• volyn

    Ahoj,

    chci si na podzim objednat veci ,at nemusim resit v zime. V zime jezdim leden/unor jen asfalt a jen pred praci mezi 5–8 rano, coz je nejhorsi cas, protoze kdyz to pres den taje, tak pres noc to udela hnusnou ledovici na ceste. Letosni rok byl extremni a v tom hnusu jsem jezdil mesic a pul a padu a modrin (jezdim ve tme i kdyz s dobrym svetlem) jsem si uzil ažaž. Je mi jasny, ze ptat se na Spikery jestli jsou vhodne je zbytecne, urcite jsou vhodne. Problem je ten,ze pulka trasy je s ledem a druha pulka bez ledu a nevim jestli je na tom asfaltu uplne nezlikviduju. Bavime se o najezdu cca 200 tydne. Jsou pomerne drahe,tak zas kvuli 4–6 tydnum jezdeni nechci kupovat troje. to radeji ty modriny (kua)

    dik za tip

    O.

    • orm  

      Mel bys neco udelat se slohem. Hodne spatne se mne tvuj prispevek cte.

      Jezdim na trekovem kole schwalbe marathon winter a bez toho si zimni dojizdeni do prace nedokazi predstavit. Jistota na ledu je skoro az neuveritelna. S hroty se da jezdit i po asfaltu, jen to trosku huci. Na plastich jsem najel kolem 2.5km a predni vypada jak novy, u zadniho jsou zakulacene hrany.

      Zaver. Pokud jezdis pres zimu do prace a chces jezdit za kazdeho pocasi, tak ano, rozhodne si kup nejake plaste s hroty. Vyplati se to.

      • MnemonicJ  

        tak ono 2,5km není zrovna velká vzdálenost… :)

        • atty  

          Tak zas tak málo to není (a k tomu píše, že přední je ve stavu zánovního a zadní lehce ojetej – z toho mi vychází, že ještě minimálně to samé najedou).

          A taky pokud nebydlíš na Sněžce nebo na Sibiři, tak se tyhle pláště nasazujou asi tak na 2–4 měsíce v roce, tudíž cena, nájezd a tím pádem dlouhodobá použitelnost mi přijde ospraveditelná. Někdo sjede kvalitní pláště (bez hřebíkový) za 1000–1500km a při cenách kvalitních „normálních“ plášťů mi to tím pádem nepřijde nijak hrozné.

          Pokud to je opravdu tak dobré na ledu a není problém ani na asfaltu, je to pro celoroční ježdění bez omezení opravdu přínos.

          • MnemonicJ  

            :) ok, tak jestli najedou to samé, je to 5km, to už je do hospody a zpátky

            • atty  

              :) no jasně, tak každej se umí uklepnout/nedo­klepnout :)

              Za 2.5 km by to asi opravdu nebylo rentabilní, za 2.5 kkm jo :)

              • MnemonicJ  

                :) tak já to nikdy nejezdil, ale 2,5km mi přišlo fakt dost málo :) Jediný pláště na zimu, který jsou zkoušel byly Panaracer Spike F a R a to drželo dost dobře i když to nemělo hřebíky (ty už jsou určitě jiná liga), ale je to hooodně dávno :)

                • wladeq  

                  Nejsou to čistě náhodou pláště do bahna? Tohle na ledě musí držet fakt parádně

                  • MnemonicJ  

                    na ledě se to dalo, asi měkčí směs… pro mě bylo velký převapení třeba na uježděným sněhu, s jinýma pláštěma klouzačka, stejně jako pláště kamarádů ( u mě v tý době třeba Hutchinson On the rocks II), tohle se parádně zakouslo. Jedil jsem s tím hlavně v terénu, ale i na potoce a na rybníku to bylo v pohodě. Nicméně to je dávno historie, řekl bych tak 1998…

          • Jakobo  

            Hele a dochazi ti, ze on psal 2.5 km a ne 2500 km? 2500 m

        • orm  

          Hezky. Samozrejme jsem myslel 2500km = 2.5kkm. Jedno k mne tam schazi :-).

    • peo  

      Mám marathon winter – verzi s víc hrotama. Vozim je od prvního sněhu přes celou zimu a mimo trochu orezlých hrotů jsou jak nový – mám je už 3 roky, za zimu na nich najedu cca 1500km. Ježdění po asfaltu bez ledu není problém, jen to vydává zvuk jako by jsi jel po skořápkách z oříšků. Při ostřejším brzdění se může stát že se vytrhne hrot. Ale není problém ho vyměnit, prodávají se zvlášť. Jediný co nezvládají je uježděný sníh – hroty se neproříznou na asfalt/led. Za mě si nedovedu představit ježdění bez nich – myšleno teda na zimáku po silnícich. V terénu jsou hroty asi zbytečný a je to bez nich zábavnější :)

    • mastihuba  

      ta polovina po asfaltu da ice spikrum dost zabrat me vydrzely cca 3 sezony pak se hroty uvolni a zamacknou do spuntu.

    • Bruca  

      Mám případně ozkousene kendy klondike. Zadní přežil 3 zimy – asi po 3 měsících každodenního jezdeni, vesměs asfalt. Ve Zlíně toho sněhu už tolik není.

      Přední letos dojedu vzadu a dopředu koupím nový. Staly kolem 800,– za kus ve verzi 700×38c

      • dr nick riviera  

        Podobná zkušenost – kenda klondike, 3 zimy, každá cca 500 km, vizuálně beze změn. Mám je na 26 zimákovi (kupodivu:-)). Na asfaltě je to zátopkovský trénink, ale pláště drží.

        • Bruca  

          Mě se leda na zadním kole po 3 letech prohlodaly hřeby dovnitř, tak zadní plast už šel ke kontejnerů. Ale vzorků tam bylo ještě dost. I když na vine bude i mých 115 kilo přes zimu a naložené brašny :)

    • Rychlej turista  

      Já jezdím Continental Spike Claw 240 26×2.1. Řekl bych, že všechny gumy s hoty fungují podobně.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse