• Iam_Macek

    Zdravím, chci se poradit. Pořizuji nové brzdy a tito 3 kandidáti se mi dostali do finále. Jezdím převážně enduro,sjezd, klasické hory, ale i na silnici se někdy projedu :) Které z těchto brzd, jsou podle vás nejlepší a proč? Jelikož nemám s ani jednou zkušenost, tak bych od toho potřeboval co nejagresivnější záběr,„průměrně“ těžkou údržbu a aby páka nevadla. Od každé jsem slyšel plusy i mínusy, ale pro jistotu se zeptám ještě zde.

    • Iam_Macek  

      Dal jsem zde anketu, která se nějak nepřidala:D Jedná se o brzdy

      1. Shimano SAINT BR-M820(6.500kč)

      2.Magura MT7 HC (12.000kč)

      3.Magura MT5 Storm (5.000kč)

      • tomfree  

        Jezdím saint i maguru mt 7,maguru jen letošní sezonu,takže asi 4000km a jediné plus saintu je,že je levnější,jinak jak tu někdo psal,plastová magura má lepší dávkovatelnos­t,větší účinek, nevydává zvuky,když se zahřeje a je kompatibilní s Hope kotouči bez broušení.

        • Acanthophis  

          ono levnější je otázka… teď se třeba dali sehnat mt7 (2017 model) za hodně slušnou cenu u němců…(bral jsem týden zpátky, cca 8600 včetně kotoučů 203/180 a adaptérů)… takže tam pak už není ten rozdíl tak veliký (navíc člověk může vzít mt5, pokud nějak extra nechce hc3 páku a je zase naopak na ceně nižší)

          • goofy  

            Nějaký tip na eshop? ;-)

          • tomfree  

            Jenže ta reflexní žlutá barva ....... to je přece paráda :-)

            • wilda81  

              No mě by právě šla k rámu, ale nevím jestli chce i peněženka :)

              • tomfree  

                Čas ten otupí i ostrý břit. .....a tak dále, jak se to zpívá v té písničce,takže když nákupy rozdělíš do dílčích časových úseků,tak si toho ani nevšimne :-)

    • Pedro404  

      Magury jsou podle mě naprosto tragický brzdy. Páka komplet v plastu, zatuhávající pístky, prakticky nejdou vyladit aby neškrtaly, houbovej chod.

      • Iam_Macek  

        To si děláš prdel? Ta páka je plast? :D To nee :D

        • Pedro404  

          Kompletně, když to toho odvzdušňovací hadičku našroubuješ tak silně, jak seš zvyklej z normálních brzd, taks zabil celou páku.

          Saint je tak o tři úrovně kvality vejš.

          • Iam_Macek  

            Tak to rád slyším. Zatím mám právě největší zálusk na sainty

            • lazza  

              Se Saintama anebo levnějšíma Zee rozhodně chybu neuděláš. Za solidní peníze dostaneš lehce údržbovou a výkonnou brzdu. Akorát desky jsou palba, zejména chlazený sintry. Ale kdosi tu dával odkaz na Goldfreny, který jsou za půlku a údajně se srovnatelnou životností/účin­ností.

              • Pedro404  

                Desky bych neviděl tak černě, vony dost dlouho vydrží, aspoň teda mně.

                • Iam_Macek  

                  Jsou ty sintry stejně ostré jak organiky?

                  • Pedro404  

                    To ti líp řekne někdo jinej, já organiky nevozim už hrozně dlouho, páč rychle mizej.

                    • Iam_Macek  

                      Ale tak u sintrů zase mizí kotouč ne? :D Budou mi k saintům stačit tyhle? https://www.koloshop.cz/…-203mm-.html

                      • Pedro404  

                        To zas mizí, no, to je fakt:-/

                        Jestli ti nebudou stačit tydle kotouče, tak už nemáš moc za co dalšího vyměňovat:)

                      • krabica  

                        Ice-Tech neber, jdou hodně rychle do kopru i organikami… :-(

                        http://www.bike-forum.cz/…-ice-tech-ko

                      • Mr.Duck  

                        Taky bych to nevidel tak zle. Na XC mam Saint se sintry a k tomu „resin only“ kotouce (ne ze bych to doporucoval, ale byly tam..), a po, ac slabsi, sezone na kotoucich zadne seriozni opotrebeni nevidim. U IceTech na DH mi vydrzi tak sezonu, ale zas sezonu pocitam 100+ dni na DH takze pro nekoho kdo jezdi o vikendech po kopcich bych to videl na sto let cca.

                        • Atilla  

                          Taky mám na ice-tech nalítáno hromadu. Nesmíš brzdit jak kokot a vydrží.

                        • Rice  

                          Mam RT86/180mm s xt brzdama odhadem na něco mezi 1 – 2 tis. km a to i s organickejma destičkama. Na dh by se asi ice tech kotouč dal sjet za pár set km, na xc kde jsou hodně rovinky tipuju výdrž spíš k těm 2 tis. km. Měnim, když má tloušťku pod 1,5mm, takže reálně naměřený hodnoty 1,45 – 1,48mm. Ale když se koupěj do zásoby za cenu pod 800 Kč/180mm, tak se to dá zvládnout.

                          Když se brzdí víc agresivnějc, tak se asi kotouče opotřebujou malinko míň, než když se jen dlouho pozvolna dobržďuje, ale stejně na úbytek kotoučů bude mít víc vliv vejškovej profil a najetý km.

                          • Mr.Duck  

                            Tak vyskovy profil na to bude mit vliv asi nejvetsi. Nicmene na RT86 na DH mam kolem 200km vyskovych ted a zadni asi pujde s pristima deskama no.

      • Acanthophis  

        O houbovém chodu slyším poprvé (můžu kdyžtak nějaké info – klidně do SZ?) – co se týče páky, tak buď brát rovnou přepracovaný 2018 model, nebo připlatit za hc3 páku (komplet asi 2700,–)…

        Ale se sainty určitě chybu neuděláš, ty brzdy jsou prostě nesmrtelné…

      • DaD  

        Z carbotecture je tělo brzdy, páka samotná je ze slitiny a nebo u vyšších modelů z karbonu. Utahovací momenty nejsou u komponentů pro srandu králíkům a je potřeba je dodržovat. Vozím už několikáté Magury, pístky chodí parádně a na páce jsou tvrdší než nové XT. Pumpování a propadání brzdy neznají. Doladění kotouče je stejné jako u japonců, mezeru mají opravdu dostatečnou.

        Neházej všechny Magury do jednoho pytle. Pro mě osobně jsou to mnohem lepší brzdy než ty nové pokusy od Shimana. Shimano mám rád, ale jejich brzdy už mi na kolo určitě nepřijdou. Mám tedy zkušenosti pouze s XC brzdami. Sjezdové jsem nevozil.

        MT5 a MT7 se vyrábějí a vyráběli pouze v poslední inovované ředě a tak by tam mělo vše fungovat jak má.

        • Pedro404  

          To je zvláštní, my sme je měli letos na rental fleetu sjezďáků, kterej sme servisovali, takže cca 16 kousků používanejch v létě ve Whistleru každej den, a všichni kluci ze servisu je nenáviděli. Brzdnej účinek maj obří, ale co z toho, když všechno ostatní je hrozný.

          EDIT Jak tak koukám na tvoje kola – jezdils od nich nějaký čtyřpístky?

          • DaD  

            Jak jsem psal výše. Vozil jsem jen XC brzdy, čtyřpístky jsem nevozil. Tak možná bude problém právě tam. Co tam na nich odcházelo, že je mechoši nenáviděli?

            • Pedro404  

              Sem to pochopil tak, žes nejezdil sjezdový Shimana.

              Největší funkční problém byl, že pístky na jedný straně se permanentně vysouvaly míň a míň a nešlo s tim nic moc dělat, takže kotouč byl většinou tak šejdrem, že skoro hobloval hranu třmenu, a jak sem psal, prakticky nešly vyladit, aby neškrtaly.

              • DaD  

                Aha, tak tomu rozumím a dobře to znám. Přesně tohle totiž dělají i Guidy od Sramu, co máme na půjčovně na E-bikách. Tam je to tedy ještě lepší v tom, že třeba přední pravý vylézá dřív než levý a ty druhé naopak. To dát dohromady je něco příšerného. Podle mého tím ale budou trpět všechny čtyřpístky v menší či větší míře.

                • TJK  

                  u Hope to delalo taky… ale vymackat pistky, otrit a namazat, zamacknout a takhle 3× zopakovat a zase chodily jak vino… funkcne s nima nebyl ikdy problem.. ted mam 4 pist sram x0 trail a taky chodej kazdej jinak ale na brzdeni to vliv nema a nesktak zatim

                  • Iam_Macek  

                    Taky jsem to zažil, a ono to sice nemá vliv na brzdění, to je pravda, ale zpozoroval jsem že jedna destička je o půlku ojetá víc jak druhá. A tím se ti přece jen přiblíží datum výměny desek

                    • TJK  

                      jeste jsem nezazil brzdu ktera by se mi sjizdela rovnomerne.. vzdycky prvni umrou vnitrni desky…

        • Atilla  

          Co mám kamarády servisáky a zmíním se o maguře, tak se jím začnou ježit chlupy. Saint mám už cca 6–7let bez problémů

          • kesu  

            Maguru musíš umět. Dva plnící šrouby oba s okroužkem, našroubovat dole a pak nahoře. Nahoře nechat hladinu, dole vytáhnout bublinu z třmenu. Pak tlačit nahoru a zbavit se bublin cos tam dal. Přitom otáčet a poklepávat s třmenem. Nakonec tlačit nahoru. Pak hlavně pri odšroubovávání hadičky dole držet zmáčklou páku. Při pouštění páky dávat bacha na bublinu. Dolejt a je to.

            • goofy  

              Sakra… To je jak tančit polonahý kolem suché větve javoru o zimním slunovratu a do toho odříkat zaklínadla. To jsi mě moc nepotěšil. :-D

              • wilda81  

                Že tys je objednal! :D

                edit: dole vidím, že ne. No z toho popisu odvzdušnění mám ale stejný dojem. Aneb proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě.

    • Iam_Macek  

      Nakonec objednávám sainty jen páky a třmeny, a k tomu hadičky Goodridge :)

    • kesu  

      Já třeba už druhou sezonu jezdím MT5 a Sainty mám na skříni. Magury:

      +Mají lepší chod (jdou zlehka), do ruky líp padnoucí páku, jsou lehčí a hlavně líp brzdí.

      +Rozhodně nemají problém se škrtáním jak tu někdo píše výše, jenom doma mám tři páry MT5 a žádný to nikdy nedělaly.

      +Plnit se musí dvěma plnícíma šroubama s okroužkama (nová verze plnících šroubů nebo upravit starý), několikery jsem naplnil bez problémů na první pokus. Než jsem na to přišel, tak jsem s tím bojoval půl sezony. Když se to naučíš, jde to líp než m820. Starý sainty byla radost plnit díky tomu otevřenýmu bazénu nahoře.

      +Pístky se musí tak jednou za troje destičky promazat, ale to Saint taky.

      +Na rozdíl od Saintu (Shiman obecně, vyzkoušeny Deore, SLX, LX, XT, Saint m810 i 820) se nezavzdušňují při dlouhém visení za přední kolo

      +Lepší odolnost proti přehřátí desek a ztrátě brzdnýho účinku (masivní třmeny)

      • oproti Shimanu mají plastovou páku a ten materiál je fakt odpad. Ale s ohledem na cenu MT5 je to fuk, když to strhneš tak koupíš nový.
      • brzdnej účinek je digitální a na dávkování si chce zvyknout a i potom je to nicmoc
      • při extrémní zátěži mění chod a páka tvrdne. Je to asi jako u Saintu, možná horší.

      Nejlepší komprosim jsou Hope V4. Saint mi strašně lezl krkem tvarem páky a pak to taky nijak zázračně nebrzdilo. S Magurama jsem spokojenej, fakt brzdí. Pro úplnost dodám, že vážím cca 95 kg a doma máme jak Sainty, V4 tak MT5 a všechno jsem vozil.

      • goofy  

        Jako Magury tuším vycházejí co se týče max výkonu o fous líp, ale Sainty mají dlouhodobě v testech výborný brzdný výkon. Tak nevím, jestli nejsi krapánek rozmlsaný. :-)

        Jinak sám teď po Magurách tak lehce pokukuji, ale ten šamanský servis mě trošku děsí. Shimana si vždycky ovzdušním na koleni stříkačkami.

      • Iam_Macek  

        Tak já nevím, každý podporuje něco jiného :/ Jako řekl bych, že je to hodně o zvyku, a co jsem slyšel o hope, tak nic moc teda :/ Každopádně přecházím ze sramů RSC, tak to poznám rozdíl snad u každé brzdy. A je zase pravda, že MT7 se mi líbí víc vzhledově, ale zase mám kámoše co mi říkali, že lepší brzdy než RSC nevozili, a pro mě je to třeba fakt odpad jo.. Já myslím, že je to o zvyku toho člověka, a nejlepší by pro mě asi bylo, si to jet vyzkoušet někam na prodejnu, jenže kdo to dneska nabízí žejo..

        • goofy  

          Spíš tady napiš, co ti na těch Sramech nevyhovuje. ;-)

          • Iam_Macek  

            Dobrá. Nelíbil se mi vzhled páky, a dost tuhé manipulování s kolečkem k posunování páky.. Ale krom těchto zanedbatelných maličkostí, mi ty brzdy přišly tak, že pokaždé ten „bod záběru“ byl někde uplně jinde. Jasně, byly to moje první „quad piston“ brzdy, a první pocit byl super. Pak ale přišlo zatížení těch brzdy, a došlo na první odvzdušnění. Kolo jsem dával do servisu jen s prasklou vidlicí, ale tohle byla taková věda, že se to bez bublin prostě nedalo. Takže mi to v servisu za bůra udělali, a jezdil jsem vesele dál. Dokud jsem to nemusel odvzdušňovat, vše bylo cajk, jenže jak jsem zmiňoval ten bod posunutí, tak to byl největší problém, prostě nad kopcem páka v klidu, teď jedu dolů, a ke konci (jasně, bylo to přehřáté) ta páka prostě tvrdší, než jsem byl zvyklý, na druhé kolo zase dole měkla. Ty brzdy mi nepřišly stabilní. No a trklo mě všechno tehdy, když jsem si půjčil kolo v Leogangu a na něm byly brzdy, co vypadaly tak na 1500kč za pár. Nesoudím podle ceny, ale ta páka se třmenem měli prostě jednoduchý vzhled. A ty brzdy fakt brzdily!! Takovou blokaci kola v cca 40km/h jsem ještě neviděl!! Nemohl jsem těm brzdám nic vytknout, dokud jsem kolo nevrátil, a nezjistil, že jeden kus té brzdy stojí cca 400 euro. Pak jsem se s borcem v půjčovně bavil, a doporučil mi vyměnit ty sramy za magury/sainty. Že tyhle dvě se tamtěm brzdám můžou přiblížit. Tak to chci zkusit :)

            • wilda81  

              Jak se dávkují ty trickstuffy? Je nástup postupný nebo má jen dva módy: brzdí/nebrzdí?

              • Iam_Macek  

                Neee, jdou uplně krásně plynule. Na druhou stranu nedoporučuji se leknout :D Jak říkám, přední jsem zablokoval cca ve 40km/h a to jsem za tu páku rozhodně nezabral vší silou. Ty brzdy mají neskutečnou sílu, a taky si na ně rychle zvykneš, protože ať jsou přehřáté nebo ne, furt páka zabírá na stejném bodu, a netvrdne.Po 3 dnech ježdění na nich jsem si doma připadal jak kdyby mi někdo z mojich brzdy vypustil olej.

    • Tulipanek  

      Mam brzdy Zee a nestezuju si :)))) je to takova ,,levnejsi" alternativa Saintu

      • Iam_Macek  

        Co je na nich jiného?

        • Pedro404  

          Třmen stejnej, páka neumí štelování vzdálenosti páky bez imbusu a štelování volnýho chodu.

        • Tulipanek  

          neni tam sroub kterej by se dal nejak stelovat pro nastaveni free stroke, nicmene freestroke to dle popisu ma. a jestw chybi vnejsi kolecko pro nastaveni vzdalenosti packy od gripu, nicmene s inbusem se to da zvladnout. ani jedno mi z toho nejak nechybi a brzdi to fajn. byl to upgrade z tovarnich deore br m615. :)

    • suslos  

      Kdybych to shrnul, bude nějaké jednoznačné doporučení? :-D Jsem zrovna před aktuální koupí brzd na enduro a ve finálním výběru mám Zee/Saint nebo Hope tech3 E4/V4 → co by jste doporučili?

      @kesu: asi nemáš porovnání jaký je rozdíl v síle/projevu mezi E4 a V4? A rozdíl mezi Saint a V4?

      Asi bych rád zkusil Hope, ale kdyby mi někdo řekl, že jsou Sainty výrazně lepší, tak vezmu ty.

      Poslední varianta je novej Code RSC, který vychází dobře v testech teď – ale jsou na trhu čerstvě.

      O ničem jiném neuvažuji, z důvodů spolehlivosti/ser­visovatelnosti a ceny.

      Díky za jakékoliv popíchnutí a nasměrování správným směrem!

      • Breakpain  

        Osobně bych volil asi Hope V4,

        Sram / Avid fungují, ale nikdy né tak jak bych chtěl

        Sainty co mám teď jsou mnohem lepší, ale i ty mají své mouchy

        Hope jsem nezkoušel, ale vidím v tom „záchranu“ … ale je to prozatím na teoretické rovině.

      • kudlanka32  

        sainty a hopy jsou diametralne odlisny brzdy, ackoliv maji v testech ciselne blizke brzdne momenty – tak se lisi charakteristikou, kvuli mechanickymu posilovaci v pace shiman. Nekteri si stezuji ze jsou malo citlive, ale je to blbost, protoze staci jemne regulovat pritlak na pace jednim prstem. U hope mi prijde ze musis za tu paku fakt vzit celkem silou, takze asi panikarici trubka co nema cit v rukach si muze pribrzdit na mokrych korenech a sutrech, ale neni duvod proc by to neslo s shimanem.

        Se saint/zee ubrzdis v leogangu sjezd jednim prstem, u hope o tom vazne pochybuju.

        Na druhou stranu hope mi prisly lepe zpracovane, udrzba zadna…coz u shiman je vlastne taky. Sice nemaji nahradni dily, ale zatim jsem je nepotreboval. Pokud neresis cenu, vahu a nakup dilu sel ale preferujes brzdny ucinek tak bych jednoznacne do Zee/Saint. Pokud jsi hnidopich a resis ze dokazes napumpovat brzdu pri zbesilym mackani 3×/sec. tak si kup neco jinyho :-D

        • suslos  

          Hnidopich nehnidopich… nerad bych dal 7k za něco co není „ono“ – na pumpujících XTčkách jsem jel (ne nemačkal jsem je 3× za s a stejně se občas brzda zbláznila) a na enduru by mě to sralo, na xc kole bych si na to asi zvykl.

          Sedí mi páka Shiman, měl jsem deorka, teď mám xt 785, z páky jsem prostě „unešen“

          A navíc Breakpain psal, že mu právě pumpují Sainty, proto se ptám.

          Díky za info ohledně Hopu, dobrý vědět. Modulace se mi líbí mnohem více na Guidech RSC co mám teď na HT, než na těch XTčkách, v tomhle by mě hope asi bavil.

          Design je věc druhá, tam bych bral hope všema 10ti, ale snažím se na to tolik nepřihlížet a naopak vybrat tak aby to bylo na 100%

          Uvidíme jestli napíše ještě někdo něco, každopádně díky moc!

          • Breakpain  

            Dle aktualni reklamace nezjistena zavada, Sainty mi udajne funguji jak maji…

            Hele, ja Ti je prodam a otestuju na sobe Hope V4, co ty nato :p? At nemusis riskovat s tema Hope :D

            • suslos  

              Cena? :-D

              Snažím se jen zjistit co by bylo lepší a to vybrat prostě no.. Rozdíly E4 a V4 netuší někdo? (myslím ty reálné, to že mají jiné třmeny,destičky… vím, ale spíš jestli je ten rozdíl tak velký?)

              Cenu Code RSC jsem si ještě nezjišťoval.

              • kubad  

                Rozdíl velký V4 je silnější nemusíš tak brát za paku a ma v ceně opletenou hadicí.

                Jinak i ty E4 dobrý jen proti Snímání víc zabrat, ale pořád stačí lehce nic dramatického

              • Breakpain  

                Hodim to jeste na kolo, jestli se s tim nenaucim zit…

                Puvodne jsem to myslel jako vtip, ale muzu Ti tak za 14 dni napsat, pokud to nevydrzim ;)…

        • vojtechposmourny  

          Onehdá jsem v nějakém teszu brzd, kde byly i Hope E4 četl, že jsou super, ale je potřeba posilovat prsty, aby odevzdaly plný výkon :-)

    • Booker  

      Čau, čím mažete pístky? Díky

      • Iam_Macek  

        Taky by mě to zajímalo, a hlavně jak. Jestli je vytahujete?

      • kesu  
        1. sundám třmen
        2. vyndám desky
        3. očistím vnitřek od prachu z destiček
        4. opatrně nechám povyjet desky ven a znovu očistím
        5. namažu většinou minerálním olejem, kterým to plním
        6. pístky rozhýbu proti sobě a páce
        7. očitsím od oleje a smontuju zpět
      • goofy  

        Už se to tu řešilo, že mazat pístky je číčovina. Max očistit a dobré.

        • Iam_Macek  

          Jeste me zajima, kdo tu odvzdusnujete shimana, jak to delate s free strokem? Má to vliv pouze na páku nebo i na okruh oleje? Vsude pisou ze se to ma zasroubovat, coz mi prijde jako kravina.. Prece kdyz to vysroubuju, tak se tam dostane vic oleje.A pokud to vubec na olej napojene neni, tak je pak poloha jedno ne?

          • goofy  

            No taky jsem zatím odvzdušňoval se zašroubovaným, ale pak jsem četl nějaký manuál, kde bylo naopak, že vyšroubovat. Že ten free stroke pak pomáhá zkrátit krok. Příště asi zkusím s napůl vyšroubovaným, co to udělá. :-)

        • kudlanka32  

          Při výměně destiček je dobre ty pistky ocistit kartackem na zuby pred zatlacenim do trmenu, prijde mi ze pak netrpi asymetrii.

          jinak sem ted dodelal brzdy na Firebirda a tam mam kombinaci pak Saint a ZEE trmenu a funguje to normalne. Zadny pumpovaci překvapení, jeste uvidim az to zajedu. Pri plneni z toho docela dlouho lezou bubliny, tak snad tam zadny nemam.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse