• michal_t

    Zdravim,

    otazku, proc bych si mel ja, bezny uzivatel klasickeho 26" kola, poridit 29" bike? Tuto otazku si kladu jiz delsi dobu, tak sem se chtel zeptat, jestli mi to nekdo znalejsi v tomto oboru vysvetli? Chci jen podotknout, ze o 29" kolu neuvazuji, ale treba se to po par komentarich zmeni.

    Takze mi proste jde jen o to, aby mi nekdo vysvetlil, co to ma za vyhody a co za nevyhody, kdybych si koupil 29" bike?

    Dikas moc.:)

    0 0
    • Blade  

      á, bude veselo..

      0 0
    • Martin  

      pár otázek:

      kolik měříš?

      co jezdíš?

      jakým stylem jezdíš?

      pak se bude odpovídat líp

      29" bike je dobrá věc pro určitou docela úzkou cílovou skupinu, která jeho benefity umí využít. pro ostatní je to možná paskvil. já osobně jsem s 29" MTB velice spokojen a do 26" bych už nešel

      0 0
      • michal_t  

        Mam 185cm, 17 let, jezdim lesy, sjezdy, hory, vsechno MTB:), a styl? Jezdim dolu rychle, obcas brzdim, nahoru to jde pomalu hele.:)

        0 0
        • garyfinisher  

          Tak to si na to este primlady! 29 je pro VYCICHLE paprdy :D

          0 0
          • michal_t  

            Ooo… Tak to pak jo, kdzy to rikas. Budud tomu verit!:D

            0 0
          • Marskatin  

            prečo nie Snehulienka?

            0 0
            • drtyc  

              megalol. hned prvni thread tohodle dne a prvni post od snowballa co dnes ctu a uz je prozrazeny :)

              0 0
            • garyfinisher  

              aaale, som volako zbabral registraciu tak nemam k Snehulienke pristup :(

              :o))

              0 0
              • patman  

                kdyby to napsal nekdo jiny tak mu verim, ale pro Tebe musi byt registrace mechanicka bezchybna rutina, po tolika bananech ;-))

                0 0
        • duda  

          Ja jsem na 29 zacinal,bylo to v dobe,kdy to bylo v plenach.

          Muzu rict,ze 29 nejsou jen pro paprdy,da se na nich jezdit hodne agresivne,vyhravat Mtb maratony.

          Hodne zalezi na zvolenych plastich.Co se tyce setrvacnosti,pre­konavani prekazek jsou na tom lip jak 26sky,

          Jezdim jak 29,tak 26,skousel jsem taky 69

          0 0
    • nox159  

      proc bych si mel ja, bezny uzivatel klasickeho 26" kola, poridit 29" bike? – Chci jen podotknout, ze o 29" kolu neuvazuji.

      z toho ze to tu pises bych pochopil ze o tom uvazujes ale pak napises ze ne tak sem z toho jelen :D

      ale pripomelo mi to jednu reklamu na nejaky praci prasek jak tam mleli nejake kraviny a pak ** a neprotiřečíte si trochu :D **

      0 0
    • garyfinisher  

      Zevraj hlavne ked si osamely, lebo ked niekde prides s takymi velikymi kolesiskami, tak kazdy chce od teba dat sa previezt :o))

      No a povedzme ze tiez ked si extra vysoky a na 26ke si tak nejak nesvoj, dalej ked by si rad nieco pohodlnejsie ale nema to byt full, ked nejazdis prilis technickych usekov a nespurtujes – 29ka je vyhoda na take maratoske jazdenie, ked drzis skor priemerne tempo a trasa je dlha no bez extra narocnych miest na techniku jazdy… a dalsi ma iste este doplnia, a ini ma zas vysmeju alebo tak cosi ;)

      0 0
      • Martin  

        tak s tímhle si dovolím 100% souhlasit.

        0 0
        • garyfinisher  

          Povoluje se. :o))

          0 0
        • michal_t  

          Tak v tom prpadne asi nic no… Jezdim technicky, kdyz to jde. Nejsem maratonec, jezdim vzdy ve skupine, takze popojedu a cekam, popojedu a cekam…

          0 0
          • garyfinisher  

            Tak to je jina, to by 29 mohla zrovna pomoct, ze se to prej hur rozjizdi a je taky delsi a tezsi, takze pak bys treba nebyl takovej rychlej :o)))

            0 0
            • Martin  

              s tím hůř se rozjíždí nemůžu souhlasit. když srovnám rozjezd 29 a 26" biku, tak mi to přijde podobný. kamaráda, co je o něco lepší než já, v rozjezdu na rovince trhnu bez problémů a to jsem podstatně těžší než on. pozor, tohle je můj subjektivní názor

              0 0
              • Marccoo  

                fyzika!!!Bohužel teď musím dát za pravdu VELU,že 29 nemá na rozjezd,na 26.Takže soudíš velmi špatně,dej jiného kámoše.

                0 0
            • michal_t  

              Ja nejsem rychlej, mam pomaly spolujezdce.:D

              0 0
              • garyfinisher  

                Tak nech prejdu na 24ky a ti najpomalsi na 20ky, a zrychlia! ;)

                (ale zevraj pod 15 uz to je nejak proti zakonu… tak to netreba prehanat zas s tymi malymi kolesami)

                0 0
      • Marskatin  

        …hrome a zrovna já jezdím 29" zcela bez zájmu okolí :(

        0 0
    • Smazaný účet  

      kup si aktuální vydání časopisu VELO. máš tam srovnání vlastností 26×29. do jaké míry to odpovídá realitě, netuším. 29 sem nikdy nejel.

      0 0
      • michal_t  

        Ou, Velo sem si v utery kupoval, ale jeste sem ho poradne neprolistoval.:)

        0 0
        • garyfinisher  

          No vidis, ja to furt hovorim: najprv precti Velo, az pak prispivej na BF! Ja to tak furt delam, a slavi to nehorazny uspech! :o)))))

          0 0
          • michal_t  

            Hele, a nevis co by pak delali ostatni, dyt se tady muzeme krasne pohadat, popovidet… Co vic si prat..??:D

            0 0
            • garyfinisher  

              ;) ano ano, ja viem.

              0 0
              • delfyn  

                můžete mi někdo naskenovat článek a poslat na meil? Velo si občas koupím, ale v tomhle novým čísle mě zajímá konkrétně jen tenhle článek

                0 0
        • Smazaný účet  

          heh, akorát mě napadá, že tu asi mluvíme každej o jiným čísle. jám mám předplaceno, taže už čtu listopadový :) – to je pro mě aktuální

          0 0
          • michal_t  

            No… Ja tady koukam do 10/2009 a je tady porovniani 29"/26"/HT/FS.:)

            0 0
            • garyfinisher  

              oni tu temu 26 vs 29 riesia uz v kazdom druhom cisle co si vsimam tak 2 roky. Asi aj sami maju nejaku nevysporiadanu vnutornu dilemu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                už ne. definitivně se shodli na 29 :)

                0 0
                • garyfinisher  

                  To je preto, lebo casopisy pisu VYCICHLY paprdove! Ale tak to dufam premenuju z Vela na 29 a bude pokoj.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    ortodoxní 26kař, koukám. skoro až fundamentalista :-D

                    já jezdím 26 a upřímě bych si 29 rád zkusil.

                    0 0
                    • garyfinisher  

                      Ale vobec nie, to vsetko len v ramci srandy.

                      Sice som s 26kou spokojny, ale naramne sa mi paci teraz Marin 29 Pine Mountain, a to netuzim po 29 a uz vobec nie po singlespeede… a aj napriek tomu, vzdy ked ho vidim, si hovorim no super kolo.

                      A vyskusat, no jasne ze by bolo zaujimave vyskusat co najviac toho co cloveku moze rukami prejst. Ale tu je to dost o tom, co som napisal hore, kadial a ako jazdis, a ako si rozmerny, ci moc nad mieru :o)

                      0 0
                  • Marccoo  

                    poprvé a možná naposled stebou souhlas!

                    0 0
            • Smazaný účet  

              jo, to je ale srovnání čtyř naprosto odlišných kol.

              v listopadovým je srovnání dvou stejných modelů RB lišících se jen 26×29 z pohledů dvou redaktorů, kteří se na tom 3 měsíce střídali.

              0 0
      • Hejdik  

        Já mám s 29"jedinou zkušenost ato když jsem si půjčil Doomova Supa,abych si vyzkoušel jízdu přes brod.První pocit po nasednutí byl takovej,že jsem myslel,že jsem sedl na tank,pak jsem se pustil kamenitým brodem a docela jsem hleděl jak snadno jsem ten brod projel oproti svému 26"kolu.

        Takže můj jedinej poznatek k tomuto je,že brodí určitě líp,než 26" :-D

        A za sucha to bude asi obdobné…

        0 0
        • Martin  

          budem si zas muset dát společnou vyjížďku a v jejím průběhu můžeš zas testovat. libo kosíř nějakej víkend, dokud nebude sníh?

          0 0
          • Hejdik  

            No čoveče,to se ještě uvidí,páč nás ve čtvrtek čeká přírůstek do bikerské rodiny,tak´že budu mít na dlouhou dobu vystaráno,ale uvidíme…snad se chvilka ještě najde a když ne letos,tak na jaře určitě

            0 0
        • michal_t  

          A co si budeme povidat, to se vyplati!:D Brodivost nadevse!:)

          0 0
        • garyfinisher  

          To je predsa logicke, ze 29ka ma vacsi vztlak a teda aj lepsie plava :o)))

          0 0
    • martin_bakov  

      chtel sem mit zajimave kolo, kazdy biker-srdcar si 29tky vsimne, neni sice tak hbity ale libi se mi ze prejede pres vsechno mozny – hodne oproti 26tce v terenu pochyta…

      0 0
    • 4rri  

      Učebnice fyziky,kapitola o valivém odporu :-)

      0 0
      • garyfinisher  

        To si vedla. Hentak na to uz raz sli nejaki pomyleni experti, dosli k tomu ze najlepsia je silnicka, a vybehli s tym potom aj do terenu. A tak vznikol cyklokros! :D

        0 0
        • michal_t  

          A to je take krasny napad.:D

          0 0
        • Bafoon  

          poslouchej nejsi ty ten démon tohoto fóra co se vždy s novou registrací vyjadřuje řekněme jako když medu ukrajuje a s postupem času a počtu vláken o Epiconu hrubne a hrubne až dostane BAN a pak celé znovu??? případně sory ale to vyjadřování je ukrutně podobné

          0 0
          • Martin  

            neboj, je to von :-)

            0 0
          • michal_t  

            Nevim o co ti jde hele…??? Ja sme tady uz asi dva mesice. Toto je asi moje 4 tema, takze zadnej demon. A jestli to nekomu vadi, tak at to tady zavre konec!!!

            0 0
          • garyfinisher  

            Ano, odhalil si ma, a zanalyzoval. To mam taky vyvojovy cyklus :o))) Ja za to absolutne nemozem! ;)

            0 0
            • patman  

              dalo by se mluvit maxirychlem prevtelovani, ale vyvoj? no nevim :-))

              0 0
    • kubad  

      29" rozhodne nebrat je to hnus fuj !!!!!

      Nechapu na co to je a jak si to nekdo vubec muze poridit :-)

      0 0
    • abro666  

      ja mam zkusenost jak s 26 i 29 a to tak ze sem dokazal zlomit oba ramy, a to hned nekolikrat:-)

      0 0
      • Carloss  

        ten cjlap ale musí mít ukrutnou sílu..:)

        0 0
      • Smazaný účet  

        tak zrovna tohle je cenná informace pro tazatele!

        0 0
      • Mr.Duck  

        Tak to já mám zas zkušenost s 26, že sem ho nezlomil ani při včerejší okamžité retardaci (rozumněj záporné akceleraci:P) z hodně na 0km/h při poloprofesionálním heiníku na zle nedoskočenym gapu, takže jednoznačně 26!!

        0 0
        • DaSnail  

          tak, tak. 26ka je ovládateľnej­šia, lepšie brzdí, má o 14cm väčší zdvih a o 26 prevodov viac jak 29ka…

          0 0
    • Kedarr  

      Čau , tak se přiznám ,že jsem jezdil 29 kolo na karbonovém rámu a moc mě to nenadchlo..jak přišel prudčí technickej kopec…připadal jsem si nesvuj..jako by to člověk neměl pod kontrolou..ve sjezdu to bylo o chlup lepší..ale taky nevyužiješ odpruženou vidli naplno..nevím přišlo mi to divný..a to jsem vysokej člověk..takže jsem zůstal u 26ky..

      0 0
    • Hynas  

      O 29tkách vůbec neuvažuj, je to jen marketingový tahák, takový bazmek vůbec nebrat. Rozhodně nedoporučuju…a to jsem na rozdíl od většiny zde píšících na tom heblu seděl…

      0 0
      • martin_bakov  

        O 26tkách vůbec neuvažuj, je to jen marketingový tahák, takový bazmek vůbec nebrat. Rozhodně nedoporučuju…a to jsem na rozdíl od většiny zde píšících na tom heblu seděl…

        :)

        0 0
        • Mr.Duck  

          Když se to veme kolem a kolem, 26" nebo 29", obojí je to šílenost. Podle mě bohatě stačí tak 8", ale zdvih 26" to je na žehlení čeho?!

          0 0
        • F1  

          Souhlas, to mě napadlo hned jak s tím přišli, ono někdy stačí použít selský rozum. A napohled je to paskvil.

          0 0
      • kubad  

        Kecad vis kolik lidi tady ve vlaknu ma skusenosti s 29"

        :-)

        ale jinak s tim ostatnim co pises SOUHLAS

        0 0
        • Hynas  

          Jo většina, ve velu se toho napíše dost a dost…a obrázky jsou taky dostatečně výmluvné. Rezolutní výsledek…29 je naprd a přes to nejede vlak, no zlaté standardní šestadvacítky.

          0 0
          • abro666  

            dovolím si nesouhlasit.

            jen pro tvou informaci uvádím, že mám 29 fulla, 26 fulla, 26 ht a silnici. na každým kole lítám velice rád.

            0 0
          • abro666  

            aha už jsem se kopuknul na tvou sbírku, jsem na to hodně podobně:-) v neděli a v práci, tak mozek už nebere:-)

            0 0
      • Smazaný účet  

        pokud je to jen marketing, tak upřímně nechápu koncept.

        nač by výrobcům bylo rozšiřovat portfolium, když jde o chybný koncept?

        výroba nestandardních velikostí znamená nový stroje a technické zázemí – vysoký investice pro výrobce.

        co je to za marketing: „kupte si od nás novinku, s největší pravděpodobností vás zklame a tím pádem na naši značku zanevřete“? identifikace spotřebitele se značkou není zase tak silná, aby vychvaloval výrobek, se kterým není spokojen.

        sice jsem 29 ještě nezkusil, ale fyzika jasně mluví pro velké výhody těchto kol. kolům bude logicky chybět akcelerace a hravost, ale jasně předčí 26 v jízdním komfortu a plynulosti v terénu, větší kola udrží rychlost díky větší setrvačnosti. máš i relativně nižší těžiště, takže jistější ovládání v terénu.

        0 0
        • roud  

          Myslim že nemá cenu tu polemizovat o 29 kdyžs na ni neseděl nejdřív se svez a pak to řeš jinak co se marketingu týče 29 sou teď velkej hit a jejich prodejnost prudce stoupá proto je dnes nabízí spousta značek i když věřím že v nich neviděj žádnou výhodu ale proč přicházet o zisky když se můžou svízt a dost na tom vyvařit osobně si myslím že nejlepší řešení by byl kompromis 27,5 ale na tom sem ještě neseděl třeba časem…

          0 0
        • kubad  

          Hynas je nepritel 29" s tim se nehadej :-)

          mrkni na sroty na jakych jezdi a bude ti to jasne

          0 0
        • mr.antik  

          Všichni výrobci chtějí vyrábět specializovaná kola, aby jich takovej cyklista měl doma aspoň pět…

          0 0
        • garyfinisher  

          nobelowski – naco novy koncept? Aby si tym, co spokojne jazdia 26ky a nemaju v plane vymenu aktualneho kola este par rokov, dal do hlavy brouka a aby si ich doviedol k vymene skor. Ak sa koncept nevydaril, ma to dalsiu nezanedbatelnu vyhodu, budu potom znova menit z 29 na 26 :o))

          Investicie su tu vzdy nizsie nez trzby. Ked uz raz bicykle vyrabas, fakt nie je problem celu tu masineriu zamestnat niecim naviac, napriklad vyvojom a vyrobou 29ky. Skor to je prave hlavna uloha manazera, najst vytazenie pre tie kapacity.

          A vsimni si, velomarketing 29ky vobec nejak jednoznacne nevychlouba, prosto mas tu taku alternativu danu k dispozicii, a oni vedia, ze nejaka cast trhu na to zareaguje.

          vyhody 29 vs 26: celkom si to vystihol. Otazka vsak prave stoji: co v tom terene hladas a robi ti najvacsi pozitok, ta akceleracia a hravost, alebo schopnost udrzat rychlost (t.j. plynula jazda), komfort, zotrvacnost? Pre mna je to jasne, ze urcite radsej to prve nez to druhe, a preto som stvoril hypotezu o VYCICHLOM paprdovi :o)))

          BTW predpokladam ze si to nemyslel tak, ze vacsie kolesa maju nizsie tazisko, co samozrejme je nezmysel… Medzi 26 a 29 je rozdiel v ulozeni taziska bicykla+jazdca (resp. stredoveho zlozenia) voci stredom kolies, pri 29 sa teda viac sedi v bicykli (29 je nielen vyssia ale aj dlhsia), zatial co pri 26ke na nej.

          0 0
          • Smazaný účet  

            já su ještě ekonomickej idealista a pořád se nutím věřit, že smysl marketingu je maximalizace užitku spotřebitele a vstřícnost jeho požadavkům. víceméně akademický přístup :)

            schopnost udržet rychlost chápu jako výhodu, která šetří síly, takže můžeš při stejným výkonu jet v průměru rychlejc.

            samozřejmě jsem myslel těžiště cyklisty, nebavím se o osách kol :))

            0 0
            • Smazaný účet  

              jsem tu ve zvláštní situaci, kdy obhajuju 29koncept a jezdím 26 :)

              0 0
            • garyfinisher  

              ekonomicky idealista – to si trefne pomenoval! :o)) Aaaach, keby niekto naozaj mal na srdci su maximalizaciu uzitku pre spotrebitela… ale to musi mat na mysli asi prave ten spotrebitel sam.

              Tak ked si myslel tazisko cyklistu, tak si asi myslel zle, lebo kedze posed je +/- rovnaky aj u 26 aj 29 a stredove zlozenie je +/- rovnako vysoko, tak tazisko je tiez zhodne vysoko :o)

              0 0
              • Smazaný účet  

                zrovna to těžiště bude záležet na konkrétní geometrii rámu. v případě GF jsem viděl nějakou prezentaci, kde právě mluví o vyšší stabilitě díky nižšímu těžišti. je to i na youtube.

                0 0
                • garyfinisher  

                  O tom materiali neviem, a pochybujem, ze 29 bude mat geometriu kde by jazdcovo tazsiko bolo nizie. Aj ked samozrejme moze taky ram existovat.

                  No predpokladam, ze pri tej vyssej stabilite v suvislosti s 29 voci 26 sa bude mysliet to, o com pisem vyssie: vacsie kolesa maju vyssie stred otacania (aj tazisko), a ked su geometria a umiestnenie hlavneho ramoveho trojuholnika zhodne pri rame na 26 aj 29, tak plati, ze stredy kolies pri 29 su oproti 26 vyssie v porovnani s taziskom jazdca. To sposobuje tu vyssiu stabilitu 29ky, lebo otacajuce sa kolesa su tie „stabilizatory“.

                  0 0
    • Vegan  

      Osobni zkusenost s 29" bikem mam relativne dlouhou. Takze prvni a ten nejvetsi bonus jep ro lidi vetsiho vzrustu pokud mas pod 190cm pak tento bonus ignoruj. Dalsi velky bonus je pohodli kdyz mas plaste 2.1" + dobre nafouknute tak je to jako jet na fullu s 50mm zdvihu. proste to tolik nedrnca, neujizdi atd… . Co se tyce nevyhod tak 29" HT urcite neni do technickeho terenu vhodne kolo je pri klopeni vratci a do zatacek se mu moc nechce bunny hop a cokoli na ten zpusob je obtiznejsi. Ja to mam asi takto na HT bych do 26" nikdy nesel je to o vyklepani duse, ale zase ja bych na HT do technickeho terenu nejel. Pokud vsak beru v potaz Fulla tam je to horsi ale plati ze cim vetsi zdvihy tim mene se 29" vyplati tzn u kola 100/100 je 29" porad pohodlnejsi a mozna i v terenu rychlejsi, ale u 150/150 uz je 29" nepouzitelna kolo je na typ jezdeni pro ktery je 150/150 urceno prilis line na ovladani, malo hopsave… zato ale toho spousty odpusti.

      Tzn na chrceni v lehkem terenu asi 29" cim vysi clovek je tim vice s toho tezi. Do technickeho terenu je 29" blbost. Co se tyce rychlosti tak to co 29" straci na akceleraci dozene pri udrzovani konstatni rychlosti.

      0 0
      • MaPa  

        Zkušenost sice kratší, ale přesto naprostý souhlas.

        0 0
    • maajkee  

      Já si myslím, že je to prostě jen otázka vkusu, někdo má rád holky, někdo vdolky, důležitý je nějaký kolo mít a mít chuť jezdit. Je naprosto logický, že čím větší kola, tím víc neohrabaný to kolo je. 29er je pro mě prostě jen takovej terénější cross a crosse nesnáším, ale když se na tom někomu jezdí dobře tak prosím, aspoň nesedí u televize a jezdí.

      Každopádně nikdo z nás prostě není z objektivního hlediska říct tohle kolo je na hovno a tohle je super.

      To je jako přít se o to jestli je lepší motorka chopper nebo enduro.

      0 0
      • garyfinisher  

        Ak tym chces naznacit, ze 29 je medzi bikmi nieco ako chopper medzi motorkami, tak si to celkom vystihol, lebo chopper je motorka schopna ist viac-menej iba rovno a nie moc rychlo :o)))

        0 0
        • Pebe  

          rychlost bude vždycky závislá od motoru, resp.nohou cyklisty, to bych sem nemotal ;-)

          0 0
          • garyfinisher  

            tak to potom moze sadnut na ten historicky velociped bez retaze s 1 velkym kolesom, a zajde to same co na mtb, ano? :D

            Nohy su motor, a ten mas najlepsi aky vies, ale moc to nezmenis. A kolo je nastroj, a vsetci dobre vieme, ako velmi zalezi na tom nastroji.

            0 0
            • Pebe  

              zase překrucuješ ;-)

              já jenom řekl že ne každé enduro bude rychlejší než chopper. Je to odvislé od motoru a převodovky.

              0 0
              • maajkee  

                a samozřejmě taky od velikosti kol ;-)

                Ferrari na 10" kolech nebude mít maximálku jako ferrari na 20" kolech :)

                0 0
    • Honzyn  

      Pokud nove kolo kupovat nechces,tak na 29 ani nesedat,protoze pak uz se na 26 proste nejde vratit!Kdo opravdu jezdi,tak vi,cesta zpet na 26 neexistuje­.Ten,kdo jezdi dosud 26,tak akorat 29 nezkusil,nebo nechce zrovna utratit za novy bike.

      0 0
      • Francy  

        Taky mi příjde, že 29tku haní především ti, co na ní nikdy neseděli, nebo seděli pouze krátce a cítili se na ní „tak nějak divně“.

        Zajímalo by mě, jestli se tu najde někdo, kdo delší dobu jezdil na kvalitní 29tce (ne nějaké ukrajině), přešel na 26tku a je happy.

        0 0
        • kubad  

          mám doma kvalitní 29" i kvalitní 26" i kvalitního fulla 26"

          a na všech kolech sem happy :D

          ale pokud bych měl volit jen jedno tak fakt nevím co bych si vybral,

          0 0
        • garyfinisher  

          Pozri si minule vlakna o 26 vs 29 a isto najdes. Zial ti presne neviem napisat, ktore vlakno to bolo a kto je ten uzivatel, ale presne tuto skusenost popisal. Ani to nebolo prilis davno.

          0 0
      • Bafoon  

        tak tohle na mě sedí 100%

        měl jsem půjčenou na test 29" od Martina Katery a pak jsem měl jet 500m k autu zpátky na své 26" – a to jsem měl opravdu jasno že tohle už NIKDY!! :-)))

        0 0
      • Singlespeed  

        Zas tak jednoduše to nejde říct, ale v mém případě je tomu podobně. Když jedu s výkonnostně slabšími kamarády, beru 26´,abych se v terénu necítil zvýhodněn. Když jedu sám, nebo s mistry oboru (třeba mistrem ČR a SR v maratonu masters), tak jedině na 29-tce, jinak bych se v extra těžkých technických výjezdech prostě nechytal.

        0 0
        • garyfinisher  

          extra tezkym technickym vyjezdu je 29 vyhodnejsia nez 26?? No to si pod tym extra tezkym technickym vyjezdem teda asi kazdy predstavujeme nieco vyrazne ine :D

          0 0
          • kubad  

            je to jednoduché 29" dík velkým kolům líp projede a víc odpustí, trošku horší je to v úzkých točkách, ale těch zase většinou moc není takže to až tak neomezuje

            0 0
            • garyfinisher  

              Lenze v extra tezkym technickym vyjezdu ani nahodou nestaci, ze velky kolo lip projde, vies? Hovorim, ze si pod tym chalan a ty tiez predstavujete asi nieco comu realne prislucha obtiaznost mierne tazky, bezny teren.

              0 0
              • kubad  

                souhlas, ale velkým plusem 29" je lepši stabilita na kole se mnohem líp balancuje v minimální rychlosti, pak sou samozřejmě mínusy, prostě se nedá jednoduše posoudit co je lepší, ale obě koncepce můžou žít vedle sebe a ať si každý zvolí co chce

                0 0
                • Martin  

                  jenže to by na světě nesměli být lidi zaslepeně vydávající svůj osobní názor za dogma a jedinou pravdu

                  0 0
                • garyfinisher  

                  OK, ja to viem, len to vyjadrenie ze zrovna do extra obtiazneho technickeho vyjazdu by mala byt 29ka vhodnejsia bolo v rozpore s tym, ake prednosti 29 ma mat.

                  0 0
                  • Pebe  

                    no je vidět, že jsi taky ještě extra obtížný technický výjezd neviděl :-)

                    0 0
                    • garyfinisher  

                      Extra obtizne technicke vyjezdy (ak sa tym napriklad mysli sklon 22×32 horko-tazko vhodne skombinovany s podkladom z volnych kamenov :o) zvycajne tlacim, pretoze je to tak nejak s ohladom na celkovu dlzku trate efektivnejsie a zmena polohy tela prospeje, no zas niekedy mi to neda a pokusam sa fleky kde tlacievam aj vyslapat na bicykli. Asi ako kazdy. No neslo mi prilis do hlavy ako by mi v takom mieste mohla byt naprospech 29ka, teda okrem jedinej vyhody – dlhsej zadnej stavby, pretoze sa menej stavia na zadne. Inac skor napritaz. Vratane vyssej hmotnosti a vacsich rozmerov (celkovej dlzky, teda horsej obratnosti)

                      0 0
                      • Pebe  

                        takže jedna celkem zásadní výhoda už ti došla, fajn :-)

                        0 0
                        • garyfinisher  

                          To je vyhoda len ked sa nevies posadit na bicykel. Alebo ked si prepadol manekynskej mode davat na HT silnicarske minisedlo.

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            řek bych že to výhoda bude skoro vždycky. nejsem žádnej zastánce 29, sám bych ho zrovna nechtěl, ale když si v kopci kterej se drolí když se přeneseš moc dopředu, a staví na zadní když to neuděláš, tak může delší zadek určitě pomoct.

                            0 0
                            • garyfinisher  

                              No ved ano, ze je dlhsia zadna stavba do kopca vyhoda som uznal. Bol som zvedavy na vsetky tie dalsie neprekonatelne vyhody.

                              BTW v suvislosti v dlhsou zadnou stavbou treba tiez teda podotknut, ze dlhsi ram bude horsie na tom s obratnostou, vahou, tuhostou, s tuhostou na tom budu horsie aj tie vacsie a tazsie kolesa – nech uz to mame kompletne. Ze vacsia hmotnost nie je do kopca prilis vyhoda, to je asi tiez vseobecne zname.

                              ;)

                              0 0
                              • Pebe  

                                váha je a vždy bude pouze otázka peněz

                                0 0
                                • garyfinisher  

                                  A tym chces ako povedat co? Ved ked porovnavam, tak porovnavam porovnatelne a nemiesam jablka s hruskami. Bud uvazujem jednu cenovu kategoriu, alebo ked chces byt velmi exaktny, tak mozeme uvazovat 26 a 29 z rovnakych materialov. Ale tam ta 29 nielen ze bude tazsia, ale bude este aj drahsia, lebo sa toho materialu sportebuje viac :D

                                  0 0
                                • Blade  

                                  Už je to tu zase:) Bez ohledu na to, za jakou cenu postavíš supr lehký 29" kolo, tak já postavím 26" vždycky lehčí ;)

                                  0 0
                                  • garyfinisher  

                                    a ja 20ku uplne najlahsiu z vas seckych! :D Zn. Bezramovy singlespeed-monocykl.

                                    0 0
                                  • Pebe  

                                    chytil se :-)

                                    ale o tom se nehádám, jenom říkám že hmotnost je a bude jenom otázka peněz, ne velikostí kol ;-)

                                    a takové malé zamyšlení, čím lehčí materiály použiješ, o to menší bude rozlíl mezi 26 a 29 ;-)

                                    0 0
                                    • Blade  

                                      Samozřejmě:) Nicméně, v tomto případě váha není a nikdy nebude otázka peněz, ale otázka velikosti ;-)

                                      0 0
                          • mr.antik  

                            Takové sedlo mám i na enduru a vyjedu s tím cokoliv mi ukážeš

                            0 0
                      • delfyn  

                        nezapoměl jsi na větší styčnou plochu s terénem, ta hraje v náročným výjezdu taky svou roli

                        0 0
      • Mr.Duck  

        Blbost :P přiznám, že sem na 29 nejel, ale určitě to nebude na každý ježdění, třeba pro mě by, myslim, velkej přínos neměly ve sjezdech.

        0 0
      • Blade  

        ..se divim, že na těch mrdkách šestadvacetipal­covejch může ještě někdo jezdit, ba co víc, už aby zase někdo přišel s ještě většíma kolama než 29

        0 0
      • fousek  

        Chvili sem jezdil na Superfly a jediny kolo, ktery bych tim mozna nahradil je silnicka. Jinak do terenu je pro me 29" pouzitelny podobne jako crossovy kolo.

        0 0
        • maajkee  

          Mám uplně stejnej názor, 29ka je prostě jen cross s terénějšíma pneu, pravda, že s malou nadsázkou, uznávám. A kdo jezdí na crossech? Jak už tady bylo řečeno, starý páprdové :)

          Měl jsem 29ku půjčenou od kámoše, jel jsem na tom v lese a pocit na zpevněný cestě super, hrnul jsme se kupředu, pak přišel sjezd do lesa po malý klikatý pěšince a rázem jsem měl po chuti, měl jsem pocit že se musím každou chvíli vyválet, pro mě je to teda dost neohrabaný kolo, ale věřím, že pro pohodový jezdce, co si jen tak brouzdaj po pěkných cestách, občas po poli a zpevněný lesní cestě je to super.

          0 0
          • kubad  

            s tím co napsal fousek se dá souhlasit, u fulla s větším zdvihem a při tom co s tím dělá nebude 29" asi přínosem

            ale to co popisuješ ty bych tak neviděl, potvdí kluci ze socka kempu tam kde měli někteří problémy a občas si šláply na zem, tam s 29" s pevnou bez problémů :)

            ale je to asi jezdcem a souhlas 29" se musí víc nutit, působí že se jí nechce ale poslechne. prostě je to trochu jiné, nedá se říct lepší horší

            0 0
          • garyfinisher  

            Tak to pozor, nie stari, ale VYCICHLY paprdove! To je kazde nieco ine. Stary vobec nemusi znamenat paprda. Kludne to moze byt oldskoolak co ta rozvesa hore kopcom aj dole kopcom, a to vsetko este na HT z doby predtym nez ti odmontovali bocne kolieska. Na to BACHA, clovek takymto podcenovanim lahko pride k hlbokym sramom na svojom bikerskom sebavedomi :o))

            A zas vycichly nemusi byt vobec stary. Staci klasicky fotrik 40nik na FR masine na ktoru nema jazdecky, len financne :D

            0 0
        • Hynas  

          Souhlas s fouskem, 29 nebrat…trek s širšíma gumama, resp. silnička s úzkýma.

          0 0
          • Hornet  

            Tiez si o tom myslim podobne. Povazujem to za dost marketingovy tah, na trhu treba nieco nove za hocijaku cenu. skusil som jednu 29nu a citil som sa na tom moc divne, neohrabane, bolo to pomale, skarede.

            Ale pre vysokych(tak nad 190) je to snad dobre, s tym suhlasim, na malych ramoch to vyzera (pre mna), odporne.

            0 0
            • garyfinisher  

              ach ty estet ;)

              0 0
            • Mr.Duck  

              zase se musí nechat, že 26" s velkejma rámama vypadaj příšerně, řekněme od 21" nahoru to sou podle mě děsný kozy. Mluvim teda o HT, u většiny fullů to tak nevynikne.

              0 0
      • MaPa  

        Blbost. Každej nejezdí jako ty.

        Naopak ale ať si to každej zkusí. Pravda je, že pro spoustu lidí bude 29 lepší než dosavadní 26.

        0 0
      • abro666  

        Zas tak ortodoxni nejsem:-)

        Mam tyto bajky:

        Trek Madone 4.5

        Trek 4900 HT

        Gary Fisher Hifi pro 29er

        Gary Fisher Roscoe 3

        A vsechny kola rad stridam:-)

        0 0
        • Atsap  

          Ahoj, mám v plánu koupi GF Roscoe. Jestli se můžu zeptat,jaké s ním máš zkušenosti? Dík.

          0 0
          • abro666  

            Tady je.

            Zkušenosti s ním mám zatím jen dobrý. Pevnou osu na předku na jiným kole nemám, ale na tohle se rychle zvyká. Manévrovatelnost to má fakt dobrou.

            Spokojenost i s tím dvoukomorovým tlumákem. S brzdama – Avid Elixir a řazením SRAM X.0 (jen smyk je XT) rovněž.

            Trochu víc mně serou pláště – Bontrager xdx 2,40, který na mokrejch šutrech kloužou jak na ledě. Zlatý Nobby Nicy:-)

            Mám velikost 21" (váha cca 14,3 kg), tak i řídítka sou tam široký jak blázen, sedím na tom jak na chopperu:-)

            Do kopce to kolo celkem jede, čekal sem, že bude línější než Exko, ale přide mi to podobný.

            0 0
    • Smazaný účet  

      pořádná otázka do pranice:

      kde si půjčit v Brně (nejlíp gratis) nějakej test bike 29"? nejlépe Gary Fisher Paragon (ať mám bike srovnatelnej se svým)?

      0 0
      • kubad  

        udělej si výlet do Břeclavi, těch 50km přežiješ, ale bacha je to silně nakažlivé :D

        0 0
        • roud  

          Myslim ze u tebe doma sou silne nakazlivy i 26ky :-)

          0 0
    • Majkí  

      Já mám s 29er bikem několikaměsíční zkušenost,protože jsem si pořídil SUPa 829 a zatím naprostá spokojenost. Dříve jsem celou dobu jezdil na „klasickém 26“ ale rozdíl je to obrovský,hlavně se to v terénu nebojím tak „pustit“ ale zase mám třeba větší strach to naklopit v zatáčce…akorát to na silnici díky těm plášťům moc nejede :D

      0 0
    • Pebe  

      tak už i 29 DH kolo

      0 0
    • Hynas  

      29tky na pitchu…nebrat.

      0 0
      • Martin  

        nějak mi není jasný, proč teda dáváš fotky další devětadvacítky do svýho profilu :-)

        0 0
        • kubad  

          Premyslej urcite na to prijdes :-)

          0 0
          • Martin  

            myšlení po mně nechtěj, to je moc práce :-)

            0 0
      • jIrI___  

        Někdo tady prudit musí :)

        0 0
      • Kubiczech  

        Stokrát opakované se stává pravdou. Más posledních pár pokusů. (:

        btw. už je to beztak trapné. (:

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.