• Zdenek_cv

    Ahoj,

    rozhoduji se nad koupí nových plášťů. Dojíždím původní ještě od výrobce osazené pláště – zadní Schwalbe Racing Ralph a přední Rocket Ron, obojí jsou EVO v rozměru 26×2,25. Jezdím 80% po zpevněných cestách, pláště mi vydržely cca. 6000 km, byl jsem co se jízdních vlastností týká spokojený, problém byly ale časté defekty… Požadavek na nové pláště je co nejmenší valivý odpor a asi i trochu omezit ty defekty… Zůstanu u Schwalbe, ale nevím zda má smysl kupovat kupovat EVO nebo stačí Performance? Případně jsem našel, že se dělají pláště DD s ochranou proti propíchnutí, ty už jsou cenově trochu jinde, což bych asi přežil kdyby to omezilo ty defekty… Nebo jsou to jen marketingové řeči jak z lidí vytáhnout co nejvíc peněz? Budu rád za každou zkušenost.

    Díky Zdenek

    0 0
    • MlokCZ  

      Ani jeden ze zmíněných bych nebral.

      Postupně:

      • Performance verze je pomalejší, konečně to bylo i přesně změřenoo kolik

      http://www.bicyclerollingresistance.com/…ormance-2012

      ale zase je celkem odolná, proti EVO šlupka verzi poměrně o dost

      • tady pro srovnání EVO šlupka verze

      http://www.bicyclerollingresistance.com/…ion-tlr-2014

      • double defense verzi bych rovnou škrtnul, ta je o hodně pomalejší; protu sice není k dispozici měření, ale z praxe bych hodnotil ještěznatelně pomalejší než performance;

      odolnost double defense verze je ale velmi dobrá, ta bude ještě lepší než performance

      A místo těch tří zmíněných verzí bych šel zlatou střední cestou a to snake skin verze.

      Když jezdíš tolik % zpevněných cest, tak bych uvažoval i o Thunder Burtu. I když tady je problém ve 26", že není 2,25" verze. Ve 29" už konečně je 2,25" verze, tu už chvíli jezdím.

      Snake skin verze jsou téměř stejně rychlé jako šlupka EVO verze, přesné měření pro srovnání není. Pouze měření pro snake skin Thunder burt.

      Snake skin Thudner burt je o něco rychlejší než šlupka EVO RaR:

      http://www.bicyclerollingresistance.com/…akeskin-2015

      a odolnost proti propíchnutí o malinko lepší než šlupka EVO verze. Boky jsou pak odolnější o hodně.

      A hlavně se snake skin verze dobře zatěsňuje. Také pro 2015 už je TLR oficiálně už jen snake skin verze a obyč šlupka verze už ani TLR označení nemá.

      Thunder burt bych dal na zadní. A pokud se ti zdá už moc malý vzorek, tak dozadu snake skin RaR.

      Dopředu pak snake skin RaR nebo RoR (tedy RaR k zadnímu Thunderu, RoR k zadním RaR).

      PS:

      Snake skin Thunder na obou kolech jede opravdu parádně. To myslím potvrzení z praxe, nejen měření v odkazu.

      Thunder burt je pak můj první bikový plášť, který na pěkném asfaltu vůbec nevibruje.

      A grip na suchu docela jde, hodnotím ho dokonce o chlup lepší než Race king protection. Na mokru jsem ho zatím nijak více nejezdil a ani jezdit nebudu.

      0 0
      • ememem1  

        s tou strankou by som bol opatrny, vysledky su dost cudne. uz sme sa tu o tom bavili ze ma v metodike asi nejaku chybu, neviem to ani najst ani si na to spomenut ale ten konstatny pokles odporu s rastucim tlakom je divny.

        0 0
        • MlokCZ  

          Nevybavuju si, že bych tohle tady řešil, ale nějaký čas jsem tu moc nebyl, tak se to řešilo třeba v té době.

          Konstatní pokles tedy nevidím nikde, u vyšších tlaků ten pokles je menší.

          Průběh poklesu mi přijde ok.

          Tady je to hezky vidět jak to je pro bezduše, latexku a butylku.

          http://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes

          Pláště testuje s těžkou butylkou, tak tam je často ten pokles s narůstajícím tlakem větší.

          Já bych raději viděl testy bez duše nebo aspoň s ultralight butylkou.

          Čísla také celkem odpovídají i jiným testům. Testuje sice pro větší rychlost, ale zase s o něco menším zatížením (jinde většinou testují s 50kg).

          U všech plášťů, které jsem v reálu jezdil z testovaných se jeho výsledky shodují s mojím měřením a pozorováním (i když moje měření nebude nikdy tak přesné když nemám wattmetr).

          A také je ještě potřeba trošku vzít v úvahu, že všechno testouje pro 29" verze. Což mě se spíš hodí, ale je potřeba s tím počítat. Většinou je to sice ± stejné jako pro 26", ale nemusí platit úplně vždy. Např. RaR má ve 29" větší mezery mezi špunty a nemusí si to tak přesně odpovídat.

          A z testovaných plášťů jsem dlouhodobě jezdil:

          • 29" 2,25" Thunder bolt snake skin
          • 29" 2,25" RaR šlupka EVO verze (ještě více jsem jezdil snake skin, aletu v testu nemá)
          • 29" 2,25" RK RS (tady jsem zase ještě více jezdil protection verzi, aletu v testu také nemá)
          • 29" 2,25" NN Performance krátce srovnané (sám jsem nikdy performanceverze nejezdil, ale měl jsem je s koly na vyzkoušení na chvíli prohozenéz jiného ne mojeho kola)

          Mě přijde, že má naopak nejlepší výsledky pro měření bikových plášťů. Navíc bike-magazin v poslední době nic moc netestoval.

          0 0
          • MlokCZ  

            Navíc v tom testu bezduše x lataxka x butylka má měření i pro 15psi. A tam je hezky vidět, že z 25psi je ten nárůst valivého odporu pro tvrdý povrch už dost velký.

            0 0
          • ememem1  

            narychlo sice neviem povedat ze preco ale podla mna su priebehy ako na obrazku (prakticky linerne sa zmensujuci odpor s rastucim tlakom) somarina. by ma docela zaujimlao kde by skoncil na 60 a 70psi.

            0 0
            • ememem1  

              obrazok

              0 0
              • MlokCZ  

                Vzdyt ale linearni nejsou. Pokles valiveho odporu mezi 45 a 55 psi je nejmensi a uz je to hodne nevyrazny pokles. A jak jsem psal cele je to zvyraznene tou tezkou butylkou.

                Neprijde mi na tom vubec nic zvlastniho. Kdyby pridal jeste 65psi, tak uz by pokles valiveho odporu nebyl mozna zadny. To uz by ale stejne bylo pres povolene maximum vetsiny plastu.

                0 0
                • ememem1  

                  mne sa nezda strmost toho poklesu.

                  toto mi prijde o dost realnejsie (berme len road)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Vždyť tady dle těch měření wattmetrem z reálu jsou ty výsledky téměř totožné.

                    Měření na bubnu odpovídá asfaltu a tam vidím pokles z cca 22W pro 22psi na 17W pro 58psi.

                    A např. pro Race king RS to na bicyclerollin­gresistance má z 22,4W pro 25psi na 18W pro 55psi.

                    Tedy naopak teď jsi potvrdil, že to téměř přesně odpovídá i měření z jízdy z reálu s wattmetrem.

                    0 0
                    • ememem1  

                      aby vplyvom rozdielu tlako od 25 psi do 50 psi bol rozdiel vo valivom odpore 28/19 resp. 36/25 t.j. skoro o tretinu sa mi nezda. ale priznavam ze zdovodnit to neviem.

                      0 0
              • MlokCZ  

                Koukal jsi vubec pro jake tlaky meri? To jen abys nebral za linearni prubeh jen spojeni sousednich zmerenych hodnot.

                0 0
        • biker jura  

          ty šeš furt špatnej z toho, že tvůj pomalej IKON dopadl, jak dopadl. jezdil jsem skoro všechny gumy co má v testu a téměř se vším bych souhlasil, protože takovou pocitovou tabulku už jsem si dříve, než jsem tyto stránky viděl, i udělal…

          0 0
          • ememem1  

            ????

            0 0
            • biker jura  

              jaký otazníky, testy se ti nepozdávají protože furt tvrdíš ikon není tak pomalej, jak dopadl ;)

              0 0
              • ememem1  

                +/- som tvrdil len to co tu a sice ze to nedokazem poznat. a na testoch sa mi nepozdava nieco uplne ine a sice to co tu

                0 0
      • Zdenek_cv  

        OK.Díky, ještě ty testy pořádně přelouskám večer… Thunder Burt vypadá dobře, ale já chci 2,25" což se v 26" ostatně jak píšeš nevyrábí, což je škoda… SnakeSkin verze má jen vyztužené boky nebo i běhoun? 99% defektů mám zespodu… Co duše? Dříve jsem zkusil Flyweight od Maxxisu a to už vůbec nešlo… Teď tam mám Schwalbe č.13, což je lepší jen o trochu… O bezduších neuvažuji, jsem normální hobby jezdec, jezdím 2–3 krát týdně jen pro radost, žádné závody, když píchnu prostě to zalepím, ale nebaví mě to… Taky bych rád aby šly pláště dobře nazouvat, teď to zuji bez montpák… Ne že bych se s tím nepopral, ale takhle je to celkem pohodlné a rychlé… Co kombinace RoR RaR? Co když dám na obě kola RaR? Každpádně díky za informace už dál nebudu prudit s blbostma, chtěl jsem slyšet pár názorů, protože jsem pláště doteď moc neřešil, prostě jsem jezdil to co bylo na kole při koupi… Akorát ty defekty teda řeším pořád :-) Jo a foukám to na 4,0 bary… Zdenek

        0 0
        • MlokCZ  

          Snake skin verze má i o trochu odolnější běhoun (je vidět i v testech průpichu + v praxi ověřeno), ale pořád to není žádný zázrak odolnosti. Sice na běhounu není žádná ochrana navíc, ale je různá kostra pláště:

          • snake skin verze 67tpi
          • šlupka EVO 127tpi

          Duše nikdy nebude žádná výrazně lepší. Těžké duše jsou mírně odolnější, ale rozdíl je malý. Až sjezdové supertěžké jsou znatelněji, ale také to nezachrání.

          Rozdhodují v odolnosti je vždy plášť.

          A trny a všechny malé defekty vždy pořeší tmel. Bezduše s závoděním nijak nesouvísí (závody nejezdím a bez duší jezdím už 7+ let). U snake skin verze nejde jen o odolnost boků, ale také o těsnost boků bez duší.

          A jestli myslíš zespodu cvaknutí duše, tak to řeší objemnější pláště + bezduše částečně (duši cvaknout už nemůžeš, v extrému jde ale cvaknout i plášť nebo zničit ráfek; většinu lehkých ťuknutí o ráfek to ale přežije bezproblémů a duše už by dávno byla cvaklá). Dle uvedeného tlaku ale nejspíš cvakání duše nemyslíš (to už by bylo umění cvakt duši při 4 barech).

          Když ale bezduše nechceš, tvoje škoda.

          Nazouvání plášťů je hodně dané ráfkem, takže netuším jak to na tvojich ráfkách půjde. Všechny Schwalbe mají už pár let těsnější patky (aby lépe fungovaly bez duší), tak se nasazují o malinko hůře.

          Kombinace se dají všechny. Jak RoR/RaR, tak RaR/RaR, tak RaR/Thunder, tak i Thunder/Thunder.

          Jezdil jsem z toho všechno kromě varianty RaR/Thunder a tu zatím také nevylučuju a pláště na to doma mám.

          Foukat na 4 bary je pak nesmysl ať tam duše máš nebo ne, tím to samozřejmě celé zabiješ.

          Jak vidíš i z těch testů, tak ani na asfaltu tím valivý odpor neušetříš téměř žádný. V terénu bude pak valivý odpor naopak výrazně větší + nebude vůbec držet + to je nepohodlné. Náchylnost na píchnutí/říznutí je při tak vysokém tlaku také o dost vyšší.

          A k tomu kdybys vyhodil duše, tak valivý odpor půjde také slušně dolu.

          Jak je vidět dle měření, tak na tvrdém povrchu bude bez duší valivý odpor na 25psi nižší než s duší na 55psi při použití těžší (tzn. pro 26" cca 180g) butylky.

          0 0
    • baddik  

      Ahoj.Chtěl jsem se zeptat Mloka.Už má vybraný tento plašt.Ted nevím jestli Thunder Burt Race Guard/490gr/ nebo bez Race Guard./435gr/.Má to smysl kupovat s tou ochranou nebo jít raději do lehčího bez ochrany?Jezdím převážně stezky,něco málo v terénu ale žádná divočina.Dík za odpověd.

      0 0
      • MlokCZ  

        Já bych vzal snake skin. Race guard jsem tedy nejel ani neviděl měření, ale odhaduju, že to bude ze všech verzí ta nejpomalejší.

        A stejně jako obyč verze má papírové boky, které jednak nic nevydrží a druhak se blbě zatěsňují (letos už to ani není oficiálně TLR verze).

        I když samotný běhoun bude u race guard verze o něco odolnější než u snake skin (a už o dost oproti obyč).

        0 0
        • baddik  

          Ahoj.Měl bych ještě jednu otázku?Dnes mi přišly gumy Schwalbe

          Thunder Burt 29 SnakeSkin z KUPKOLO.Dekla­rovaná váha od výrobce je 515 gr.Obě jsem je zvážil.Jedna 485gr,druhá 490gr,takže spokojenost.Vypadaj docela poctivě udělaný na to že to je Evolution verze.Ted přemýšlim jestli je dát bez duše nebo s duší.Nezabiju ty gumy když do nich strčim duši?Přeci jen to bude o malinko pevnější ,asi?Dík za odpověd.Pavel

          0 0
          • MlokCZ  

            Snake skin verzi je škoda dávat s duší. Ta se dobře zatěsňuje a není s tím žádná velká drbačka jako se šlupka verzemi.

            Maximálně může po delší době trochu prolínat tmel na běhounu.

            A co si představuješ pod pojmem pevnější? Odolnost je lepší bez duší, protože něco pobere tmel.

            Duše maximálně mírně pomůže proti žvýkání při extra nízkém tlaku. Ale protože jsi bral 2,1" (která je dost úzká), tak se žvýkáním nemůže být problém ani kdybys měl užší ráfek.

            0 0
            • baddik  

              Dobrá,nechám si poradit.Dám to bez duší.Nemám s tim žádnou zkušenost,vždy sem jezdil s dušema.Dám to radši nějakému odborníkovi pro jistotu,at je to tak jak má být.Aspon to kolo bude lehčí.Díky Pavel

              0 0
      • mrozu  

        TB Raceguard je uplne k nicemu, je to nejhorsi plast, ktery jsem kdy mel, samy defekt. Kdyz uz jit do Schwalbe, coz vrele nedoporucuju, tak jedine se Snakeskin.

        0 0
    • žvejk  

      U schwalbe máš jen 2 možnosti buď lehkou šlupku kde riskuješ ale jede to, nebo snakeskin verzi která vydrží opravdu hodně, ale zas moc nejede, spíš vůbec nejede… např RaRa Snakeskin byla po dlouhé době jediná guma kterou jsem sjel, ale přišlo mi, že plášť s větším valivým odporem jsem neměl… Ale zajímalo by mě, jak je na tom verze 2015 všude se chlubí jak ještě snížili valivý odpor..

      0 0
      • Polka  

        Jezdim vzadu novy RaRa 2015 snakeskin a zadny rozdil v odporu oproti evo nebo performance teda nepozoruju, jede to cca stejne, ale urcite mi neprijde ze by hur.

        0 0
        • ememem1  

          tak ono poznat v terene rozdiel par W oproti teoretickmu meraniu sa snad ani neda. na parformancce verzii schwalbe je problem imho hlavne ten ze neexistuje vo verzii SS cize boky su papier.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ale zase má performance verze odolnější běhoun (a to znatelně i oproti snake skin) a to je co potřebuje tazatel.

            Boky nejsou nijak extra odolné, ale není to ještě tak hrozné díky 67tpi.

            A z boky tazatel problém nemá (nebo aspoň nepíše).

            0 0
            • ememem1  

              hm, ked k tomu zoberiem ze ma trocha tvrdsiu zmes co asi bude znamenat ze vydrzi viac a stoji polovicu normalne nad tym na skusku uvazujem.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak proč ne, za ty prachy se to dá vyzkoušet. Zůstává tu otázka gripu. A pak bezduše.

                Já určitě zůstávám u snake skin verzí. Na celopevňáku tu odolnost běhounu nějak přežiju. Ty 3 proseklé/říznuté běhouny nejsou zase taková hrůza když započtu na kolika tisících kilometrech to bylo (určitě přes 10tis. km).

                Na fullech už jsem to vyřešil přechodem na Contíky. A budu nejspíš spokojený s těmi X-kingy.

                Zatím bych řekl, že jedou o malý chlup hůře bez black chili, ale zatím nemám přímé srovnání s black chili (tedy s X-kingy stejných rozměrů, black chili jsem jezdil už vícekrát). Protection X-kingy už doma mám, ale přijdou až na nová kola, která jsou někde na cestě.

                Grip mi přijde v pohodě nebo možná i lepší.

                Hlavně ty UST X-kingy budou opravdu hodně odolné. Také jsou ale už opravdu hodně těžké (což mi tedy ani moc nevadí). 760g (reálně naváženo u obou kusů) je na ten objem už hodně. Reálná šířka jen 56mm (což je dost málo na 2,4"), takže jsou jen o 1mm širší než 2,25 UST RoR/RaR co jsem tam měl.

                Takže jsem to využil k tomu, že je jezdím (a budu) jezdit bez tmelu. Koupil jsem 60ml lahvičku Schwalbe doc blue (tzn. notubes tmel) a tu vozím do rezervy sebou.

                0 0
                • ememem1  

                  Zůstává tu otázka gripu – asi pred rokom boli v MB testy top modely kontra „cenovo vyhodne“. zrovna u schwalbe (NN a RaR) okrem par gramov navyse nebol nijaky rozdiel.

                  A pak bezduše – tot otazka. ale ja sa furt bojim viac tych papierovych bocnic.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to záleží co s tím budeš jezdit. Já bych papírové boky taky nechtěl. Výjezdy v šutrech jezdím dost i na celopevňáku a to je hned si bokem zadního kola škrtnout ve výjezdu o ostrý šutr jak jsem občas rád, že vyřeším stopu pro přední kolo a zadní už nemám tolik pod kontrolou (jak mi limituje fyzička a pak není síla řešit techniku) .

                    0 0
                  • Paja  

                    Performance diky nizsimu tpi nema papirovy boky jak evo, ojezdil jsem jich uz nekolik (hlavne vzadu) a zatim jsem zadnej nerizl…a narozdil od SS neprochcavaji pri pouziti tmelu.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Priste si teda dozadu zkusim nasadit ten RaR Performance, slibuju :-) Uvidim, jestli bude vice odolny nez zakladni verze Ikona, protoze toho bez vysroubovaneho ventilku nenasadim a riznout se mi ho uz podarilo.

                      Na predku mam vystarano tak na dva roky – Ardent EXO TLR, vaha ukrutna, grip vybornej, valivej odpor asi velkej, ale sere pes (vse mysleno v ramci XC :-))

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A patky ok u performance verze?

                      Jinak s prolínáním tmelu jsem nikdy moc velké problémy u snake skin verze neměl. Trošičku mi to dělalo u hodně dlouho nahozených kousků (rok a půl a více), ale nikdy ne tolik jako tu někteří dávali fotky.

                      Tedy tohle mi netrápí.

                      Teď mi spíš zrovna nepotěšili u Thunder burtu snake skin 29" 2,25" s hmotostí.

                      To, že to u Schwalbe vždy trochu lítá s tím vždy počítám a pár gramů mi navíc mi nevadí. Ale teď už to bylo hodně.

                      Objednával jsem celkem 6 kusů. Tři a tři kusy, každý z jiného zdroje.

                      3 kusy z Kupkoko v pohodě: 560g, 580g, 605g. To je slušné na 575g udávaných.

                      Ovšem další 3 kusy z Německa (originál balení v krabičkách):

                      640g, 650g, 654g. To už je tedy dost úlet. To je 73g navíc v průměru na třech kusech. A je to už 13% navíc (kdysi jsem něco zahlédnul, že by tolerance měla být do 10%).

                      0 0
                      • Paja  

                        V patkach nevidim problem.

                        SS jsem vozil jenom vpredu, takze diky tomu mi vydrzel prakticky 2 sezony, problemy s prolinanim tmelu se projevily az casem, prvni sezonu rekl bych v norme.

                        Na zadnim kole bych asi zadny problem nezaznamenal, tam zadnej plast rok nevydrzi.

                        0 0
                      • obda  

                        NN SS mi začal slzet po víc než roce, RR SS vzadu tak po šesti měsících (možná i o něco dřív). A to jsem na něm moc přes zimu nenajezdil (nasazoval jsem na podzim).

                        0 0
            • Polka  

              Tak, proto vozim performance na predku, zcela dostacuje, i kvuli cene.

              0 0
        • MlokCZ  

          Rozdíly jsou malé, takže je to na hranici rozeznatelnosti. Pro performance verzi je to na tom výše uvedeném odkazu změřené (oproti šlupka EVO verzi).

          Kdybys měl zadní nafoukaný např. na 35psi, tak na tvrdém povrchu bude rozdíl 23,7W x 21,2W (pro zatížení 42,5kg a 29km/h, budeš mít zatížení zadního kola asi o něco větší, takže stejný rozdíl vyjde pro o něco menší rychlost).

          Tohle je rozdíl, který je i pro mě na hranici rozeznatelnosti a to včetně všech mojich testů.

          Performance verzi jsem ale nejezdil.

          Snake skin odhaduju, že bude valivým odporem někde mezi šlupka EVO a performance verzí a jak jsem psal níže, tak jsem žádnou metodou nedokázal prokázat rozdíl.

          0 0
        • žvejk  

          a na asfaltě a řekněme udusané hlíně? v terénu to taky moc nepoznám…

          0 0
          • MlokCZ  

            Všechny testy co jsem psal pro snake skin jsou pro asfalt.

            V terénu při malých rozdílech objektivně testovat nelze, protože nelze zaručit stejný stav povrchu pro různé průjezdy daného úseku + ani totožnou stopu (na asfaltu je fuk, že to vezmu kousek vedle, když je celá cesta v dobrém stavu).

            0 0
      • Paja  

        Asi si pletes snake skin a double defense.

        0 0
        • žvejk  

          nepletu ve 29er se double defense asi ani nedělá..

          0 0
          • Paja  

            Zakladatel vlakna pokud vim resi plaste na 26…je to ale jedno, jde o to, ze znatelny rozdil ve valivem odporu od tenke evo verze (dnes liteskin) ma az DD, ne SS.

            0 0
          • MlokCZ  

            DD se dělá i ve 29", ale až teď nověji. Dříve se nedělala.

            0 0
      • Georrge  

        obávám se, že všechny rady zde o snake skinu jsou mimo, protože dokud to bude jezdit s dušema, tak snake skin jeho problému nepomůže – potřebuje pevnější plášť na běhounu, tam snake skin pomůže jen velmi málo… double defense je zase docela overkill, UST guma na tohle není moc ideální, skoro bych se začal dívat po jiném výrobci, který svoje top gumy nedělá tak šlupkoidní (michelin, hutchinson, kenda…)

        0 0
        • MlokCZ  

          S tou odolností je to poměrně jednoduché. Ty lehké pláště prostě moc nevydrží.

          Ono to ale není u jiných výrobců nijak lepší. Buď je plášť výrazně těžší a vydrží nebo je to stejná šlupka. A když je odolnější, tak současně také většinou i znatelně hůře jede.

          Třeba racesport Contíky jsou stejné šlupky jako obyč šlupka verze Schwalbe (jak dle praxe, tak dle testu průpichu).

          A pokud jeho hlavní typ defektu jsou trny, tak ani o něco odolnější pláště nepomohou (lehce to defekty sníží, ale žádný zázrak to nebude). Tam pomohou jen bezduše, které nechce (tedy pokud nechce vozit superodolný plášť co vůbec nejede).

          Je tu tedy jedna vyjímka a to Race king protection. Tam je odolnost velmi dobrá a přitom stále jede parádně. Už jsem tu psal, že mi to hodně překvapilo, že s tak tuhou kostrou může pořád tak dobře jet.

          Ale jsou tu pořád ty nevýhody hodně tuhé kostry (vliv na pohodlí a grip, částečně to lze eliminovat nižším tlakem).

          0 0
          • Georrge  

            ono co jsem se díval na podobné gumy jako je RaR, ale u jiných výrobců, tak často bývají docela o dost těžší, mohly by být tedy odolnější, a zároveň by nemusely být tak postižené vyztužením, jako double defense a podobné. Conti tam neberu, ten má podobně lehké gumy, jako schwalbe.

            0 0
          • ememem1  

            zas ked je kostra makka – typicky prave schwalbe – tak u sirsich gum tak uz od 2.25 sa to pri rozumne nizkych tlakoch brutalne zvyka. a casom sa to zhorsuje a to pomerne rychlo. to mi na schwalbe zacalo vadit docela dost.

            0 0
            • MlokCZ  

              To ano, ale to už se dá dnes hodně eliminovat použitím širšího ráfku. Širším ráfkem myslím 25mm+.

              Právě se na to na nových kolech chystám, i když na 29" celopevňáka jsem zvolil jen 23mm ráfek (na 26" fulla 25mm).

              0 0
        • prodi  

          no já s DD neměl žádnej problém, žádné pomalé těžítko to nebylo, teda po přechodu z Evo na DD. Asi jsem nějakej pacient málo vnímavej na změny, jelikož jsem zásadní rozdíl nepozoroval ani 26 vs 29:)))

          0 0
          • ememem1  

            tak ono u nas – myslene v europe – sa to s tym vailvym odporom predovsetkym vplyvom nemeckych znaciek vobec trocha prehana. v amerike to neriesi nikto. maximalne tak na urovni „je to fast, neni to fast“ ako ze napr. kenda nevegal nebude uplne najsam fast na asfaltove presuny. inac sa tam riesi len to ako to drzi a kolko to vydrzi. co je asi najpodstatnejsie.

            otazka je, nakolko naozaj pri realnej jazde v terene mozno rozpoznat v podstate pre asfalt namerane wattove rozdiely. je jasne, ze na ceste to asi poznat bude a ze vo vseobecnosti to co ide dobre podla merani asi pojde docela dobre aj v terene. lenze tam je tolko dalsich faktorov, ze si osobne myslim, ze rozdiel medzi plastom co ma 20W a 30W(cize tym co sa berie ako super a tym co je uz skoro trialovy traktor) sa snad asi ani spoznat neda. ale je moze, ze som podobne ako ty malo vnimavy, tiez som napr. rozdiel medzi 26 a 27.5 nevidel absolutne ziadny. zato napr. asi najhorsie co som kedy pri jazde asfaltom resp. tvrdym povrchom zazil, bol RoR 2012 ktroy podla merani z hladiska odporu bol uplna bomba. nafukany na rozumny tlak sa zvykal jak prasa, kedy som nebol na 300-tom kilometri z 500 mimo civilazcie tak ho okamzite vyhodim.

            0 0
            • MlokCZ  

              Hrozně záleží co kdo jezdí za trasy, jakou má výkonnost a s kým to jezdí.

              Když jedu sám, tak mi vadí až velké rozdíly typu RoR/RaR x HD TSC/HD PSC, kde už vnímám, že i třeba hodně mírný jezdivější sjezd na HD nejede a jezdivější úzké mírně houpavé traily (tzn. je to celkově rovina na které jsou pořád malé houpáčky nahoru dolu) už nemají vůbec flow.

              Když ale jedu v partě, kde jsou často všichni mírně lepší, tak vnímám i daleko menší rozdíly. S rychlým pláštěm prostě stačím na pohodu a s pomalejším už se buď trápím nebo častěji musím všechny brzdit. A také to je často hranice uvisím/neuvisím v háku v rozumné intenzitě (pro mě) na jezdivých úsecích. A i na fullu jezdím ne tak úplně málo nějaké přejezdy, kde se svezu v háku.

              V háku je to o to výraznější, že se sníží odpor vzduchu a valivý odpor se stane výraznějším.

              Pokud má někdo o hodně větší výkonnost, tak to může mít úplně jinak, protože všude udrží větší rychlost a výrazně se posune do rychlostí, kde začíná být významnější aerodynamika a tak se menší rozdíly valivého odporu snáze ztratí.

              0 0
              • ememem1  

                tak u mna je to skor tak, ze brzda je nieco uplne ine jak plast :-)

                ale ako vazne, to co na asflate poznam okamzite sa imho v terene rychlo stiera, samozrejme nie uplne ale vyznamne.

                0 0
      • MlokCZ  

        A přitom je to přesně naopak.

        Snake skin verze jede opravdu jen o hodně málo hůře než obyč šlupka verze. A že jsem se na tohle testování opravdu zaměřoval ve chvíli kdy šlupka verze přešla na 127tpi a snake skin verze zůstala 67tpi. Tak jsem se obával navýšení rozdílu a nic takového se neprokázalo.

        Tedy vše samozřejmě píšu pro současnou verzi plášťů, tedy výše uvedená tpi koster + pacestar trojsměs.

        Nejprve výše už tu je uvedené měření pro snake skin Thunder burt 29" 2,25", který je pořád znatelně rychlejší než šlupka verze 29" 2,25" RaR. Ty rozdíly mezi sousedními plášti (tedy RaR x Thunder, RaR x RoR) nejsou nijak velké. Při větším rozdílu by byla snake skin verze Thunderu hned pomalejší než šlupka verze RaR.

        A pak tu mám větší množství mojich srovnání z praxe:

        • na celopevňáku jsem si kvůli tomu koupil pár šlupka RaR (29" 2,25") anahodil na jeden pár Red Metal 29" XL
        • na stejných kolech (druhý pár co mám doma) jsem měl nahozené snakeskin RaR (také 29" 2,25")

        A vícekrát po sobě jsem oba páry kol prostřídal, tedy ideální srovnání, lepší už být nemůže.

        Rozdíl valivého odporu jsem ani nedokázal prokázat jak byl malý a to tři různé metody:

        • jen pocitově z ježdění, nepoznal jsem rozdíl ani přes vícenásobnépro­hození obou párů kol a to jsem na tohle opradu citlivka (jako na spoustudalších věcí při testování)
        • v opakovaném (hodněkrát pro eliminaci aktuálního stavu organismu)výjezdu (pořád ten stejný výjezd po asfaltu) jsem neprokázal žádnýrozdíl dle tepy x rychlost
        • testovací mírný sjezdík po asfaltu (je to v závětří a testuju tamna kolik se rozjede který plášť a to vždy opakované násobné měřenípro každý plášť) neprokázal žádná rozdíl; rozlišovací schopnostv tomhle testu mám akorát rozdíl mezi sousedním typem plášťů (tedynapř. rozdíl RaR/RaR x Thunder/Thudner, oboje 29" 2,25" snake skin už jasněnaměří)

        V tomhle případě jsem se na srovnání tedy opravdu hodně zaměřil, protože jsem si chtěl odpovědět na otázku, zda těch 127tpi je nějak zásadních nebo není (samotné snake skin boky nikdy valivý odpor výrazně nenavyšovaly).

        A pak mám další srovnání mnoha jiných snake skin plášťů co jsem vozil.

        0 0
      • MlokCZ  

        A k tomu není pravda ani ta další část a to, že snake skin verze vydrží opravdu hodně.

        Boky jsou odolné opravdu velmi slušně, ale běhoun pořád žádný zázrak. Je to lepší než obyč šlupka verze, ale ten rozdíl není moc velký.

        Nahoře je to opět hezky vidět v tom odkazu v testu. Rozdíl testu průpichu byl jen o jeden bod mezi šlupka verzí a snake skin.

        Také rozdíl jen jen v tpi kostry, žádná ochrana běhounu tam není.

        U snake skin verze funguje o trošku lépe tmel.

        Snake skin verzi RaR jsem na běhounu už 3× proříznul/proseknul i když je to tedy za poměrně hodně tisíc kilometrů z toho 2× to tmel dal po chvíli jízdy na nízkém tlaku (rovnou nafoukáno na běžný provozní tlak to neudržel) a jednou to tmel nedal nakonec vůbec (moc velká díra).

        0 0
        • žvejk  

          podle mě je SS verze na běhounu odolná tak akorát, na bezduše ideál poměr váha/odolnost případnou díru zacelíš i knotem v pohodě. menší pobere mlíko. Jak píšu boky jsou odolné hodně.

          Problém je to že s duší to nemá moc význam.

          Může zkusit performance verzi, ale po már stovkách kilometru když obrousí hrany špuntů, už to vůbec nedrží a je to strašná guma, ale asi to pojede pořád slušně… Pro tazatele by byli nejlepší WTB Nano slušný poměr odolnost/hmotnost a jedou jak prase…

          0 0
          • obda  

            WTB Nano Race 2.1 taky není na běhounu nějak zvlášť odolná. Jezdil jsem ho sice s mlíkem, takže malé defekty ok, ale občas řezance a průrazy (a to nejen u mne). Jinak jede svižně a vydrží neskutečně dlouho, ale vzhledem k absenci špuntů na boku absolutně nedrží ve traverzech.

            0 0
            • Paja  

              …na tvrdym v zatackach plave a dela se jen v 2.1, zakladatel chce sirsi.

              Vozil jsem ho dlouho, ale RaRa 2.25 mi vyhovuje vic (prakticky ve vsech smerech).

              0 0
              • RomanH  

                Kolik Ti vzadu vydrzi v porovnani s tim NaR ?

                0 0
                • Paja  

                  Nevim, u plastu si to nepisu, ale podle fotek jsem ho musel nahazovat nekdy pred okybacou, tj. v zari, ted uz je sjetej, vymenit zaslouzil uz tak koncem dubna, ale nejak neni cas ;-)

                  O moc horsi nez Nano to nebude.

                  0 0
                  • pepek  

                    Mně tedy vzadu někdy možná pocitově snad trochu jakoby sem-tam ustřeluje, ale je možné, že je to pouze tím, že hází do boku jak prase.

                    0 0
                  • Polka  

                    Ty s tim ale jezdis do prace hodne po asfaltu ale ne? Ja treba jezdim asfalt minimalne a na takovej vzorek jakej mas ty bych se dostal tak za 1,5 – 2 roky :-)

                    0 0
                    • Paja  

                      Jo, jezdim s tim vsude, ale ted uz je to na vymenu dyl nez tech 14 dnu, jak jste koukali, ze ten vzorek mam nejakej minimalistickej B-)

                      0 0
              • obda  

                Se vším souhlas, se šířkou to asi bylo spíš na žvejka.

                0 0
            • žvejk  

              podle mě neplave, podle mě drží hodně dobře a je to velice dobře předvídatelný plášť, kdyby měl něco jako SS boky je to můj favorit.

              0 0
              • obda  

                Tak na pěšinkách s větším bočním sklonem a vyjetých korytech fakt nedrží ani náhodou – nemá jak. Proti tomu na RR mám pocit sucha a bezpečí :) Je to o dost lepčí než předvídat, že mi zase ustřelí ;)

                0 0
    • Neťa  

      Pročetl jsem to tady celé a taky přidám své postřehy:

      • pokud zůstaneš u Schwalbe, verzí SS si ohledně defektů mocnepomůžeš – RaR na zadním kole s duší je kvůli náchylnosti nadefekty pro terén pro mě nepoužitelný
      • na předním kole by to neměla být taková tragédie, ale RaR tamvyzkoušený nemám, zato NN SS jsem za tři roky nepíchl snad ani jednou
      • nesouhlasím s názorem, že Schwalbe šlupky jsou na tom podobně jakošlupky od Conti (tedy co se klasických defektů týče, boky jsou papírovéu obou) – XK RS jsem při stejném použití na zadním kole taky snad anijednou nepíchl, zato špunty na něm šli do háje velmi rychle
      • z výše uvedeného vychází, že vhodným by byl Conti RK Protection, tenjsem vozil taky a je taky dobře defektuodolný a velmi rychlý
      • a nebo pokud Schwalbe, tak zkusit performance verzi, s tou zkušenostnemám, třeba se vyjádří někdo jiný. DD už bude opravdu pomalá
      0 0
      • makaltom  

        přilepím to k tobě …

        jezdil jsem NobbyNic DD rok po závodech. Jel a držel velmi pěkně. V porovnání s RoNem Evo to velký rozdíl nebyl.

        Co se týče defektů neměl jsem s tím vážné problémy. Mnohdy jsem se až divil co vydržel.

        Trvanlivost pláště, nalítáno 1000 závodních kilometrů a asi 2000 km rekreačně, špuntíky byly odtrhané a v běhounu zřetelné trhliny.

        Hodně mě zklamalo, že se plášť po takto malém nájezdu na rovné cestě roztrhl v prostřed běhounu. Díra na celý prst, tlaky jsem vozil lehce pod 2 bar.

        Výhoda je, že silné boky dovolovali celkem solidně jet i s píchnutým ko­lem.

        Závěr: za ty prachy to nestojí.

        0 0
    • skyfo  

      A čo vredestein black panther xtrac? Nemáte s ním niekto skúsenosti v porovnaním s RaR vzadu, čo sa týka odolnosti a valivého odporu?

      0 0
    • coplos  

      Dají se jezdit RoR performance jako bezduše??

      0 0
    • vanderpoel  

      Whoa! Stejne jako nekdo nahore taky cumim jak puk ze kdysi „neprekonatelna“ kombinace nn/rar (btw pro bezne priprazske namistrovance megalol) je tu na bf aktualne v takove nemilosti. Ale vlastne chapu neb v posledni dobe se v reklamach objevuji drsny kuci na downhillech s maxxisama. To da rozum.

      0 0
    • pedro89  

      Jakou máte zkušenost s Continental X-King 2,2 RS? Osazuje to hodně Canyon. Má někdo srovnání oproti Schwalbe Racing Ralph / Rocket Ron? Prolíná tmel jako u verzí Schwalbe EVO? Dík

      0 0
      • mrozu  

        Řekl bych, že vlastnostmi je srovnatelný s RoR EVO. Po zajetí s tmelem drží tlak obstojně, tmel neprolíná. Mám s nimi ale problém v tom, že na bocích se začne velmi brzo odhalovat tkanina, která je pak náchylná k poškození a poté se plášť zdeformuje a je na odpis. Ze 3 plášťů jsem 2 takto zlikvidoval a třetí momentálně jezdím (vše vpředu). Za mě jedině verzi Protection, stejně tak u Schwalbe bych nešel do verze bez Snakeskin.

        0 0
    • TeryPV  

      Asi to dám sem.

      Měl bych dotaz. Konečně jsem se dokopal k tomu, abych zahodil duše a zkusil to bez nich. Teď vyvstává otázka. Něco málo jsme o tom přečetl, ale stejně. Mám doma XK 29er Race Sport, pak RoR Lite skin a ještě RaR performance. Zajímalo by mě, jak tyhle verze plášťů budou fungovat jako bezduše. Bude někde téct mléko, bude s některým problém s nahozením, resp s držením tlaku ? Ideálně bych asi nahodil RoR/RaR případně jak to mám teď, tedy RaR/XK. Jde mi o to, zda má LS a RS vůbec smysl zkoušet jako bezduše. Všechno jsou to myslím modely 2015. Pak ještě dotaz na ráfky. Mám ráfky 18mm a pláště jsou u Schwalbe 2,25 a XK je 2,2 , i když XK je spíše užší. Nebudou se tak široké pláště na ráfcích „žvejkat“ ? Jako asi nebudu vozit tlaky někde pod 2bar, vzhledem k tomu, že mám i s výbavou kolem 110kg.

      Díky za jakékoli postřehy :)

      0 0
      • TeryPV  

        Nikdo nic?:-(

        0 0
        • ememem1  

          2.25 sa na 18-ke rafiku zvejkat isto nebude. nehovoriac o tom, ze tych 225 je tak na papieri.

          RS neviem, nejazdil som ale dost sa tu na to ludia stazovali, je to skratka ultra light.

          LS som volakym omylom raz dostal, sa mi to nechcelo posielat spat ale je to dost zufalstvo, +/- jak RS asi.

          Performance neviem ci je oficialne tlr ale poznam ludi co to bez problemov jazdia. jedina nevyhoda su slabsie boky citlivre na rez. ak schwalbe tak nejlepsie snake skin a ani to neni ani zdaleka jak kedysi tubeless hlavne na behuni.

          0 0
          • Paja  

            Performance tlr oficialne neni, ale bez problemu bez duse funguje. Boky ma celkem odolne, i kdyz min nez SS.

            0 0
            • TeryPV  

              Díky. Aspoň tedy ty performance vyzkouším :) Jde o to, že to mám kolo dost na ježdění do práce, což je 12km ráno čistě asfalt + odpoledně polnačky, lesní cesty atd. Takže pro mě je performance vzadu relativně nutnost, abych nesjel SS za pár km. Takže pokud to bude fungovat na performance budu spokojený :)

              0 0
              • beavis  

                Schwalbe NN Performance jezdim na predku jako bezduse druhym rokem a zatim bez jakehokoliv problemu. Nikde mliko neutika ani tlak nemizi.

                0 0
              • popokatepetl  

                vepředu mám performance Ror a vzadu performance Rar. zadní guma funguje parádně a uplně suchá. Přední má boky mokré pořád, když déle nejezdím tak dokonce dělá bublinky na bocích. Ale přední mám docela dlouho a byla dříve ježděná s důší, dvakrát jsem tlačil s píchnutým kolem tak ty boky jsou jeté. Přední mi vydrží cca 4 zadní gumy. Za chvíli mě čeká výměna obou tak do předu dám SS a dozadu z ekonomických důvodu performance :o)

                0 0
                • TeryPV  

                  Zajímavé, že jeden teče a druhý ne. No asi to vyzkouším a uvidím :) Ještě jsem se díval na Mitas Scylla. Líbí se mi vzorek, který by pro mé použití mohl být ideální, je to TLR a za rozumný peníz a nemusel bych možná řešit problémy s protékáním, no ještě to zvážím :) Každopádně díky za postřehy :)

                  0 0
                  • popokatepetl  

                    taky jsem se na tu gumu díval, ale je to barevné jak cirkus :-/

                    0 0
                    • TeryPV  

                      to je pravda, ale mě to asi nějak netrápí, zase takový estét nejsem :)

                      0 0
                  • Paja  

                    Nejspis je to tim, ze predni mu vydrzi tak dlouho jak 4 zadni, pise, ze uz ho ma docela dlouho. Tmel zacne prolinat az po nejake dobe, takze pokud clovek nenajezdi fakt malo, u zadniho kola se to vubec neprojevi. U tech prochcavanim povestnych SS to taky nedelalo hned.

                    0 0
    • scota  

      Jsou současné Rocket ron performace kevral tubeless-easy tedy bezdušové, nebo to jsou je EVO?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.