• Divadbike

    Ahoj bikeři, chci se zeptat na osobní zkušenosti s brzdami Magura MT7 či MT5.

    Mám Guidy RS předtím Shimano Zee, ty Guidy mi nevyhovují, přijde mi že brzdí poměrně líně :/

    Potřebuji aby brzdy byli agresivní a co jsem četl různě tak ty Magury by to měli splňovat (čtení recenzí v časopisech atd.)

    Má někdo osobní zkušenosti a srovnání oproti Guidům, Zeečkám či Saint?

    MT7 je za dvojnásobnou cenu, co sem četl tak brzdový účinek by měl být stejný, jen není potřeba nářadí na štelování chodu páčky a koločko navíc k nastevení momentu kdy se desky dotknou kotouče..

    dík za info

    0 0
    • Vyvy86  

      Ahoj, rád bych obnovil tohle téma koupil už sis nejaký z těhdle brzd ? nebo někdo jiný rozhoduji se taky nad novýma brzdama místo stávajících shimano xt m 8000 díky za každý typ

      0 0
    • Vyvy86  

      Když už něco tak bych určitě rád zkusil 4 pístky Magury se mi libí jen se bojím poruchovosti oproti Shimanu popřípadě Sramu

      0 0
      • Tehu  

        Myslím že není to dávno je tu chválil Logomann.

        0 0
      • tomfree  

        Mám Maguru MT trail,letošní sezonu jeté bez problémů,jsou lepší než cokoli co jsem zkoušel,takže za mě dobrá volba.

        0 0
        • Baba-Ji  

          Mel jsem kdysi Sainty, ted mam Magury MT5/MT4 a zavzdusnovani Magur je teda castejsi, oproti Saintum. Samotne odvzdusnovani mne u Magur prijde neohrabane, jak z praveku. U Shimana behem odvzdusnovani nedoslo k unikum brzdovky, pokud clovek nechtel. U Magur mas brzdovy trmen zakydany vzdycky.

          Za mne hodnoceni:

          Magury – pokud chces nizku vahu, dobry brzdny ucinek, nevadi ti docela dost a relativne casta (spinave) prace s udrzovanim brzd v dobre kondici

          Shimano – vaha nic moc, brzdny ucinek dobry, udrzba skoro zadna(cim jsou brzdy starsi, tim ji chcou casteji), desticky k dostani na kazdem rohu

          …jeste k te udrzbe – u novych MT brzd jsem s cetnosti potreby servisu na tom stejne, jako jsem byl se Saintama po 5 letech provozu (jejichz udrzba spocivala jen v odvzdusnovani, zpocatku ledva jednou za sezonu, po tech peti letech tak 2–3× pri obcasnem zavodnim pouziti )

          0 0
          • Pavel5347  

            Nejlepší je Shimano páčka(XT) a magura třmen(mt7)

            0 0
            • Sulka  

              Nejlepsi napln do kombinace shimano/magura?

              0 0
              • adam320  

                Do obou patri to mineralni olej, takze to

                0 0
                • Sulka  

                  Mineralni olej od shimana mam. Asi ho i pouziju. Jen me zajima jestli neprinese lepsi funkci olej od jineho vyrobce. Predevsim co se tyka prehrivani. Trmen MT5, paka XT.

                  0 0
                  • adam320  

                    Uz jsi nekdy uvaril olej v brzdach?

                    Varny bod shimano oleje je vyssi nez oleje royal blood od magury. Takze tam dej shimano

                    1 0
              • kubad  

                Podle páky :)

                0 0
    • DaD  

      Za mě také Magury. Jsou to velmi dobré brzdy.

      0 0
    • Vyvy86  

      Je velký rozdíl mezi mt7 a mt5 nebo to je opravdu jen v tom štelovacím šroubu?? Popřípadě jaké kotouče by jste k tomu doporučily

      0 0
      • Baba-Ji  

        kamos ma MT7, ja MT5 a nejaky zasadnejsi rozdil v brzdnem projevu jsme nezaznamenali, takze tezko rict

        0 0
    • Divadbike  

      koupil sem ty MT5 a dokoupil jednoprstovou HC páčku a Magura storm HC kotoučema a brzdí brutus. Oproti těm Guidám dost ostřeji, přesně co sem chtěl. Hlavně ten Třmen je skoro dvakrát větší než Guid třem :)

      Odvzdušnění je úplně easy, dělal sem že odšroubuji torx šroub na páčce a jen to tlakuji přes stříkačku a paráda.

      0 0
      • Baba-Ji  

        Jestli jsi jen povolil šroub na páčce a namontoval tam sříkačku tak věř, že jsi víceméně prd odvzdušnil

        0 0
      • Acanthophis  

        MT5 a HC páčka je kompatibilní? :) já jen, že výrobce uvádí pouze MT7… jestli jo, tak jsem asi na příští sezónu není co řešit…

        0 0
    • Divadbike  

      Slo o serizeni chodu aby packa nemala „spozdeni“ a zabirala na dotek. Jinak to privezli od odvzdusnene uz tak po zkraceni bowdenu to nebylo treba, byt jednu sem udelal i ze sem strikacku napojil na trem a protahl to a druhou sem udelal pouze z packy..:)

      HC packa je uz tusim na vsechny mt brzdy, koupil sem na bike24.com

      Rozdil je pouze u mt6 a mt7 HC packy kde maj to udelatko na stelovani vzdalenosti manualne.

      0 0
    • Baba-Ji  

      Můžete mně někdo poradit nějaké fígle, jak odvzdušnit MT brzdy?

      Za boha se mně nedaří solidně Magury odvzdušnit.

      Zkoušel jsem jen přes páku (jen mačkáním páky s nasazenou stříkačkou, teď jsem zkoušel je i tlakovat tam a zpět).

      Zkoušel jsem s dvěma stříkačkama zároveň (na páce a na třmenu), protlačovat to tam a zpět, klepatpo hadicích, po třemnu (demontovaný z rámu)

      … a stejně to hovno brzdí a chová se to zavzdušněně, resp. ne adekvátně k takovému mrdání se s odvzdušňováním

      Zatím jsem rozhodnutý pro výměnu za nějaké čtyřpístkové Shimana, pokud nenajdu nějaký efektivní způsob odvzdušňování/ser­visu.

      0 0
      • Martinc5  

        Videonávod přímo od Magury

        https://youtu.be/bpstjYqLehI

        0 0
        • Baba-Ji  

          U Shimana mne to takoveto odvzdusnovani fungovalo krasne. U Magury ne, mozna kdybych to zkousel cely den. Proste i kdyz odvzdusnuju jako v tom video navodu, tak ten vysledek neodpovida vynalozene praci, natoz 100% odvzdusnene brzde s ostrym brzdnym ucinkem, ktery MT5/7, kdyz fungujou, maji.

          0 0
          • mirorek2  

            Nedávno mi říkal kamarád že se sral s MT5 co má na kole jeho syn. Vyřešeno novým třmenem a pákou. Odvzdušňovali to tak dlouho, až jim prdlo těsnění v páce, zbytek už jsem raději neposlouchal, vzhledem k tomu, že můj mladý je má na kole taky:-)))

            Vše dělali správně, třmen dole, páka nahoře, sundané z kola atd. Chovalo se to jako u tebe, měkké a zavzdušněné.

            Takže tak

            0 0
      • kesu  

        dvě dekády ježdění magury:

        1. alfa a omega je mít dva plnící šrouby oba s okroužkem
        2. uvolni pásky tak, aby pokud možno mezi třmenem (dole) a pákou (nahoře) byl sklon pouze nahoru bez „vln“
        3. našroubuj horní plnící šroub do páky s kraťounkou hadičkou a hned na to stříkačku, pouze spodní část – prázdnou. Když dáš extra krátkou hadičku, nepotřebuješ ani pomoc druhýho člověka, bude to držet samotný. Jo páku do vodorovný polohy.
        4. vyšroubuj šroub z třmenu a rychle našroubuj plnící šroub s hadičkou a téměř plnou stříkačkou. Ihned po našroubování mírně vytáhni bublinku z třmenu (tu jsi tam dostal tím našroubováním). Snaž se, ať nezůstane v hadici.
        5. protlač celou stříkačku do horní stříkačky a sleduj bubliny.
        6. mačkáním páky (do třmenu předtím dej záslepku) přepumpuj opět obsah horní stříkačky do spodní. Dej bacha, ať ti tam nevleze bublinka
        7. znovu vytlač obsah stříkačky nahoru, tentokráte ale otáčej a klepej třmenem tak, aby nezůstala bublinka v nějakým „schovaným“ nejvyšším místě třmenu.
        8. pokud nešla bublinka nahoru, tak ok. Pokud jo, tak znovu a trošku ještě klepej s hadicí.
        9. nech vrchní střákačku pořád plnou!
        10. zmáčkni páku na doraz k řídítkům (tohle je důležitý) a nech ji zmáčklou (přivaž drátem, pokud jsi sám)
        11. vyšroubuj spodní plnící šroub a nahraď záslepkovým
        12. vyzkoušej chod se záslepkou (plastová je měkká, takže je to mírně horší než pak s kotoučem. Musí být ale patrný bod záběru a v žádným případě nesmí jít páka k řídítkům)
        13. teď teprve vyšroubuj horní plnící stříkačku a dej bacha, ať je tam pořád hladina i za cenu toho, že pár kapek spadne na zem. Případně před zavřením dolej.
        14. našroubuj nahoru záslepku a dej si sakra bacha, ať to nestrhneš
        15. odmasti, dej kotouč a vyzkoušej

        Dá se ještě udělat to, že před odšroubováním vrchní stříkačky dáš desky a necháš písty mačkáním najet ke kotouči a pak teprve odšroubuješ stříkačku. Vystavuješ se ale riziku, že pokud byly desky sjetý, už tam pak nedostaneš nový a budeš muset odlejt. MT5 mají poměrně malou expanzku.

        Máme doma 3 páry MT5 a po neuvěřitelnejch lapáliích z první sadou už další plním na první pokus. Ale bez těch plnících šroubů (dvou kusů) jsi naprosto v háji.

        0 0
        • Baba-Ji  

          Ještě než jsem do tohohle vlákna napsal svůj první post-dotaz, chtěl jsem ty brzdy házet z okna. Ale řek jsem si, dám jim ještě šanci a zkusím jim dát „ten správný“ servis.

          Teď, když jsem si přečet tvůj příspěvek, zůstala jen chuť házet všechno z okna…

          :p

          …a objednat nové čtyřpístkové Shimana, které jsou sice těžší, ale o to bezstarostnější

          0 0
          • kesu  

            Nedělej to, měli jsme doma jak m810 tak 820. Já je vyměnil za MT5 a žena za V4.

            Takhle to zní strašně, ale v reálu je to stejný jako u Saintu. Poslední Shimana, který se plnily dobře byly m810.

            Zkus to podle toho co jsem napsal, až budeš plnit třetí pár, bude to na 5 minut…

            MT5 jsou super brzdy..

            0 0
            • Divadbike  

              Souhlasím, poprvý to nešlo úplně hladce ale dělal sem to u svých mt5 podle magura návody a brzdí bomba, kámoš má Hope tech4 a je to stejna kotva možná i lepší (dávám race desky dopředu nebo také křížem race/performance).

              Doporucim ještě až protlacis kapalinu od třmenu skrz páku a zopakuješ parkrat (vytlačíme bublinky), tak vytáhni hadičku ze třmenu, zašroubuj sroubek, mezi deštičky strc 2–3 vizitky, zmáčkni packu ať se vytlačí bubny. Pak dotlakuj kapalinu přes stříkačku, párkrát zapumpuj páčkou (už by to mělo ztvrdnout) vytáhni stříkačku (musí tam být ta dirka vyvrtana, viz návod na YouTube u Magury, aby ti nevystrikla všude kapalina), zasroubuj šroubek na pacce a pak roztáhni destičky abys tam narval kotouč a máš to krásné tvrdý.

              Na druhý a třetí pokus to půjde samo a přijde ti to jak úplně easy věc.

              0 0
              • Baba-Ji  

                jak často odvzdušňuješ?

                …to je otázka i pro Kešua

                0 0
                • Divadbike  

                  Za rok ani jednou. Dělal jsem zatím pouze z důvodu když sem chtěl upravit chod páčky (přitvrdit) takže v ramci toho sem si to i odvzdusnil.

                  Jinak i po x jízdách v bikeparku atd sem neměl potřebu, brzdy byli stále jak sem potřeboval (nevadili, neměkli,, drželi jak sem od nich ocekaval)

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    OK

                    Mne zmeknou behem nekolika jizd. Kamos je servisuje/odvzdus­nuje cca co 5 vyjizdek, tj treba kazdy mesic, aby mely slusny chod a chovani. On to povazuje za normalni. Ja ne, proto se ptam.

                    0 0
                    • Divadbike  

                      Tak je možný že třeba někde v uchycení hadičky může být problém, nebo pokud ti jde páčko příliš blízko vtipům tak si nastav větší vzdálenost ty packy. To sem měl ze začátku že jedna láká mi přišla měla a bylo to tím že byla nastavena moc blízko riditkum.

                      Jinak každý měsíc si myslím že to je zbytečný, pokud jezdíš vyloženě závody třeba bo tak. Pokud jí to baví tak jako špatně na tom nic není určitě. Mě to drží fakt minimálně 3mesice tak jak potrebuji

                      0 0
                • kesu  

                  Hele nikdy, kašlu na to, vím, měl by se olej měnit ale znáš to…

                  Některý mám třetí sezonu a nic se nemění (na DH kole, takže to i trošku používám)

                  Jen teda to chce po dojetí každé druhé sady destiček trošku vypumpovat pístky a namazat, jinak pak choděj jak se jim zlíbí.

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    ještě mně napadá, kolo v autě převážím vzhůru nohama, možná i tohle je zdroj problémů se zavzdušňováním

                    0 0
                    • Divadbike  

                      Nemyslím si, jakmile převrátis a párkrát zapracuješ vše by se mělo vratit do normalu

                      0 0
                    • kesu  

                      To ne, Shimana se zavzdušňovaly až po několika měsících visení. Magury vůbec.

                      0 0
        • woblacek  

          Chtěl bych se zeptat, jaké „plnící šrouby“ používáš? Mám nově Magury MT7 a po prvním odvzdušnění nejsem moc nadšenej z toho řešení strčit do páky na hulváta stříkačku… extra když je tam závit a dala by se našroubovat koncovka. Třmen je jasný k tomu tu plnící matici prodávají ale k páce ne. Nikde jsem žádnou takovou koncovku nenašel a vzhledem k tomu že to tělo je „plast“ tak tam nechci rvát něco čím bych zmršil závit.

          Díky

          0 0
          • kejda  

            Prodává se plnící a odvzdušňovací šroub asi za 50 Kč

            0 0
          • jeniiiik  

            Originál Magura odvzdušňovací sada… :) Koncovka netřeba.

            0 0
            • kejda  

              Tohle by taky stačit mělo, ne? Tenhle trn se závitem. Plus dvě stříkačky a hadička. Cenově do 130 Kč…

              https://www.spoke.cz/…ura-mt-a-hs/?…

              0 0
              • Šéňa1  

                Ten odvzdušňovací šroub do expanzky by mě taky zajímal. Závit v expanzce má jiné stoupání než ve třmenu (kam pasuje ten tvůj z odkazu). Nějaké tipy? Vím akorát že Parktool má redukci v nějaké odvzdušnovací sadě.

                0 0
                • Šéňa1  

                  Nikdo nic?

                  0 0
                • kesu  

                  závit je stejnej. Je to tak u MT5, 6 i 7…

                  0 1
                  • Mr.Duck  

                    Je to chvile co jsem magury delaval ale pamatuju se ze teda u MT5 a MT7 byl v pace zavit jiny nez ve trmenu.

                    0 0
                    • kesu  

                      to se mi nechce verit jde tam stejnej plnici sroub uplne v pohode rukou jak do trmenu tak do paky. Ted sem tak plnil novy mt7 2 pary a vse funguje. Srouby original magura, nic strzenyho neni a ze sem tech brzd uz naplnil

                      0 0
                  • Šéňa1  

                    Mr.Duck má pravdu. Ve třmenu je M6×1, v páce M6×0.75 viz tutorial od Parktoolu a vlastní zkušenost. Někde výše postovaný adapter co se běžné prodává je pouze pro třmen. Většina odvzdušňovacích šroubů co jsem našel je M10×1 příp. M7×1.

                    0 0
                • adam320  

                  Nic tam nesroubuj, strc do toho strikacku s dirkou a protlac kapalinu ze spodu

                  2 0
                  • Ondrejst  

                    Presne tak. Rozbiehal som už niekoľko magúr a vždy len striekačka – bez problému.

                    0 0
                • Petr L2  

                  Jj. V té sadě od Park Tool je redukce, co tam pasuje :-)

                  0 0
          • pp37  

            Ta strikacka neni v kontaktu se zavitem. Pod zavitem je konicky krcek, do ktereho ta strickacka dosedne. O zavit bych se bal spis pri dotahovani toho plniciho sroubu.

            1 0
          • Jáchym 1  

            Tohle je taky dobrý k vytažení schovaných bublinek.

            https://youtu.be/RtqwQB8wtYQ

            0 0
    • Ondrejst  

      Ja mám čerstvé MT7 odvzdušnoval som po skrátení hadíc a išlo to v pohode, páka zostala tvrdá. Poriadne som vypápil dosky a kotúč dolekopcom až poriadne smrdeli a brzdilo to super. Prvá jazda pohoda, pri druhej jazde predná stratila výkon a páčka akoby zavzdušnená, tak som len na páke odvzušnil a zas je to ok. Výkon by som si vedel predstaviť ešte o kúsok silnejší na nejaké trial hrátky, modulácia je lepšia ako som mal na guidách R na ktorých mi vadil neskorší nábeh na páke inak som bol s nimi spokojný.

      Inak nastavenie strmeňa aby nešúchal mi robilo neskutočné problémy, Máte na to nejaký fígeľ?

      0 0
      • kesu  

        Myslím, že podle tvého popisu to budeš muset odvzdušnit pořádně, viz můj příspěvek nahoře. Jinak se mi po pořádným naplnění žádný MT5 ani MT6 NIKDY nezavzdušnily a mám jich několik párů.

        Co trošku sleduju je zvětšující se vakl na páce na brzdách na sjezďáku (3 sezony), ale s ohledem na cenu (150euro/pár) neřeším.

        0 0
    • Ondrejst  

      Ešte ma napadlo že mám tie magury na kotúčoch Galfer, ktoré sú relatívne dosť dierované a pri tom možno mi chýba ten total stop efekt :(

      No akých kotúčoch ich vozíte?

      0 0
      • wladeq  

        Na styčné ploše vpodstatě nesejde, kór při takhle nízkých rychlostech

        0 0
    • Ondrejst  

      Bol som v tom, že vztyčná plocha je dôležitá.

      A výrobcovia sa hrajú s dobrým pomerom materiál,plocha,vá­ha,chladenie.

      Ale rád sa poučím.

      0 0
      • wladeq  

        Pak by stačilo třeba 4× zvětšit plochu desek a ze všech brzd by byly kotvy žejo, těch pár desítek gramů navíc by určitě za ten výkon každý ochotně vyměnil. I kdyby ta deska měla cenťák na cenťák, brzdí stejně

        Ale je mi jasné, že se tady setkám s tvrdým odporem ;-)

        0 0
    • Ondrejst  

      Prečo by si sa stretol s odporom, veď sme tu všetci rovnako strelený ;)

      Chodíme sem aby sme sa niečo dozvedeli, poučili, poprípade sa poučili z chýb druhých :)

      V príklade zväčšiť 4× dosky, s tým strmene, by zrejme nešlo len do desiatok gramov ale rapidne viac si myslím.

      Keď vravíš, že plocha nemá taký význam, tak keď sú v jednej brzde až 4 platničky môžem dať kludne 2 preč a som na to istom výkone? Sa mi to nejako nezdá.

      0 0
      • wladeq  

        Nikdy jsem brzdu se čtyřma deskama neviděl, ale nejspíš je to o tom, že má každý píst svou desku. Silná brzda generuje více tepla které se na větší desku lépe rozloží, a taky jde o výdrž té desky, větší plocha, víc materiálu, větší výdrž, která je potřeba opět kvůli většímu opotřebení u silnější brzdy

        Myslíš že by za ty desetiletí nikoho nenapadlo udělat desku třeba přes půl kotouče? Neříkám že to má nulový vliv, ale je naprosto zanedbatelný

        0 0
    • hovado_cz  

      Mam MT4 za léto sem vyzkoušel XT, Levely, Guidy. V podstě všechny bezdily skvěle jen každá brzda má trochu jinej projev a po laborování sem se rozhod, že Magury zatim necham – mají mě nejpříjemější rychlej nástup brždění (to vozim swiss stop sintry a icetech XT kotouče – kvuli centerlocku). Myslim že 5 a 7 by měly kotvit víc než dost :-)

      0 0
      • DaD  

        Také mám MT4 na trailovém kole a oproti Guidům vůbec nevadnou. Nástup brzd je příjemný a brzdí velmi dobře. Za mě rozhodně lepší než nová XTčka.

        0 0
        • kejda  

          Mám Guide RSC na enduru a že by vadly, silně pochybuji. Mám přes 100 kilo a preferuji jízdu dolů :). Výkon srovnatelný s Hope e4.

          0 0
          • DaD  

            Já pod sedmdesát! Po hodně technickém sjezdu v kamenech při minimální rychlosti na brzdách už toho měli plné brejle. Já ostatně potom také:( Nebyly tam ale origo desky a tak to možná bylo tím.

            0 0
          • Atilla  

            Ale vadnou a hodně. Jen to chce trochu kopec.

            0 0
            • kejda  

              Aha, tak Kopřivná nebo Kouty asi nebudou dost pořádný kopce. Uf, to se mi ulevilo, že to vadnutí asi nikdy nepoznám…

              0 0
              • Atilla  

                Tak i na českých brdkách je jde v pohodě utavit. Když si je Vacan polévá v létě vodou i na našich trailech a to fakt není brzdič(2. a 3. místo na Garbanzo DH). O tom, že se zavzdušňují asi nemá moc smysl mluvit… prostě brzda od Sramu

                0 0
                • kesu  

                  Brzdy Avid byly, jsou a vždycky budou šílenej odpad. To, že se náhodou jedna z mnoha povede, ještě nic neznamená. Což ale rozhodně není případ Guidů.

                  0 0
                • Breakpain  

                  A ty doporučuješ na DH jaké?

                  0 0
                  • Atilla  

                    Jezdím ke vší spokojenosti sainty. Mám i Zee, ale brzdí o něco méně.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      fakt Zeecka brzdi min, jo? Dyt je to uplne stejna brzda az na stelovatko vzdalenosti na pace, ne?

                      To bych spis veril, ze ten rozdil bude delat rozdil v povedenosti zpracovani jednotlivych kusu.

                      Ale treba se myslim, rad se necham poucit.

                      0 0
                • kejda  

                  Pevně věřím, že tak 75% uživatelům, běžným uživatelům, se to asi nestane. No a vy profíci, co poznáte každé prdnuti, ozývající se od kola případně jeden špunt na plášti nakřivo, holt si musíte koupit něco jiného. Tak to je.

                  1 0
                  • snas89  

                    :)

                    0 0
                  • Atilla  

                    Koukám, že máš hodně zkušeností…

                    0 0
                    • kejda  

                      Ani ne. Bavíme se o běžném ježdění, ne? Nebo jsme přeskočili do závodního? Jen abych věděl, jestli se ještě můžu zapojit :)

                      0 0
                      • Breakpain  

                        bavíme se s kolegou, předpokládám, o využití v BP a na DH lajnách… tedy jízda na čas směrem dolů po sjezdovce

                        0 0
                        • kejda  

                          No, moje první reakce byla na srovnání MT4 – poměrně obyčejná a dvoupístková brzda na trailovým kole, kdy ji DaD srovnal s Guidy – čtyřpístková brzda, (neřeším, jestli R, RSC, Ultimate) s výrokem, že Guidy vadnou. A potom se na to začalo nabalovat DH a FR a skončili jsme pomalu na sjezdu Skull…

                          Nepředpokládám, že DaD na trailovým biku se zdvihy třeba 130/130 drtí sjezdovku nebo černý lajny na čas. Tam by ty laciné Magury asi uvařil hned.

                          0 0
                    • kejda  

                      Ale jinak jsem prošel standardním vývojem:

                      XT – průměr

                      XTR 9020 – až moc ostrý, blbá dávkovatelnost

                      Hope e4 – super, krásné dávkování, akorát pořád šmatlaly plovoucí kotouče

                      Guide RSC – to samé co Hope, kotouče obyčejné Galfer, bez nežádoucích zvuků

                      0 0
                      • wladeq  

                        bezne jezdeni je neskutecne siroky pojem…bud ti ta brzda staci nebo ne

                        XT hruza

                        XTR nemel jsem

                        Od hope V2 davkovani je etalon mokre koreny poznas nejvic

                        Avid/sram jsem se uspesne vyhybal

                        zalezi na preferencich… a hlavne schopnostech

                        0 0
                      • suslos  

                        srovnávat guide RSC a hopy je trochu nešikovné… měl jsem oboje a je to jiný vesmír :-) (neřeším „absolutní“ stopping power. ale celkový projev a hlavně stále stejný chod…)

                        0 0
                        • kejda  

                          Tak každý máme jiný pohled na vesmír. Najel jsem na Hopech 7000 km a troufám si tvrdit, že Guidy jsou stejné. Můj pocit. Na Guidech mám skoro dvojku za 3 měsíce, tak můžu trochu porovnat. Samozřejmě u nového kola jsem chtěl zkusit jiné brzdy, kdyby byly RSC horší, koupím si znovu Hope. S penězi problém nemám. Ale ony nejsou horší…

                          0 0
                          • suslos  

                            z pohledu modulace jsou horší, to tak prostě je :-) 12min RZ v Koutech a chod páčky byl na konci jiný než na začátku (to jsem měl brzdy 3tí týden, takže zavzdušněné asi nebyly) to se mi s Hopy celou sezónu nestalo. Nicméně až budu kupovat nové brzdy ani jedny z nich to nebudou…

                            0 0
    • Sorrex  

      Mám prosbu k majiteľom MT5.

      Mám Magury MT5/MT4 na ebajku. Mal som mäkkú prednú brzdu (MT5) tak som ju nechal nastaviť v servise. Tam mi vymenuli platničky za nové (staré už boli dosť zodraté) a vymenili mi kvapalinu. Brzdy boli OK, ale po 1–2 dňoch úplne zmäkli. Pozeral som spodnú skrutku a bola na nej zdeformovaná a seknutá gumička. Ja si však nie som celkom istý či na tej skrutke gumička má vôbec byť.

      Na ebay ponúkajú náhradné skrutky aj s gumičkami (https://i.ebayimg.com/…8/s-l500.jpg), ale nikde inde som gumičky nevidel (napr. https://assets.probikeshop.fr/…66891197.jpg).

      Môžete mi prosím povedať či tam gumička original je alebo nie je. A prípadne akú by som tam mal použiť. Na schéme nič také nevidím (https://cdn.bike-discount.de/…_1803146.jpg).

      0 0
      • kesu  

        Nevím sice co znamená „skrutka“, ale na plnícím šroubu gumička být nemá. Na banju pak z každe strany být musí.

        0 0
        • Sorrex  

          skrutka = šroub, podobne ako čučoriedky = borůvky :)

          v každom prípade mi tvoja info pomohla, ďakujem

          0 0
    • Mr.Duck  

      Tak uz mam taky zkusenost s Magurou, a nez zacnu nadavat a plivat ohen, zkusim se zeptat na radu.

      Je to MT7 s HC3 pakou.

      Vymenil jsem zakaznikovi trmen, odvzdusnil, vsechno chodilo fajn ale zakaznik prisel za dva dny a paka sla na grip jak kdyby v ni nebylo ani trochu oleje. Tak jsem napodruhe tu brzdu protahl olejem nekolikrat, nikde zadne bubliny, paka tvrda, zkusim to projet a vsechno je ok. Klient si kolo vezme, a za tyden je zpet, ze pred jizdou porad vsechno dobry, sel to projet a paka jde na grip.

      Nikde neni zadny leak, co ctu ruzne zpusoby odvzdusneni, nevidim nic co bych vynechal, jen jak pise kesu, pri zavirani trmenu jsem nezatahl paku k riditku (pocitam ze proto, aby se system uzavrel a kapalina nevytekla ven) a misto toho ho uzavrel na hadicce nahore. Dokazu si predstavit, ze by to udelalo rozdil, ale ne takovy ze paka pujde na grip bez jakehokoliv brzdneho ucinku. Aspon u jakekoliv jine brzdy to neni problem, a jestli jsou opravdu tak citlive na to tak potes koste :)

      0 0
      • kubad  

        vítej ve světě Magura , buď tam vzduch zůstal, nebo je páka ko a přisává si, na tohle dojelo spousta Magur

        0 0
      • kesu  

        Hele zkus to jak jsem psal, hlavně tam nech až do konce tu horní stříkačku s otevřenou hladinou. To dej pryč až budou desky sestavený ke kotouči, třmen na místě a všechno ready. Pak teprve zavři vršek. Mám za to, že to má malou expanzku v páce a na ty 4 pístky je to celý nedoraz, takže stačí malinko bublinek a je po zábavě.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tak myslim ze se mi tak povedlo dostat par bublin z MC, no zkousel jsem tu brzdu s kolem na boku, na druhym, vzhuru nohama a vypada ze je to ok. Jen me desi to, ze to naposled bylo ok a prestalo to fungovat kdyz na tom zakaznik jel, tak bych si rad byl jisty ze se to nestane zas, no asi mi ted nezbyde nez to zkusit a doufat :)

          Diky moc!

          0 0
      • Willy Zanej  

        Mám k tomu ještě poznatek, že páka musí být nastavená na nejdelší vzdálenost od řídítek aby při pumpovani nazpět chodila po celé délce. A ještě po zatažení šroubu na třmenu je nutné párkrát zmáčknout páku s nasazenou stříkačkou aby se pořádně odvzdušnila

        0 0
    • Ondrejst  

      Niekedy stačí dať na páku striekačku ( s tou dierkou) s trochou oleja a urobiť podtlak, bublinka víde, zatlačiť naspäť. Zopakovať a potom podtlakom vísť až nad bublinku, olej si sám klesne a pri vybraní striekačky doplním ešte po kvapkách olej do páky aby pri zašróbovaní šróbu vytekal.

      Niekde to je aj na videu.

      Toto mi dosť pomohlo.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Diky za tip, pohral jsem si s tim s vasimi radami a vypada to ok, tak doufam ze to i opravdu je ok!

        0 0
    • Tehu  

      Jelikož jsem koupil dle recenzí Magura MT5, přeci jen doufám, že nenarazím na špatnej kus a zároveň že zas nebudu tak levej, že bych je nedokázal odvzdusnit, no uvidíme… :) Teď k nim potřebují kotouče, mám tři adepty, zkusit…

      Storm HC

      Shimano Ice-tech

      Galfer

      Doteď jsem jezdil Shimano 785 + IceTech a troufnou si říci, že až na pár výjimek OK.

      0 0
      • Ondrejst  

        Vpredu Storm, vzadu Galfer a spokojnosť. Brzdia super, hlavne ten storm ale tam mám tie ostrejšie platničky :) Bol aj vpredu Galfer ale jemný kontakt so synovým bikom ho dosť zdevastoval a nepodarilo sa mi ho tak presne pozohýbať späť. Ten Storm mi príde pevnejší.

        0 0
        • Tehu  

          Co znamená ostřejší destičky? Jsem si říkal že bych nacpal duo Galfer/Galfer, ale Galfer snad pro Maguru ani nedělá jiný než Standart, chtělo by to aspoň ty zelený 

          0 0
      • krabica  

        Ty budu muset zkusit. Jinak používám kotouče Galfer a bez problémů.

        0 0
      • Tehu  

        Race je oproti Performance s rychlejší ostřejším nástupem, když to řeknu blbě „směs na závody“ a performance má pomalejší nástup? Takovej turista mode?

        0 0
        • atty  

          Obráceně ne? – Race (závod, maximální účinnost), Performance (výkonostní, hobíci, turisti, běžnější použití).

          0 0
    • Jiří999  

      Ahoj,

      Nové jsem si koupit MT 5 jelikož mám krátké prsty tak se chci zeptat. Jde to nějak natlakovat tak aby mě to bralo hned nebo to mám ještě stále zavzdušněné? Brzdy brzdí když za to pořádně zmačknu tak páku dam až k řiditkum.

      Díky za rady.

      0 0
      • kubad  

        Špatně odvzdušněno. Jakou jinou odpověď čekáš?

        0 0
        • Jiří999  

          Třeba nějaký typ. Pravě dle videí sem odvzdušnoval 4× tam a zpět. Tak projedu to ještě víckrát díky.

          0 0
      • Willy Zanej  

        Jj špatně odvzdušněné. Chce to vědět jak na to. MT5 i MT7 mají krátký chod páky.

        0 0
        • Jiří999  

          Díky to sem nevěděl ani. Znovu to budu projíždět než to nebude Ok!

          0 0
    • Editioner  

      Zdar, prave jsem dostal MT7. Pri lehcim zmacknuti brzdy maji desky vůli a chodi kolo.Pri plnem zmacknuti ok.Je treba neco nastavit nebo je to vlastnost?Diky

      0 0
      • Baba-Ji  

        Jako že se při lehkém zmáčknutí bike rozejde… krokem? :D

        0 0
        • Editioner  

          Nn, desky nedrzi na klasicke pruzinince, ale na magnetu.Kdyz zmacknu jemne brzdu, tak se kolo hybe cca pul cm dopredu a dozadu jako kdyby byl volny kotouc. desky se hybou diky tomu, ze jsou na tom magnetu. pri silnem brzdeni uz je to ok. zjistoval jsem a prej je to normalni.

          0 0
        • Editioner  

          Nn, desky nedrzi na klasicke pruzinince, ale na magnetu.Kdyz zmacknu jemne brzdu, tak se kolo hybe cca pul cm dopredu a dozadu jako kdyby byl volny kotouc. desky se hybou diky tomu, ze jsou na tom magnetu. pri silnem brzdeni uz je to ok. zjistoval jsem a prej je to normalni.

          0 0
        • Editioner  

          Nn, desky nedrzi na klasicke pruzinince, ale na magnetu.Kdyz zmacknu jemne brzdu, tak se kolo hybe cca pul cm dopredu a dozadu jako kdyby byl volny kotouc. desky se hybou diky tomu, ze jsou na tom magnetu. pri silnem brzdeni uz je to ok. zjistoval jsem a prej je to normalni.

          0 0
        • Editioner  

          Nn, desky nedrzi na klasicke pruzinince, ale na magnetu.Kdyz zmacknu jemne brzdu, tak se kolo hybe cca pul cm dopredu a dozadu jako kdyby byl volny kotouc. desky se hybou diky tomu, ze jsou na tom magnetu. pri silnem brzdeni uz je to ok. zjistoval jsem a prej je to normalni.

          0 0
      • my_dudesty  

        Zvláštní, že při plném zmáčknutí je to ok. Já před pár dny právě takto zkoušel MT7 od kámoše a při stání na místě a zmáčknuté brzdě se desky znatelně hýbaly, takže na obvodu kola to udělalo 1–2cm. Bylo to divné, ale cestou z kopce moc často dozadu nejezdím, takže by mě to netrápilo ;)

        0 0
      • rasto  

        Tvůj popis na mě působí dojmem zavzdušněné brzdy. ani po 20 letech, kdy jsem opustil julii (od magury) se magury nepolepšily :-/

        0 0
        • rasto  

          ale díky maguře jsem se je naučil perfektně odvzdušňovat

          0 0
    • Tehu  

      Tak se mi povedlo dneska padnout na levou páku MT5ek :( Páka trochu ohla, ale hlavně nefunguje, páč uteče olej a netěsní ten pistek co do nej tlačí ten stavitelnéj šroubek. Co koupit, klasiku, nebo to jde nějak „potunit“? Celkově jsem byl dost spokojenej, jak s účinností tak projevem…

      0 0
      • kubad  

        jediné co jde koupit, je nová páka

        0 0
        • kesu  

          ne, uplne nejlepsi je na bikedoscountu koupit celej novej par. Soucet ceny hadice a desek avid se rovna skoro cely novy brzde mt5…

          0 0
          • Tehu  

            Nechápu, proč bych kupoval hadici s deskami Avid?

            0 0
            • kubad  

              chtěl napsat Magura

              prostě jediné co je jako díl je celá páka, ale ta je ofiko tak drahá že je lepší koupit celou brzdu

              0 0
        • mirorek2  

          A nebo dvě shimano páky :-)

          1 0
      • logoman  

        Kdyz by nahodou nekdo chtel tak po vymene magura pacek za shimano se mi tu jedna Ok MT5 paka vali.

        0 0
    • logoman  

      Cau, povedlo se mi vlastni nesikovnosti vytlacit jeden pistek ven, zatlacil jsme ho zpet, ale ted pres nej unika olej. Nejaky napad v cem by mohl byt problem?

      Novy trmen jsem nasel za 2k … To je skoro jak cela brzda.

      0 0
      • mirorek2  

        Napadá mě, že jsi skřípl těsnění. Stalo se mi to kdysi u nějakého asi avidu. Rozeber to a podívej se, nic tam asi nevymyslíš z venku

        0 0
      • Luen  

        Stalo se mi to samé, vytlačil jsem ho ven, porovnal těsnění šroubovákem a zkusil nasadit zpět. Nejdřív to šlo ztuha, stačilo pístek narovnat a párkrát pootočit a zajel dovnitř hladce. Pak už zbývalo modlit se a to se nakonec vyplatilo 

        0 0
        • logoman  

          A jak se ti to povedlo porovnat? Ja to zkousel jen tak prstem, ale ani jsem nenahmatal zadny tesneni.

          0 0
          • Luen  

            Prstem mi to nešlo, šroubovákem jsem v té díře šmejdil a tak nějak naslepo na co jsem narazil, to jsem zamáčknul. Asi štěstí. On ten tlak oleje to zřejmě vyltačil ven, tak jsem to ze zoufalství jen zkusil dát zpět co to půjde. Horší bylo tam dostat ten pístek, vůbec se mu nechtělo, nakonec jako kdyby si to sedlo a šel dovnitř úplně hladce

            0 0
    • palomjr  

      Zdravim, pokial niekto hlada technicku podporu k Magura MT5, MT7 nech sa pozrie aj na slovensku stranku www.magurabrake.sk, su z Bratislavy, maju tam okrem praktickych informacii aj vsetky nahradne diely ktore su dostupne od vyrobcu, staci im napisat.

      Co mam ja skusenosti tak Magury sa bezproblemovo odvzdusnuju, len treba mat original striekacku ktorej sosak pekne zapasuje do konickeho otvoru v packe, potom to ide ako po masle (s neoriginal striekackami tam moze byt „fuga“ , potom sa s tym clovek morduje a pise po forach ze ako to maju na prd vyriesene alebo spekuluje ze by tam nieco nasroboval co sa urcite neoplati, zavit je len na zaslepku odvzdusnovaka a strasne lahko sa strhne – zaslepka sa ma dotahovat 0,5 Nm). Mody olej Royal Blood ma nizsiu viskozitu ako Shimano olej a páčka ma menej „zákutí“, bublinky sa dobre „vytahuju“ von z packy jemnym podtlakom (za sucasneho tlacenia kvapaliny druhou rukou od spodu). Striekacka drzi v tom kónickom otvore dobre aj ked sa bike polohuje v stojane, netreba sa obavat ze by netesnila alebo vypadla.

      Vseobecne su Magura nedocenene brzdy, MT5 a MT7 maju nizsiu hmotnost nez dvojpiestikove Shimana, malokto si to uvedomuje = mozu ich v pohode vozit aj maratonci, budu mat vacsi pocit sucha a istoty :-)

      Vykon je fenomenalny ale hlavne davkovatelnost. U tak extremne silnej brzdy ako MT5 / MT7 clovek nikdy nema pocit ze by ten vykon vadil, ani na slizkom podklade, v zime na lade a podobne. Kontrola trakcie – modulacia je paradna.

      Co sa tyka rozdielov v prasiatku MT5 a MT7 tak samotna Magura pise:

      "

      Upon close inspection the MT5 has a noticably larger airspace between the rotor and the brake pads. The reason for this is a greater piston retraction space as a result of different contruction on the inside of the caliper. Overall this means that the MT5 is easier to set up without grinding and has a bitepoint that feels less direct than the MT7.

      With a higher transmission ratio, the MT7 offers overall more braking power und a more direct braking sensation. The bite point however feels slightly softer that the MT5.

      "

      https://www.magura.com/…y-different/

      0 0
      • kubad  

        Jj kdyby se tolik nestaly a měly servis a náhradní díly tak super brzdy A ze sem Magur měl.

        0 0
      • MatS  

        Nedavno jsem jedny mel tu cest odvzdusnovat na Speslu Epic. Olej origo fakt vypada ridsi nes Shimano. Mel jsem jen origo strikacku na trmen, na paku jsem vzal obyc z lekarny. A porod to teda byl, protoze bubliny sly z paky i po devatem prohnani oleje tam a zpet. Delane presne dle navodu. Moc neverim, ze jejich strikacka je necim zazracna nez ta obyc z lekarny, kterou jsem tam bodnul. Leda by se ty bubliny drzely kolem hrotu strikacky.

        Jinak brzdy vypadaj fajn udelane a roztahnout pistky je pohodicka oproti Shimanu.

        Divne je, ze se oproti Shimanu casteji zavzdusnuji (dle majitele).

        0 0
    • DaD  

      Magury MT7 mě hrozně serou! Na každém e-biku S-works mají tyto brzdy. Brzdí výborně, ale seřídit je na novém kole, aby neškrtaly, je hrozný porod! Mezi deskama a kotoučem jsou setiny. Navíc jsou tam velké kotouče a tak jen jejich rovnání je pěkný oser. Fakt na setiny a výsledek je občas ten, že se brzda stejně napumpuje a není možné to udělat. Už jsem pár kusů musel reklamovat. Občas bych si přál mít borce z Magury u sebe, když musím kolo odstavit a říct klientovi, že kolo mít prostě nebude a musí počkat než ty jejich debilní brzdy vyřeším.

      0 0
      • Mr.Duck  

        +1

        Uprimne prispevek nahore ze staci mit originalni strikacku mi po 6 reklamacich prijde usmevny :)

        0 0
      • Jáchym 1  

        Borec z Magury by nepřežil jeden den.Ten by nestačil uhýbat.

        Já bych ho vzal pedálovou patnáctkou na plocho.

        Seřídíš,bouchneš kolem o zem a můžeš začít znovu.

        0 0
    • palomjr  

      Odvzdusnenie – ta original striekacka naozaj pasuje „ako riť na šerbeľ“, viem ze s inymi striekackami je vo vacsine problem, preto som to pisal, diabol sa casto skryva v detailoch…

      Originalnych navodov je viac, je aj taky v ktorom si borec da piest zo striekacky preč a ma striekacku iba ako otvorenu nadobu podobne ako Shimano funnel. To z mojej skusenosti je slabota u hociakeho modelu brzd takto robit, je to na nahodu, povacsinou ostanu bublinky v packe aj ked je momentalne tvrda. Na efektivne vytiahnutie bubliniek treba mat v striekacke piest a robit j e m n y podtlak pri sucasnom tlaceni zo spodu. Obcas pobrnkat s packou, poklepat hadicky, toto zopakovat 3–5× (neponahlat sa, pockat si az sa bublinky vyzrazaju na vrchu pri pieste striekacky) a bude odvzdusnene k dokonalosti.

      K šúchaniu MT7– ako dopadlo tych 6 reklamacii…?

      Ked som sa na problematicke vyštelovanie MT7 pytal na svetaku v Leogangu vraveli ze idealne je aj na novej brzde postupne povysuvat a namazat piestiky, rozpohybovat ich (na jazdenej brzde to robit v ramci servisu).

      Ze tesnenie dost silno prilieha (v porovnani s inymi brzdami) a v prasiatku je extra malo miesta na piestiky, robili to kvoli profi jazdcom ktori pozaduju urcity konkretny feel aj ked je brzda zahriata na vysoku teplotu.

      Zrejme technicky kompromis.

      Vraj ked na MT7 platnicky aj jemne suchaju a nie je zaroven vyvijany tlak na packu tak brzda meratelne nespomaluje jazdca, ze to maju telemetricky zistene…

      Z mojej skusenosti bol vacsi problem ked si jazdec robil odvzdusnovanie na packe, tzv. „bubble bleed za živa“ pricom mal aj platnicky aj koleso vo vidlici. Pridal vela oleja do systemu a MT7 vyrazne suchala. Pomohlo otvorit system z hora a odpustit olej ale aj tak bolo treba ocistit a rozcvicit piestiky.

      Tento isty problem sa stava aj v servise pri prvotnej instalacii ked to robi daky „zajac“ a len skrati hadicky a spravi bubble bleed, nezaobera sa poriadnym preplachnutim systemu.

      Podla mojho nazoru je MT7 pre fajnšmekrov ktori su zvyknuti mat bike v top stave, pre beznych ludi a e-bikerov je lepsia volba MT5.

      Aj ked musim povedat, ze zazil som mnoho e-bikerov a maloktory si vobec vsimol ze mu sucha brzda (hociktora brzda, ebikeri maju bezne krive kotuce az za roh a len sa divia ze maju casto zožraté platnicky).


      Mozno bude niekomu uzitocne:

      „Bubble bleed“ (z mojej skusenosti ide iba o „nudzovu“ techniku ked nie je cas alebo naradie pre plnohodnotne odvzdusnenie)

      https://www.youtube.com/watch?…

      Premazanie a rozcvicenie piestikov/tesneni podla Park Tool

      https://www.youtube.com/watch?…

      Rozcvicenie piestikov podla Magura (vhodne predtym ocistit piestiky nech sa nenatlaci bordel do tesneni, eventuelne tiez namazat)

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • MatS  

        Jak jsem psal vys, postup jsem musel opakovat 9×. A to jsem to delal bez pistu ve strikacce i s nim. Bulblin jak v ropovodu Druzba. Nakonec uz se zadarilo.

        U Shiman to prozenu jednou, max dvakrat a hotovo. Jako nebavi se mi s tim tak dlouho babrat.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Jak píše MatS, postupy odvzdušnění jsem taky zkoušel různé, originál stříkačku mám, s pístem i bez pístu, je to prostě hrozná alchymie oproti normální brzdě. Řešil jsem to i přímo s technickou podporou Magura, snažili se pomoct dost ale stejně třeba nešlo odvzdušnit a páka byla potřeba vyměnit.

        Reklamace byly vždy že něco teklo, většinou páka ale i třmen úplně nové brzdy nebo třeba banjo hadice tam kde je stažené na hadici, takže to nemohla být chyba instalace. Magura se k nim staví dobře a vždy pošlou nový díl, ale to mi bude úplně jedno prakticky kdekoliv na výletě kde nemůžu čekat až mi někdo brzdu opraví.

        O vlastní kolo se vždy starám jako kdybych měl jet zítra závod, a vzhledem k tomu že Saint jsou pro mě více méně bezúdržbové brzdy a zdají se mi i silnější, nevidím prostě důvod se takhle trápit kvůli pár gramům..

        Na druhou stranu věřím že jsou to fajn brzdy když fungují, a znám lidi co je mají rádi i když kupují litr oleje každý měsíc (s trochou nadsázky), nicméně mě ještě do shopu nepřišel pár co by fungoval..

        Jednou jsem třeba servisoval MT8 (sice jiná brzda, ale problém stejný), vzdal jsem to že je to nepoužitelný, zkusili to ostatní mechanici a taky nic. Zákazník si to vyzvedl, dcera s tím jela někam na závody a říkala že to bylo ok.. Přitom já se bál jestli zastavím na rovince, asi brzdíme každý trochu jinak :)

        0 0
    • palomjr  

      "

      Moc neverim, ze jejich strikacka je necim zazracna nez ta obyc z lekarny, kterou jsem tam bodnul. Leda by se ty bubliny drzely kolem hrotu strikacky.

      …Bulblin jak v ropovodu Druzba…

      "

      Ked mas s tou z lekarne taketo problemy tak je ina, v tom ich konuse netesni dobre, prisaval si bublinky. S original striekackou neprisavas.

      0 0
    • palomjr  

      Originalna striekacka ma oznacenie Item number: 0431894 / EAN: 4055184022719

      (oznacenie sa moze v case menit, momentalne ma taketo)

      0 0
      • DaD  

        Ta zázračná stříkačka vypadá jako úplně obyčejná jebka z lékárny za 15 kaček…

        1 0
        • MatS  

          Taky ze je, jen stoji cca 70kc + postovne.

          0 0
          • DaD  

            No protože je zázračná:)

            0 0
            • MatS  

              Asi si na ten sosak strikacky priste navleknu silikonovou sprcku, aby to lepe tesnilo a neprisaval jsem si vzduch :)

              0 0
              • kubad  

                ono to těsní i s obyč :D posledně sem posílal olej nahoru a dolu a nic kolem ní nevzlínalo

                0 0
      • konarider1  

        Tvl, stříkačka za 10Kč v lékarně za 70.- aka Magura… Dobrej team :-D

        0 0
        • MatS  

          Jeste ze na ni nemaji svoje logo, to by stalo o dost vic ;-)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj, nemám origo olej. A když už je to olej tak mne napadá otázka… Dá se použít jako alternativa něco z domácích zásob?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.