  

        A co kotoučovky? Za ty sem taky dřív dycky dostal bídu.

        1 0
      • Singlespeed  

        Nezapomeň koupit ještě náhradní kazety. Nový typ kazet tam nedáš, pokud nebudeš mít i transmission přehazovačku.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Viz výše příspěvky o vybitých baterkách + extrémně složité (v porovnání s lankem) nastavovaní AXS. NIKDY!

      0 1
      • Georrge  

        Nastavení je v pohodě, baterky jsou opruz ale proč by AXS neprošlo u mě je špatně řešené vícenásobné přeřazení (to by se dalo vyřešit) a chybějící mechanická odezva (to z principu vyřešit nejde).

        0 0
        • pavelxy  

          Jak myslíš špatně řešené vícenásobné přeřazení?

          0 0
          • Georrge  

            Na mechanice přeřadíš na lehčí převody velmi rychle jedním tahem palce a přesně víš, o kolik přeřadíš (o 1, 2 nebo 3, některé řazení zvládne i o 4, druhým pohybem palce pak pokračuješ na 5 až 8). Na elektrice sice taky můžeš řadit o více převodů najednou, ale nemůžeš během zlomku vteřiny přeřadit o přesně daný počet převodů a mít jistotu, že tam budeš mít přesně takový převod, jaký zamýšlíš.

            Dám příklad – jedeš po rovině k prudkému kopci, pod kopcem dvakrát hrábneš palcem do páčky a přesně víc, že sis podřadil o například 5 převodů. Takhle rychle a přesně nemáš na elektrice šanci.

            U přeřazení na těžší převod to je podobné, tam byla funkce na páčkách s dvojnásobným přeřazením taky dost oblíbená.

            0 1
            • krabica  

              Na elektrice zmáčku rychle za sebou tlačítko o požadovyný počet přeřazení a je hotovo. Třeba 5× za vteřinu není problém namačkat…

              0 0
              • Georrge  

                Dva pohyby vs. 5, víc asi netřeba dodávat.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Stačí přes aplikaci nastavit, aby ti to při chvilkovém podržení zařadilo o dva nebo tři převody a hotovo. Jsme ve 21. století, takže není divu, že lanka pomalu končí v propadlišti dějin a diskuzí na B-F s tím nic neuděláme i kdybychom se na hlavu stavěli.

                  3 0
                  • Georrge  

                    Já vím že to jde v apce nastavit, ale pořád ti to přeřadí jen o určitý počet převodů, nemáš na výběr. Není to prostě tak univerzální, rychlé a přesné, jako mechanika. A přitom by mohlo být.

                    0 1
                    • kejda  

                      Řadí to bezchybně a přesný počet, který chci v režimu multishift. Stačí pár km a máš v ruce, jak dlouho držet tlačítko, aby ti tam skočilo třeba 5 převodů. Nejdřív to zkus, než začneš dumat…

                      0 0
                • pavelxy  

                  No sice 2 vs. 5, ale těch 5 je rychlejších a daleko pohodlnějších než ty 2 mechanické…:D

                  0 0
                  • Georrge  

                    Sorry, ale absolutně vůbec :) ani rychlejší, ani pohodlnější.

                    0 0
                    • pavelxy  

                      Otázka vkusu, po přechodu na elektriku z XT už bych se na mechaniku nevrátil.

                      0 0
                • krabica  

                  Jenže to je 5 mikropohybů o vzdálenosti ani né milimetr, to tam nasázím mnohem rychleji, než bych stihl zařadit na mechanice o 1 převod… Někdy si zkus AXS Transmission řazení.

                  2 0
              • -b-n-x-  

                A nešlo by to udělat ještě lépe?

                Třeba bys na nějaké klávesnici vybral číslo od 1–12, a pak dal enter?

                2 0
                • Georrge  

                  Šlo by to udělat stejně jako na mechanice, tedy páčka s indexací a mechanickou odezvou, takže podle toho jak moc ji zmáčkneš, tak přeřadíš třeba o 1 až 4 (a poznáš to tak, že s každým dalším převodem cvakne). A protože se nebudeš muset přetahovat s pružinou v přehazovačce, tak to pořád může být s menší silou, než je na páčce od mechanického řazení (protože tohle je častý argument pro elektriku – že je pohodlnější, protože se ovládá menší silou).

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    No a teď je akorát otázka co je pro uživatele lepší.

                    Ja zatím o elektrice slyšel víceméně jen slova nadšení.

                    0 0
                    • TK75  

                      Ja taky…ale stejně tak jsem slyšel chválu na 12s XT řazení.Pocit na pacce a jak to ma odezvu a bla bla

                      Realita je ze je to stejnej plasto-mech bez odezvy jako slx a vůbec to nesahá 10s Saint řazení ani po kotníky

                      Jo Saint makal krasne…to bylo prask prask jak bicem

                      0 0
                      • goofy  

                        Mám 11sp. XTR a tam je to taky super.

                        0 0
                      • jIrI___  

                        Z 12 sp řazení XT jsem byl taky hodně zklamaný. Slepě jsem ho pořídil i na kolo partnerce v domnění, že upgrade z 3×9 na 1×12 ocení. Ale po první vyjížďce byla rozčarovaná jak špatně ta páčka chodí a že buď musí šlapat moc rychle nebo moc pomalu (do běžné řeči přeloženo, nevyhovovaly velké skoky mezi převody), takže na kolo zpět putovala historická devítková sada XTR :D

                        0 0
                        • Georrge  

                          Toto musím potvrdit, 12sp shimano páčka řadí hrozně… hlavně ve srovnání s 9 sp. X0 Sramem, ta řadila parádně a byla radost ji používat.

                          0 0
                    • JakeF  

                      Člověk od nás z týmu vyklepal baterku na závodě… Nadšením byl úplně bez sebe.

                      0 0
                    • Georrge  

                      Nemůžu samozřejmě mluvit za všechny, takže nemůžu říct, co je pro všechny uživatele lepší. Ale vím, že možnosti vícenásobného přeřazení jedním tahem byly u mechaniky vždy přijaty kladně (ať už nahoru, nebo dolů).

                      Navíc je to princip, na který jsme všichni zvyklí, takže pokud by udělali obdobnou páčku ale na elektriku (navíc třeba s možností trojnásobného přeřazení na těžší převod, což nenabízí žádná mechanika), tak by to podle mě všichni přijali kladně. S tlačítky se o tuto možnost připravili.

                      Ale kdo ví, třeba to jednoho dne představí jako super novou páčku a podpoří tím další prodeje :) přeci jen nemůžeš dát lidem všechno hned, musíš je pozvolna dojit :D

                      0 0
                      • JakeF  

                        Vždy určitě přijaty kladně nebyly… Mně vícenásobný řazení na těžší vyloženě vadilo, občas jsem tam poslal omylem 2×, což se mi na lehčí nestávalo. Takže radši vozím SLX páčky a Sram, co to neumí.

                        1 0
                      • logoman  

                        Mně teda vyhovuje právě to že stačí podržet a ono to přeřazuje samo :-). A řazení mi i díky tomu přijde lepší než mechanika. Největší nebezpečí pro mě, že to dám noc před jízdou nabíjet a další den chci dojet na místo autem, ale baterku zapomenu doma … :D

                        0 0
                        • Georrge  

                          Zvláštní :D muset něco držet a nevědět, o kolik to přeřadí, to mi prostě přijde krok zpět :) ale každému vyhovuje něco jiného.

                          0 0
                          • logoman  

                            Slyšíš jak to bzučí a má to furt stejnou kadenci, se to dá naučit kdy pustit.

                            0 0
                          • kubad  

                            tak cvakneš 4× a přeřadí o 4

                            to je tak okrajově potřeba že na tom stavět že něco nechci je pitchovina

                            1 0
                            • Georrge  

                              Není to pitchovina, protože to má mnohem větší vliv na komfort používání než síla, jakou ten čudlík mačkáš. A síla mačkání tu často padala jako argument pro elektriku, že to kvůli tomu nabízí lepší komfort používání.

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Je to subjektivní. Mně třeba mačkání čudlíku vyhovuje o mnoho více než pádlování páčkou :-) .

                                2 0
                                • Tadynikdoneni  

                                  Souhlas, je to nesrovnatelně komfortnější obzvlášť při celodenních/ně­kolikadenních vyjížkách/závodech. Kdy na mechanikách už ten palec z přetahování pružiny strašně bolí. Stejně tak při promrzlých prstech už jsem někdy nebyl na mechanice schopný vůbec přeřadit. Na elektrice do toho čudlíku vždycky něčím drbnu a je to :D.

                                  1 0
                              • kubad  

                                já to vidím to naprosto obráceně – neshodneme se

                                1 0
                                • Georrge  

                                  Neshodneme, ale kazdopadne diky za diskuzi, by me nenapadlo ze cudliky budou nekomu tak moc vyhovovat :D

                                  0 0
            • pavelxy  

              Mechanika Sram umí taky řadit o víc převodů na jeden pohyb??

              0 0
            • novas752  

              No jo, jenže. 1) Kolikrát nastane situace že potřebuješ hned teď přeřadit třeba o 5 převodů najednou? Jediná možnost je nějaký krátký prudký výjezd do kopce po které se to hned láme z kopce a chceš se tam co nejrychleji rozjet. Když jedu po orvině k prudkému kopci tak mám nějakou hybnost = čas postupně zpomalovat a přeřazovat do rychlosti stoupání, asi se sotva stane že pojedu 30 po rovině, šmik, a hned 7km/h do nějakýho krpálu.

              1. Speciálně s Transmission tak trochu tenhle problém úplně odpadá protože to prostě řadí i pod plnym tahem, takže nemusíš napřed přeřadit a až pak dupat, ale můžeeš rovnou dupat a do toho postupně řadit.
              0 0
      • kubad  

        úsměvné

        0 0
      • jIrI___  

        Reálně to je spíše naopak – AXS je na nastavení extrémně jednoduchá. A navíc nastavíš jednou a až do konce života na ni NEMUSÍŠ sáhnout :)

        1 0
        • JakeF  

          To zní pořád úplně stejně jako 11sp Sram, kterej navíc ani nemusíš nabíjet :))

          1 0
        • krabica  

          Přesně tak. Člověk, který nikdy neseřizoval kolo, dá rozhodně dřív do kupy Transmission, než mechaniku.

          0 0
          • -b-n-x-  

            Mě to ještě připomíná dávné diskuze v-brake vs. Koroucovky. Přičemž v reálu je ta údržba kotoucovek mnohem jednodušší. I když to tak nevypadalo.

            0 0
      • iron.hide  

        Extremne slozite nastavovani axs? O nicom takom neviem, len som to tam nandal a nebolo treba doladovat nic, ani o pol milimetra. Hned to fungovalo na 100% (hazka GX AXS, kazeta garbaruk 52z).

        Ani len tie biely nastavovaci bazmeg som nemusel pouzit, len som si nastavil dorazy, nic viac.

        Ad baterka – na to uplne staci, ked sa po vyjazde kuknes, ci pri skusobnom preradeni nasucho nahodou uz nesvieti cerveno. Ak ano, tak hned ide do nabijacky, ak nie, tak minimalne este jeden 5 hodinovy vyjazd vydrzi.

        Btw mne vydrzi cca 350 km, kym zasvieti na cerveno. Jazdim casto kopce, radim dost casto.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Jo, zapoměl jsem na to IMHO nejdůležitější/nej­blbější: Nutnost nabíjet baterku + bicykl u mně v garáži tj. bez dozoru = riziko požáru. Já na nabíječce bez dozoru nenechávám ani mobil. NEVER EVER.

      0 0
      • jIrI___  

        Baterku nabiješ v kolíbce hned vedle mobilu. Jaký imaginární problém tam máš dál? :)

        2 0
      • jecnak  

        Baterku ze Sram hazky si odneseš domů a tam ji nabiješ. Dělám to přesně tak.

        0 0
      • TK75  

        a doma muze vybouchnout …nebo prilakat kulovej blesk )))

        1 0
        • VojtaXY  

          Proto je lepsi mit nabijecku na sloupu NN a jenom po vyjizdce se na neho vysplhat. A kdyby to chytlo, tak beton zrovna moc nehori. :)

          0 0
        • JakeF  

          Na druhou stranu… Taky můžou na zahradě přistát mimozemšťani s vybitou kosmickou lodí a AXS baterka bude jediná pasovat :))

          1 0
          • -b-n-x-  

            Takže už se konečně ví, že jsou takhle malí?

            No dobře, prozradím ještě další část pravdy: mimozemšťané jsou tady již dlouho. Jsou to totiž:

            Mravenci!!!

            0 0
    • Smazaný účet  

      Výše někdo zmínil, že SRAM záměrně v poslední době dělá mechaniku (XX1) ne-úplně-dokonale-funkční, aby lidi přiměl k AXS. Souhlasím, na předchozím bajku jsem měl obyčejné (lankové) řazení NX Eagle MY2019, na současné bajku mám špičkové XX1 (MY2022) a to NX mělo lepší ergonomii i líp řadilo než to XX1.

      1 4
      • krabica  

        :-D

        1 1
        • kubad  

          chtěl sem na to něco napsat, ale hodil sem se do klidu a šel si udělal popcorn :D

          3 1
      • novas752  

        Tak to máš blbě seřízený to je jednoduchý.

        0 1
      • iron.hide  

        No ja mam takisto jakysi dojem, ze shimano zamerne dokur vilo ich 1×12, aby som si musel kupit AXS

        4 0
        • J1RKA  

          Tak 1×12 shi XT chodi paradne po 3 letech jsem nic nakole pritelky neresil, a to parkrat polozila kolo na hazku

          0 0
          • novas752  

            Já jsem za 2 roky na XT opotřeboval 2 přehazky (zadřený čep otáčení ramínka, hrozný vakl v čepech paralelogramu) a nedávno po 3 letech odešla i řadící páčka. Teď mám rok GX Lunar přehazku a zatim běhá jak nová.

            Na druhém kole začíná po roce a půl zlobit SLX přehazka, už mám připravenou GX…

            0 0
            • theedge  

              GX Lunar je super hazka. Vozím ji co vyšla, dávám jí zabrat a furt chodí krásně.

              0 0
            • J1RKA  

              Pritelka za 3 roky 20tkm radilo to celou dobu presne, zeto mlati atd, ano GX je prvni hazka co poradne radi, ja zase nedam dopustit na XO mel jsem 10, 11 a ted axs 12 tak doufam, zeto bude bezproblemovy

              0 0
      • J1RKA  

        Jakyho mas scalpela s lankovym xx? Jestli se muzu optat

        0 0
      • ememem1  

        jj, kurvitko sa.tomu hovori, teraz to davaju imperialisti uplne vsade.

        2 0
    • Smazaný účet  

      Jo, Scalpel HT, vidlice SID SL, kola Mavic carbon, výbava XX1/XO, všechny komponenty (představec, řídítka, sedlovka) taky karbon, Ritchey.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Na profily si nehraju, tady v tomhle vlákně už fotka je, to musí stačit – https://www.bike-forum.cz/…30-hlava-atd

      0 4
    • Raf  

      Na Mílích se mi po cca 700 km vysrala AXS přehazka, nechal jsem tam v servisu dát Shimano mechaniku. Dalších 2000 km jsem překvapeně zjišťoval, že s tím vůbec jde jet. Jenže mozol na palci mě stejně přesvědčil, že mechaniku už nikdy a dojezd příjemný nebyl :D

      0 0
      • pavelxy  

        Co se jí stalo?

        0 0
      • orm  

        Tezka volba, dojet na mechanice s mozolem nebo nedojet :-). Priste asi nahradni prehazka do batuzku. Kazdopadne jsem rad, ze tu jsou lidi jako ty, kteri to testuji v extremnich podminkach.

        0 0
      • Jan D.  

        Jak to, že šla mechanika tak ztuha? To jsi hned zmokl a zrezlo lanko?

        0 0
        • jIrI___  

          To si jen palec na elektrice odvykl na zátěž :)

          2 0
          • Jan D.  

            Asi jo. Já myslel, že přechod na elektriku má jiné důvody než to, že by z mechaniky bolel palec:) Nebo teda u Eagle X01 je ten odpor páčky tak minimální, že by mě to ani nenapadlo.

            0 0
            • Kaire  

              XT a XTR má hodně tvrdý chod. Když jedu nějaký XCO, kde se řadí hodně, tak mám palec totál odepsanej. Na tohle je AXS fakt supr.

              2 0
              • Jan D.  

                Aha. A to je způsobené páčkou nebo šaltrem? U sramu mě to nikdy ani nenapadlo, že by bylo řazení namáhavé.

                0 0
                • kubad  

                  takm si to srovnej s AXS a najeď na tom v kuse 3200km

                  0 0
                  • Jan D.  

                    Tu možnost bohužel nemám, zdejchnout se od rodiny a jet si na 3200km dlouhý výlet:D Jinak bych klidně jel:D

                    Spíš by mě zajímalo srovnání mechanické páčky Shimano vs Sram. Někdy někde Shimano vyzkouším. AXS je tlačítko, takže je jasné že odpadá odpor páčky a lanka a případné zreznutí vedení po dešti, kterému se člověk na takovém závodě těžko vyhne. Na druhou stranu to axs to nakonec stejně nedalo, že jo:)..... A co to bylo vlastně za poruchu? Mechanická část šaltru nebo elektronika?

                    Jinak Milanovo výkon jsem sledoval na Stravě a všechen respekt.

                    0 0
                    • JakeF  

                      SLX vs GX 12sp bych ve slepým testu nejspíš nepoznal rozdíl.

                      Spíš bych čekal problém v tom, že některý rámy mají ostrý zlomy u bowdenu.

                      0 0
                      • kubad  

                        rozdíl na páčce Sram/Shimano poznáš, ale ovládácí síly jsou +/- porovnatelné

                        0 0
                      • mr.antik  

                        Možná ta guma nemusí být uplně příjemná,ale myslim že ta energie potřebná k přehození se už těch celkývch wattech ztratí :-D

                        0 0
                    • Raf  

                      Elektronika, za mokra nejdříve hazka hlásila prázdné baterky a o den později přestala řadit. Takže jsem sehnal servis, dali jsme to jediné co bylo skladem (státní svátek, nedalo se moc vybírat), bovden v kuse pritazeny k rámu paskama a jelo se. Deore řazení a SLX hazka.

                      0 0
                      • krabica  

                        Mně za mokra odešla řadicí páčka, vyřešeno reklamací.

                        0 0
                      • iron.hide  

                        tak to si ma moc nepotesil, casto jazdim za mokra alebo aj v dazdi :/

                        ale nastastie aspon wapku nepouzivam

                        0 0
                        • Raf  

                          Zase měla tři roky natočeno, odhadem tak 10–15000 a nebyla to žádná leštěnka, hodně závodů.

                          3 0
                        • jeniiiik  

                          Dva roky kolo s elektrikou wapkuju v mycich boxech a pořád funguje. Gravel i bajk. Zas bych to nehrotil.

                          1 1
                • J1RKA  

                  brzdou na hazce, kdyz ji vypnes radi to lehcejc a jako bonus tito vomydli zadni stavbu :D

                  1 0
                  • jonti  

                    Nebo treti moznost: mirne povolit brzdu, ale nevypinat ji.

                    0 0
                    • Kaire  

                      Tak to já popravdě nepoznám rozdíl. Teda poznám, když je brzda hodně utáhlá. Jenže to pak má vliv i na samotné řazení.

                      0 0
              • -b-n-x-  

                Já jsem tedy spíše zastánce axs (i když to asi nikdy mít nebudu), ale nějak nepobiram tyhle informace jak jak má teď najednou někdo odepsany palec z řazení.

                O něčem takovém jsem tedy nikdy neslyšel a vůbec to nechápu.

                1 0
                • Georrge  

                  To víš, jezdí s tím děcka, ženský, důchodci, všichni na pohodu… a pak jsou tady tvrdí chlapi z BF, které bolí paleček :D

                  4 0
                • JakeF  

                  Tak zrovna na mílích to chápu, ale kolik z nás takový věci jezdí, že? :))

                  A zase druhá věc, na mílích aby AXS člověk nabíjel každej den…

                  0 0
                  • ladys  

                    Většina jede mechanické. To opraví i kovář. ASX je při poruše na výměnu a nepřeřediš. Jel 60km na jeden převod. Každé řešení má své výhody a nevýhody…

                    0 0
                    • J1RKA  

                      No vymenit baterku mi prijde rychlejsi nez menit bowden, pokud ji urazis, tak jeto asi sumak, nicmene pritelka narvala klacek do hazky od predniho kola, vyndalo to 2 draty a hazka uplne vpohode, akorat budu muset vymenit casem tu zadni cast raminka, protoze se tam seknul retez jak spadnul z kladky

                      0 0
                      • mr.antik  

                        známýmu teda blblo AXS na jednom převodů (možná lehce nabořená kazeta) a taky to bylo o nervy. Normálně to asi porešíš tak že ten jeden převod prostě nejezdíš a doma si to v klídu poladíš, ale v terénu celkem neřešitelnej problém. Prostě jsou to jiný podmínky než normálně. Nevim jak je to s dopomocí, myslel jsem že tyhle závody jsou bez supportu, ale asi ne uplně, protože pak by člověk asi přemýšlel jináč.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          Tohle si v klidu poresis jak na mtb tak silnicnim asx. Podrzis na pace tlacitko a pak razenim delas mikro posun.

                          0 0
                      • ladys  

                        Nechápu proč by jsem měl měnit bovden. A i kdyby byl špatný, pořád to bude řadit. I když blbě.

                        A s tou kladkou, to se mi stalo také. Plus patka a jeden drat. Pak jsem to pořádně neopravil.Skočil jsem zabral a hazka byla namotaná okolo kazety. Tak to buď vymen, nebo to zkus trochu porovnat.

                        0 0
                        • J1RKA  

                          Vzdycky jsem menil bowden i lanko, jeto jistota za zadny penize :D mam kamose, kterej mi klidne i pro kolo prijede, do 50km, oprava za 2 hodky 600kc, v cene nova paska 2 draty a 60 mlika :D to jde ne?

                          0 0
                          • ladys  

                            Proč měnit co funguje, pokud to někdo bude měnit, tak asi před milema… To jde, ale nevydělá si skoro na chleba:) Tak snad mu koupíš občas pivko ;)

                            0 0
                    • kejda  

                      ASX myslíš to malé SUV od Mitsubishi? :)

                      0 0
                • Prasopes  

                  to je něco podobnýho, jako když s nástupem 1× najednou všichni zjistili, jak strašně je psychicky vyčerpávalo přemýšlení nad zařazeným převodem:-)

                  4 0
                • iron.hide  

                  no vidis, aj ucastnik Mil vyssie mi tu bolest palca potvrdil, tak jak som pisal ja minule.

                  Ja som sice ziadne Mile nesel, ale jazdim velmi casto, a radim tiez velmi casto.

                  Napriklad teraz som mal tyzden volno, to bolo 9 dni na kole. Bez AXS by som dnes ledva hybal v praci mysou, mal by som karpal jak svina.

                  0 1
                  • Jan D.  

                    A nemáš karpál spíš z myši a na řazení páčkou jsi proto byl citlivý?

                    5 0
                  • orm  

                    Takze je to teda tak jak jsem psal nekdy v minulem vlakne, elektrina ti setri tvoji energii, takze je to vlastne takovej podvudek, jako ekolo. Bez externe dodane energie nejedes :-).

                    1 1
                    • Charlie_R  

                      Přesně, jako stará a nová F1. Dříve měli piloti v Monaku krvavé puchýře od šaltrpáky :-) Myslím, že to bylo cca 1200 zařazení za závod.

                      0 0
                      • orm  

                        Tak F1 si snad nikdy nehrala na stroj pohaneny ciste lidskou silou :-).

                        0 0
                      • TK75  

                        Určitě na to s láskou a hrdosti vzpomínají

                        :D

                        0 0
                    • iron.hide  

                      no vidis to vlastne, tak uz i ja velky elektrohejter mam na kole motorcek :/

                      idem sa asi zabit…

                      0 0
                  • ememem1  

                    nieco s tymi it-ckarskymi prstami rob, napriklad ich obcas niekam zasun voe :-)

                    0 0
                    • J1RKA  

                      Jenze tady radis palcem, tam ukazovakem :DDD

                      0 1
                      • Yatza  

                        Hluboce sem se zamyslel, a jestli myslime stejnou cinnost, tak teda rozhodne vic pouzivam palec nez ukazovak. Vlastne ukazovak pouzivam, jen kdyz dva prsty nestaci.

                        0 0
                • Kaire  

                  Hele já taky vozím lanko a nevadí mi to. Ale prostě když jedu hodinu na okruhu kde se řadí co 5–10s, mám tepovku na umření, tak je to tlačítko objektivně lepší. Slyšel sem to už od víc lidí a popravdě mi to přišlo jako největší výhoda. Já totiž snad nikdy neměl problém s žádným 12s lankovým řazením. Resp. nic co bych nezažil na 11s, 10s atp. Takže kvůli přesnosti nebo rychlosti řazení bych asi na elektriku nepřecházel.

                  0 0
                  • Jan D.  

                    Ono v extrémní zátěži je každá malá úleva asi znát a pomůže k celkovému komfortu. A hádám, že po mílích byly mozoly nejen na palci:)

                    0 0
                  • -b-n-x-  

                    Já to chápu tak, že když je teď to poznání, že existuje i „lepší“ možnost, tak se zjistilo, že staré řešení někdy trochu možná i teoreticky vadí :-)

                    0 0
          • Raf  

            Přesně :)

            0 0
    • Smazaný účet  

      Tak, náhradní šaltr (i patky přehazovačky) pro 52z mám, hurá, kdyby se něco přihodilo, jsem připraven. Snad bude zase roky jen ležet v dílně a nebude ho potřeba. Kéžby.

      0 0
      • Charlie_R  

        No a jako na potvoru se ti pos..e něco jinýho. Proč to mít doma, když to mám druhý den doma ze shopu? Patky samozřejmě ano.

        0 0
        • JakeF  

          Já třeba náhradní hazku taky vozím… Že to budu mít doma druhej den je mi úplně k ničemu, když jsem někde v bikeparku, nebo někde na víc dní… Přehazka je holt spotřebák.

          0 0
          • Charlie_R  

            Tak na dovolenou to chápu. Taky záleží, kolik v tom leží peněz. Někdo si to může dovolit, někdo ne.

            0 0
            • mr.antik  

              Tak ona stačí klidně nějaká už jetá co je na vyřazení. Taky zavžuju co si pořídit po přechodu na 12speed, novou XTR se mi uplně kupovat nechce a ostatní bude doma ležet než to morálně zestárne. Nahvno je to v tom, že si koupíš novou fajnovou přehazku a další rok příde zase nějaký UDHD nebo 13speed. Takhle mi leží doma pár fajnových 11sp. věcíček.

              0 0
              • JakeF  

                Mně přijde v podstatě jedno, co je za hazku. Stejně se někde urve nebo chytne vakl… Teď to mám XX1 kazetu a řazení, k tomu GX hazku.

                Na 12sp vozím náhradní NX za pár korun. Jako krizovka by posloužila v pohodě.

                0 0
          • skaj  

            Dtto – dokonce jsem kvuli tomu sladil sady i na deckokolech aby mi stacila jedna nahradni. Neni nic vic k nasrani, nez 8-lete oci co chteji jezdit ale prehazka je v sobotu odpoledne namotana a nova v nedohlednu. To uz me vylecilo.

            0 0
          • kejda  

            Nevím no. To už můžeš mít v autě rovnou náhradní ráfky, lanka a destičky… Tak buď jezdím tak, abych kolo nezničil, anebo ano, jsem hovado, a pak je nutno s sebou mít pomalu náhradní kolo. Tohle je dovedeno už ad absurdum…

            My třeba jezdíme se synem dost bikeparky a jediné, co s sebou mám v batohu, krom sady nářadí, je kompletní lékárnička, kterou jsem už několikrát použil, naštěstí nikdy ne pro nás, ale pro jiné děcka… Naposledy 3 obvazy na DM minulý víkend :)

            1 0
            • JakeF  

              Náhradní destičky a plášť s sebou taky mívám skoro vždy. Obojí už se hodilo.

              0 0
            • orm  

              A proc vozis lekarnicku? Muzes jezdit tak, abys ji ty nikdy nepotreboval a pak je jeji vozeni zbytecne ;-).

              2 3
              • krabica  

                Dyť píše, že jí nepoužil pro sebe…

                0 0
              • Charlie_R  

                Úraz se může stát i cizím zaviněním. Taky vozím obvaz a náplast. V bikeparku(jde mimo mě) se vždy někdo najde, ale třeba v bývalém vojenském prostoru Ralsko můžeš čekat taky půl dne, až tou cestou někdo pojede.

                0 0
                • Breakpain  

                  Jedine co potrebujes je skrtidlo, vse ostatni prezijes ;)

                  0 1
                • orm  

                  S prehazkou to muzes mit uplne stejne :-).

                  0 0
                  • Charlie_R  

                    Nebo taky s ráfkem, řazením, prasklou sedlovkou nebo rámem, vytrženým kufrem z tretry atd… :-)

                    0 0
                    • orm  

                      Tak kazdej sebou vezme to co mu odchazi nebo si mysli, ze bude potrebovat, JakeF prehazku, ty lekarnicku, nekdo sedlovku … To je v poradku, ale je blbost nekomu radit, ze ma jezdit v klidu a pak to nebude potrebovat a pak sebou tahat lekarnicku coby kdyby :-).

                      0 0
                      • kejda  

                        Lékárničku mám v batohu celý rok, stejně jako nářadí. To jsou věci, které vozím, i když jedu někam na oběd :).

                        A kdo s sebou vozí sedlovku? :))

                        0 0
                        • orm  

                          Bezne se ti lame sedlovka na vyjizdce? Pokud ano, mel bys zhubnout ;-). Nahradni sedlovku (pevnou) si beru kdyz jedu treba na zajezd a teleskopka by prestala fungovat. Stejne jako prehazku. Samozrejme nevychytas to vzdy. Loni jsem zlomil hlinikovy gxp sroub u klik a ve Svycarsku to nikde nemeli, tak jsem dojezdil. Snizujes riziko, ze skoncis. Jestli vozis lekarnicku i na obed, tak good for you. Myslim, ze to vetsina nepovazuje za nutne.

                          0 2
                          • kejda  

                            Asi nebudeš nejostřejší tužka. Já náhradní sedlovku nevozím, to byl sarkasmus :)

                            Většina lidí nepovažuje na nutné řešit nic a veze si v dresu akorát tyčinku…

                            U hospody zastavil chlap s děckem, které mu spadlo tak 100 metrů předtím, dobité kolena. Nikdo v hospodě neměl pomalu ani náplast a akorát debilně čumeli. Vyřešil jsem to obvazem :) a měl jsem dobrý pocit.

                            0 2
            • McBlacky  

              Dneska uz si jde snad vsude pujcit nejaky kolo na dotazeni dovci. Takze zase tak se to hrotit nemusi

              1 0
              • jeniiiik  

                Tak to půjčení většinou stojí víc jedna SLX přehazovačka v bedně s nářadím. Ale je fakt, že většinou se posere to, co s sebou nemáš a běžně nesezeneš. Třeba vyklepana matička na čepu nových Hope brzdových pák. ;)

                1 0
                • J1RKA  

                  presne, naposledy sroubek co drzi radici packu, nastesti to ma metrickej zavit jinak byto byl pruser jako vrata

                  0 0
    • Smazaný účet  

      K životnosti XX T-type Hollowpin řetězu: Něco na těch reklamních proklamacích o dlouhé životnosti asi bude, dnes 10-tý výlet (odhadem 30 motohodin, 350 km, skoro vše v terénu = písek, bago, hlína) a měrka do něj pořád ještě nevleze ani prvním zoubkem.

      0 0
      • J1RKA  

        A merka taky nevleze ani 1 zoubkem a to jeste trochu zatezuju pedal, retez XO a neni dutej :D

        0 0
        • pavelxy  

          Já mám taky X01 najeto 3000 Km a měrka zatím OK.

          0 0
          • JakeF  

            Někdo mi tvrdil, že 12sp řetězy jsou kratší a že je musím měnit dřív, než ukazuje měrka.

            0 1
            • pavelxy  

              Já doufám, že pokud na měrce od ParkToolu je označení pro 12 sp řetěz, tak to mají nastaveno dobře…:D

              1 0
            • Georrge  

              Jojo, taky jsem to četl. Takže 12sp řetězy se dlouho tváří, že jsou jak nové (měrka nezaleze vůbec) a najednou během poměrně krátké doby jsou na vyhození (měrka zaleze na 50% nebo 75% nebo kolik je ta míra pro vyhození 12sp).

              Každopádně životnost 12sp řetězů mi přijde obecně velmi slušná.

              0 0
            • jIrI___  

              A k tomu 12 sp řetězy Flattop mají o něco větší průměr válečků než 12 sp řetězy Eagle, past vedle pasti :)

              0 0
              • J1RKA  

                a nenajde se tady nekdo, kdoby par retezu povesil na futra, aby vtom safra bylo jasno, ted fakt nevim, nacem jsem. donedavna jsem meril 12 shimano a 11 sram, tam mi merka nejspis fungovala, pac jsem dokazal ochranit kazety

                0 0
    • Smazaný účet  

      Dneska při bajkování mě napadnul další důvod, proč AXS nechci, NIKDY. Na Scalpelu je zadní koncovka rámu UDH a v ní Alu držák (mechanické) přehazovačky, kdyby (nedejbůh) ta přehazovačka dostala ránu = ohnula se, spolu s ní se ohne ten Alu držák = vyměním (mám náhradní přehazovačku i držák) a jezdím dál (= rám netknutý). AXS se montuje přímo do rámu = nemá držák = nemá se tam co ohnout, všechny „rány“ do přehazovačky půjdou rovnou do rámu. NECHCI.

      1 1
      • McBlacky  

        Taktika kysele hrozny no. Kdyz to funguje, proc ne

        0 0
        • Yatza  

          No, jenze na tom neco je. Uz desitky let nazpet rikal mistr v dilnach „Neco dycky povoli“ A pokud nepovoli prehazka, jakoze se SRAM prsi tim, jak je to ultratuhe a megapevne, tak proste povoli ram. Ja nechcu novy system SRAMu nijak hanit, jako technikovi se mi to strasne libi a kdybych nebyl lakoma socka, tak si to poridim, i s novym ramem :P Nicmene riziko poskozeni ramu tam IMO je.

          0 0
          • McBlacky  

            Dnesni kola kde je vsechno z carbonu stejne po vetsim kresi jsou dost drahy na opravu. Hazka v tom uz zapadne.

            0 0
      • pavelxy  

        A od zadního kola ten rám rány dostat nemůže?

        0 0
      • kubad  

        Samozřejmě že AXS hazka má ochranu :)

        Něco di o tom načti než zase napíšeš další ko_otinu

        1 0
      • J1RKA  

        no a co kdyz ti vlitne klacek do vypletu, kamosce prerazil zadni trojuhelnik na canyonu

        0 0
      • theedge  

        člověče ty jsi fakt genius … ty když jezdíš tak asi hodně přemýšlíš co ? :-D

        1 0
        • MatS  

          Vzhledem k množství vláken jím založených v poslední době, bych hádal, že víc přemýšlí než jezdí. :)

          1 0
          • kejda  

            Podle mě je to onuce :)

            0 0
            • -b-n-x-  

              Jakože by místr měl BMW?

              0 0
              • J1RKA  

                tak jeto aspon bratr Mistra

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nedá mi to abych nezareagoval na útoky – asi jezdím „málo“, letos teprve cca 60 výletů.

                  A ano, mám BMW (dokonce dvě) a píšu na AF.cz ale nejsem bratr ani onuce.

                  Tady se ptám protože je to „studnice“ informací (když odfiltruju útoky a satiru), kuju za ně. A prostě jsem (technicky) zvědavý, no.

                  0 0
                  • J1RKA  

                    tak jedinej, kdo nam tady rozsiruje zornicky jses popravde ty :D

                    1 0
                  • kejda  

                    Ale pochlubit se umíš, o tom žádná :)

                    3 0
                  • pavelxy  

                    Ještě ses nepochlubil, jaké jsou délky výletů a převýšení.....:D

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Můj průměrný výlet (odhadem, NEpoužívám cyklokompjůtr ani navigaci ani mobil) jsou tři hodiny šlapání, až kilometr pozitivního převýšení a 35–40km.

                      0 0
                  • jIrI___  

                    Toho vysvětlení se asi nedočkáš, protože nevím o mnoha lidech, kteří by mezi sebou kombinovali komponenty, které jsou přímo dle tabulky výrobce nekompatibilní. Na důvod této nekompatibility by bylo asi vhodnější se zeptat přímo ve Sramu.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ano, zkombinoval jsem to, co je podle SRAMu nekombinovatelné (když jsem to kupoval a kombinoval, netušil jsem že to k sobě nepatří) a ono to překvapive funguje. IMHO dobře. Tu tabulku bych chtěl vidět, už jsem tu psal že na stránkách SRAMU je asi 15 tabulek kompatibility, nejnovější ale 2021 a nikde tam o T-type není ani slovo.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Pokud vše funguje, tak v pořádku a jako bych nic nepsal. Já z tvých příspěvků pochopil opak, že to moc nefunguje, ale možná to bylo jen špatné vyhodnocení.

                        0 0
                        • jeniiiik  

                          Víš kolik tady bylo lidí, kteří tvrdili jak dobře fungují ty bastly s prodlouženými háky přehazovačky atd…? A ono to spíš tak nějak fungovalo. Tohle bude stejný případ.

                          0 0
                      • kubad  

                        Když to někdo nechce pochopit jeho problém

                        https://support.sram.com/…n-components-

                        Eagle Transmission T-Type chainrings are compatible with Eagle chains, so they can be used on Eagle Drivetrains when mounted to an Eagle Transmission crankset. However, Non-T-Type Eagle Drivetrain chainrings are incompatible with Eagle Transmission T-Type chains.

                        takže na nový T řetěz nový převodník a kladky, nový řetěz má jinou velikost rolniček o 0,3mm a prostě nedosedne jak má, časem asi bude mnohem dřív střílet

                        1 0
                        • Smazaný účet  

                          Kuju (konečně relevantní technická informace), ten odkaz na stránky SRAM jsem nenašel, díky za něj. Mám to poskládané v přímém rozporu s tím co SRAM píše: převodník a přehazovačka non T-type, 12-kolo a řetěz T-type a… ono to spolu funguje. Už 11 výletů. Uvidím, až se řetěz natáhne/opotřebí, jestli to bude dělat nějaká „pestva = zvuky, střílení“. Měnit na tom ale nic (prozatím) nebudu.

                          0 0
                          • J1RKA  

                            to poznas az merka zapadne :D

                            0 0
                          • JakeF  

                            Pripomina mi to davnou BF modu vozit na MTB silnicni Campa retezy, ktery sice vydrzely 3× dele, ale taky staly 3× vic a znicily kazetu 3× rychleji :))

                            0 0
            • TK75  

              Ani nahodou…to je jako rict, že maluch je stejne krasnej jako stara pětistovka fiat

              0 0
      • jeniiiik  

        Spravit rám pětka/šestka odhadem (opravy co jsem řešil byly cca za tolik) nová hazka patnáct. Dneska už je levnější přerazit rám než zničit přehazku. :D :D

        1 0
        • Raf  

          Ještě můžeš mít štěstí, a na hazce praskne něco, co se dá vyměnit, z jiné padlé hazky, nebo od aftermarket výrobůců jako třeba Hopp :D

          0 0
    • Smazaný účet  

      Klacek do drátů = IMHO (už semi stalo mockrát. naštěstí bez vážných následků) – to je vis major, riziko bajkování v terénu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.