Schwalbe Nobby Nic nebo Racing Ralph nebo...?

102 nepřečtených
  • libisenuj

    Vybírám nový plášť na zadní kolo mého Trance. Vepředu nechám NN. Teď mám NobbyNic Performance dodanou při koupi kola předek i zadek. Nejezdím žádné extrémy, spíš XC…

    Spousta témat je již staršího data, proto dotaz zní:

    Pomůžu si výrazněji v rychlosti (pocitu menšího odporu) s tím RaR nebo NN ve verzi 2015 je dost podobný. Zvažuji verzi 27,5 × 2,25 S­nake skin.

    Nebráním se i jiné možnosti.

    Díky

    0 0
    • jonti  

      Pomuzes si.

      Jinou znacku bych nedaval, mam ted kombinaci NN predek Ikon zadek a nechova se to v zatackach uplne idealne.

      0 0
      • libisenuj  

        To je docela dost rozdil…ja mam uz davno pryc ty prohlubne…plast ma cca 1600km a citim ze uz to neni uplne ono…jinak drzi velmi dobre. Problem nebyl ani v bahne. Nicmene vlastnosti NN zas tolik nevyuzivam a na pevnym je to drina.

        0 0
    • hovanec  

      Ralfa mám teď v EVO verzi na zadním kole. Je to skvělý plášť. Lehký, rychlý a moc hezky drží, jen má 2 neduhy, kvůli kterým si ho už příště nekoupím.

      1. I když je tubeless ready, tak mi při nahození fičel na boku. Tmel to sice zatáhnul, ale pořád to lehce uchází, čili před každou vyjížďkou to musím dopumpovat. Je to prostě šlupka.
      2. Pekelně rychle se sjíždí. Najel jsem na něm asi 200 km v terénu a cca 1 mm v čudu.. :) Počítám, že na něm dám ještě 500 km a bude po něm jak po žabě.
      0 0
      • MlokCZ  
        1. Nemáš kupovat šlupka verze. Snake skin jede srovnatelně (teď jsem dával důkaz v sousedním vláknu) a boky jsou v pohodě. U Schwalbe to také pochopili a zrušili od 2015 TLR označení u obyč šlupka verze a nechali jen u verzí co mají snake skin boky.
        2. To se někomu stát může a nejsi jediný (a to pak máte smůlu a není to vhodný plášť pro vás). Na druhou stranu někomu vydrží mnohonásobně více. Třeba mě 3tis. km+ do zmizení prohlubní kdy ztratí vlastnosti. Teď má zrovna nahozený Thunder Burt a i ten mi drží slušně. Po cca 500km na zadním nejeví známky opotřebení (tedy čekám, že vydrží také podobně jako RaR 3tis. km+).
        0 0
        • hovanec  

          On to byl tak trochu danajský dar, no… :) Páč jsem ho koupil i s novým kolem. Ve předu je Ralph OK, tam jsem max spokojený. Dozadu dám RK od Conti.

          0 0
        • Smazaný účet  

          ty 3000 ti celkem závidím, mě dá max 2000, ostatní vlastnosti to ale vykoupí, vyhovuje mi. Čekám až teď aktuální sjedu a nasadím na zkoušku 3 směsovýho Ikona. Ale u RaR bych do jiný než SS verze nešel.

          0 0
        • Polka  

          Bod 2 potvrzuji, Evo jsem jezdil nekolik let a vzdy kolem 4 tis. v pohode vydrzel.

          0 0
      • wilda81  
        1. nebrzdí
        2. prorazíš ho jako nic
        0 0
        • scret  

          zajimavej a vtipnej efekt se dostavi, kdyz chces zastavit na mokry trave:) kolo po zablokovani zadniho kola, naopak zacne zrychlovat:))

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak to ti udela kazdy plast s prd vzorkem…:)

            Vcera jsem si to narame uzival na racekingovi:)

            0 0
            • scret  

              kupodivu treba XK docela brzdi dobre… RK je ale taky „zazitkovej“:)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak ja mam zazitkove jezdeni. O vikendu na FRku s timberwolfama a pruzinakem…pres tyden pak na monsteru na vzduchaci (pico, to vubec nepruzi)…a pak sednu na 29" HT, kde elixiry zabiraj rychleji nez houpy, ale RK je na trave jak brusle:)

                0 0
          • Mustafa  

            Smart Samy na nacucaným mechu jsou taky zajímavý. Během cca. sekundy jsem zjistil, že jedu pozadu a to mi vydrželo asi jen další sekundu. Naštěstí to bylo do měkkého a samozřejmě hodně mokrého.Bohužel, jsem si kdysi (relativně nedávno) myslel, že existuje „univerzální“ plášť a, že „univerzální“ (minimálně v tomto případě) znamená spíše „nehodící se vlastně vůbec na nic“ než " s kompromisy hodící se skoro na vše".

            0 0
      • scret  

        nechapu, jezdil jsem uz nekolik ralfu a i na AM kole, kde si obcas pomuzu smykem, mi ten plast vzadu vydrzel aspon tisicovku…

        0 0
        • hovanec  

          Tak uvidíme, kolik vydrží, ještě jsem ho neměl. Jezdil jsem Conti. Třeba vydrží víc jak 1000, fakt nevím. Jen mi přijde, že je ta směs měkká, takže dobře drží, ale ten počáteční úbytek mě malinko vyděsil.

          0 0
          • scret  

            kolik vazis? je mi divny, ze si po 200km zaznamenal nejaky ubytek… Po tolika kilometrech plast vetsinou vypada jak novy…

            0 0
            • MlokCZ  

              A ještě k tomu píše 1mm. RaR má 2,5mm vzorek a ten 1mm by mohl cca odpovídat zmizení prohlubní ze vzorku, což znamená horní směs pryč → plášť na vyhození.

              0 0
            • hovanec  

              Asi jsem moc přitlačil na šupleru či co. :) Ale prohlubeň tam stále je, tak vážně nevím. Vážím 68 kg + kolo. Kolik se teda bere to hraniční opotřebení? Ve smyslu, aby se na tom ještě dalo rozumně jezdit za zachování vlastností pláště.

              0 0
              • scret  

                na biky s tim jezdim do ty doby, dokud jsou videt prohlubne na prostrednich spuntech a i to, pak uz ke konci neni vono…

                Pak se ale da jeste dost najet na nejakym dojizdedle…

                0 0
                • hovanec  

                  Já bohužel nemám dojíždědlo v patřičném rozměru, leda, že bych ho napasoval na silničku. Takže jej potom s radostí přenechám někomu na dojíždědlo. :D

                  0 0
    • Tehu  

      pomuzes si hodne, ja presel z varianty NN 2,25/RaR 2,25 na NN 2,4/NN 2,25 a kolo neskutecne spomalilo :-( takze opacna zmena v tvem pripade na rychlosti urcite prida ;-)

      0 0
      • Georrge  

        jak už tu zaznělo, pomůžeš si, z NN jsem na RaR na zadku přecházel letos, a jede to líp. Grip mi zatím nechybí, což se docela divím, ale zatím má špunty jak nové, takže má na čem držet, až se ojede bude to horší…

        jinak na předku mám k tomu nově RoR, a docela příjemně mě ten plášť překvapil… jediné, kde cítím, že drží hůř jak předchozí NN je šotolina a jemný sypký povrch, tam fakt docela divně ztrácí grip oproti NN (a ani ten není žádný zázrak an tomhle povrchu), už jsem kvůli němu párkrát skoro hodil tlamu ikdyž jsem se jen otáčel na místě :)

        0 0
      • freshmeat75  

        Řeším něco podobného teď mám Conti MK/XK a hledám něco dozadu místo XK. MK moc nejede a XK zase nedrží :-( Jezdí někdo ROCKET RON ?

        0 0
      • Lenka.05  

        Minulý týden jsem dala NN 2.25 zepředu na dojetí na zadek (byl tam původně RaR 2,25)…a vůůůůbec to nejelo, tak jsem začala pátrat na B-F po zkušenostech jestli se mi to třeba jen nezdá, že to nejede. A asi teda nezdá :) No doufám, že ho brzo sjedu a zbavím se ho, vepředu mi připadal nesmrtelnej.

        0 0
        • allrose  

          zkus ho obrátit proti přikázanému směru otáčení…připadalo mi,že jede líp…alespoň pocitově :-) …je to kotva! ardent,ninion hr2 všichni jedou lépe

          0 0
          • Lenka.05  

            Člověče, nějak jsem si po 300km zvykla :)) Plášť to bude mít v létě doufám za sebou, pak ho vyhodím, už to přehazovat nebudu, ještě se patlat v mlíce…ble. To se raději sedřu :))

            0 0
        • Tehu  

          Jojo, je to normální, ten prvotní šok z přechodu RaR NN je opravdu znát. Si rychle zvyknes…

          0 0
    • libisenuj  

      Tak jsem dnes nahodil RaRa. Udávaná hmotnost na krabičce cca 585g a já navážil 605g, to stejný jako šlupka verze NN co tam byl doteď. Jinak jsem na něm najel cca 2000 km…špunty ještě má, bez žlábků, silně oškubaný ale má. Zatím nechám s duší a během zimy zkusím bezdušák. Předpokládám, že origo kola SXC2 mají pásku, kterou nemusím měnit ne? Stačí dát ventilek a nalít mlíko?

      0 0
    • libisenuj  

      Ahoj všichni.

      Nebudu kvůli tomu zakládat nové vlákno…

      mám dotaz, jestli byste doporučili koupit na předek Nobby Nic, nebo by byl lepší jiný plášť od Schwalbe? Jezdím teď kombinaci NN Lite Skin předek a Racing Ralph Snake skin zadek. Na kluzkých kamenech/kořenech lituju gripu nicka na zadku, ale nebývá to tak často. Ve valivém odporu je rozdíl veliký, proto nelituju. Ale co s předkem?

      Rád bych dobrý kompromis mezi gripem a valivým odporem.

      Hans Dampf, Rock Razor, Fat Albert nebo Nobby Nic.....nebo něco jiného? Byl by to Snake Skin v rozměru 27,5 × 2,25/2­,35. Kupuju nové záplety, tak zkusím bezduše.

      Díky za poznatky.

      0 0
      • Polka  

        Tak mezi RaR a NN je RoR, tak zkus treba ten. NN je na predek klasika, RoR bude o neco rychlejsi.

        0 0
        • mischel  

          Jezdim kombinaci RoR a RaR, ale je pravda, ze nejezdim zadne prasarny. Premyslim pak nekdy vyzkouset Mitasky Kratos/Scylla

          0 0
      • kelyšová  

        Tak já si teď vybrala kombinaci na předek NN 2.25 a na zadek RaRa 2.1 v klasické verzi.Sama jsem zvědavá až se to nahodí jak to pojede.Pročetla jsem tu spoustu diskuzí na tohle téma a závěr je ten ,že to prostě risknu jinak bych musela jezdit jen na ráfkách, páč co jeden vychválí vzápětí další pohaní :-D

        0 0
    • Sindy  

      Když je tu to téma: chci se zeptat jestli ma vůbec cenu zkouset dělat bezduse z RaR EVO liteskin. Je to docela papir, tak se bojim, aby to všude nechcalo.

      0 0
      • ememem1  

        sral bych na to, colako to pri troche stastia drzat bude ale furt s tym bude nejaky problem.

        0 0
      • Radovan84  

        Já sem s tím problém neměl.

        0 0
      • MlokCZ  

        To je plášť pro masochisty. Můžeš mít štěstí a povede se zatěsnit. Horší kousek se může zatěsňovat pěkně dlouho a na bokách chcát hodně.

        Nevidím jediný důvod vozit lite skin verzi. Nejde jen o zatěsnění, ale také o větší žvýkání na nízkém tlaku. Tam samozřejmě záleží na šířce ráfku, lite skin verze se ale dokáže žvýkat i na širším když je na nízkém tlaku.

        Valivý odpor se neliší v podstatě vůbec, takže kvůli tomu lite skin verze smysl nemá. Zůstává tu tedy pouze rozdíl hmotnosti a za tu to podle mě určitě nestojí.

        0 0
        • Sindy  

          Díky. Tak zkoušet to nebudu. Pockam, az se sjedou a pak koupim snake skin a udělám bezduse.

          0 0
        • gs9  

          Ahoj, chtel sem se zeptat, jakej plast by jsi mi doporucil na predek s works fast track ground control nebo kenda karma 120 tpi s kevlarovou patkou?

          Jezdim tak 50/50, cyklostezky, lesni cesty, asfaltky, , zadne raplovani.kolo 27,5 full. Najedu cca 2tis, rocne. Vaha 70 kg.Zajima me nazor nez to zacnu prehazovat..diky

          0 0
      • enregistree  

        RaR liteskin slusne prochcavaji, ale snakeskin verze taky :( a vicemejne stejne, u tech, co jsem mel. NN ma lepsi vzorek, ale jinak je to ± podobny plast, prochcava taky (snakeskin).

        A kdyz jsem RaR zezadu sundal, tak jsem pochopil, jak mizernej je to plast :) co se tyce vlastnosti vzorku.

        Dokud jsem vozil duse, tak tyhle lehky schwalbe se daly, ale na bezduse ne. Bud jit do tezsich schwalbe (hans dampf), nebo jinou znacku – vsichni chvali tubeless maxxis, ja mam ted spesl purgatory a ground control v Grid verzi.

        0 0
    • petr99  

      Měl jsem Racing Ralpha, a už bych ho nekoupil

      1. měkký boky – říznuto, navíc musíš foukat víc, abys necvak

      2. nijak extra nedrží, hlavně v blátě, ale zase překvapí na mokrejch kořenech apod.

      3. rychle se sjíždí

      jediný co, tak docela pěkně jede na silnici

      Teď mám chvíli na zadku NN, a jsem spokojenej (na AM/Enduro)

      1. Perfektní v blátě a celkově na měkčim podkladu

      2. pevný boky – neřízneš, můžeš vozit malý tlaky

      akorát na silnici to je docela peklo a nelíběj se mu mokrý kořeny, kameny apod.

      0 0
      • libisenuj  

        Je zvláštní jak nám to každýmu pocitově jinak sedí…já sem právě na mokrých kořenech, kamenech byl spokojenej s NN.

        Pevný podklad byl peklo hlavně když jedu s kořeňama co vozí Ralfy neo Crosmarky na Anthemech. Po přezutí zadku je cítit rozdíl jak sviňa v rychlost/leh­kosti, ale je to takový neklidnější…Asi to dopadne na předek na NN Snake Skin…pokud někdo nedoporučí něco jinýho…

        0 0
      • MlokCZ  

        To jsou zase perly…

        Přitom NN i RaR mají boky zcela totožné konstrukce (tedy odolné jsou zcela totožně). A nejen NN, ale také RoR a i dokonce Thunder Burt. Samozřejmě vždy to platí pro stejné verze.

        Z toho co píšeš nejspíš porovnáváš hrušky s jabkama. Tedy nejspíš jsi jezdil RaR lite skin (nebo dříve to byla obyč EVO verze) a teď vozíš NN snake skin (TL easy).

        Stěžovat si na lite skin verzi, že má měkké boky a lehce se řízne, tak si nemáš kupovat nevhodné pláště pro tvoje použití a máš používat i u RaR snake skin verzi (lite skin verzi bych nikomu nedoporučil ani RaR, ani NN).

        Pokud vozíš duše, tak ani snake skin verze proti cvakání nic nezachrání a foukat musíš stejně více i když možná o malý chlup než lite skin verze, ale žádný velký rozdíl tam není.

        Více pomůže jezdit bezduše, ale ani to samozřejmě není všespásné a při příliš malém tlaku cvakneš i plášť ve snake skin verzi.

        A pokud jde o sjíždění, tak NN více než RaR nevydrží. A to, že má vyšší vzorek nic neřeší, protože bude po sjetí vrchní směsi stejně vlastnostmi zcela v háji, stejně jako RaR. A tu vrchní směs mají ± stejnou. A RaR k tomu hustší vzorek.

        0 0
        • petr99  

          Aha, tak to je možný, tenkrát jsem racinga kupoval toho nejlevnějšího.

          Jak rychle se sjede NN ještě nemůžu soudit. Ale s těma tlakama bych nesouhlasil. Nwm, jak je to teoreticky, ale prakticky můžu jet NN na 2,1 a v poho, zato RaR cca 2,3 a cvaknu, nebo minimálně si klepnu

          0 0
        • libisenuj  

          Ahoj,

          má cenu pokukovat po jiném předním plášti od Schwalbe než je ten Nobby Nic?

          Zadek je RaR Snake Skin…

          0 0
          • MlokCZ  

            Nejprve je potřeba si ujasnit, jestli obecně Schwalbe snake skin nebo ne (tím myslím oproti jiné značcce, o lite skin Schwalbe bych ani neuvažoval).

            Celá řada Thunder Burt, RaR, RoR, NN (pro HD, FA a terénějších už to neplatí, tam je jiná odolnější kostra běhounu) má společné tři nevýhody:

            1. Malá odolnost běhounu. Snake skin boky jsou odolné přiměřeně, ale běhoun je odolný málo. Pro někoho to může být dostatečné, pro někoho už vážný problém. RaR, RoR a NN mají běhoun 1,7–1,8mm. TB sice jen 1,4mm, v testu průpichu běhounu nicméně dopadl TB srovantelně.

            U mě je ta odolnost běhounu tak akorát na hraně. Už jsem na běhounu zničil 3 kusy, vždy prorvaná velká díra buď od šutru nebo jednou i od ostřejšího kratičkého klacku (který jsem na cestě ani nezaregistroval), který se vzpříčil kolmo na plášť a následně prorval běhoun.

            Dokud se držím do jednoho zničeného pláště za rok, tak to ještě toleruju, protože jinak jsem se Schwalbe spokojený.

            Oproti tomu třeba protection Contíky jsou na běhounu o hodně odolnější.

            1. Po nějakém čase začne na běhounu prolínat tmel. Na funkci to nemá vliv a ani jsem nepozoroval nutnost nějak výrazně častěji doplňovat tmel. Jiné pláště (např. protection Contíky) to ale nedělají.
            2. Poměrně rychle se sjíždí. Jakmile zmizí horní vrstva směsi (pod ní je jiná podkladová směs), tak zcela ztratí vlastnosti. A je to zhruba ve chvíli, kdy zmizí prohlubně ve vzorku (což tedy znamená už po sjetí cca 1/3 vzroku).

            Tohle mi nevadí vůbec, protože mně obecně pláště vydrží hodně dlouho a u Schwalbe to u mě znamená kolem 3tis. km na zadním a na předním Schwalbe ani nesjedu (vždy jsem vyměnil dříve z jiného důvodu než bych ho stihnul sjet).

            Jsou tu ale i tací, kterým nedá vzadu ani zdaleka 1000km a to už je pak na pováženou jestli nevozit něco jiného.

            S poměrem grip vs jak jedou jsem u Schwalbe spokojený.

            A pokud se rozhodneš pro Schwalbe a akceptuješ uvedené problémy, tak jestli dopředu NN záleží na více faktorech, především kde, za jakých podmínek a jakým stylem jezdíš.

            NN jsem jezdil hodně let na předním kole a občas i vzadu. To byl ale ještě starší typ vzorku. Nový jsem zkoušel jen krátce, takže ten nemůžu ještě pořádně hodnotit.

            Se starým NN jsem byl docela spokojený, někteří ho ale nesnáší.

            Aktuálně ale NN nejezdím vůbec. Na chrtějším fullu vozím teď RoR/RaR (29" 2,25" snake skin). Jezdím převážně za sucha a poměrně dost tvrdý povrch a tam je dost často RoR i lepší než NN. Povrch, kde NN výrazně lepší zase tak moc nejezdím (potřebuje povrch, kde se má o co zakousnout).

            Jezdil jsem nějaký čas RoR i vzadu, jede téměř srovnatelně s RaR, ale ještě o něco méně vydrží (to by mi ani nevadilo) a pak na asfaltu při přejezdech znatelně více vibruje a to mi vadilo, tak jsem dozadu dal zase RaR a hned je to lepší.

            Na HTčku vozím TB/TB a tam jsem maximálně spokojený. Opravdu parádně jedou a je to jeden z mála bikových plášťů, který na asfaltu nevibruje ani trošku (jsem na to citlivý a vnímám i lehké vibrace). A v terénu za sucha překvapivě dobrý. Za mokra je to tedy už hrůza (což není nic překvapivého), ale mokro v terénu na tomhle kolo běžně nejezdím (tedy jen když se objeví sem tam mokrý úsek za situace, kdy je už převážně sucho).

            NN asi už jezdit nebudu, protože na použití kde bych vozil NN, tak už je problém s odolností běhounu. Na druhém fullu z toho důvodu aktuálně vozím 26" 2,4" XK/XK protection. A případně bych dal dopředu MK nebo TK, kdybych potřeboval větší grip, zase protection verzi ve 2,4".

            0 0
            • Paja  

              Mne teda RoR SS zral tmel docela dost :-(

              0 0
              • RomanH  

                +1

                Navic se zcela nepochopitelne na sotolince riznul na behounu. Te RR Perf zatim vypada podstatne lepe, tuk tuk.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak performance verzi se nemůže upřít výrazně lepší odolnost běhounu než má snake skin.

                  Měření síly průpichu hovoří jasně

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…ormance-2015

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…akeskin-2015

                  Perf. verze se odolností na běhounu blíží dokonce i protection verzi Contíků

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…tection-2015

                  U Contíků dokonce RS verze je na tom s běhounem lépe s odolností než snake skin Schwalbe

                  http://www.bicyclerollingresistance.com/…cesport-2015

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U Contíků u RS verze je tedy zásadní rozdíl mezi XK a RK. RK je na tom odolností hůře než XK

                    http://www.bicyclerollingresistance.com/…cesport-2014

                    0 0
                  • Paja  

                    Roman ale pise o performance verzi RaR.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Je tam překlep. Ten první odkaz měl být na perf. RaR a srovnání tedy různých verzí RaR.

                      Tady správně:

                      http://www.bicyclerollingresistance.com/…ormance-2012

                      Odolnost běhounu perf. RaR má 10 a snake skin Schwalbe (TB, RaR, RoR, NN) mají 7–8 dle kusu (zřejmě jsou přesně na hranici mezi 7 a 8 a tedy to vyjde jak kdy). Čím vyšší číslo, tím vyšší odolnost.

                      0 0
                      • Paja  

                        RaR performance mi taky neprochcaval, sice jsem ho jezdil vzadu, kde je ojetej zhruba ve chvili, kdy ten SS prochcavat zacinal, ale performance nejevil zadny znamky, ze by se tak melo dit ani kdybych ho jezdil jeste rok.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pro RaR performance tam není změřená tloušťka běhounu (začal to měřit až později, tedy není to u všech testů). Dle odolnosti čekám, že běhoun bude tlustší a proto ani nepouští tmel. I když to může být dané i rozdílnou směsí.

                          Jak jsem psal výše, tak to prolínání tmelu mi ani nevadí jako ta horší odolnost běhounu.

                          0 0
                          • pulDag  

                            jen upřesním, že ten test „RaR Performace“ je z roku 2012, kdy se používala guma ORC, aktuální Performance serie má směs Dual Compound. Která „by“ měla být zas o fous lepší.

                            0 0
                            • danis7  

                              Navíc ten plast měl za sebou 3000 km, což taky pozmění výsledky.

                              0 0
                  • danis7  

                    X-King Race sport má větší odolnost (10) než Race King Racesport (7), až RK Protection má lepší odolnost běhounu. Takže XK Racesport na tom bude s odolností stejně ja Schwalbe RaR Performance (oba 10).

                    0 0
              • obda  

                RaR a NN SS mi to dělají taky. A RaR jsem včera ve sjezdu prorazil na běhounu, naštěstí s prstem na defektu se to po čase samo zalepilo. (Měl jsem kliku – po dlouhé době jsem o dva týdny dřív dolil tmel :)) Nicméně RaR už začíná být sjetý, tak zvažuju Performance verzi … Prochcávání a odolnost běhounu mne netěší, se zbytkem jsem zato spokojenej.

                0 0
                • obda  

                  Přidávám foto ze včerejška – pár let starý NN SS 2.25 týden po dolití tmelu. Zadní RaR SS 2.25 (starý tak rok) je na tom ± stejně.

                  0 0
            • Peslezedirou  

              Nevadí ti na rozdílná šířka plášťů při kombinaci RoR/RR 2,25? Ve verzích na 26 kola to byl celkem velký rozdíl, jezdil jsem ale performance verze, se kterýma jsem neměl problém co se týče zatěsňování.

              Nezkoušel si X-kinga protection od Continentalu?

              0 0
              • MlokCZ  

                Aktuálně nahozené na 23mm XLkách:

                • 29" 2,25" RoR snake skin, nahozený loni na podzim (je to TL easy verze, tedy 2015/2016), najeto málo a má už celých 57mm šířku při 30psi (přední foukám většinou 25psi, teď jsem ho jen náhodou měřil když jsem ho prohazoval, jen na chvilku jsem zkoušel RaR vepředu)
                • 29" 2,25" RaR snake skin (ještě 2014 verze, která má mírně jiné snake skin boky než 2015/2016) má 56mm při 30psi, nahozený v lednu, najeto skoro stejně co ten RoR

                Tedy aktuálně mám RoR dokonce o malý chlup širší.

                • 29" 2,25" RaR snake skin 2016, po nahození jen 54mm při 30psi, ten by se tedy ještě nepatrně vytáhnul po čase, ale většinou to bývá jen 1–1,5mm na šířce

                A pak jsem měl ve 26" nahozené loni 2 kousky RoR 2,25", oba 56mm šířka, stejně tak jako 26" RaR 2,25". Všechno také snake skin verze a to byly 2015 kousky.

                U UST RoR co jsem dříve vozil jsem také neměl problém, že by byly užší než UST RaR. Zatím tedy žádný výrazně užší RoR jsem neměl a jsou ± stejné jako RaR.

                A ještě TB na HTčku na 23mm KOMech. Ty mají už hezkých 57mm (oba dva). Ty mám ale nahozené aktuálně nejdéle, od cca poloviny roku 2015. A ty už mi také zatím jako jediné prolínají tmel na běhounu (ten RoR a RaR to během letoška určitě také dožene).

                X-kingy protection mám nahozené na 26" fullu teď a měl jsem i loni část roku. A to ve 2,4" a mají 58–59mm šířku na 25mm KOMech. A ty mám právě kvůli daleko lepší odolnosti běhounu. S gripem jsem u nich také poměrně spokojený i když ta hodně tuhá protection kostra potřebuje foukat nižší tlaky pro srovnatelné chování se snake skin verzí (jak pro pohodlí, tak pro grip).

                0 0
                • MlokCZ  

                  A ještě jsem přešel u tmelu na trochu jinou straregii. V pláštích ho vozím spíše málo. Na začátku u snake skin verzí dávám 60ml (což tak úplně málo není), ale pak doplňuji průběžně méně, že tam trvale ani těch 60ml není.

                  A vozím trvale sebou 60ml lahvičku tmelu.

                  Když se prorve větší díra, tak jednak hned hodně tmelu ztratíš a ani se to nemusí zatěsnit a ztratíš postupně všechen. A pak také po delší době není někdy tmel v plášti zrovna v nejlepší kondici a hůře funguje (nebo třeba i vůbec v extrému). A to v zimě vždy pláště sundám, vyčistím a dám nový tmel, během roku pak už jen doplňuju přes ventilek.

                  Pak je možnost dát knot nebo i případně zalepit. A pak dolít nový tmel, který je v dobré kondici. Kvůli tomu jsem přešel na bombičky a vozím 2× 16g, abych v případě potřeby dokázal zpět nahodit i sundaný plášť (kdyby nestačila oprava knotem bez sundání z patek).

                  Pro minidefekty typu trny to menší množství tmelu v plášti pořád stačí a funguje.

                  0 0
                • Peslezedirou  

                  Tak to je fajn…díky za info. Někam jsem to sem dával, ale nemůžu to už najít, zkusím doma změřit, i když už jsou 26 pláště trochu pasé, ale RoR 2,25 je +/- stejně široký jako RR 2,1.

                  0 0
                • Peslezedirou  

                  Tak RR performance 225 a roro snake skin 225 na kole, rafky wtb kom 23, rr 53,9 a roro 53,5, 27,5", tak jsem spokojeny.

                  0 0
    • novas752  

      Nevíte někdo jak velkej rozdíl je v odolnosti (výdrži) NN a RoRo v základních verzích oproti Smart Samovi?

      Teď vozím vepředu i vzadu SS performance kevlar 26×2,25" a přemýšlím, že bych příště (=až ojezdím zadní někdy začátkem příštího roku) zkusil na předek NN nebo RoRo, ale nechtěl bych ho měnit častěji než jednou za 2 roky (vepředu) = cca 8–10 000km. Jezdím cca 40/60 asflat/sušší terén okolo Prahy.

      0 0
      • scota  

        NN není na asfalt a suchý terén vhodný.

        0 0
      • saddik  

        Mně vydrží NN Evo Snakeskin (26×2.25") Pacestar na předku nějakých 6 tisíc, do 7 by to možná taky šlo, ale ta poslední tisícovka už by nebyla ve znamení sucha a jistoty. Na asfalt mám slicky, takže převážně v terénu. Na těch 8–10 tisíc by ses možná dostal u Performance verzí s tvrdší gumou, ale jak píše scota, na asfalt a sucho je vysoký vzorek NN horší než lepší (žvýká, hučí, nejede, na asfaltu nedrží). RoR jsem nejezdil, tak nekomentuju.

        0 0
    • mapetka  

      Tak to je guláš

      0 0
    • mapetka  

      …kupuju schwalbe Smart sam dopředu i dozadu a snad tu zimu v těch lesních sračkách přežiju 

      0 0
      • Mr.Dan  

        Asi nejhorší výběr, co jsi mohl udělat (vůbec nedrží, ani nejede). Stačilo tady trochu číst… Ale jestli jsi už nakoupil, tak pánbu s tebou.

        0 0
        • mapetka  

          Nekoupil,zatím vybírám. Dík za radu.

          0 0
        • ememem1  

          to si cital alebo skusil? ok, na vaznejsie dolekopcom to dopredu neni ale vzadu uplne ok a ako lacny univerzal je to bezchybne. obzvlast na nejake motanie sa mimo sezony.

          btw jazdil som ho vzadu v kombinacii vpredu s fa ked to predavali ako alpencross dvojicku a nic z toho co pises som si nevsimol. imho trebars z takym dvojnasobne drahym ikonom je viac menej po kazdej stranke. vobec sa tie lacnejsie plaste dost podcenuju. asi pred rokom bol v bm test kde performance verzie okrem par gramov rozdielu v nicom nezaostavali.

          0 0
          • Mr.Dan  

            Přiznám, že nezkusil, nicméně vycházím z toho, co tu nezávisle několikrát psal Mlok a mnozí další. Jezdil jsem RaR Performance na zadku a kdyby tolik nepropouštěla mlíko, tak docela slušná guma, ale na předek bych si jí nedal.

            0 0
          • MlokCZ  

            To bylo ale před lety, kdy nebyla odolnější alternativa. Alpencross Smart Sam jsem na zadním jezdil taky a to docela hodně (tak 10tis. km). Na zadním se to ještě celkem dalo s gripem. Jenže oproti dnešním plášťům jede opravdu mizerně (třeba TLE RaR jede o hodně lépe a přitom dokonce i o chlup lépe drží).

            Srovnávám ale s dražšími verzemi, také SS už zůstal jen jako levná performance varianta (která má aktuálně stejnou směs jako měl kdysi ta Alpencross verze).

            Smart sam byl ale hlavně aktuálně přepracován (2017). Nový jsem neměl možnost ještě nikde ani na krátko vyzkoušet, tak netuším jaký bude.

            Hodnocení rychlosti má ale dle Schwalbe pořád stejné jako předtím, tedy rychlostně na tom bude nejspíš pořád stejně špatně oproti TLE RaR. Ale co také chtít od levnější performance verze.

            A s Iconem to může být podobné, protože Icon také vůbec nejede.

            0 0
    • Nutribird  

      Využiji téma. Mohl by mi zde někdo jednoduše popsat rozdíly mezi jednotlivými NN plášti ? Drát, kevlar atd. Bezduše nechci, ale NN s drátem jezdím od koupě vpředu i v zadu a celkem spokojen. Ty 4000 km by měli dát. Pomůžu si kevlarem krom váhy v něčem (vlastnosti) ? Na netu jsem to nenašel nebo nepochopil a ty popisy jsou nic neříkající. Cenový rozdíl je i jednou a více cena základní verze. Prosím o radu třeba to pomůže více lidem.

      0 0
      • scota  

        Např. jiná směs Performance (drát) má dvě a EVO tři směsi. Dále i konstrukce běhounu (67 TPI x 120 TPI) a lepší verze Snake skin je ochrana boků. Stačí si přečíst popis na domovské straně. Vzorek bude ale stejný.

        0 0
        • Paja  

          Jeste doplnim, performance je jak s dratovou, tak s kevlarovou patkou.

          0 0
        • Nutribird  

          Díky, zase o něco chytřejší a tabulky na http://www.schwalbe.com/en/start.html jsem také našel. Netvrdím, že v tom mám úplně jasno, ale posouvám se.

          0 0
          • scota  

            Jako konkurenci se můžes podívat na Maxxis Ardent EXO (univezální guma), nebo novinku Maxxis Forekaster (vhodný na vlhké traily), nebo třeba i Aggresor (enduro).

            0 0
            • Nutribird  

              Dík už jsem se díval. Sleduji tyto vlákna delší dobu. Na mou potřebu jsou tyto pláště asi až moc, ale zatím mě NN vždy podrželi a nenechali padnout na zem. Na Maxxis jsou velice dobré ohlasy, ale jejich váha je vyšší oproti NN a tu bych ted potřeboval dostat trochu dolů. Spíš by mým potřebám vyhovovali rychlejší pláště, ale kolegovi zkušenosti mě moc nepřesvědčují. Raději budu na tvrdém rychlém povrchu víc makat, ale v lese mít jistotu než na opak. NN na můj roční nájezd budou stačit. Vemu kevlar, jestli performance nebo snake skin ukážou finance. Hlavní je točit pedál a potuplovat brzdy.

              Dík za slušné odpovědi a přeji mnoho spokojeně ujetých kilometrů

              0 0
    • libisenuj  

      Prosim opet o radu. Dojizdim Raplha na zadku a vpredu sem rozsekl skoro novyho Nobbyho. Chtel bych zkusit jinou znacku. Co byste doporucili? Rozmer mam 27,5×2,25 snake skin peace star. Cetl sem, ze Maxxis je spis uzsi, takze tam asi 2,35–2,4? Jezdim bezduse, rafky vnitrkem 25mm, kola Panchowheels Vibe. Styl XC v okoli Brna plus okrajove neco tezsiho. Kombinace NN/RaR me celkem sedela, ale uzral cas na zmenu.

      Diky vsem.

      0 0
      •  

        TB s snake skin

        0 0
      • Smazaný účet  

        Loni jsem vyměnil RR vzadu za Argent Race . Jede o něco pomaleji (pocit), ale výdrží a vlastnostma v terénu mi přijde lepší, rozměr 2.2 Ardent mi přijde stejný jako 2.25 RR ss.

        0 0
      • Honza03  

        Maxxis Ardent dopředu, dozadu Ikon nebo Ardent race nejlépe s EXO ochranou. Je to pomalejší kombinace ale zase podrží více, a odolnost je větší. Šířka na XC stačí ta jejich 2,25.

        0 0
        • libisenuj  

          Reaguju na všechny tři :-)

          TB je už moc XC, mám to na 140mm Trencla. Kámoš jezdí na Trenclovi základní Ardent a je spokojenej. Já bych určo šel do EXO verze. Určením Ardent=Nobby Nick ne? Ikon/Ardent Race=Racing Ralph?

          Zatím sem jezdil jen Schwalbe tak se blbě ptám. Ralph teče běhounem jak starý necky, Nobby ani kapička, ale toho jsem zase prosekl a mám obavu, aby mě v super chvilku neshodilo ze skály…

          Dokážete porovnat to hůř jede? Třeba 10% proti Ralphu? 20?

          Díky moc

          0 0
          • Honza03  

            Proti RR jedu hůře vše ale zase to vše lépe drží a méně se bortí bočnice a je to odolnější, ale rozdíl RR a IKON je dle mě cca o 10%. Ale grip i odolnost / výdrž je lepší o podstatně víc. Co se týče Arden vs NN tak vzorek možná hraje pro NN, ale bočnice a odolnost pro Ardent bočnice jsou vůbec největší slabinou NN.

            0 0
            • scoty  

              Kdy jsi naposledy jezdil NN? Který ročník?

              0 0
              • Honza03  

                No půl roku zpět, ale je pravda že ještě ten poslední starý vzorek, nicméně pochybuji že to může cokoliv z toho co jsem napsal změnit…

                0 0
                • scoty  

                  Poslední verze je jiná guma. Lepší grip, rychlejší, tišší.

                  Na techničtější AM mi skvěle vyhovuje kombo NN 2,35 SS pacestar + NN 2,25 SS pacestar. Když je sucho dávám

                  dozadu RaR 2,25 SS.

                  0 0
                • ememem1  

                  minimalne to bortenie ne. a to je povedal by som dost podstatne.

                  0 0
            • ememem1  

              ikon je divna guma, ja by som ju uz nechcel, radsej ardent race. tych 10% asi aj moze byt ale dost silne to zalezi pd tlaku, rolu hra doslova kazde psi.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.