RS Reba SL 2008 - možné zdvihy, počet spacerů, chybějící spacery při koupi vidlice přes e-shop

54 nepřečtených
  • d

    1. Nejsem si jistý, jaké varianty zdvihů je možno docílit u vidlice RS Reba SL 2008. Podle všeho, délka spaceru je 15mm a možné varianty tím pádem (0 – 115, 1 – 100, 2 – 85). Otázka zní: Je to tak? Pročetl jsem snad veškerou relevantní dokumentaci výrobce a v pdf dokumentu s názvem „95–410–762–000 2006 Pike Reba RVL Dual Air Service Guide.pdf“, v sekci ALL-TRAVEL CONFIGURATIONS je na obrázku, v případě Reby, jediný 15mm spacer a přestavění ze 115mm na 100mm. O 85mm zdvihu ani zmínka. Dokument je určen pro rok 2005 – 2006. V jiném pdf dokumentu s názvem „TM_MY09_E.pdf“ má spacer délku už 20mm a varianty zdvihu (0–120, 1 – 100, 2 – 80). Dokument je určen pro rok 2009.

    2. Jak přesně změřím aktuálně nastavený zdvih vidlice aniž bych vidlici rozebral a spočítal spacery (viz. bod 1 výše)? Šuplerou délku viditelné části vnitřních nohou? To je nesmysl.

    3. Jaké máte zkušenosti s (ne)dodáním zbývajících spacerů při koupi vidlice, např. přes e-shop. Pokud si v objednávce zvolíte zdvih takovým způsobem, že spacer(y) přebývá, dostanete jej přibalen? Já jsem objednával už dvě vidlice a nikdy mi „přebývající“ spacer nepřibalili. Vyplývá z toho snad, že jediným způsobem, jak si zajistit dodávku vidlice včetně plného počtu spacerů je uvedení nejnižšího možného zdvihu?

     
    0 0
    • Kubiczech  

      Ahoj,

       

      spacer u mé Reby Team 09 má 20 mm. Zdvih tedy 80–100–120 mm, u řady eshopů jsou údaje klasicky o 5 mm méně. Nakupoval jsem u bikesport.cz a zbylé spacery přišly s vidlicí, ale snad ani jinde nebude problém si je dožádat, ne?

      0 0
    • Hnoj  

      Nj, když kupujete OEM vidle, tak u toho většinou bývá jen poplock, pumpička a spacery v nedohlednu…

      0 0
      • jonti  

        I na tu pumpicku musis mit stesti :)

        0 0
        • Hnoj  

          Nj, blbě jsem to řekl, myslel jsem, že pumpička a spacery jsou v nedohlednu :)

          0 0
    • Bufan  

      Ahoj kucí a děvčata, nevazuji na starší příspěvek a rád bych se zeptal zkušených, zda na mojí vidli lze měnit zdvih. Je nějaká Reba SL, u které to měnit nejde? Když jsem kolo se 100 mm zdvihem v roce 2010, prodejce jsem se na to ptal a prý to u tohoto typu nejde. A jelikož mám možnost koupit celobrkový rám, potřebuju k němu větší zdvih vidle. Tak nevim, jestli musim koupit novou, nebo bych tuhle nechal vyservisovat po km a rovnou to nechal zvětšit. Pokusím se přidat foto. Za jakýkoli podnět děkuju.

      0 0
      • kubad  

        měla by jít buď na 115 nebo na 120 podle ročníku

        tahle je tuším už do 120, stačí vevnitř v levé noze vyndat plastový spacer, je to popsané v manuálu, najdeš na stránkách Sram/RS

        0 0
      • xshreck  

        Jít by měla, dělal jsem Rebu z 80mm na 100mm (29R SL 2010) → tj ze dvou spacerů jeden odendat. Na 120mm tam nedáš žádný. Stačí jí rozdělat, vyndat vzduchovou část a vytáhnout spacer (vypadá jako cívka). Přitom můžeš dát rovnou nové oleje jestli nebyla rozdělávaná.

        Snad nekecám a nemáš nějaký jiný typ :)

        0 0
        • Bufan  

          Díky moc, tak rychlý a věcný odpovědi jsem nečekal, bezva. Když bych si na to netroufl, kde v Praze nechat udělat servis a ten zdvih? Tam, kde mi řekli, že tento typ nejde, tam nechci :o) …ale to já si asi najde v minulých příspěvcích. Tak ještě jednou díky!

          0 0
        • biker jura  

          vidli ani nemusíš rozdělávat a sundávat z kola. Stačí vypustit vzduch, stlačit vidli, vyklepnout vzduchovou patronu a vytlačit to zespoda vrchem a mužeš si se zdvihem dělat co chceš.

          0 0
          • xshreck  

            A riskovat poškození okroužků když to budeš tahat přes závit?

            Teda sundat jí a rozdělat to spodem je možná jendodušší. Překontrolovat olej v tlumení by bylo taky vhodné, počítám že podle toho co píše to nebylo dělané.

            0 0
            • kubad  

              taky si myslím že to bude rozumné spojit se servisem

              0 0
            • biker jura  

              nic se přes závit netahá, musíš to vytáhnout celé. A i kdyby když už to vytahuje je lepší okroužky stejně vyměnit…

              0 0
              • xshreck  

                takže nahoře 24 šroubuju zbytečně? To drží na lepidle?

                Tím tvojím způsobem je o dost větší nebezpečí že poškodíš okroužky. Ať už při vyndavání, tak při nandavání. Stejně tak chci vidět, jak to budeš vracet.

                0 0
              • nox159  

                nemam to nejak v pameti jak to je, ale musi sunda jiste spodni nohy ne? nebo aspon pujde to jiste lepe a vymeni si i olej… do tlumeni lozit samozrejme nemusi… jinak tim pres zavit mysleli podle me zavit nahore jak je vicko s ventilkem… i kdyz ono je to vlastne vzdycky pres zavit je tam zavit nahore i dole v te noze ne?

                0 0
                • xshreck  

                  Jak se tak na to dívám, sundavat to tímhle způsobem je naprostá kravina. V noze může zůstat polovina dílů – od spodního víčka, které drží pojistný kroužek až po celou negativku.

                  A ta se podle mě určitě sekne o závit nahoře a zůstane uvnitř. (nehledě na to, že je mi pořád proti srsti protahovat kolem závitu okroužky.)

                  biker jura, dělal jsi to tak už někdy?

                  0 0
                  • nox159  

                    mel jsem za to ze je dole taky zavit, se mi to plete z manitou… :)

                    0 0
                  • kyl  

                    Ta černá plastová blbost s kroužkem a dirkou je v negativce a slouží spolu se spacery které se cpou pod ni na nastavení zdvihu?

                    0 0
                    • xshreck  

                      ta cerna plastova blbot je negativka. Pod ni se davaji spacery. Da se rict ze kdyby se oddelala, tak to muze byt zajimave :))

                      0 0
                      • kyl  

                        Ona ta plastová část vlastně svojí výškou určuje minimální velikost negativní komory.Ta špulka od nití pod ní je spacer?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jj..to bude spacer..

                          0 0
                          • kyl  

                            Paráda,to jsem potřeboval vědět a taky tu fotku.Teď ještě poměřit levou nohu Epicona(spodek je lehce do kužele),vytočit píst+něco podobného té negativce a koupit těsnění.Pístnici s ventilkem už mám,ty kuželové gumové dorazy taky a Epicon DualAir by mohl být na světě.

                            0 0
                            • xshreck  

                              jj ta spulka nalevo je spacer. Ja si rikal co by to udelalo, kdybych spacer dal na druhou stranu negativky- tim by se pri stejnem zdvihu mela zvetsit a vidle by mohla mit jine vlastnosti.

                              no pak hod report s epiconem treba do fotek .))

                              0 0
                              • kyl  

                                Tak prohodit by se to možná dalo pokud noha dole nemá taky takovej kuželovej náběh jako Epicon aby se pístek s těsněním dostal přes závit.Já musím nějak změřit jak je ta část u Epicona dlouhá.Musí to bezpečně vycházet na těch 140mm při stávající délce originální pístnice.Pokud ne budu muset novou pístnici udělat delší a tím pádem se zmenší pozitivní komora a vidle bude progresívnější(a­si).Doufám že mají všude rezervy a pozitivní komora i při plném stlačení bude ještě dost velká(mezera mezi zátkou s ventilkem a čelem pístu).Jdu to kuchnout až se najím.

                                0 0
                                • kyl  

                                  Tahle řekněme základní velikost negativky(na obr.červeně) nějak v noze drží na pevno(nedá se zasunout hlouběji),nebo ji dolů proti tomu zbytku zajištěnému segrovkou tlačí jen tlak vzduchu v negativce?Má na sobě těsnící kroužek který těsní vnější část.Uvnitř je těsnění které těsní pístnici?Nebo kde to těsnění je?

                                  Zas to blbě řadí.

                                  0 0
                                  • xshreck  

                                    Po pístnici je volně pohybovatelná(není zajištěná-kvůli tomu tam asi budou i ty gumové cimprlíky[dora­zy?]). Okroužek je na pístnici hned pod tím nalevo, který je viditelný. Viz další foto

                                    Nahoře nětěsní, takže podle mě bude negativka celý prostor od okroužků na ozačeném červeně až po okroužek pozitivky.

                                    Negativkou jde snížit zdvih – tomu by to aj odpovídalo. Dole se to zapře a tlak potom tlačí nahoru = sníží se

                                    0 0
                                    • kyl  

                                      Pokud to dobře chápu tak velkej kroužek je navlečenej v tom zápichu co je vidět a ten malej vevnitř.

                                      0 0
                                      • xshreck  

                                        jj přesně tak, každý kroužek má svojí „drážku“

                                        0 0
                                        • kyl  

                                          Super,teď už to jen zrealizovat na toho Epicona.Píst by měl těsnit už od 165mm zdvihu ale vnitřní nohy zvládnou jen 140mm takže rezerva je dostatečná.

                                          0 0
                        • vysmátej bajker  

                          na mém sid je spacer toto obr.

                          0 0
                          • vysmátej bajker  

                            jeste ten obr.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              To by mel byt inho spacer pro minimalni velikost negativky, ne? varim z vody, svuj solo-air jsem jeste nekuchal…

                              0 0
                            • kyl  

                              Co je potom ta jakoby špulka?

                              0 0
                            • xshreck  

                              co jsem louskal manuály, tak sid má max zdvih 100mm – tzn bez spaceru. Není to tvůj případ? Nevyndal jsi náhodou něco, co yby tam mělo být? :D

                              To označené je jestli se nepletu z gumy, bude to nějaký doraz. Taky nevím přesnou funkci. Znalejší snad popíšou

                              0 0
                              • kubad  

                                2011 je na 120mm

                                0 0
                              • vysmátej bajker  

                                mám myslím 2009 origo byla na 80 a tohle jsem vyndával i u starší reby.Takový plastový kroužek pod pístkem,ale u těch novější je to koukám trochu jinak.stále se jeden učí.

                                0 0
                                • xshreck  

                                  No podle toho co na to koukám… by to tam mělo být

                                  tady je 2009

                                  je stejná jako 2010

                                  2008 to má taky.

                                  0 0
                            • xshreck  

                              jo, u sida se dávají nad ten kužel 10mm spacery ( 80–90–100mm)

                              je to tam jinak. Viz manuál nahoře co jsem posílal

                              0 0
                  • biker jura  

                    jo dělal a bez problému …

                    0 0
                    • xshreck  

                      :) chtěl bych to vidět

                      0 0
                      • biker jura  

                        ježiši o co ti jde??? zase někomu něco nevěříš tak si myslíš že to nejde. Duvod proč jsem se o tento zpusob pokusil byl ten, že jsem tam špatně vložil ten spacer (dal jsem ho nad tu gumu) a vodli následně celou složil a hodil na kolo. Hned jsem zjistil problém a přemýšlel jak to udělat bych to všechno nemusel rozdělávat, pak mě napadlo toto a ukázalo se to jako BEZPROBLÉMOVÉ. Dělejte si to jak chcete sami, já jsem jen uvedl možnost, tak bych byl rád kdybys na to už tak ironicky nereagoval.

                        0 0
      • MirosPikos  

        Výrobce je dobrý jelito, tvoje verze by měla jít na 120mm několika málo chvaty ráčnou a segrovkama :) Pokud máš cajk, není problém abys to neudělal sám ale jestli se necítíš, tak ti to každej rozumnej servisák udělá…nemaj do čeho píchnout, tak je zkus stáhnout na ceně :-D

        0 0
      • Mr.Dawe  

        Mám stejnou, zdvih lze pomocí spacerů měnit mezi 80 – 100 – 120 mm.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.