mám foxkua jedna noha se fouká,ale nemám s tím žádnou zkušenost tak i prosím napište jaká pumpa je dobrá dík.
mám foxkua jedna noha se fouká,ale nemám s tím žádnou zkušenost tak i prosím napište jaká pumpa je dobrá dík.
jestli nevíš,co s tou vidlí dělat,já ji koupím a máš po starostech:-)) ne,vždyť na tom přece nic není..odděláš kryt ventilku,našroubuješ a foukáš,manometr ukazuje hodnoty v Psi a Bar,nafoukáš asi podle tabulky dané výrobcem a pak upravuješ individuálně podle sebe..
jaká pumpa je dobrá..no tak dobrá je pumpa na vidlice,že jo..
Je to téměř jedno, jen sem tam se stane, že některá pumpa má příliš nízké těsnění na koncovce a při odšroubovávání uteče trochu vzduchu (to ale není problém pořešit a stejně to předem nepoznáš).
Na Foxku můžeš koupit nějakou pumpičku s menším rozsahem, pak má přesnější stupnici a lépe se foukají nižší tlaky s přesností na 5psi. Většina pumpiček je do 300psi, lepší je tedy trošku nízkotlaká do 150psi (pokud nemáš tedy tlumič nebo jinou vidlici, co potřebuješ foukat na vyšší tlak než 150psi). Ale ty do 150psi se blbě shání a téměř nikdo je nedělá. Já vim pouze o Manitou SPV Air pump, která je do 175psi. Ale i těmi do 300psi se dá, i když při testování Talase na 45psi se to už foukalo fakt blbě.
Tak este raz : ta spodna je do 100 psi.
To je pravda, na Marušky je třeba ještě s menším rozsahem, když se foukaj i jen na 20psi. Ta by mě osobně ale nestačila rozsahem, na jednom z tlumičů foukám 120psi.
Obidve su moje. M je na MXC Eta, Giyo mam na RS Revelation a Fox RP3.
Nemate nekdo tip na dalsi pumpy s rozsahem cca do 150 psi, tlumic foukam na 125psi, vidlici na 75psi. Po dlouhem hledani jsem nasel pouze tu zminenou Manitou SPV Air pump.
Nevím o jiné s menším rozsahem, sám mám tu Manitou SPV, kterou jsem už před nějakým časem vyměnil za ten klasický rozsah 300psi.
Ja mam tuhle: pumpicku je sice na 300psi ale ma knoflik na presny nastaveni kterej chodi po 2psi
mám Longus www.kupkolo.cz/…ice_133/Akce
jo to vím taky,že se to dá tak nafoukat,ale mám spíš pocit,že vždy v servisu tam po nějaké době už byl pokažený ten nanometr.tak proč nepoužít normální pumpu s hadičkou a autoventilkem.jo jinak.když rukou upouštím trochu vzduchu tak z toho unikne trochu kapaliny.je to normální.
nanometr, jo :o))) ?
manometr,tynanometre…:-)) používat pumpu bez manometru bys mohl,ale nenastavíš to přesně ani zhruba,komora na obyčejné pumpě je moc velká,prostě nemáš šanci trefit správný tlak.. u nás v servisu byl taky nefunkční ten manometr na jejich pumpě:-)),tak jsem si koupil svou.. upouštět vzduch prstem je taky hodně o citu,proto je na pumpě na vidlice to tlačítko(vypouštěcí ventilek),kterým se dá upouštět poměrně přesně,ovšem já to dělám tak,že upusím víc a pak dofouknu akorát,protože se málokdy trefím.
já zas přesněji dosáhnu tlak ve vidli tak, že nahustím víc a potom pomalinku upouštím
Jestli je to normální nevím, ale stává se mi to taky. Někdo psal, že časem se tím může ztratit trochu oleje a že byl překvapený změnou chování vidlice po výměně (Marzocchi Marathon). Mě už asi něco uteklo, anžto teď už to není tak zlý, dřív byla pumpa mastná jak děvka. Vysokotlaký manometry jsou rozhodně z hlediska přesnosti na prd. Já koupil typ, na který by se měl dát našroubovat nízkotlaký, ale zatím jsem se nedokopal k jeho objevení/koupi. Sice to neměří přesně, ale hodnoty jsou stejné při opakovaných foukáních (aspoň co jsem si všiml). Mám pumpu od Acoru.
Chtěl bych si koupit Pumpu na odpružené vidlice + abych byl schopen nafoukat kola s galuskovým ventilkem.Musím koupit pumpu s označením „adaptér pro galuskový ventilek“ , nebo kolo nafoukám jakoukoliv běžnou pumpou na odpružené vidlice ? Vidlici vlastním zn. MANITOU.
Máte někdo zkušenosti s těmito hustilkami :
Giyo GS-03 model 2008
nebo
Pumpa Merida 2 v 1
Popřípadě doporučte kterou koupit , nebo je to úplně jedno a koupit co bude ?
Mám tu Meridu, je na ní odnímatelný manometr, jednou se mi stalo, že mi vypadlo takové titěrné těsnění, které je pod tím manometrem, po našroubování na ventil to zasyčelo a vidle byla prázdná…povedená taškařice:) Pumpa je taky oproti některým minihustilkám dost velká a těžká a to i bez toho manometru, který s sebou stejně nevozím. Takže příště bych asi koupil klasicky minipumpu+hustilku na vidlice – toť můj názor
Že je pumpa dost velká a těžká mi vůbec nevadí – budu ji používat pouze v garáži. Na kole vozím jinou malou pumpu.
Mam tu Meridu a vozim ju aj so sebou,je to fajn pumpicka na vidlicu aj kolesa, overil som ju uz niekolkokrat v praxi pri fukani vidlice aj pri defekte
Mám pumpu Merida a zatím nemám žádnou výtku.
Vozím ji pořád v batohu a její váha mě nijak neomezuje.
Hoďte prosím typ na nějakou spolehlivou pumpu.
Ja pouzivam toto, je to autokompresor, stoji 250,–, maj ho skoro vsude. Urcite nepujde na kazdou vidli
Kompresorem foukat vidlici? :-O
Prej negativky jdou tím kompresorem úplně nejlíp :-)
Chi chi chi, moc jsem se nasmál ty kujóne.
Já foukám kompresorem vidli dvanáct let bez problému – vy mudrcové.
A vis co je to negativka? :-P
Mnó snad vidle s negativním pružením (druhou komorou), nebo nééé ;-), ale nevidím důvod proč nefoukat jakoukoli vidli kompresorem…Tedy když můžu nastavit tlak a nemám ruce jak buldozer…
Samozřejmě pokud jde o to levné huštění, není ho potřeba ani kupovat, na každé benzínce je k mání.
Jinak manuální pumpičky na vidle (nyní už za komunikativní ceny) jsou samo komfortnější.
Tak zkus jednu negativku nafoukat a pak poreferuj a to tak aby v ní byl skutečně konkrétní tlak který chci. A napovím. Negativní komora má mnohem menší objem než pozitivní a to tak malý, že ani u kvalitní pumpičky na vidlice se nedá trefit foukáním a je třeba použít funce jemného upouštění, které snad všechny pumpičky na vidlice mají.
Pak zkus nafoukat vidlici nebo tlumič, která se fouká na vyšší tlaky (třeba 250psi+) a poreferuj.
Pak zkus nafoukat vidlici, která se fouká na hodně nízké tlaky a tedy musí být nafoukána velmi přesně, protože i rozdíl 2,5psi se při tom foukání na nízký tlak znatelně projeví. Takže zkus nafoukat třeba Talase na 37,5psi a poreferuj.
Pak až budeš hledat správný tlak ve vidlici, tak od stávající tlaku, který ve vidlici máš zkus kompresorem přifouknout o 5psi více než tam bylo původně a pak poreferuj.
Nevidím v tom problém…
Tak to popiš jak to prakticky uděláš (když v tom nevidíš problém), stačí třeba hned ten první případ s tou negativkou, jsem opravdu moc zvědavý.
Nevidis v tom problem, ale v zivote jsi to nezkousel, takze nevis o cem mluvis… Ten tvuj Axel je tusim pruzinovka, a nejaka stara XC500 nebo co o ktere pises v jinem vlakne ze ji mas na starem kole, urcite nemela negativku. Takze to nejdriv nekde zkus, a pak rad jinym ze maji cpat do vidle tlak kompresorem. Howg.
A jéje, to je vosí hnízdo. Ty se vyznáš zase v kompresorech viď. Že mám na jednom kole pružinovku a na druhém třináct let starou technologii neznamená, že v životě nic jinýho neměl v ruce. Nemůžu tvrdit, že foukat vidle lze jenom hustilkama k tomu určenýma, když to tak není.
Jednoduše to kompresorem jde, jde o to vědět jak, co a čím.
Kompresory jsou různých vlastnotí, včetně vysokotlakých s pomalým plněním, nastavením tlaku, jemným upouštěním. Manometry pro nízkotlaké plnění se stupnicí po 0,5 psi. a řada dalšho. Nic z uváděných příkladů nezůstává neřešitelné…
Ano možná v některých speciálních případech. Tak nějak jsem předpokládal, že se tu řeší domácí použití, tedy nějaká dražší specializovaná zařízení nepřipadají v úvahu, nesmí to moc přesáhnout cenu pumpičky. A u pumpy (další běžně dostupný kompresor pro každého), tak tím to nehrozí vůbec.
A teď abys měl buď nějaké opravdu drahé zařízení co zvládne vše nebo měl těch kompresorů více a třeba ještě řešil jen takové věci, že budeš potřebovat kratší hadičku při foukání negativky. S dlouhou hadičkou bude problém, nasadíš na negativku a tím ji celou vypustíš (i u pozitivní komory to tak může dopadnout). V tu chvíli pozitivka zcela rozhodí rovnovážnou polohu vidlice, kterou na neuturnových verzích nemáš označenou. A aby se dosáhlo stejného tlaku v pozitivce a negativce pro rovnovážný stav, tak se i s normální pumpičkou fouká každá komora víckrát (pokud byla vidlice vypuštěná), aby se toho dosáhlo. Ale je fakt, že tohle by šlo taky vyřešit i kompresoru i s delší hadičkou. Stačilo by mít doma ty kompresory dva :-)
Mám dojem že veškeré foukání i když bude úplně přesně je stejně celkem naprd protože když vyjedu ráno kdy je teplota třeba 15°C a odpoledne 30°C ve stínu a na slunku ještě víc bude tlak ve vidli někde jinde,jedině vozit pumpičku sebou a kontrolovat,dofukovat,upouštět.Možná se mejlím,nevím.
Ano, soused ho má taky. Asi po jednom použití říkal, že nějak nefouká, jestli bych se na to nepodíval. Po rozebrání jsme zjistili, že mezi pístkem a válcem je asi tak 1,5mm mezera nevyplněná ničím. Prakticky to už nenafoukne ani dětský nafukovací bazének, natož aby to natlačilo 100 a více PSI.
Prostě, jak už to většinou je – cena odpovídá kvalitě.
PS. měřák co je tam namontovaný měří +/- 30 PSI. To je na vidlici trochu nepřesné :-)
je mozne v nouzi nafoukat vidli kompresorem ???
treba takovim tim malym auto na 12V ???
poradte jak ji nafoukat bez pumpicky na vidlice kdyz se chci hned projed ,,,
dik
Nevím kolik foukáš, ale 95psi do vidle jsem v nouzi nafoukal v lese vella-duopístem s redukcí na auto. Byl to max tlak, co jsem byl schopen vyvinout a zároveň optimální, který jsem potřeboval. Na tlumiči to ale nestihneš :-)
ahoj, bude mi tato pumpa Manitou fungovat na vidlici rockshox reba sl? pumpa „manitou“: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…
Jo, je to jedna a ta samá pumpa v x barvách a značkách. Fungovat bude. A nebude o nic lepší než nějaký ty Gyio za 500,–
tak kteru mam poridit, je toho tolik, ze nevim co vybrat a na to, ze to dvakrat do roka pouziji by to mohlo stacit ne? nebo mate nejaky jiny typy?
Já včera náhodně koupil v Halfordsu. Pumpa na vidlcie Bikehut za 440,– Epicona jsme s ní krásně napumpoval, má taky odpouštění tlaku po malých dávkách, max 300psi. Tělo je kovový, vypadá fakt v pohodě.
To víš že to bude stačit. Jen jsem ti chtěl říct, že ta Manitou je to samý co tahle nebo tahle
Pouze v jiných barvách :-) A taky že to nemusíš kupovat na CRC, ale v i ČR se dá sehnat a je to rychlejší :-)
maajkee: tss, takhle podporovat nadnárodní řetězce! Radši bych se šel socializovat do menšího cyklokrámku dva bloky od domu! :-D
Hele je to nejbližší cyklokrám od domova a světe div se, dal jsem se docela dokupy s jedním prodavačem a vždycky s ním docela dobře pokecám o kolech. Takovej dredatej týpek.
Já jsem si jen rýpnul :-) Všechno OK přeci.
Stačí ta levnější.
mam GS-02 a je to pumpicka tak akurat do ruky…rucka sa mi zda viacej ergonomicka ako pri GS-01 a ten cenovy rozdiel je imho zanedbatelny ;) ale aj GS-01 posluzi :)
Levnější bohatě stačí, manometr mají ocejchovaný stejně.
Ta dražší za to stojí, ten kloub je tam užitečný, snáz se všude dostaneš a pohodlně to nafoukáš pumpou ve vodorovné poloze.
přesně tak souhlas
OK, beru drazsi, diky.:)
jo
ahoj, mám dotaz. četla jsem tu, že prý se má tlak ve vidlici měnit dle teploty. Příjde mi to logické, ale je to tak i v praxi? tím myslím, je to velký problém?
mám vzduchovou vidlici poprvé, takže bych prostě potřebovala vědět, zda člověk s sebou musí vozit tu pumpičku, jestli se to může nějak změnit, když ve dvanáct vyjedu a v pět přijedu, jestli prostě to musím po cestě upravovat…
děkuji
Toto nemusis riesit, pokial je vidlica ok, tak tlak drzi velmi dlho, staci z trebars tyzdenne skontrolovat, ale menit tlak pocas dennej jazdy nie je potreba.
Pumpicku na vidlicu vozi na bezne jazdenie malokto, ked ides na viac dni niekde jazdit tak jo, ale inac to nema vyznam.
Tohle neres…nejake zmeny sice jsou-neche se mi to pocitat, ale stejne co na tom menit, dle meho pripadnou zmenu ani nenapozorujes.
Trochu jina vec je zahrivani vzduchu vlivem stlacovani. Bavil jsem se s kamosem a ten rikal, ze mu vzduchovy tlumak na koleko docela topil kdyz si dal ostrejsi sjezdik na Javcu-taky fajny kopec:). A ze mu ten tlumak trochu mene chodil(bo vysis tlak),a le osobni zkusenost nemam-mi hreje akorat pruzinovy tlumak:))
jo, tak vám děkuju :) já jen, abych věděla.
A když mám takovou vzduchovku a je zamykatelná a já to uzamknu, jak to vlastně funguje? Uzamyká se to mechanicky? asi jo, co? prostě, že se někde něco do něčeho zakousne…
musím i v případě, že vidlici zamknu, kontrolovat tlak? a může to vidlici nějak poškodit?
díky
Nebylo by az tak od veci naspat jake kolo mas, popripade primo vidlici. Jinak tezko soudit;)
Mám Rock Shox Recon XC… pomůže to? teď tu studuju něco jako manuál :D no, bude to sranda, napsané to vypadá horší, než to asi bude… to je jak s kytarou, jsemmyslela, že naladit kytaru a seřídit tremolo mě zabije, že to nedám…a pár rad od týpků, co to umí a už to umím taky :D
takže tohle musím zvládnout
tak jo…ta vidle ma vzduchove pruzeni a olejove tlumeni. zamej je resen tak, ze se zavre olejovy kanal a tim je zamezeno zasouvani vidlice. Pokud vidle dostane kopanec, tak jde normalne do zdvihu. Zespodu prave nohy vidlice je stelovatko odskoku.
V pruzeni, leva noha, je vzduchovy pistek. tam je dobre cas od casu zkontrolovat esi je nad nim trochu oleje-nizsi treni, lepsi tesnost. Jedna moznost je vypustit vzduch, vzit tusim 32mm klic a odsroubovat vislo-opatrne at to nejde pozna rpi pripadne reklamaci(vzhledem k tomu, ze je to nutny ukon pro bezproblemovy chod vidlice by bylo mozna dobre se poptat prodejce, zda je toto mozne ucinit bez zruseni zaruky popripade jak to resit). Neinvazivni metoda primazani je otocit kolo-vidlici nohama hore a vypustit vzduch, cimz vytece vsechen mazaci olej(a nebo ne). Vysroubovat ventilek a dat tam novy.
Je lepsi po kazde vyjizdce otrit kluzaky vidlice hadrou a strohu se maznout silikonovym olejem-sprey radeji ne, bacha at se nedostane na kotouc nebo brzdu. Neb se da pouzit Brunox Deo, ktery je 3× drahy, ale hezky voni:D
silikonovým olejem? ok.
ale ten zbytek musím ještě přelouskat… a myslíš, že když s tím zajedu do servisu, tak že mi s tím poradí a případně mě údržbu naučí? prostě, že mi to ukážou? nejsem typ člověka, co jezdí se vším do servisu, vlastně s ničím, ale je lepší, když mu to ukáže v reálu někdo, kdo tomu rozumí… i když, čtu to znovu a znovu a už to celkem chytám… jak ta kejtra :D
no, vzhledem k tomu, že kolo kupuju jeté, ani nevím, jak dlouho je záruka u vidlic, jestli bývá normálně 2 roky, nebo delší,tak nevím,jak to se zárukou bude… ten borec mi k té vidlici dal manuál v PDFku, takže fakt nevím. kolo přebírám ve čtvrtek, ale chci být informovaná.
poslední dotaz: myslíte, že když chci foukat vidlici na nějakých 80–90 psi, že by to šlo touhle pumpou? http://www.cyklomania.cz/…gp-61–179652 ?
fakt tomu nerozumím… ale slyšela jsem, že ventilek je normální a toto je do 100 psi a má manometr…
díky vám
Tu pumpu mám, jen tak sem s ní zkoušel foukat Epicona (pumpu na vidlice mám samozřejmě taky), nejde. Prostě se nedostanu pořádně na ventilek. Krom toho 100psi s ní rozumně nafoukat nejde. Když sem zkoušel max tlak (ne na vidlici), tak už při 80 to dál skoro nešlo.
a co pumpa Author Shock pump 300psi?
ta by mohla být fajn, ne? dík
neco je videt tu na servisnim videu RockShox ..vpodstate staci odsroubovat ten vrsek a kouknout se, zda je tam nejaky olej…popripade tam trochu dat…6ml..to je na konci videa..pak zasroubovat a je to. Rikaj tam pouziti tlumicoveho oleje o vizkozite 15W…ja tam davam 5W a funguje to taky. 5W protze stejny se dava do tlumici casti RS vidlic. Ony vsechny vidlice, az na nejaky ten talas ci 2-step system a podobne „sracicky“ jsou vevnitr docela jednoduche.
Pumpu na vidlici budes potrebovat nejakou k tomu urcenou. Nejde jenom o to tam natlacit nejak tlak,a le pro nejake laborovani s tlakem je dobre vedet jaky tlak tam mas at muzes priste fouknout vice nebo mene. Je to investice do petikila, to se uz zmakne.
preklepy tam mas schavlne, at muzes prelouskavat dal:DD
jo, je to od tebe milé, já jsem rozená veverka…
njn, mě to jen zajímalo, že takovou pumpu doma mám, podobnou, takže tak…
tak koupím teda tuto http://www.kupkolo.cz/…ice133/Akce
vypadá dobře…
tak, snad to zmáknu, kdyžtak pomůže taťka :D
njn, je mi jasné, že udávají prostě větší tlak, než člověk natlačí, když potřebuje, takže tak…
máme doma pumpu na 11 barů, tu velkou, ale holt, pumpička na vidlici je pumpička na vidlici :D tak uvidíme…
dikes všem
Pokud se jezdí i v zimě, tak ta změna je velká a řešit je to dobré.
V létě +30, v zimě –5. Rozdíl je více než 10% v tlaku a to vůbec není málo.
Pokud je vidlice dobře poladěná, tak se rozhodně vyplatí měnit tlak dle teploty a poznat to je hodně.
Samozřejmě se to nepřehání, osobně foukám 2 různé tlaky. Tedy jeden pro zimní část, tzn. pro období, kdy je skoro pořád méně než 10st. a pro teplé období, kdy je skoro pořád přes 10st.
Takže 2× do roka tlak změním.
Nehlede na to, ze je dobre cas od casu zkontrolovat olej nebo torchu dofouknout.
Jen maly dotaz, pred tydnem me servisak dofukoval vidlici (asi po pul roce pouzivani byla trochu mekci) a pak sem na kole cely den jezdil, v poho – vidlice tvrda jak ma byt. Po tydnu sem sedl na kolo a normalne vzduch ve vidlici v podstate zadny, uz pri sednuti na kolo byla vidlice z poloviny zasunuta. Kudy me unikl vzduch a stava se to ? To vicko ktery zakryva ventilek bylo zasroubovany spravne – nadoraz, sotva slo povolit rukou. Zkusim to nafouknout nekde a doufam ze se to nebude opakovat :(
Jinak mam RockShox Tora Race Solo Air 29
Víčko to neudrží, když propouští ventilek. Ten musíš vždy po nafoukání zkontrolovat nasliněným prstem. Kromě toho je taky dobrý zjistit, zda máš ještě olej na pístku.
Ok, hodim to do servisu, nafukovali me to pred zavodem servisaci ve stanu a na olej na pistku urcite nebyl cas. Mimochodem kdyz propousti ventilek, je to reklamace nebo co se s tim dela ?
Ja bych to tipoval na vymenu ventitlku;)
to rad slysim :)
mam tip na super pumpu pri vyberani z ventilu nevyfuci ani psi a ma aj tlacidlo na odfuknutie
Tenhle model mám už asi 5let a spokojenost, foukám s tím i silničku když chci jít na limitní tlaky..
Zkusim to tu trochu obnovit :)
Víte prosimvás někdo o pumpě, co zvládne jak vidlici tak i galuskovej ventilek? Existuje vůbec něco takovýho?
Kupoval jsem si (spolu s dalšíma věcma z kupkola) i redukci galus->moto ale nejde to. Za neschopnýho se nepovažuju, i když tu redukci nasadim a našroubuju úplně nadoraz, je ta tyčka ventilku krátká, při foukání se prostě nezmačkne a vzduch při pumpování leze všude kolem jenom do kola ne. :/
Díky…
Myslim že merida měla něco podobného. Nabízeli mi ji v obchodě. Ale neměla ani manometr…
Tak to by mi s vidlicí asi moc nepomohla…
Mě jde právě o to, aby šly foukat kola s galuskovym ventilkem a vidlice s motoventilkem. Všim sem si že někdo zmiňoval pumpičku Merida 2v1, jakože na vidlice i kola, ale zřejmě obojí motoventilek, logicky :/
Nebo aspoň poradit fungující redukci. Že tadle nepude mi trochu překvapilo, vypadalo to konstrukčně jednoduše a jasně…
Tak všem co se s timhle zabejvali, dlužim omluvu, jsem teď akorát tak za vola :)
Pumpička co mam (meriďácká dvoupístová teleskopická) zvládá defaultně i galus. Ona ale zvenku nevypadá, má jenom jednu díru na foukání, ta je ale dost hluboká (a v hlubší části užší) a ten trn co mačká ventil ventilku se dá dost zamačknout dovnitř. (Původně jsem měl za to, že se musí vevnitř něco otočit nebo tak něco, aby to šlo na galus, to se mi ale pořád nevedlo provést) Právě jsem si to i ověřil, takže teď už jenom sehnat pumpu na vidli :)
No tak jsem to myslel. Jakože to bylo na vidli i kola. Ale jestli tam byl galuskovy ventilek to nevim. Ale tak přece neni problem koupit za pár kaček redukci, i když ta funkčnost některých je fakt nulová ;) Otazkou je, jak dlouho pak trvá takovou 2v1 pumpou nafoukat kolo.
Díky, ale už je to vyřešený, hned nad tebou je další můj příspěvek, kterej pojednává o tom, kterak jsem ze sebe vola udělal :D
Teď shánim nějakou rozumnou pumpu na vidli. Na kupkolo.cz maj sice pěkný ceny, ale dávat zase kilo za poštu, když sem si tam před nedávnem něco objednával, se mi nějak nechce. Byl jsem v plzeňskym Halfordsu co je u novýho Kauflandu na Borech, ale tam to ruší, skoro nic tam už nemaj (až na pár pěknejch kol za dobrý ceny), ani pumpy na vidlice. Ono to prej ruší všude, co jsem se dozvěděl… myslim že to je celkem škoda.
;) Pokud chceš levnou a kvalitní pumpu na vidlu, tak doporučuji tu GIYO GS-02 co je tady o pár příspěvků výše. :)
Jojo, tu jsem zvažoval. Jestli si to ještě dobře pamatuju, na kupkolo je za 440 nebo kolik, ale k tomu ještě 100 poštovný a už jsem na 550. Proto se snažim koukat po krámech tady v Plzni, kolem týhle ceny se určitě musí dát něco najít. Bohužel Halfords se ruší :( Zkusim dál, mam vyhlídlý ještě další dva krámy a stejně se pokukuju po novejch tvrdších tretrách…
Nechci zakládat nové téma,protože mi to přijde jako blbost na jednu otázku. A ta zní : Když zamknu vydlici,má mít nějakou vůli v odpružení? Mám dvě kola(vidlice Suntour a Manitou). U obou se při zamčení vidlice ani nehne. Ale kamarád má Fox, která má při zamčení vůli(cca 3–6cm). Hájí to slovy : když najedeš na díru v silnici,aby sis ji nezničil. Závisí to tedy na značce? Nebo někdo z nás má vidlici v háji?
Dík za odpověď,snad se nebudete zlobit, že to píšu sem. Odpověď sem nikde nenašel.
Jo, závisí to na systému zamykání – mám RS Rebu a ty maj to zamykání taky tak, že tam je několik mm vůle (teda ne 6 cm, ale to byl předpokládám překlep…)
Dík za info,docela dost mi to pomohlo. Překlep to nebyl,jako spíš odhad. O 3 cm mu slezle gumicka jen,kdyz sem se do toho oprel. Tech 6 cm je odhad,kdyby vletel do nejaky diry. Ale i tak diky za radu ;-)
Opravdu cm? Nemyslel si spíš mm? Pokud se zamčená vidle hýbe 3 cm tak je něco špatně :-)
Je to normální a je to správně. Kdo umí trochu šlapat, tak mu to může vadit v zanedbatelným minimu případů a kdo šlapat neumí, tak mu to může bejt jedno :D.
A zamčená může jít klidně na doraz.
Koukám, že už je to asi jedno :D.
Otevřu to tu, protože se to téma tady nakouslo, ale nakonec nevyřešilo. Mám vidlu RS Reeba SL, když je zamknuta a skočím třeba z obrubníku, jde až na doraz… co je špatně?
asi tak
hmmm, floodgate asi nemám, ale tu míru komprese nastavit můžu… zkusím to…
tak mám foodgate, ale interní :-) musím si o tom někde něco přečíst… nemáš někde návod na reebu SL?
cykložitný, vyber si správně svůj ročník.
interní flodgate se nastavuje inbusem otáčením do plusu nebo mínusu. Nastavuje to až úplné přitvrzení zamčení. Nezapomeň, že při zamčené vidlici.
pod korunkou?
Zdravím,
mám tohle http://jizdni-kola.heureka.cz/…3000-d-2012/ kolo, s FOX 29" vidlicí a sháním nějakou ne předraženou, ale spolehlivou pumpu. Zřejmě ji nebudu používat moc často, ale chci, aby přežila několik vidlic – pokud možno.. Co jsem si tady prošel témata a heureku.cz, tak mne zaujali následující:
http://hustilky.heureka.cz/…specifikace/ – 400psi / 600Kč
http://hustilky.heureka.cz/…specifikace/ – 300psi / 600Kč
http://www.dajsport.cz/…ce-a-tlumice – 300psi / 650Kč
http://hustilky.heureka.cz/…specifikace/ – 300psi / 770Kč
http://hustilky.heureka.cz/…specifikace/ – 175psi / 770Kč
Poslední jmenovaná má nižší max.tlak, což je sice možná výhoda při jemném dolad'ování tlaku, ale může to být nevýhoda do budoucna při dofukování jiných vidlic, aj.
Jakou by jste zvolili Vy?
Pokud máte typ na jinou (lepší) tak prosím pošlete odkaz.
Děkuji
Mám tu v druhém odkazu a jsem spokojený, podle mě pumpička na vidle není třeba až tak řešit, vzal jsem nejlevnější co jsem tehda na KK viděl a pohoda.
jj..ta druha je v cajku..za prvni je zabita bo nema otaceci slasek a tak zabere moc mista…
A co ta třetí z odkazů – http://www.dajsport.cz/ – mám ji možnost koupit za výhodných podmínek.. :)
Oprava – http://www.dajsport.cz/…ce-a-tlumice
Bude to ± to samé jako ta z druhého odkazu, jak už jsem ti tu psal, je to relativně jedno, takže pokud tuhle můžeš mít za lepších podmínek tak jí ber.
já mám jednu navíc. ve středu jsem si koupil novou vidlici a přišla s ní i pumpa. pokud bys chtěl, vyfotím ti ji a za 450,– Kč je tvoje.
Jakou? Asi bych ji měl bez záruky, co? A budeš mít cestu do Hradce? :)
je to x-fusion. funglovka. ve středu jsem v Bikeartu kupoval vidli a byla k tomu přibalená. místo odběru: Jablonec nebo Praha nebo pošta.
Díky za nabídku, ale je to zbytečně na dlouhý lokte, skrz tu poštu, prodej ji někomu jinýmu..
hary jablonec …mas tu pumpu jeste ja bych ji klidne vzal.
mám. viz. výše
hary jablonec pisni me na dusanabe@gmail.com dik neni tady nikde na tebe kontakt
Tak jakou tedy vzít?:
http://hustilky.heureka.cz/…specifikace/ – 300psi / cca 600Kč
nebo
http://www.dajsport.cz/…ce-a-tlumice – 300psi / cca 650Kč ?
Něco jsem si o nich ještě přečetl a nakonec jsem se rozhodl pro tu Giyo GS-02D, ale když jsem si ji chtěl telefonicky objednat, tak mě od ní začal prodavač odrazovat, že prý je nekvalitní, a že u nich servisáci používají právě tu Meridu z druhého odkazu, a že je prý super..
Tak jakou vzít, Giyo, nebo Meridu? A nerad uslyším, že je to jedno :)
Mám Giyo a zatím bez problému. Stejně až si to odladíš, bude se na ní jen prášit.
Mám taky Giyo, problémy jsem nezaznamenal, ale nemám srovnání s jinou pumpou. A rozhodně se na ní nepráší, když člověk musí doplňovat co 500 km olej nad pístek… :-(
Takže myslíte, že to prodavač tvrdil z obligátního důvodu „Chci to prodat“?
Dyť se stačí na ty pumpičky podívat, dyt jsou úplně stejné, nevymýšlej blbosti, vem tu co tě přijde levněji a už to neřeš, vymýšlíš pak blbosti ;-)
Tak jsem koupil tu od Meridy a při sundavání z vidlice se mi ztratí cca 5 psů (v obchodě jsem to zkoušel na jiné vidlici a tam to byly cca 2 psi).
Není to nic, co bych nepřenesl přes srdce, ale u té Giyo GS-02D prodejci píší, že disponuje speciálním ventilem, zabraňujícím snížení tlaku při povolování. Dle reakcí zde jsem se domníval, že tuto funkci bude mít i Merida (údajně by měly být obě pumpičky stejné). Proto mám otázku na majitele té Giyo GS-02D – také máte nějaké ztráty tlaku při sejmutí pumpičky z vidlice?
Dle fotek mi přijde mechanismus koncovek hadiček naprosto stejný..
Díky
Tu ztratu plaku zjistis jak? Po opetovnem nasroubovani pumpy mas jinsi tlak? Co pumpicka, ta se pri nasroubovani nenatlakuje?:)
Mám tu giyo a žádný tlak se mi neztrácí, otázka jak si ověřoval ztracení tlaku, jestli to nafoukáš na 100 psi, pak sundáš pumpu, znova nasadíš a máš tam 95, tak je to způsobené s tím, že část vzduchu unikla do hadičky.
Zkouším to přesně tak, jak říkáte – slyšel jsem únik a myslel si, že je to z vidlice :) A zmátlo mě to, že s jinou vidlicí byla jiná ztráta, což je divný, pokud by se jednalo jen o objem pumpičky, který je konstantní.. A ještě mě zmátl prodavač, který to přede mnou zkoušel a také mu to nedošlo, kde se to „ztrácí“.. Navíc mi tvrdil, že tento typ koncovky nemůže být s ochranou proti úniku – s ochranou mi doporučoval tuto s takovou dvojitou koncovkou – http://hustilky.heureka.cz/…t-shock-dxg/ – k čemu to ale po tom je, taková „dvojitá“ koncovka, pokud stačí jednoduchá, á la Merida/Giyo?
Takže ta Giyo má stejné vlastnosti, jako „moje“ Merida? Čili že po našroubování pojme cca 5 psů, ale při odšroubovávání by se nic ztratit nemělo?
Jde mi o to, jestli tam dávat o pět víc, kdyby se to ztrácelo při sundavání, či nikoliv..
Dal bych sedm, psů není nikdy dost.
Tak snad vidíš jak se ti jezdí ne a podle toho se řiď? Když ti 5 psů unikne, ale chod ti bude vyhovovat tak je i tak vše ok ne? Myslím že řešíš blbosti.
Nejde mi jen o vidlici (ikdyž taky bych rád věděl, na kolik tlakuju) bůhví co s ní budu v budoucnu chtít nafouknout a jakou budu potřebovat přesnost, prostě není na škodu vědět, jakým způsobem ta pumpička funguje – jestli uniká vzduch z ní (hadičky) nebo z ventilku (v tomto případě vidlice). A pokud by na tom ta Giyo byla líp, tak ji za ní můžu vyměnit..
mám hustilku s tímto typem koncovky a nemám problém, nafoukáš s ní i tlumič R-S (když víš jak)
Jina vidle muze mit jinak velikou vzduchovou komoru a mas tedy jiny pomer objebu komory a „hadicky“ a tim padem i jinou zmenu tlaku…pokud pri pomalem odsroubovani koncovky z vidle nenajdes bod, kdy by soustavne unikal vzduch az bys vypustil celou vidlu, tak koncovka je vpohode…
neřešte psy, hlavně že to po nafoukání pruží tak, jak má a neuteče všechen vzduch :)
Úplně pitomej dotaz: dá se pumpa na vidlice použít i na dohuštění kol? Nenapadá mě důvod, proč by to nešlo, ale jde o to, že novou RVL jsem byl schopnej nafouknout i obyč kovovou pumpičkou Velo na 60 psi (a tlak posléze změřit klasickym manometrem), ale vidle XC30 na novym kámošově HT má ten ventilek tak zapuštěnej, že se to tou normální pumpičkou nedá, a vždycky to uteče, než člověk vyšroubuje šlaušek. Tak jde o to, zda mu stačí koupit jednu pumpu na vidlice s tím, že by ji čas od času použil na kola (rozsah integrovanýho manometru neřešme).
Trosku se nadres, ale proc by to neslo? Kolega z prace tlumicovou pumpou dofukoval prazdnou rezervu na aute:)
Kolega z prace je dobry blazen:)))
Nic jinyho nemel, taky jsem kroutil hlavou, rikal ze tak za pul hodinky se na tom dalo dojet k benzince a dofoukat :)
Celou pracovni dobu ? :-) Jinak, ja s ni kdysi pumpoval posledni 20 PSI na silnicce.
A co to udělat obráceně Lezyne HP Drive jsem nafoukal Epicona v pohodě asi na 70–80 PSI. Tuším na 17 štouchů.
Taky možnost. Ale právě se bojím, že při odpojování pumpy toho unikne tolik, že v tý patroně zbyde sotva půlka naměřenýho tlaku. Na druhou stranu, kolikrát ročně člověk fouká vidli/tlumič a kolikrát kola, takže tvůj návrh dává větší smysl.:)
Máte zkušenosti s
http://www.kupkolo.cz/…kshox_z1567/ jde mi o tlačítko odpouštění po kolika dávkuje 2PSI?
Tlacitko nedavkuje…a nejak nevim o pumpe, ktera by davkovala a uz vubec ne s konstantnim krokem zmeny tlaku. Jinak jsme ji dostal k vidli a funguje dobre…delsi ohebny slauch je prijemny bonus.
Tu zrovna mám, ale přesně neupouští. Záleží jak ten čudl zmáčneš. Stejně je to ale jedno. Nebo zde existují jedinci, kteří poznají rozdíl mezi tím, jestli mají 93 nebo 95 psi?
presne tak, 2 nebo 3 psi bych neresil, stejne tak bych moc neveril manometru na pumpe za 300, ze ukazuje presne
Máte zkušenost s touhle pumpou? Chci si ji koupit kvůli servisu tlumiče který se musí fouknout na 350psi, líbí se mi na ní taky to že se napřed našroubuje a až potom se zmáčkne ventil. Neumím si totiž moc dobře představit jak při takovém tlaku v malém objemu trefím těch 350 psi. Nebo doporučili byste nějakou jinou alepsoň do 400psi a s tou fičurou? Nic moc jiného se mi nedaří dohledat.
A neexistuje třeba pumpa kde by se dal manometr měnit?:) Bral bych i přesnější na vidlici kde foukám cca 40psi.
Nebude ten ventil jenom na upousteni tlaku?
Sem právě viděl v praxi pumpičku merida a tam napřed našrouboval na ventil a až zašrouboval to červené tak se objevil na manometru tlak. Tak doufám že to je ona. Hrozně se mi to líbilo a tak sem si na to hned vzpomněl když sem začal hledat pumpu pro ten tlumič. Na upuštění to má klasicky to červené tlačítko bych řek.
No..pokud to chces jenom kvuli te ficure, tak si ji kup. Ja v tom prinos nevidim, vzdycky tlacis pumpou do tlumice a pak utoustis az de dostanes kam potrebujes. Ze si vklidu nasroubujes hadicku a pak zmacknes tuplik…nechapu moc smysl…leda by sis myslel, ze mas tlak 380psi. nasrouboval, nafunel pumpu, zmackl cudl a hopla, nejak by se rucicka pohnula. K cemu to?
No potřebuju hlavně pumpu schopnou alespoň 400psi. Ta fičura kvůli tomu že po odšroubování „neodfoukne“ a v tlumiči zůstane takovej tlak jakej jsem tam nafoukal. Už když foukám tlumič na 170psi tak musím přifukovat aspoň o 10–15psi navíc které se pak ztratí. U toho tlumení který se má foukat na 350psi bych musel zase laborovat kolik se ztratí, ale samo de to i bez toho.:)
Tady sem chtěl hlavně zjistit jestli to není úplně šmejd.
Zrovna čekám na digi manometr z Ali do 300 psi, abych mohl měřit přesně tlak po nafoukání, ale je třeba ho trošku poupravit. Koupit lepší pumpu, která při odpojování nebude „odfukovat“ mě nenapadlo. Pár pump se dá najít na bike24.com (hledat "shock pumps), možná by se dala koupit i jen jiná koncovka ke stávající pumpě.
Ve vysledku zjistis, zes vyhodil prachy a je to k nicemu…budes nahrazovat orientacni meridlo jinym orientacnim. Absolutni tlak je jedno, ale je dobre foukat porad stejnou pumpou a tlaky si namapovat na stupnici pumpy…s ohledem na pozadovane chovani pruzeni.
Me prave pumpicka pri sundani odfoukne pokazdy trosku jinak, takze lehce prefouknu a pak s manometrem dorovnam. Delam to tak u vidlice a max spokojenost a za ty 200 Kc mi to stoji, teda jestli pujde zkratit privod. A za druhy tim manometrem lze testovat, zda nebo za jak dlouho dochazi k poklesu tlaku v komore.
Tak jo, vzdavam se.
Tak přišel manometr do 300psi, vyměnil jsem u něj hadičku za krátkou koncovku pro měření, ale stejně si při měření dost ufoukne, takže to neni moc použitelný. Ale za pokus to stálo…
Nicméně jsem zjistil, že pumpa Topeak Pocket Shock co mam doma, má na koncovce ten šroubek/matičku pro „bezztrátový“ nasazení – jen jsem ji před rokem zatáhl tak natěsno, že nešla vyšroubovat a nějak na ni uplně zapomněl. Takže pokud se při nasazování nafouká i hadička, tak po nafouknutí, sundání pumpy a znovunasazení neunikne více než 5 psi, což je dostačující.
Vsechno spatne..
měl jsem kdysi pučenou podobnou od Beto a fungovalo to, ale myslim že byla o dost levnější
No. Jak jsi zjistil, ze ti „odfoukne“ 10–15 psi? Nebylo to tak, ze jsi odsrouboval pumpu a po jejim nasrouboavni ukazovala mene? Za predpokladu, ze mas rozumnou pumpu, tak pri oddelavani koncovky dojde napred k uzavreni ventilku a pak odfouknuti. Pri opetovnem nasroubovani se vyrovnaji tlaky v hadicce a v tlumaku a tlak tim padem poklesne. Za predpokladu, ze neznas tlak v komore a v komore neni integrovany tlakovy senzor, neni jednoduchy zpusob jak zmerit presny tlak aniz bys ho ovlivnil.
Samo že tak jak píšeš, ale nezdá se mi že by jen objemem hadičky takto klesnul tlak. Ono to foukne celkem dost. S tímhle mám jistotu že se ventil napřed zavře. Ale jo možná to je k prdu, nicméně stejně potřebuju pumpu schopnou těch 350psi tak to asi vyzkouším:)
Nejvíc odfoukneš při nasazování manometru :-)
Mám ji z kupkola a je o dost levnější.
Potřebuju foukat tlumič na 350 psi. Máte zkušenosti s pumpou PRO Performance Mini Shock Pump, nebo vzít radši Rock Shox ?
up
Rs ti muzu prodat nova
Ted jsem se dival je jen do 300 psi
A co tahle – http://www.sachasport.cz/…ed-2015.html
Tak mám další špek. Potřebuju pumpu na tlumič, nebo manometr s odpouštěcím ventilem s rozsahem 10 PSI a dílky po jednom psu.
Hmmm..tak pul hodky jsem hledal a nic:D Asi nezbude nez se podivat po manometrech 0–1 bar a a pisemne se dotazat, zda maji stupnici i v psi…
Je to zákeřnost. Chtěl jsem si trochu pohrát s nastavením vidle – pružinovka s předpětím vzduchem a běžnou pumpou se v tom rozpětí blbě trefuje. :-D
No…nebo koupil lacny ho 1 bar a premalovat ho a pak vymenit na pumpe. A vyjde to asi na stovku:)
Dík, asi budu muset kutit. :-)
No co přesně to máš? Co přefouknout a pak použít na přesné nastavení něco co má stupnici po 0,5 PSI jako tohle Mám to doma kdybys to potřeboval vyzkoušet, má to stupnici v PSI, BAR, KPA a v kg/m2. Dokonce mám dvě, bo jeden se podařilo opravit po té co jsem si už koupil nový :-) Mě se to osvědčilo v přesném nastavení 11 psů do sedlovky a používám to na pneu.
Přiložím a je to, tak sekundu dvě a redukci používám takovou
Asi to nemá odpouštěcí ventil – musíš třeba vícekrát nasadit a změřit (tím, jak to samovolně trochu ufoukne)?
Nemá, ale ufoukne to minimálně, tak 0,5 Psů, testoval jsem když jsem dělal pokusy s nastavením sedlovky, trvalo mi pár pokusů než jsem tam dal požadovaný tlak 10 Psů :-)
Tak to jo, díky. Já právěže něco takového řeším a tak se radši ptám, jeslti se dá dobře „ufoukávat“ a měřit :)
Potřebuji nastavovat tlak ve vidlici v rozsahu 0–10 PSI. Dík za nabídku, ale ten tvůj měřák je od 5 PSI a to je moc.
Tak měřáky od nuly budou asi jen laboratorní či technické , takové jsem v normální komerční produkci ještě neviděl.
to je ta posedlost digitalizaci:)
Tu mas budik 0–1 bar (0 – 14.5 psi) za ctyri kila…nekde jsem videl i za pulku, ale bez glycerinu(coz je lepsi, pokud by nemel stupni v psi a chtel bych ho rozebrat a stupnici premalovat/prelepit).
Jé, takové jsme měli na malířských stříkačkách, při troše bastlení by se dalo ale naštěstí já to nepotřebuji :-)
Nejsem nijak posedlý ale ty digitální mají pro nás starší se slabým zrakem výhodu jasného sdělení :D
Nebo když mám i velkou pumpu s analogem, ale ten „měří“ podle plotu (dle pumpy cca 2 bary, dle analogového automěřáku přes redukci asi 2.7 baru, tak čemu pak věřit… :) ) Že může bejt i digitál blbě nakalibrovanej od výroby, je vcelku jasný, ale věřil bych mu přes to více.
Navíc je mi jedno jestli je nebo není přesný, vidím na něj bez brejlí a ježděním a zkušenostmi stejně zjistím časem tlak který tam pak dávám furt stejný a podle situace a povrchů uberu či přidám.
Tak tak, o viditelnost mi taky jde – když nemám brejle, už na ty malý rysky taky blbě vidím. A nejde mi tak o to, kolik reálně a přesně foukám, ale spíš abych podle něčeho přesnějšího si „zkalibroval“ všechny pumpy tak, abych funěl stále stejně – tak jak potřebuju.
Prosím vás osvědčená pumpa na tlumič a vidlici? Mám jsou si fenu za 4sta a moje nervy. Díky
Malinko zdejší téma oživím. Chci koupit pumpu na tlumič/vidlici a po nějakém delším hledání jsem vyselektoval dva modely, co mě zaujali. Jedním je klasika, RockShox 300/600 psi a jako druhá mě kvůli skladnosti zaujala Topeak Pocket Shock DXG, která má maximální tlak 360 psi. Hlavní dilema je ohledně maximálního tlaku, předpokládám, že 300 psi bude standartní maximální hodnota a pro domácí použití bohatě postačí. Je nějaké opodstatnění pro víceobjemovou pumpu? Aktuálně bude pumpa pouze na vidlice, příští rok bych si chtěl koupit Full (trail/enduro bike), takže přibude i foukání tlumiče. Díky za odpověď.
Ten Topeak mám a je plně dostačující jak na vidlici tak na tlumič.