RB Monster AM nebo EN a jaká velikost

170 nepřečtených
  • Bartik

    čau všichni,

     

    můžete prosím poradit jestli RB AM nebo EN 09, rozdíly? Chci rám a naskládám si to na Marzocchi AM2 se 120–160. co bude na tuto vidlici lepší ?Jezdím tak 30 km vyjíždky, max. 50 a z kopce pouštím, skoky moc ne, spíš jenom kameny, kořeny.

    Další otázka je, jakou velikost, mají M – ta je do 185 cm a L od 185, já mám tak 185:-). Takže nevím, co by bylo pro mě nejlepší. Díky za rady

    Anketa: KOupit RB MONSTER

    AM
    13x
    59%
    EN
    9x
    41%
    0 0
    • Smazaný účet  

      S velikostí ti neporadím, nevím jestli ti pomůž vybrat mezi AM nebo EN, ale zkusím to. AM má 140mm zdvihu, bude trochu lehčí, asi bych na tenhle rám vidlici sešrouboval na 140. Vozí to tak Oakey(ten má taky špagetku 120–160 a normálně vozí 140 a na sjezdy jí pustí na 160mm). EN bych v tvém případě bral já, máš 160mm vidli tak k tomu 165mm zdvihu rámu. Troufnu si říci že to bude pohodlnější, můžeš s tím kolem růst směrem k větším skokům, na tvoje ježdění (30–50km) bude vhodné oboje. Za mě tedy EN.

      0 0
    • Manas  

      Mam 178 a radsi zvednuty posez, takze EN pro me v M byla nejlepsi volba. V eL by to slo ale bylo by to pro me uz hodne chrti.

      Myslim ze nejlepsi by bylo se stavim v nejakem RB centru a vyzkouset si to v jizde, pac tak se dozvis nejvic.

      0 0
      • lutte1  

        kdy dáš Monstera do profilu ? :)

        0 0
        • Manas  

          Az prijde od Bartonicka brzda. ZAtim tam je z dirta a to je fakt hnus.

          0 0
          • lutte1  

            Dobře už se těším  :)

            0 0
            • Manas  

              Ja uz se na tu brzdu tesim 4 tydny …

              0 0
              • lutte1  

                To věřím :-/ …a jak se jinak jezdí , můžeš už trošku poreferovat ? :)

                0 0
                • Manas  

                  Jako zatim nemam moc najeto ani naskakano. Ale ve zkratce: jede to fakt dopredu, na odrazech nemusim hamtat, to samy i na XC. Do kopce vyjedu hodne, ale uplny stojky nedavam (a ani me to nebavi). Zataci to fakt samo, je to strasne hravy (ale to je mozna dany i tema riditkama co ted mam a tim ze to ma 14.5kg, do skoku se tomu chce taky samo, dopady jak do perinek. Zatim nejvic sem na tom skakal skok tak 5×3m sestupak a skvelej pocit.

                  Vic najezdim snad tenhle vikend, pac sem doted mel problemy s kotnikem.

                  0 0
              • Omen  

                pěkná hračka

                0 0
              • warzone  

                Hm…mas to moc pekne :) zaujmala by ma vaha tohto noveho ramu v tomto zlozeni komplet.

                0 0
                • warzone  

                  Aha ved je to v popise :o)) Pekna vaha,moj v podobnom zlozeni,akurat so vzduchovym tlmicom okolo 15,2kg,ale niesom si isty tou nasou vahou :/

                  0 0
    • Smazaný účet  

      musiš zvážit ty, jestli tu je nějaký potenciál k růstu spíše směrem k drsnému ježdění skokům freeridu (to bych vzal EN), nebo jestli spíše jezdíš pohodu a do žádných extrémů v budoucnu nepůjdeš (potom bych vzal AM)

      0 0
    • Tušnak  

      tak dneska jsem měl možnost projet oba tyhle biky. To nové AMko je opravdu rychlá reketa, oproti mému starému AMku mi přišel posed delší, ale bylo to taky tím, že to bylo Lko, ale když jsem se bavil s panem B. tak mi říkal, že jsou ty nové modely záměrně dělané menší než v předchozích letech. Za pedálem šlo ale i tak hodně dobře a kdybych si ho měl koupit, tak jedině v Lku a to mám 178 cm. Nicméně starý AMko mi příjde harvější a větší univerzál…

      To ENko jsem taky projížděl v Lku a bylo citelně kratší, na zadní šlo bez velkého přemlouvání, ale v prudkém stoupání už mělo tendenci se stavět na zadní a musel jsem více laborovat s posezem, ale vidlice se sníženým zdvihem tomu do kopce rozhodně pomůže. Mko bych asi nebral ani u toho ENka, ale je to tím, že já bych to měl na ježdění a ne na skákání… na blbnutí asi M.

      0 0
      • Manas  

        Souhlas s hodnocenim ENka. Je to hrava vec. Uplne si to dokazu predstavit na rychlejsim zabavnym trailu – treba jako je Ho-Chi-Min v Praglu.

        0 0
      • mastihuba  

        bych měl dotaz. Snesl by tenhle rám AM vidlu 130mm RLV? nebo je to k tomudle rámu uplně neadekvátní vidle a chce to aspoň těch 140mm

        0 0
        • Manas  

          Heh, radsi cinkni na nejaky RB centrum, to je jistota.

          0 0
        • Tušnak  

          tak ti nevím… já mám na starém AMku RVL 140mm a příjde mi to v pohodě, ale díky dual-airu, když to nafoukám na mi vyhovující tlaky, tak se mi zdvih sníží tak na 130mm, ale mi to vyhovuje. 

          U RVL se 130mm bych měl strach, že už ten zdvih bude tak u 120mm a někomu se to už může zdát málo, ale je fakt, že pokud by jsi to měl spíše na rychlejší jízdu, ne na nějaké skákání, tak by to ten rám mohl snést, je to podle mě stejně více dělané na pohodlné rychlejší ježdění hore i dolekopcom…

          0 0
          • pitos  

            a příští rok už bude mít RVL 150mm s pevnou osou a to bude na takový typ kola myslím optimální.

            0 0
            • warzone  

              tim padom straca vyznam Pike…?

              0 0
              • pitos  

                to netuším ale RVL by měli zůstat 32ky nohy, tak jestli náhodou na Piku nestloustnou na 35mm?:)

                0 0
                • warzone  

                  hm…to sa mi moc nezda,kazdopadne som na to moc zvedavy co vyspekuluju.

                  0 0
          • mastihuba  

            je fakt že už teď mám sag nějakejch 20–25% … takže nejlepší řešení celý kolo prodat a koupit celý nový. :(

            0 0
            • Tušnak  

              asi tak… já jsem tu RVL vzal z důvodu, že na moje ježdějí je pevná osa nepotřebná. Mám to kolo na celodenní ježdění nahoru i dolů a sem tam maraton v pro mě přijatelném tempu. Chod vidlice mi vyhovuje, sice ještě budu s tlaky trochu laborovat. Je pravda, že když už jsi na takovém sagu, tak už by ten RVL se 130mm byl málo.

              0 0
              • pitos  

                Nějaké negativní zkušenosti s pevnou osou?Podle mě je to obrovský posun v konstrukci vidlice a výhodu to přinese všem co jezdí v terénu bez rozdílu zda jezdí XC nebo FR.

                Tuhost je o dost věčí a je jedno zda vážíš 60 nebo 90kg,rozdíl jde prostě ihned poznat,navíc ti i 203mm kotuč necinkne v zatáčce a nemusíš řešit centrování třnenu po každém vysazení kola(nebo dělat rysky na přírubě)Navíc lepší a rychlejší demontáž než klasické uchycení(třeba u maxle osy)

                0 0
                • Tušnak  

                  prostě ji nepotřebuju, abych si zajezdil… Že by moje nynější vidlice byla měkká v krutu nepozoruju (už mám srovnání na místech, které jsem jezdil i 20kou osou), 180mm kotouč mi v zatáčkách necinká a větší tam stejně cpát nechci, třmen po demontáži a následném nasazení kola štelovat netřeba, o ryskách nemluvě… Prostě já ji k tomu abych si zajezdil nepotřebuju, mám jiné priority… Toď můj názor

                  0 0
                  • pitos  

                    k tomu aby sis zajezdil, nepotřebuješ třeba ani FS bike ;)

                    0 0
                    • Tušnak  

                      no to nee:) pohodlně zajezdil v rámci mých možností by byla přesnější definice:)

                      0 0
                    • goofy  

                      Tak tak.. Taky nejak jezdivam, pokud zrovna nemarodim :-D

                      0 0
        • kesu  

          snese proc by ne,klidne ji tam dej.Ten jeden cm nikoho nerozhaze.

          0 0
    • KRAJIC  

      Včera jsem byl obě dvě kola testovat v Jezdkovicích s Tušnakem. Na rychlé sjezdy s menšími skoky ti bude určitě stačit AM.

      0 0
      • Tušnak  

        a nebo tak;) ale musíš uznat že to EN bylo obratnější…

        0 0
        • Bartik  

          Díky kluci všem, jsem na 90% rozhodnutej na AMko, jenom velikost ještě musím projet v pátek v Praze.

          Nechci s ním jezdit po parcích, mám ještě DHčko od Rb, takže AM bych měl na delší projíždky, ale abych si mohl užít sjezdy. Bojím se toho Lka, aby to nebyla taková koza a pak bych měl strach s prudkejch sjezdů.

          0 0
          • Tušnak  

            jak říkám, mám staré AMko a jezdím ho v Mku, ale po včerejšku bych kdybych si měl koupit to nové, tak v L. pokud by jsi to měl na delší jezdění a pokud máš na parky DH kolo, tak by to mohlo být v klidu. Já má 178 cm a Lko sedlo jak prdel na henec°)

            0 0
      • Lister  

        Mají v jezdkovicích AMko v M na test?? To by se mi hodilo, potřeboval bych ho otestovat.

        Dnes se tam asi zajedu podívat.

        0 0
        • Lister  

          No neuspěl jsem, nikdo tam nebyl, zítra zkusím raději zavolat :-(

          Dotaz na všechny majitele, pokud mají kolo se základním pružinovým tlumičem X-fusion – jaký je, má cenu připlácet na vzduch nebo se na něm dá v pohodě jezdit – z pohledu běžného XC ježdění. Budu si muset najít rozdíl ve váze, 0,5kg mrchu bych na kole nechtěl.

          0 0
          • KAPLIS  

            A kdy jsi tam byl? Jinak M-ko není jenom L-ko.

            0 0
            • Lister  

              v cca 15 hodin… no L bude na mě asi moc vysoké. Přesto bych ho chtěl zkusit, protože na délku bude pro mě naopak zase lepší než M.

              Nejhorší to bylo ale vůbec najít, i když mě pán poslat do správného dvora, tak jak bylo všude zavřeno, tak jsem ještě chvíli bloudil…

              0 0
    • Oakey  

      Podle toho co píšeš, bych šel do AM. Je lehčí, geometrie je víc přizpůsobená na delší ježdění viz. jinej thread, kde je i moje srovnánín, když jsem měl novinku na testování (myslim, že sem ti dokonce posílal aj mail s tim srovnánim…). A ta vidle je do toho ideál, i když bacha u starýho Monstera, nevim jak u novýho, tam je max. zdvih vidle 150, tak abys vytaženim a následnym prasenim neodrovnal hlávko( u toho rámu to myslim jen tak nehrozí…:))

      Ta velikost, sám mám 190 a na test sem měl L a myslim, že bych snesl aj XL s cca 50mm představcem a rovnym zámkem. Takže pro tvojí výšku( teď ještě záleží jestli nmáš ruce jak orangután a zaražený nohy :)) bych šel do toho Lka.

       
      0 0
      • Bartik  

        Já chci novýho monstera, ten nemá tak tlustou trubku. Vydrží tu 160 marzochu?

         
        0 0
        • Oakey  

          150 by měl vydržet určitě, ale pro jistotu napiš přímo do RB. Já tu svojí stejně vozim skoro furt kolem 140 a vyšroubovávám, nebo zašroubovávám jí jenom když je přede mnou hodně dlouhej a prudkej kopec (leckdy to ani neni zapotřebí…).

           
          0 0
          • Oakey  

            navíc u toho novýho je tam mezi hlavou s spodní trubkou docela masivní navařená 3D výstuha…

            0 0
    • robby1  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat ohledně Monstera AM, mám rád pohodové ježdění a užívání si kola 70 km výlety. Loni jsem si na Gardě půjčil Cannondale Prophet a byl jsem unešen, je to ale drahé kolo. Teď je Monster AM za dobrou cenu, příjde mi takové těžkopádné, dá se to s prophetem srovnat? Chi si koupit prvního fulla. Jo a myslíte, že mu bude svědčit 120mm vidla nebo musím koupit vyšší?

      0 0
      • Oakey  

        U novýho by 120 vidla neměla dělat takovou neplechu, ale přece jenom, když je to stavěný jako AM se 140 pod zadkem, tak bych radši dopředu dal taky 140 (eventuálně 130).

        0 0
    • Bartik  

      Tak pořád nevím, AMko je fakt dobrý, že si s ní ujedu více kilometrů, ale zato z kopce po sklalách, kořenech bude trpět, bůh ví, zda vydrží. Dneska jedu obědnat, takže ještě stále nejsem rozhodnutej. POMOC, prosím, vaše názory mě pomůžou, díky.

      0 0
      • friblos  

        podle toho co dává jistý fotograf na testovacím AM 09 tak bych se toho že to praskne fakt nebál:)

        0 0
      • Omen  

        co řešíš já mám AM a prasím na tom jak můžu a že by to prasklo se fakt nebojim mám sice07 ale podle toho co píšeš že neskáčeš tak já na tom skáči kde se dá a a s kopce jezdím po kořenech i přes 40 a uplná pohoda.Akorát ty 120–160 se prý skoro všechny loni vrátili na reklamaci prej se pěkně serou taky jsem o ní přemýšlel a byla mi rozmluvena

         
        0 0
      • Tušnak  

        vůbec bych se nebál, že by nevydrželo!

        0 0
        • friblos  

          to OMEN: když tam máš 200 rozteč chodí ti zadní stavba na doraz? nebo máš koupenou redukci?

           
          0 0
          • Omen  

            mám tam držák na 190 tlumič mám to víc postavené a chodí to na plný zdvih tlumiče záleží na tom jak nafoukáš ale na doraz jem při nějakém skoku ale to nejni často. sag mám podle výrobce 12mm

            0 0
            • Black knives  

              Takže jsi dal nový držák, tím se ti to i zvedlo od země? Trochu nectnost na AM kole mi přije, když je střed šlapání moc nízko. Sice je to lepší na průjezdy zatáčkama, ale klikama jdu často při houpavé jízdě na singltreku do země. Musím se hodně hlídat, a předvídat, kde mít kliky vodorovně. to by možná ledaskomu vadilo. Jinak, taky nejsem nadšený z frézovaného dílu, kde mám ten silniční přesmyk. Uvažuju, jestli by tam nepasovala zadní stavba z modelu 09?

              0 0
              • Black knives  

                0 0
              • Tušnak  

                no já mám problém v tom, že když chci shodit na malou placku, tak mi tam vadí to ložisko, protože se smyk pak o něj opírá, jinak mi nějak zvláš těn silniční smyk nevadí, ale je otázka, jestli by to ta noá stavba vyřešila, a nebo bude stačit, když dám mezi rám a misku vložku navíc… zkusím to.

                0 0
                • KAPLIS  

                  Nová stavba je jiná. Pasovat na starší model nebude. U 09 už se přesmyk neopírá. U starších to lze vyřešit tím, že zbrousíš tu zadní ohnutou hranu přesmyku v místech dotyku. Získáš tím asi 2mm.  Taky je potřeba použít silniční přesmyk na trojtalíř a zároveň z řady pro rovná řídítka (u shimana).  Ten co je pro dualy nelze použít. Má jiný krok.

                  0 0
                  • Tušnak  

                    jj nebo takhle, nad tím jsem taky uvažoval. Zkusím to zkombinovat i s tou podložkou a uvidíme…

                    0 0
                  • Karlos009  

                    Přiživím se tady trochu:

                    Neřešili jste KAPLISu někdy ISCG adapter na ENko rám? Pošilhávám pořád po Hammerschmidtech, mám představu jak by se dal udělat, ale abych nevymýšlel něco už vymyšlené. :-)

                    0 0
                    • kesu  

                      nevim jestli ti pomuzu ale dela se adapter pod osu od shamana na tu trojdiru,ale nevim ,jestli to bude drzet. Predpokladam, ze kdyby jo tak by tuhle moznost sram nabizel:/

                      0 0
                      • Karlos009  

                        No právě tak nějak to hodlám udělat pod osu a ještě chytit těma dvěma šrouby, co drží ten hliníkový špalek proti padání řetězu. To musí (myslím si) udržet v pohodě.

                        0 0
                    • KAPLIS  

                      Myslím, že nic takového jsme ještě nedělaly. Jinak zkus napsat na ofiko email a budeš to vědět natuty.

                      0 0
              • Omen  

                změnil se hlavový úhel a je to víc do xc  mám z toho takový univerzál většina to má spíš na dropy a lávky já na AM. Ale jestli se to víc zvedlo to nevím ale asi možná jo byla by to logické :-)

                0 0
    • robas  

      Taky jsem zaboha nemohl seešteleovat přesmyk. Když jsem dal pod misku  napínák a vložku spravilo se to. Když ho shodím na malou placku, je přesmyk tak 3 mm od ložiska. A navíc namusíš lanko přesmyku tahat takovou silou, protože přesmyk nenív mrtvém bodě uplně u ložiska.

      0 0
    • Lister  

      Moje dojmy:

      Nový Monster AM velikost L. (na výšku mohl být menší, na délku naprosto OK, až mě to překvapilo, to kolo je opravdu celkem dlouhé). Když se podívám do jejich katalogu, tak to byl vlastně model Base jen se vzduchovým tlumičem, vepředu Maruš 44.

      Nejdříve jsem se bál, že to na mě bude velký, ale nakonec to bylo asi tak akorát, jen bych potřeboval delší představec – na testovačce byl pidipředstavec asi 5cm – dal bych tam 2× tolik.

      Jestli je tohle kolo jezdivější a více do XC než loňský model, tak to jsem rád, že jsem na tom loňském nikdy nejel :-)

      Kolo velmi stabilní, na můj vkus možná až moc, musí se víc pobízet náklonem, ale je to hlavně o zvyku. Po nasednutí jsem byl opravdu hodně překvapený aktivitou zadní stavby – bere všechno od nejmenších nerovností, vlastně skoro o žádných hrbolech nevíte. I s plně otevřeným tlumičem (měl jsem vzduchový) se to hýbalo po rovince jen v řádu milimetrů, při zapnutí platformy skoro vůbec. Do kopce to už bylo horší, ale to je dáno mou blbou technikou šlapání.Překvapili mě vysoké tlaky v tlumiči, Aby to nějak slušně fungovalo, tak jsem do něj musel dostat skoro 190psíků na mojich 90kg, jinak to byla extrémní houpačka.

      Naopak vidlice tragédie – Marzocchi 44 TST 2 – z mého pohledu nefunkční materiál, silně přidrhávala, předhlížela vše do velikosti dlažební kostky, jeji malfunkce byla o to citelnější v porovnání se zadní stavbou.

      Dokopce mi to na tomhle kole celkově moc nešlo – vysoká vidlice, krátký představec, dost jsem musel laborovat s těžištěm, ale věřím, že s vidlicí se změnou zdvihu a XC kokpitem by to bylo lepší.

      Naopak z kopce paráda, ne jak na běžné XC, kdy má člověk pořád pocit, že půjde na obličej, tady i prudké stěny naprosto bez potíží, to se mu musí nechat.

      Celkově jsem byl ale zklamaný leností kola, nejdřív jsem si myslel že mě užírá extraaktivní zadní stavba, ale ono to bylo bez efektu i s platformou na maximum. Takže to bude jinde – hlavně v pláštích – WTB WeirWolf 2.3 – doslova lepidla. No a pak celková hmotnost kola přes 15 kg, pro někoho norma, pro mě až moc. S rychlejším pláštěm a lepším osazením by to asi bylo lepší, ale velký sprinter z něj nikdy nebude – čekal jsme více srovnatelný odpich s mojím 120mm fulem, ale nekonalo se, ani náhodou.

      Zvláštní je, že většina lidí to kolo tady doporučuje na skoky, mě naopak přišlo až extrémně lineární a to dokonce i v kombinaci se vzduchem, s pružinou to musí být ještě markantnější.

      Původně jsem si ten rám chtěl koupit, ale teď už se mi moc nechce, asi je to jiná nátura než já :-)

      Raději zainvestuju do aktuálního kola, hlavně upgrade tlumiče – dnes jsem měl po dlouhé době možnost otestovat tlumič s vypínatelnou platformou a opět jsem se ujistil v tom, že největší problém mého stávajícího fula je právě fixní platforma.

      0 0
      • mastihuba  

        dík za recenzi něco takovýho jsem potřeboval slyšet. Pomaklu se poohlížím po novým rámu a todle mne utvrdilo v názoru že full na moje pohodový ježdění nesmí přesáhnout 13kg. Takže nějakej Trek nebo zase Spešl.

        0 0
        • Lister  

          To kolo není v žádném případě špatné, třeba komfort je maximální a tlumič chodil fantasticky, platforma u tlumiče funguje taky velmi dobře.

          Ještě dost přemýšlím, že bych to kolo půjčil na víkend, dal tam další představec, pořádně si odladil posed – měl jsme pocit, že sedím dost vzadu – a hlavně tam dal rychlejší pláště (vyměnil bychl celá kola, ale vepředu je 15mm osa a to bohužel nemám). Pak bych měl srovnatelní s kolem co mám doma. S vidlicí toho moc nenadělám - třeba by pomohlo prostřímknutí olejem. Pak by to teprve bylo opravdu validní srovnání.

          Pokud jde o váhu, tak s lehčí vidlicí a XC osazením to vidím tak kolem 14kg (jen na vidlici se musí ušetřit velká porce), níže jen velmi těžko a vzhledem k naturelu kola i neúčelně.

          Moje výška 176cm, kdyby to někoho vzhledem k velikosti rámu zajímalo.

          PS: o co mi tedy vadilo ale hodně, to bylo nedomyšlené vedení lanek, které se u sedlovky hodně lámou přes ten frézovaný díl, dost ho odírají a v opěrkách se i hodně pohybují a to má pak tendenci k praskání a vydávání jiných nepatřičních zvuků. Vedení vrchem nebo možná nejlépe po boku horní trubky by mohlo být lepší.

          0 0
          • warzone  

            jj,s tym som mal problemy na Reignovi,stale to u sedlovej trubky lamalo lanko,vyhynalo sa to do vonka a o odierani ramovej trubky ani nehovorim.Posledne mi prijde najlepsie spodne vedenie ako na Spesloch(ci LP:)

            0 0
        • Omen  

          Treky jsou dost těžký to už je lepší to RB Má to hrozně těžkej zadek. A spešla má každej.muj má 14 a myslím že by šlo ještě 0,5 minimálně ubrat ubrat. 300 gramů jen na kolech+180 gramů na bezdušákách. když dám místo LX klik Xt tak dalších 70g. A myslím že na 140/140mm a poctivej kus hliníku kterej se podemnou nezlomí pláště 2,25 by nějakých 13,4 kg byla dost pecka, a to je model AM09 ještě o 250 gramů lehčí než moje 07. Po tom co jsem vyděl karbonového spešla jako skládačku po srážce se srnkou, jsem rád že mám pod sebou RB a můžu prasit jak chci a nemusim se bát. Za to mi to stojí.

          akdyž chceš něco lehčího na pohodové ježdění bez prasáren tak ti stačí Rb IQ to má 120/120 a 11.9 kg v race osazení

          0 0
          • pitos  

            promiň ale musím se smát,píšeš že natom můžeš prasit, nepraskne to a pod…a tady jsem zrovna na jednoho narazil.

            Proti RB nic nemám, vím že prasknout může všechno a proto bych si nedovolil nikdy napsat něco podobného co Ty:)

            0 0
            • pitos  

              sice to je HT ale věř že může rupnout  i ten full

              0 0
              • Omen  

                Tak to asi jo, ale přecejenom to nejni „4ד zeslabovaný hydroforming ale pořádná roura. A já mám 70 kg tak si myslím že to podemnou jen tak nepraskne.:-) A samo jsem nemyslel 3m skoky. Přece jenom když srovnám RB s jinýma seriovýma rámama tak je na první pohled vydět masivnost RB. Je to taky vykoupené větší váhou.

                0 0
                • pitos  

                  jj,nějaké foto jen tak pro pobavení…

                  0 0
                  • Omen  

                    nechtěl bych na tom sedět když to ruplo. Ale ty jezdí trochu jinou ligu než já :-))

                    0 0
                  • Kubiczech  

                    Ta první fotka by se mohla univerzálně přikládat k inzerátům typu „ježděno měsíc holkou, jen po asfaltu“… (:

                    0 0
                    • Omen  

                      …perfektní stav bez škábanců.

                      Zn.:lehce skladné. :-))

                      0 0
                  • Kubas.1  

                    Odkud je ta třetí fotka? to už sem někde viděl

                    0 0
                • goofy  

                  To je sice pekne, ale ten 3m drop bude vetsinou dost setrnejsi, nez to napaleni do srnky.. :-) Kdyz mas poradnou rychlost, rovna se to narazu do steny prakticky ;-)

                  Ja jenom, ze bych zas to RB tak nad nebesa nevynasel.. Rupnout muze vsechno.. :-)

                  0 0
                  • Omen  

                    Jo jak už jsem psal může prasknout cokoli, ale je to přece jenom poctivější matroš (na sílu) než masivně seriové kola.

                    0 0
                    • goofy  

                      Ne vsichni vyrabi plechovkove kola.. Kdyz si vemu, ze muj Manik ma 3,7kg ;-)

                      0 0
                      • Omen  

                        Je tady furt všichni chytaj za slovíčka. Samozdřejmě že ne jenom RB je to nejůžasnější a nejdokonalejší a nejpevnější kolo . Líbí se mi třeba i Rocky Mountain Slayer docela jsem o něm přemýšlel než jsem pořídil RB. A je dost dalších libovek. Jen říkám že je to pevnější (aspoñ můj pocit a názor) než zeslabované rámy.

                        0 0
            • KRAJIC  

              Ten kluk píše, že na tom 2 roky jezdil ČP v DH – jezdí za BRUTAL TEAM a to kolo dle fotek a filmečků co jsem viděl dostávalo brutální záhuly. Prostě polety v délce a výšce o kterých by tady 99% lidí nenapadlo ani přemýšlet. To jen tak pro info.

               
              0 0
              • Omen  

                tak je jasné že nejezdil asfalt jak jsem psal jiná liga :-)

                0 0
            • Luma  

              Prasklo to klukovi co má 17roků a max 60kg

              0 0
            • khenia  

              ten prasklý HT je od mého kámoše se kterým jezdím (DH Brutal Team) a věř mi že tři roky českého poháru v DH nepřežije nic, snad jen ocelový rám. jen pro ukázku, jakou dostával onen rám nakládačku:

              video: http://www.youtube.com/watch… http://www.youtube.com/watch… http://www.youtube.com/watch… http://vimeo.com/4861169

              Foto: http://arcibiker.rajce.idnes.cz/Sezona_09/

              0 0
          • Lister  

            bych řekl, že většina lidí bude teď zavožat tento rám hlavně kvůli ceně a tento parametr zatím IQ nebude splňovat :-)

            Jinak s tou váhou ti skoro nevěřím, když si vezmu kolik ta mrchy vážila a přitom tam nebyl žádný vyložený lowend :-) Ale asi budeš mít pravdu. Váha kolem 13,5kg to už by byla pecka a na tom by se jelo úplně jinak. Nevím kolik vážila ta vidlice, v katalogu jsem našel jen podobný model a ten má 2100gr bez pevné osy, Tohle bych tipoval ještě navíc. No, přestože to bylo vepředu takhle těžké, tak mě právě přišel zadek tohoto kola dost těžký – těžiště bylo víc vzadu, než jsem ze svého kola zvyklý, to je v ruce naprosto neutrální.

            0 0
            • Omen  

              Tak já mám Fox float r 140 mm a ta má 1700g to je o půl kg méně než ostatní vydle v tomhle zdvihu. Lehčí je i tlumič má 200g to ten pružinovej nedá. A řidítka hliník+karbon 170g,hliníkové běžně o 100g víc atd. Ono se to nasčítá.

              0 0
              • Lister  

                No což o to té tvojí bych ještě věřil, ale jak píšeš 13,4, to už by šlo těžko. Když si vezmu jako příklad tvoje kolo, tak tam nahnat dalšího 5kg půjde nesnadno a jen za cenu menší odolnosti. Jasně, můžeš ušetřit 70gr na klikách, cca stějna na kazetě, když dáš XT. Na pneu už oproti tvojim neubereš nic, naopak většina lídí si dá na podobné kolo něco odolnějšího a bezdušáky dle mého taky váhu neuberou. Kola: no záleží kolik ta tvoje váží, ale pokud tam nechceš dát nějaká XC odlehčená kola kolem 1600gr, ale použiješ něco co vydrží (tedy ráfky kolem 460–500gr) tak budeš s váhou zase někde kolem 1900–2000gr.

                Výhoda je lehčí letošní rám, takže by to teoreticky šlo, ale dle mého s funkčním omezením – nebude z toho AMko, ale čistokrevné XC na odolném rámu.

                0 0
                • Omen  

                  Neboj než jsem to napsal tak jsem to počítal Noby nic 2,25 normál 610g bezduše 625g samotná duše 99g. Moje kola 2100g např Mavic Crosstrail nebo XT 1800g. Jsem lehkej nemusím mít tak masiv. Plus ty kliky, bral jsem to co bych mohl ještě docílit na mém kole.Ty Mavic vydrží hodně kámoš je má, je těžší a jezdí to co já a bez problému. A když to sečteš 300g kola. 180g duše,70g kliky tak jsi o půl kg dole. Teť mám 14kg a je to jezdivé AM ne EN tak se počítá že na tom nebudu jezdit lávky a 2mdropy, atd na to bych si koupil 180mm zdvihu ne 140mm. Mám univerzál XC-AM kolo, ale myslím že to co na něm jezdím a jak jezdím je hodně slušný AM a rozhodně ho nešetřím, Xc si sem tam dám závod.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No ale na jezdivé AM mi přijde 13,5–14kg opravdu hodně. Jezdivé AM by při slušném osazení mělo mít podle mě tak maximálně do 13kg, ale lépe spíš kolem 12,5kg.

                    Rám s tlumičem by pak neměl moc (nebo raději vůbec) přesáhnout 3kg. 3,3kg bez tlumiče mi přijde těžký jako prase.

                    A jak je vidět i u toho Treku, tak to s váhou jde. Jak píše Fousek 150mm zdvihu a 12,7kg. Mně to u Sterea také pod 13kg vychází naprosto bez problémů (12,5kg a je to také 150mm reálného zdvihu a odolnost toho rámu je také v dané kategorii kol naprosto v pohodě).

                    A na těch UST se neušetří nic, nevím z čeho vycházíš váhu bezduše 625g. NN UST 2,25 převažoval jsem 3 kusy a pohybují se kolem 720g. Vyjde to podobně jako dušový double defense NN s lehčí (130g) duší. Obyč dušová verze NN vyjde už s lehčí duší o pár gramů méně.

                    0 0
                    • Omen  

                      jo ted jsme měli o víkendu treka testovačku a proti mojemu rámu je to jak z papíru, zaklepeš na muj rám a je slyšet zvuk pořádně silné trubky a zaklepeš na treka a je to jak z alobalu. Na RB se cítím bezpečnějc. Pak je setejně to že máš třeba 12 kg ale vážíš 85kg a já mám 14kolo ale 70kg já tak je to na stejno.

                      0 0
                      • Omen  

                        a vycházel jsem z toho co jsem našel na netu.

                        0 0
                      • kOmE  

                        nejsem si jist ,jestli poklepanim zjistis rozdil v tloustkach trubek pokud je jedna hydrofomormovana a druha ne.

                        0 0
                        • Omen  

                          práve proto jsou hydroformovaný aby mohli být tenké a jsem od plechu a železa tak poznám jak zní slabej a silnej mareriál.

                          0 0
                          • kOmE  

                            hydroformovany jsou proto aby mohli byt zeslabeny tam kde to neni potreba tolik materialu a zesileny tam ,kde material potreba je.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        To srovnání v té poslední větě, s tím nesouhlasím. Lehčí kolo (pokud už se jedná o větší rozdíly typu 1kg a více) je znát v technických pasážíš a ve výjezdu vždy ať jezdec váží kolik chce.

                        A jinak mám taky 70kg, ale to není podstatné.

                        Dle zaklepání bych se neodvážil říct o rámu tedy vůbec nic.

                        0 0
                        • Omen  

                          já mluvím o síle stěny to je poznat kdo pracuje s pelchem a železem atd. tak pozná co je slabší a co silnější ale řezat dva rámy abych ti to dokázal nebudu :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nevysvětloval jsem to podrobněji, jen schoval do té jedné věty. Myslel jsem především dvě věci:

                            • dle tloušťky stěny nelze hodnotit odolnost rámu a silnější stěna není zárukou ničeho
                            • dle poklepání a zvuku se síla stěny nedá až tak moc dobře určit, samozřejmě určitě vodítko to je, ale jen velmi orientační

                            Tedy ve výsledku ať zní poklepání jakkoliv, o vlastnostech rámu jako je odolnost/výdrž to ještě neřekne vůbec nic, proto bych se dle poklepání nedovolil nic o rámu říct.

                            Mně je osobně naprosto jedno jak rám zní při poklepání, mně zajímá dlouhodobější zkušenosti z praxe s odolností a jeho váha (teď neřeším vlastnosti systému).

                            0 0
                            • Karlos009  

                              Ta silnější stěna je minimálně příslibem toho, že rám víc vydrží při „zátěži“ kterou konstruktér nečekal. A to si myslím je hlavní slabina mnoha dnešních „vyladěných“ rámů. OK, třeba jsou o 500g lehčí, vydrží i skoky, ale spadnou u hospody na plot a v rámu je díra. Já raději vozím to půlkilo navíc s vědomím, že když se mi to kolo někde kousek kutálí, tak ho pak vyvleču zpátky na cestu, uroním slzu nad odřeným lakem a jedu dál. :-) Ale určitě jsou i puristé, kterým ten papír nevadí, kteří při čurpauze nepraští s kolem do trávy, raději zrakví sebe než by kolo zahodili a v hospodě ho celou dobu drží. :-)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                S AMS Pro (lehčí a méně odolný rám než Stereo) jsem před třemi lety v cca 55km/h rychlosti letěl přes řídítka (přesně jak jsem letěl netuším, mám pořád cca 20s okno co se stalo), zrušil přední i zadní kolo, řídítka, roh, dále se kolo svezlo x metrů po té cestě, kde byl štěrk a sem tam nějaký menší kámen a obrousilo to u úchytu zadní kotoučovky rámu pár mm materiálu. Rám to přežil a žádné funční poškození se nekonalo.

                                A lehčích pádů (tedy ne takový jako ten popsaný, kdy mi odvezla sanitka) jsem měl jak na AMS 125tce a Stereu více, o zahození kola do trávy ani nemluvim.

                                Takže bych to neviděl zase tak černě. Ale samozřejmě máš pravdu, že znatelně těžší rám bude na takové věci ve většině případů o něco odolnější.

                                Ono taky záleží kolik kdo váží. Při stejném stylu jízdy 100kg jezdec klidně zničí snáze ten o půl kilo těžší rám než 70kg jezdec ten lehčí.

                                Pro můj styl jízdy a 70kg je velká váha rámu navíc zcela k ničemu, asi by mi přežil v pohodě i rám znatelně lehčí než Stereo (ale také nemám potřebu hrotit váhu rámu do extrémnů typu stejný zdvih a ještě o dalších 400–500g lehčí než Stereo, co mají nejlehčí rámy na trhu a větší prioritou než lehčí váha je pro mě funkce stavby dle mojich požadavků).

                                A pak samozřejmě jednou prasknout může cokoliv.

                                0 0
                                • Omen  

                                  tvůj názor náš názor každej jezdíme na čem chceme. Já prostě trubkám jakého koliv tvaru, které se při tom když  máčknu palcem na stěnu zapruží (prohnou) nevěřím. Je to každého věc na čem jezdí a myslím že tohle dohadování co je pevnější nemá smysl . Ale každopádně logické je že trobka z větší silou stěn má větší pevnost. Samo čekám tvou odpověd že hdroforming udělá i z tenké trubky pevnou ale já věřím masívu než profilu. A když vidím že RB crx s váhou 1800g byl na testech v Německu nejlepší v tuhosti. Vým svoje. Jo pevnost je prostě vykoupena váhou. Neříkám že je to tak vždy ale u RB to platí.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Ať každý jezdí na čem chce, to je samozřejmé a každý může mít názor jaký uzná za vhodné.

                                    Jen by mi zajímalo u kterého rámu se při zmáčknutí rukou viditelně prohne/zapruží trubka? To by mi tedy zajímalo (tím netvrdím, že to není možné, jen mi přijde z toho co píšeš, jako by to měla být standardní vlastnosti i středně těžkých rámů). Jsem pro zajímavost šel zkusit všechny rámy doma (a zkoušel jsem dost míst, kde by mohla být trubka nejslabší a zkusil i obě ruce současně) a ani u nejlehčího Reactionu jsem neprohnul rukou žádnou trubku ani náznakem (nemůžu samozřejmě vyloučit nějaké prohnutí řádu desetiny milimetru, které okem nezpozoruju).

                                    A určitě nechci řešit, jaká přesně trubka bude při jaké konstrukci pevnější nebo ne, tohle nechám na konstruktérech rámů, ta tohle odborník rozhodně nejsem.

                                    U mě rozhoduje to, zda dlouhodobě jsou v praxi s daným rámem problémy nebo nejsou, to ukáže jednoznačně jestli je dostatečně dimenzovaný nebo ne. A k tomu mám rád značky, které dávají 5leté záruky na rámy současně s tím, že v praxi reklamace i uznávají.

                                    0 0
                                    • Omen  

                                      u hydroformin­govaných rámů se to fak dá na nějaké větší rovnější ploše „prohnout“ samo ne o milimetry ale zahoupe se to. A to jsem tím i myslel že může každý jezdit na čem chce a mít názor jaký chce. A RB dává na ht crxcrrrr 5let a na ostatní 2 roky, jen pro zajímavost. Možná někteří dávají 5 let i na celoodpružené.

                                      0 0
                                    • fousek  

                                      Ja kdyz sem zmacnul na kyvku u Scotta G-zero tak se normalne kapku prohla, ale to se bavime o ramu z roku 2000 (zacal se vyrabet tusim 1998) a jeste k tomu na dnesni pomery by byl asi tezsi nez ostatni konkurenti.

                                      0 0
                                    • fousek  

                                      Ja kdyz sem zmacnul na kyvku u Scotta G-zero tak se normalne kapku prohla, ale to se bavime o ramu z roku 2000 (zacal se vyrabet tusim 1998) a jeste k tomu na dnesni pomery by byl asi tezsi nez ostatni konkurenti.

                                      0 0
                    • Kozel  

                      Zalezi co si kdo predstavuje pod pojmem jezdive AM, pripadne vubec AM a EN. Na tom Monstru muzes v klidu dat svih, ale take zaroven vyrazit na Spicak ci do Rokytnice do bike parku a porad si krasne zajezdis, jen zasunes sedlovku. U toho Treku ci tveho Sterea urcite lepe pojezdim XC ci dlouhy svih, ale zablbnout si nekde z kopce ci si poskakat si neumim moc dobre predstavit – osobni pocit po vyzkouseni vsech techto 3 kol.

                      0 0
                      • Omen  

                        to si taky myslím. Já na tom dám v poho 100–120km závod, ale jindy si i parádně zablbnu.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        U Sterea nevidím žádný problém pro takové použití. V čem vidíš problém? Teď nemyslím srovnání vlastností chování systému, to je na každém co mu pro jeho styl jízdy vyhovuje, ale obecně proč by měl být takhle ten rám používán třeba z důvodů odolnosti.

                        Já nejsem ideální jezdec na hodnocení takových věcí, přeci jen žádné velké dropy nedávám (limitem jsem já, ne kolo) a k tomu vážím jen 70kg, i když poslední dobou občas něco trošku vyššího už taky dám (tím myslím kolem 0,5m). Taky jsem teď malinko kvůli tomu přifouknul tlumič a přešel na sag rovných 20% (což je i doporučený sag pro tenhle rám) z původních 22–23%, co jsem vozil. Takhle je tam bezpečná rezerva i na trošku větší skoky.

                        Navíc tím, že od 09 modelu je tam 15mm osa vepředu + 12mm osa vzadu, což to zase posouvá trošičku dále (nárůst váhy jen pár gramů oproti 08).

                        Co jsem sledoval dříve německé fórum o Stereu, tak více majitelů bezproblémů do bikeparků na Stereu jezdí nebo jezdí věci posunuté mnohem více k FR a problémy s praskáním rámů nejsou. Navíc je 5 let záruk na rám.

                        Jinak ale nemusíme srovnávat jen se Stereem, vytáhnu třeba rám Liteville 301. Váhově je na tom ještě znatelně lépe než Stereo a co na tom někteří jezdí za prasárny a rám v pohodě drží…

                        Rám může být současně s velmi přijatelnou vahou a odolností dohromady.

                        0 0
                        • KRAJIC  

                          Já osobně vidím problém v tom, že při takovém použití sebou občas jebneš – to už patří k věci. A v takové situaci, kdy kolo se kolo o něco nárazem zastaví ten rozdíl mezi rezonující plechovkou a zvonící trubkou velice lehce poznáš. Zborcení, promáčknutí) versus vryp,odření.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            S tímhle souhlasím, ale jak jsem teď reagoval výše, tak zase do určité váhy pokud se nejde s vahou opravdu do extrémů to nevidím až tak tragicky. Extrémem myslím rámy typu zdvih 140mm a váha 2200–2300g a méně (a že se najdou rámy i pod 2kg, ale je fakt, že pod 2kg to už je vždy v carbonu a za příslušnou cenu).

                            0 0
                            • Omen  

                              váh je sice pěkná ale já bych karbonového AM fula nechtěl ani zadarmo pořád bych o to měl strach. Hlína je v tomhle přecejenom co se týče odolnosti lépe.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Já bych si tedy tohle tvrdit rozhodně nedovolil. Máš nějaké dlouhodobější zkušenosti s více karbonovými rámy z praxe?

                                Já třeba vím o několika karbonových rámech z praxe, které jezdí už několik let (něco z toho fully) a některé z nich mají za sebou pádů spoustu a nevim o žádném zničeném. Ale závěr jestli jsou méně nebo více odolné bych z toho dělat nemohl. Každé bude podle mě náchylnější ke zničení při trošku odlišné situaci.

                                0 0
                                • Omen  

                                  Asi jsem to špatně podal ale myslel jsem tím můj osobní pocit prostě bych tomu tak nevěřil. Viděl jsem už zlomené sedlovky i rámy ale to se stane i s hliníkem.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Když už se to vytáhlo v sousedním vláknu, hodím to i sem. Zajímavé srovnání, kde je vidět, že s odolností carbonových rámů to vůbec nemusí být špatné. Ten hliníkový dopadnul mnohem hůře. A tohle je docela dobrá simulace pádu na šutr (samozřejmě kdyby šutr byl s ostrou hranou, tak to zase může být trochu jinak).

                                    0 0
                                    • Omen  

                                      to koukám je fakt že karbom bude zase asi víc náchlný na ty ostré věci. Ale jinak karbon překvapil příjemně ale stejně na něj nemám :-)

                                      0 0
                              • warzone  

                                Osobne by som taky skepticky voci karbonu nebol,vidis to moc cierno-bielo.Aj karbon sa da urobit pevnejsie a s dorazom na este minimalizovanu vahu…Videl som viac karbonovych bikov od AM po FR a jazdil som s chlapikom co jazdil karbonoveho Spesla Enduro a daval rozne prasaciny na fr traili,bikeparky a pod.,vobec ho nesetril…velmi ho vychvaloval.Dalsim dobrym prikladom su napr. Ransomy(je pravda,ze sem-tam nejaky praskol,ale predsa len je to urcene na en/fr a tam su demolacie bezne aj u hlinika…).Podla mna ked sa nesetri na karbone a dobre sa upecie,tak to moze byt lepsie ako klasika Al.

                                0 0
                          • fousek  

                            Bratr udelal prolis na horni ramovy trubce u Gianta AC a o tom se asi neda rict, ze by byl vyrobenej z plechovek od piva. Bych skoro rek ze dosavadni ukrutnej prumer RB trubky bude nachylnejsi na prolisy nez tenci prumery  s tenci stenou. Sice o nic nejde, ale vy jste si s tim zacali:-)

                            0 0
                            • Omen  

                              už jsem ho při pádu poslal na ostrej šutr odrřel se ale nepromáčk a rána to byla slušná. Nakonec je to jedno po tom co jsem viděl ten testpřed karbonem klobouk dolu ale to že je pružnej je známá věc. myslím že asi se stejně nedobereme k závěru co je lepší a tak bych od tohodle dohadování upustil :-)

                              0 0
          • kesu  

            blbost

            treky tezky nejsou,remedy v Lku vazi s zadnim i sedlovym RU ,tlumicem float a hlavkem 3112g

            RB monter AM ma v lku 3290g(katalogový údaj),RU maji odhadem 100g(-trek ma svuj zadni RU proto pocitam oba),hlavko 150 a tlumak 300.

            Coz je v souctu o 750g vic nez ma trek s porad vychazim z katalogovejch cisel zatimco treka sem vazil.Neber si to osobne ale RB je tezky jak krava..

            Pokud se jedna o IQ tak pokud jim sedi vaha v Lku 2200g bez tlumice tak s tlumicem to je 2500 coz povazuju za slusnej udaj,ale verit se mi tomu nechce ani blbou nahodou.Ramy tydle kategorie nicmene kolem tech 2,6–2,8kg maj.Treba Spesl enduro 03 mel 2810g v mku s tlumicem.

            0 0
            • Omen  

              nemyslel jsem zrovna jejich top model osazenej xtr a x-o. Měli jsme testovačku myslím že to byl fuel ex v roce 07 kdy jsem pořizoval RB a bylo to těžký dost. A já jsem tady někde psal že ta hromada hliníku z které to kolo mám holt něco váží nikdy jsem netvrdil že je lehké.

              0 0
          • fousek  

            Jo Treky jsou tezky jak prase, Remedy ma nechutnejch 12,7kg coz bych asi u 150mm kola nezkous:-)

            0 0
      • MlokCZ  

        Pěkně popsané.

        Jinak na ten vyšší zdvih nerezignuj. Já mám velmi podobné požadavky na kolo, jak jezdím poměrně dost do XC, tak také vyžaduju jezdivější kolo (a jezdivější musí být bez jakéhokoliv omezování tlumiče, beru pro vzduchový tlumič; tedy u Foxe beru maximálně s CT min nebo raději ještě citlivější). A u 140–150mm zdvihových kol se jezdivější kola najdou, takže klidně časem zkoušej další fully a uvidíš, že nakonec se něco najde.

        0 0
      • MlokCZ  

        A pro toho Tvojeho Marina bych zkusil jít cestou RP23 s HV komorou z TF tuned, myslím, že by to za tu investici stálo (za stávající tlumič taky nějaké prachy dostaneš).

        0 0
    • Omen  

      a ještě k velikost když by jsi vzal to menší bude to víc točivé a hravější a nebudeš na tom tak nataženej. Já na tvém mýstě bych bral M.

      0 0
    • Manas  

      Dulezite je Endurko poradne testovat :-)

      RB Monster EN

      0 0
      • Kubiczech  

        Tvoje recenze mě nahlodala, fotka pokračuje. Ukaž ještě něco z toho, co to umí a já si ho snad pořídim místo té své těžké krávy… (:

        0 0
        • Manas  

          Tak treba v zatackach to celkem drzi :-)

          0 0
          • Omen  

            ty jsi ho nešetřil :-)

            0 0
            • Manas  

              Vubec. A ty nejvetsi prasany nejsou ani zdokumentovany. si pak preti report na 720.cz, asi o tom Carys napise.

              0 0
              • Omen  

                Já jim tu pořád tvrdím že Monstr drží :-) .Však víme ne :-)

                0 0
                • Oakey  

                  Monster přežije skoro všechno… Myslim, že pokud dojde k výměně rámu, tak to bude s největší pravděpodobností morálnim zastaránim :)

                  0 0
                  • Manas  

                    No u me to tak byt musi, Carys mi rekl ze zaruka na ram zanikla v okamziku kdy jsem na to sahnul. Ona to dost mozna i bude pravda. Tak to aspon vezmu jako takovy materialovy test :-)

                    0 0
                    • Omen  

                      Veď si deníček a třeba když to pak předáš RB jako X let testů jejich rámu, dají ti nový zdarma :-)) .To by nebylo špatný ne. To by najednou bylo testovačů :-)

                      0 0
          • Kubiczech  

            Tak teď ještě sehnat peníze a vybrat barvu. Škoda, že se nejde podívat, jak by rám vypadal v ruzných barvách. To by nás ladiče docela potěšilo. Brutal finish u mě vede, ale nebude. Váhám na Fox titan, žlutou nebo bílou ve spojení se stávajícími černými komponenty, stříbrnými brzdami a stříbrným eloxem.

            0 0
          • BUCEW  

            Nemáš nebo neví š náhodou kde sehnat ten tvůj představec? Objednal jsem ho v Ebole ale poslal mi stříbrnej a ted nejsem schopnej z něj dostat černej…

            0 0
            • Manas  

              Ja ho mam od kamose – je to Thomson Elite X4

              0 0
              • BUCEW  

                Já vím že to je on…nechceš mi ho prodat?.-) dám ti štříbrnej…-)

                0 0
                • Manas  

                  Fuj, stribrnej! :-)

                  Uz tak mam dost ze tam mam SLX kliky a stribrnou prehakli :-)

                  0 0
            • lutte1  

              Dá se sehnat v chainreacti­onbycles.com

              0 0
              • BUCEW  

                Já bych ho potřeboval nejlíp hned.prostě zajít někam v Praze a koupit…

                0 0
                • Radek Broz  

                  Hele, barva sice jede, ale jestli máš ten samej stříbrnej, tak bych asi ten tejden čekání na zboží z CRC na tvym místě i přežil.

                  0 0
    • Smazaný účet  

      100

      0 0
    • Kubiczech  

      Nenašel by někdo náhodou fotku RB rámu v barvě Titan Fox? Řešim poslední detaily a nemůžu se rozhodnout.

      0 0
      • KRAJIC  

        Myslím, že v té barvě mám MONSTER HT – pokud to je taková světlejší šedá s černou verzí RB POLEPŮ.

        0 0
        • Kubiczech  

          A mohl bys sem, prosím, hodit nějakou fotku? Nebo na muj mejl v profilu.

          0 0
          • KRAJIC  

            Zkusím, ale trochu trpělivosti – dnes asi ne v průběhu zítřka nebo víkendu ti to pošlu na mail.

            0 0
      • Black knives  

        Ta barva je normálně hnusná. Nerad to píšu, ale je to tak. Má ji ode mne na objednávku jeden zákazník. Vypadá, jako ta nejobyčejnější základová šedá barva.

        0 0
    • friblos  

      pro zajímavost vážený nový MONTER AM velikost M- šrouby tlumiče,patka přehazky= 3140g

      0 0
    • goofy  

      Nema tady fotku RB v orange metalic? Z RB mi odepsali, ze zadnou fotku v tehle barve nemaji, coz me fakt potesilo :-)

      0 0
    • friblos  

      RECENZE MONSTER AM 09 M versus MONSTER AM 06 M

      Jelikož jsem byl 3 roky vlastníkem modelu MONSTER AM 140mm tak Vám sem hodím malé srovnání. Nový mám 2týdny a něco najeto už mám za sebou.

      Neberu design, ten nechám na každém ať si ho posoudí sám. pro zajímavost váha nového ve vel. M je 3140g-váženo na krámě.

      AM 09– prvotní pocit byl strašný- nejde tak snadno na zadek a geoška je úplně jiná. Nižší hlava je v pohodě a ničemu nevadí. Těžiště je proti starému posazené hodně do středu kola-první jízdu šel každý skok na předek a měl jsem co dělat abych to ustál. Šlapání do kopce je o 50%lepší. Zatáčení je snašší a rychlejší na novém, ale co se týče rozbitých sekcí tak byl lepší starej.Celkově na AM ježdění je lepší nový model, ale jestli na FR/DH tak vede starý.

      0 0
    • Luma  

      Uvažuji o koupí RB Monster AM,ale nevím jakou velikost(měřím 170cm)jestli S nebo M.Kolo budu používat na lehčí AM neboli drsnější XC,žádné skoky apod.Na nynějším HT mám efektivní délku 570mm a 110mm představec,takže na délku by bylo Mko,ale na výšku bych raději Sko,tak teď nevím:-(

      0 0
      • pete_ax  

        to asi bude chtit prubnout. podle velikosti, co uvadeji na webu Lko je treba na 185 cm a vic. ja Lko vzal pri 182 cm, protoze Mko mi pocitove prislo hrozne malinkaty. myslim, ze to za jedno odpoledne urcite stoji, zajet vyzkouset.

        0 0
      • Tušnak  

        když jsem byl testovat nové Monstery, tak jsem jezdil AMko v Lku a mám 178cm a přišlo mi akorát. Sám p. Bartosz mi říkal, že jsou ty rámy menší, než staré modely. Mám starší AM v Mku a přirovnal bych ho k novému Lku.

        0 0
      • Black knives  

        A já ti řekl, přijeď, a posadím tě u mne na Monster AM velikost M, a projedeš si Morávkový trail.

        0 0
        • Luma  

          Romane to víš že si to zajdu vyzkoušet,teď momentálně stíhám akorát Hůrky,ato tak na hoďku a půl.Stejně to vypadá že to bude až příští sezonu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.