• ruinin

    Zajímalo by mě, jak to tady maj lidi s rychlostí, nasazením… Co tak pročítám forum, tak jsou tu většinou borci, co opravdu chtějí na kole makat, zajímá je vzdálenost, průměrná rychlost, svaly, fyzička… Někdy v devadesátých letech jsem si koupil MTB a nikdy na něm nejezdil co to dalo, naopak jsem jezdil v klídku, užíval si přírodu a pohodlnost kola. Tak když jsem jednou s kamarádem jel na vyjížďku do lesa, co měl taky MTB, tak on do toho šlapal jako blázen. Přeskočilo mu? říkal jsem si tehdy. Bylo mi asi 25 let, nechápal jsem, proč bych měl závodit, k čemu jako? On mi tehdy řekl, že ze sebe musí dostat stres z práce. Já žádný stresy neměl, takže jsem už jezdil bez něho dál v klídku a sám nebo s přítelkyní, která jezdila ještě pomalejc. Ale teď mi je 50 let, koupil jsem si silničku, a když jedu, baví mě udržovat slušnou kadenci a cítím, jak prostě nemůžu zpomalit, musím jet tak, abych optimálně namáhal tělo, srdce, svaly. Je to i zábava, rozhodně u toho netrpím. Nemám naprosto žádný závodní ambice, ale prostě cítím, jako kdyby v mým těle byl přebytek energie, kterej chci vybít. Takže prostě skoro nikdy nezpomalím, dokud nejsem fakt grogy. Když jsme jezdili se spolužákama v 80 letech na favoritech, tak jsme buď pár km makali, nebo jsme si jezdili na pohodu. Ale nikdo tehdy nemluvil o průměrný rychlosti, nepořádali jsme závody na 100 km a podobně. Co jsou watty jsme asi věděli jen z hodin fyziky. Dnes mi připadá, že všichni honí km, průměr, watty a kalorie. Je to krize středního věku, nebo jsme vystresovaní? Jak říkám, už jsem posedlej tempem taky, ale je tu někdo, kdo se někdy jede jen tak v klidu projet?

    • DoomHammer  

      rychle nejezdím, nemám na to mentálně

    • roman II  

      já taky rychle nejezdím, jsem turista kochající se okolní krajinou kterej nesleduje aby mu náhodou neklesla tepovka

    • oddie  

      Já nemluvím o průměrný rychlosti a nepořádám závody na 100km ani dneska :) Nehoním ani km, ani průměr, ani watty, a už vůbec ne kalorie…

    • Sgt Pepper  

      abych byl dřív v hospodě

    • JFtryall  

      Watty te prave donuti zpomalit a delat to mnohem propracovaneji a lip tak budovat kondici, kdyz clovek neni uplnej trouba. Kdo ma stres, tak mu staci jen hodinovej srot na vycerpani glykogenu a je v pohode. :-) ale s nejakym dlouhodobejsim cilem to nema moc spolecnyho. Je to takovy boxovani, ale v jine arene.

      • CzechJoker  

        Můžeš to trochu rozvést? Docela by mě to zajímalo, přemýšlím kam se posunout a jak… Díky

        • Adam Buchal  

          No že výkonnost se má budovati postupně a né, že to tam hned napálíš ;)) A taky, že i když máš nalítáno, že bys měl občas ubrat, ať se nepřetáhneš. Ale kolega ti k tomu řekne asi víc…

        • JFtryall  

          No podle toho jakym smerem se chces zlepsit. Presny mereni v cemkoliv ti da dobrou zpetnou vazbu a hned odhali nedostatky. V cyklistice to jde dobre diky relativne presnymu mereni ze slapani. Krasne si pak nastavis vhodnou zatez a neresis to jestli ses pretrenovanej nebo nedotrenovanej. Je to proste prirozeny posun dal a je jen na tobe, kolik toho obetujes pro zlepseni.

          • CzechJoker  

            Asi bych chtěl zlepšit vytrvalost v konstantní zátěži. Budu pořizovat e520 + sadu čidel, abych se alespoň trochu mohl sledovat. Wattmetr by byl asi další level.

            • JFtryall  

              Jasny. Zlepseni vytrvalosti je jeste ten nejmensi problem. Jen mit cas. ;-)

              • RomanKa  

                Jestli to teda chápu správně, takže když se jede vytrvalost, tak je nežádoucí třeba každou půl hodinu zařadit krátký sprint?

                • JFtryall  

                  To se neda rict. Kazdy reaguje na zatez trosku jinak. Belgicky se zarazuji casto u profiku- kazdych 15 minut spurt a jinak vytrvalost na pohodu. To je ale i castecne rozvoj silovych parametru a o cistou vytrvalost se uplne nejedna. Pro lidi co zacinaji s vaznejsim treninkem to neni na zacatku uplne idealni, snadno se to prezene. Vhodny je jet vytrvalost tak, ze jedes stejne na prvni i treti hodine. Tohle spravne telo pripravi na dalsi vyssi zatez a nauci ho spravne vyuzit energeticky zasoby. Pak se da navazat intervalama nebo prave spurtama, vytrvalost tam ale uz musi byt zapracovana. Jinak se na ty vykony ani nedostanes. A hlavne se pri zdv nauci clovek slapat a uklidnit tu jizdu, bez toho se neda smysluplne pokracovat.

                  • RomanKa  

                    Dík. Nutno říct, že nejsem závodník, takže smysluplně netrénuju, i když bych tomu teď po dvou letech ježdění chtěl dát alespoň nějaký řád. A mám právě problém, že nedokážu jet dostatečně pomalu, zpravidla se neudržím v kopci a jedu ve smyslu „už mám něco najeto a je tu zlepšení, tak to vyjedu rychlejc“. Pořídil jsem tepák, ať to můžu líp hlídat, ale jsem v kleštích mezi 2 přístupy.

                    Na jedné straně se pořád omílá ZDV, vytrvalost, vytrvalost, pěkně v klídku budovat a hlavně nevybočovat z tempa. Na druhé straně se čím dál častěji setkávám s tím, že je teď fajn zařazovat intervaly atd. a vytrvalost jezdit až bude venku aspoň trochu hezky.

                    Venku teď nejezdím, vyrážím až tak kolem 5 stupňů, špatně to snáším – právě proto, že se neumím kontrolovat, zrychlím, začnu dýchat pusou a už je zle.. Tak jsem pořídil trenažér a teď babo raď. Jezdit na tom v zóně vytrvalosti nebo se řídit například GCN videi, které trvají kolem 40 minut a jsou intervalů plné?

                    • novas752  

                      Z mýho pohledu je teda lepší jezdit vytrvalost hlavně v zimě – jedeš pomalu, spíš rovinatější trasy a tak zběsile nedýcháš studený vzduch, jako při vyšších intenzitách.

                      I na tom trenažeru pokud jezdíš krátce, tak tomu nějakých pár pravidelných týdnů ZDV dej.

                      A zajímavý fakt: když je trochu víc pod nulou (např. –5 a míň), jede se trochu líp, protože vlhkost ze vzduchu „vymrzne“ a suchý byť chladnější vzduch ochlazuje dýchací cesty méně, než vlhký těsně nad nulou.

                    • JFtryall  

                      Jasne venku to je ted problematicke. To nema moc cenu. Na ergaci samozrejme muzes drtit intervaly neustale, ale podle tepu to je doma jeste vic nepresny nez venku. V tech vyssich vykonech to je bohuzel trochu loterie. Hlavni je se ridit pocitem a dobre vedet co vlastne jedes a proc to jedes. A hlavne je dobry zacinat postupne a kvalitne se rozjet. Ja pouzivam ted WattBike a tam je fajn, ze zobrazi i krivku slapani, takze ti lepe pohlida styl a vyrovnani noh. Typicky jedu hodinu zakladni vytrvalost abych se srovnal a pak praskam intervaly, ktery jsou zrovna v planu.

                    • jakub_kencl  

                      …zrychlím, začnu dýchat pusou a už je zle…

                      Právě v zimě nemusíš mít ani tepák a jezdíš prostě jenom se zavřenou pusou a je to :-)

              • CzechJoker  

                Čas je trochu problém, už se těším na důchod :-)

                Jinak tu vytrvalost plánuju řešit s tepákem a udržováním se v oblasti anaerobního prahu. Pokud teda správně chápu, co se při tom děje v těle.

                • JFtryall  

                  Anaerobniho moc ne. :-) Aerobniho. Za prisunu kysliku. Problem je, ze aerobni prah je dost relativni pojem a kdyz nejses dostatecne otestovanej nebo neznas svoje maxima, tak to nema takovy efekt. Dobry je sledovat vlastni stav tela a podle dychani to ladit. Musi to byt prijemne, ale ne flakani. Vytrvalost po dvou hodinach slapani taky neni legrace, kdyz drzis stale stejnou zatez.

    • Kysky  

      Závodím, mám rád dávat si pořádně do těla a vidět jak se zlepšuju. Když jedu vytrvalostní trénink, často si ho naplánuju tak, abych zároveň i něco viděl – přírodní úkazy, hrady, zámky, zábavné klikaté silničky atd.

      Ale zároveň mi nevadí čas od času se jentak s někým projet na pohodu, pokecat, pokempovat, ale zároveň se nesmí jet úplně otravným tempem, to bych se na to vybodl.

      Pak jsou dny, kdy bych měl odpočívat, ale chci na kolo tak si zajedu zablbnout na pumptrack nebo kousek za město na traily s pár skoky. Když se pak potřebuju někam přesunout – přejezdy mezi technikou nebo cesta k rodičům, tak už je to „nemoc z povolání“ do toho dupat. Jak se říká čas jsou peníze :D

      A ještě něco: rychlost je příjemná věc, ať už na silnici nebo v pořádným terénu. Kolikrát je i bezpečnější než jet pomalu :-)

    • IndyCZ  

      Já se jedu projet jen tak v klidu vždy, ale obvykle mi to vydrží asi 20 metrů od dveří k brance.

    • tromboonen  

      Ja to rikal, je to nemanzelske dite 3022 a telete, zrovna skoncil 6. tridu, tak si jeste pamatuje vyjmenovana slova :)

      • ruinin  

        hele, netrol tady, jo? :)

      • Čipera  

        Já mám zase teorii že je to jeden člověk, protože se vždycky po nějaké době proflákne a nikdo jeho témata nebere vážně tak jde a založí si nový profil. Je tam určitá podobnost ve stylu psaní, dlouhé a obsáhlé články o ničem.

        • pepek  

          3022 neuměl shodu p. s p. To se nedá napodobit.

          • Tomcat  

            Změna stylu textu , může být jen dobře použité copy&paste, případně najít a nahradit. Napíše prostě text normálně a pak konkrétní slova automaticky nahradí za ty, které nepoužívá. Ona i automatická oprava textu je už více pokročilá než holý slovník před xx lety.

            • pepek  

              Nene, 3022 je zatím nepřekonatelný grafoman, na toho ruinin nebude mít nikdy. Navíc koupí silničky místo skládačky z ekodvora by popřel smysl vlastní existence a musel by se sám zabít.

          • tromboonen  

            Souhlas, i jine vlastnosti jeho projevu jsou dost těžko fejkovatelné…

        • Tomcat  

          Tak ono by stačilo provařit IP ze které byly příspěvky psány a u jakých nicků se ještě vyskytovali.

    • ruinin  

      No když jsem si kupoval tu silničku před nedávnem, tak jsem nadšeně studoval mapy na pc a počítal km a říkal si, schválně kolik km najedu a za jak dlouho… my tohle v 80 letech nedělali a nechápu proč, sice nebyly počítače a výpočet km, ale dalo se to z běžných map spočítat, ale prostě nikdy nás nenapadlo zkoušet pokořit hranice, nebo se zlepšovat. Teď mě zajímá, kdy konečně ujedu svou první stovku. Moc se těším. Možná že ta soutěživost dnes je ovlivněná pc hrama, kde pořád člověk pokořuje nějaký levely a cíle… Tu stovku jsem teda už sice jednou v životě ujel, ale to bylo trochu omylem a nebylo to sto, ale dvě stě za den a prostě jsem si hodně špatně spočítal km… naštěstí jsem to přežil, ale bylo to vo fous…

      • IndyCZ  

        Nesmysly, PC hry do toho netahej, už jsi jak TV Nova.. v 80. letech byla soutěživost úplně stejná jako dnes. A i tehdy se dělaly tréninkové deníky, počítaly kilometry, pokořovaly hranice a zlepšovali se. Akorát nebyly technologie, které umožňovaly záznam tras, nebyly služby, na které by se nahrávaly a nebyly sítě, skrze které by se následně šířily.

        • ruinin  

          Takovy lidi jsem teda nepotkal. Sportovali všichni, ale nikdo nic neměřil, nikdo nezávodil. A třeba bratranec jeudil na kole závodně, ale působilo to spíš jako kdyby s kámoši jezdili do hospody. Co o těch závodech vyprávěl… Prostě jiná doba. Když se objevili první cyklisti v dresech a přolbách, tak si z toho dělali sramdu nejvíc ti, co sami už dávno jezdili.

          • IndyCZ  

            Otec závodil v 70. a začátku 80. let a představ si, nebylo to jako jízda do hospody. A měli dresy a později i přilby, ty staré kožené ludry. Bůh ví, co bratranec jezdil nebo jak moc vypravování přibarvil. :-)

            • ruinin  

              asi jsem měl smůlu nebo štěstí na takový legrační historky, uričtě existovali lidi, co dělali sport závodně a my jsme je s klukama obdivovali, ale sami jsme se tomu nějak nesnažili přiblížit… můj bratranec mi třeba vyprávěl, jak při závodech chodí močit do lesa… o nějakých výkonech vůbec nemluvil, spíš si dělal srandu – tak asi jinak to brali lidi v reprezentaci a na takový úrovni než patnáctiletý kluci

              jednou jsem viděl závodníky na Dukle před fotbalovým zápasem, jezdili po dráze na silničkách a jeden z nich měl blatníky, takže celej stadión fotbalovejch fanoušků skandoval „Blatník, blatník, blatník!!!“ To bylo někdy v roce 1980…

              • novas752  

                To se chodí na závodech KPŽ apod. i dneska. :) Prvních 50 jede na bedny, dalších 300 jede na umístění a zbytek jede na občerstvení „zdarma“. :)

      • popokatepetl  

        Počkej až budeš muset ujet 100km aby ses trochu projel. To je teprve žrout času.

    • Breakpain  

      Ano …95% jízdy tvoří systematický trénink, tak si pak občas vyrazím s partou a tam se jede lážo plážo …

      A trénuju proto, že se chci zlepšit a být na tom lépe než okolí – cokoliv co dělám – nemusí se nutně týkat sportu – a ZÁLEŽÍ mi na tom (to je podstatné), tak potřebuju „vyhrávat“ ;-) … Protože pokud nevyhrávám – nebaví mě to …

      • Rubi  

        s opicema lazo plazo? :D no mi se ty stredy nezdaly zas tak pomale :D

    • kubad  

      aby mě nebylo horko, čím jedeš rychleji tím víc to chladí, ale musí se dávat bacha aby to zase nebylo moc a člověk nezmrzl !

    • JakeF  

      Nojo, generace zvyklá v ničem nesoutěžit, v ničem se nesnažit, nepracovat na sobě a akorát si pak stěžovat, že se soused má líp… Chápu, doba byla prostě taková. Ale brát to jako něco správnýho?

      • lunochod  

        Taky budeš jednou starej a budeš rád že na to kolo vůbec vylezeš :-)

        • JakeF  

          „Bylo mi asi 25 let, nechápal jsem, proč bych měl závodit, k čemu jako?“

          Tím to asi nebude… A nehledej výmluvy.

      • oddie  

        No jo, dnes je holt móda soutěžit ve všem, uštvat se v práci, uhnat si do 40 aspoň dva infarkty, děti nemít nebo je znát jen z fotek a v 50+ přijít na to, že ty nejcennější věci se za prachy nekoupí… Ale brát to jako něco správnýho? :P

        P.S. kecám, není to jen dnes. Pojem „rat race“ znali v USA už před dlouhou dobu, jen k nám to došlo se zpožděním…

    • MI.KU  

      Hele soulozit můžeš taky pomalu, ale není to taková sranda jako když do toho jde člověk naplno ze :D

    • Dazz  

      Všiml jsem si, že když jedu moc pomalu tak se hůře drží rovnováha (na kole, v autě to nepozoruji) .

      Máte to taky tak ?

      • Čipera  

        Já si zase všimnul a že je to tedy dávno to bylo někdy v roce 91 nebo 2 že voda je mokrá.

        • Sgt Pepper  

          za to ale může Putin…

          • jecnak  

            Blbost, predtim nez Newton objevil gravitaci, zadny takovy problemy nebyly. Pak ji teda znovu objevil akademik Gravitin. Vubec nejhorsi objev ale ucinil Puskin. Nejaky Putin se muze jit vycpat. Navic se politruk Putin potopil s Rudym Rijnem – rikal to Sean Connery (ocividne mel pri psani scenare dobry smysl pro humor)

        • mandak  

          A počkej až zjistíš, že voda bodem mrazu zmrzne :)

      • IndyCZ  

        Taky to tak mám. Zároveň jsem si všiml, že když jedu moc pomalu, tak ujetí trasy trvá mnohem déle (pozoruji to i v autě).

      • novas752  

        Jo máme, nejen na kole, platí to všude. Fyzika.

    • hekynen  

      Hnát se a pak přijet do hospody zadýchaný?!? No fuj!

      • kubad  

        musíš jezdit do hospod pod kopcem :D

        • hekynen  

          No, taky nemusí tak být, někdy se člověk cestou dolů docela zapotí. Šutérek, kořínek, výtahová šachtička… :)

    • ruinin  

      V UK se pořádají sportives, to k nám už taky došlo? Tady spíš na foru se lidi domluví, že si zajedou společně, ale takový masový akce v Česku jsou? Myslím na silničkách.

    • novas752  

      V terénu jezdim v klidě a pomalu nahoru a řekněme rychleji a blízko limitu (bohužel spíš kola) dolu. Čim víc nastoupanejch resp naklesanejch metrů, tim líp. :)

      Na asfaltu provozuju takovou parodii na trénink = v zimě pomalu po rovině a dlouho, jaro a kraj léta rychle, do kopce a rychle do kopce, pak rychle z kopce a na podzim takový to celodenní vejletění na pohodu.

      Wattmetr nemám, tep sleduju jen na silnici, výška je pro mě často důležitější, než vzdálenost.

      • JakeF  

        Prej blízko limitu kola… Ty až se jednou nebudeš moct na to kolo vymlouvat, tak budeš velmi smutnej.

        • novas752  

          Já se na to spíš těšim. ;)

          A ano, blízko limitu. Dolekopcem je to hlavně kvůli mizernejm véčkum a mizerný a navíc řádně vyvaklaný vidli.

          Ano schopnosti taky nemám zrovna geniální, ale můžu říct, že alespoň převyšujou to kolo. Nerad bych mu křivdil, ale např. celou skákací lajnu na Závisti (pod vykopávkama), co jsem odjel na zkoušenejch kolech, by asi nepřežilo.

          • JakeF  

            Myslíš Oppidum speed & style , jak začíná přescesťákem a pak 3 dvojáky v lajně? To jsi zvládnul na tesťáku naskákat?

            To bych ti možná přiznal, že nějakej skill tam bude, to bych na XCčku s véčkama taky skákat nechtěl :D.

            • novas752  

              Jj, přesně to. Na Enduru s velkym E. Moc čistý to sice nebylo, ale bez ztráty květinky, moc toho nlítaný nemám. :).

              • JakeF  

                Hehe, tak na to ti to Enduro s velkým E půjčím a chci to vidět naživo :D.

                Když o tom tak přemýšlím, není tam náhodou ještě jedna lajna těsně podél cesty a nemyslíš tu? Protože ta co myslím já, tak ten první přescesťák je tak 5 m délka a ty dvojáky za tím si nedovedu představit, jak je dát jinak než čistě…

                • novas752  

                  Přijedeš na akropoli od Břežan a přímo od altánku doprava dolu, konci to u turistickyho pristresku + nekolik samostatnejch v okoli.

                  No šel jsem na zem dost výrazně nejdřív zadnim, řikám že lítat zatim moc neumim.

                  • JakeF  

                    Jo, tak to je ještě něco jinýho… Koukni na video.

                    • novas752  

                      Zacatek je jinej, ale konci to stejne ne? Dlouha rovinka se trema dvojackama co konci u toho pristresku (a rovne pokracujes tusim po zeleny nad Halkem dolu, asi Masano se to menuje).

                      • JakeF  

                        Nevím, já vždycky jezdím takhle, pak dolů po žlutý a pak vlevo ty sypací serpentiny… Ale asi to bude ono, jak to popisuješ, ty na rovince už jsou ale lehký a je potřeba je hodně tlumit nebo přibrzdit.

              • JakeF  

                Tohle mám na mysli… A ještě za tím jsou 2 nebo 3 pěkný posíláky, který když v rychlosti nepotlumíš, tak se lítá hodně daleko (a hodně na placku :D).

                • Rubi  

                  to potom novase fakt brzdi kolo, pokud to skace na pujcenem Enduru s velkym E, to pak nechapu proc jsou ty jeho videa jak kdybys je pustil zpomalene

                  • Sgt Pepper  

                    to je optický klam…ne že by on byl pomaloběžný, ale kamera je rychloběžná :-)

                  • JakeF  

                    Novas má svůj hustokrutopřísnej frírajd edit? Kde ho najdu? To mi nějak uniklo…

    • lukas aka mitro  

      Bo neni cas pico.

    • Jirka24x  

      Protože me bavi předjiždet silničaře na fullovi :D

    • k3nyL  

      Pac se bojim, ze nedoletim

    • snas89  

      Mozna trochu narazis na vseobecne vzrustajici tendence ve spolecnosti ktera cim dal tim vice preferuje boj/konkurenci pred kooperaci.

      Paradoxne to pak nekdy vede k tomu ze konicek kde se ma vyplavit endorfin a odbourat stress je naopak dalsim stresujicim faktorem sportovcu.

      Ale zalezi na kazdem jak si to postavi sam za sebe.

      Ja: ano makam, mam rad kdyz se zlepsuju protoze i to kolo si pak vic uziju a jizda je sviznejsi. Plynulejsi. Mam rad rychlost v prirode v lese. Jezdim cx/maratony.

      Casy a kilometry si porovnavam ale vzdy to mam tak ze to kolo je predevsim zabava/relax a prostredek k memu lepsimu ja:)

      Jezdim necely dva roky a porad mi to drzi a jsem tak spokojenej. Obcas jedu i zavod ale to spis proti sobe az druhotne proti ostatnim.

    • Mr.Duck  

      No asi abysme tam byli rychle, neasi.

    • Mr.Duck  

      No ale kdyz jsem si tak precetl tvou otazku, tak je o dost inteligentnejsi, nez sem cekal :) A taky nez ja :(

      Ale kdyz to tak pises, tak bude neco trochu na tom, ze zavodenim asi utikam pred stresem…sem docela nervozni z kazdy kraviny, a kdyz jedu bomby neskutecny, tak na to nestiham myslet, bo se musim soustredit :) No a tim, ze zavodim, se snazim si hlidat ze jedu nakou serioznejsi snahu a nenecham se flakat.

      • ruinin  

        Mně to taky pomáhá se uklidnit. A nespavost to vyřešilo.

    • Sodoma  

      Protože mně to baví.

    • Rogosek  

      Furt jedu, jak kdyby mě stíhal peloton. Jak na silnici, tak na bajku. Jak je někdo přede mnou, musim ho vorvat. To je zákon. S čim je to spojený neřešim, prostě mě to baví, je to sport. Těší mě, že vím, že jsem rychlej. Na závody ale radši nikdy nepůjdu. To by se mi taky mohl zhroutit svět:D

    • Auditor  

      Ja se jezdim jen tak projet, vyvetrat, popremyslet. Pro radost, odreagovani.

      Nejezdim abych najel vic jak xy kilometru, byl rychlejsi nez pan x, nasel xy kesi … abych se znicil.

      Klidne si nekde na hodku sednu na lavicku / kopec / na vyhledu, a jen tak se divam.

      Kdyz to nejde, slezu a do kopce jdu.

      Nepotrebuju stravu a zavodit na segmentech …

      Nemam proste potrebu za kazdou cenu si neco sam sobe nebo nekomu dokazovat.

    • ruinin  

      To mě mile překvapilo, že tu je tolik lidí, co jezdí jen tak pro radost a pohodu. Já to tak měl v mládí taky, ale s věkem jsem čím dál aktivnější a energičtější. Není to moje rozhodnutí, tak nějak to přišlo samo. ALe když mě předjede někdo na kole, tak mě napadne jen – do dvou let bych na tom mohl bejt tak, že by mi neujel? No asi ne, protože skutečně pravidelně trénovat nikdy nebudu, budu jezdit rychle, ale ne trénovat.

    • šimlos  

      Tak jsem asi žil na jiný planetě, nebo co..Nějak si nepamatuju, že by lidi byli dřív – myslím 70tý a 80tý léta, míň soutěživý než dneska. Jasně, byla jiná doba, miň technických vymožeností, které dneska dělají sport mnohem přitažlivější a v něčem i jednodušší ale jinak je to pořád stejný.

      • ruinin  

        no je to divný, protože soutěživý jsme byli, ale tak spíš „kolik uděláš kliků“… nebo pár lidí závodně hrálo tenis, ale třeba kámoš, co hrál závodně tenis mi nikdy neříkal, že by ho trápilo jeslti vyhrál nebo prohrál, nějak to neřešil

        možná jsme občas na kolech trošku závodili, ale tak spíš kdo bude dřív na kopci… divím se, že jsme si s kamarádama nedali nějakou vyloženě trasu a nespočítali si km, rychlost a výsledky – jednou mě vzal na projížďku táta kámoše, kterej celej život sportoval, vzal si svýho galuskáče, já svýho 4kolečko favorita a jel jsem v závěsu, to mohlo bejt tak 3 km, on jel hodně rychle, já se ho držel a nakonec mi řekl – seš fakt dobrej, že ses celou dobu držel – tak já byl rád, ale to byl tak jedinej test, co jsem kdy na favoritu absolvoval

        a taky si pamatuju, že když jsem si vytýčil delší trasu, třeba Praha Zbiroh, tak jsem se fakt skoro celou dobu těšil, že to budu mít zkrku, to dneska jsem celou dobu výletu nadšenej a chci jet dál a dál… no ale to je asi rozdíl mezi 15 kg favoritu a 9 kg allezu – favorit mi nevadil, ale že bych si to nějak užíval, to si nepamatuju

        • šimlos  

          Tak já kolikrát pavé v Křivoklátu nahoru tlačil..S nejlehčím převodem 42/23, to šlo ztuha, domů do Malešic jsem přijel často úplně dobitej . Mě kolikrát přišlo, že to bylo v tý době urputnější..Já hodně lezl po skalách, umělý stěny nikdo neznal a tak se soutěžilo na pískovcových skalách třeba kdo vylezl rychleji nějakou špatně jištěnou cestu a podobně, z dnešního pohledu, když cvakáš na umělý stěně tutový jištění každý 2 metry, docela peklo :-)

          • Sgt Pepper  

            jj. Sušky v Českým Ráji jsme lezli úplně bez jištění…a žádnej mrtvej…to byly časy :-)

    • Mr.Dan  

      Jak se nahoře kluci baví o tom, jak trénovat vytrvalost, tak mi to oklikou odpovědělo na otázku topicu. Osobně to mám tak, že když vim, že pojedu opravdu krátkou trasu (5–10 km), tak do toho dupu, co to jde, tudíž jedu poměrně rychle. Pokud jedu střední vzdálenost (typicky 30–40 km), navíc ještě hodně terénem, tak se docela snažím, občas do toho víc šlápnu, hlavně tedy v kopcích, ale jinak jedu spíš na pohodu. Pokud se vydám na opravdu delší vejlet (60–90 km na MTB), tak jedu vyloženě na vytrvalost, abych i na 80.km měl ještě dost sil a nepřijel do cíle úplně hotovej. To mi třeba loni na víkendovym vejletu z Phy do Č. Ráje a zpět umožnilo, abych tam v pátek odpol dorazil (cca 90 km), v sobotu si projel celej Ráj (50 km) a v neděli zas v pohodě dojel zpět.

      Shrnuto a nepodtrženo, pokud jedu rychle, tak proto, že jedu jen kousek za humna. :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.