• Mastr

    Včera mě při single vyjížďce napadlo co bych dělal, kdybych se nedejbože někde rozmlátil tak, že bych nebyl schopnej se někam dobelhat. Co vozíte s sebou pro tento případ? Mobil někde nepomůže, napadla mě píšťalka, nebo něco čím bych přivolal pomoc, lékárnička.

    Rady jako nejezdit sám, jezdit opatrně atd. neberu :-)

    0 0
    • hrajem  

      Pokud mas chytry mobil s GPS, tak si muzes nainstalovat aplikaci, pomoci ktere mohou znami sledovat kde se prave pohybujes :)… Pokud mas pripojeni na net (datovy tarif dneska sezenes kolem kila za mesic) tak je to imho nejlepsi moznost…

      0 0
      • mr.antik  

        to je dobrej tip… A taky říct doma, kam zhruba jedeš a kdy se vrátíš…

        0 0
        • jan 2  

          ANO svatá pravda, takhle to dělám celou dobu co jezdím a funguje to. postupně se snažím manželku učit kde jaká moje trasa vede + ten mobil s gps a zatím to funguje, doma řeknu jedu na Sokol a manželka se ptá to je ta cesta na Vidly a dál směr na Karlovku, říkám ano a jedu, samozřejmě musíš držet směr:)

          0 0
          • ememem  

            zivotnu poistku taku aby decka vyzili mam a robit to takto tak to bych radsej riskol ze ma niekde jebne.

            0 0
        • noviisek  

          Tohle dělám pořád. někdo musí vědět, kde budeš a jak dlouho.

          Je to fajn být naprosto free, ale když se něco posere, tak mrkni na film 127hodin ;)

          0 0
      • roud  

        přijedeš domů a dostaneš jebáka že jsi seděl půl dne v hospodě xD xD xD

        0 0
        • mastihuba  

          tak jako zase dokud vidí že se nepohybuješ tak je vše ok, no a jak se vydáš domů tak je třeba zbystřit a mít nastartovaný auto. :D

          0 0
          • Krys  

            Alebo: „Milačík, už budeš musieť ísť, ten starý blázon sa už valí domov.“ :))

            0 0
            • Ruprt2  

              Vždycky, když jsem si tu od tebe něco četl, tak jsem to bral, protože to vždy mělo hlavu a patu a mluvil jsi z vlastní zkušenosti ;-)

              0 0
              • Vhalasta  

                Sak to zažil u tebe doma!

                0 0
              • Krys  

                Ááále trt makový. Ja som nezažil v živote skoro nič zaujímave, ale strašne veľa som čítal :)

                0 0
      • oddie  

        No a jak dlouho ten chytrý mobil s trvale zapnutou GPS a odesíláním dat na net vydrží, než se vybije, hm?

        0 0
        • tom_777  

          no to teda – když máš zaplý GPS + data (většinou přes edge-3G v lese nepotkáš) tak máš za pár hodin vybito

          0 0
        • Flegmatik  

          Přesně tak. Ten mobil s tím jak si napsal, vydrží max. 5–6 hodin, a to ještě když hodně a ten telefon bude hodně úsporný. Podle mě nepoužitelný, resp. použitelný tak na švihy do 2 hodin času.

          0 0
      • pepino  

        Nebo sypat drobky, v těžkym trailu bobky

        0 0
        • karliner  

          Je vidět, že jsi nečetl Rychlé šípy. Drobky sežere různá hlodavá havěť, spíš aby si pod sedlo přimontoval klubko provázku a za jízdy ho odmotával. Mohlo by to fungovat i jako signalizace průseru, kdyby měl vybitý mobil.

          0 0
    • mr.antik  

      neriskovat a snažit se domýšlet, co se může stát. Samozřejmě když ti někde rupne kolo a jseš v háji, tak aspoň ta lekárnička a vědět jak jí použít. Taky ještě GPS a satelitní telefon :-)

      Jinak uzavřít pojistku na invaliditu a smrt (důkladně přečíst podmínky, aby se to vztahovalo i na ilegální ježdění po lese :-)

      0 0
    • Necris  

      Když už ti někde nepomůže telefon, tak pochybuju že píšťalka ano. Jinak jednu náplast s sebou vozím v kapse pořád ;)

      0 0
    • blaza84  

      napsal jsi to tak jak to je :) mobil někdy nepomůže, případně jezdec může být v bezvědomí, takže buď přiber kámoše, nebo to prostě riskni :)

      0 0
      • blaza84  

        ale KÁMOŠE, ne kokota co tě nejdřív bude fotit, řechtat se, až se bude za břicho popadat a pak teprve pomáhat :-)

        0 0
    • Charles2k  

      Mně mobil po nárazu do závory v lese pomohl. Ležel jsem s roztříštěnou nohou a otevřenou zlomeninou. Noha krvácela, nedalo se chodit, možná tak leda pomalu plazit. Mobil sice vypadl, ale nerozbil se (měl jsem odolný typ), nahmatal jsem ho a točil 155. Číslo na záchranku je dobré mít v hlavě, jelikož jakmile je člověk v šoku a nervózní, tak těžko hledá např. v seznamu s tisícem kontaktů.

      V místech kam jezdím, na cca 99% signál je.

      0 0
      • Mastr  

        Tos měl štěstí, ale taky signál nemusí být, mobil nefunguje.

        Myslím, že ta píšťalka by třeba někoho zavolala

        0 0
        • blisterexist  

          když na ni budeš schopný písknout…

          0 0
        • NikolaCL  

          já myslim, že tísnovky fungují vždycky, i když signál na operátory není, ne? nebo určitě funguje stav, kdy ti displej vyhodí „jen tísnová volání“

          0 0
          • ememem  

            já myslim, že tísnovky fungují vždycky, i když signál na operátory není, ne? – to je dobra hlaska xD xD xD

            0 0
            • bubacek  

              Na 112 se lze jako na jedinou tísňovou linku dovolat bez SIM karty, bez kreditu a pokud je na místě signál alespoň jednoho mobilního operátora

              0 0
          • Vilém  

            Kde neni signal, tak nema co fungovat, tisnovky nevyjimaje.

            0 0
            • Misha.in  

              To není tak úplně pravda. Pokud na místě nemá signál váš operátor, ale nějaký jiný ano, tak tísňové volání fungovat bude.

              0 0
          • JakeF  

            Paráda, nová Nikola. :D

            0 0
          • Ruprt2  

            jojo, i s vybitou baterkou.

            0 0
          • blaf  

            musí tam mít signál alespoň jeden operátor, když tam signál není tak si prostě nezavoláš

            0 0
            • Ruprt2  

              musí mít signál tvůj operátor!

              0 0
              • JakeF  

                112 jde volat i bez SIM karty, takže nemusí.

                0 0
              • Slavoš  

                A to ti řekl kdo,že tam musí mít signál ,tvůj operátor,aby sis zavolal o pomoc.Funguje to tak,pokud začneš vytáčet tísňová čísla (150,155,158,112) bere si tě nejbližší BTS.Pokud má obsazené kmitočty(sloty),tak přeruší některý z probíhajících hovorů a spojí tísňové volání (případ,že je to tvůj operátor).V případě že není signál tvého operátora,bere tě opět nejbližší BTS (všechny BTS ví o tvém tlf. pokud jsou v dosahu tvého tlf.),která tě spojí,stále platí to o obsazených slotech.

                0 0
      • Pedro RB  

        Nejjistější je vytášet 112, to mobil zkouší přez jakoukoli síť v dosahu (a ani nemusíš odemikat klávesnici:-)

        0 0
        • Charles2k  

          To jsem nevěděl, ale máš pravdu. Akorát se člověk dovolá čert ví kam – na nějaký krajský dispečink, který nemusí dobře znát místní situaci. Na druhou stranu by snad měli na 112ce automaticky mít informaci o poloze volajícího.

          0 0
          • Mastr  

            poloha volajícího ho se dá identifikovat dost špatně ( záleží od operátora). 112 je zakončena u hasičů a ti přepojují na 155. ztráta cca 3–5 min. Někdy právě tyto minuty rozhodují o životě. Pokud jde o život vždy volat 155.

            0 0
            • ememem  

              112 je zakončena u hasičů a ti přepojují na 155. – to mas skade?

              0 0
              • Mastr  

                trochu v tom dělám :-)

                0 0
                • ememem  

                  to u vas fakt takto funguje?

                  0 0
                  • Mastr  

                    ano v celé ČR to takto funguje

                    0 0
                    • Scotty  

                      Asi kromě severní Moravy.. Tady už v Ostravě funguje IBC (Integrované Bezpečnostní Centrum). Kde sídlí všechny tyto složky (hasiči,záchran­ka,PČR a MP Ostrava) v jednom baráku a mají společný dispečing…vypadá to tam jak v NASA :)

                      0 0
            • Charles2k  

              Právě proto, že mi tohle kdysi někdo říkal, jsem točil 155. 112 bych asi zkoušel až kdyby neměl signál můj operátor.

              Je fakt, že někde v lese přesnost určení polohy nebude nic moc (stovky metrů?) a ve městě, kde je hustší síť vysílačů to člověk prakticky nepotřebuje…

              0 0
          • ememem  

            Na druhou stranu by snad měli na 112ce automaticky mít informaci o poloze volajícího. – gsm neni gps a navyse som si neni isty ci by to bolo legalne.

            0 0
            • Internaut  

              Info o 112

              „Linka 112 je v ČR universální tísňovou linkou, jejímž prostřednictvím se lze dovolat pomoci i policie či zdravotnické záchranné služby. Její technologie totiž umožňuje identifikovat místo, kde se volající nachází, rovněž šance dovolat se z mobilního telefonu na tísňovou linku 112 je ve srovnání např. s číslem 155 větší – na 112 se na jako jedinou tísňovou linku lze dovolat bez SIM karty, bez kreditu a pokud je na místě signál alespoň jednoho mobilního operátora.

              Pokud budete řešit pouze zdravotní obtíže, trestný čin, atd., obracejte se přímo na národní čísla tísňového volání (150 hasiči, 155 zdravotnická záchranná služba, 158 policie, 156 městská policie), která jsou v současné době rovnocenná číslu 112.“

              0 0
              • Mastr  

                :-)

                0 0
                • Internaut  

                  Ty se něřehni a oprav co Tví soudruzi z oboru pí-árujou, ať vím na čem jsem až si budu volat rescue sbory. :)

                  0 0
                  • Mastr  

                    poloha volajícího ho se dá identifikovat dost špatně ( záleží od operátora). 112 je zakončena u hasičů a ti přepojují na 155. ztráta cca 3–5 min. Někdy právě tyto minuty rozhodují o životě. Pokud jde o život vždy volat 155.

                    Už jsem psal :-)

                    0 0
                    • Internaut  

                      Ještě dotazy:

                      • při volání 112 lze určit polohu volajícího (i když ne přesně) apři volání na 155 vůbec?
                      • 112 má skutečně vyšší „dostupnost“ proti 155 jakpíšou výše?
                      0 0
                      • Mastr  
                        1. ano 112 může určit polohu volajícího ( dost nepřesně hlavně

                        v lesích atd) některé krajské 155 však také.

                        1. 112 má sice vyšší dostupnost, ale kdo dneska jezdí s mobilem bez SIM

                        karty. Jak říkám pokud jde o život vždy volat 155 (dostaneš se přímo na operátora záchranné služby). Teprve pokud 155 nefunguje volat 112.

                        0 0
              • ememem  

                to je sice pekny PR clanok ale presnost tej lokalizacie moc velka nebude maximalne tak v rozsahu bts-ky v ktorej sa prave nachadzas co moze byt aj je okruh peknych par km cize obzvlast v lese ti to je nie moc napomocne.

                0 0
                • Mastr  

                  přesně tak

                  0 0
                • Nainen  

                  Přesnost je co vím srovnatelná s turistickou GPS.

                  0 0
                  • oddie  

                    To zdaleka není.

                    0 0
                  • Ossis  

                    To by mě zajímalo, jak by to fungovalo ;)…

                    0 0
                  • ememem  

                    neviem presne jaky je rozdiel medzi turistickou a vojenskou gps ale na presnost radovo v metroch mozes pri lokalizacii cez gsm zabudnut. dosah bts-ky vo volnom terene moze byt radovo kilometre a taka bude aj prenost lokalizacie.

                    0 0
                    • funkatron  

                      turisticka presnost na metre, vojenska na cm

                      0 0
                    • LRRTM1  

                      Nejde jen o dosah BTS. Při určení polohy pomocí BTS se dá použít i triangulace. V případě, že je v dosahu více BTS. Pak to může být i celkem přesný (desítky metrů?).

                      Jinak rozdíl mezi vojenskou a civilní GPS není. Kdysi se do signálu záměrně vkládala chyba, aby civilní přijímače nebyly tak přesné. To se přesnost pohybovala někde okolo 100m. Bez chyby je to nějakých 15m a pokud Tvůj přijímač podporuje EGNOS, tak je to kolem 1–2m.

                      0 0
                      • karliner  

                        Hehe, jeden z vás kecá :-)))

                        0 0
                        • ememem  

                          ak to ma byt na mna a LRRTM1 tak hadam ani nie. to s trinagulaciou moze byt pravda (aj ked uz by to bolo dost zlozite a dobrovolne by to operatori asi na svoje naklady nerobili, leda by to mali ako nejake tajne dodatky k licenciam kvoli „boju s terorizmom“) akurat ze to tiez zavisi od hustoty bts-iek. v meste kde je tienenie budovami atd. su pomerne nahusto takzte tam ta lokalizacia na desiatky metrov snad aj moze byt kdezto vo volnom terene su povedal bych az radovo redsie a tam ak sa budu triafat na stovky metrov tak je dobre a ani tomu moc neverim.

                          0 0
                          • karliner  

                            nene, na funkatrona a LRRTM, funkatron tvrdí, že rozdíl mezi army je 100× přesnější než turistická, kdežto LRRTM tvrdí, že přesnost je stejná

                            0 0
                      • Smazaný účet  

                        Triangulacia by ti pomohla ak by BTS merala vzdialenost ale ona vie len ci si v dosahu alebo nie. Takze ak si v dosahu viac BTS tak sa len vie, ze si kdesi medzi nimi. Vyskusaj si sluzbu „lokalizacia“.

                        BTW V tejto debate este chyba jeden parameter – vediet alebo tusit ktorym smerom je blizsie k signalu ak si v nepokrytom uzemi.

                        0 0
                      • oddie  

                        Poloha podle GSM se řešení pomocí měření TA – tedy doby, po kterou „letí“ signál mezi mobilem a BTS. Podle toho, kolik BTS je v dosahu a kolik jich je schopno to změřit pak lze tu polohu určit, ale pořád půjde o řádově desítky metrů. Co se GPS týče, přístroje pro zaměřování se vejdou s odchylkou pod metr, přístroje využívající zároveň i Glonass a korekce i do 10cm.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak som mudrejsi, ze sa da merat ta doba som nevedel.

                          0 0
                        • Nainen  

                          Máš pravdu viz můj můj příspěvek níže. Ukázka lokalizace volajícího zobrazuje větší území než jsem čekal :-(

                          0 0
                        • Ossis  

                          Desítky metrů až kilometry. Když se budeme bavit o aplikaci v rámci tohoto tématu, tak je potřeba vzít v úvahu kromě řidšího pokrytí luhů a hájů i fakt, že dochází k ovlivnění signálu prostředím – odrazy, pohlcování…

                          0 0
                          • oddie  

                            Ano, já jsem uváděl nejvyšší dosažitelnou přesnost. Pokud bude dotyčný někde, kde na něj „vidí“ jen jedna, dvě BTS a ještě mizerně, najde to prd.

                            0 0
                  • Nainen  

                    Tak s tou přesností to až tak slavné není… Názorná ukázka zde Škoda, nicméně lepší než nic :-)

                    0 0
                    • ememem  

                      jak som vravel vo volnom priestore je lokalizacia s presnostou na kilometre.

                      inak mimochodom je to pekne zneuzitelna vec, velky brat jak vysity.

                      0 0
                • Mastr  

                  klidně i cca 30 km

                  0 0
              • Milwa  

                Nevím jaký nastal pokrok za poslední dva roky, ale ještě bych to trochu dopnil o rady od šumavskýho záchranáře. Krom toho, že 155 ti rychleji vyšle pomoc, tak ten telefon zvedá vyškolený pracovník, který se s tebou celou dobu baví a říká ti, co máš dělat. A to ať už jsi zraněný nebo pomáháš zraněnému. Na 112 by zase měli být operátoři, co mluví anglicky, což tedy pro nás žádná bonifikace moc není.

                Nakonec horská služba stejně doporučuje při jakémkoli pobytu na horách mít číslo přímo na ně. Přímé číslo na místní záchnarku v okolí Prahy ale asi stejnou službu neudělá.

                0 0
          • Nainen  

            112 umožňuje narozdíl od 155 lokalizaci volajícího z mobilního telefonu. Garantem služby linky 112 v České republice je Hasičský záchranný sbor ČR. Více informací zde

            0 0
    • blisterexist  

      http://www.bike-forum.cz/…l-29811.html

      právě se mi to stalo, absolutně si nic nepamatuju ale prej jsem volal našim ale nevěděl jsem kde jsem(otřes mozku), takže prd platný, nakonec mě tam prý nějaké náhodný kolemjdoucí našel…

      taky teď zkoumám co sebou vozit aby to bylo efektivnější než mobil…

      0 0
      • thesecond96  

        Hej, to ses solidně rozsekal. Víš, jak se to stalo?

        0 0
      • Carloss  

        tyhle šokový stavy nejsou hezký.. bylo celkem psycho, s mladou po vysekání na kole čekat na odvoz, když se tě na něco zeptá a za pár vteřin se zeptá na to samí a tak.. a to bylo jen blbý potlučení..

        0 0
      • Advid  

        Stalo se mi něco podobného (otřes mozku a naštíplé obratle) – probral jsem se, dojel domů a pak mě mamka vezla do nemocnice, protože jsem jí vykládal pořád dokola, jak jsem byl u sousedky pro vodu. Časem jsem si vzpomněl i kde to bylo a našel tam rozsekaný bidon, mobil, klíče, nářadí a peníze.

        Taky jsem řešil, jak to zařídit, abys se pri zastavení a nezmáčknutí tlačítka poslala smska s polohou na nějaké číslo. Dokonce jsem uvažoval o chrániči zad (na silničku). Pak jsem od toho ale upustil a prostě si ve sjezdech vzpomenu, že nejem nesmrtelný a neblbnu. Taky jsem si pořídil náramek, na kterém je jméno, rodné číslo, telefon na blízké osoby a "No allergies, blood B-) (Byť tu někdo někdy psal, že ta skupina je na prd).

        Ale existujé taková zařízení, jen to není nejlevnější. Dej tomu chvíli a pak to řeš, možná tě to taky pustí.

        0 0
    • MlokCZ  

      Když jedu sám, tak zásadně nejezdím těžší věci, které jsou na hranici mojich schopností.

      A i ty lehčí věci jezdím o něco opatrněji než když nás jede více.

      To samozřejmě nic nezaručí, ale riziko to sníží.

      0 0
      • Pedro RB  

        Snažím se to dělat jako ty. A teď v so. v Maštalích sám ty nejtěžší věci na pohodičku, ale v ne. s přítelkyní na polňačkách jsem 2× letěl přez řidítka:-)

        0 0
      • mr.antik  

        Taky tak. Ale stát se může cokoliv a je dobrý si to trošku připouštět…

        0 0
    • funkatron  

      mne najcastejsie takto stiskalo prdel z medvedov…keby mi nejaky jednu vlepil, tak ma v najdu za 3 tyzdne

      preto radsej asfalt alebo cyklo trasy s vela ludmi, ked jazdim sam (co je vzdy) :D

      0 0
      • hribik A1  

        na tej ceste máš 1000násobne vačšiu šancu zabiť sa než od toho medveďa

        0 0
        • funkatron  

          jj viem ale aj tak sa na tej ceste citim lepsie ako sam v hlbokom lese

          0 0
          • winter78  

            Presne tak, moja reč . Niektorí šoféri sú síce debili, ale aj tak na cestu nedám dopustiť. Ešte stále žijeme v civilizovanej krajine kde nevyplácajú odmeny šoférom za to koľko cyklistov sejmú na ceste ;-).

            0 0
        • winter78  

          Spočítaj si koľko krát máš možnosť zabiť sa pri ceste do školy alebo do práce, koľko krát máš šancu zabiť sa pri chôdzi cez mesto,cez prechody pre chodcov…na diaľnici sa autá pri 140 km rýchlosti míňajú o 10-tky cm. Keby som to bral takým spôsobom ako ty, nikdy by som z domu nevytrčil päty…a to nemyslím len bikovanie, ale všetko – práca,zábava,ná­kupy…;-)).

          0 0
          • hribik A1  

            značnú, a najväčšiu (75%) šancu mám na zakapanie od srdcových chorôb alebo rakoviny. v každom prípade ale, posledné dva roky sa dá povedať, že pocit ohrozenia dokážem vyjadriť ako funkciu x na druhú, kde x je intenzita motorovej dopravy na danej ceste. predtým som to tiež tak nevidel. všetky ostatné faktory (medveď, pád v lese…) považujem za zanedbateľne malé, asi podobné ako že zakapem na chorobu z ožiarenia z fuckušimy

            0 0
            • winter78  

              Ja som mal na mysli hlavne dopravu – autá,autobusy,precho­dy pre chodcov,chodníky v meste popri frekventovanej ceste,atď. Povšímaj si to pri zajtrajšej ceste do práce alebo do školy a nakoniec zistíš že si rovnako ohrozený ako chodec alebo pasažier než cyklista na ceste ;-)…

              0 0
              • hribik A1  

                ako chodec – jedine keď idem peši po ceste alebo keď nedávam bacha pri prechádzaní, ináč sa autá na chodníku moc nevyskytujú a keď tak do 10 km/h. ešte možno tak keby pri nehode vybehli na chodník, ale ako chodca na chodníku ma nikto nenabere odzadu ani zboku

                v autobuse – ak stojím, tak tam je značné riziko, to hej

                autom – tak keď sa jebne v meste (nie čelný náraz 90+90) auto s autom, napr. na križovatke, určite lepšie obídu než keď to isté auto prejde cyklistu

                vlakom – skoro nulové (zanedbateľné) riziko

                takže mne to vychádza ináč, než že nastejno. v meste

                auto – najdrahšie

                MHD – drahé a pomalé

                peši – lacné, ale veľmi pomalé

                bicykel – lacné aj rýchle, ale najnebezpečnejšie

                0 0
              • pepek  

                Tak hlavně aby ti ten názor dlouho vydržel

                0 0
                • hribik A1  

                  až ôsme? tak to je ešte dobré, som si myslel že sme v prvej trojke..

                  0 0
                  • pepek  

                    v počte smrteľných nehôd na 100 tisíc obyvateľov – nepíšou, kolik toho najezdíte.

                    0 0
                • winter78  

                  V 15-tich som prvý krát začal jazdiť na favorite po ceste,neskôr MTB len po ceste a dnes cross len po ceste, takže mi to vychádza na pekných 18 rokov jazdenia bez nejakých problémov. Také dopravné situácie, ktoré by niekto iný vnímal ako ohrozenie , ja napr. vnímam ako bežnú súčasť môjho denno-denného jazdenia po asfalte. Po cestách v premávke treba hlavne vedieť jazdiť,byť všímavý , pozorovať,byť videný,predví­dať…žiadne pozeranie po vtákoch a po srnkách ;-). Mňa také jazdenie po asfalte baví a pri mojich potulkách vídavam kopec ľudí ktorých to baví tiež…nikdy nie som na ceste sám.

                  A už som to písal X-krát…nevyberám si najvyťaženejšie úseky , vyberám si také kde je premávka menšia a kde je krajnica dostatočne široká,aby som nemusel jazdiť po strede vozovky. Už som tu tiež písal X-krát že v lese ťa na lesnej ceste sejme banda rómov na rozbitej Škode 120 ktorí si to tam pália 100 km rýchlosťou. Asi tak , odomňa koniec na túto tému ;-)…

                  0 0
      • marios  

        Zrovna včera mi přeběhl přes cestu divočák. Asi tak 10 m přede mnou , já ve sjezdu jel pomalu, zastavil bych ale on ne, běžel tak 40km/h a měl cca 150kg nezdálo se, že by se moc rozhlížel. V Brdech(VPP).

        0 0
        • funkatron  

          pekne…to tiez nie je nic extra taky rozbesneny diviacik :)

          mne raz prebehol cez cestu rys…asi 10m predomnou…bolo to v trochu hustejsom lese, potom zastavil trochu povyse a sledoval ma, ako idem popod neho a ja som zase kukal na neho :))

          0 0
    • ememem  

      treba davat pozor a inak mas proste smolu(ak odhliadneme od toho ze toho ze to ze sa rozmastis je na 99.99% nejakym sposobom tvoja chyba, ten zbytok je zemetrasenie alebo utok medveda a pod.). to je to iste jak ked ides v noci sam nadrbany z krcmy alebo sam na bezky kde nikto nechodi alebo sam lyzovat na nejkay offpist alebo sam v aute v noci na malo frekventovanej ceste alebo na hriby a smyknes sa, alebo alebo alebo.

      inak je to celkom curina, som sa raz takto posmykol v lese a zlomil si nohu, v tenkej bunde(na behanie), vonku –10, nez som sa doplazil do najblizsej civilizacie trvalo to asi 5 hodin myslel som ze od bolesti skapem a to som furt videl nejake domy kusok pod sebou (pod kopcom). keby si sa rozmastil viac tak mas proste smolu, nez by tam niekto prisiel je po tebe aj keby si hned mal mobil. ci si snad myslis ze vyrzia za tebou do lesa na skutri alebo jak? aj s tm vrtulnikom to neni do lesa az tak uplne easy. a kamarati co neovladaju prvu pomoc su tiez nenei moc uzitocni. proste riziko podnikania.

      btw – tie hlasky o mobiloch a cisle 112 su tu fakt obdivuhodne :-)

      0 0
      • zbartos  

        Teď jsem objevil na webu tohle: http://www.ysystem.eu/…/ylocator/59.

        Má to čidlo pro pád (jako spouštěč je zřejmě nastaveno neobvyklé zrychlení), takže se signál vyšle, i když upadneš po pádu do bezvědomí !

        Bohužel prý není v tomto státě nikdo, kdo by to koupil pro celý stát a převzal práci se sledováním těch krizových hlášení a s jejich následným telefonickým předáváním na 155/112 atd… Takže je zatím (možná navždy…) nutné vytvořit svépomocnou skupinu (třeba rodinu, či klub/oddíl) kde bude určen někdo na sledování a hlášení incidentů.

        Cena se skládá z ceny přistoje (cca 5–10000 Kč/kus), který může mit člověk na sobě (třeba jako přívěšek na krku) a z LICENCE pro skupinu, která je pro cca 100 osob (větší skupina si to ještě nekupovala, takže pro ni nemají zatím kalkulaci) asi 0,5 milionu Kč !!!!!!!!! Bohužel jsem se nezeptal na dobu trvaní licence…

        Myslím, že vytvoření centrálního, či alespoň krajského/okres­ního/ORP „sledovače“ kritických situací je docela dobrý podnikatelský zá­měr…

        0 0
      • iron.hide  

        cudoval by si sa, ale v priebehu posledneho polroka viem minimalne o 2 pripadoch, ked vyrazil vrtulnik do takeho trapneho pohoria ako su Male karpaty – v oboch pripadoch to bola zenska co si vyvrtla clenok, pravpdepodobne na lade, a udajne v nepristupnom terene. prvy pripad bol pri kacine – tam ziadny „nepristupny“ teren neexistuje a druhy za Bielym krizom – tam sa da dostat jeepom. A teraz sa cudujme kam letia nase peniaze, ktore platime na daniach a zdravotnom poisteni, ked pre hentake banalne pripady posielaju heliko. sproste zenske radsej mali ist tak ako vzdy do Auparku, keby sa im to stalo v Tatrach, tak najskor tam zahynu.

        0 0
        • Krys  

          Stačilo by im to dať preplatiť.

          0 0
          • karliner  

            Teď je ale otázka komu. Jestli by to spíš neměl platit operátor té linky, který třeba dostává rukavici od provozovatele vrtulníku (v Česku to jsou soukromé firmy) za to že i k banálnímu případu pošle helikoptéru…

            0 0
        • martin_bakov  

          co me vypraveli horolezci tak pri jejich pojisteni Alpinferein je vyhodnejsi volat helikopteru v tatrach nez rikat ze kotnik je ok protoze pak poslou jeepa a toho zaplatis ze svyho, zatimco heliko se plati z pojisteni…

          0 0
          • ememem  

            tak to ti povedali peknu blbost.

            p.s.1. Alpenverein a nie Alpenferein

            p.s.2. v tatrach radsej volaj kamosov alebo si pomoz sam ale to je ina tema.

            0 0
        • ememem  

          to je mozne, ja som myslel ze keby si bol volakde v lese tak neni vobec jednoduche aby sa k tebe vrtulnik dostal aj keby hned vedel presne kde si.

          0 0
    • jonti  

      Videl si 127 hodin?

      Asi jedina vec opravdu funguje, doma rict kam jedes a kdy se vratis.

      Ja osobne to ale neresim a vetsinou vubec predem nevim kam pojedu.

      0 0
    • martin_bakov  

      musis mit hlavne stesti

      0 0
    • jIrI___  

      V 99% případů jezdím sám. Telefon je základ (vyhýbat se místům bez signálu). Pokud možno, tak jezdit po tur. značkách nebo aspoň v místech, kde za den projde pár lidí a ještě vždycky někomu doma řeknu, kudy přesně mám v plánu jet a kdy se zhruba vrátím. A pak samozřejmě nepřeceňovat svoje síly a techniku.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jak se dá prakticky vyhýbat místum bez signálu? To bys musel za jízdy trvale ten mobil sledovat.

        Třeba včera jedeme po vedlejší silnici zhruba 300m od jedné vesnice (takže to nebylo někde mimo civilizaci v hustém lese), zvoní mi mobil (čekal jsem hovor, abychom upřesnili místo srazu kam se jelo) a tím jsem se signálem zkončil. Když jsem zastavil, tak už signál nebyl a žádný hovor se nekonal.

        Za dalších 500m na kopci už byl signál perfektní. V případě nějakého pádu s horšími následky se tam ale stejně nedoplazíš.

        PS: Podle mapy pokrytí operátora, kterého používám tam signál má být dobrý.

        0 0
        • jIrI___  

          Já jezdím/chodím několik let pořád po stejných místech, takže za tu dobu jsem si už udělal takovou soukromou mapku, kde nemám signál. Pokud člověk jede třeba někam na dovču nebo do neznámých míst, tak tohle samozřejmě padá.

          0 0
          • thesecond96  

            A to tě baví jezdit pořád stejný cesty?

            0 0
            • jIrI___  

              No jasně, jinak bych tam nejezdil :). Navíc těch okruhů je víc než dost, dají se různě kombinovat. A taky stačí prudší déšť a hned jede člověk jiným terénem :)

              0 0
              • thesecond96  

                Jasný, že je třeba si nějaký cesty oblíbit, ale nejvíc mě baví objevování novejch, kolikrát ani nevíš, kde tě to vyhodí :D

                0 0
                • jIrI___  

                  Tohle mě právě vůbec nebaví. Jet 2 km po singlu z kopce a zjisti, že končí u nějaké chatky. Pak se drápat ty 2 km zpátky do kopce, opruz.

                  0 0
                  • oddie  

                    Jak zpátky? Průraz ;)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Nejsem takový ten typ, který by se hnal cizím lidem přes zahradu nebo se prodíral kopřivama většími než on sám :-))

                      0 0
                      • thesecond96  

                        To já taky ne, ale prostě mě to baví a nedělá mi problém to otočit když to prostě dál nejde.

                        0 0
                      • oddie  

                        Přes plot lidem nelezu, ale kopřivama klidně. Taky už jsem párkrát přelejzal potok nebo brodil říčku, nebo lezl po pěšinkách ve skalách…

                        0 0
                        • thesecond96  

                          Tak přelajzat potoky je celkem běžný :D a čím víc se snažíš nenamočit, tím větší je pravděpodobnost, že tam skončíš celej :D

                          0 0
          • MlokCZ  

            Některé trasy mám projeté také mnohokrát když jsou zajímavé. Přesto nemám nejmenší tušení, jestli je signál na úplně celé trase nebo ne.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Riziko povolání. Zatim jsem se při sólojízdě nikdy tak nevysekal. Akorát při srandazávodě, kde u mě za chvíli bylo několik lidí. A to bych asi nebyl schopen ani písknout.

      Jinak T-Mobile umožňuje přes heslo i lokalizaci mobilu jiným osobám, přesnost obvykle ve stovkách metrů. Ale dá se z toho usoudit kde člověk může být (značený stezky v okolí).

      Viděl jsem myslim někde na DX nějakej GSM/GPS brouk který odešle data polohy SMSkou.

      0 0
      • oddie  

        Jo, toho mám tři kousky doma.

        0 0
          • jIrI___  

            Jak to funguje? Zmáčkneš tlačítko a ono to odešle GPS souřadnice na nějaké předem uložené číslo?

            0 0
            • oddie  

              Taky, má to tlačítko SOS. Jinak to vrátí koordináty na zavolání – vytočíš číslo, ono ti to típne a pošle SMS. Umí to i víc věcí, jak např. přednastavený okruh a pošle SMS, když z něj vyjedeš, vrací to i rychlost, takže i s ní se dá asi něco dělat, ještě jsem to detailně nezkoumal. Umí to i posílat přes GPRS data o poloze kontinuálně teda spíš tak jednou za minutu). Citlivost ale nic extra, v hustém lese nebo při pádu do strže se to asi ztratí.

              0 0
      • mr.antik  

        tohle by přece mohla umět nějaká hloupá aplikace na chytřejším mobilu taky

        Ale zase – když už zvládneš něco takovýho, zvládeš i zavolat nebo napsat o pomoc mobilem.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak v nouzi může bejt sakra rozdíl mezi zmáčknutim čudlíku a psanim sms či volánim, ale spíš jde o to určení polohy. Jedeš někde kde to neznáš, nebo se majzneš do hlavy…

          0 0
    • HROOLI  

      Ono můžeš mít klidně mobil s sebou,ale nebudeš schopný ho sám použít. Já jsem vletěl do příkopy a mobil měl v brašničce pod sedlem.. Měl jsem na dvakrát přelomenou a otočenou pažní kost, takže sám bych neudělal nic. Proto když jezdím sám, jezdím opatrně.

      0 0
    • Jenda  

      zrovna vcera kdyz jsem to svihal po kamenity ceste cca 40–50 km/h jsem si rikal hochu hochu ted ti prdnout predni guma tak mas smolika.

      No vozim outdoor mobil, rikam aspon priblizne kam jedu (ale to ne vzdy) a do tech nejtechnictejsich veci se poustim jen kdyz vim ze je nekdo pobliz. Ale ono nejaky technicky sjezdik pokud clovek nezahuci 10m ze skaly je podle me diky mensi rychlosti a maximalni koncentraci min nebezpecnej nez blba satolinka kde to clovek vali 60 a moc se na to nesoustredi.

      Jeste je moznost vozit kapsli cyankali aby se clovek netrapil :-)

      0 0
      • AsiJura  

        Tak ta poslední věta mě dostala:)

        0 0
      • Pedro404  

        Člověka co se při 60ce moc nesoustředí na jízdu bych nechtěl potkat.

        0 0
      • psedma  

        souhlas, včera sem si to taky valil po lesní cestě, vyjetý koleje od traktoru, z mírnýho kopečka, tak jsem do toho celkem dupal a najednou mrd, trefil jsem nějak šlapátkem balvan a už sem ani nevím jak letěl přes řidítka… v místě, kde by mě to nikdy nenapadlo, že bych mohl spadnout… naštěstí byla země ještě celkem vlhká, takže jsem padal celkem do měkkýho :-P (ale helma plná blata :-D )

        0 0
    • weekend warrior  

      no asi jako základ bych viděl klasickou poučku, kterou nás učili již v prví třídě na táboře: nepohybovat se sám, ale vzhledem k tomu, že to nedodržuji, tak:

      • jezdit extrémně opatrně všude tam kde to neznám
      • velice opatrně tam kde to znám, ale chvilku jsem tam nebyl
      • opatrně tam, kde jsem byl včera
      • mít blízkého na telefonu(což se u mě ukazuje jako problém, ale zatímné fatální. Zdá se, že to nechápe, dovolám se až třeba za hodinu:(njn,já si hrála s dětma atpd… prdy)
      • blízký má informaci o trase a době realizace(SE TMOU PŘICHÁZÍI STRACH a třeba i zavolá:)
      • v peněžence/batohu telefonní seznam na emergency čísla
      • plus samosebou zručnost a sílu ramba, tedy dovednosti první pomoci ajiných polních operací…
      • jinak fakt asi ta gps alert věc by byla fajn, (to u nás fungujejo?:))))))))­bo ani u nás není gsm signál všude…
      0 0
    • winter78  

      Pekná téma. Ja jazdím len asfalt (aj mesto,dedinky,at­ď…). Jeden z dôvodov je presne tento o ktorom je táto téma. Človeku sa môže čokoľvek stať a nájdu ho za dva dni už tuhého. Nemyslím len (najčastejšie) nejaký úraz , ale človeku môže prísť nevoľno, môže odpadnúť…nech je akokoľvek zdravý, stať sa môže všeličo. A to nehovorím o divej zveri,pastierských psoch alebo o poľovníkoch a majiteľoch zbraní ktorí si často robia svoje „súkromné“ strelnice kdesi v lesoch a nestarajú sa že poza naukladané fľaše do ktorých strieľajú, môže viesť cyklo cestička alebo nejaký single. Raz dávno pri bežkovaní preletela popri mne odrazená guľka z guľovni­ce…dvaja poľovníci si urobili z betónového odvodňovacieho príklopu na poli za dedinou terč . Tak veľa štastia v teréne ;-)…

      0 0
      • jIrI___  

        Já když jedu po silnici, tak se cítím mnohem víc ohrožený než když jedu v lese po singlu.

        0 0
      • thesecond96  

        Chápu tě, ale kdyby se takhle lidi báli ve všem, nejezdili by autama, šalinama a asi by ani nevycházeli z baráku. Vždycky se může něco stát, to je fakt, ale říkám, to bys nemohl dělat vůbec nic, protože všude je jisté riziko.

        0 0
        • thesecond96  

          A souhlasím s Jiřím, na silnici se cítím daleko ohroženěji a ve větším riziku, než na nějakém singlu, trailu, nebo lesní cestě.

          0 0
          • funkatron  

            „keby sa ludia takto bali vsetkeho, tak by…“ :))

            kazdy sa boji niecoho ineho a niekde inde sa citi lepsie…vy sa citite lepsie v lese, my sa citime lepsie na asfalte…zase je jasne, ze nevyhladavame najvytazenejsie cestne tahy, kludna asfaltka sa vzdy da najst

            0 0
            • thesecond96  

              Tak to jistě nepotřebuješ toho Gianta :D

              0 0
            • hribik A1  

              to samozrejme dá, len toho asfaltu na nej býva bežne tak 50% a jazda je trrrrrrrr tr tr tr tr tr tr tr tr tr drb jeb trrrrrrrr. po práve takých ostatne jazdím prevažne, vždy kde sa dá

              0 0
            • winter78  

              Tu na severe slovenska moc pomohla diaľnica ktorú priebežne budujú ( Ružomberok – Poprad) , tá berie väčšinu aut . Cesta ktorá bola nehorázne vyťažená je dnes takmer nepoužívaná. Takže nie je čo riešiť ;-).

              0 0
              • hribik A1  

                ja mám kúsok tiež takú dialnicu, nedávno to postavili a od minulého roka je skoro kamiónov prostá, zato sa všetky jebú, pardón, súložia po starej ceste, keďže na tom úseku je relatívne poskromne dedín (až 2 na 35 km, a dedina je malá, kamión je veľký, tak snáď nebude brzdiť veľký kamión kvôli malej dedine, že..) a je to lacnejšie

                0 0
          • winter78  

            Ja zasa jazdím len po ceste ;-). V pohode aj cez veľkú premávku v meste. A nabehám toho hodne, nie len weekendové 15 km výjazdy ;-). Takmer každý deň od cca 18 km do 55 km. Ale musím priznať, že premávka je tu nie veľmi veľká.

            0 0
    • jizby  

      Vojáci prej mají nějaký injekce, určený na to, aby si zraněný bojovník šlehnul a to mu dodá sílu doplazit se do bezpečí.

      Tak mě napadá, že by se to některým z vás taky hodilo.

      Takže buchnu s pikem přilepit k paži leukoplastí, to uveze každý a hurá do strží!

      0 0
    • t29  

      nečetl jsem celé, ale – NEŘEŠ POMOC A UMŘI JAKO CHLAP! :)

      0 0
      • JakeF  

        Ono neříkej dvakrát. Všichni tu GPSky ve smartphonech, který vydržej velký houby… Sám jezdim občas nalehko, jenom s HTCčkem na zádech v kapsičce na zip ve vestě a říkám si, že při pádu ho chrání prakticky akorát pouzdro a kdybych ho rozsekal, tak můžu bejt taky pěkně v háji. A to jezdím v 99% případů sám a ne úplně opatrně a ne vždycky na značenejch/frek­ventovanejch stezkách. Skončit jako loni při závodě, kdy jsem měl obě ruce v takovým stavu, že jsem ani nezvlád tlačit kolo, tak to bude boj „akorát“ o pár desítek tisíc korun ceny kola, ale stát se nedejbože ještě navíc něco s nohama, tak fakt netušim, co dělat dál.

        0 0
        • t29  

          Proč všichni řeší malou výdrž? Kdo už je tak opatrný, že chce po cestě posílat info „tady jsem jel, někde poblíž mě najdete“ tak si může do kapsy přibalit záložní baterku.

          Sám jsem zatím těžce lehl jenom jednou, ale byl jsem v místě se signálem a zvládl zavolat domů. Pokud budu v bezvědomí, tak se smířím s tím, že mě dřív najdou lišky než lidi.

          0 0
          • JakeF  

            Že vydrží houby jsem myslel jakože se snadno rozbije, ne že tak rychle dojde baterka. Ono by stačilo aby prasknul displej a už se dovolám tak akorát na poslední volaný číslo, když budu mít štěstí a pak ještě budu potřebovat štěstí, aby to poslední číslo nebylo třeba PPL :D.

            0 0
          • t29  

            zajímavé řazení příspěvků, viz obrázek :)

            Smartphone se hodí na sledování map, počasí atd., ale na poslání SOS zprávy je lepší nějaká malá odolná krabička s červeným tlačítkem, které v nouzi zmáčkneš i zubama nebo patou.

            0 0
          • noviisek  

            nebo s sebou tahat druhý mobil na ven. Smartphony nejsou telefony do přírody.

            Když někam jedu, beru obyč telefon, co jsem koupil za pár korun, nevadí mi, když zmokne, spadne,…

            Ale brát s sebou smartphone s tím, že budu měnit baterii je pěkně naprd. To už by s sebou člověk musel nosti všude nabíječku a ejhle, za pár let z toho bude tímhle způsobem pevná linka, která bude mít ale rychlej cpu, hodně paměti atd. atd.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.