• suzuki81

    Nevíte někdo kde se vyrábějí rámy specialized enduro nebo epic Al i carbon? V USA nebo čína taiwan apod.?

    0 0
    • pustipav  

      cau, nedavno tu byl odkaz na stranky o vyrobcich, kde toto bylo prave psane… ja to asi nenajdu, treba si nekdo vzpomene, myslim, ze to sem pridaval uzivatel „roud“

      0 0
        • suzuki81  

          Dík, i když je moje angličtina velmi slabá, tak jsem všechno pochopil… Fuj, všechno už je dneska z Asie. Hlavně, že to funguje- nesmím na to myslet :-) aspoň, že já jsem Made in Slovakia a ne China :-)

          0 0
          • DaSnail  

            Fuj, všechno už je dneska z Asie

            keď to tvrdí suzuki, tak na tom niečo bude. 8o)

            tak si tie samolepky odlep a máš klud.

            keď bude trauma pretrvávat, tak si daj v reklamke urobit samolepku Handmade in USA

            prípadne aj s vlaječkou

            0 0
            • suzuki81  

              Je rozdíl mezi japonskem a čínou nebo taiwanem a to Velký! Kdyby se spešl vyráběl v japonsku tak mi to vůbec nevadí.

              0 0
              • Ricci  

                predsudky,nic viac…

                0 0
              • DaSnail  

                furt je to ázia.

                je to tvoj boj. keď to nemôžeš prekusnut, tak toho tajvanského spešla predaj a kúp si niečo európske alebo americké. len bacha na komponenty. tie budú asi tiež z ázie(a niektoré možno aj nejaponské)…

                0 0
                • ememem  

                  no, zas je ale fakt ze odkedy zacali na taiwan a do ciny presuvat vyrobu aj japonci tak kvalita isla bez debaty dole. ci uz plaste (IRC), auta (vsetky), fotaky (obzvlast canon tym dost utrpel) atd. otazka je ci je to chyba manufaktur alebo nezvladnuty management. zo svojej skusenosti z ciny si ovsem dovolim tvrdit ze sa to proste zvladnut neda. srackovost takmer vsetkeho co dnes clovek kupi to potvrdzuje.

                  0 0
                  • DaSnail  

                    imho viac záleží na požiadavkách na kvalitu a následnej kontrole od zadávatela, jak na mieste výroby.

                    0 0
    • StrejdaS  

      Taiwan

      0 0
    • ememem  

      myslim ze taiwan kedze na rozdiel od inych sa s tym ani nijak netaja a je to na rame nalepene. aspon na mojej silnicke to tak je a dost pochybujem ze by nieco robili tam inde doma aj ked vylucene to neni. nicmenej bych v tom nevidel problem.

      0 0
    • roud  

      taiwan ve fabrice meridy která je většinovým vlastníkem spešlu…

      0 0
      • vladaza  

        tak to jsem nevěděl, Asie teda západ těžce válcuje

        0 0
        • ememem  

          no ma tam nejake akcie ale vacsinovy vlastni neviem ci je. skor sa mmi zda ze niekolkopercentny. ono je to asi aj tak jedno, otazka je kto je skutocny vlastnik meridy :-).

          0 0
          • drbo  

            na wiki pisou ze 19% od roku 2001

            0 0
            • roud  

              loni jsem četl v nějakym článku že je většinovym vlastníkem a od roku 01 už mohli spešl dávno pohltit prakticky celej…

              0 0
              • lucifr  

                Ono je to krapet jinak.

                Specialized kvůli rostoucí konkurenci založil Meridu, která vyrábí řekněme lidovější modely, aby zvýšili prodeje a tudíž svoje příjmy.

                Z těchto peněz potom financuje vývoj S-Works, za nějakou dobu z toho je klasický Specialized no a potom z toho nějakým způsobem čerpá know-how i ta Merida.

                Klasický princip BCG Matice:

                http://cs.wikipedia.org/wiki/BCG_matice

                Merida zde funguje jako „dojná kráva“.

                0 0
                • McBlacky  

                  dej fakta o založení Meridy, jinak Bla Bla.

                  0 0
                  • roud  

                    Taky tuhle story slyšim poprvé…

                    0 0
                  • fousek  

                    Jo tenhle nazor je hodne zajimavej z pohledu top silnicnich ramu Tarmac vs. Scultura, proc by si Spesl navzajem konkuroval?

                    0 0
                  • lucifr  

                    Na podzim jsem viděl dokument, myslím, že to bylo na N24. Bohužel jsem to nestihl nahrát celý, ale kus toho mám na DVD. Je to německy. Nic lepšího nemám.

                    0 0
                    • lucifr  

                      Schválně se na to podívám, jestli jsem si nezaměnil slovíčko „spojil“ se „zalozil“.

                      0 0
                  • ememem  

                    no ono overitelne fakty v takychto veciach budu asi dost problem, to je jedno z viacerych čarov akciovycgh spolocnosti :-). nicmenej som nieco v tomto zmysle volakde cital alebo pocul tiez (vid moja narazka na skutocneho vlastnika meridy vyssie). bohvie ako je to naozaj, kazdopadne spojenie merida – azijsky gigant mi dnes prijde dost smiesne lebo merida ma uz s aziou spolocne akurat to ze tam ma vyrobnu (prakticky kompletny managment a vyvoj su nemci).

                    0 0
                • yetti  

                  zde je v kostce historie Meridy

                  Zalozil ji nejaky sikmooky pan IKE v dobe kdy zady Specialized asi ani neexistoval

                  0 0
                  • lucifr  

                    V tom případě jsem špatně rozumněl německému textu.

                    0 0
    • shmirgel  

      Pozri si tieto videa – http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…

      Celkom zaujimava reportaz. :)

      0 0
    • esti  

      Alu rámy na taiwanu.Top rámy S-works vznikají v továrně,která se zabývá vývojem a produkcí špičkových leteckých dílů pro Boeing a je prakticky nejlepší na světě.

      0 0
      • StrejdaS  

        Taktez sidlici na Taiwanu. :)

        0 0
        • marszy  

          to je vždy keců když někdo řekne Author ,ale vaše ikona Socialized se tam taky dělá jen se o tom nesmí mluvit.Ha ha ha.

          0 0
          • kubad  

            no jenže ono je rozdíl si ty rámy vyrábět ve vlastní moderní fabrice, nebo je od někoho nakupovat a jen si nechat stříkat loga

            0 0
            • marszy  

              Kubade upřímně vidíš za oponu nebo né?Myslíš ,že v Authoru nepřemýšlí nad tvarem a geometrii rámů?To ,že si to nechají udělat jinde to je podle tebe špatně?Jen se podívej na vyrobce aut a to se tam točí daleko větší peníze než v kolech.Tohle téma by bylo na dlouhý článek.

              0 0
              • roud  

                nad nicim nepremysleji maj k dispixici katalog kde maj na vyber x druhu ramu u kterejch si muzou vybrat x moznosti zprohybani vsech trubek a od toho se castecne i odviji cena ..

                0 0
              • kubad  

                jj author tvůrce rámů, ale je možné že už si nechali udělat formy na své rámy aby to nemohl kupovat nikdo jiný :D

                0 0
                • marszy  

                  Ano to je pravda .Cena jedné formy je cca 10 000USD.

                  0 0
                  • marszy  

                    Kubade měl jsem zákazníka který chtěl silničku Italskou klasiku ne žádný Taiwan .Když zjistil ,že jeho vysněný klenot je vyráběný na Taiwanu nekoupil ho!A víš proč?Řekl: proč mám koupit Italský rám za kopec peněz když je vyroben v prdelákově a né v malé Italské značce lidma kterí už to dělají X let .Cítil se podveden!!!!!!Já chci za svoje peníze nejenom myšlenku ,ale i práci a provedení!!!!Dnes je obrovská moda usporných opatření ,ale nevidím nikde nižší ceny.

                    0 0
                    • kubad  

                      měls mu prodat Authora, tam je ta myšlenka a vývoj vidět

                      0 0
                    • R-A-D-I-U-S  

                      Myšlenku,povedení i dobrou práci můžeš dostat ale toho výrobku se nesmí dotknout ruka evropana/ameri­čana/…/ a to proto že jsou jako pracovní síla moc drazí a top_management by si nemohl strkat tučné zisky do kapsy. Tak to prostě je :-(

                      0 0
                      • Kaco  

                        jaj, zas ten škaredý buržoázní top management, který vykořisťuje poctivě pracující dělnickou třídu…? To co píšeš tak vyznívá, jako by obecně top management bylo jakési nadlidské zlo nemorálně vydělávající prachy, za každou cenu. To co píšeš – jak to všechno víš? Jakto že jseš si tak jistej, že specialized vyrábí v Číně, aby si její top manageri namastili kapsu? Jak víš že to tak je?

                        Zeptám se tě ještě jinak. Kdybys byl ty jeden z Top Managerů, taky bys dělal všechno proto, aby jsis namastil kapsu? Jak víš že tam takoví lidi sedí? Paušalizuješ a s jistotou urážíš skupinu lidí, bez hlubších znalostí.

                        0 0
                        • destr  

                          Pokud by to nedělal, tak by nebyl top manager ;-)

                          0 0
                        • R-A-D-I-U-S  

                          Kde vyrábí přesně Specialized nevím a ani jsem to nepsal, mám však doma jeden rám a tam je nálepka „made in Taiwan“ takže z ameriky asi nebude ;-)

                          Komentoval jsem předchozí příspěvky kde se naříká nad přemísťováním výroby do asie. Manager nejsem a práce kvalitních managerů si vážím stejně jako každé jiné poctivé práce.

                          Nicméně bych rád znal důvody proč se rozdíl mezi platem obyčejného zaměstnace a vysokého managera za posledních 20let v průměru z 20ti-násobil , t.j. nekteří vedoucí pracovníci pobírají dnes i více než 400násobek průměrného platu a pod. (hovořím o velkých firmách)

                          Tyto informace jsem převzal z Britských listů a autor čerpal ze zahraničních oficiálních statistik.

                          Nechceš mi doufám tvrdit že produktivita (nebo odpovědnost) práce takto hodnocených pracovníků je lineárním násobkem jejich platů ? A nebo že přesun celých provozů z Evropy/Ameriky do Číny/Taiwanu je prováděn z humanitárních důvodů, protože je potřeba pozvednout technologickou úroveň v těchto zemích ?

                          0 0
                          • Kaco  

                            Samozřejmě některé platy jsou přemrštěné. Ale zpátky konkrétně ke Specializdu – jak víš kolik tam berou manažeři a že přesunul výrobu do Asie kvůli zisku úzkého vedení?

                            Obecně – většina velkých firem má rozdílného vlastníka a rozdílné vedení. Komu z nich asi putujou zisky… Platy manažerů jsou z části dané napevno a z části mají možnost vysokých odměn v závislosti na úspěchu firmy. Manažer je rpo firmu jedna z nejzásadnějších věc – finančně těžko vyčíslitelná, protože kvalitní manažer dokáže udělat výbornou firmu se skvělými zisky, nekvalitní dokáže i výbornou firmu naprosto zničit. Konkrétně – jsi vlastníkem obrovské firmy která má už X posledních let průměrné výsledky. Najmeš si manažera, který dokáže v horizontu několika let výrazně vylepšit kvalitu firmy a vydělat ti treba několik set milionu (zatimco tvuj stavajici management vedl firmu k prumeru). Jak takoveho clovek (nebo spise tym) zaplatis? 10ti nasobkem prumerneho platu? Ne, zaplatis mu hodne, brutalne hodne, protoze se ti tak vyplatil. A protoze kdybys mu tak nezaplatil, zaplatila by mu tak jina firma. Jinymi slovy brutalne vysoke platy top manageru jsou z velke casti dany poptavkou po jejich praci. Tezko s tim neco udelas. Ale zaroven pokud jses schopny, sam se muzes stat takovym clovekem. Kkdyz bude nabidka schopnych manazeru dostatecna, povede to ke snizeni jejich velkych platu. Je spousta schopnych lidi, kteri vedou skvele firmy, a nedelaji to pro prachy. Proto mi vadi, kdyz je nekdo takhle obvinuje a pausalizuje, jak jsi to udelal ty. Nerikam ze vim, kdo ridi specialized. A prave se neodvazuju vedeni „S“ soudit.

                            0 0
                            • marszy  

                              Doporučuju toto video arogance peněz .Jde o přednášku Jana Kellera .Lidi jsou pravicoví jen do doby pokud se je to osobně netýká.http://www­.youtube.com/wat­ch?v=CY47vSevyQM

                              0 0
                            • marszy  

                              Osekat náklady a poslat výrobu do prdelákova umí dnes každý.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                90% procent top manažerů má cost cutting jako hlavní zbraň úspěchu…

                                0 0
                              • Kaco  

                                Kdežto zareagovat smysluplně na jiný příspěvek, to je umění.

                                0 0
                                • marszy  

                                  Ta přednáška má 9dílů tak si udělej čas a podívej se na to.U toho zákazníka co chtěl tu silničku to začíná a top ředitele končí.

                                  0 0
                            • R-A-D-I-U-S  

                              Prosimtě už mi přestaň vkládat do úst SPECIALIZED. NIKDE JSEM V TÉTO DEBATĚ O NĚM A O TOM JAK TO U NICH VE FIRMĚ CHODÍ NIC NEPSAL.

                              Jmenoval jsem většinové důvody proč se (obecně) výroba přesouvá jinam.

                              A ohledně těch skvělých managerů…tak bych neprotestoval kdyby je brutálně odměnili (nemyslím tím stětí hlavy :-)) ale až po té co se ukáže že jejich invence měla nějaký přínos. Ale za to že vykuchají fungující týmy, sníží platy normálním zaměstnancům apod. si takovou chválu dle mého nezaslouží.

                              (tímto debatu k tomuto tématu ze své strany ukončuji – je to mimo hlavní téma)

                              0 0
                        • goofy  

                          Ale… Zeby potrefena husa? :o)

                          0 0
                        • R-A-D-I-U-S  

                          A zapoměl jsem odpovědět na otázku – nevím co bych přesně dělal v pozici managera ale pokud bych do toho mohl mluvit tak bych nechtěl brát práci lidem ve vlastní zemi jen proto že někde jinde je možné ji pořídit za zlomek stávající ceny. I proto aby se výrobky nevozily přes půl světa…

                          Našlo by se víc důvodů…

                          0 0
                          • Kaco  

                            Co když řešili dilema – buď zkrachujeme a všichni naši zaměstnanci přijdou o práci, nebo přesunume tu jednodušší část výroby ven, a zachováme u nás místa pro výzkum, technologie, složitější výrobu apod…

                            0 0
                            • Kaco  

                              Neříkám že vím že to tak bylo, ale opět pochybuji že to víš ty..?

                              0 0
                            • marszy  

                              upřímně myslíš ,že majitele firmy zajímájí jeho zaměstnanci vic než zisk?

                              0 0
                              • Kaco  

                                Budu se opakovat – kdybys byl majitelem firmy, taky by tě víc zajímal zisk než zaměstnanci?

                                0 0
                                • marszy  

                                  Moje životní moto je žij a nech žít .To se ,ale nedá moc v dnešním světě žraloků (to se dostáváme uplně někam jinam) provést.Nepatřím mezi levicově smýšlející.Určitá rovnováha by měla být.

                                  0 0
                                • marszy  

                                  Dobře tak to všechno přesunem do Asie á já se tě pak zeptám jak jsi na tom ano.

                                  0 0
                                  • Kaco  

                                    Můžeš mi prosím polopatě vysvětlit, co jsi chtěl těma dvěma příspěvkama říct a jak souvisí s tím mojím, ne který „reagují“? Možná jsem natvrdlý, ale fakt jsem obsah ani souvislost nepochytil.

                                    0 0
                                  • Ruprt2  

                                    nebuď zase přehnaně zaslepený. Uvědom si, že už se u nás neseje na nešije ručně.

                                    chudáci zemědělci a švadleny.

                                    Hnusné stroje jim vzali práci. Není to hanba?

                                    Tuhle jsem doma i vrtal a použil vrtačku místo nebozezu.

                                    Vezměme hole a šutry do ruky a pojďme do ulic.

                                    Tvá filosofie žít a nechat žít mi tu hapruje.

                                    Tím, že se výroba přesune by měli vydělat všichni. Pokud kvalita nebude dostatečná, tak na to trh zareaguje. A vznikne „kvalitní výroba lokálně“.

                                    To že tu není výroba neznamená, že tu nejsou služby.

                                    Služby přesunout moc nejde. Pokud se tu nebudou prodávat kola, protože se prodávají na netu a vyrábí se v Číně, tak to akorát znamená, že se jich prodá ještě víc a je třeba je někde servisovat a prodávat pro ně náhradní díly apod.

                                    Není v tom žadnej zlej strejda, který tahá za nitky. Není to pár vyvolených, kteří se na nás domluvili.

                                    Takto se vyvíjí trh a zákazník to tak sám chce.

                                    0 0
                                • DaSnail  

                                  na 100% neexistuje ani jeden majitel firmy, ktorému by viac záležalo na zisku jak na zamestnancoch. alebo jak na ekológii…

                                  0 0
                                  • Ricci  

                                    Podnika sa kvoli zisku,zakladne pravidlo kapitalizmu

                                    0 0
                                    • DaSnail  

                                      napíš to aj kacovi 8o)

                                      0 0
                                    • Kaco  

                                      Někdo podniká kvůli tomu, aby vybudoval úspěšnou firmu.

                                      Abys měl úspěšnou firmu, musíš mít:

                                      • Zisk
                                      • Spokojené zákazníky
                                      • Spokojené zaměstnance
                                      0 0
                          • suzuki81  

                            souhlasím s tebou- a za ceny,které se prodávají „S“ by to mohli vyrábět i v USA a nebo když už to dělají na Taiwanu tak za polovic. Njn, za značku se platí…

                            0 0
                    • goofy  

                      No vidis.. Ja byt tim borcem, tak bych byl sakra rad, ze to neni vyrobeno v Italii… jak znam tu jejich kvalitu a moralku prace… :o))

                      0 0
                      • marszy  

                        Měl jsem v ruce X rámů od různých značek a když došlo na stavbu nejlepší zpracování mělo Morati , Colnago ,De Rosa .Vše sedělo ani frézy jsem nemusel používat prostě top výrobek né dodělej si sám.

                        0 0
                      • suzuki81  

                        :-))) taky pravda- pár Italů k nám jezdí dělat servis na italské stroje, tak vím svoje..

                        0 0
                    • suzuki81  

                      Máš pravdu, tak to dneska bohužel je!

                      0 0
            • marszy  

              Jen si vem sedla od „S“ .Vymyslí tvar , přijdou do továrny velké sedlařské firmy (né té vlastní) a objednají XZY kusú sedel podle vlastního návrhu a ted je musí prodat.Vymyslí BG podpořenou pár doktorama který si zaplatí třeba v ramci vývoje (doktoři rádi něco vymyslí když to mají placený) a lidi se mužou utlouct jaky je to super výrobek.Prostě marketing .Tohle udělat naše firma tak slyšíš no jasně oni je podplatili tak tam píšou co jim řeknou.„S“ je velká a silná hlavně finančně firma a o tom to je mají dostatek peněz na marketing který některým značkám schází .

              0 0
              • kubad  

                přesvědčovat tě nebudu, to už udělal někdo jiný, mám jiný názor

                0 0
                • marszy  

                  Tak tvůj názor napiš.Jak to podle tebe funguje.Nemyslím to arogantně.

                  0 0
                  • kubad  

                    já si nedělám iluze – to co dělá Author, dělá spousta „menších“ značek a chápu že vývoj je pro ně neúnosně drahý, ale aspoň si nehrají na tvůrce rámů.

                    0 0
              • Kaco  

                zkousel jsi nekdy nektere z tech sedel?

                0 0
                • McBlacky  

                  zas taková pecka to není. Měl jsem dvě a vrátil jsem se k Fizik a Selle

                  0 0
                  • Kaco  

                    tak jasně že je to individuální, ale v globálu jsou ty sedla prostě hrozně vychvalované. Mi teda sedí perfektně. A pochybuju, že si nejdřív vymysleli nějaký tvar a až pak sháněli doktory, co jim dosvědčí pro marketing, jak je to výborné sedlo.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      já dám spíš na uživatelské reference.

                      0 0
                      • Kaco  

                        to já taky, tím jsem myslel že jsou hodně vychvalované.

                        0 0
                        • Lister  

                          BG není úplná hovadina, ale taky to není žádná novinka – zvláště u sedel, tam jsou žlábky a díry skoro všude.

                          Je anatomicky a fysiologicky logické, že sedla se žlábkem a plochým tvarem mají předpoklad činit méně zdravotních potíží než sedla která žlábek nemají.

                          Každý člověk má něco, co se jmenuje sedací kosti a ty jsou už z názvu určené k tomu, aby na nich člověk seděl. Na sedlech s tvrdým středem se sedí na hrázi a to není zrovna část, která by byla vymyšlena k dlouhodobému sezení.

                          S pocity to nemá nic společného, člověk si zvykne na všechno a znám spoustu lidí, kteří nejsou schopni vydržet na sedle, které zatěžuje právě sedací kosti a preferují sezení na hrázi.

                          Z anatomického hlediska jsou ale sedla typu BG přirozenější.

                          0 0
                          • Kaco  

                            však ono BG neznamená díru v sedle nebo nějaký konkrétní prvek. Sedla s dírou tu byla a ty co jsem zkoušel nesahaly současným „S“ sedlům ani po kotníky, byla to hrůza.

                            Jasně že BG je jen marketingové označení. „S“ tvrdí a tomu věřím, že ty sedla vyvíjeli tak, že na ně posadili cyklisty a měřili jim průtok krve v citlivých oblastech a tlak vyvíjený na kosti. Bg je tedy spíš označení technologie vývoje.

                            A za sebe prostě říkám, že mi to fakt sedí a je to supr. A vzhledem k tomu jak mi ostatní sedla přišly hrozné, tak věřím tomu že opravdu provedli kvalitní vývoj.

                            0 0
                            • Lister  

                              Co máš za sedlo?

                              0 0
                              • Kaco  

                                na Biku Phenom Team, na silničku jsem teď testoval Toupe a Romin, obojí super, ještě víc mi sednul Romin. Testoval je i tatík, taky nadšený, předtím měl tuším tři různé modely Selle a nevěděl jak se na tom posadit. Já jsem měl ještě nějakého Pellse s dírou, potom levnější Selle, Scotta asi za litr, pak jsem zkoušel otcovo San Marco a dvě jeho Selle, všechno oproti „S“ hrůza. Ale jasně že každému sedne něco jiného.

                                0 0
                            • McBlacky  

                              celkem fundovaný výzkum měl svého času i Fizik.

                              Specialized je dnes v cyklosvětě firma s nejlepším masovým marketingem, něco jako Fischer u lyží. Top řady jsou špičkové výrobky, ale i jiný výrobci dělají srovnatelné výrobky.

                              0 0
                              • Kaco  

                                s tím musím souhlasit, marketing mají fakt propracovaný a jiní výrobci věci ve srovnatelné kvalitě. Ale osobně si myslím, že BG je víc než jen marketingová značka a že to má svou hodnotu.

                                0 0
                              • StrejdaS  

                                Me prijde, ze top marketing co se lyzi tyce ma urcite Atomic/Salomon. Nejvetsi prodeje, luxusni predvadecky pro prodejce, obrovsky podil na sponzorovani tech nej profiku a prakticky kazdej rok nejaka „prevratna“ novinka… Presne ve stylu big S.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  já víc sleduju jen běžky a biatlon a tam vede v lyžích podle mě fischer. V botech je salám jasná jednička, F se ted snaží to změnit. Nový botky vypadají už srovnatelně s S-laby :)

                                  0 0
                    • Vilém  

                      Me se u nich nelibi zpracovani. Pusobi na me desne umele a „levne“.

                      0 0
              • kubad  

                Tak to pak odvadi vyvojari u Authoru moc spatnou praci :-)

                0 0
          • fousek  

            Az Author predvede nakej lehci a lip jezdici full nez ma Specialized, tak ja budu jeden z prvnich co o nem budou uvazovat, ale zatim nic takovyho nepredvedl a ve vysokozdvihovejch fullech ma 0 kol.

            0 0
          • Ruprt2  

            protřebuješ nějakou kavku na svoje GT, tak jsi zase začal chodit na BF?

            0 0
            • marszy  

              Já sem chodím stále:-))

              0 0
              • Ruprt2  

                V tom případě se omlouvám.

                Tvůj styl je hodně nezaměnitelný a dlouho jsem tě tu neviděl.

                0 0
          • McBlacky  

            autory už mi praskly 2 a spešl ani jeden.

            testováno na 2fulech a 1HT od každé značky. Dlouhodobě je možný, že se tenhle poměr upraví, protože authora už si nekoupím, zatímco spešla dost pravděpodobně ano :) ale zase záruka 2 vs doživotní= cca 5 let je zrovna pro mě ***** bonus, ikdyby ty rámy byly stejný.

            0 0
            • roud  

              jo přinejmenším ta záruka u těhle velkejch značek který ani nedělaj cavyky a klidně ti daj i vyšší model než si měl je fajne…

              0 0
      • marszy  

        Carbotec?

        0 0
    • Vilém  

      Nevim jak carbon, ale vetsinu jim dela merida, vc. kompletace kol.

      0 0
    • Jurda  

      Mám na rámu made in taiwan..

      0 0
      • Ricci  

        aj ja a nemam z toho ziaden psychicky problem…

        0 0
          • Ricci  

            Hehe,Handmade in USA za pomoci cinskych imigrantov :-)

            0 0
          • DaSnail  

            jasne, toto je riešenie. samolepku som už doporučoval ;o)

            0 0
          • Ruprt2  

            A to znamená, že dělali v USA to kolo nebo tu nálepku?

            0 0
            • yetti  

              Ty ramy na kterych je napis Handmade in USA jsou opravdu delany ve statech. Proto karbonove Cannony ten napis nemaji – ty uz se delaji v Asii

              0 0
              • roud  

                vidiš a zase chyba i můj carbonovej cannon má ten nápis ej to daný tím že cannondale v USA do nedávna vyráběl už jen top modely zbytek výroby byl čistě asie jak je to v současnoti netuším…

                0 0
                • roud  

                  logo horní rámovka :O)

                  0 0
                  • roud  

                    Trošku jsem pátral a na modelech 2011 už ta vlaječka ani nápis neni takže nejspíš od letoška je už kompletní výroba na taiwanu :O(

                    0 0
                • yetti  

                  Pokud se nemylim ten ram co mas neni carbon monokok, protože v Asii se delaji celokarbonové rámy a levné hliníkové. Rámy dělané jako kombinace carbon-hliník se vyrabi porad ve statech jako treba muj Six13, ale treba SuperSix nebo Synapse carbon uz jsou delany v Asii.

                  0 0
                  • roud  

                    neni to monokok a neni to levnej rám je to topmodel 2009 xD xD xD ale pobavils mě :O)

                    0 0
                    • yetti  

                      Cim jsem te pobavil? Cannon jeste nedavno delal vsechny ramy v USA, ale celokarbonovy ramy tam nedelal nikdy. Tvuj ram je delany ve statech, protoze to neni monokok, ale lepenej karbon-hlinik. Proste podle me se karbonove monokoky, ktere se motaji pracne rucne ve statech nevyplatilo delat. Zatimco karbonove trubky pro lepeny ram se daji pripravovat strojne a pouze se rucne lepi dohromady do hlinikovych prvku a to je casove asi tak narocne jako svarovani. Pokud vim, tak letosni top model je celokarbon a tak uz i ten se dela v Asii, ale o letosnich modelech moc informaci nemam. Stejne tak se v Asii delaji levne hlinikove modely, ale co jsem videl lonsky hlinikovy CAAD10, tak tam jeste hand made bylo, takze lepsi hlinik se pravdepodobne porad dela v USA.

                      0 0
                      • roud  

                        Bohužel realita je horší celá výroba by měla být přestěhovaná v asii aspoň to vyplynulo z článků co jsem četl během loňského roku takže od 2011 už neni žádnej cannondale made in usa…

                        0 0
                        • kubad  

                          Takze cannony sou vlastne meridy :-)

                          0 0
                          • yetti  

                            Nevim jestli zrovna Merida, ale mě bylo na Cannonu hodně sympatické, že to není asie a pokud přestali vyrábět ve státech, tak tím u mě ta značka padá na úroveň třeba Specializedu nebo Treku a jsem zvědavej zda si v asii udrží kvalitu, kterou měli na excelentní úrovni. Osobně tomu moc nevěřím.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Na úroveň Treku? OCLV se pořád dělá ve Wisconsinu, U.S.A..

                              0 0
                            • suzuki81  

                              to máš jedno- stejně, všechno co má kola nebo kozy, s tím budou jednou problémy :-)

                              0 0
    • RomulusP  

      Většina lidí zapomíná,že je Taiwan a Taiwan!Jsou tam mraky továrniček na cokoliv,kde ta kvalita nic moc,ALE pak high tec továrny s nejmodernějšími technologiemi o jakých se nám ani nezdá s vlastním vývojem a těmi nejpřísnějšími normami (u kol např.Giant,další si přidejte sami).To,že je na rámu cedulka made in taiwan neznamená,že je to klump.Téměř všichni renomovaní výrobci si tam nechávají dělat rámu nejen z cenových důvodů,ale i jednoduše proto,že se z tamních několika firem vyklubali technologičtí lídři trhu.Jen se koukněte na čem jezdí profíci jak MTB,tak silnice.Skoro všichni od tama.Garážovky v US,IT či DE jsou super,ale kdo jim ty peníze dá,aby se jim zaplatil vývoj atd.?Také jsem si před lety koupil cannona s h.made in usa,protože nechci podporovat čínu.Taiwan není China!Ostrované se neustále od svého velkého bratra dinstancují,ba proti němu mají i jednu z nejmodernějších armád,bohužel číňani by je umlátili čepicemi,kolik jich je :-) Dost lidí si to plete,kdo je kdo.S Čínou je to složitější,nesnáším kecy o demokracii a pak nepokrytě kšeftuji s komoušema,kde děti šijou boty za hrstku rýže,když nemůžou,doveze se z vesnic další auto otroků a jede se dál.Pak si kupujeme oblečky,TV,no­tebooky,vlastně vše běžné spotřeby a mnohdy netušíme,kolik lidského neštěstí v novodobých čínských koncentrácích v jejich průmyslových zónách za tím je.Bohužel nevím co s tím,protože komponenty z číny jsou prostě všude!O tržnicích a respektování autorských práv ani nemluvě,viz.pos­lední reportáž v AS z Detroitu,kde vystavoval čínský BYD 100% kopii Lexusu RS a nic se nestalo :o(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.