Ahoj, chtěl bych Vás poprosit o radu pří výběru plášťů. Rozhoduji se mezi Rocket Ron a Nobby Nic (teda alespoň se mi nejvíce zamlouvají). Co by jste mi doporučili, případně k čemu se každý z nich více hodí.
Díky moc!
Ahoj, chtěl bych Vás poprosit o radu pří výběru plášťů. Rozhoduji se mezi Rocket Ron a Nobby Nic (teda alespoň se mi nejvíce zamlouvají). Co by jste mi doporučili, případně k čemu se každý z nich více hodí.
Díky moc!
Schwalbe? To tady nikdo nezná. Ještě o tom tady nikdy nikdo nepsal. Kdoví, zda to vůbec existuje.
Jinak 2,25 RoR vpředu a 2,25 RaR vzadu jsou velmi vhodné na turistiku.
Jestli to chceš na 26" kola tak bych měl 2× Nobby Nic, málo jeté, na bajku už nejezdím.. dej vědět na mail kdyby jo
jestli je nevzal odkud jsi? a nebylo by foto (předem dík)
no neco mi na mail doslo, ale odpovedet se na to neda, tak musis poslat mail nebo jej tady nechat zobrazit.. M
mail tu zobrazenej mam, ale stačilo odkud si a foto vložit i sem ne?
Odvíjí se to od toho, co jezdíš, napiš co co jezdíš.
Já bych přidal ještě Nobby nic Snake Skin, protože standartní NN je náchylný na proseknutí bočnice.
Koukal jsem na ceny těch Snake Skin verzí, celkem vtipný. :)
vtipné to přestane být až obyč. slupku řízneš a vyhodíš
Nejvtipnější bude, až koupí SnakeSkin a řízne to ve vzorku :D.
To se samozřejmě stát může. Ty boky (bez snake skinu) jsou ale slabina daleko větší.
A navíc u snake skin verze jako bonus ušetří spoustu starostí bez duší.
U snake skin RaR už mám tři zářezy na běhounu. Ale nakonec (i když s problémy) to tmel dal.
Obyč verze Schwalbe jsem kdysi nějaké na boku rozřezal a už se mi povedl i jeden UST RaR.
A UST NN jsem měl rozřezané taky fest. Tam nešlo nic skrz, ale u mnoha řezů k tomu chybělo opravdu málo (obyč verze by byla dávno rozřezaná).
S bokem snake skin verze jsem ještě problém neměl.
no jenže šlupku řízneš ještě dřív
Já se nehádám… Jen kámoš si přesně takhle koupil SnakeSkin a pak plášť vyhazoval po pár vyjížďkách, protože ho vzal ve vzorku.
tak já ho říznul taky novej, o nějak kus železa. Na ostrý šutry to není, ale žula je v pohodě.
U RoR a RaR navíc bude rozdíl i v odolnosti běhounu (ve prospěch snake skin verze). U NN je běhoun stejný.
no už to celkem hrotí 1500 za plášt na to jim seru, vzadu to vydrží tisíc max dva :/
Proč 1500 za plášť?
Snake skin verze zase o tolik dražší než obyč nejsou. Je prada, že je dražší euro, tak se rozdíl trochu zvětšil, ale pořád je snake skin verze někde kolem 950Kč (konkrétně jsem kouknul na 26" RaR 2,25 na první odkaz, kde bývají za slušnou cenu a nehledal jsem jestli se nedá ještě levněji, konkrétně jsem koukal na bike-discount, kde to je vždy krabicová verze a je tam levné poštovné srovnatelné s českými eshopy).
Tak dokonce i u nás ještě o pár Kč levněji (a opět jsem neprohledával vše) a to za 920Kč
http://www.koloshop.cz/…-kevlar.html
a NN stojí stejně
krabicová verze od dovozce http://www.imexpo.cz/index.php…
To mi bylo jasné, že to bude cena od dovozce. Ale není mi jasné, proč tahle cena někoho vůbec zajímá…
Ještě chápu, že někdo chce krabicovou verzi od oficiálních distributorů, to ale právě třeba ten za 950Kč na bike-discountu je (a poštovné také drahé není, takže není žádné negativum to brát tam).
jo z koloshopu chodí v krabicích, dokonce to tam i píšou
ORIGINÁLNĚ BALENÝ PLÁŠ – všechny pláště Schwalbe v naší nabídce jsou určené pro koncový prodej (aftermarket). Nejedná se o OEM produkt!
Tak dokonce i tam, takže už vůbec není co řešit.
na koloshopu original krabicovka… Kupuju plaste jenom tam…
Když jsem kupoval Race Kingy supersonic, myslel jsem si, že víc už za plášť nedám :), ale tak těch cca 900 je ještě snesitelných. Byl by Nobby Nic v SS verzi vhodný plášť na závody typu Transbrdy ? Eventuelně na to doporučte nějakej jinej lehkej, rychlej, pohodlnej a aby něco vydržel. :) Dík
Trasu závodu neznám (i když znám oblast) a pak záleží jaké budou aktuální podmínky a co kdo preferuje (jestli grip nebo rychlost).
Co se týká Schwalbe, tak bych na závody klidně dal RoR/RaR i když u RoR raději starší verzi (ta ale zase není ve snake skin verzi, já ji vozím v UST, obyč je děsná šlupka).
NN v případě, že je na trase větší množství úseků, kde se bude mít vzorek o co zakousnout. Na tvrdém povrchu NN (kde se nemá vzorek o co kousnout) zase tak moc dobrý není.
na brdy je to zbytečně silný kalibr. Dopředu by ještě šel, vzadu není třeba.
v německu je to 5–6 euro
Často i méně (třeba ten mnou uváděný 26" RaR na bike-discountu se liší obyč a ss verze jen o 2 eura).
U nás ten rozdíl zvětšuje to, že obyč verze se dají u nás často sehnat znatelně levněji než v zahraničí (a snake skin a UST podobně).
uz ani to ne, vid nizsie.
nj, ale co dát místo kombinace NN/RaR?
Ground Control/Fast Trak – v Control verzi cca odpovídaj SnakeSkin, jen jsou odolnější celkově, ne jak SS, kde máš neprůstřelný boky a k tomu vzorek z papíru. Což mně osobně přijde lepší řešení, když jsem vozil Schwalbe, tak těch defektů boky vs vzorek bylo ± stejně. Navíc na rozdíl od Schwalbe bezproblémová funkce s NoTubes tmelem.
Nevíš, jak je na tom ten Ground control oproti NN ? Je rychlejší ? A jak jsou na tom se šířkou ? O kolik může být Spešlácká 2.1 užší než Schwalbe 2.25 ?
Musím koupit něco na zadní kolo do zásoby pro případ, že by se odporoučel X-K.
Nevím, od Schwalbe jsem vždycky jezdil jen RoR a RaR a proti nim o třídu líp drží a na předku rozdíl rychlosti nepoznám. Šířkou jsou celkem poctivý, mám pocit 54–55mm to bylo.
Nevegal/SMALL BLOCK EIGHT PRO?
obě dvě gumy jsou co se týče valivého odporu úplně mimo a taky váha :(
SB8 2,1 520g
RaR 2,1 515g
nevegal 610g
NN 580
A nevegal je narozdíl od NN čitelný plášť. SB8 mám na dirtovém kole a pomalý plášť to není. RaR jsem nejezdil. Mě přijde, že se tady ty švalbe zbytečně přeceňuji. Už jsem od nich měl hodně plášťů MM,BB,WW,NN,FA,RoR(zapůjčen HD) a každý z nich se dá bez problémů nahradit pláštěm od jiného výrobce.
nevegal dopredu ani za zlate tele… To uz spis Blue Groove (jestli ho jeste delaj)
co je vtipne? to ze celkovo su drahe je ina vec ale aj v porovnani s konkurenciou (michellin, hutchinson a pod.) je to +/- to iste.
To me u Schwalbe taky hodne vadi, velmi slabe boky a s tim spojene proriznuti boku. A nez kupovat snake skin edici, tak sem dneska koupil Ikon od Maxxisu, tak uvidime.
osobne budu letos zkouset NN / RoR SS :)
Jaký je rozdíl v plášti když prodejce píše že je v origo krabici určen pro aftermarket, ne OEM produkt?
Rozdíl je v tom, že je v krabici :-)
Oem je vyraben pro firmy ktere je prodavaji ns celym kolem. Kupoval jsem oem plaste Schwalbe z Cube kola a vedle napisu byl navulkanizovanej znak Cube. Normalni krabicove verze jsou pro normalni prodej, oem je soucasti vetsiho celku (oem plate sundali a prodavaji protoze je necim nahradili), vetsinou s necim specifickym.
Imho Nic je záběrová guma do sraček, Ron zas bývá vyzdvihován na předek. Mlok někde popisoval, že v některých podmínkách může být NN vepředu horší než Ralph…
U Schwalbe to už teď i sami mají takhle hodnocené:
RaR:
NN:
A to je přesně ono, tedy tvrdý povrch, kde se NN nemá kam zakousnout, tam je RaR lepší.
tomu verim, jeste markantnejsi to bude na asfaltu. Jenze na tvrdem podkladu maji pro me obe gumy dost prilnavosti, a kdyz se vjede do bordelu, tak tam teprve ocenim ten NN :) a vetsi drapaky uz nechcu, to bych neutlacil…
jinak RoR se ted dost zmenil, ma jine figury a celkove trochu pozmeneny navrh, a zatimco predtim se hodil spis na predek (a dozadu RaR), tak ted je vhodny na obe kola. Podle me je to takovy prechod mezi RaR a NN, coz by se mi na zadek libilo, RaR je sice fajn, ale rychle se sjede a pak v bordelu spatne zabira…
Pokud ti na RaR vadí, že se rychle sjede, tak RoR není řešení…
ale diky vyssim figuram bude zabirat trochu delsi dobu ne? RaR zabira jaks taks dobre jen kdyz je novy, jelikoz RoR zabira lip, mel by tedy lip zabirat i stejne sjety, a o to jde…
Většinou větší vliv na sjíždění má hustota vzorku, tedy méně figur se sjede rychleji i když jsou o něco vyšší.
A co se týká záběru s více sjetým vzorkem, tak to moc fungovat nebude. U všech Schwalbe platí, že jak se sjede vrchní měkčí směs, že s vlastnosti o hodně zhorší.
A té je tam podobně, ať je vzorek vysoký jak chce.
Na měkkém kde se vzorek kousne to trošku pomoct tedy může i když se sjede vrchní směs.
no nejvíc mi vadí prokluzování zadní gumy právě na měkém (bahno, změklá hlína, mech apod.), na kořenech, na listí, štěrku… prostě klasika kde to moc nedrží. Otázka co tam právě pomůže víc, jestli hustý vzorek RaR, nebo vyšší figury RoRu, přestože se asi bude trochu rychleji sjíždět… NN je sice supr, ale přijde mi že drží pro mě trochu zbytečně moc, a že tím pádem vozím zbytečně pomalý drapák.
RoR je na vyhození podstatně dřív než RaR. Zkusil jsem RoR dát na zadek jednou a pro mě to je vyloženě zbytečný plášť, resp. nemám prachy na to, abych ho vozil na zadním kole :)
To jsi zkoušel ten starší vzorek nebo ten nový? Případně jestli je u nich nejaký rozdíl v životnosti. Docela rád bych vyměnil NN za něco jezdivějšího, ale RaR už mi příjde takový málo univerzální. Navíc rád bych něco trošku odolnějšího. Ale stejně jak tak koukám na ten RoR, tak 27,5×2,25 SS skladem není a ty ceny sou taky pěkný :) Snad se dočkám Maxxisu Ardent Race…
Ten starší typ jsem měl, úplně jsem zapomněl že existuje nový :).
vozim RoRo (stary vzorek) a vzadu RaRa… Drzi to docela dobre, jede to taky dobre…
NOvy vzorek RoRo uz udajne nedrzi tolik, ale zas asi vic vydrzi…
taky bych se zeptal jestli jsi měl nový RoR, nebo starý. Ten starý je jasný, ten bych si na zadek nedal :) ale nový vypadá (a i to tu někdo psal jako zkušenost) že víc vydrží a že se vzadu ani tak moc nemačká, takže je vhodnější na zadek. Ale že i trochu míň drží (není už tak fajn na předek).
Právě o tolik vyšší nejsou a je jich o dost míň… Co jsem je vozil na zadku, tak mi přišly výdrží míň než RaR, ale ne až o moc, tipnul bych tak 15%.
Osobně mám zkušenost s Ror na přední a Rar na zadní 29. Na podzim jsem vyrazil a na jemném blátíčku mě nepodržel Ror a švihl jsem sebou v rychlosti okolo 35 km/h. Samozřejmě je to subjektivní pocit, ale myslím že za podobných podmínek jsem jezdil předloni s Ground controlem na obou a tam by se mě tohle určitě nestalo. Co se týče časů, tak i tam na srovnatelných úsecích jsem měl lepších výsledků s Ground Controlem (50 lesní cesty – single tracky, kořeny, atd. / 50 cyklostezky – asfalt, šotolinka apod.). Na ror to prostě člověk nemůže pokládat – je to o hubu. Vím, že těch co tuhle kombinaci můžou je hodně, ale při vyšších rychlostech (nad 30 km/h) člověk potřebuje jistotu – adrenalinu je i bez nich dostatek. :D
nj tak je otázka, jak by to bylo třeba s RaR, na ten si tu dost lidí na předku taky stěžovalo, že nepodržel :) mě loni vyškolil NN, ale to byla moje chyba, na asfaltu jsem vletěl v 50km/h do zatáčky a tam byl nafoukaný štěrk. Bolelo to hodně :D spíš mě ale zajímá jak se RoR bude chovat na zadku, jestli pojede líp jak NN, a jestli bude držet líp jak RaR. S RaRem nemám ani tak moc problém, ale jak se vjede do měkého, tak prostě hrabe… teď mám NN a to je úplně něco jiného. S novým RoRem ale moc zkušeností není…
Ground Control je ale taky plášť gripem o třídu výš, než RoR, to bych mu zase až tak nevyčítal… Zvlášť ta nová předělaná verze.
Nemáš porovnání toho Ground controlu s NN, jestli je rychlejší než NN ? Koukám po něčem na zadní kolo. Původně jsem měl vymyšleného Ardenta, ale verze s EXO protection je nyní v rozměru 2.25" nesehnatelná.